 |
Právě je 87 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 115639716 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Teologie: rímsky primát
Vloženo Sobota, 20. prosinec 2014 @ 18:14:51 CET Vložil: Tomas |
poslal ivanp pápežská neomylnosť
Podľa katolíckej doktríny Kristus ustanovil ap. Petra ako
svojho zástupcu na zemi. Cirkev po jeho smrti ustanovila ďalšieho zástupcu
Krista na zemi atď.... a dnes máme úplný pápežský zoznam. Nie je problém
ho nájsť niekde na nete. Peter 33 – 67, Linus 67 – 76, Kletus 76 – 88,
Klement1. 88 – 97...atď. Na základe takto chápanej apoštolskej postupnosti som
si dovolil vymyslieť fiktívny príbeh odohrávajúci sa v 1. storočí...
Pointa je v tom, že v čase panovania prvých troch – štyroch
,,pápežov,, určite žilo niekoľko prvotných apoštolov, ktorých priamo ustanovil
Kristus a ktorí museli byť podľa
katolíckej doktríny podriadený pod rímskeho biskupa... Dobre overená tradícia
hovorí minimálne o ap. Jánovi ktorý žil v čase panovania prvých troch
– štyroch ,,pápežov,,...
Kde bolo tam bolo, po
Petrovej smrti bol ustanovený za ,,svatého otca,, Linius, ktorý bol biskupom
Ríma v rokoch 67 - 88... Tu prišla za ním delegácia ešte žijúcich dvoch
apoštolov (napr. Jakub a Ondrej) a pristúpili k pápežovi
Liniusovi: ,,svatý otče,, prosím požehnaj nám dielo misie ktoré chceme
vykonať... boli sme poslaný Kristom, ale keďže ty si ustanovená ako náš
,,námestník Krista,, prišli sme za tebou, aby si na nás vložil ruky a tak
nám požehnal a vystrojil nás k misijnému dielu...
Neskôr v roku 76
bol zvolený za pápeža sv. Kletus. Aj za ním prišiel do Ríma ďalší apoštol
a to Tadeáš... a hovorí: ,,svatý otče,, ty jediný si bol právoplatne
ustanovený za vikára a nikto nemôže poprieť tvoju právoplatnú apoštolskú
postupnosť... na svojej misijnej ceste som ustanovil dvoch biskupov, ale oni
odmietajú sa podriadiť ,,svatej stolici,, v Ríme a hovoria že ich
posiela priamo Kristus, tak ako poslal aj ap. Pavla... no nie je to trúfalosť
obísť ,,svatú rímsku cirkev,,?
Po mnohých rokoch bol
pápežom Klemennt1 rok 88. Jedného slnečného dňa k nemu prichádza staručký
ap. Ján. Práve sa vrátil z ostrova Patmos... pobozká mu ruku
a hovorí...,,svatý otče na ostrove som dostal zjavenie a mnohým
veciam nerozumiem... Keďže ty máš ,,apoštolskú neomylnosť,, a v tvojich
rukách je ,,učiteľský úrad cirkvi,, prosím ťa skontroluj toto zjavenie ešte
pred tým než ho budem ďalej kázať... Svatý otec vzal do ruky zjavenie Jána
a zamračeným pohľadom sa pustil do čítania zvitku.
Zdá sa vám to ako fikcia, nemožnosť, groteska, alebo celkom
reálna možnosť ???...no ak má prvé miesto rímsky biskup vo všetkom, tak sa mu
musel podriadiť aj každý z žijúcich apoštolov... veď ten kto sedí na
,,Petrovom stolci,, je zástupca Boha na zemi... ivanp
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 20. prosinec 2014 @ 19:34:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | reálna možnosť : Pokud je papež nad Apoštoly k čemu je nám Bible???? Věří tomu katolíci? |
Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: timg v Sobota, 20. prosinec 2014 @ 21:15:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Připomenu nám další reálnou možnost :
Mt 18,20 Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.“
|
]
|
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 16:07:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dobré sci-fi. Ti chudáci apoštolové nevěděli o Petrovým vyzvednutí.
