Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 528 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484241
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Kde to najdu v Písmu?
Vloženo Pátek, 12. prosinec 2014 @ 08:26:27 CET Vložil: Tomas

Dotazy čtenářů poslal Kjubik

Zdravím všechny čtenáře a přispívatelé stránek Grano salis. Chtěl bych se v tomto dotazu obrátit na všechny ty, co Boží slovo mají v malíčku a jsou v tom daleko lepší než já. Potřeboval bych pomoct s naleznu tím jedné starozákonní pasáže čí spíše verše. Chtěl bych poprosit aby odpověď byla jednoduchá, krátká a výstižná v smyslu: Kjubiku nalezneš to zde  xxxx nebo  2M 51:25 : a úryvek.


Dotaz tedy zní, kde ve Starém Zákonu (Smlouvě) naleznu: Slyšeli jste, že bylo řečeno: Milovati budeš bližního svého a nenávidět nepřítele svého. (Mt 5,43)? Přesněji jde mi o druhou část věty. První část jsem našel v Leviticu (3.Mojžíšově):
Nebudeš se mstít synům svého lidu a nezanevřeš na ně , ale budeš milovat svého bližního jako sebe samého.

Chtěl bych tedy ještě jednou poprosit o odkaz na verš, kde se píše o nenávisti do svého nepřítele. Chtěl bych tedy požádat ať zde nezazní odpovědí typu:
- Rabíni čí farizejové to tak učili (učí);
- Najdeš to v kumranských svitcích;
- Podívej se zde xxx, nalezneš tam praktický příklad jak Izraelci nenáviděli své nepřítelé.
- Jseš katolík (modlář, nevěřící apod.), tak to nemůžeš pochopit, bylo by ti to k ničemu a podobně.
- A podobně. 

Slyšel jsem totiž z úst jednoho kazatele, že jeho osobní názor je, že považuje za možnost, že se Ježíš spletl, když to říkal.
Chtěl bych Vás tedy poprosit skutečně mi bude stačit verš. Nemusíte psát dlouhé elaboráty a eseje jak to je čí proč to nepochopím. Stačí mi pouze verš. Přesněji, prosím pouze o něj.

Díky všem za přečtení. A zvláštní dík, těm kteří poskytnou stručnou a výstižnou odpověď ve formě verše čí odkazu na Starozákonní úryvek.  


"Kde to najdu v Písmu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 50 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 09:49:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Ježišova ,,kázeň na vrchu,, je konfrontácia medzi učením farizeov a novej zmluvy... nie je to konfrontácia medzi starou zmluvou a novou zmluvou... 
keď Ježiš povedal: Slyšeli jste, že bylo řečeno:(Mt5,43..)... tak mal na mysli:  Slyšeli jste, že farizei hovoria... 
tento koncept je zjavný z toho že v príslušnej pasáži Ježiš kritizuje farizeov a ich skreslený pohľad na starý zákon... Ježiš nekritizuje a neopravuje starý zákon... takže Milovati budeš bližního svého... nájdeš v starej zmluve ...a nenávidět nepřítele svého.... je dodatok, falošný výklad farizeov...

ivanp



Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 10:51:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš neřekl "psáno jest", ale "slyšeli jste, že říkáno bylo",  což taky potvrzuje mnohý kontext. 
Vím asi, kam tím míříš. Že ústní podání (tradice) bez zápisu (doslovného znění) v Písmu má stejnou váhu jako Písmo samé - katolická dokrína.  Ale to není to samé. V tomto případě možno souhlasit, jednak protože to říká Ježíš a protože to z kontextu vyplývá. Jestli nějaký kazatel říká, že se Ježíš mýlil, potom nemůže být křesťan. Lidé se často mýlí.  Nebo snad připustíme možnost, že i Bůh se může mýlit? 
Já bych tuhle možnost připustil jen v jednom jediném případě a to v tom, že stvořil člověka, protože je psáno, že litoval, že ho stvořil. A za tu "chybu", aby ji napravil,  zaplatil sám tu nejvyšší možnou cenu. A to je hlavním mottem a smyslem  celé bible. Jenže lidé se marně snaží napravovat se sami - rovněž katolický a všeobecně pohanský  přístup.






Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 18:32:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Kjubiku, díky za zajímavou otázku. Přiznávám, že když jsem si přečetl dosavadní komentáře, nechtěl jsem reagovat v očekávání, s čím vším lidé přijdou. :-) Ten kazatel se plete a pokusím se ti ukázat proč. Kopíruji ČEP, ale použij klidně jiný překlad.

Začněme např. Ž 139,21:"Nemám nenávidět, Hospodine, ty, kdo nenávidí tebe? S odporem pohlížet na ty, kdo se proti tobě zvedli?  22 Nenávidím je, rozhodně nenávidím, jsou to také moji nepřátelé." (Pro Ivana: žalmy nejsou výmysl farizeů; pro Jana: žalmy nejsou mimobiblická tradice)

Pokračujme Dt 23,3-9:"Do Hospodinova shromáždění nevstoupí míšenec; ani jeho desáté pokolení nevstoupí do Hospodinova shromáždění.  4 Do Hospodinova shromáždění nikdy nevstoupí Amónec nebo Moábec; ani jejich desáté pokolení nevstoupí do Hospodinova shromáždění,  5 zato že vám nevyšli vstříc s chlebem a vodou na cestě, když jste táhli z Egypta, a že Moáb najal proti tobě Bileáma, syna Beórova, z Petóru v Aramském Dvojříčí, aby ti zlořečil.  6 Ale Hospodin, tvůj Bůh, nechtěl Bileáma slyšet. Proto zvrátil Hospodin, tvůj Bůh, zlořečení tobě v požehnání, neboť Hospodin, tvůj Bůh, tě miloval.  7 Po všechny své dny nikdy neusiluj o pokoj s nimi ani o dobrodiní od nich.  8 Nebudeš si hnusit Edómce, neboť to je tvůj bratr. Nebudeš si hnusit Egypťana, neboť jsi byl hostem v jeho zemi.  9 Synové, kteří se jim narodí, smějí v třetím pokolení vstoupit do Hospodinova shromáždění.  10 Když vytáhneš vojensky proti svým nepřátelům, vystříhej se jakékoli špatnosti."

Dále Dt 25, 17-19:"Pamatuj, co ti učinil Amálek, když jste táhli z Egypta.  18 Střetl se s tebou na cestě a zničil ti zadní voj, všechny churavé za tebou, když tys byl ochablý a unavený; a nebál se Boha. 19 Proto až ti Hospodin, tvůj Bůh, dá odpočinutí ode všech tvých okolních nepřátel v zemi, kterou ti Hospodin, tvůj Bůh, dává do dědictví, abys ji obsadil, vymažeš památku Amálekovu zpod nebes. Nezapomeň!"

Pak Dt 7,2-3:"Hospodin, tvůj Bůh, ti je předá, abys je pobil. Vyhubíš je jako klaté, neuzavřeš s nimi smlouvu a nesmiluješ se nad nimi,  3 nespřízníš se s nimi, svou dceru neprovdáš za syna někoho z nich ani jeho dceru nevezmeš pro svého syna."

Pro otrlé Ž 137,8-9:"Záhubě propadlá babylónská dcero, blaze tomu, kdo ti odplatí za skutky spáchané na nás.  9 Blaze tomu, kdo tvá nemluvňata uchopí a roztříští o skálu."

A konečně Kazatel 3,8:"je čas milovat i čas nenávidět, čas boje i čas pokoje."

