Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexandra.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 251, komentářů celkem: 429634, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 74 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116516086
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Váha individuální zkušenosti.
Vloženo Čtvrtek, 21. prosinec 2023 @ 09:49:39 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal oko

Jakou důležitost má "individuální zkušenost" člověka doopravdy a je vůbec relevantním argumentem pro důkaz reality pravdy?

Jsou známy třeba i  "zkušenosti" lidí, kteří prý byli uneseni mimozemšťany. Svědčí o tom s vlastní zápalem, naprosto přesvědčeni o autenticitě vlastní zkušenosti....








Někteří z vás zde také kladou nadměrný důraz na svoji  "individuální zkušenost".

Zde je ale také nutně třeba umět rozlišovat mezi autentickým hlasem Ducha svatého v nás a jinými "duchy", kteří nepocházejí od Boha a kteří nás mohou svést na scestí.

Místo toho panuje v křesťanských kruzích  jakési vágní pojetí Ducha svatého jako jakéhosi věšteckého hlasu v nás, kdy dochází ke konfrontaci mezi vlastními pocity ze zkušeností a vnuknutími Ducha svatého.


Proto hrozí vážné nebezpečí, že v naší kultuře s jejím terapeutickým pohledem na sebe sama jako tvůrce vlastní "pravdy"  a individualistickým pojetí mravního svědomí jako původce vlastních morálních pravd, se kategorii "individuální zkušenosti "  bude přikládat větší váha, než si zaslouží.



Katolická církev má dlouhou a hlubokou tradici velkých duchovních učitelů, kteří v průběhu staletí vypracovali osvědčené metody, jak správně rozlišovat Ducha. 
A ve všech se silně zdůrazňuje potřeba asketické kázně, očisty od neřesti, modlitby, půstu, lectio divina (modlitební četby Písma), duchovního vedení a rozjímání o učení církve
než člověk spolehlivě získá jistotu, že může rozpoznat Ducha, který k němu promlouvá.


Absence těchto výše uvedených hodnot tu má pak na svědomí hned celé spektrum různých odlišných pohledů na křesťanskou víru - má vliv na "zmatení jazyků" - na dnešní obraz křesťanského Babylónu. I zde na Grano salis.


V Janově evangeliu Ježíš mluví o Duchu svatém jako o "Paraklétu", což lze nejblíže přeložit jako "Utěšitel".
Jako takový utěšuje neklidnou duši a zklidňuje ducha, aby nám pak otevřel oči pro "pravdu". (J 15,26)
Ale jakou pravdu?
Pravdu, kterou Bůh zjevil v Kristu. a kterou učedníci sami dosvědčili. Duch svatý osvítí jejich mysl, oživí v paměti ony události, a tak vede učedníky vpřed v jejich poslání získávat učedníky.

Také v našich životech je úlohou Ducha svatého připomínat nám náš úkol, kterým je podřídit se Kristu a jeho zákonu, a tak nás učinit schopnými evangelizace založené na pravdě.
V biblickém svědectví se objevuje Duch svatý jako božská síla, která nás vede k plnění našeho poslání. 
To vidíme i na Kristově životě. Právě Duch ho vede, aby strávil 40 dní na poušti, právě Duch ho přivádí k řece Jordánu k pomazání na Mesiáše a právě Duch ho vede k jeho misijnímu údělu na kříž.

Noc před svým ukřižováním Ježíš prosí Otce, zda by mohl být od něj tento kalich odňat.
Jinými slovy, lidský Kristus  touží po jiné cestě  ke spáse lidstva, pokud nějaká taková existuje. To je v jistém smyslu subjektivní "pocit"  lidské bytosti. To je jeho "prožitá zkušenost"  ve složité sérii okolností.
Protože je však také Bůh a je naplněn Duchem svatým, okamžitě se podřizuje Otcově vůli, nikoli své, a jde na kříž.

A jestliže toto platilo pro Krista, který byl bez hříchu, o co více se musíme mít na pozoru před ztotožňováním našich vlastních "pocitů v naší žité zkušenosti"  s hnutím Ducha svatého?
Kristus odešel na poušť a 40 dní se modlil a postil, aby v Duchu rozpoznal Boží misijní pravdu pro sebe.
Oč více potřebujeme také my neustálé očišťování svých "názorů", abychom rozpoznali Boží názor na dané záležitosti!


"Váha individuální zkušenosti." | Přihlásit/Vytvořit účet | 178 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 21. prosinec 2023 @ 10:43:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečetl jsem si článek od Oka. Čili pravdu máme jen my, katolíci. Naše abrakadabraka je nejlepší, náš Duch svatý je pravý. :-) To jsem zvědav, co mu na to budou psát ne-katolíci, protestanti, letniční, adventisti apod. 