Matouš 16:19 A tobě dám klíče království nebeského. A což bys koli svázal na zemi, budeť svázáno i na nebi; a což bys koli rozvázal na zemi, budeť rozvázáno i na nebi. Matouš 18:18 Amen pravím vám: Cožkoli svížete na zemi, budeť svázáno i na nebi; a cožkoli rozvížete na zemi, budeť rozvázáno i na nebi. 19 Opět pravím vám: Jestliže by dva z vás svolili se na zemi o všelikou věc, za kterouž by koli prosili, staneť se jim od Otce mého nebeského. Jak vidno Petr byl jeden z mnoha. On sám chudák o svém papežství neměl potuchy. 1 Petrův 5:1 Starších, kteříž mezi vámi jsou, prosím já spolustarší, a svědek Kristových utrpení, a budoucí, kteráž zjevena bude, slávy účastník: rastan |
Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: timg v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 17:22:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To máš pravdu, netušili , že v Římě vznikne primatologický ústav. |
]
|
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 21:11:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Gratuluji, Ivane, celkem vtipnou formou se ti povedlo ukázat na jednu slabinu dogmatického listu Pastor Aeternus. Řešil jsem to tu s katolíky opakovaně a asi se ničeho nového nedobereme. |
Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: timg v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 23:59:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na otázku „Kdo je vlastně největší v království nebeském", si budou muset odpovědět sami.To platí i pro papeže. |
]
Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 22:10:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj timgu.
"Na otázku „Kdo je vlastně největší v království nebeském", si budou muset odpovědět sami.To platí i pro papeže."
Představ si timgu, že to platí nejen pro papeže ale i pro tebe a vůbec nás všechny, jak se tu potkáváme. A otázka, kdo je největší v Božím království nám vůbec nepřísluší, aspoň pokud bereme vážně Ježíšova slova. Myslím, že podobnou otázku také dostal a jeho reakci znáš. Aspoň vidíš, jak málo se od našich předchůdců lišíme.
Bylo by moc hezké si zametat nejprve na vlastním prahu, a pak se starat o binec u sousedů. Však Písmo slovy Ježíše nás k tomu mnohde nabádá.
Věčným dohadování tu mnoho nevyřešíme a ptejme se raději sami sebe, zda máme opravdu v úmyslu najít k bližnímu (k bratru v Kristu) cestu, zda tu jen neřešíme v podstatě své problémy, zabalené do pozlátka starosti o bližní a jejich spásu. Nebylo by moudřejší prostě tyto rozpory osobní nevraživost, či jak to nazvat, svěřovat pravidelně Bohu ? Prosit za sebe i za své bratry v Kristu ? Pokud to, co dělá katolická či jiná církev je dílo Boží, pak jsou lidské snahy to nějak změnit, zničit, pomlouvat atd. marné , pokud je to jen dílo lidské, samo to zanikne. Však pohled do historie o tom vypovídá docela jasně a nakonec i slova Písma.
Honza.
|
]
|
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 22:31:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | V době pronásledování slušná životnost svatých otců...Počítám, že byli zalezeni jako krysy, případně bin Ládin, svého času! |
Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 22. prosinec 2014 @ 10:06:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Studente,
nechci Ti křivdit, ale Tvé způsoby a slovník se mi nezdají biblické. Dříve jsem Tě považoval alespoň za studenta ZoDu, ale Tvůj slovník a způsoby tomu neodpovídají a ani vzdáleně nesvědčí o tom, že bys studoval Bibli. Zřejmě se domníváš, že čím více budeš nadávat katolíkům, tím více jsi biblický. Zkus si ale někdy přečíst evangelia ;-)
P. |
]
Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Úterý, 23. prosinec 2014 @ 18:26:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pastýři, čtu ZoD, nejsem ale pětibodovej "tulipán"! Bible je můj šlabikář, ne žádný katechismus. Ani Westminsterský. |
]
Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: noname (Honza610@centrum.cz) v Úterý, 23. prosinec 2014 @ 21:01:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Studente
"Pastýři, čtu ZoD, nejsem ale pětibodovej "tulipán"! Bible je můj šlabikář, ne žádný katechismus. Ani Westminstersk
Slabikář ještě neznamená, že umíš číst a už vůbec ne, že rozumíš napsanému textu. Měj to aspoň občas na paměti.
Přeji Ti požehnané Vánoční svátky. Je jen na tobě, zda je slavíš či neslavíš. Nejde mi o datum narození ale o událost jako takovou.
Pokud si opravdu myslíš, to co říkáš, pak se jsi opravdu jen u slabikáře.
