|
Právě je 266 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: brusle7 Laura67 rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124746813 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Dva Ježíšové?
Vloženo Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 11:35:21 CET Vložil: Tomas |
poslal oko Jelikož zde mezi námi neustále dochází k nedorozumění chápání lidské a božské přirozenosti jediné osoby Ježíše Krista, nabízím zde vysvětlení.
Nikoli dva Ježíšové, ale třeba striktně rozlišovat mezi Ježíšovým božstvím a Ježíšovým lidstvím.
..."Početí z Ducha svatého určitě není Ježíšovo hlavní "pomazání Duchem". Kdyby tomu tak bylo, nebylo by třeba Pomazání Duchem v Jordánu, o kterém hovoří proroci, sám Ježíš i apoštolové."...
Vtělení je vrcholná forma
přebývání Boha v člověku. Pravzorem tohoto "přebývání" božské osoby v
"druhém" je přebývání jedné osoby Trojice v druhých dvou a a přebývání
druhých dvou v jedné osobě. Proto sjednocení osoby Slova s
individuální lidskou přirozeností Ježíše - tato vrcholná forma osobního
přebývání v jiném nepřináší Slovu strukturálně nic nového. Slovo
vtělením neopouští Trojici, protože neustále zůstává ve svých vztazích k
Otci a Duchu svatém. Z tohoto hlediska tedy rozhodně v Trojici při
vtělení ke změně nedochází.
Podle
toho, co čteme v Novém zákoně, se věčnost netýká Ježíšova lidství, ani
jeho lidské duše, ale osoby Slova, které se stalo tělem.
Nejedná se o
věčnost ve smyslu Božího předzvědění či úradku, ale o reálnou a věčnou
existenci subjektu Božího Syna, který se v určitém okamžiku dějin stal
člověkem.
Však domněnka, že bezprostředně
po svém početí si Ježíš jako člověk mohl být plně vědom své osobní
identity (vtěleného Slova) se naprosto příčí naší zkušenosti a zdá se
být v rozporu s tím, že Ježíš se nám stal podobným ve všem, kromě
hříchu. Ani evangelia neříkají nic o tom, že by Ježíš projevil jasné
vědomí svého synovství už v útlém věku. První takový projev zaznamenává
Lukáš (2,49-52).
Sama událost Ježíšova křtu má
svoji symboliku; uzavřené nebe je znamením narušeného vztahu mezi
člověkem a Bohem - jeho otevření znamená novou epochu Boží milosti.
Duch, voda a slovo při Ježíšově křtu
připomínají to, s čím se setkáváme ve vyprávění o stvoření. (Gn 1,2). S
Jordánem je rovněž spjata epizoda vstupu vyvoleného národa pod vedením
Jozua do zaslíbené země.
Duch na Ježíše sestupoval v okamžiku,
když se modlil - svatopisec naráží na první komunitu shromážděnou k
modlitbě před sesláním Ducha svatého. Analogie je i v tom, že po křtu
začíná Ježíšovo veřejné vystoupení - obdobně po seslání Ducha svatého
vystupuje na veřejnost církev a začíná naplňovat své poslání, které je
pokračováním poslání Božího Syna....
Co se tedy při křtu vlastně odehrálo? Třeba
připomenout, že změně, růstu a dospívání podléhá jen Kristova lidská
přirozenost. Jestliže v úkonu vtělení (při početí Ježíše) Slovo přijalo tělo, pak se jednalo
o úkon Boží, ke kterému Ježíš jako člověk ještě nemohl svobodně
přitakat. Odpovídajícího lidského úkonu poslušnosti je Ježíš schopen až
když se stane dospělým člověkem - ve třiceti letech. Bůh totiž plně
respektuje svobodu svého tvora.
Když Ježíš zcela svobodně vstupuje do vod Jordánu a přijímá své poslání Mesiáše (když na sebe bere hříchy lidí) , činí a potvrzuje jako člověk to, co už dříve vykonalo věčné Slovo, když se stalo člověkem (početím v Marii).
Nebudu zde vyjmenovávat jednotlivé christologické hereze a v čem jsou mylné; Řehoř Naziánský říká zcela jasně: Kdo tvrdí, že Ježíš Kristus byl uznán za hodného synovské adopce v závislosti na křtu, budiž vyloučen.....
Křest lze tedy chápat jako určitou aktualizaci úkonu vtělení na počátku Ježíšova veřejného působení.
Nový zákon jasně hovoří o tom, že Ježíš byl pomazán Duchem svatým při křtu (Sk 10,38).
Ježíš je Božím Synem od počátku své lidské existence. Svého královského osvoboditelského poslání se však plně ujal při křtu, kdy se stal "Pomazaným".
To má svoji logiku, protože na krále nebývala pomazávána nemluvňata, nýbrž dospělí mužové, schopní ujmout se svého úkolu.
To však neznamená, že Ježíš by předtím byl zcela bez vybavení Duchem - ve křtu se však mění modalita tohoto vybavení, která je nyní úzce spjata se svobodným lidským souhlasem přijímajícím úlohu naplnit veškerou spravedlnost a sejmout jako Beránek hříchy světa.
|
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 12:15:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Stando, vy jste fakt pohádkáři :-)
Co vy z Bible dokážete vyfabulovat za pohádky, to je opravdu záviděníhodné :-)
|
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 14:07:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Které z mnoha tvrzení v článku konkrétně ti připadá nepravděpodobné, či snad dokonce v rozporu se zprávou evangelia?
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 30. prosinec 2023 @ 10:54:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš je Božím Synem od počátku své lidské existence.