Z článku na mě dýchla touha uživatele vrátit se do středověku, kde to měla Katolická církev všecko pevně ve svých rukách a nikdo neodmlouval a kdo odmlouval, tak jen do doby, než shořel na hranici. 


A ve všech se silně zdůrazňuje potřeba asketické kázně, očisty od neřesti, modlitby, půstu, lectio divina (modlitební četby Písma), duchovního vedení a rozjímání o učení církveVložil: oko


Tak to jsi měl Gregovi777 zatleskat, když držel ten půst 40 dní. 



Jakou důležitost má "individuální zkušenost" člověka doopravdy a je vůbec relevantním argumentem pro důkaz reality pravdy?
Někteří z vás zde také kladou nadměrný důraz na svoji  "individuální zkušenost".
Jsou známy třeba i  "zkušenosti" lidí, kteří prý byli uneseni mimozemšťany. Svědčí o tom s vlastní zápalem, naprosto přesvědčeni o autenticitě vlastní zkušenosti.... Vložil: oko

Tak vlastní zkušenost je pro mě základ pro rozhodování. A je to pro mě logické a přirozené. Narodil jsem se totiž tak, že mám hlavu spojenou míchou, páteří s mým tělem. Kdybych se narodil tak, že by moje hlava byla spojena přes míchu a páteří s katolickou církví, tak bych se řídil tím, co píše Oko. On se asi tak narodil. :-) 

Jinak díky tomu, že se řídím osobní zkušeností, tak nevěřím na mimozemšťany, co komunikují s lidmi. Páč mě mimozemšťani neunesli. No a ještě že jsem se začal řídit vlastními zkušenostmi. Této vymoženosti si užívám teprve od počátku roku 2016. Do té doby jsem nadřazoval zkušenosti cizí nad své vlastní. To jsem byl debil. 



Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 21. prosinec 2023 @ 11:34:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsou známy třeba i  "zkušenosti" lidí, kteří prý byli uneseni mimozemšťany. Svědčí o tom s vlastní zápalem, naprosto přesvědčeni o autenticitě vlastní zkušenosti.... Vložil: oko


No dobře a jaký je rozdíl mezi člověkem, který tvrdí, že se mu zjevil mimozemšťan a člověkem, který tvrdí, že se mu zjevila katolická panenka marie? 



Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. prosinec 2023 @ 11:37:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, díky za popis problémů, co si řešíš. Zajímavý ten váš svět - únosy mimozemšťany, nadměrné důrazy, vágní pojetí Ducha svatého, obraz vašich babylonů. je dobře, že se sdílíš, co tak žijete.



  K tématu "Váha individuální zkušenosti"

  Nejlépe jsi se k tématu vlastní zkušenosti sám za sebe vyjádřil vedle v diskuzi:

  "Nemáš ani odpovídající vzdělání ve víře, aby jsi se vyjadřoval k věcem, které jsi nikdy neprožil - nemáš s nimi žádnou osobní zkušenost - a které ti vykresluje jen tvoje vlastní, herezemi zjitřelá fantazie."

  To jsi napsal hezky. A je to ti věřit.


  Povím ti taky jeden příběh. 

  Když jsem byl malý, miloval jsem techniku, motory, motorky. Vzorem byl pro nás Niki Lauda, který ve 12 letech dostal auto a jezdil s ním někde doma po kopcích. No, já měl ve 12 jen starého pařeza. Už po tetě, mámě. Ale jezdil.

  No a toho pařeza jsem měl mockrát rozebraného - karburátor, motor, i převodovku, kola, brzdy, lanka, .. úplne dopodrobna. Ještě dnes si pomatuju každé kolečko, šoupátko, kroužek, ... Naprosto přesně vím, jak takový pařez funguje, jak funguje motor, převodovka, zapalování, pružení, bubnovky, ...

  Nemusím si dodnes k tomu nic domýšlet, vykládat, dovozovat, ... Mám vlastní, individuální zkušenost a znalost tématu. Kromě praktické i teoretickou - miloval jsem to, dvoutakty, čtyřtakty, ohc, ohv, diesel, wankel, ... desítky a stovky pojmů, u kterých přesně vím, co jsou, protože s tím mám vlastní, individuální zkušenost.

