|
Právě je 534 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116886564 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Grano Salis: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS!
Vloženo Středa, 18. leden 2006 @ 14:47:42 CET Vložil: reformovany |
Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS!
Zdravim ctenare GS,
Velmi si cenim otevrene diskuse na Granu, ve ktere mohou lide z ruznych denominaci nebo neverici vyjadrovat svobodne sve nazory. Za nebezpecny proto povazuji jiste znamky volani po cenzure.
..
...............
Nedavno se zde objevil v clanku zaslanem uzivatelem jirikrupa tento vyrok:
"Stále ale tvrdím, že je velká škoda, že se Grano otevřelo i pro služby Pomlouvače bratří a neexistuje zpětná korekce a odvolání k nějakému člověku či "orgánu" , který by to mohl dát dopořádku (alespoň se mi to tak jeví). "
Pokud tomu dobre rozumim, vyjadruje se zde litost, ze na GS neexistuje nejaka cenzura/Svata Inkvizice, ktera by rychle likvidovala nepohodlne prispevky. Pravdu by samozrejme urcoval nejaky Nejvyssi Inkvizitor - v "idealnim pripade" autor zmineneho vyroku. Byl bych nerad aby se z GS stal cenzurovany portal na zpusob portalu sv. Isidora, kde mi za clanek o ruzenci hrozili udanim policii. Proto nominuji autora vyse citovaneho vyroku na "oceneni" Zlata slza GS. Autorovi vyroku doporucuji, aby si nastudoval neco o Svate Inkvizici - to byl totiz organ, ktery podobne veci daval velmi ucine " doporadku".
zdravi
reformovany
|
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Středa, 18. leden 2006 @ 17:14:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz | Zvláštní je, že lidé mají sklon "přehánět" a "přesunuvat důraz" do pozice, který se samozřejmě jeví nesmyslným.
Ale přitom jde o porozumění.
Inkvizice kontrolovala nauku víry..a byla sama mimo víru. Nicméně ..inkvizice navíc trestala a podmaňovala ty, kteří ji neuposlechli a mučila, zabíjela.
Podle Písma se projevila jako ďáblův nástroj,protože "zabije-li kdo bratra, je z ďábla"..atd.
Proto přinejmenším tento atribut můžeš odebrat z nařčení mne , že volám po tomto.
Zkus mi prosím porozumět.
Od porozumění a přesvědčení, které mám, se dobrovolně kdokoliv kdykoliv může odvrátit, podle jeho svědomí.
To je základní rozdíl.
Nechci nikoho zabíjet ani trestat.
Co chci, lépeřečeno, o čem tvrdím, že je biblické a více ve světle, aby postižený měl nárok na omluvu a pokání , ukáže-li se, že jeho "spor" je oprávněný.
"každý ať je pomalý k mluvení, ale rychlý k naslouchání"
Logika věci je tato, už jsem ji jednou řekl.
Je-li web otevřen všestranně, přijde lež a pomluva.
Ta je hříchem. Někdo ji vynesl na světlo, někdo ji šíří. A v tom je zodpovědnost.
Jestliže budu subjektem té pomluvy, slovního hříchu vůči mně nebo skupině mi blízkých, mám biblické a v určitých případech dokonce i zákonné právo se bránit.
A mohu požadovat změnu a omluvu.
Jde to zde? Nejde! (myslím zatím) Je to normální? No není!
Jak naplníš Boží slovo, zhřeší-li proti tobě tady někdo v článku pomluvou a lží?
Pověz mi to prosím.
Bůh Tě k tomu třeba bude vést (abys "šel" k bratru a jednal s ním v této věci), druhou stranu vede k naslechnutí, zvážení a úsudku, opřípadě změně jednání a omluvě, prosbě o odpuštění a smíření.
Zde je úsudek dobředu jasný.
Nevím, neznám, nezměním!
(a přitom na druhou stranu toho tolik vím a tolik znám..a přitom mnohdy "nesprávně")
A to samozřejmě není pak biblické, protože nevím dopředu, nenastane-li ten případ, kdy skrze "postiženého" k nám mluví Bůh a chce změnu "naši". Naši omluvu a naše pokání!
Postoj toto dopředu vylučující je děravý z hlediska Písma. Odporuje jistému Božímu principu.
A tak vy nikdy asi neuslyšíte od Pána, jako uslyšel Mojžíš, který se "dotazoval".
"jejich požadavek je oprávněný a spravedlivý"
Protože dopředu tuto možnost vylučujete.
A pokuk ji nevylučujete, pak uznáváte, že necháte lež (tedy ďábla) skrze "vás" působit...a to dle mého poznání odporuje základnímu kamenu víry.
"ať se odvrátí od nespravedlnosti každý, kdo vzývá Pána"
Prostě je to "děravé".
Zřekli jste se schopnosti rozpoznat jed a hořkost, nepravost a temnotu ..tuto zodpovědnost ale nám Bůh dává, když něco "předáváme dál".
A proto platí, je tu jed, který vklouzá i na další a další srdce, vy na tom máte podíl a bráníte se tomu, aby Vás někdo "usvědčil". Prostě vše zde je OK.
Jste bezchybný portál, kterému se nemůže stát, že by jednal na straně temnoty proti Božímu dílu či jeho dětem skrze pomluvu, hořkost, nenávist.
Jste někdo, komu nelze nic vytknout. Váš systém je ten nejpravověrnější a běda, dovolí-li se někdo ozvat, že je něco jinak. To ho hned slzujete!
(trocha nadsázky neuškodí a přitom je tato nadsázka skoro pravdivá a pravdivější než ovinění mne z touhy po Svaté inkvizici , což je jistě také nadsázka, ale snažil jsem se ukázat, že dosti zkreslující)
Kdo to chceš pochopit a můžeš, tak to pochop.
|
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: asik v Středa, 18. leden 2006 @ 18:42:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víš Joeli, s tebou je to těžký. Ty si myslíš že tě nechápem, ale to není pravda. Tak zase na druhou stranu si můžeme myslet že ty nechápeš nás. Je to velmi relativní.
Uvedu ti příklad. Je to jen příklad. Já řeknu, že třeba J... je zloděj, protože krade. No a J... se naprdne a řekne mi: "Zhřešil jsi proti mně a musíš s tím něco udělat, protože to je lež." No a já nato: "Jenže já vím že si zloděj". No a J... začne prskat ještě víc. Na a já řeknu: J... má v počítači nainstalovaný nelegální softvér.
A v tom to je. Prostě J... si neuvědomil, že přestože to dělají všichni, tak to je špatně a je to krádež (kolik toho mají křesťané nelegálně v PC?).
Takže já to vidím tak, že tvůj pohled je relativní, a přestože si můžeš myslet že je správný, že je promodlený, že je podpořený tvou autoritou, že je podpořený tvými blízkými, ještě to neznamená, že to musí to být pravda. Mimochodem, nemůžu si uvědomit, že by tady proti tobě někdo zhřešil. Jen jsem si všiml, že někteří kontrují tvé názory. Jo a také tvé tvrzení, že je web všestraně otevřený, že přijde lež a pomluva je nepravdivé. Mohl bych tvým chápaním řici že lžeš proti portálu Grano Salis. A víš proč. Protože i zde platí určitá pravidla, která se musí dodržovat. |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Středa, 18. leden 2006 @ 22:56:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Některé věci, které uvádím jako nepravdu jsou opravdu relativní a vycházejí z mého poznání a na ně sedí to Tvé přirovnání, ale v článku prvních deset lží jsem se snažil většinou uvést i ty lži, které nejsou takto relativní, ale dají se ověřit a zjistit.
|
]
|
|
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: JakubV v Středa, 18. leden 2006 @ 19:08:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ale, ale, ale! Charismatický prorok Jiří Krupa, demegogicky usilující o likvidaci svobody slova na tomto portálu, opět nezklamal.
Člověk, který se neštítí absurdního zveličení a vydává běžnou anketu za prohlášení portálu (viz jeho komentář:"...vydáváš prohlášení (Zlatá slza)"), dokáže zplodit tento absurdně protikladný argument: Zvláštní je, že lidé mají sklon "přehánět" a "přesunuvat důraz" do pozice, který se samozřejmě jeví nesmyslným, ve chvíli, když se jedná o něj samotného.
V případě jemu nepohodlných názorů úmyslně a provokativně přehání, mluví o lžích a pomluvách, na kteréžto pojmy jeho souvěrci velmi dobře slyší, a doufá, že zmanipuluje veřejné mínění natolik, že kritické názory na charismatické úlety z tohoto portálu navždy zmizí. To je jediný cíl jeho příspěvků. Pomineme-li uraženou ješitnost, že mu čtenáři dali v jedné anketě zlatou slzu.
To vše podle osvědčené manipulační metody: mnoho slov, zajícova smrt (- a čtenář se poddá). |
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: vogel v Středa, 18. leden 2006 @ 21:02:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Charismatický prorok Jiří Krupa, demegogicky usilující o likvidaci svobody slova na tomto portálu, opět nezklamal.
Proč do toho prosím tě pleteš tohle "Charismatický prorok"? Jak Krupovo charismatično souvisí tématem? To je stejně nesmyslné, jako kdybych já dával u každé polemiky s katolíky na tomto portálu před jejich jména přívlastek "katolický fanatik". |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: JakubV v Středa, 18. leden 2006 @ 21:38:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přívlastky "charismatický" a "prorok" velmi úzce souvisí s tím co a proč to Jiří Krupa dělá. Jinak řečeno, bez těchto přívlastků by žádnou cenzuru nevyžadoval. Protože z pozice "vyššího poznání" a "autority" se nepřijímají odlišné názory, pohledy nebo zkušenosti. |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: vogel v Středa, 18. leden 2006 @ 22:16:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | když si přečteš moje vstupy do diskuze s JK, tak uvidíš že já s cenzurou naprosto nesouhlasím, a taky jsem to co by se dalo více méně nazvat "charismatik", takže kritérium "charismatik" s tím nemá co dělat, má to co dělat pouze s osobou JK a jeho snahou anulovat názory jiné než jemu libé. |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Středa, 18. leden 2006 @ 23:07:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Nemanipuluji! Proč bych měl manipulovat, když říkám svůj názor?
Není manipulace, když řeknu, že se zde nedá odvolat proti pomluvě či nepravdě ?
A není manipulace, když se snažím ukázat, že to není biblické?
Co je v tom za manipulaci ?
.. Neusiluji o likvidaci slova, ale o to, aby se mohli pomluvy či nepravdy dát pryč či vyjasnit, prokáže-li se, že jsou to nepravdy.