To je blud, který nelze dokázat Pismem. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Sobota, 30. prosinec 2023 @ 11:30:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko
Oko i přesto ,že v mnohém si nemůžeme porozumět ( a je už klasikou ,v čem si nemůžeme porozumět - opakovat vše je zbytečné ...,souvisí to samozřejmě s mnoha učivy ŘKC ,....které společně s Martinem ,Akuzativem a jinými řk zastáváte ,...někteří méně ,někteří více "hard". To však opravdu nemá cenu točit stále dokola) ,tak jen poznámku ,k tomu jak se snažíš ( a jo ,uznávam ,že snahu máš značnou) hochům ,jako Mikim a Rosmano ,aj , stále vysvětlovat to ,že kristovci samozřejmě věří ,že i Pán Ježíš Kristus je Bůh ,a jo i citáty ,které jsi užil někdy k tomu ,velmi dobře argumentují. Napíšu nyní mou zkušenost . Je to již mnoho let ,ale vzpomínám si,jak jsem míval diskuze se Svědky Jehovovými. Klasické věci ,zcela známé. Od nich stále to samé ,co i tobě zde hází Mikim a Rosmano . Takže příkladně od Svědků Jehovových stále jelo toto: Že jedině JHVH je Bůh ,a že jen oni jsou vyvolená organizace ,kteří byli vyvolení k hlásání pravé víry , potom že Ježíš Kristus se nemůže nikdy stotožňovat s Bohem ,ale že to byl jen člověk , potom že je nutností nikdy nepřijmout transfuzi krve ( skrze prý příkaz jejich písem ,...myšlen překlad TaNaChu pro Svědky Jehovovi ...,samozřejmě ,je známo jak si to uzpůsobili), atd atd . I přesto ,že jsem jim ukazoval v Bibli citáty ,tolik známé ,které dobře ukazovali to ,že Ježíš Kristus byl (a je ),zároveň člověk i Bůh , že Bůh- Stvořitel ( JHVH) ,přišel sem k nám ,ve svém Synu ( že se nám zjevil ve svém Synu -Ježíši Kristu ,tak tyto citáty samozřejmě převraceli dle svého ,měli své interní výklady ,které to popírali ,atd . Klasika . Když už jsem jednou viděl ,že to dále nemá cenu ,ty sáhodlouhé diskuze ,zbytečné ,tak jsem je vyzkoušel ( znal už jsem trochu jejich reakce ). Řekl jsem jednou : Dobře ,takže je jasné ,že si nemůžeme porozumět ,tak potom je ještě toto .Přijde doba ,kdy se u Boha ukáže ,kdo měl v tomto pravdu . Někdo jiný ,by přitakal ,nebo by řekl ,jo ,beru . Ovšem tehdy ....,zvláštnost ,oni ne ,oni si chtěli domlouvat další tzv "biblické setkání" ! Jednoduše ,oni chtěli dále přesvědčovat a utahovat lidi ,ke svému náboženství . Byli už silně uvázáni ,a přesvědčeni ,že to musí dělat. Přesvědčovat lidi i jejich tzv "biblickým vyučováním" . Oko ,pozor , snahu máš dobrou ,ale já znám tyto typy jiných nábožných . Někdy to nemá významu ,a někdy tě budou chtít urvat diskuzemi . Ve výsledku - blud . |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 30. prosinec 2023 @ 11:49:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ že kristovci samozřejmě věří ,že i Pán Ježíš Kristus je Bůh /
Jo, až na to, že kristovci apoštol Petr, apoštol Pavel, Jakub, Jan, Apollos,... nevěří, že Ježíš je Bůh. Věří, že Ježíš je Kristus, Syn Boží. Věří v Boha, který je Bohem Ježíše Krista.
Leda že by nebyli kristovci.
A určitě nebyli kristovci jako nynější moderní kristovci. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. prosinec 2023 @ 11:58:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jedině ve tvém podání, Josefe. Ve skutečnosti oni věřili, že Ježíš Kristus je jednorozeným Božím Synem - v této rovině nebeský Otec nemá žádného dalšího Syna.
Nikdo další není už Božím Synem.
Jestliže my se také považujeme za "Boží děti" - znamená toto už docela cosi jiného.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 31. prosinec 2023 @ 13:24:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nikoliv v mém podání. V podání samotných apoštolů. A to je ten důvod, pro který ty ani nikdo jiný není schopen odpovědět na ty otázky, které jsem vám zde vícekrát, opakovaně pokládal. Syn Boží ovšem dle všech hebrejských Písem , hebrejského myšlení, neznamená Bůh.
To snad jen v pohanských náboženstvích. Jejichž prvky řecko-platónští filosofové vnesli do křesťanství. A k neštěstí křesťanství změnili vnímání a význam slova "Boží Syn" z původního hebrejského na něco, co pisatelé Písem Bible vůbec neznali a nezamýšleli. Takže dnešní křesťané v tom mají dokonalý guláš.
Bůh se nerozmnožuje. A nezakládá a nevytváří rodinku Bohů. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. leden 2024 @ 10:36:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš je jednorozeným Synem nebeského Otce, jediným jeho Synem. Není už takto žádný jiný Syn Boží!
Já nemám hebrejské myšlení, mám křesťanské myšlení!
My všichni ostatní lidé jsme se dostali do Boží rodiny až "obléknutím" Krista ve křtu (Gal 3,27).
(Gal 4,4 ...) Ale když nadešla plnost času, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, narozeného v podrobenosti Zákonu, aby vykoupil podrobené Zákonu, abychom byli přijati za syny.
A co je tedy "Původce života", o kterém svědčí apoštol Petr?
Ani to podle tebe není Bůh?
(Sk 3,15) Zabili jste Původce života, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých; my jsme toho svědky.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 01. leden 2024 @ 12:13:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš je jednorozeným Synem nebeského Otce, jediným jeho Synem. Není už takto žádný jiný Syn Boží! Já nemám hebrejské myšlení, mám křesťanské myšlení! /
A to je právě ta chyba. Písma Bible jsou hebrejská, autoři jsou hebrejci, s hebrejským myšlením. Nemůžeš proto správně chápat hebrejská Písma Bible i hebrejské apoštoly. Máš "křesťanské myšlení", ovšem nikoliv prvních křesťanů, apoštolů, ale křesťanské myšlení deformované a infiltrované pohansko - helensko-platónskými vlivy z 2. - 5. století
/ A co je tedy "Původce života", o kterém svědčí apoštol Petr? Ani to podle tebe není Bůh? (Sk 3,15) Zabili jste Původce života, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých; my jsme toho svědky./
Samozřejmě že ne. Hlavně to není Bůh pro autora těchto slov. Čti si ty texty v kontextu, jedině tak máš šanci pochopit, co znamenají. Petr rozhodně tím souslovím "původce života" nemyslel a nevěřil, že Ježíš je Bůh. Ani toto neměl v úmyslu lidem sdělit.