  Sedím v autě na pozici spolujezdce a vím, že to, co slyším, je ložisko v pravém zadním kole a že je potřeba vyměnit. Sedím na pozici řidiče a vím, že ten divný pohyb a zvuk, co se právě stal, je prázdná pneumatika vlevo vepředu. Nebo ta ztráta výkonu, že je vypnuté turbo, prasklá hadice.


  A tak dále - o tom je vlastní, individuální zkušenost s tématem. Hluboká, dlouhodobá zkušenost.


  Moje děti to mají jiné. 

  Jedno má třeba rádo hudbu, maluje, studovalo psychologii, ... Dokáže hrát na piano, na flétnu. Dokáže naplnit sál lidí, co poslouchají ani nedutají. Dokáže ve vteřině uklidnit dítě, co je v průšvihu. A ve druhé vteřině ho rozesmát. 

  To já neumím - na piano zahraju simple melodii, na flétnu nic. Nemám tu zkušenost. U muziky si představím frekvence a dvanáctou odmocninu ze dvou. Matematické řady. Vím, přesně proč spolu které tóny ladí, počítal jsem si to, viděl jsem to na osciloskopu. Ale proč spolu některé znějí vesele a některé smutně, to nevím. A jak to udělat, aby lidem běhal mráz po zádech a rozbrečeli se, to taky nevím. Ale vím, že to umí. A nemůže to vysvětlit. Protože má tu zkušenost, která je nepředatelná. Já bych zase dceři nepředal zkušenost s dvanáctou odmocninou ze dvou.


  A tak je to s každou praktickou zkušeností - i třeba s vinařením, houbařením, rybařením, fotbalem, volejbalem, .... 

  Někdo má tu zkušenost, vlastní, hlubokou, zná téma. Nepotřebuje od někoho jiného slyšet, co dané téma znamená. Někdo tu zkušenost nemá.

  Navíc ta zkušenost sama jde často slovy jen těžko předat. Aby té zkušenosti člověk porozuměl, musí jí sám zažít. Musí se mu to stát. Nedá se to předat slovy.

  
  A tak je to o věcech, o kterých se tu bavíme - někdo má zkušenost se spasením, záchranou života, se křtem, s letnicemi, s uzdravením, vysvobozením ze hříchu, ... a svědčí o tom. nemusí si domýšlet, vykládat, vyvozovat. Má zkušenost.

  Podobně, když někdo žije v ŘKC - má zkušenost s eucharistií, se zpovědí, s biřmováním, s pobožnostmi, poutěmi, někteří dokonce se zjevením, nebo zasvěcením, temnou nocí ... Osobní zkušenost. Sám ví, co je eucharistie, co je zpověď, co je temná noc, ... Nemusí si k tomu domýšlet, vykládat, vyvozovat, ... Má tu zkušenost.


  A to je rozdíl mezi teorií a praxí. 


  Když jsou třeba chlapi v hospodě a všichni nejlíp "vědí", jak se hraje fotbal, ale míč na noze neměli léta, pokud vůbec. To je teorie. To je stejné, jako když někdo napíše sáhodlouhé pojednání o křtu, vyvozuje si, vykládá, domýšlí, ... ale vlastní zkušenost nemá, protože se nikdy pokřtít nedal.


  Toník




Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. prosinec 2023 @ 15:02:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Ještě Stando k tématu. Co jsi tak výstižně napsal sám za sebe:

  "Nemáš ani odpovídající vzdělání ve víře, aby jsi se vyjadřoval k věcem, které jsi nikdy neprožil - nemáš s nimi žádnou osobní zkušenost - a které ti vykresluje jen tvoje vlastní, herezemi zjitřelá fantazie."

  A to jsi napsal fakt dobře. 


  Jsou obecně dvě úrovně znalosti nějakého tématu.

  1. Praktická zkušenost. 

  To je když třeba člověk rozebere motor, hraje na klavír, zamiluje se, má svatbu, dá se pokřtít, dá život Bohu, vyleze na kopec, sjede kopec na lyžích, zaplave si, proletí se letadlem, ... a má praktickou zkušenost s tím konkrétním tématem.

  2. Teoretická znalost

  To je když si člověk přečte dokumentaci k motoru, zná hudební teorii, přečte si zamilovaný román nebo se podívá na film, přečte si něco z bible, prozkoumá typy letadel, dívá se na televizi na sjezdové lyžování nebo obří slalom ... 


  Jedno i druhé je dobré

  Někdy stačí teoretická znalost - třeba ten motor se skutečně dá nastudovat teoreticky a člověk bude dobře vědět, jak asi motor funguje.

  Level té dvojky je ale většinou úplně jinde, než jedničky. 