Honza.
|
]
|
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pondělí, 22. prosinec 2014 @ 14:41:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ...ako vnímajú katolíci tú skutočnosť, že v rovnakom čase žili niektorí apoštoli a zároveň bol rímskym biskupom neapoštol ? (rozumej: nie z pôvodných 12 stich ap.)... kto má v takomto prípade titul ,,primas,, cirkvi?...je rímsky biskup nadradený apoštolom...sú rovnocenní???
ivanp |
Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. prosinec 2014 @ 10:01:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...".je rímsky biskup nadradený apoštolom...sú rovnocenní???"...
Jsou rovnocenní - římský biskup je jen prvním mezi rovnými.
Římský biskup má následnictví Petrovo. V církevním učení . v otázkách víry a mravů je to tedy stále, jako by v něm jednal samotný Petr. Je tomu tak díky působení Ducha svatého v církvi.
Římský biskup není s apoštoly v rozporu, není žádný důvod je stavět jakkoli proti sobě. Naopak, všichni usilují stále o to samé - o rozšíření Božího království na všechny lidi na světě.
|
]
Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 25. prosinec 2014 @ 10:51:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...takže rímsky biskup z druhej generácie je rovnocenný z žijúcim apoštolom ? ako môže byť potom primas ?
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 26. prosinec 2014 @ 10:40:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všichni pastýři (biskupové) jsou si v důstojnosti své služby v církvi rovni. Petrův primát je však v rámci církve navíc prvkem sjednocujícím - je mluvčím všech pastýřů směrem ke Kristovu stádu i k ostatnímu světu.
Také papež je jenom prostým biskupem - a z tohoto pohledu pastorace (tedy z pohledu hlásání evangelia v moci předané od Krista a apoštolů) není už žádného vyššího postavení v církvi nad postavení biskupa.
Arcibiskup, kardinál, papež - to všechno jsou z hlediska pastorace také stále jenom prostí biskupové - však z pohledu fungování církve zrovna aktuálně zastávají v církvi zvláštní druh služby. Jsou to tedy jenom obyčejné funkce v řízení církve.
Tato služba může být časově omezená (jak vidíme třeba i na příkladě bývalého papeže Benedikta) a neváže se na konkrétní osobu doživotně.
Je tedy třeba rozlišovat mezi evangelizační službou biskupa pást stádo (zde je mezi nimi naprostá rovnost i odpovědnost)
a mezi organizačním zastáváním jednotlivých funkcí v řízení církve, kde už je ustanovená hierarchie, kde je podřízenost a poslušnost v návaznosti až k jednomu společnému vedení - Petrovu úřadu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 26. prosinec 2014 @ 11:07:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...no už sme si zvykli že neodpovedáš na legitímne položené otázky... tak to skúsim znova: ...bol rímsky biskup ,,svatý otec,,...primas...pápež...Linus 67-76 nadradený apoštolovi Jánovi, alebo nebol, alebo boli rovnocenný ?
prosím o jasnú odpoveď
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 26. prosinec 2014 @ 15:32:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ivanp..bol rímsky biskup ,,svatý otec,,...primas...pápež...Linus 67-76 nadradený apoštolovi Jánovi, alebo nebol, alebo boli rovnocenný ?
Martino Samozřejmě, že apoštol svatý Jan byl podřízen papeži Linusovi. V Církvi není vyšší moci (samozřejmě kromě Boha), než je ta, kterou má papež, a to jak v řádu svěcení, tak v pravomoci. Moc svěcení papeže je sice v podstatě taková, jakou má každý platně vysvěcený biskup, ale moc římského biskupa není ani vymezena ani omezena, kdežto moc ostatních biskupů stojí v podřízenosti římskému biskupu. To nevíš? Tak to je smutné, že jsi tak informačně zanedbaný. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 26. prosinec 2014 @ 16:30:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | cirkev Kristova je vybudovaná na základe apoštolov a prorokov, pričom uholným kameňom je sám Ježiš Kristus,Efezským 2:20...
tu je zoznam Kristových apoštolov: Matúš 10:2 Mená dvanástich apoštolov sú: prvý Šimon, ktorý sa volal Peter, jeho brat Ondrej; Jakub, syn Zebedeov, a jeho brat Ján; Filip a Bartolomej, Tomáš a colník Matúš, Jakub, syn Alfeov, a Tadeus, Šimon Kanaánsky a Judáš Iškariotský, ktorý Ho aj zradil. chýba tam rímsky biskup Linius..
