|
Právě je 574 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116736482 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Veřejný dopis Pastýři
Vloženo Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 14:29:48 CET Vložil: Olda |
poslal kabrtdaniel Pastýřův dotaz:
Danieli,
jestli se mýlím, tak mne oprav.
Udivuje mne jedna věc. Podle té Vaší knihy je téměř kořenem všeho zla
Řím, který má učinit koalici s USA, ustanovit neděli apod. Pak ovšem
nechápu jednu věc. Vaše církev zřejmě nemá žádný problém podpořit
církevní restituce směrem k navrácení majetku katolické církvi, a poté z
něho i profitovat. Pak bude následovat Konkordát, který privileguje
římské katolíky na mezistátní úrovni. Přitom by stačilo, kdyby
představitelé jediné církve řekli, že nemohou podpořit takové úpravy,
které vytvoří právní nerovnost mezi církvemi v ČR. Pokud se nemýlím, pak
být proti katolíkům, považovat papeže za antikrista ad., je sice
historicky protestantské, ale katolické peníze Vaší církvi, a spolu tím
podmíněná podpora konkordátu Vám zřejmě nevadí.
Cituji z Christnetu: „CASD
jako pozorovatel Ekumenické rady církví na poslední chvíli žádala změnu
návrhu zákona o majetkovém narovnání s církvemi a dosáhla toho, že
zejména z restitucí katolické církve bude podle návrhu zákona dostávat
po 60 let 32 milionů korun ročně. Jak známo, adventisté zastávají ostře
kritické stanovisko vůči katolické církvi, čímž se odlišují prakticky
ode všech ostatních protestantských církví.“
Pokud
by CASD vystoupila proti této věci, odřekla se podílu na katolickém
majetku (který má navíc často poněkud nejasný původ a jeho navrácení dle
zákonů ČR není zcela košer) a vystoupila proti katolické hegemonii
nejen slovy, ale i činy, měla by můj velký obdiv. Nesouhlasil bych sice
věroučně, ale smeknul bych před tím, že to, co veřejně hlásá, také svými
činy plní. Mám tedy na základě výše uvedeného pocit, že i CASD sama tak
Whiteové moc nevěří, protože nebezpečí politického i duchovního nástupu
katolicismu zřejmě nejen, že nevidí, ale dokonce podporuje. Vidí jen
sobotu a nic víc. Dříve například adventisté – podle mých informací až
okázale mluvili proti státním dotacím – (ještě v roce 2006) ale nyní je
sami přijímají. Takže se obávám, že svými činy CASD sama dokazuje, že
spisy této popletené paní netřeba brát vážně.
Přitom byste mohli docela účelně tento proces zabrzdit. Vsaď se, že to neuděláte :-)
Pastýř
Odpověď vedoucího oddělení komunikace církve adventistů Tomáše Kábrta:
Milý "Pastýři", skutečně se mýlíš. Už dlouho jsem nečetl text tak pravdu
zkreslující a "popletený", mám-li použít Tvého rázného výraziva.
Připomněl mi slavnou první větu románu Borise Viana Pěna dní: Hlavní
věcí v životě je vynášet o všem apriorní soudy.
Církev adventistů v České republice usiluje od demokratického převratu v
roce 1989 o navrácení majetku, který církvi adventistů v ČR násilím (to
je protiprávně) ukradl stát v době komunistického režimu. Jde o
modlitebny, školy, vydavatelství nebo zdravotnická zařízení, které
adventisté v Čechách, na Moravě a ve Slezsku vybudovali na začátku
minulého století absolutně a zcela prokazatelně ze svého, z prostředků a
nemalým úsilím a oběťmi svých vlastních členů.
Komunisté dokonce v roce
1952 církev úplně zakázali, duchovní i řadu členů pozavírali do věznic a
pracovních koncentračních táborů a veškerý soukromý majetek církve
včetně veškerého vybavení násilím zabavili. Když komunisté zjistili, že
represe nepomáhá, adventisté se scházejí tajně dál po domech a církev
roste o to více, na konci roku 1955 církev opět povolili, ale nic jí
nevrátili.
Adventisté začali s budováním všech svých objektů a zařízení
znovu, opět výhradně ze svého. Nic z toho nijak nesouvisí s katolickou
církví a jejím majetkem (který má podle tebe nejasný původ). Po celou
dobu komunismu až do roku 2006 navíc adventisté odmítali peníze od státu
na platy duchovních. Platí si je ze svých desátků a naopak z mezd svých
duchovních platí celou dobu státu daně (ze kterých jsou placeni i
duchovní jiných církví).
V roce 2006 přistoupili
představitelé církve na dočasné přijímání peněz od státu na platy
duchovních, protože byly státem nabídnuty jako jediné možné vypořádání
za státem ukradený majetek církve. Jak o tom referoval "nezávislý"
Christnet, který cituješ, je druhá věc. V tomto roce se církev
zúčastnila jednání se státem o chystaném zákoně o majetkovém vypořádání
církví, které vyjednala katolická církev a Ekumenická rada církví. Tento
zákon církev adventistů vítá, protože jeho cílem je definitivní odluka
církve od státu, kterou adventisté na základě Bible vyznávají, mimo jiné
podle jasného Ježíšova Co je císařovo, císaři, co je Božího, Bohu (Mat
22:21, Mar 12:17, Luk 20:25).
Je zcela absurdní
tvrdit, že kdyby se adventisté proti tomuto zákonu postavili, nebyl by
přijat. Kdyby se adventisté proti tomuto zákonu postavili, jediné, čeho
by tím "dosáhli", by bylo, že vypořádání za majetek ukradený adventistům
by bylo rozděleno ostatním církvím. Včetně těch, které budou v rámci
tohoto zákona "odškodněny", i když jim komunisté nikdy nic neukradli,
protože v době komunismu v ČR tyto církve neexistovaly. Nic by tedy
neušetřil ani daňový poplatník.
Pokud jde o Ellen
Whiteovou a Řím, její kritický pohled na papežství odpovídá tomu, že
papežství symbolizuje vertikální lidské hierarchické uspořádání církve,
které je nebiblické (Luk 22:25-26), a právě nesmírně tragické tisícileté
spojení církve a násilí státu (představované hloupě pyšnou okázalostí
totalitně autoritářského úřadu římského biskupa s jeho paláci, trůny,
gardou atd.), Její pohled na papežství je stejný jako všech klíčových
reformačních myslitelů v dějinách včetně Valda, Viklefa, Husa nebo
Luthera, kteří také nebyli bez chyb, ale byli Božími nástroji záchrany
Kristovy církve a Božího jména v očích lidí.
Tomáš Kábrt
|
Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 15:19:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dovoluji si upozornit že neděli veřejně ustanovil již svatý Konstantin Veliký a že máme v dnešní době státem uznávané volno v sobotu i v neděli. Podle našich světských zákonů může každý člověk odpočívat nebo pracovat po oba dny nebo si vybrat jako den odpočinku kterýkoliv z nich. Tudíž si neumím dost dobře představit co bychom s tím byť jen teoreticky mohli dělat my. Když už se to stalo cca před 16 stoletími. Jestliže Pastýř považuje některého z historických papežů nebo kteroukoliv jinou osobu která již odešla z tohoto světa za antikrista tak by mohl vysvětlit jak se podle něho naplnila celá Apokalypsa svatého Jana, aniž by si toho někdo všimnul. Nevidím důvod proč by to měl svádět na protestanty. Přechod od restitucí k Ellen Whiteové je opravdu podivuhodný Co se týče konkordátu tak pochybuji že by náš stát kvůli němu utlačoval nekatolíky, pokud na něj vůbec přistoupí. Spíš se k nim bude chovat stejně jako k nám nebo ještě lépe, v bláhové naději že nás tím naštve a popudí jednoho proti druhému. Podobné je to i v práci. Pokud dostane nový zaměstnanec víc než ten původní tak je to pro něho paradoxně lepší než kdyby dostal naopak třeba polovinu. Pak by mohl čekat vyhazov nebo snížení platu, kdežto takhle má téměř jistotu že nepřijde o místo a naději že to časem bude dorovnáno. Jestli nezvítězí závist nad zdravým rozumem. Momentálně je velice zajímavé a poučné pozorovat jak se kdo staví u nás k církevním restitucím a co přitom říká, otevřeně i mezi řádky. O křesťanech a někdy i o samotném Bohu. Jaké argumenty používají právníci kteří by měli být zárukou práva a spravedlnosti, politici i nejrůznější zájmové skupiny. Bůh žehnej adventistům sedmého dne a všem lidem dobré vůle.
|
|
|
Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 19:09:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Adventisté, hlavu vzhůru a 32 Připomínejte si tedy dřívější dny, v nichž jste byli osvíceni a podstoupili jste mnohý zápas s utrpením, 33 ať už jste byli veřejně vystavováni potupám a soužením, nebo jste se stali společníky těch, s nimiž bylo takto nakládáno. 34 Zakusili jste přece spolu se mnou i vězení a s radostí jste přijali uloupení svého majetku s vědomím, že máte pro sebe lepší a trvalé vlastnictví v nebesích.
|
|
|
Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 21:52:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Vážený pane Kábrte,
dovolte mi poděkovat Vám za Vaši odpověď i za to, že jste mému krátkému komentáři přisoudil takovou míru závažnosti, že jste se rozhodl zaslat jako reakci svůj samostatný článek. Toho si nesmírně cením a zavazuje mne to taktéž k obsáhlejší odpovědi, na kterou se můžete těšit v dohledné době - rovněž ve formě samostatného článku.
Ještě jednou Vám proto děkuji a přeji Vám vše dobré.