...Jakube, proč myslíš, že jsem uražený..před Pánem Ti říkám, že vůbec nejsem..toto druhé obvinění mne trošku zarmoutilo, to je pravda, lehce to šlo "dovnitř" (ale v "poho", ale to první se mne prakticky nedotklo.
..s tím prohlášením respektive výsledkem ankety (vnímám to tak, že se říká u slzy přece, že společenství návštěvníků uděluje cenu..nikoli jen zahlasuje si do ankety..a v tom vidím to prohlášení...my, uživatelé Grana jsme rozpoznali toto a toto jako takové a makové ..a udělujeme tomu patřičné "ocenění".
) |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: vladik v Čtvrtek, 19. leden 2006 @ 07:24:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jirko,
s tvými názory a postoji se ztotožňuji...tj. jsem stejného smyšlení jako ty.
Já teď poslouchám kázání od Dana Drápala, které jsem si stáhl z www.dkd.cz a jsou opravdu solidně připravena a bez jakékoliv manipulace.
Zdraví Vladimír |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. leden 2006 @ 07:27:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Přemýšlím, mám-li říct ..děkuji za podporu. Nevím jestli je to úplně na místě ..ale přesto tedy děkuji.
Je mi to příjemné, modlil jsem se za to, aby Pán dal promluvit ve stejném směru i jiným "hlasů" jako "podporu" ...a tak mi to přirozeně udělalo radost, tento prostý výrok.
Přesto si dovolím jednu poznámku: bráním se vnitřně pocitu, abych to nebral osobně..a to jak kritiku, tak i souhlas.
Beru to tak, že je to souhlas určitému poselství od Pána zde a jeho "rozpoznání" Tebou. A to více a hlavně, než jakože podpora "mého" osobního názoru.
(čili jde především o přezkušení poselství, to že si to myslím já i ty ..to dávám na druhé místo ..jestli mne chápeš?)
Čili odlišuji poselství a osobu. Když mne Jakub (jestli to čte Jakub, promiň, jen to používám jako ilustraci) obvinil z falešných motivů a xvejvodam se "mne" zastal , bral jsem to jako podporu na osobní rovině.
Když nyní ty dáváš svůj pohled a zkušenosti ..beru to jako podporu toho poselství.
Tato(má) slova zní zbytečně, ale myslím, že nebyla úplně zbytečná. |
]
|
|
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: Nemesis v Čtvrtek, 19. leden 2006 @ 14:28:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslím si, že zde všechno stojí a padá na osobní rovině všech, kteří mají schopnost tento portál jakkoli používat. Jak uživatelé, tak i správci.
Uživateli, pokud máš podezření, že tvůj příspěvek někoho zraní, nebo jej odvede dále od Pána, a to zvaž, pak ještě raději přemýšlej nad uveřejnění textu. Přeci by jsi nechtěl ublížit Ježíši, který tě spasil.
Správče, pokud můžeš a je v tvé moci, či dokonce poviností starat se o tento web, dej pozor aby jsi netoleroval článek, o kterém si myslíš, že čtenáře potupí, zraní, nebude mít užitek a ještě odvede dále od Pána. Bůh tě postavil na toto místo se schopnostmi a vlivem, který přináší odpovědnost. Vždyť když vidíš hřích a proti němu nezasáhneš, pak se pod něj podepíšeš vlastním jménem. Nezraň toho, který spasil desítky, či stovky uživatelů, tím že by si své bratry ohrozll.
Ale běda tomu skrze koho příjde pokušení, nebo by chtěl vyvářet cenzuru, jen podle toho co se mu samému líbí. Hleděl by na sebe a ne Boha. Bylo by pak lepší, aby se vůbec nenarodil. |
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. leden 2006 @ 17:08:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Celý život stojí na osobních rovinách.
Přesto, zdá se, jsou místa, kde Bůh dává zodpovědnost "zkoumat a prosívat" lidi či slova.
V církvi starší.. nemají být ustanování "ukvapeně" ..ať Timoteus či kdokoli jiný..nemá spoluvinu na cizím hříchu!
" Neustanovuj nikoho v církvi ukvapeně, abys neměl spoluvinu na cizím hříchu."
Ve slovech (např: proroctví) ..také je někdo zodpovědný za rozpoznání
" všechno zkoumejte". A není to jen na osobní rovině.
Mám-li web je otázka, jsem-li spoluzodpovědný za jeho obsah a to, co se skrze něj pulikuje.
V těchto webových systémech se obecně bere větší zodpovědnost "portálu" v úvodních článcích , a menší až žádná, v diskuzních fórech a komentářích.
Jestliže zde anonymně pomluvím (použijme světské přirovnání) Helenu Vondráčkovou či Karla Gotta..a dejme tomu, že by se jich to velmi dotklo a považovali by Grano za portál tak "velký" (já myslím, že v naší zemi Grano portál v rámci církve není "malý") , že by slova jím publikovaná brali jako svou újmu, mohli by jej dle mého soudu "zažalovat".
Je tu nějaký právník nebo člověk znalý věci, který by to upřesnil, z hlediska právních záležitostí..ať tady nemlžím? Je to můj odhad a dojem , já pravidla pro toto v našich zákonech neznám.
Pokud by se ukázalo, že je to možné. Pak by tato diskuze a její rozpoznání nebyla jen závislá na našem poznání a zkušenostech, ale i na něčem jaksi veřejně ověřitelném a prostě v naší společnosti i jaksi vnějšně daném.
Ono by to totiž jasně definovalo zodpovědnost ..a spolúčast ..zřizovatelů.
a tím i nutnost jisté "cenzury".
(Byť je rozdíl v hodnocení názorů , učení , pomluv či informací) |
]
|
|
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: Olin v Čtvrtek, 19. leden 2006 @ 20:08:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pánové, mnoho povyku pro houby!
Citovaný výrok JK je objektivní a pravdivý. Problém je v tom, že se tomu diví. Jenomže právě v tom, že může přijít jakákoli ..... a napsat sem cokoli, a "systém" to pustí, spočívá funkce tohoto media. Asi je to kruté.
Církev je plná protivných náboženských masek. Tady ty masky padají. Mnozí si myslí, že mají grano, aby v masce chodili! Proto používají neprůhledné nicky. Jenomže jsou k poznání, možná ne všem podle jména v občance, ale jistě podle srdce. To se v těchto nekontrolovaných řečech vyjeví.
Odkud bychom věděli, že např. jirikrupa má čisté srdce, kdyby ho kdejaký špinavec nemohl skandalizovat?
A pak přijdeme na bohoslužby, např. aliančního týdne, a špinavec s čistým tam pěje chvály! A tak spolu roste koukol i obilí, až do dne soudu.
Vůbec se nezlobím na grano, že se nikdo nemůže proti manipulaci a lži odvolat k nějakému nestrannému soudu, alespoň padají masky a víme, kdo je kdo.
Olin |
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 20. leden 2006 @ 07:48:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | "Citovaný výrok JK je objektivní a pravdivý."
Citovaný výrok JK není ani objektivní ani pravdivý. Zpětná korekce tu existuje, články akomentáře samotného JK to dokazují. Každý má možnost reagovat.
Pokud se jedná o nepravdivé informace (nebo o pravdivé informace, které se mi nelíbí), tak má možnost kontaktovat:
1.autora článku a konfrontovat ho se svým pohledem (já sám jsem jednu takovou reakci na svůj článek vyslyšel, ačkoliv se jednalo o informaci pravdivou, avšak tomu člověku nepříjemnou)
2.administrátora, který článek vložil
3.Štěpána nebo Tomáše - správce GS, kteří již několikrát sami zasáhli, když byly uveřejněny např. privátní informace o někom.
Nevím, mě přijde, že Jirka (a někteří další) by prostě chtěli smazat informace které se jim nelíbí - respektive oni cítí, že jsou nepravdivé.
Nevím, autor např. článku "Utrápený charismatik", který je největším trnem v oku, prostě komentuje své konkrétní zkušennosti s konkrétním sborem, které poněkud zevšeobecňuje - což bych ovšem těžko nazval lží, když zkušenost to není zdaleka ojedinělá, dá se říct, že s něčím podobným (v menší či větší intenzitě) se sekal každý, kdo přišel do kontaktu s tzv. charismatickým hnutí. Nakonec i JK přiznal, že oni mají lepší vztah k darům Ducha a tak jsou....
Upřímě, zatím jsem se asi (snad kromě tebe Oline) nesetkal s charismatikem, který by si nemyslel, že ten jeho způsob zbožnosti je jaksi hodnotnější než ty ostatní - tradiční.
A Jirko, když už jsi tak objektivní, proč se třeba neozveš proti mému článku "Nenávist k charismatickému hnutí jako výraz úpadku tradičních církví", ten je taky hodně starý a hodně zevšeobecňující, ale ty nejspíš "cítíš", že je pravdivý, viď?
|
]
Míšo.. uvedení na pravou míru (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. leden 2006 @ 09:40:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Míšo.. Pokoj Tobě .ahoj
To první, cos řekl, pokud funguje..tak to je správná reakce na můj článek. Nebyl jsem si na 100 jistý, jak to přesně funguje, o kontakt s administrátorem respektuive se správcem GS uvažuji .
(ta samozpětná korekce čtenářů ..??? je tu, ale nevím, jestli to stačí)
Pokud je toto možné, uvedl jsem ve svém článku, že pak by mé poselství bylo o toto oslabeno (ale nemyslím si, že to bude tak "žhavé") . Také jsem radši ke svému tvrzení přidal rčení (zdá se mi, jeví se mi).
Co se týče darů atd. . už si nepamatuji, jak jsi se na přesně to ptal, ale pamatuji si na pocit, který to ve mne vyvolalo.
Ptal ses myslím(kdyžtak mne oprav), jestli si myslím, že je to lepší cesta nebo co. V prvním fázi jsem chtěl odpovědět nějak, ale pak jsem se zastavil a přemýšlel o tom..a v rámci upřímnosti a pravdy jsem myslím řekl, že ..
jsem se setkal s podporou darů Ducha , a s útlumem , nezájmem, až utlačením darů Ducha.
V tomto smyslu jsem přiznal, že to vidím jako přesnější poznání ..podpořit je..a tedy tím pádem že je to biblicky lepší.
Ale aby to bylo celé,je potřeba přidat to, co jsem už řekl a stále tvrdím, a myslím i v rozhovoru s Tebou jsem uvedl, že klidně "charismatici" mohou v Božím přijetí a "ohodnocení" dopadnout hůř než Boží láskyplní a milosti plní lidé všech dob odkudkoli.