Hradné múry mesta mali dvanásť základných kameňov a na nich dvanásť mien dvanástich Baránkových apoštolov. Zjavenie 21:14
Kristových apoštolov bolo iba 12 kusov... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 26. prosinec 2014 @ 17:21:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gratuluju, Ivane. Teď se museli katolíci odkopat a prozradit, že u nich je tradice nad Písmem a nad řádem Božím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 26. prosinec 2014 @ 19:58:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | martina pustili na vánoce z blázince a tak to dopadlo, řk náboženství je založeno na pohanství a lidské tradici, katechismu a tak možná z třetiny na bibli a tu si ještě mění jak jim vyhovuje např. Desatero atd. Kdyby neměli tradici a církevní otce tak jsou úplně v *****li. Ale oni vždy mají na všechno odpověď, i kdyby si ji museli vymyslet. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 26. prosinec 2014 @ 20:10:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bylina Gratuluju, Ivane. Teď se museli katolíci odkopat a prozradit, že u nich je tradice nad Písmem a nad řádem Božím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 09:22:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | samozřejmě že nejdřív bylo Slovo a to Slovo bylo Bůh! A to Slovo od Boha si nejdřív předávali ústně a pak jej dostali i písemně, protože toho bylo více, ale předávali si jen to co řekl Bůh a nevymýšleli si nové věci jako nebiblický celibát nebo očistec jak řkc svoji autoritou zavedla později. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 13:58:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | mikim
…ale předávali
si jen to co řekl Bůh a nevymýšleli si nové věci jako nebiblický celibát nebo
očistec jak řkc svoji autoritou zavedla později.
Martino
Začínáš mikime používat mozek když píšeš o Tradici Církve a
o Písmu, ale ještě blbneš a musíš se hodně učit, abys nepsal blbosti jako výše.
Pokud nejsi zatvrzelý fanatik, který odmítá Krista, pak tě musím usvědčit buď,
že lžeš nebo z neznalosti Písma sv. celibát je vrcholně biblický jak
dokladuje text Písma sv.
Někteří
nežijí v manželství, protože jsou k tomu od narození nezpůsobilí; jiní nežijí v
manželství, protože je nezpůsobilými učinili lidé; a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království
nebeské. Kdo to může pochopit, pochop. (Mt 19,12)
Takže si
musíš vybrat. Přiznáš se, že jsi vědomě lhal? Nebo se přiznáš, že neznáš Písmo
sv.? A potom, jak toto souvisí s papežským primátem? Vy když nevíte kudy
kam, tak sáhnete do dalšího připraveného klobouku a vytáhnete vždy nějakého
poblitého králíka, se kterým se snažíte ohromit. Nás katolíky nemůžete ohromit.
Na to jste ještě nepřišli? Stejně tak jste nepřišli na skutečnost, že jste vždy
usvědčeni z nepravdy jako odpadlíci a ovce bez pastýře? Písmo sv. nezná,
že by odpadlíci nebo ovce bez pastýře byli nositelé světla. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 15:25:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...no a práve preto bol ap. Peter ,,prvý pápež,, šťastne ženatý... a potom za 600 rokov všetci rímsky kňazi včetne rímskych ,, primasov,, žili v manželstve... to bola tá pravá rímska tradícia a teraz je celibát tak isto tá pravá rímska tradícia... tak či onak rímska cirkev aj s katechizmom má vždycky pravdu... aj s celibátom aj bez neho... a každý rímsky katolík musí z princípu veriť každému bludu ktorý povie rímsky katechizmus...
|
]
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 21:05:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
ivanp
..bavíme sa o celibáte... nikdy ťa nenapadlo že Duch
svatý nie je schizofrenik?... raz v RKC žijú rímsky biskupi včetne ap. petra v
manželstve a o niekoľko storočí je povinný celibát... Ktoré z týchto nariadení
je pod vedením Ducha ?
iba duchovne slepí človek ktorý viac miluje
katechizmus ako pravdu môže povedať že oboje...
Martino
Kdybys dokázal udržet myšlenku, věděl
bys, že diskusní rubrika je o primátu papeže. Tomu zjevně nerozumíš a tak si
utekl k celibátu. Kdybys nebyl informačně zakrnělý, tak bys věděl, že
celibát v latinské části ŘKC může být kdykoliv uvolněn, jediným podpisem
papeže. Celibát je ve skutečnosti dobrovolný, protože pokud usoudíš, že na
dodržení normy Církve následovat Krista v jeho celibátu nemáš, tak prostě
na kněze studovat nepůjdeš. Církvi nejde o množství, ale o kvalitu pastýřů.