Sk 3:13: Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův, Bůh našich otců (tedy nikoliv Bůh Trojice) oslavil svého služebníka Ježíše, kterého vy jste vydali a zřekli se ho před tváří Piláta, když se ho rozhodl propustit. Svatého a Spravedlivého jste se zřekli a vyžádali jste si, aby vám byl darován muž vrah. 15 Zabili jste Původce života, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých; my jsme toho svědky.
Ježíš je služebníkem Boha našich otců, Abraháma, Izáka, Jákoba. Není sám tím Bohem (druhou osobou v Trojici, rovným ve všem Bohu). A ten Bůh svého Svatého a Spravedlivého služebníka oslavil a vzkřísil z mrtvých. Ježíš byl smrtelný člověk.
Kdyby ten text psal Petr - trinitář, tak ho absolutně nebude formulovat jak ho formuloval.
Ježíš je původce života - Bůh Ho učinil Duchem oživujícím. Toho Adama, člověka, posledního (nebo druhého) Adama.
1K 15:45: Tak je i napsáno: První člověk, Adam, se stal duší živou, poslední Adam Duchem oživujícím. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 04. leden 2024 @ 07:35:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš je původcem života (záchrany lidí pro věčný život) až po svém zabití.
Předtím by bylo nemožné zabít "původce tohoto života", protože on se stal původcem naší záchrany až tím svým zabitím.
Jako Bůh byl ale Ježíš (vtělené Slovo) původcem života tělesného (J 1,3).
A o tomto apoštol Petr hovoří: Zabili jste původce života!
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. leden 2024 @ 08:56:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Jako Bůh byl ale Ježíš ../
Ne, jako Bůh Ježíš nebyl.
Bůh je jiná bytost, jiná entita než Ježíš.
Bůh je Bohem Ježíše. Bůh je hlavou Krista. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. leden 2024 @ 09:29:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Výraz "entita" raději nepoužívej - je nevhodný - nedůstojný pro Boha a nepravdivý pro člověka.
Ježíš je vtělené Slovo Boží. Slovo je původce všeho života na Zemi - vše bylo stvořeno skrze ně. To je úloha Slova v procesu Božího stvoření.
Toto Slovo se v určitém okamžiku historie lidstva (když se naplnil čas podle Božího úradku) stalo tělem - Ježíšem. A toto je zase úloha Slova v procesu Božího vykoupení lidstva z otroctví hříchu - Slovo se stalo Beránkem, obětovaným za hříchy lidstva.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. leden 2024 @ 10:56:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jan Křtitel je také vtělené Slovo Boží.
Bůh řekl, předzvěděl, zaslíbil, vyřkl své Slovo skrze proroka Izajáše, Slovo, kterým všechno stvořil, - a to slovo se vtělilo. Narodil se Jan Křtitel. Přišel od Boha, z nebe. Z preexistence.
Mk 1:2: Jak je psáno u proroka Izaiáše: " Hle, posílám před tebou svého posla, aby připravil tvou cestu." 3 "Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu pro Pána! Vyrovnejte jeho stezky!" 4 TAK PŘIŠEL JAN, křtil na poušti a kázal křest pokání na odpuštění hříchů. J 1:6: Od Boha byl poslán člověk jménem Jan. (Byl u Boha, Bůh ho poslal, a tak přišel) |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 30. prosinec 2023 @ 12:17:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/I přesto ,že jsem jim ukazoval v Bibli citáty ,tolik známé ,které dobře ukazovali to ,že Ježíš Kristus byl (a je ),zároveň člověk i Bůh/
Tak takové "citáty" by mě zajímaly :-)
Sám Ježíš, ani apoštolové, ani celá Bible, nikde netvrdí, že Ježíš je zároveň člověk i Bůh. A že máme věřit v Ježíše Boha.
Pouze ve fantazii a fabulacích trinitářů. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. prosinec 2023 @ 12:03:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." ,že Ježíš Kristus byl (a je ),zároveň člověk i Bůh/
Tak takové "citáty" by mě zajímaly :-)
"...
Co třeba hned začátek Janova evangelia?
Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno vzniklo skrze ně a bez něho nevzniklo vůbec nic, co je. V něm byl život a ten život byl světlo lidí. ... A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jediný Syn, plný milosti a pravdy.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 31. prosinec 2023 @ 13:35:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Co ? Nic.
Žádný důkaz toho, že by najednou po 2000 letech striktní monoteistické víry patriarchů a Židů Jan přišel na to, že jsou 2 Bohové.
A klasické trinitářské NADinterpretace a DEZinterpretace Janových slov, jehož záměrem bylo dosáhnout u čtenářů a posluchačů evangelia:
"abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu." Rozhodne jeho záměrem nebylo, aby čtenáři uvěřili, že Ježíš je věčný Bůh, existující před narozením, bez počátku, druhá osoba v Trojici. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. leden 2024 @ 10:53:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na to, že to "jeho záměrem nebylo" - to napsal apoštol Jan docela výmluvně: To Slovo bylo Bůh -.-- A to Slovo se stalo člověkem.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 01. leden 2024 @ 12:18:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo, napsal to výmluvně. Jenže to neznamená to, co jste si z toho vymysleli a vyfabulovali.
Ten text vůbec nemluví ani o Synu, ani o Ježíši. Ani nemluví o tom, že Vedle Boha je druhý, osobní Bůh. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. leden 2024 @ 09:22:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jak to, že nemluví? Neumíš snad, Josefe, číst?
Slovo bylo tím pravým světlem, jež osvětluje každého člověka; přicházelo do světa. Byl ve světě a svět byl skrze něho a svět ho nepoznal. Do vlastního přišel a vlastní ho nepřijali. Ale všem, kdo ho přijali, dal moc, aby se stali dětmi Božími, těm, kdo věří v jeho jméno, On, jenž nebyl zplozen ani z krve, ani z vůle těla, ani z vůle muže, ale z Boha. A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi a my jsme patřili na jeho slávu, slávu, kterou má od svého Otce jako jediný Syn plný milosti a pravdy. Jan mu vydává svědectví a volá: "To o něm jsem řekl: ten, který přichází po mně, mne předešel, protože byl přede mnou". Ano, z jeho plnosti jsme obdrželi všichni, a to milost za milost. Neboť Zákon byl dán prostřednictvím Mojžíše, milost a pravda přišly prostřednictvím Ježíše Krista. Boha nikdo nikdy neviděl; jediný Syn, nakloněný k Otcově náruči, ten nám jej dal poznat.