Je rozdíl mezi vztahem k darům a celou zbožností.
Ano myslím si, že vztah k darům i k Písmu je jasnější u některých sborů více. Myslím si, že je to jasněji viditelné.
Myslím, že jsem poukázal třeba na dohady ohledně homosexuality v ČCE,které mi indikují, že s tím Písmem to tam není tak "žhavé".
V tom všem tvrdím, ano toto poznání je lepší, ale pokud se týče života
..tvrdím, jsem menší .
Nejsme "lepší" . V žádném případě. A bude-li něco, co Bůh posoudí jako ryzejší, je to milost Boží.
Byla-li by pravda, co jsi naznačil, že si myslím, že jsme více "my" než "vy", pak jsem diskvalifikován pro cokoli Vám sem psát. A před Bohem to všechno zhoří.
Pokud tím říkáš, že si myslím, že život člověka v prostředí , kde se respektuje Písmo a podporují i dary (i když klíčovější jsou pokora, láska, jednota) , je vystaven lepšímu vlivu či může být (pokud to zas nepřelétne v úlety s dary i s Písmem, což se také stává), než v prostředí, kde se na dary nehledí či se ignorují až potlačují a Písmo se nerespektuje jako závazné zjevení, pak se k tomu přiznávám a to nadále klidně tvrdím. |
]
Re: Míšo.. uvedení na pravou míru (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 20. leden 2006 @ 15:30:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | Podívej se Jirko, já jsem byl členem letničního sboru a nevšiml jsem si, že by se tam Písmo respektovalo víc, než v ČCE.
On si pod tím každý představí něco jiného.
Respektují snad charismatici Písmo, když tam celej sbor na shomáždění "vrčí" v jazycích, když ap. Pavel píše, že když není vykladač, že se jazyky nemá ve shromáždění mluvit?
Respektují charismatici Písmo, když tvrdí, že Bůh prokleje ty, co neplatí desátky?
A co diskuse v KS o tom, zda ví Bůh vše dopředu?
A co služba žen v církvi, kterou v rozporu s jasným slovem Písma propaguje DD?
Atd.atd.
Ještě k tomuto:
"Myslím, že jsem poukázal třeba na dohady ohledně homosexuality v ČCE,které mi indikují, že s tím Písmem to tam není tak "žhavé"."
To je lež (abych použil tvou rétoriku), je to zevšeobecňující, co se týče homosexulaity, tak já i lidé z mého blízkého okolí jsme v souladu s učením Písma přesvědčeni, že jde o zvrácenost, případně o následek hříchu.
Jenomže ČCE je názorově mnohem méně monolitická než Kska, ácečka, jebečka a cebečka.
Co třeba anglikánská církev v UK tam světí homosexuální biskupy...je to indikátor toho, že v celé anglikánské církvi to není s tím Písmaem slavné? A co ti vaši charismatičtí soukmenovci v ní, a co to množství evangeikálních sborů?
Jinak, kdyby to v ČCE nebylo slavné (všeobecně) s Písmem, tak by okolo homosexuality žádné dohady nebyly - byla by prostě přijímána (všeobecně).
|
]
Re: Míšo.. uvedení na pravou míru (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. leden 2006 @ 16:42:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Vysvětlím to:
Žiji v přesvědčení, že ČCE se nepřidala k prohlášení církví proti registrovanému partnerství, protože se tam "o tomto tématu vede" diskuze.
Také žíji v přesvědčení, že na Evangelické teologické fakultě univerzity Karlovi v Praze se ve větší míře rozšířen liberalismus, jakožto tento pojem se mi pojí s menším respektem k Bibli jako závaznému a autoritativnímu Božímu slovu. Něco ve smyslu ..V Bibli uprostřed lidkého je potřebí nalézt to Boží.
Z toho pak vyplývá, že přes jasné pojmosloví Písma, že homosexualita je "hanebnost" může vzniknout teprve diskuze .
Pokud je tomu jinak, a vedení církve a špičky ČCE oficiálně stojí proti homosexualitě, pak přimi mou omluvu .
Poprosím v tom případě, aby můj příspěvek stáhli nebo k němu připsali, že jsem byl poučen a změnil názor.
Pokud vedení ČCe tento postoj nemá a můj dojem a informace ohledně teologické fakulty jsou přesné, pak můj názor nemohu změnit.
Pokud jsem se spletl , budu rád, jestli mne poučíš a změním názor. A omluvím se ještě jednou klidně.
Zatím , když jsem tedy mluvil o ČCE (ale nechtěl bych tady moc propírat církve) si myslím, že oficiální postoj a učení je na tom zhruba tak, jak jsem řekl.
K homosexualitě je nejasný a nejednotný a k Písmu je mnohonázorový..a často liberální.
Je to tedy jinak?
Ohledně církví kde jsi byl, vyznávají, že Písmo je autorita ...uvedl si příklady, kde se to dle Tebe rozchází a dle "nich" ne. Ovšem jasné vyznání o autoritě Písma tu je a tak může (alespoň teoreticky) bý veden spor o výklad Písma. Pokud ale toto vyznání a poznání chybí, budeme vést spor o to, co v Bibli je z člověka a co z Boha.
.a nakonec se můžeme dostat k tomu, co mi jeden evangelický farář řekl, že Satan vlastně neexistuje, ale je to jen lidský obraz.
Co říkám špatně? Nevidím to i když se snažím porozumět. |
]
Re: Míšo.. uvedení na pravou míru (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 21. leden 2006 @ 09:08:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | "K homosexualitě je nejasný a nejednotný a k Písmu je mnohonázorový..a často liberální."
Naše církev, narozdíl např. od AC nemá ve zvyku nařizovat (případně doporučovat) svým členům, co si mají myslet. Co se týká liberalismu, to je myslímteologický směr někde z přelomu 19 a 20století. Pár liberálů v tomto smyslu asi v ČCE bude...nedokážu posoudit, ale je to opět viz co jsem napsal výše.
Tedy ani nějaký názor např. Joela Rumla nevystihuje názor církve, je "pouze" voleným synodním seniorem, ne žádnou "Bohem ustanovenou" nekritizovatelnou autoritou.
Teologickou fakultu jsem nestudoval..takže nevím...ale četl jsemnapříklad v ČB biblické úvahy Petra Pokorného (kterého jsem kdysi sám nařkl z odpadlictí a hereze za článek Papeže nemusím) a nemohl jsem říkt než amen.
Takže ono to ani tak není o tom jak kdo vnímá nebo chápe Písmo, ale jak se to odráží v jeho srdci.
Když někteří "doslovníci" proklínají lidi za dessátky, pak je mi milejší "liberál", který má s nimi soucit a pociťuje k nim lásku i shovívavost.
Myslím, že z liberálního tábora ještě nikdy nevzešlo žádné destruktivní učení. Nakonec svědkové Jehovovi jsou produktem extrémního "doslovnictví".
Řekneš, že SJ si některá místa v Písmu vykládají jak se jim hodí?
Ale to přece dělají všichni "doslovníci" a to mi právě nejvíce vadí, když někdo, kdo má Písma "plnou hubu" vyplodí např takovou větu:
"Zouvání je jako znamení krví beránka a kdo se nezouvá, tomu se to projeví na jeho rodině".
To jen jako příklad, ale osobně prožitý v "doslovnickém" sboru. |
]
Re: Míšo.. uvedení na pravou míru (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Sobota, 21. leden 2006 @ 11:16:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Pavel jasně k některým věcem zaujmul stanoviska. Označil, pojmenoval,varoval.
Já problém z homosexualitou vidím ostře. Pavel říká Timoteovi:
"vyučuj, ...ale také PŘIKAZUJ " My nemáme jen vyučovat, ale někdy v Duchu také "přikazovat", tedy ti, kterým k tomu Pán dal autoritu, abych byl přesnější.
Je přikazování v těle, ale je i příkaz v Duchu , jak "Ježíš v Duchu Svatém přikázal".
Napsal jsi "Naše církev, narozdíl např. od AC nemá ve zvyku nařizovat (případně doporučovat) svým členům, co si mají myslet"
Jestli se to týká i postoji k "homosexualitě" , pak rezignovala na to, aby vyučovala všechno, celou Boží radu a přiklonila se k tomu, aby náhodou "neprovokovala lidi" , kteří pro toto nemají uši a označili by ji za autoritářskou.
Jak to, že si dovolila označit homosexualitu jako hřích? Teda , co si to dovoluje.
Nemohu to přijmout. Jestliže Písmo jasně označuje homosexualitu jako hřích a vy o tom polemizujete.( Také jsou lidé, kteří to vidí jako ok, ne že by o tom pochybovali, pak pro mne je to varovné znamení. )Je to otevření se světu a posun od Písma.
A myslím, že biblický postup je, říci : Homosexualita je hřích. Zhřešila snad AC, když to jasně deklarovala? Nebo naopak přinesla v této věci slovo Boží?
Přinesla slovo Boží! Je to ostré, ale budeš-li to zkoumat, uvidíš to!
Nezhřešila-li ČCE, pokud vysílá částečné signály, že to zas tak hrozné není?
Je to "ohavnost" (ta homosexualita). Nebo ne? Takový signál vysílám já.
"ČCE (respektive část vedení či pastorů) , nesvádějte Boží lid!"
(Míšo, dovol malý dodatek..slovo výše je ostré..ber ho jako střet myšlenek, .....s Tebou samým bych chtěl promluvit jemněji a laskavěji..vím, že Ti na ČCE záleží a urážejí Tě asi některé má slova ...mi také záleží na lidu uvniř ČCE. Zkusím se zeptat lidí co na fakultě studovali přesněji, jak to s tím liberalismem je atd. i s tou homosexualitou(jestli se mi podaří).
Jinak tvůj další postoj je oprávněný. POkud člověk vyznávající, že věří v Písmo jako autoritu, bude dělat či učit věci, které jsou hrozné, pak je asi Bohulibější člověk, který v tom třeba hledá či neví, ale co ví, v tom je věrný a pokojný..jde za Pánem.
Pokud jde o učení ...je to linie, která je závažná a důležitá nad mnohé další.
Slevit z autority Písma je cesta do pekel..a to doslovně. Například i u té homosexuality. POkud řeknete homosexuálům, že je to ok, svádíte je na cestu záhuby. (může to dopadnou před Pánem třeba nakonec dobře, ale obecně je to smrtelný hřích)
Před tím varuji.
Že to někdo zrelativizuje, rozpoznávám nikoli jako vliv Ducha Svatého s apelem (my jsme lepší než ti co vám to rozkazují a říkají, který tady nastiňuješ ..nebo alespoň říkáš, že je to V ČCE lepší než v AC v tomto) .