Ze samotného Písma svatého skutečně vyplývá, že svěcení
ženatých
mužů bylo něčím normálním, když svatý Pavel předpisuje
svým
žákům Titovi a Timotejovi, že takoví kandidáti mají být
ženatí jen
jednou. Alespoň o svatém Petru víme s jistotou, že byl
ženatý,
a snad to platí i o ostatních apoštolech, když říkal Petr
Mistrovi: „My
jsme opustili všechno, co jsme měli, a šli jsme za tebou.
Co tedy budeme
mít?“ Na tuto otázku Ježíš odpověděl: „Amen, pravím vám:
Nikdo není, kdo by opustil dům nebo ženu nebo bratry nebo
rodiče
nebo děti pro Boží království, aby nedostal mnohokrát víc
v tomto
čase a v budoucím věku život věčný.“
Takže pokud to nevíš Církev v latinské části se
rozhodla dobrovolně nikoliv z
přikázání Krista dodržovat podle jeho rady celibát. Pokud
někdo nemá na tuto
normu lásky, pak se ožení a může být vysvěcen jako kněz
východního obřadu v
řeckokatolické části, která je sjednocena s římským biskupem.
Apoštol sv. Pavel sám žil v
celibátu, ale neopovrhoval však manželstvím.
Celibát pak považoval za
Boží dar. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 22:58:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celibát je ve skutečnosti dobrovolný...
viem si celkom dobre predstaviť tú dobrovolnosť, ako sa katolícky kňaz dobrovolne rozhoduje medzi manželstvom a celibátom...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 14:29:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino
Rozumím ti, že je to pro tebe rozumově náročné a fakt, že
když si bereš nějakou dívku za manželku je tvé dobrovolné rozhodnutí a nikdo tě
nepřinutí se jí vzdát a tak jí slibuješ, lásku, úctu a věrnost až do smrti.
Stejně tak, pokud se rozhodneš stát se knězem ŘKC latinského
ritu, pak je zase jen a jen tvá volba a ty slibuješ svému světiteli-biskupovi,
poslušnost jemu a jeho nástupcům, včetně žít v celibátu. Pokud tento slib nechceš dodržet, knězem být
vysvěcen nemůžeš. Je to tvá volba, tvé rozhodnutí. Nikdo ale nemůže tě nutit, abys
přijal kněžské svěcení a slib celibátu. Vždy platí zásada. Nemusím, ale já
chci.
Samozřejmě, že píšeš pitomosti, pokud zde servíruješ toto:
viem si celkom dobre predstaviť tú dobrovolnosť, ako
sa katolícky kňaz dobrovolne rozhoduje medzi manželstvom a celibátom...
Martino
Katolický kněz se nerozhoduje, zda manželství nebo celibát.
To si již rozhodl před tím, jako katolický laik, zda touží přijmout svátost
kněžství nebo manželství. Máš to v hlavičce trochu popletené. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 15:20:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Martine, ohledně celibátu katolických kněží latinského ritu máš pravdu. Navíc latinský obřad není v KC jediný, takže máme spousty ženatých kněží v jednotě s papežem a pokud by jim někdo chtěl předepisovat latinský obřad a jeho specifika, hrozí mu podle mých informací až exkomunikace. Katolík, který upřednostňuje latinský obřad, musí bez jakéhokoli vyvyšování plně respektovat i ty ostatní.
Jinou otázkou jsou však biskupové. Nebo nejsou? V Písmu není žádná příkaz ohledně toho, že biskup musí žít v celibátu. Přesto v KC, pravoslavných a oddělených je toto univerzální povinnost. V KC možná existuje možnost dispensu, ale to nevím. Je podle tebe celibát biskupů stejného charakteru jako u kněží, tj. může být kdykoli papežem zrušen, nebo je to už otázka věroučná a neměnná kvůli koncilním dekretům? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky pr (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 18:10:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jinou otázkou jsou však biskupové. Nebo nejsou?
Další otázkou je, kde se vzal v církvi úřad kněze, když v NZ o něm není ani zmínka?
A ještě k samolibým a drzým poznámkám nicku Martino: Uvědomuješ si vůbec, že když o někom tvrdíš, že je odpadlík, nebo sluha satana, jen proto, že nežere ŘKC katechizmus a vidí něm chyby v učení, že nejsi v souladu s vaším papežem, protože on na rozdíl od Tebe v nás vidí, sice odloučené, ale bratry. To znamená, že nám, na rozdíl od Tebe, neupírá známost Krista. Důsledek své zvrácenosti a pýchy si poneseš sám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsk (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 22:36:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bylina
Jinou otázkou jsou však biskupové. Nebo nejsou?