Jan jim odpověděl: "Já křtím ve vodě. Uprostřed vás stojí někdo, koho neznáte, ten, jenž přichází po mně, jemuž nejsem hoden rozvázat řemínek u opánků." To se stalo v Betánii za Jordánem, kde Jan křtil. Nazítří vidí, jak k němu přichází Ježíš a říká: "Ejhle, beránek Boží, který snímá hřích světa.30To o něm jsem řekl: Po mně přichází člověk,který mne předešel, protože byl přede mnou. A já jsem ho neznal; ale proto jsem přišel a křtím ve vodě, aby on byl zjeven Izraeli.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. leden 2024 @ 18:32:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Co to máš Stando za zkomolený, zfalšovaný překlad Písma ?
- 1 [biblenet.cz] Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
- 2 [biblenet.cz] To bylo na počátku u Boha.
- 3 [biblenet.cz] Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
- 4 [biblenet.cz] V něm byl život a život byl světlo lidí.
- 5 [biblenet.cz] To světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila.
- 6 [biblenet.cz] Od Boha byl poslán člověk, jménem Jan.
- 7 [biblenet.cz] Ten přišel proto, aby vydal svědectví o tom světle, aby všichni uvěřili skrze něho.
- 8 [biblenet.cz] Jan sám nebyl tím světlem, ale přišel, aby o tom světle vydal svědectví.
- 9 [biblenet.cz] Bylo tu pravé světlo, které osvěcuje každého člověka; to přicházelo do světa.
- 10 [biblenet.cz] Na světě byl, svět skrze něj povstal, ale svět ho nepoznal. ( Spravedlivý Otče, svět tě nepoznal, ale já jsem tě poznal a také oni poznali, že jsi mě poslal. Jan 17,25)
- 11 [biblenet.cz] Přišel do svého vlastního, ale jeho vlastní ho nepřijali.
- 12 [biblenet.cz] Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi. ( Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi ze světa dal - Jan 17,6; Dal jsem jim poznat tvé jméno a ještě dám poznat, aby v nich byla láska, kterou máš ke mně, a já abych byl v nich - Jan 17,26 )
- 13 [biblenet.cz] Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha.
- 14 [biblenet.cz] A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
Téměř celá pasáž je o Logosu, Slovu. Slovu jako o vyjádření mysli Boha, moudrosti Boha, vyjádření Boží podstaty. Od 6 - 8 je o Janu Křtiteli
O narození Ježíše začíná být řeč až od verše 14.
Ježíš je ztělesněním toho Božího Logosu, světla, Boží moudrosti, záměru, Slova života. Proto se v listu Židům říká, že Ježíš je odlesk Boží slávy a vyjádření Boží podstaty. V Ježíši se ten Boží Logos realizoval, uskutečnil.
Podobným, skoro stejným způsobem mluví o tom Jan na začátku svého listu. - 1 [biblenet.cz] Co bylo od počátku, co jsme slyšeli, co jsme na vlastní oči viděli, na co jsme hleděli a čeho se naše ruce dotýkaly, to zvěstujeme: Slovo života (Na počátku bylo Slovo)
Bůh je světlo. Světlo lidí. U Otce byl život věčný, a ten byl zjeven.
|
]
|
|
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 13:41:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Jelikož zde mezi námi neustále dochází k nedorozumění chápání lidské a božské přirozenosti jediné osoby Ježíše Krista, nabízím zde vysvětlení. /
Jak jediné osoby Ježíše Krista ?
2 osob Ježíše Krista, ne ?
Jedna je ta "osoba Slovo", jak píšeš, součást Trojice, Bůh, odvěčný, bez počátku.
A druhá osoba lidská, která se narodila z Marie, potomek Davidův. Nebo osoba lidská se nenarodila ? Narodilo se jen tělo ? |
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 14:04:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to pořád jen jedna a táž osoba Slova, která na sebe v určitý čas ke své božské přirozenosti přibrala i lidskou přirozenost (Slovo se vtělilo - stalo se navíc také tělem).
Z Ježíšovy matky Marie se narodila jediná osoba Ježíše Krista (Slovo, které se stalo tělem).
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 14:13:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže lidská osoba, potomek Davidův, potomek Judy , se nenarodila. OK. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 07:56:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Slovo se stalo tělem a narodilo se jako potomek Judy. Ježíš sice není biologickým synem Josefa, ale synem adoptivním. A Josef je z rodu Davidova - proto přece museli při sčítání lidu putovat do Betléma!
(L 3,8) ... Neboť vám pravím, že Bůh může Abrahamovi vzbudit děti z těchto kamenů. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 09:40:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zásadní je tvoje zjištění, že lidská osoba se nenarodila.
To je to, co jsem ti psal už dříve o ANHYPOSTASIS.
To je jeden ze zásadních bludů trinitářství. Navíc hodně nebezpečný tím, že o tom drtivá většina prostých trinitářů nemá ani ponětí. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 11:51:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A ty z toho odvozuješ, že se nenarodila lidská osoba? Co to máš za divné myšlení?
Slovo se přece stalo tělem a přebývalo mezi námi jako Ježíš, jako muž z Nazareta. Ježíš má dvě přirozenosti, ale je pouze jednou osobou – je tou samou osobou, kterou byl od celé věčnosti, ale ke své již existující božské přirozenosti přidal lidskou přirozenost.
Nejdůležitější je uznat, že Bůh v Kristu přijal pravou lidskou přirozenost. Kristova pravá lidská přirozenost je doplňkem Jeho pravé božské přirozenosti a zůstává jednou sjednocenou osobou, nikoli dvěma.
Protože Druhá osoba Trojice vstoupila do lidské rasy, mohla zemřít za hříchy lidských bytostí a také soucítit s našimi slabostmi (viz Židům 2:14–18).
Pokud nám slova enhypostáza a anhypostáza pomáhají porozumět a vysvětlit Vtělení druhým, pak jsou užitečná. Pokud problém pouze komplikují, můžeme stejný koncept sdělit takto: „2 povahy; 1 osoba."