Tento relativizující vliv nevidím tedy jako vliv Boží, ale starý známý vliv ze zahrady Eden:
"nikoli nezemřete" ..atd.
Jak to rozostřilo jasné Boží slovo,tento Satanův svod!
Pokud souhlasíš se svým vedením (už jsem zase ostrý, rád bych mluvil jemně, ale zde je jasnost na místě, jde o vážné velice vážné věci)
že homosexualita je "nejasná"..takový signál totiž jako církev vysíláte....pak máte podíl na svedení lidí, kteří na základě tohoto nejasného signálů budou zmateni a zataženi do hříchu.
Boží slovo neříká...je to nejasné ...Boží slovo říká...je to jasné ...a takový signál vidím jako Boží, když vychází z církví. Signál ..je to nejasné ..vidím jako svod.
Vidím to snad špatně, nebo Písmo není o tom, co jsem popsal?
Kde jsem nebiblický? |
]
Mírou je pro Tebe vyjádření autority, méně pak Písmo (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 21. leden 2006 @ 12:09:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvůj problém, milý Jiří, vidím v něčem zcela jiném, a to je učení o nedotknutelnosti církevní – rozuměj – charismatické autority. Jsi vyučen, že Bible je Boží Slovo a je pravdivé, a tak tomu věříš. Pokud Ti však někdo, koho považuješ za autoritu, řekne, že Bůh není vševědoucí, jsi trochu na rozpacích a komentuješ to velmi mírně. Podle mne věřit, že Bůh není vševědoucí, je mnohem a mnohem závažnější pochybení, než nevydat jasné prohlášení. Pokud však jde o polemiku s homosexualitou (podotýkám, že můj vztah vůči ní je jasně negativní a odsuzující), volíš mnohem expresivnější a prudší výrazy vůči celé církvi, kterou tímto nechci obhajovat. Jinými slovy: u Tebe je limitující vztah k autoritě a jejím výkladům. Například Olin, kterého respektuješ, a velmi mírně vůči němu vystupuješ z hlediska toho, že ho považuješ za autoritu (ač je z jiné denominace), má na Písmo zcela jiný pohled. Věří katolickým dogmatům a má mnhem liberálnější postoj než mnohý evangelík. Jak je tedy vidět, není to postoj k Písmu, co je pro Tebe měřítkem relevantnosti, ale je to postoj k charismatické autoritě. Z toho plyne i Tvá touha po ustanovení nějaké autority, která by zabránila kritice učení a představitelů, které ty rozsuzuješ jako správné. Obávám se, že Ti ale nezbyde než respektovat reformační zásady, kdy není "autority nad zákonem".
P. S.
Znovu podotýkám, že homosexualitu považuji za ohavnost a jsem vděčný těm církvím, které své stanovisko jednoznačně vyjádřily! Modlím se rovněž, aby Senát, či prezident zákon vetoval.
Pastýř |
]
Re: Mírou je pro Tebe vyjádření autority, méně pak Písmo (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Sobota, 21. leden 2006 @ 13:40:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Především jsem rád za tvůj postoj k homosexualitě
( Slovo k ČCE ...... směrem k ČCe jsme při modlitbách za ni před dvěma lety "přijali" (vím subjektivní..) slovo pro ni o homosexualitě..ale nakonec se to zaseklo na formě zpracování a zaslání, takže jsem to "neposlal" , byť je to na mém srdci..ČCE..postoj k homosexualitě..dá se říct, že je to má věc...tedy to ovlivňuje i předchozí má slova)
Věřím, že v tomto signálu směrem k našemu národu je možno ..spojit hlas.
.................................................
Olin je členem kolégia pastorů KS. Já jsem byl vedoucím skupiky v KS, než se polorozpadl sbor v Krnově a my jako 40Km vzdálená diaspora jsme se trošku tím "odřízli". Účastním se ale nadále pastorálek KS, byť jsem určitou dobu bral podporu z 40km vzáleného ROFC Šumperk.
V Rýmařově bych chtěl sloužit k ustanovení skupinky a posléze sboru KS, dá-li Pán a neuvidím-li to jinak.
Jako takového Olina vnímám jako součást tohoto celku, který beru za autoritu v mém životě, ne bezchybnou, ale danou. Chci mít k ní apriori respekt a úctu, protože o tom mluví Písmo, a je to Boží řád. Pokud bych neměl respekt a úctu k autoritě (i lidské) , tak nejsem vyučen Božímu řádu. Snažím se umrtvovat své tělesné sebevyvyšující tendence a respektovat autority ..v postoji...nikoli vždy v názorech ..jak si můžeš přečíst v odpovědi Olinovi.
Myslím si, že tomuto tak Písmo vyučuje a jelikož je Písmo inspirované Bohem, tak se jím řídím,respektive myslím si, že se jím řídím.
V případě, že by Olin chtěl po mně něco, co bych nemohl z Písma přijmout, poslechl bych si jeho slova a věnoval jim čas a respekt, ale neznamená to, že bych je nutně nadřadil Písmu, které bych třeba vnímal jinak.
Nemusíme mít na vše stejné názory a celkově KS vyznává autoritu Písma...o Olinovém "popírání" tohoto vyznání nevím.
Když jsem byl veden jít na školu ROFC a starší mi to "zatrhli" , že tu školu nedoporučují, rozhodl jsem se je respektovat a vzal si týden na modlitby, ve kterých jsem ale uviděl, že nemám svůj krok tam (o kterém jsem teď i zpětně ujiště, že byl správný) zastavit..a tak jsem jim to nakonec i vyjádřil (neříkali, že nedopuručují mne na školu, ale že mně nedoporučují tu školu)
Vidíš, že postoj k autoritě apriori poddajný a poslušný není jaksi orokářsky daný, protože kromě toho je tu mé svědomí, má vlastní zodpovědnost ..a zté se nemohu nechat nikým vyvázat.
Vidíš, že přestože respektuji autoritu, nerespektuji ji slepě, ale přiznávám jim váhu, respekt, úctu. A pokořuji si před ní..i těmi, kdo v ní stojí. Tím ale neruším moment svého vlastního rozpoznání, který může jít i proti dané autoritě.
Když jsem kdysi v mládeži byl v ČCE a Bůh mne poslal do jiného místa, postil jsem se a modlil velmi za to, zda to mám učinit, neboť jsem byl ve smlouvě s tím sborem..ale zde....jsem se také rozhodl "proti" názoru své autority, protože jsem vnímal, že autorita Božího slova a jeho vedení mne tentokrát vede jinak.
Po přečtení těchto slov mne tuším naopak označíš za rebelanta? ?? heh ne.??.Dvakrát jsem nerespektoval jasný názor autorit o mém životě ..poprvé, když mne evang. farář chtěl poslat na teol fakultu, ale já šel na Harwest a podruhé, když mi starší chtěli zatrhnou Rofc biblickou , kterou ale jiní bratří, zdá se ve víře , že tak jednají v Bohu, založili a provozovali.
...............................................................
To s tím Danem je zvláštní.
Já nejsem ustanovená autrita a proto naštěstí ještě nemám až tak velkou zodpovědnost tyto slova "komentovat".
Dana repektuji jako člověka, skrze jehož vliv jsem následně uvěřil a který byl x hodin v modlitbách pokládán na mé srdce. Také jako člověka, jehož život mne jaksi osobně povzbuzoval v Bohu.
Ten jeho článek o "Boží vševědoucnosti" ...ano jsem zde slabý a je to má slabina asi...nedokážu jasně a tak radikálně proti tomu se postavit..i když v hloubi někde už půl roku čekám, jestli přece jen nebudu někdy veden se tím zabývat a také o tom napsat..chtěl bych, ale nemůžu jednat sám v sobě.
Vysvětlím to:
O homosexualitě mám veké jasno!!
O tomto Božím...mám své jasno .
Pro mne osobně mi připadne, že mne Pán vyučil tomu, že je opravdu vševědoucí, že ví totálně všechno, pokud se teď podíváš na monitor, tedy se vlastně díváš, Bůh prostě věděl, že bude situace, kdy budeš sedět a číst si tento můj příspěvek, také věděl, co se Ti bude honit hlavou, kolik písmenek budeš mít na monitoru zobrazených, a že teď budem mluvit o tom, jestli On to věděl dopředu nebo ne.
Mi je to "jasné". Ale na druhou stranu...není mi to jasné zcela a nevyrovnal jsem se s některými jeho argumenty. Ano, já v tomto se tomuto Božímu zjevení teprve učím a ujišťuji se o něm!
Proto zatím tak jasně nemohu v něm stát. Ano, jsem v tom slaby. Je to má "nekompetence", malé zjevení. Teprve tomu budu vyučen a v tom upevněn. Je možné, že máš v tomto větší a lepší zjevení a moudrost než já a já k ní třeba přihlédnu, až mne Bůh k této otázce znovu přivede.
Není to jen otázkou té autority, ale tématu věci.
(mimochodem, už kdysi dříve jsem podobnou osobní víru, že Bůh některé věci..speciálně jak se rozhodneme v některých situacích ...neví na 100% dopředu ...zaregistroval u Marka Zechina, což je pastor KMM prošlý školou Rhema od Kenetha Hagina
(mimochodem popisoval třeba, že chtěl mít jeho "pomazání" a když se loučili nebo co, a podával mu ruku, tak vírou věřil, že přijme část jeho pomazání, ..nic se nestalo..ale když pak šel po cestě od něj..šel do kolen..což nemusí být nebiblické, podotýkám) . Můj osobní dojem z života Marka Zechina byl požehnaný. Mark dokonce organizoval částiEvropy pastorské setkání, které bylo dle mého soudu od Boha a požehnané. Byly tam mnozí pastoři.)
(Prosím nepoužívej, kdyby náhodou, tyto informace jako základ pro jakýkoliv příspěvek..to o tom Markovi je jen tak mezi námi..dík..ono už to nevím třeba o tom pomazání zcela přesně, jak to bylo.)
Takže pokud k Tobě Bůh mluvil a vyučil Tě skrze Písmo o tom, tak je OK jestli zastaneš jasný názor a stanovisko. Pokud Tě k tomu vede, ještě lepší.
Já ale nemám takovou moudrost v této věci..a učím se tomu, byť mám svou osobní víru, že Bůh ví vše ..a tak o tom nemluvím v takovém "náboji"...jsem zodpovědný, za to co říkám...a tak před tím mám respekt.