Další otázkou je, kde se vzal v církvi úřad kněze, když v NZ o něm není ani
zmínka?
A ještě k samolibým a drzým poznámkám nicku Martino: Uvědomuješ si vůbec, že
když o někom tvrdíš, že je odpadlík, nebo sluha satana, jen proto, že nežere
ŘKC katechizmus a vidí něm chyby v učení, že nejsi v souladu s vaším
papežem, protože on na rozdíl od Tebe v nás vidí, sice odloučené, ale bratry.
To znamená, že nám, na rozdíl od Tebe, neupírá známost Krista. Důsledek své
zvrácenosti a pýchy si poneseš sám.
Martino
Zbytečně se rozčiluješ. Odpadlík je každý, kdo není členem
společenství s biskupem s apoštolskou posloupností. Dnes se odpadlíci
nazývají odloučení. Písmo sv. odpadlíka označuje za poblouzněného.
To pokud jde o odpadlíky od Církve Kristovi. Pokud někoho
označím za sluhu Satana, pak to není proto, že nesouhlasí s texty KKC,
nebo že není v souladu s papežem. Doporučuji ti si podrobně a pozorně
přečíst kdy, kde a k čemu jsem se tak vyjadřoval. Vždy to sedí a já si za
svým názorem stojím, neboť se vždy jedná o velmi hrubé a vulgaristické
vyjádření nějakého pomatence, kterému silně s*****í z úst Satanův smrad.
Je hrubou ostudou, že nevíš, kde se v Církvi vzal kněz.
Kněžství v plnosti je pouze u biskupa. Jáhen a kněz jak o něm mluvíš, byl
v Církvi vždy jen pomocník biskupa. Farářem každé farnosti v diecézi je
biskup sám. Kněz ve farnosti zastupuje kněze a má k tomu od biskupa
pověření i vymezené pravomoci. Dokonce i takové, že nesmí ve zpovědnici
odpouštět všechny hříchy, ale ty nejzávažnější spadají do pravomoci biskupa. Kněz
farnosti nikdy není nositelem moci biskupské ano Magisteriem. Vždy jen
pomocníkem-spolupracovníkem biskupa.
Biskup je nástupcem apoštolů. Biskupským
svěcením získává plnost svátosti kněžství, a to vzkládáním rukou jiných
biskupů. Tato posloupnost sahá až k apoštolským počátkům církve a zaručuje
věrnost apoštolskému učení. Biskup vede svěřenou místní církev – diecézi.
V ní má zodpovědnost za hlásání evangelia, slavení svátostí, čistotu víry
i péči o svěřené věřící, zvláště o chudé a potřebné. Světí jáhny a kněze.
Kněží jsou spolupracovníky biskupa při
zvěstování evangelia a slavení svátostí. Bývá jim svěřena odpovědnost za určité
farní společenství nebo určitý církevní úřad. Při kněžském svěcení na ně vkládá
ruce nejprve biskup a potom i všichni přítomní kněží na znamení kněžského
společenství (presbyteria) shromážděného kolem biskupa, jemuž slibují
poslušnost.
Jáhni nejsou svěceni ke kněžství, ale ke
službě (řecky „diakonos“ – služebník). Přijímají nejrůznější úkoly
v církevní obci: charitativní službu o chudé a nemocné, službu společné
modlitby a službu vyučování. Mohou též udílet křest, asistovat při uzavírání manželství,
podávat svaté přijímání nebo vést křesťanský pohřeb. Rozlišujeme trvalé jáhny a
jáhny směřující ke kněžství. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: r (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. leden 2015 @ 12:46:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hmm, a teď mi řekni, kde všechny ty nesmysly čteš v Bibli. Písmo zná jen biskupa, což je česká zkomolenina řeckého slova episkopos, jehož význam je dohližitel, nebo strážný a těchto "biskupů" měl každý křesťanský sbor více a také se jim říkalo starší (řecky presbyteros). A potom zná jáhna, což byl pomocník v církvi - sboru. Toť z Písma vše. Žádný kněz tam není. Jen o všech křesťanech je tam řečeno, že jsou královské kněžstvo. Církev jako lidskou organizaci s její hiearchickou, mocenskou strukturou převzatou od světa, vymysleli lidé odpadlí od živé víry a Ducha svatého nahradili lidmi v mocenské struktuře a falešným učením. o posloupnosti a moci biskupa automaticky předávat Ducha svatého. Ty všem těmto lžím věříš a proto Ti nezbývá než je propagovat. Už z Tvého přístupu k lidem a Tvého slovníku je zřejmé, že jsi Kristovu lásku osobně nepoznal a znáš jen vaše prázdné a pokrytecké náboženství, které nemá moc člověka proměnit v milující bytost. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky pr (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 21:30:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ssns
Jinou otázkou jsou však biskupové. Nebo nejsou? V
Písmu není žádná příkaz ohledně toho, že biskup musí žít v celibátu.