Pomoci může i kontrast s Trojicí. Každá osoba Trojice má jedinou nedělitelnou božskou přirozenost. Tyto tři Osoby tvoří jediného pravého Boha. Kristus je pouze jedna osoba (stejně jako Otec a Duch), ale má dvě přirozenosti – božskou přirozenost (od celé věčnosti) a lidskou přirozenost (od svého početí). |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 12:28:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Stando :-)
Ty jsi napsal /Je to pořád JEN JEDNA a táž osoba Slova, která na sebe v určitý čas ke své božské přirozenosti přibrala i lidskou přirozenost (Slovo se vtělilo - stalo se navíc také tělem). Z Ježíšovy matky Marie se narodila jediná osoba Ježíše Krista ( SLOVO, které se stalo tělem)./
Osoba Slova, osoba Boha NENÍ osoba člověka, osoba lidského potomka Davida.
Vždyť píšeš:
/Kristus je pouze jedna osoba (stejně jako Otec a Duch), ale má dvě přirozenosti – božskou přirozenost (od celé věčnosti) a lidskou přirozenost (od svého početí)./
a jinde píšeš :
"Je to pořád JEN JEDNA a táž osoba Slova"/
(tedy božská osoba, Bůh, část Trojice, ta osoba, která byla před narozením, v preexistenci)
-> To znamená, ŽE NENÍ LIDSKÁ OSOBA.
Tak proč se kolem toho ošíváš ? Vždyť to jednoznačně z tvých tvrzení vyplývá.
A potvrzuji to trinitární teologové. To jsou oficiální tvrzení trinitářů.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 13:20:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nebyla - ale početím Ježíše už je. osoba Slova oblékla na sebe lidskou přirozenost Davidova potomka - stala se lidskou osobou. Bůh se takto stal člověkem - sjednotil se s lidskou přirozeností.
Musíš si vybrat ty správné trinitální teology a nedávat svoji důvěru hudlařům - teologickým šumařům.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 13:30:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, kličkuješ :-)
Takže osoba Slova (Boha, božská osoba) se změnila na lidskou osobu ??
K tomu byste měli svolat koncil a schválit tuto doktrínu. To je určitě novinka. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 17:17:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, před narozením Ježíše byl Bůh ve 3 božských osobách, každá ta osoba zvlášť byla Bohem.
Osoba Slova (druhá osoba v Trojici) početím Ježíše se stala lidskou osobou, jak tvrdíš.
Takže -> Po narození (početí) Ježíše je Bůh také ve 3 osobách, z toho 2 božských osobách a 1 lidské osobě.
To je tvoje nové učení, které asi ještě nikdo neslyšel... O tom by se mělo hlasovat na koncilu. Kdoví, jestli by to prošlo, nebo by to bylo odsouzeno (včetně autora) jako hereze :-)
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 30. prosinec 2023 @ 09:27:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Takže -> Po narození (početí) Ježíše je Bůh také ve 3 osobách, z toho 2 božských osobách a 1 lidské osobě."...
Jenom ti to, Josefe, zřejmě pomaleji myslí, než píšeš.
V článku to máš přece vysvětlené podrobně: Na samotné Boží Trojici se nic nemění, zůstává ve svých vztazích věčná, stejná a neměnná. Je stále jedním Bohem, který je vnitřně společenstvím tří božských osob.
Před narozením Ježíše je Bůh ve třech osobách (Otce, Syna a Ducha svatého), i po narození Ježíše je Bůh stále ve třech osobách (Otce, Syna Ducha svatého). Jenom Syn svým vtělením si k sobě "přibral" navíc i lidskou přirozenost člověka Ježíše.
Čili není to tak, že by Bůh snad "znásilnil" nějakého člověka a vzal mu jeho osobní přirozenost a tu nahradil osobou a vůlí svojí (jak se to děje třeba při posednutí člověka zlým duchem) - takto ne! Sám Bůh se svojí osobou Syna stal tímto konkrétním člověkem Ježíšem ve svém početí do člověka! Nemusel tedy ve křtu v Jordánu být adoptován Bohem k úloze Mesiáše, sám byl tímto Božím Synem už od svého početí!
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 30. prosinec 2023 @ 10:41:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando,
to jsem si nevymyslel já :-)
To jsou tvá slova: "osoba Slova ..... - stala se lidskou osobou"
Nějak brzy zapomínáš a za chvíli už nevíš, co jsi psal ?
Jak můžeš tvrdit /Na samotné Boží Trojici se nic nemění, zůstává ve svých vztazích věčná, stejná a neměnná. Je stále jedním Bohem, který je vnitřně společenstvím tří božských osob./
a zároveň také, že osoba Slova se stala osobou lidskou ???
Když se jedna z osob Trojice (osoba Slova) stane osobou lidskou, tak se nic s tou osobou ani celou Trojici nezmění ? Tak stala se ta osoba Boha (osoba Slova) osobou lidskou, nebo nestala ?
Dokonalý protimluv. Popření toho, co jsi psal před chvílí.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. prosinec 2023 @ 11:52:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Josefe, sleduj: Osoba Slova (Bůh) se stala člověkem, ale osobou Boží Trojice tím být nepřestala ani na okamžik. Na samotné Boží Trojici, na jejich "vnitro-božských" vztazích, se vůbec nic nezměnilo. Bůh zůstává pořád stejný a neměnný.
Vždyť je to vysvětleno v článku!
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 31. prosinec 2023 @ 13:49:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Takže Stando, jestli tomu dobře rozumím, Osoba Slova (Bůh) se rozštěpila na 2 osoby ?
1 zůstala osobou Sova (Bůh) a druhá se stala osobou lidskou (člověk) .
A obě dvě ty osoby byl Ježíš (tzn. 2 Ježíšové), nebo pouze ta jedna osoba (lidská, člověk) byl Ježíš ? |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. leden 2024 @ 10:51:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zatím tomu nerozumíš vůbec.
To, co tu píšeš, jsou jenom zmatky.
Osoba Slova se nerozštěpila - neměla důvod - Bůh je přece všudypřítomný. Osoba Slova (Bůh) se stala člověkem. Bůh zůstal ve svých vztazích Otce a Syna v Duchu svatém nezměněný.
Lidská osoba Ježíš je už od svého početí až navěky nejenom člověk, ale také Bůh.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 01. leden 2024 @ 12:51:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Osoba Slova (Bůh) se stala člověkem. Bůh zůstal ve svých vztazích Otce a Syna v Duchu svatém nezměněný/
1) Osoba Slova se stala člověkem - tedy lidskou osobou.