  I když si člověk přečte padesát zamilovaných knížek, ale nikdy v životě se nezamiluje, stejně neví, o čem zamilovanost je. Jen si to může představovat ve zjitřelé fantazii, jak jsi sám za sebe psal - to je tak vše.


  Stejné je to s křesťanstvím - i když si člověk přečte celou bibli, bude znát příběhy Adama, Noeho, Abraháma, Mojžíše, bude vědět, co se modlil David, co psal Izaijáš, Jeremijáš, co učil Ježíš, nebo Pavel, bude to jen level 2. 

  Dokud nebude žít to, co žil Ježíš, co žil Jan, Pavel, Petr, Jakub.

  Když se člověk nikdy nedá pokřtít, neodloží starého člověka, pořád nebude vědět, co je křest - i kdyby si přečetl všechna pojednání o křtu a napsat třicetistránkovou bakalářkou práci na téma "dějiny křtu" a všechno v té práci měl napsané ale úplně správně, ale nikdy se pokřtít nedal a tahal s sebou starého člověka, žil život hříšníka, stejně nebude vědět, co je křest a celá ta "znalost" tématu mu bude platná tak maximálně jako mrtvému zimník.

  Tolik tedy k osobní zkušenosti.

  Toník



Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 25. prosinec 2023 @ 07:12:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OKO


Katolická církev má dlouhou a hlubokou tradici velkých duchovních učitelů, kteří v průběhu staletí vypracovali osvědčené metody, jak správně rozlišovat Ducha. 
A ve všech se silně zdůrazňuje potřeba asketické kázně, očisty od neřesti, modlitby, půstu, lectio divina (modlitební četby Písma), duchovního vedení a rozjímání o učení církve
než člověk spolehlivě získá jistotu, že může rozpoznat Ducha, který k němu promlouvá.


Větší hlouposti ti vaši duchovní učitelé už dohromady nedali? Vždyť to, co popisuješ, je pouze marný pokus o kultivaci starého náboženského člověka.

A hlavně, že vám to rozlišení funguje na věšteká zjevení údajné Marie nebo na vaše odporné relikvie...



Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Danny42 v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 20:29:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tonda - Cizinec 

Antoníne 

Zcela odjinud ,nebo spíše částečně. Ty jsi tam někde dříve psal ,že nemáš vůbec zkušenost ,s nějakými shromážděními , kde by jsi byl svědkem toho padání naznak ,a následně i jiných věcí - záležitostí. Myslel jsi to tak ,že jsi to nikdy neviděl ,nebo že ty sám jsi to neprožil na sobě ? Proč se ptám ? Je skoro až s podivem ,že v typu křesťanského společenství ,kde jsi ,jsi toho nebyl ani svědkem . Já sám to znám i osobně ,tedy že jsem toto viděl i vícekrát .A ji jiné věci znám osobně . Ale , tímto neříkám , že se k tomu všemu ,stavím kladně .



Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Danny42 v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 20:48:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tonda-Cizinec

Jen doplnění. Právě naopak , na mnohé ty duchovní akce , o kterých jsem nyní opětovně psal , mám záporný pohled. A to i proto ,že jsem mnohému již byl svědkem .Vím totiž dobře ,že mnohé duchovní bytosti ,dokážou extra falza ,a mohou se vydávat ( a vydávají často ) ,  za duchovní věci od Boha.



Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 31. prosinec 2023 @ 12:02:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  Někdy mi připadá, že si nerozumíme v pojmech - třeba pojem zkušenost a svědectví.


  Bavili jsme se tu například o cestě na Měsíc, o tom, že tam letěly nějaké kosmické lodi, v nich postupně deset lidí, ti lidi se procházeli po měsíci, jezdili tam na roveru, zapíchli tam vlajku, dali zrcadlo, ...

  Těch 12 lidí, co přistálo na Měsíci a třeba po něm i chodilo, má vlastní, individuální zkušenost s tím, že tam přistáli, chodili po Měsíci. Protože mají zkušenost, mohou vydat svědectví.

  Všichni ostatní lidé na celé zemi tu zkušenost nemají. Nechodili po měsíci. Nemohou tedy vydat svědectví o tom, jaké je to být na Měsíci a co na Měsíci dělali, když tam nebyli. Můžou věřit, že 12 lidí bylo na Měsíci, nebo tomu nevěří. Můžou na to mít různé názory, mohou si dedukovat, představovat si, jaké to tam asi bylo, ... ale to je tak všechno.

  Názor, víra, dedukce, odvozování, představa, pocit a cokoliv dalšího podobného není zkušenost ani svědectví. To jsou dvě velmi rozdílné kategorie.