Martino
Ano v Písmu sv. je málo příkazů, ale veliké množství
rad, co činit, aby se člověk zalíbil svými skutky Pánu. Vždy je kladen důraz na
svobodnou volbu člověka. Bůh nepřikazuje, ale skrze Písmo sv. nám oznamuje, že
svobodný se stará o věci Páně, jak by se zalíbil Bohu. Ženatý je rozpolcen.
Sv. Pavel projevuje v 1Kor 7 přání, aby všichni
lidé byli jako on, totiž svobodní. Svobodný se stará o věci Páně, jak by
se líbil Bohu. Ženatý je rozpolcen.
V epištolách je vznesen požadavek, aby biskup byl jen jednou
ženatý (1Tim 3,2), právě tak jako jáhni (1Tim 3,12). I když
nelze uvedená místa chápat jako biblické doklady pro celibát, jistě sehrála
roli jakéhosi katalyzátoru. K prvním právním úpravám dochází už začátkem
4. století. V roce 306 zakázala synoda v Elvíře všem
klerikům, vykonávajícím službu u oltáře, stýkat se s vlastními
ženami. V r. 314 hrozí synoda v Neocesareji knězi sesazením,
když se ožení. Tendence směrem k celibátu je tedy velmi ranná. Rovnoběžně
s ustanoveními pro klerus šla ustanovení pro ženu v domácnosti kleru.
ssns
Je podle tebe celibát biskupů stejného charakteru jako
u kněží, tj. může být kdykoli papežem zrušen, nebo je to už otázka věroučná a
neměnná kvůli koncilním dekretům?
Martino
Nevím, osobně se domnívám, že tento dar musí být
chráněn a uchráněn. Každý biskup musí být nejprve vysvěcen na jáhna, pak na
kněze a pak přijme biskupské svěcení. Pokud budou všichni kněží ženatí, bude i
biskup ženatý a já nevěřím, že se pokladu celibátu Církev vzdá. Biskupové by
pak byli svěceni jen ze strany řeholních kněží, kde celibát byl vždy udržován
jako priorita mnišského života. Příkladem celibátu v nasazení pro Boží
Království je Jan Křtitel. Žil asketickým životem a v přísném celibátu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 15:57:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .. někteří nežijí v manželství,....
...ale dnes to mají všichni zakázané. *****it se mohou, prznit ministranty mohou, konkubíny a kuchařky mít mohou (ale jen tajně a nesmí se o tom mluvit) a když se na to nepřijde (v drtivé většině případů), svátosti vysluhovat mohou, a když se na to přijde, ale větší pozornosti veřejnosti to unikne, jinde působit mohou navzdory všem biblickým varováním o nepřípustnosti takového chování.