2) Osoba Slova zůstala božskou osobou, Synem, Bohem.
- >
Z toho plyne, že z jedné osoby slova vznikly 2 osoby. A že se osoba Slova rozštěpila na ty 2 osoby. Jinak se to nedá vysvětlit bez útoku na lidskou integritu a bez urážky lidské inteligence :-) |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 04. leden 2024 @ 07:30:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím, zda se to dá plně vysvětlit, ale dá se to přijat i bez urážky lidské inteligence.
Bůh se stal člověkem, aby nás vysvobodil z otroctví hříchu.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. leden 2024 @ 09:15:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Bůh se stal člověkem/
Ne, nestal. O tom Bible nic nemluví.
Zj 1: " Jan sedmi církvím v Asii: Milost vám a pokoj od Toho, který je, který byl a který přichází, a od sedmi duchů před jeho trůnem, 5 a od Ježíše Krista, jenž je věrný svědek, ten Prvorozený z mrtvých a vládce králů země. Tomu, který si nás zamiloval, který nás osvobodil od našich hříchů svou vlastní krví 6 a který nás učinil králi a kněžími svému Bohu a Otci - jemu buď sláva a moc na věky věků. Amen. "
Od našich hříchů nás svou krví osvobodil Ježíš Kristus, Boží Beránek. Prostředním mezi Bohem a lidmi. Který nás také učinil králi a kněžími svému Bohu.
Bůh a Ježíš, Beránek Boží, jsou 2 různé entity.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. leden 2024 @ 09:11:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Bůh a Ježíš, Beránek Boží, jsou 2 různé entity....."...
Nic takového! Entita musí být rozlišitelná od ostatních entit a existovat nezávisle na nich.
Ježíš však neexistuje nezávisle na Bohu! Slovo, které bylo Bůh (J 1,1) se stalo tělem (J 1,14) a přebývalo mezi námi.
Ježíš je tedy vtělený Bůh - rozdílný tak v přirozenosti Slova (Boha) a v přirozenosti člověka Ježíše.
Člověk Ježíš je pro nás svojí lidskou přirozeností prostředníkem naší spásy, prostředníkem mezi člověkem a Bohem, mezi lidstvím a božstvím.
Různé přirozenosti jsou tedy dvě - Ježíš je ale pořád jenom jeden.
(Iz 55,8 ...) Vždyť moje myšlení nejsou myšlení vaše, ani vaše cesty nejsou cesty mé, je Hospodinův výrok. Neboť jako jsou nebesa vyšší než země, tak jsou mé cesty vyšší než cesty vaše a má myšlení vyšší než myšlení vaše. Tak jako déšť či sníh padá z nebe a nevrací se tam zpět, nýbrž zavlažuje zemi a činí ji plodnou a úrodnou — dává zrno tomu, kdo rozsévá, a chléb tomu, kdo jí — tak bude mé slovo, které vyjde z mých úst: Nenavrátí se ke mně s prázdnou, nýbrž vykoná to, co si přeji, a zdárně dokáže to, k čemu ho pošlu.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. leden 2024 @ 11:03:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..." Bůh a Ježíš, Beránek Boží, jsou 2 různé entity....."...
Samozřejmě že jsou. Dvě různé individuality. Celý Nový zákon je o tom, na každé stránce Písem NZ.
Úvahy, jestli Ježíš existuje nebo neexistuje nezávisle na Bohu, s tím nemají nic společného.
Žádný živý tvor neexistuje nezávisle na Bohu. Bůh všemu živému dává dech života, vědomí, existenci. |
]
|
|
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 15:50:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Však domněnka, že bezprostředně po svém početí si Ježíš jako člověk mohl být plně vědom své osobní identity (vtěleného Slova) se naprosto příčí naší zkušenosti a zdá se být v rozporu s tím, že Ježíš se nám stal podobným ve všem, kromě hříchu. /
To je hloupost. Nikdo nemluví o situaci "bezprostředně po svém početí", ale od malička. Kdyby Ježíš byl vtělený Bůh, tak ne že "mohl být vědom", ale musel být vědom své osobní božské identity a pamatovat, co v preexistenci a jak dělal a tvořil. Což nebyl. A nikdo z jeho nejbližších, z Jeho nejbližšího okolí Ho za Boha nepokládal a nijak se jako Bůh neprojevoval, ani dokonce jako Boží Syn, Mesiáš. Jako Boží Syn, Mesiáš, začal působit až po tom, co Ho Bůh pomazal Duchem svatým a mocí.
|
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 15:55:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Což nakonec sám Stando potvrzuješ, když píšeš: "změně, růstu a dospívání podléhá jen Kristova lidská přirozenost". Tedy ne osoba Ježíše Boha. Ta není nijak závislá od věku, od růstu, dospívání.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 07:59:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když na sebe Bůh vzal lidskou přirozenost, musel pochopitelně omezit znalosti odpovídající znalostem člověka - aby nám mohl být podobný ve všem, kromě hříchu.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 09:47:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vždyť sám píšeš:
"změně, růstu a dospívání podléhá jen Kristova lidská přirozenost". Tedy ne osoba Ježíše Boha.
Takže Bůh v celé plnosti, kontinuálně od preexistence, se musel v Ježíši projevovat. Od útlého dětství. A neprojevoval... Ty říkáš, že je to tím, že se "omezil" To znamená, že Bůh Syn Ježíš byl celé dlouhé roky, až do 30 let, v nevědomí ? Ztratil vědomí ? |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 11:56:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikoli v nevědomí - ani my ostatní lidé přece nejsme v nevědomí! Máš zkraty v myšlení!
Ale aby nám mohl Boží Syn být podobným, musel se zříci po dobu svého pozemského života alespoň zčásti svojí Boží vševědoucnosti.
Vševědoucí Ježíš by nám ostatním lidem totiž nebyl zrovna moc podobným.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 12:34:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Stando, nemám zkraty myšlení :-)
Já nemluvím o nás lidech, nemluvím ani o člověku Ježíši z Nazareta.