Podobných případů je v Bibli hodně. Starý zákon rozlišuje lidi na bližní a nepřátele. Rozlišení se děje podle toho, jak jsou na tom dotyční ve vztahu k Bohu, respektive k vyvolenému národu. Ježíš udělal toto rozlišení zrušil dvěma způsoby. Jednak učil, že každý člověk je náš bližní, a jednak přikázal lásku a odpuštění vůči všem (Myslivec to tedy vidí a káže jinak). Nezapomínej, že žalmy sloužily k modlitbám a tak lidé slyšeli třeba ten 139. Ježíš tedy v té druhé části shrnuje učení SZ a navíc tu volí klasický hebrejský (středovýchodní) přístup, kdy postavíš proti sobě dva extrémy - viz jeho výrok o nutnosti nenávidět rodiče, (L 14,26 - opravdu je tam nenávidět). Omlouvám se, že jsem poskytl více veršů a ještě je doplnil komentářem. 



Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 19:36:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Dt 33,27-29)
Příbytkem je Bůh dávnověký, pod tebou jsou paže věčné. Vyhnal před tebou nepřítele, řekl: Vyhlaď!  Izrael přebývá v bezpečí, o samotě Jákobův pramen, v zemi obilí a nového vína, ano, jeho nebesa kanou rosu.   Jsi blahoslavený, Izraeli, kdo je jako ty, lid zachráněný Hospodinem, tvým ochranným štítem a vítězným mečem. Tví nepřátelé ti budou podlézat a ty budeš šlapat po jejich návrších.

Ve Starém zákoně je třeba rozlišovat válku ideí, válku víry v Hospodina proti pohanství, které morálně devastovalo okolní národy.  To nebylo o teoretické rozdílnosti vír, ale o praktickém způsobu života. O bytí a nebytí. V případě vedení národa Hospodinem k dobru a prosperitě národa, v případě života ve hříchu k neštěstí a zmaru jednotlivců i národů.
Zde nebylo možno najít žádný kompromis a války byly vedeny důsledně do zničení nepřítele. V opačném případě by se pohanské zvyky (lidské oběti pohanským bohům, modloslužba) infiltrovaly i do vyvoleného národa. Jako se také skutečně i mnohokrát v dějinách stalo.


Přesto se už i ve Starém zákoně - v osobní rovině - ve vztahu k nepříteli objevuje i láska:

Ex 23,4)
Když narazíš na býka svého nepřítele nebo jeho osla, který se zatoulal, jistě mu ho přivedeš zpět.

(Žl 8,3)
Z úst dětí a kojenců jsi ustanovil sílu kvůli těm, kdo se mají nepřátelsky. Tak jsi skoncoval s nepřítelem a s tím, kdo se mstí.

(1 Sam 24,17-20)
Pak Saul pozvedl svůj hlas a rozplakal se.  Řekl Davidovi: Jsi spravedlivější nežli já, neboť jsi mi způsobil dobro, zatímco já jsem ti působil zlo.   Dnes jsi dokázal, že jsi se mnou jednal dobře: Když mě Hospodin vydal do tvé ruky, nezabils mě.  Vždyť najde-li někdo svého nepřítele, propustí ho v dobrém? ti odplatí Hospodin dobrem za to, co jsi mi dnes učinil.



V podstatě návod, jak zlikvidovat svého nepřítele tím, že mu projevíš lásku a milosrdenství:
- zcela křesťanský přístup - a to jsme pořád ve Starém zákoně.

(Přís 25,21-22)
Hladoví-li tvůj nepřítel, dej mu najíst, žízní-li, vody dej mu pít.
Žhavé uhlí mu tím na hlavu shrneš, Hospodin sám ti odplatí.




Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 20:11:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejvěrnější vysvětlení toho, co řekl Ježíš o nenávidění nepřátel jsem slyšel od odborníků znalých tradice té doby. Odpověď na otázku tedy zní:

Tradice v Ježíšově době vykládala, že je nutné nenávidět nepřátele. Tato tradice vznikala dlouhou dobu, ačkoliv nemá přímý základ v Písmu. V Písmu lze nalézt pouze odchylky vedoucí k odporu vůči vyjmenovaným nepřátelům, které zde citoval ssns. Tradice v Ježíšově době však již nezahrnovala nenávist k nepřátelům jako výjimku, ale jako pravidlo. Uvádím zde citaci z Biblického slovníku, kterou lze najít na str. 492 zde http://lide.cb.cz/pavel.mosner/bib_slovnik_novotny/0450-0500.pdf :

Citace:

V době nz bylo mezi Židy všeobecným pravidlem milovat bližního a nenávidět nepřítele [Mt 5,43]. Jen první část tohoto pravidla je ve SZ [Lv 19,18], kdežto druhou část přidával průměrný Žid jako »domyšlení« Božího příkazu. Že toto heslo v židovství doby Ježíšovy skutečně bylo takto výslovně formulováno, je doloženo spisy židovské sekty z této doby, které byly r. 1947 objeveny v jeskyni u Mrtvého moře. Ježíš však zásadně zakazuje splácet nenávist nenávistí [L 6,27] a zavazuje učedníky k milování i nepřítele [Mt 5,44]. Ovšem, učedníci a už před nimi zbožní byli a budou nenáviděni [L 1,71; 6,22.27], zvláště v »posledních dnech« [Mt 10,22; 24,9; Mk 13,13; L 21,17].

Konec citace

Tyto deformace vlastního Zákona jsou u Židů dodnes, což můžeme zejména pocítit u významu pojmu "bližní". Má to také souvislost s dotazem o nenávisti. Podrobnějším studiem židovského chápání jejich Písma (bez NZ) si můžeme vysvětlit zrůdnost Zákona, pokud se vztáhne jen na "vyvolený lid" a skutečný Bůh se okleští národnostně, nebo dokonce územně na "svatou zemi". Více lze nalézt opět v Biblickém slovníku na str. 78 pod heslem "bližní" http://lide.cb.cz/pavel.mosner/bib_slovnik_novotny/0050-0100.pdf .



Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 12. prosinec 2014 @ 21:59:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku, představ si že: "Říkali vám, že Marie byla vzata s tělem do nebe.. Já ale říkám, že má matka takhle nevstoupila!"  Budeš věřit člověku?





Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: timg v Sobota, 13. prosinec 2014 @ 08:00:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
www.bibleserver.com     



Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 14. prosinec 2014 @ 16:39:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slyšel jsem totiž z úst jednoho kazatele, že jeho osobní názor je, že považuje za možnost, že se Ježíš spletl, když to říkal.

Matouš 5:43  Slyšeli jste, že bylo řečeno: `Milovati budeš bližního svého a nenávidět nepřítele svého.´

Tak Bjubínku tomu tvému kazateli vzkaž, AŽ!
Alfa a Omega.
Ať si ráčí povšimnouti slova "řečeno"
Tedy nikoliv, že je psáno, ale křivou řečí dáno!
 Řečí se v náboženských ideologiích nadělalo se vždy dosti,
 a nepřátelům byli v nenávisti lámány na bojištích kosti. 
A kdo tyto řeči křivé vedl, 
jenž lidská srdce k nenávisti svedl?
 Přece náboženští vůdci, věční slova Boha škůdci!
Jejich řečená slova pominula. Však nyní někdo jiný na věky zde praví co nikdy nepomine. 
O nynějška všechno jiné.
Kristus všechno napravil,
křivou řeč On opravil:

Matouš 5:44-48  Já však pravím: Milujte své nepřátele a modlete se za ty, kdo vás pronásledují,
abyste byli syny nebeského Otce; protože on dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé.
Budete-li milovat ty, kdo milují vás, jaká vás čeká odměna? Což i celníci nečiní totéž?
A jestliže zdravíte jenom své bratry, co činíte zvláštního? Což i pohané nečiní totéž?
Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec.

Lukáš 21:33  Nebe a země pominou, ale má slova nikdy nepominou.