Někteří "svatí otcové" s apoštolskou posloupností to taky dělali, tak proč by oni ne, není-liž pravda? Exempla trahunt. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 17:01:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jan .ale dnes to mají všichni zakázané. *****it se mohou, prznit ministranty mohou, konkubíny a kuchařky mít mohou (ale jen tajně a nesmí se o tom mluvit)
Martino
pokud se někdo rozhodne následovat Jidáše, je to jeho volba a nikoliv moje nebo Církve. Že plácáš hovadiny na to jsme si zvykli... |
]
|
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 21:34:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Po přečtení komentářu co říci k římskému biskupovi?? já vím z historie jen že římsky biskup na veřejnosti porodil dětátko zjistilo se že je to převlečená žena, v historii je dost mist kde byli dva římští biskupove a jeden na druhého dávali klatby. Jestli tohle je vedení Duchem Svatým tak Duch Svatý je opravdu SHIZOFRENIK. Ale názor at si udělá každej sám. |
Re: Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 06. leden 2015 @ 11:18:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když už jste takový renomovaný historik a odborník na římské biskupy tak byste snad mohl alespoň říct kdy se to stalo a jaké máte pro to podklady ? Na "papežce " Janě se totiž neshodnou ani historici ani prostí konspirátoři. Kromě toho by mne sice mrzelo kdyby to byla pravda ale bral bych to v zásadě jako kdyby se vloudila přestrojená žena na český královský trůn. Určitě bych kvůli tomu nepřestal být Čechem. Ani bych nezačal popírat krále a království. Vlastní ani cizí. Pobavila mne i ta záhadná stolice či křeslo, na kterém měli prý svatí otcové prokazovat své "mužství". Tvar i velikost otvoru přesně odpovídá velikosti a tvaru římského záchoda, o čemž se můžeme přesvědčit na mnoha vykopávkách. Tento tvar byl mimochodem mnohem praktičtější a hygieničtější než tvar záchodů které používáme my. Záchodová křesla se pro staré a nemocné lidi používají dodnes a dokud jsme se o svoje blízké starali sami tak byla k nalezení i v mnoha domácnostech. Používali je často i zdraví lidé, v dobách kdy naši předkové nosili složité oděvy. |
]
|
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 05. leden 2015 @ 11:24:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Věřím že k takovým situacím mohlo dojít a také docházelo od biblických časů až dodneška. Ať už se protagonisté setkávali osobně a nebo je vedl na dálku Duch Svatý. Náš Pán Ježíš Kristus sám respektoval autoritu starozákonního velekněze až k smrti a nikdy nikomu neříkal že ho nemá ctít a poslouchat. I když by se nám mohlo zdát že už to nestálo za to a Annaáš s Kaifášem stejně nestáli zanic. I o farizejích říkal že je máme poslouchat v tom co je dobré, i když ti nepředstavovali vůbec žádnou církevní strukturu ani oficiální autoritu. jednalo se o samozvané laické hnutí. Zajímavé je že někteří lidé popírají centralizovanou církev a vůbec se nepozastavují nad tím že biblický i liturgický kánon, překlady, písně a církevní právo jsou po celém světě stejné. Což by po několika stech letech odloučení asi bylo jen těžko možné. Zní to sice paradoxně a nepochopitelně ale je to tak. Pokud se Pán Ježíš Kristus setká s někým Tváří v tvář a zadá mu určitý úkol tak mu vždycky zároveň důrazně klade na srdce že to nesmí udělat dřív než získá souhlas svého zpovědníka a řádového nadřízeného a někdy to trvalo léta než ten souhlas dostali. Doporučuji k přečtení např. Deníček svaté Faustyny Kowalské. |
|
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 05. leden 2015 @ 11:31:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Věřím že primát svatého Petra uznával již apoštol Jan - Miláček Páně. Což se mimo jiné projevilo i tím že ku Kristovu hrobu sice jako mladší doběhl první a velice Pána miloval nicméně právě proto před sebe pustil svatého Petra aby vstoupil první a vydal stanovisko. |
|
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Pátek, 08. červenec 2022 @ 16:33:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kristus je svým duchem v nás stále živ a tak nepotřebuje žádného zástupce tady na zemi... Papežská posloupnost? Co na to dvojpapežství...trojpapežství... Kdo je ten pravý? Nikdy nešlo katolické církvi o duši člověka, ale o moc politickou a statky pozemské :-) Magdalena
|
Re: rímsky primát (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 08. červenec 2022 @ 17:09:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milá Magdaléno, ty když něco napíšeš, tak to je vážně myšlenkový průjem. Používáš zdravý rozum nebo jen slepě střílíš na vše co je Kristovo a od Krista.
Magdalena
Kristus je svým duchem v nás stále živ a tak nepotřebuje žádného zástupce tady na zemi...
martino
Samozřejmě mluvíš o své nekřesťanské sektě. Ano sekty papeže nemají, je to Kristův zástupce a ten je jen v jeho Církvi.
Magdalena
Papežská posloupnost? Co na to dvojpapežství...trojpapežství... Kdo je ten pravý?
martino
Nikde se nemluví o nějaké papežské posloupnosti, vždy se hovoří o apoštolské posloupnosti, tedy o skutečnosti, že jedině ŘKC a její levé plíce Církev Pravoslavná mají biskupskou posloupnost od apoštolů.
Magdalena
Nikdy nešlo katolické církvi o duši člověka, ale o moc politickou a statky pozemské :-)
martino
Jsi komunistka, marxistka, trockista atd. protože toto nás učili ve škole komunisté. |
]
|
|
|
|