U té homosexuality přijímám plnou zodpovědnost, za to co jsem řekl.
Ale asi máš i trošku pravdu, že mne to, že to řekl někdo, koho jsem nějak respektoval jako autoritu ...v tom ovlivnilo ...nemáš pravdu, pokod to zdůrazníš a přetáhneš až do extrému, že by mi byl jeho názor nad Písmo, ale kus pravdy na tom bude...asi je to i přirozené.
Pokoj Tobě
Mám Tě rád
Jirka
|
]
Re: Mírou je pro Tebe vyjádření autority, méně pak Písmo (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 21. leden 2006 @ 16:14:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Píšeš: "Takže pokud k Tobě Bůh mluvil a vyučil Tě skrze Písmo o tom, tak je OK jestli zastaneš jasný názor a stanovisko. Pokud Tě k tomu vede, ještě lepší."
V tom vidím mezi námi hlavní problém. Pro Tebe, jak vidím, je zjevení nad Písmo. Jinými slovy skrze zjevení vidíš Písmo. Pokud bys obdržel zjevení, že Bůh neví všechno, zřejmě bys tomu uvěřil. U mne je tomu právě naopak. Já zjevení naopak rozsuzuji Písmem. Pokud bych takové zjevení dostal, pak bych ho právě na základě Písma odvrhl jako falešné. A v takovéto praxi zjevení vidím i základní omyl charismatického hnutí. Písmo mluví o poslední době (tedy té nejposlednější době) jako o dobách odpadnutí, ale charismatici tam skrze zjevení (Joyner, Cain, Wimber a spol.) vidí celosvětové probuzení.
Pastýř
|
]
Re: Mírou je pro Tebe vyjádření autority, méně pak Písmo (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Sobota, 21. leden 2006 @ 20:57:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Četl jsi můj komentář k Tvému článku Zjevení nebo Písmo? (tam jsem se vyjádřil k celosvětovému probuzení)
Písmo musí platit více. Ale je to Bůh , kdo "otvírá Písma" a "Hospodin dává moudrost". Sám od sebe s Písmem či jinými věcmi můžeš zabloudit.
"Písmo je dobré k vyučování" ..Hospodin nás učí skrze Písmo. "
Co je na tom špatného?Jestli myslíš, že bez Hospodina něco v Písmu uvidíš, tak myslím, že se mýlíš.myslím že neuvidíš.
V Písmu je spousta témat , ale lidé si je skládají různě a někdy si Písmo vykládají všelijak. Mne Bůh naučil, že různé témata mne učí skrze Písmo v jeho určený čas.
Abych přesně řekl to, co mi posouváš,
"že skrze zjevení vidím Písmo...
..ale ty naopak Písmem posuzuješ zjevení."
Osvícením a milostí od Pána jsem uviděl v Písmu, že proroctví a zjevení se mají rozsuzovat Písmem.
To je má víra a můj přístup.
"Budeš-li o tom přemýšlet, Bůh Ti dá, aby si to všechno pochopil"
To neříkám Tobě osobně, ale jako verš, který ukazuje na tu Boží stranu, kdy on rozhoduje, jakou míru poznání budeme mít.
"kdo má uši, slyš" ..bez uší, neuslyšíme nikdo ani ťuk
a kdo "nám protesal uši, abychom slyšeli"
"kdo otevřel oči, abychom viděli"?
No přece Bůh, takže pokud řeknu, že Bůh mi ukazál a vyučil mne v Písmu, je to bibličtější, než když řekneš, že si objevil v Písmu. (je to jemný rozdíl ve slovech ale základní v podstatě)
Jednám biblicky.
"Budeme moci jít dále, když to Bůh dovolí" (v Židům po základních naukách)
když tento verš "poznáš" (a možná jej znáš a mnohá jiná lépe než já), pochopíš mne a nebudeš říkat, že je pro mne něco důležitější zjevení než Písmo, když tomu tak není, jestliže řeknu, že závisím při Písmu na jeho "osvícení".
Písmo je důležitější, ale jeho obsah a tajemství se objevuje jen těm, kteří se ho bojí
"svou smlouvu uvádí ve známost těm, kteří se jej bojí"
Bez toho se s Písmem akorát "pomlátíme." I s tím je to kvůli lidké nedokonalosti někdy problém, se sjednotit.
|
]
]
Re: Mírou je pro Tebe vyjádření autority, méně pak Písmo (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 21. leden 2006 @ 23:20:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Psmo mluví o poslední době (tedy té nejposlednější době) jako o dobách odpadnutí, ale charismatici tam skrze zjevení (Joyner, Cain, Wimber a spol.) vidí celosvětové probuzení.
(a) ta "poslední doba" trvá už od dob epištol
(b) to že teď je "nejposlednější doba" je tvoje zjevení, nebo vyhláška AC?
(d) díky neurčitelnosti "posledních dob" je celý tvůj argument lichý |
]
Re: Mírou je pro Tebe vyjádření autority, méně pak Písmo (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Neděle, 22. leden 2006 @ 11:30:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Operace termínem "poslední doba" není něčím, v čem bych viděl středobod své teologie. Pouze reaguji na to, když jím někdo systematicky operuje a ještě k tomu mimo biblický kontext. Chceš-li, můj pohled je následující:
Petrovým letničním vyhlášením, resp. citací a exegezí Joelova proroctví, začala poslední doba, doba církve. Duch již nebyl dán jen prorokům, králům a kněžím, ale díky zástupné oběti Krista byl vylit na "celé, resp. všeliké tělo". Tato zkušenost nebyla již rezervována jen správním úřadům, ale celé církvi. Tím došlo též k posunu lidské autority. Již ne instituční, ale partikulární autorita a diverzifikace moci. Současně s manifestací nového způsobu přebývaní Ducha v Božím lidu, dochází i k janovskému příchodu heterodoxních úřadů - falešných proroků a apoštolů, kteří budou tvrdit, že jsou pomazaní - "christos". Budou tedy zřejmě popírat a upírat podíl Ducha všem údům a uzurpovat si autoritu tím, že oni jsou těmi "více" pomazanými. Sem řadím například katolické "kněžské" svěcení, "apoštolskou" posloupnost nebo příchod novodobých apoštolů. Nějaké "ještě" větší pomazání, rezervované pro "speciální" druh služebností...
Zatímco tedy doba prvních 12-ti apoštolů skončila tím, že byl položen věroučný základ, verifikován Kánon a uzavřeno "apoštolské učení", postupně přicházejí další apoštolé, kteří si přivlastňují "pocty" resp. úřady, rovné úřadům prvních Dvanácti apoštolů. Jak píše výstižně Joyner, tito převrátí věci "vzhůru" nohama a ustaví dobu úplně jiného poznání, které překoná (převrátí) učení dosavadní. Samozřejmě věřím, že úřady a charismata (Ef 4 a 1K 12,14) jsou neodvolatelné, věřím v křest Duchem jako následnou a druhou zkušenost po konverzi (její historická institucionalizace je reflektována například v konfirmaci resp. biřmování - byť jde mnohdy o prázdný rituál...). 12 apoštolů a apoštolské učení je ale jednou provždy položeno (12 kamenů a 12 bran) a nelze k němu nic přidat ani ubrat.
Jinými slovy: poslední doba začala příchodem skutečných apoštolů a skončí příchodem falešných apoštolů (antikristů), kteří svedou mnohé. Podle Jana jejich příchod vyvrcholí příchodem samotného Antikrista a nastolením jeho říše. Stejně jako byl Kain bratrem Abela, Izmael Izáka a Ezau Jákoba, předpokládám, že i Antikrist povstane z Božího lidu a jeho následníci (antikristové) budou odpadlí křesťané. A ten samý Jan později rozvádí tento pohled ve Zjevení, kde vidí šelmu, kterou následuje "celá zem". To bude probuzení!!! Zde je možné a obvyklé datovat i Pavlův příchod Syna zatracení, před kterým varuje Soluňské křesťany a ačkoliv i on zastával "poslední dispenzi", ukazuje, že i tato poslední doba bude mít "svoji" poslední dobu. Ježíš také mluví o době "nejsposlednější".
Proto, když někdo mluví o polední době poslední doby (době nejposlednější) jako o probuzení a obrácení národů ke Kristu, nerespektuje, resp. nevidí, že Bible to vidí zcela opačně. Tím samozřejmě není popřena síla Ducha v rámci celé dispenze, která přinesla stovky probuzení, hlavně v 18 - 19. století v anglosaských zemích a později v zemích Latinské Ameriky (dnes například Čína). Nicméně, mluví-li Písmo o odpadnutí, je jasné, že musí být odpadnutí "od něčeho", co vzniklo hnutím Ducha, mající původ v Letnicích.
Tedy: doba zvěstování a postupné christianizace (v širším smyslu zvaná jako "poslední"), začínající o letnicích, skončí apostásí a odpadnutím od Krista, směrem k Antikristu, který se (dle Pavla) neobjeví ihned. Také Ježíš, v "malém zjevení" (Mt 24), neříká, že konec příjde hned, ale že začíná teprve začátek bolestí, který skončí jeho příchodem v daleké budoucnosti.
Nechci zde rozepisovat jednotlivé uzance tří hlavních eschatologických škol, ale doufám, že by Ti to takto mohlo stačit.
Obávám se, že stejně tak, jako je odpadnutí, které pozoruji ve městech jako Toronto a Pensacola, a které je charismatiky chápáno jako probuzení, bude i konečné Velké odpadnutí mnohými oslavováno jako konečné "Velké probuzení". Toto učení o Velkém probuzení Poslední doby, je toho předstupněm a je proto nebezpečné!
Bůh Ti žehnej,
Pastýř |
]
Re: Mírou je pro Tebe vyjádření autority, méně pak Písmo (Skóre: 1) Vložil: vogel v Neděle, 22. leden 2006 @ 17:06:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | končí příchodem falešných apoštolů (antikristů), kteří svedou mnohé.
tohle se ale IMHO taky děje už od dávnověku - například Mohamed svedl mnohé, nicméně se o něm téměř s určitostí nedá říct že by byl náš součastník, takže jak "poslední doba", dle tvé teorie, tedy skončila už dávno. |
]
Falešní proroci povstávají ke konci času (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Neděle, 22. leden 2006 @ 20:04:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím o tom, že by Mohamed tvrdil, že je křesťanským prorokem ani nevím o tom, že by křesťani hromadně odpadali k islámu. Ve své úvaze cistuji Písmo, které je jednoznačné. Z hlediska Mt 24 je příchod falešných proroků vázán do budoucnosti:
Mt 24,6 Budete slyšet válečný ryk a zvěsti o válkách; hleďte, abyste se nelekali. Musí to být, ale to ještě není konec.