Zatím s pozdravem,
Pastýř |
|
|
Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pátek, 02. prosinec 2011 @ 17:26:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Drazí adventisté
Viděl jsem pěkný obrázek, který vydala CASD (tuším) před válkou a na tom obrázku byl voják (stát) a žena (církev), která se opírá o vojáka a pod obrázkem byl text:" Zda-liž se tito dva někdy rozejdou". Celá tato malůvka měla ukázat na spolčení katolíků se státem. Už během protektorátu CASD ukázala jak věrná je církev, věrná ovšem mocipánům, tehdy fašistickým, a do úkolku si dala fotku Reinharda Heydricha. Po válce a únoru 1948 opravdu přišly těžké časy, ale netrvalo dlouho a vedení CASD se s komoušama domluvilo na spolupráci, hold "money is money" a ovečky je třeba stříhat z desátků. Fixlovalo se účetníctví, takže komouši neměli ani páru kolik peněz se u CASD vybere od oveček. Kazatelé měli státní plat a k tomu do kapsičky penízky za kázání od pokladníka sboru. Komouši ne komouši nebyly to nejhorší časy. Pak přišla revoluce a úplná svoboda ohledně financí a od roku 2006 znova jsem nucen ze svých daní platit CASD, což mě docela štve. Bohužel nejen CASD. rastan |
Re: Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 02. prosinec 2011 @ 22:53:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Předávám vzkaz T. Kábrta: Je ti lépe, anonyme, po tomto výlevu? Našel jsi starou třísku v adventistickém očku? Plivl sis, odsoudils, povyrostl? Na této úrovni opravdu neumím a snad ani nelze vést dialog. Jen do omrzení opakovat snadno ověřitelný fakt, že církev adventistů nepřijímala od fašistického ani od komunistického státu žádné peníze na platy kazatelů. Že měli adventističtí kazatelé státní plat, je tedy hloupá lež. To, že tato církev financuje své duchovní ze svého, z desátků podle biblického modelu, jí slouží naopak ke cti. Účetnictví má zcela v pořádku, což potvrzuje neustávající řada státních kontrol. Pokud jde o tvé daně státu, ten z majetku ukradeného adventistům mnohem více získal, než nyní ze svého vlastního rozhodnutí chce vrátit. Ten, kdo tento stav zavinil, není církev, ale stát, který ji proti její vůli násilím "znárodnil", majetek rozházel, zničil a předlužil se. Režimy odcházejí, Ježíš Kristus přichází. Přeji ti pokoj v duši. |
]
Re: Re: Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 02. prosinec 2011 @ 23:03:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hele, Dane, nemohl by si tu ten Tomáš založit nick? Měl bych na něj nějaké otázky, ale přijde mi takové divné mluvit s ním přes tebe. |
]
|
|
Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 02. prosinec 2011 @ 22:12:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dane, to je jen shoda jmen, nebo jsi příbuzný s tím Tomášem?;-) Ten poslední odstavec by chtěl trochu rozvést, protože reformátoři obecně neprotestovali proti hierarchickému uspořádání církve. |
|
|
Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Sobota, 03. prosinec 2011 @ 14:24:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Protože nejsem odborník na adventisty, chtěl bych se zeptat zkušenějších. Tiskový mluvčí CASD uvádí, že kritický pohled EW na ŘKC vychází z toho, že ŘKC má vertikální uspořádání církve. Chci se zeptat, jaké hierarchické uspořádání má CASD? Děkuji za odpověď |
Re: Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 03. prosinec 2011 @ 19:56:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z jejich stránek cituji níže. jen by mě zajímalo, jestli mají chybu tam, nebo se spletl Tomáš Kábrt (v textu zvýrazněno).
V Církvi adventistů sedmého dne je obvyklá zastupitelská forma církevní správy. Tato forma organizování církve považuje za nositele autority veškeré členstvo. Výkonná odpovědnost je svěřena zastupujícím výborům a jejich činovníkům.Církev má čtyři organizační stupně své správy: Sbor - organizované společenství jednotlivých věřících Sdružení - organizované společenství sborů v určitém státě nebo území Unie - spojuje několik sdružení Generální konference - nejvyšší organizační jednotka, která sjednocuje všechny unie na světě. Její činnost v jednotlivých větších celcích zprostředkovávají tzv. divize. Naše unie je součástí Evro-Africké divize.Církev adventistů v Česko-Slovenské unii žije a pracuje prostřednictvím sborů organizovaných ve třech sdruženích - Českém, Moravskoslezském a Slovenském. Představitelé a zástupci sborů jsou voleni členy sboru. Představitelé a zástupci sdružení a unie jsou voleni delegáty sborů. Církev adventistů sedmého dne je pro finanční nezávislost na státu a důsledně ji dodržuje. Platy kazatelů, stejně jako provoz sborů, hradí členové církve svými dary. Od roku 2008 však církev v souladu se zákonem požádala o státní příspěvek na mzdy duchovních. Tento státní příspěvek vnímá jako kompenzaci za majetek, který byl církvi zabaven totalitním režimem v padesátých letech minulého století. Hodnota tohoto dosud nenavráceného majetku pořízeného z darů a desátků prostých členů je v řádech stovek miliónů korun. |
]
|
|
Re: Veřejný dopis Pastýři (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Úterý, 17. leden 2012 @ 07:51:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zde si dovoluji umístit odkaz na svoji odpověď:
|
|
|
|
|