Mluvím o Ježíši Bohu, osobě Slova, jak to nazýváš, který jak je vidět z příběhu Ježíše, po dobu 30 let byl v nevědomí či bezvědomí, nijak se neprojevoval, Ježíš člověk ve věku 15 let, 20 let, 25 let, 29 let, o něm nic nevěděl,... |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 13:13:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ale věděl!
(L 2,49 ...) A on jim řekl: „Jak to, že jste mne hledali? Nevěděli jste, že musím být ve věcech svého Otce? “ Ale oni neporozuměli tomu slovu, které jim pověděl.
Ježíš Bůh (osoba Slova) byl v Ježíši a projevoval se - do míry, aby nám byl Ježíš podoben ve všem, kromě hříchu.
To není nevědomí, ani bezvědomí - ani my ostatní přece nežijeme v nevědomí či bezvědomí - ale naše i Ježíšovo poznání je lidsky omezeno našimi lidskými hranicemi.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 13:22:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, to že Ježíše velice zajímaly ve věku 12 let věci Božího království, že miloval Boha, NENÍ ŽÁDNÝM DŮKAZEM o Ježíši Bohu. Že snad Ježíš věděl ve 12 letech, že je Bůh. Ježíš to nevěděl ani ve 33 letech, ani po tom, co Ho Bůh vzkřísil z mrtvých. Vždycky dobře věděl, kdo je jediný pravý Bůh. A ten byl Jeho Bohem - už od mládí.
Takto se chovají mnohé děti, která se obrátí k Bohu dejme tomu ve věku 10, 11, 12 let a stanou se Božími dětmi. Já jsem to měl podobně - o něco málo později, od 14 let. |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 30. prosinec 2023 @ 09:38:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Takto se chovají mnohé děti, která se obrátí k Bohu dejme tomu ve věku 10, 11, 12 let a stanou se Božími dětmi. "...
Podle našeho přirozeného původu všechno stvoření vyšlo z Boží ruky - včetně satana a jeho zlých duchů. O této rovině dětství však nehovořím. Je jiná rovina Božího dětství, ta duchovní - ve které je člověk členem Boží rodiny (v této rovině ďábel už není členem Boží rodiny, byl vyhnán, svržen). Podobně byli vyhnáni i lidé z ráje a v nich i všichni jejich potomci.
Každý z lidí, který má Boha za svého Otce, získal toto svoje duchovní synovství nikoli svým početím, ale skrze sjednocení svojí osoby s osobou Krista ve křtu. Tím, že ve křtu oblékl Božího Syna (Gal 3,27), stal se (adoptivně) dítětem nebeského Otce. Skrze Krista máme nyní přístup k nebeskému Otci.
Toto však není případ synovství Ježíše Krista, který je Synem nebeského Otce od věčnosti. Je jednorozeným Synem nebeského Otce, nemusel tedy být jako člověk adoptovaný Bohem.
|
]
|
|
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 28. prosinec 2023 @ 17:51:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Ježíš je Božím Synem od počátku své lidské existence. Svého královského osvoboditelského poslání se však plně ujal při křtu, kdy se stal "Pomazaným".
To má svoji logiku, protože na krále nebývala pomazávána nemluvňata, nýbrž dospělí mužové, schopní ujmout se svého úkolu.
Odpovídajícího lidského úkonu poslušnosti je Ježíš schopen až když se stane dospělým člověkem - ve třiceti letech. /
Stando, těch 30 let jste si vymysleli jak a proč ?
Tu hranici 30 let jste si stanovili proto, abyste nějak obhájili 30 let Ježíšovy "nečinnosti jako Boha"? Bůh se 30 let zblízka díval na nemocné, chromé, slepé, malomocné, svázané, setkával se s nimi, viděl jejich utrpení - a nic ?
Máš na tu hranici 30 let nějaký odkaz v Písmu ? Nebo to je čirá fabulace ?
Přece desítky judských a izraelských králů byla pomazávána na krále už ve věku 25, 22,18,16,15, 12, dokonce 7 let. Tehdy na to pravidlo zapomněli ? Nebo žádné takové nebylo ? |
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 08:03:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Přece desítky judských a izraelských králů byla pomazávána na krále už ve věku 25, 22,18,16,15, 12, dokonce 7 let. "...
Třeba David byl skutečně pomazán jako nejmladší z Jišajových synů - ale králem se stal až mnohem později - až v dospělosti.
..."Tu hranici 30 let jste si stanovili proto, abyste nějak obhájili 30 let Ježíšovy "nečinnosti jako Boha"?"...
Tu hranici jsme si opravdu nemuseli stanovovat - ta byla historickou realitou. I dnešní společnost má svoji zákonnou hranici dospělosti - už pochopitelně kdesi úplně jinde.
Tehdy byla v Izraelském národě zákonná hranice dospělosti 30 let.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 09:26:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Tehdy byla v Izraelském národě zákonná hranice dospělosti 30 let. /
Máš k tomu nějaké relevantní důkazy ? Nebo jen domněnky a fabulace ?
V Izraeli běžně pomazávali a ustanovovali za krále ve věku pod 30 let, i výrazně pod 30 let.
Samuel se stal prorokem ve věku 30 let ? Opravdu ? |
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 13:06:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samuel se stal soudcem Izraelského národa až v dospělosti. Jím skončila doba soudců a začala doba králů.
Třeba rozumět tématu hranice dospělosti. Také u nás je hranice dospělosti různá podle konkrétních práv a povinností občana. Jiná hranice je pro získání občanského průkazu, jiná pro získání řidičáku, jiná pro právo volit a zase docela jiná pro právo být zvolen třeba senátorem. Zde je hranice minimálně 40 let.
Jiná byla a je u Izraele dospělost rituální (bar micva) - dneska je to u chlapce ve 13 letech a zase úplně jiná pro věk na ženitbu. A také docela jiná věková hranice byla u proroků či jinak veřejně vnímaných rolích. Za dob Ježíše byla tato hranice 30 let.
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 13:14:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo Stando. A Bůh měl zakázáno se projevovat jako Bůh až do 30 let. Předtím nebyl moc způsobilý .. :-)
A na tu hranici 30 let za dob Ježíše měl bys nějaký relevantní odkaz ?
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 13:21:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sám studuj!
|
]
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. prosinec 2023 @ 13:33:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nemáš, no :-) |
]
|
|
Re: Dva Ježíšové? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 30. prosinec 2023 @ 11:12:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Trojice před Niceí:
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2471980 #mce_temp_url#
Aneb bludy církevních otců ze kterých čerpá Oko... |
|
|
Re: Dva Ježíšové? // Kdo je Ježíš? A Křest? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 30. prosinec 2023 @ 19:05:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ježíš je jeden. Je to ten, který prolíná v lidství i Božství. Prolíná s našimi životy, žije v srdcích lidí (svých věrných). Chce žít v srdcích mnoha lidí. Jeho duchovní potravou je vzájemná láska - a zabijákem neláska. I nelásku (která je pro Něj stále bolestná) však umí duchovně překonávat v naději na pochopení potřebného opaku u lidstva - a umí nad neláskou definitivně zvítězit.
Opakovaným výkladům ohledně Křtu v pojetí na GS nerozumím. Křest vnímám duchovně jako pozvání na cestu s Kristem. Není důležitý způsob, ale úmysl odpovědi duše na to pozvání. Úmysl jít a být s Ježíšem.
|
Re: Dva Ježíšové? // Kdo je Ježíš? A Křest? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 31. prosinec 2023 @ 09:13:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CSP Český studijní překlad (2009) Mt 10:32-38: "„Ke každému, kdo se ke mně přizná před lidmi, se i já přiznám před svým Otcem, který je v nebesích. Kdo mě však před lidmi zapře, toho i já zapřu před svým Otcem, který je v nebesích.“ „Nemyslete si, že jsem přišel uvést na zem pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. Neboť jsem přišel postavit člověka ‚proti jeho otci, dceru proti její matce a snachu proti její tchyni a nepřáteli člověka budou členové jeho domácnosti‘. Kdo má rád otce nebo matku víc než mne, není mne hoden; a kdo má rád syna nebo dceru víc než mne, není mne hoden. A kdo jde za mnou a nebere svůj kříž, není mne hoden."
1J 2:6: "Kdo říká, že v něm zůstává, musí sám také žít tak, jak žil on." |
]
Re: Dva Ježíšové? // Kdo je Ježíš? A Křest? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. leden 2024 @ 10:46:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Křest vnímám duchovně jako pozvání na cestu s Kristem. Není důležitý
způsob, ale úmysl odpovědi duše na to pozvání. Úmysl jít a být s
Ježíšem. "...
Ve křtu se mění stav člověka před Bohem - novým narozením z vody a z Ducha (J 3,5) Bůh přijímá křtěnce za své dítě. Je to spasením z milosti, bez zásluh křtěnce - pro zásluhy Krista. Ve křtu jsme "oblékli Krista" - pravého Božího syna - neadoptovaného Syna, jednorozeného Syna. (Gal 3,27).
(Gal 4,4 ...) Ale když nadešla plnost času, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, narozeného v podrobenosti Zákonu, aby vykoupil podrobené Zákonu, abychom byli přijati za syny.
Samozřejmě že vztah k Bohu je u člověka mentálně vztahu schopného také velice důležitý - podstatný pro naši věčnou spásu. Je adekvátní lidskou odpovědí na Boží milost, která vztahu předcházela. Bůh vždycky miluje jako první a dává své dary spravedlivým i nespravedlivým.
|
]
Re: Dva Ježíšové? // Kdo je Ježíš? A Křest? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 01. leden 2024 @ 11:54:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Dva Ježíšové? // Kdo je Ježíš? A Křest? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 04. leden 2024 @ 07:26:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pokud se jedná o člověka mentálně schopného takového vztahu, pak je tomu skutečně tak, jak říkáš.
Ze slyšení evangelia přichází víra a víra (vztah) pak dovede ke křtu. Jinak to ani nejde. Bůh člověka obdarovává, ale vždycky čeká na lidskou odpověď (Ať se mi stane, jak jsi řekl!), než sám začne v životě člověka konat.
Jsou ale i lidé, kteří dočasně nebo i trvale vnitřního vztahu k Bohu nejsou schopni - kvůli svojí rozumové nedostatečnosti. Ať už nově narozená miminka, nebo lidé mentálně těžce postižení. I takové lidi má církev pravomoc zachránit - i za takové zemřel Kristus.
A protože obdarování člověka ve křtu darem věčného života je zadarmo, bez zásluh křtěnce a jen pro zásluhy Krista, je možno křtít i takové lidi. Církev je zde zastupuje svojí vírou (až do doby, kdy budou schopni uvěřit sami) , protože smyslem života křesťana je kráčet ke spáse jako společenství, ve kterém si lidé navzájem pomáhají a navzájem se podpírají. Ti silnější pomáhají slabším.
|
]
Re: Dva Ježíšové? // Kdo je Ježíš? A Křest? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. leden 2024 @ 10:58:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nu - takto to učí ŘKC, to ano. V praxi to ale znamená situaci, že je plno pokřtěných lidí zejména skrze ŘKC, ale bez svého přání a souhlasu. V Evangeliích to takto nikde není ani zmíněno (křest miminek dříve, než projeví touhu jít za Ježíšem a než dají svůj osobní souhlas, je lidská záležitost, ne Boží). |
]
Re: Dva Ježíšové? // Kdo je Ježíš? A Křest? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. leden 2024 @ 08:52:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V evangeliích to samozřejmě latentně uvedeno je: Když apoštol pokřtil celý Štěpánův dům, pokřtil všechny - i miminka.
Tato praxe je v církvi od nepaměti. Zachovala si ji nejenom církev katolická, ale i všechny církve pravoslavné - včetně těch monofyzitských, které se odštěpily hned ve třetím století.
Vychází to také z logiky věcí: křest je kvalitativním skokem v životě člověka a je dobré ho učinit co nejdříve. Aby byl člověk součástí Boží rodiny už v tomto pozemském životě
Víra pak není souhrnem znalostí o dogmatech, ale je setkáním s Bohem, setkáním s živým Kristem. Nic jiného víra není, než právě jen setkáním. Kdo se s Bohem dosud nesetkal - nevěří.
I o pokřtěných miminek bez víry se v evangeliích píše; jsou nyní v situaci marnotratných synů a dcer, kteří žijí mimo otcovský dům, zatímco jejich Otec vyhlíží, kdy v nich uzraje rozhodnutí se vrátit domů.
|
]
|
|
|
|