  Podobné je to třeba s motorem a motorkami. Když člověk rozebere dvoutaktní motor a převodovku, opravuje je, seřizuje, jezdí na motorce, vnímá rychlost, chování motorky, může o tom vydat svědectví, protože má vlastní zkušenost.

  Když si někdo přečte učebnici fyziky a v ní informace o tom, jak funguje dvoutaktní motor, ale nikdy ten motor neviděl a nikdy se na motorce neprojel, tak nemá zkušenost, nemůže vydat svědectví. Má tak nějakou znalost věci, vzdělání, informace.

  Znalost, vzdělání či informace nejsou zkušenost. Jsou to jiné kategorie.



  Hodně píšeš o pocitech, to mají lidi v náboženství časté, že se soustředí na pocity, máte to tak nastavené. A náboženství jsou hodně dělaná na pocity, pro lidi, co jsou spíše založení na pocitech. Psal jsem ti k tomu i článek.


  Pocit je určitě součástí zkušenosti člověka s nějakým konkrétním tématem. Ale pocit není ta sama zkušenost.

  Když člověk jeden na motorce, je to bomba pocit. Je součástí té zkušenosti. Součástí, kterou ten s knížkou nezažije. Stejně tak vstoupit na Měsíc po letech námahy musel být úžasný pocit. 

  U svědectví pak nejsou obvykle podstatné pocity. Podstatné je, co se stalo, čeho se člověk účastnil. Osobně. Měl osobní (individuání) zkušenost.

  Toník



Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. leden 2024 @ 18:16:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, zpět ke zkušenosti. Zase si vytáhnul pocity, zážitky, zkusím to vrátit do reality. Zase praktický příklad.

  Řekněme že jede na motorce chlápek, je jaro, podvečer, krásné počasí, najednou a vedlejší traktor, chlápek na motorce jentaktak dobrzdí, ale přeci jen se o traktor rozplácne, má pohmožděnou ruku, zničenou přední vidlici ...

  A přijedou policajti a budou chtít svědectví.

  Co myslíš, budou se ptát na pocity a zážitky, nebo se budou ptát na fakta?

  Budou se ptát: 

  Jaké jste měl zážitky? 

  Jak jste se při tom cítitil?

  Nebo jiné podobné otázky na věci, co máte v náboženství, nějaké zážitky a pocity?


  Nebo se budou ptát:

  Jak rychle jste jel?

  Ze které strany svítilo slunce?

  Kdy jste začal brzdit?

  Kdy jste ten traktor uviděl?

  Byla ta silnice už mokrá?


  Tedy na fakta a zkušenost?


  To je důležité u svědectví. 

  Zkus se někdy podívat z toho pohledu na Písmo, na příběhy tam uvedené - kolik je v písmu uvedeno zkušeností, prakticky, s fakty a kolik je tam uvedeno pocitů nebo zážitků.

  Například příběh Zachea. Jsou uvedená fakta - kde se to stalo, jak to probíhalo, co se stalo, s kým se to stalo, co Ježíš udělal, řekl, co řekl Zacheus. Nějakých 20 faktů. To bylo důležité, tomu se příběh věnuje. Z pocitů je tam jen mimochodem uvedeno: "Zacheus rychle slezl a s radostí ho přijal". Jeden pocit.

  Toník





Re: Váha individuální zkušenosti. (Skóre: 1)
Vložil: Danny42 v Pátek, 05. leden 2024 @ 21:31:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Greg


Gregu ,už je sice čas na spánek ,ale ještě mě napadlo ,jak ty osobně vnímáš tuto záležitost. Týká se toho zdravení nebo nezdravení ,které jsi sám za sebe otevřel předtím . Potom si jmenoval skupiny lidí ,které nechceš zdravit v současnosti ,a které  zase naopak budeš zdravit. Z těch co nechceš zdravit ,jsi jmenoval lidi v Hnutí víry , potom lidi v takových herezích  ,jako je příkladně Rosmano zde ,aj . A co třeba ....uvedu jen příklady. Rodiny cizinců , s buddhistickým nebo hinduistickým náboženstvím . Rodiny muslimů. Rodiny vyznávající staré slovanské pohanské náboženství ( i u nás v Česku je jich část ) , a jiní a jiní. Gregu ,jen trochu opatrnosti v názorech osobních . Ty totiž někdy zdravíš spoustu lidí ,a naprosto nevíš ,čemu ti lidé věří a co vyznávají za nábožnost. 



Stránka vygenerována za: 1.15 sekundy