Kazatele který si připouští možnost toho, že se Kristus spletl pokouší otec lži. Kristus se nespletl, napravil to co bylo lidem řečené. A napravuje to v Duchu pravdy doposud. Zapněte si televizi. Ve skoro každém filmu převážně americkém je nenávist k nepřátelům a msta zcela běžná.

Matouš 5:43  Slyšeli jste, že bylo řečeno: `Milovati budeš bližního svého a nenávidět nepřítele svého.
´
Tyto slova jsou nadčasová, a v dnešní slově je slýcháme denně z televize!! A kdo tyto slova pronáší? Odvěký boží nepřítel po celou lidskou historii. Nenávist k nepřátelům je motorem každé války.






Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 13:29:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Kjubíku, moc Tě zdravím. Ani jsem si nepřečetl všechny reakce, takže se možná opakuji. Myslím si, že tu druhou část  výroku ve SZ  nenajdeš. Pán Ježíš říká, že bylo řečeno, což neznamená, že je psáno. A když se podíváme na praxi Izraelců, tak byli plni nenávisti. Nenávist k nepřátelům byla jejich praxe. Proto ty strašné války a válečné zločiny. To přece je důkaz o jejich praxi. Nenáviděli nepřátele  a lidi jiné víry. Stalo se to tradicí a zvykem. To je to, co bylo řečeno. Praxe. Když uvedený výrok Pán Ježíš říká, tak tím chce oslovit tu jejich získanou nenávist k ostatním lidem, které považovali za nepřátele a která se tradovala z pokolení na pokolení.

 




Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 13:38:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také se přikláním k názoru že náš Pán Ježíš Kristus mluví o tom co bylo řečeno a ne psáno. O tom jak si Vyvolený národ to co bylo psáno vykládal a uváděl do běžného života. Další možnost je ta že nám prostě něco uniká. Představme si jak Pán Ježíš Kristus chodil po Svaté zemi a učil. Hovořil vždycky po určitou dobu, neprobral všechna svatá Písma. Mluvil ke konkrétním lidem s konkrétním povědomím a znalostmi a mluvil o tom co jim bylo blízké a co potřebovali vyslechnout. Podobenství o rozsévači vyprávěl rolníkům kteří moc dobře věděli co je setba a co se stane když rozesejí vzácné osivo někam kde neporoste a zázračné rybolovy dal prožít rybářům. My máme někdy problémy s tím že si nemáme co říct s člověkem o půl generace starším nebo mladším,  že si navzájem těžko rozumíme. Někde jsem četl jak těžké bylo hlásat Evangelium eskymákům. Kteří měli asi 40 výrazů pro sníh a neměli ponětí co je to pole nebo vinice. někteří bibličtí znalci tvrdí že Pán Ježíš někdy zmiňoval i to co bylo v tehdejších apokryfních spisech.
Věřím že Bible je nadčasová a pohybuje se v několika rovinách současně. Nemohu vyloučit že nějaké slovíčko nebo souvislost prostě nepochopíme, pokud nejsme starověkým židem.¨
K nenávisti jsme často nabádáni a sváděni i my. K přátelům, nepřátelům i k chudým a ubohým lidem. Kolikrát se jenom tady na Granu někdo pozastavuje nad tím když někdo miluje muslimy, nacisty nebo třeba zahraniční migranty, klade mu otázky o kterých předpokládá že si na ně netroufne odpovědět a snaží se to použít proti němu a proti jeho církvi. Bez ohledu na to co dotyčný odpoví.



Re: Kde to najdu v Písmu? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pondělí, 15. prosinec 2014 @ 19:26:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku tato formulace není ve SZ, ale jaký měl být vztah k pohanům - nepřátelům,

Exodus 17:14  Mluvil potom Hospodin k Mojžíšovi: Vpiš to do knih na památku, a pilně to vkládej v uši Jozue, že do konce vyhladím památku Amalechovu všudy pod nebem.