Mt 24,7 Povstane národ proti národu a království proti království, bude hlad a zemětřesení na mnoha místech.
Mt 24,8 Ale to vše bude teprve začátek bolestí.
Mt 24,9 Tehdy vás budou vydávat v soužení i na smrt a všechny národy vás budou nenávidět pro mé jméno.
Mt 24,10 A tehdy mnozí odpadnou a navzájem se budou zrazovat a jedni druhé nenávidět;
Mt 24,11 povstanou lživí proroci a mnohé svedou
Mt 24,12 a protože se rozmůže nepravost, vychladne láska mnohých.
Mt 24,13 Ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen.
A nyní Ti uvedu charismatickou parafrázi:
Mt 24,6 Budete slyšet válečný ryk a zvěsti o válkách; hleďte, abyste se nelekali. Musí to být, tehdy se schílí ke konci.
Mt 24,7 Povstane národ proti národu a království proti království, bude hlad a zemětřesení na mnoha místech.
Mt 24,8 To vše bude znamení poslední doby.
Mt 24,9 Tehdy církev bude nabývat na vážnosti a začne mít vliv na mezinárodní scéně.
Mt 24,10 A tehdy se mnozí začnou obracet;
Mt 24,11 povstanou úřady pěti služebností a zahájí obnovu církve
Mt 24,12 a protože se rozmůže pravá láska, národy se stanou křesťanské.
Mt 24,13 A kdo vytrvá až do konce, bude spasen.
Pastýř
|
]
Re: Falešní proroci povstávají ke konci času (Skóre: 1) Vložil: vogel v Neděle, 22. leden 2006 @ 20:29:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (a) Ve své úvaze cistuji Písmo, které je jednoznačné. Ano? tak mi "jednoznačně" ukaž, kde se v to Matouši 24 píše, že lživí proroci budou svádět k, nazvěme to třeba, "falešnému křesťanství" - mluví se o pouze o svádění, a Mohamed je za prvé lživý prorok a za druhé svedl mnohé - ano nebo ne?
(b) nechci zde rozepisovat jednotlivé uzance tří hlavních eschatologických škol, .... tři školy = nejednotný výklad (kdyby byl jednotný nebyli ty školy tři, kdyby byl jednotný nebylo by tolik výkladů Zjevení a posledních dob), takže jejich i tvůj výklad pořád zůstává pouze v rovině výkladové, ne dogmatické - dogma přijdou-svedou-odpadnou, a výklad kdo-koho-odkud-kam.
Takže Pastýři, pohybuješ se jen a pouze v rovině výkladu a tvůj je jeden z Biblicky možných, ale rozhodně ne jediný Biblicky možný. |
]
Re: Falešní proroci povstávají ke konci času (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Neděle, 22. leden 2006 @ 21:51:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Vogele,
1) Mt 24 je řečen učedníkům. Píše se zde "dejte si pozor, aby vás někdo nesvedl." Kho? Učedníky! Možná budou falešní proroci svádět k pravému následování :-), ale pak bych nechápal důvod Kristova varování. Ale doufám, že už alespoň uznáš, že ten příchod flešných proroků byl datován Kristem do vzdálenější budoucnosti. O falešných prorocích se na mnoha místech mluví jako o těch, kteří jsou mezi Božím lidem. (vycházejí z něho, ale nejsou z něho, popírají panovníka, který je vykoupil, zahynou pro vzpouru, hrabivost....)Proto svádějí od křesťanství k falešnému křesťanství. Islám nesvádí křesťany a ani netvrdí, že je křesťanstvím. Proto znovu podtrhuji. Zatímco Písmo učí příchod FALEŠNÝCH proroků, charismatické hnutí učí příchod PRAVÝCH proroků. To je evidentní rozpor a obávám se, že se jedná o stejnou skupinu "služebníků" - jen z jiného pohledu.
2) Myslel jsem premilenialismus, amilenialismus a postmilenialismus. Všechny tyto směry datují události Mt 24 do budoucna. Liší se jen v pohledu na události, či skutečnosti milénia. Nikdo by však nezpochybnil, že ke konci časů mají přijít doby falešných proroků. Triumfalismus učí jen teonomisti a velká část charismatiků a samozřejmě řkc.
Falešní proroci byli jistě vždy, ale jejich masivní výskyt a odpadnutí církve je prorokováno na konec poslední doby.
S pozdravem,
Pastýř
|
]
Re: Falešní proroci povstávají ke konci času (Skóre: 1) Vložil: vogel v Neděle, 22. leden 2006 @ 23:52:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ad 1) takže jen výklady :o)
ad 2) dtto |
]
Ještě dodatek (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. leden 2006 @ 10:13:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Abychom byli přesní a vyhli se "šumům" a zároveň to bylo plodné a budující s možností pevně se o to opřít.
Ptám se?
Jestliže Ježíš svým vztahem k Písmu ukázal, že mu Písmo je klíčovou věcí a např. Pavle inspirován Bohem píše:
"Veškeré Písmo je inspirované Bohem a je dobré k učení , usvědčování a výchově ..." 2 Tim 3,16.
a jesliže Pavel říká:
"Nechtěl bych Vás nechat v nevědomosti o duchovních darech"
"Usilujte o prorocké dary"
jestliže ukazuje, že je "dobré mluvit jazyky" a "doprá zpívat chvály jazyky" atd.
Jestliže tedy toto je nám popsáno jako "dobrá cesta" a Boží cesta. Mám pokorné právo se domnívat, že lidé, kteří to respektují si v této konkrétní věci počínají správnějí než lidé, kteží to buď ignorují či dokonce zpochybňují?
Pokud si myslím, že toto je vskutku Boží zjevení a život a nemá-li jej někdo, tak prosím, aby mu Bůh pro toto otevřel mysl i oči. (myslím si to, ale vidíme z Písma, že je to tak..nebo to chceš relativizovat? )
Iplikuje toto všechno snad, že si musím myslet, že můj zbůsob je hodnotnější než život jiných vyznání?
Pokud nekdo toto popírá, pak ano, je to méněhodnotnější zjevení v těchto věcech ..to je má víra
, ale ať je jasné, že se považujeme za služebníky .
To by byla mýlka.
Pokud někdo toto poznání má, ale udělá s ním to, před čím varuje Pavel
"poznání vede k domýšlivosti, ale láska buduje"
pak ee ee...je to "blbý".
Ano, poznání, které respektuje Písmo i dary je hodnotnější, je bibličtější
Ale mít poznání a žít, to jsou ještě dvě sice vzájemně se ovlivňujíci skutečnosti, ale přece jen ještě diametrálně v určitém smyslu odlišné.
A proto je možné, že žije lépe ten, kdo má menší poznání a hůře ten, kdo má lepší poznání.
Hlavní poznání Boha, nikoli jen poznání jeho cest, je v tom, že On nás miluje a miluje i druhé.
Kdo nemá toto poznání, byť by měl poznání Božích cest "lepší", ať je to kdokoliv, tak ...
... se míjí.
A toto poznání je formováno v našem srdci, je reálné a produkuje život. |
]
]
]
]
Re: Ten článek jsem nečetl zatím ani neviděl (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Sobota, 21. leden 2006 @ 14:15:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Vidím toto...jsi srdce, které automaticky nezahnizďuje a nebarikáduje se v nějaké škatulce, je v Tobě kus ochoty a touhy po pravdivosti či objektivnosti.
Asi je v Tobě stvořeno kus slova
"přide jedna strana, zdá se moudrá, pak přijde druhá a podrobí ji zkoušce"
Je v Tobě kus touhy po spravedlnosti. Máš srdce ochotné se zastávat "postižených"
Líbí se mi to .
Myslím, že máš i něco, co je nejtěžší ..přes svou "horlivost pro něco a řekněme někdy možné aktuální "rozhorlení" nechat zvítězit ve svém srdci touhu po objektivním zvážení věci..čili jistou dávku lásky k pravdě.
To se mi líbí.
Ten článek mi trošku zamotl hlavu na poprvé. Když se mne na něj ptáš, myslím, že je pomluvou tradičních církví, přestože se některé věci tam uvedené v některých bodech blíží pravdě.
(ale nevidím potřebu jej nyní komentovat..obhajuji jiný proud, který je tu pomlouván a pohaněn..držím se tohoto zadání a nevstupuji na to zeširoka...teoreticky bych se mohl jistým způsobem tradičních církví proti tomu článku (respektive lidí v nich) zastat. A tak také říkám, není to takto..popis je zkreslen.
(ale je to článek psaný v jakémsi recesním duchu, takový "pokus" ..nechci říct "provokace", ale takový "signál" "píchnutí".
Není to zcela vážně míněný článek s pravidelnou tendencí autora či skupiny lidí jít tímto směrem.
Pokoj Tobě
Jirka
|
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 20. leden 2006 @ 23:51:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Michale, pokud existuje možnost ozn 3., tak to jsem nevěděl.
To ostatní potvrzuje to, co JK uvádí: nemáš jinou možnost než jít za tím sám - s mizivou šancí.
"muž si osedlá svého koně a vyřídí si svou záležitost." tyto poměry přece panují tam, kde nefungují soudy a spravedlnost.
Dnes to tak funguje ve světě médií, internetu především.
Když jsem přišel na grano, právě si to Zběsilí vyřizovali s charismatiky. To mě zaujalo. Dnes jsou na tapetě katolíci, zítra budou nejspíš muslimové. Od některých starších francouzských spisovatelů vím, co je antisemitská nálada. nelze se bránit. Jak?
"a teď se braň, Žide. Co řekneš na svou obranu, Žide?" V americe zase "negře".
//Upřímě, zatím jsem se asi (snad kromě tebe Oline) nesetkal s charismatikem, který by si nemyslel, že ten jeho způsob zbožnosti je jaksi hodnotnější než ty ostatní - tradiční.
A kolik jsi viděl charismatiků?
To, co popisuješ, není charismatické, ale křesťanské specifikum. Stýkám se s faráři ČCE. To, jak mě (a nám) neustále dávají najevo svou blahosklonnou převahu Pravé Církve, je protivné, ale snesitelné. Podobá se to jednání anglického gentlemana s páriou.
A za nejhodnotnější způsob zbožnosti se v krajích, kde jsem vyrůstal, obvykle považovala především zbožnost cébácká.
O katolické "denominační pýše" ani netřeba mluvit, známe ji všichni.
O každé z těchto skupin mohu dosvědčit, že tokto nejsou postiženi všichni. Nejsem až tak vyjímečný.
Olin
|
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 21. leden 2006 @ 09:18:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | No, celkem souhlas.
Také věřím, že nejsi zas tak vyjímečný, asi jsem se setkal s dalšími takovými...ale oni se moc nepovažovali (už) za charismatiky.
Ale to se Jirka, taky úplně nepovažuje. Máš pravdu, je to"Křesťanské specifikum", ale stejně se mi zdá četnější v charismatických kruzích než v těch evangelických (tedy vycházím samozřejmě z osobních zkušeností). |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pátek, 20. leden 2006 @ 17:01:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Pokoj tobě Oline
k tvému názoru jsem se mimo jiné postavil i jako k názoru autority (už i kdysi dříve) . Mám nepříjemný pocit s Tebou nyní polemizovat, ale v úctě se ptám
....kdo má odpovědnost za nepravost uvedenou v nějakém publikovaném článku zde? (nemyslím ani komentář, ani příspěvek v diskuzním fóru, myslím přímo v hlavní sekci publikovaný článek)
...nese Grano trestní zodpovědnost ve smyslu, jakou nese třeba deník či nějaký časopis, který musel nést důsledky , když pošpinil jméno třeba Heleny Vondráčkové nebo nějak takto v tomto smyslu ?
--Představ si, že někdo by byl tady anonymním příspěvkem pošpiněn a rozhodl (neboj, nemám to v plánu heh heh) se, že podá na Grana žalobu ..tak jak jsem myslím zaregistroval ve společnosti kolem nás několik takových žalob.
Kdo by nesl odpovědnost?
|
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 20. leden 2006 @ 23:31:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nazdar Jiří!
Ödpověď na první otázku: Odpovědnost za nepravosti zde publikované přece nese ten, kdo to vymyslel, kdo to napsal, případně i ten, kdo to jinde vyhledal a přetáhl sem.
Co se týče trestní odpovědnosti, ptej se na názor právníků. Já si myslím, že noviny sdílejí odpovědnost s autorem, protože mají redakci. Tady, nepletu-li se, žádná redakce neexistuje.
Uvidíme, zda se v budoucnu objeví nějaký precedens úspěšné žaloby na nějaké otevřené internetové fórum. Já tomu moc nevěřím. Je to, jako bych žaloval náměstí za to, že jsem byl na něm přepaden a okraden. Lupič nebyl odhalen - ať platí starosta. Dobrá spravedlnost, že? I když - v USA bych se nedivil.
Olin |
]
Naměstí nebo vývěsní plocha ? (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Sobota, 21. leden 2006 @ 12:41:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Vím, že máš tento postoj, už před rokem nebo kdy jsi jej vyjádřil. Mám ho na mysli, uvažoval jsem o něm, je mi po boku a trochu "jede" proti tomu mému postoji a názoru.
Zamýšlím se, jestli bych neměl svůj názor změnit a zaujmout tento...nemyslím teď přímo ..ale v průběhů dnů ..kdy třeba na to vzpomínám .
Díky za odpovědi. Vysvětlím, co mi brání jej přijmout.
Předně, nebavím se o komentářích a fórech diskuzních, bavím se o přední straně uveřejňovaných článků i archívu článků, popřípadě bych mohl zařadit i Zlatou slzu . Ale zůstaňme u článků.
Obecně se předpokládá, že subjekt publikující tyto příspěvky za ně nese nejakou zodpovědnost. Je to obecný názor. Už to, že se u komentářů píše "neneseme odpovědnost za komentáře zde (v různých formách slov)" ..a dokonce Grano to tu má také, to jaksi přepokládá, že někdo obecně jakousi odpovědnost těch co zde ..i na internetu "publikují" apriori "předpokládá".
Jde se vyvázat z této zodpovědnosti ? (u hlavního publikačního proudu )
To je klíčová otázka!
A vezmu-li tvé podobenství o náměstí, nebude tady pokrývat celou šíři problému.
Ono totiž uveřejní-li zde někdo nacistický materiál, tak se Grano prostě z té zodpovědnosti nevyváže!! Není to jen náměstí, kde by kdokoli a cokoli mohl říkat bez něčí zodpovědnosti.
Proto povolil-li by starosta na náměstí nacistickou demonstarci, nese odpovědnost. Povoli-li by tady Graňáci nacistický článek(já vím, že nepovolí, mají to ve stanovách či pravidlech, že) pak prostě nesou odpovědnost!
A to je pro mne klíčové. Není to jen nezávazný plácek či Aeropag, byť může mít mnohé jeho prvky.
Tedy nesou zodpovědnost za zákonem dané normy..to před státem ! V nacistickém Německo by byli v poho (mluvím teoreticky a ne jako o Granu), ale u nás jim to "nalajnovali".
A nesou zodpovědnost!
Co není tak jasně nalajnováno, jsou lži a pomluvy. Tedy státem.
Ty řekneš, že je to plácek..na kterém kdokoli může pomlouvat a lhát ...a nese za to odpovědnost především on sám...byť je to třeba anonym.
A zde je úhelný kámen našeho sporu. S předchozí zodpovědností nemůžeme než všichni souhlasit, ta je zákonem daná..anonym neanonym..pokud tady "pustíte" články určítého typu, je to Vaše zodpovědnost a vy to musíte "zastavit či pustit, rozpoznat a "cenzurovat" (zákonně prozatím) . S tím souhlasí všichni, popřípadě to respektují.!!
A teď tedy anonym napíše lež a pomluvu.
A jedni tvrdí (asi i ty) ..nese za to odpovědnost jen ten autor, byť to pošle anonymně.
A jiní(i já zatím) vidí tu zodpovědnost správců Grana i následnou a přinejmenším si myslí, že prokázaná lež by mohla (či pomluva) spadat to té zodpovědnosti správců.
Není jasný metr či měřítko, které to "nalajnuje". Záleží na tom, jakvěc vidíme.
Napadá mne případ , kdy Pavel někomu vysvětloval, že nemá nosit dlouhé vlasy, ale neuzavřel to ani příkazem ani nějakou směrnicí. Jen nakonec apeloval, ..že to není prostě "obyčejem" v církvích Božích.
Troškuto taky pokulhává, neboť nemluvím o církvích Božích, ale o portálech...ale také bych prostě řekl, obecně se bere zodpovědnost těch správců, za obsah na jejich portálech publikovaný. Třeba ne v každých jednotlivostech , ale jaksi v zásadě . A jedním z prvků, které dle mne jsou Boží, je možnost "odvolání" se proti danému obsahu.
Jedni správci to posoudí a řeknou, ano to je fakt lež, dejme to pryč. jindy zase..ne, je to ok.
Zde se , zdá se, skoro na vše říká..je to Ok.
A tento princip zodpovědnosti je vyvázán, popřen, anulován!!!!
Já se zatím kloním k těm, kteří tu zodpovědnost správců portálů vnímají ..a nejen v těch zákonných věcech, ale i v těch duchovních.
Pokoj tobě
Ale respektuji Tě a Vážím si toho, že sis udělal čas a reagoval jsi na můj příspěvek.
Budu se těšit na případnou viděnou
|
]
|
|
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: noname v Pátek, 20. leden 2006 @ 14:38:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Inkvizice ? Tomu říkám dobrý nápad. O ikvizitory zde nebude nouze - jak se zdá dřímá skoro v každém z nás. :o)) |
|
|
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 21. leden 2006 @ 13:56:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Jiří,
tiskoviny mají obvykle rubriky, kde za zveřejněné články nese zodpovědnost jejich autor. Bývá to písemně vyjádřeno prohlášením, že v rubrice nejsou reflektovány názory redakce. Nesmí být publikovány jen články, které jsou v rozporu s právními předpisy ČR. Tiskový zákon pak upravuje, že je-li někdo například kritizován a cítí se poškozen, redakce musí zveřejnit jeho reakci. GS splňuje obojí. Články zde nevyjadřují názor redakce, nesmí být v rozporu s právem a kdokoliv může dát věci na pravou míru. Zároveň je přitom zachována ústavně daná svoboda projevu.
Milý Jiří, jelikož Ty s tím viditelně a zjevně nesouhlasíš, navrhuji Ti proto vypracovat "etický kodex" a požádat redakci GS o jeho uplatnění. Například:
"GS nabízí možnost kritiky, zejména liberální a konzervativní teologie, včetně představitelů liberálních, lidových a tradičních církví, a to v jakémkoliv rozsahu a bez omezení, pokud bude kritika v souladu s právními předpisy ČR. Avšak články, které by jakýmkoliv způsobem mohly vyvolat pochybnosti o charismatické teologii a stoupencích tohoto hnutí, budou považovány za urážející a lživé a budou neprodleně smazány. Ve sporných případech rozhopdne hlas Jiřího Krupy."
Co Ty na to? Stačilo by to? |
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Sobota, 21. leden 2006 @ 14:43:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Aleši....tento argument se mi nyní z Tvé strany jeví silný...(tedy tu druhou polovinu nechávám plavat)
Tedy ve smyslu , že by Grano celé bylo takovouto "rubrikou" .
Spolu s Olinem mne tedy nyní ..možná přece jen usvědčujete a ukazujete, že Váš postoj je správný.
Důležité mé argumety v tomto jsou výše v reakci Olinovi ..Náměstí nebo vývěsní plocha .
Tímto by jsi tedy ..mluvím v duchu a pokračování příspěvku..oné reakce Olinovi...
uznal tu zákonnou odpovědnost (vymezení co se smí a nesmí) ...
a tu rozsáhlejší duchovní zodpovědnost (přestože u portálů se většínou implicitně předpokládá odpovědnost za hlavní články ..a ona "rubriková" se bere do komentářů a diskuzních fór), bys prostě "položil".
DLe Tvého soudu je to tedy i právně i duchovně ok ?
Možná se mýlím fakt nakonec já, ale mně tam prostě nehraje ta biblická možnost odvolat se.
Respektive mi tam nezapadá.
Nejsme ve světě, ale v církvi ..je to křesťanský portál a přestože nás světské zákony v jistém formují, nejsou přece pro nás to hlavní (třeba potraty ..taky můžeš na potrat do x týdnů , ale nepůjdem tam, přestože bychom splnili zákonný termín.)
Tak asi.
Budu o tom přemýšlet.
Že je na granu střet s lidskými i dábelskými myšlenkami..o tom nepochybuji, že je zde lež a pomluva, o tom také nepochybuji .
..v tuto momentální chvíli ale zvažuji, jak to d¨toho všecho spadá odpovědnost správců ....
a možnost odvolat se proti lži (Internet narozdíl od novin..neustále "vysílá" a také se dá "aktuálně měnit" ).
A i když to zní divně ..v tom etickém kodexu si ze mne děláš srandu ...také děkuji za čas a odpověď.
Pokoj
(Ps: Zatím se ale držím toho, co jsem psal a stojím za tím, zatím vnímám odpovědnost i správců portálu za "prokázanou lež zde uvedenou..a neopravenou")
Jak říkám..budu ještě přemýšle a modlit se |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 21. leden 2006 @ 16:09:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | To je škoda, že tu druhou polovinu necháváš plavat, je totiž velmi výstižná..a je vidět, že to vidí i jiní než já "liberál schvalující homosexualitu", ten tvůj dvojí metr. Zevšeobecńuje-li článek Utrápený charismatik, je to lež a jánevímco všechno, ale zevšeobecňuješ-li ty, je to v pořádku. |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Sobota, 21. leden 2006 @ 21:12:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Kde zevšeobecňuji?
Jesliže hodnotím celkový postoj a oficiální vyjádření církve ...netvrdím tím, že jednotlivci uvnitř jednají stejně a nemohou jinak. V tom přece nevšeobecňuji, ale popisuji oficiální stanovicko dané církve. Alespoň tak jsem to ve svém vyjadřování měl na mysli, když jsem to psal. Nehodnotil jsem nutně život jednotlivců uvnitř. (a pokud jsem se nějak vyjádřil, že to někdo takto pochopil, tak je to chyba ve vyjádření)
ANi nespojuji "liberalismus" nutně s "homosexualitou", ale tvrdím, že "liberalismus" otvírá dveře pro zrelativizování homosexuality.
Míšo raději bych tento rozhovor s Tebou neměl. Prožívám ho nějak moc osobně a zraňuje mne. Možná proto, že jsme se trochu víc poznali. Vidím v tom to, že jsem se Tě dotkl šáhnutím na "tvou" církev a ty jednáš pod tímto vlivem.(zdá se mi to tak)
Nemyslím, že naše konverzace je v pokoji. Vyjasněme si to později přes ICQ , já nechápu , kde to zevšeobecňuji. Tam to bude rychlejší a jsem přesvědčen, že buď mne usvědčíš..a já to přijmu, nebo mne pochopíš (byť bys se mnou nesouhlasil) .
Pokoj Tobě
PS: Nebo to radši zarazme.
(ale jestli chceš jinak, v "poho") |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 21. leden 2006 @ 21:28:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Jirko,
liberalismus a "teologie zjevení" jsou ze společného kořene. Obojí nerespektují Písmo. Praktický příklad: pro "ultraliberála" je Boží nevševědoucnost důsledkem racionálního axiomu, Ty bys změnil názor jen na základě zjevení. Ať už obcházíš Písmo rozumem nebo poslušností člověku a zjevením, je to prakticky stejné...
S přáním Božího požehnání,
Pastýř |
]
Re: Návrh na zavedení Svaté Inkvizice na GS! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Sobota, 21. leden 2006 @ 23:01:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Já měním názor na učení podle toho, jak porozumím Písmu. Někdy mu můžu nějak rozumět, ale pak v něm uvidím díky Pánu, že je něco jinak. Tak to přece má fungovat.
A názor na nějakou věc..když někdo řekne, že byl v Praze, ale zjistím, že byl v Bratislavě, změním názor na základě "faktů".
To je zase rozumné a moudré.
Ale jak myslíš, řeknu to ještě jednou a naposledy.
Písmo je více než zjevení! Ale k porozumění Písmu potřebujeme milost od Boha a to, že on nám "Písma otvírá".
V tomto porozumění Písmu pak můžeme posuzovat učení, zjevení i proroctví.
Tak to vidím a takto to respektuji, to je mé základní vyznání.
Jestli to někde neposlouchám, to je jiná věc, ale nejsem si toho vědom. Řekl bych, že žiju tím, čemu věřím a co jsem teď vyznal.
Pokoj
A nevím co bych jiného k tomu dodal. Takto tomu věřím. Prostě a jednoduše. Ty mi chceš ukázat, že ne...tak nevím , co si mám o tom myslet.
Nemá tímto směrem cenu jít.
Jestli prostě si myslíš, že mám zjevení nad Písmo, já si myslím, že se pleteš.
Nebudu reagovat v tomo směru už, leda že bys mi konkrétně k mé osobě ukázal jasně konkrétní přiklad.
Pak bych buď byl vděčný "máme milovat napomenutí", nebo bych se třeba obránil, pokud bych věděl, že je tomu jinak a znal podrobnosti třeba"
Jinak díky a dobrou (povalím už asi spát..teda ještě máme mít teď modlitební) ..a buď už pak usnu nebo se ještě"stavím"
PS: Kdybys nebyl proti, rád bych třeba někdy strávil čas s Tebou přes messenger nebo ICQ. |
]
Já nejsem přece ani na tu stranu pro pomluvy a lži, ani na tu stranu (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Sobota, 21. leden 2006 @ 21:22:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Můj etický kodex...
Ano, zde se zastávám především asi "charismatického" hnutí, ale to přece neznamená, že nemiluji lidi v tradičních církvích a kdyby o nich někdo říkal nesmysly, nemohl bych se jich zastat, kdybych k tomu byl "povolán".
Proč mi podsuzujete, že bych byl pro jakoukoli kritiku tradičních církví či co to tam pastýř psal?
Z čeho v mých slovech či článcích tak usuzujete?
Nikoho nemůžeme pomlouvat či o něm lhát.
Nerozlišujme v tomto k jaké skupině "patříme", ale rozlišujme pouze "pravdu" a "lež".
Vzájemně se opravme, kde se mýlíme.To je cílem ne?
|
]
Re: Já nejsem přece ani na tu stranu pro pomluvy a lži, ani na tu stranu (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 21. leden 2006 @ 22:25:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jiří, je mi opravdu moc líto, ale budeš se muset smířit s tím, že žiješ v demokratické zemi, kde je svoboda projevu. Snad bys uspěl v Saudské Arábii, v Bělorusku nebo Thajsku, ale v Čechách, kde je vláda práva a nikoliv vláda elit, tomu tak zatím není. Ale nezoufej, myslím, že se brzy dočkáš. Jednou jistě příjde doba, kdy vše bude podléhat centralizované kontrole, která bude vše cenzurovat a schvalovat, co se psát smí a co už ne. Věřím, že ta doba není daleko...
Pastýř |
]
Re: Já nejsem přece ani na tu stranu pro pomluvy a lži, ani na tu stranu (Skóre: 1) Vložil: Standa v Pondělí, 23. leden 2006 @ 17:56:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Aleši! Křesťan by neměl lhát a ohlupovat.
Tvé tvrzení, že v Čechách, kde je vláda práva a nikoliv vláda elit, tomu tak zatím není, je toho jasným dokladem. Nebudu Ti ale brát Tvé naivní iluze. Opak je pravdou je zde silná korupce a zneužívání moci. Vláda, ale i parlament nese vlastnosti plutokracie, bezpáteřnosti a korupce. Taková je pravda. Mimochodem k slušnosti křesťana patří také odpovídat na vzkazy. Nemluvím jen za sebe. S pozdravem Standa. |
]
Re: Já nejsem přece ani na tu stranu pro pomluvy a lži, ani na tu stranu (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 23. leden 2006 @ 20:02:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | "Mimochodem k slušnosti křesťana patří také odpovídat na vzkazy. "
To myslím není pravda, v extrémním případě by se mohlo stát, že by pak člověk nedělal nic jiného. |
]
Re: Já nejsem přece ani na tu stranu pro pomluvy a lži, ani na tu stranu (Skóre: 1) Vložil: Standa v Úterý, 24. leden 2006 @ 06:57:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V extrémním případě ano. Ale ne v běžném. Případy ingnorace a arogance na vzkazy v žádném případě nelze považovat za extrémní.
To je případ Aleše. Na tom trvám. Není to jen moje zkušenost a můj názor. Standa. |
]
Re: Já nejsem přece ani na tu stranu pro pomluvy a lži, ani na tu stranu (Skóre: 1) Vložil: Benjamin v Úterý, 24. leden 2006 @ 19:41:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, dost mě mrzí, že ač jsi stejný fundamentalista jako Pastýř nebo Aleš Franc, tak je u tebe totálně odepsanej, jako každej, kdo se jen trochu kriticky dotknul vaší Elen Whiteové. Jde mi mráz po zádech, když si uvědomím, že fundamentalismus dokáže být takhle krutý a až kanibalisticky nesmlouvavý vůči lidem z vlastních řad. Co pak bude s námi, kterým je radikální fundamentalismus přeci jen dost vzdálený, až získáte vliv i ve státní moci, jako je to nyní v USA. |
]
Re: Já nejsem přece ani na tu stranu pro pomluvy a lži, ani na tu stranu (Skóre: 1) Vložil: Standa v Středa, 25. leden 2006 @ 05:12:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bratře Benjamine! Musím Ti s politováním sdělit, že nemáš pravdu. Já beru E.G. White jako ženu, která měla své přednosti i nedostatky. Neberu ji jako kult. Je smutné, že donedávna byla považována její osobnost v CASD za prorokyni a její učení bylo jen správné a bezchybné. Tento názor ale nesdílím. Některá její díla však považuji za vynikající. Na druhou stranu k některým jejím dílům a výrokům se stavím kriticky a odmítavě. Taková je pravda bratře Benjamine. Důvěřuj a zároveň prověřuj.
Nenech se zmást falešnými tvrzeními tzv. Pastýře alias Aleše France. Já nepatřím k ctižádostivým a silně arogantním lidem typu "Pastýř". Já jsem obyčejný a prostý člověk. Tak jako každý, poctivý křesťan. Katolíky nevyjímaje. Když mi pošleš osobní vzkaz rád Ti na něj odpovím. S úctou a láskou Standa. |
]
Re: Já nejsem přece ani na tu stranu pro pomluvy a lži, ani na tu stranu (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 25. leden 2006 @ 16:34:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | Trochu cítím potřebu se Pastýře zastat,
nepatřím rozhodně k tolik zaměstnaným lidem jako je on a přesto mi mnohdy dělá problémy odepisovat na e-maily, vyřizovat objednávky knih z web stránek atd. Prostěse k tomu nějak nemůžu dokopat.
Tak se nedivím, že Pastýř zaměstnaný v časově náročném místě, studující zároveň teologii, mající rodinu a tvořící po nocích množství propracovaných studií se občas nedostane k odpovědím na vzkazy. |
]
|
|
|
|