Exodus 34:14  Nebo nebudeš se klaněti Bohu jinému, proto že Hospodin jest, jméno má horlivý, Bůh silný, horlivý jest.
15  Nevcházej v smlouvu s obyvateli země té, aby když by smilnili, jdouce po bozích svých, a obětovali bohům svým, nepovolali tě, a jedl bys z oběti jejich.

Deuteronomium 7:1  Když pak tebe uvede Hospodin Bůh tvůj do země, do kteréž ty již vcházíš, abys vládl jí, a vypléní národy mnohé od tváři tvé, Hetea, Gergezea, Amorea, Kananea, Ferezea, Hevea a Jebuzea, sedm národů větších a silnějších, nežli jsi ty,
2  A dá je Hospodin Bůh tvůj tobě, abys je pobil: jako proklaté vypléníš je, nevejdeš s nimi v smlouvu, aniž slituješ se nad nimi.
3  Nikoli nespřízníš se s nimi; dcery své nedáš synu jejich, a dcery jejich nevezmeš synu svému.
4  Neboť by odvedla syna tvého od následování mne, a sloužili by bohům cizím, pročež popudila by se prchlivost Hospodinova na vás, a zahladila by tě rychle.
5  Ale raději toto jim učiňte: Oltáře jejich zbořte, modly jejich stroskotejte, háje také posekejte, a rytiny jejich ohněm spalte.
6  Nebo ty lid svatý jsi Hospodinu Bohu svému; tebe vyvolil Hospodin Bůh tvůj, abys jemu byl lidem zvláštním, mimo všecky národy, kteříž jsou na zemi.

Jozue 6:17  A budiž to město proklaté (Jericho), ono i všecky věci, kteréž v něm jsou, Hospodinu; toliko Raab nevěstka ať jest živa, ona i všickni, kteříž by s ní byli v domě, nebo skryla posly, kteréž jsme byli poslali.
18  Avšak vystříhejte se od proklatého, abyste i vy nebyli učiněni proklatí, berouce z proklatých věcí, a uvedli byste stany Izraelské v prokletí, a zkormoutili byste je.
19  Všecko pak stříbro a zlato, a nádoby měděné a železné, svaté bude Hospodinu; na poklad Hospodinu složeno bude.
20  Tedy křičel lid, když zatroubili v trouby. Nebo když slyšel lid hlas trub, křičeli i oni křikem velikým, i obořila se zed na místě svém. Tedy všel lid do města, jeden každý proti místu, kdež stál. I vzali je.
21  A pohubili ostrostí meče jako proklaté všecko, což bylo v městě, od muže až do ženy, od dítěte až do starce, a až do vola, dobytčete i osla.

2 Královská 13:16  Řekl dále králi Izraelskému: Vezmi v ruku svou lučiště. I vzal je v ruku svou. Vložil také Elizeus ruce své na ruce královy.
17  A řekl: Otevři to okno k východu. A když otevřel, řekl Elizeus: Střeliž. I střelil. Tedy řekl: Střela spasení Hospodinova a střela vysvobození proti Syrským; nebo porazíš Syrské v Afeku, až i do konce vyhladíš je.

1 Samuelova 15:2  Takto praví Hospodin zástupů: Rozpomenul jsem se na to, co jest činil Amalech Izraelovi, že se položil proti němu na cestě, když se bral z Egypta.
3  Protož i hned táhni a zkaz Amalecha, a zahlaďte jako proklaté všecko, což má. Neslitovávejž se nad ním, ale zahub od muže až do ženy, od malého až do toho, kterýž prsí požívá, od vola také až do ovce, a od velblouda až do osla.

Ve SZ Bůh neměl slitování s pohanskými národy a rukama Izraelských je nechal pobít. Ovšem Izraelité ne vždy byli poslušni příkazům Boha a doplatili na to, když uzavřeli smlouvu s okolními pohany.
rastan



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy