|
Právě je 567 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116742886 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Podstata Kurzů Alfa
Vloženo Neděle, 25. květen 2008 @ 00:50:41 CEST Vložil: Olda |
poslal pastýř Motto:
Někteří sice káží Krista také ze závisti a z řevnivosti, jiní však
s dobrým úmyslem. Jedni z lásky, protože vědí, že jsem tu k obhajobě evangelia,
druzí z touhy po uplatnění, ne z čistých pohnutek, a domnívají se, že mi v mém
vězení způsobí bolest. Ale co na tom! Jen když se jakýmkoli způsobem, ať
s postranními úmysly, ať upřímně zvěstuje Kristus; z toho se raduji a budu
radovat. (F 1,15 – 18)
Kurzy Alfa jsou často v povědomí české
křesťanské veřejnosti chápány jako v současné době nejúspěšnější způsob
zvěstování evangelia. Není sice považován za dokonalý, na druhou stranu jsou
mnozí církevní představitelé ochotni jej akceptovat, protože věří, že jejich
společenství povede k naplňování Velkého poslání a činění učedníků. Úvodní verše
z pera apoštola Pavla nás nenechávají na pochybách, že způsob ani motivy nejsou
v případě zvěstování Krista podstatné. To se ovšem týká především osoby zvěstovatele,
nikoliv obsahu daného poselství. Stejný apoštol nás vede k tomu, abychom vše
zkoumali a zlého se chránili v každé podobě (1 Tes 5,21–22). Podobné zkoumání
zvěstovaného poselství činili i Židé v Beroji. V jejich případě je zřejmé, že
otevřenost pro evangelium není se zkoumavým přístupem nikterak v rozporu (Sk
17,11).
Netroufnu si v žádném případě zpochybnit každé upřímné obrácení ke Kristu, ke
kterému dojde kdekoliv a jakýmkoliv způsobem, i skrze Kurzy Alfa. Vlastní
obrácení ale ještě nemusí nic vypovídat o použité metodě, pokud nejsou zároveň
uvedena i rizika a negativní zkušenosti. To se týká nejen Kurzů Alfa, ale
jakéhokoliv učení a způsobů, které jsou církevními aktivitami neseny.
V několika
jednoduchých bodech se pokusím naznačit, proč jsem se stal kritikem těchto kurzů
a proč se domnívám, že způsob takto pojatého evangelia se již vzdaluje samotné
podstatě radostné zvěsti.
1. Absence konfrontace
Kurzy Alfa se snaží o nekonfrontační evangelizaci, ve které je přátelské a
nekonfrontační prostředí chápáno jako podstatné pro obrácení člověka. Evangelium
zde není podáno exkluzívně a člověku je ponechán vlastní názor s tím, že
duchovní zkušenost a přátelské prostředí tak budou předcházet víru [1].
V Písmu však čteme, že víru předchází usvědčení z hříchu a pokání (Mk 1,15).
Člověk přitom vchází těsnou branou (Mt 7,13) po úzké stezce (Mt 7,14). Zříká se
vlastního života (Mt 10,39), k čemuž je adresně vyzván. Má spočíst své náklady,
zda je k následování způsobilý (L 14,28). Teprve skrze navázání osobního vztahu
s Kristem, po poznání své viny a přijetí Boží milosti, je možné získat věčný
život, a to skrze víru v dostatečnost Kristovy oběti a v jeho tělesné vzkříšení
(Ř 10,9). Kurzy Alfa jsou koncipovány spíše katecheticky, bez toho, že by
z principu stavěly člověka před osobní rozhodnutí.
2. Patřit dříve než věřit
Účastník Kurzů Alfa je veden k tomu, aby do společenství, skrze vztahy
s křesťany, patřil dříve, než by uvěřil [2].
Tento způsob evangelizace pod názvem „belong before believe“ je reakcí na
postmoderní myšlení, kde jsou vztahy nadřazeny idejím. Proto se drtivá většina
účastníků kurzů nestává křesťany, ale jsou vedeni k návštěvě dalších kurzů.
Vstupní branou do obecenství je ale Kristus, který je dveřmi do ovčince (J
10,7). K apoštolské církvi se neodvážil nikdo připojit dříve, než by prošel
pokáním a v důsledku toho získal osobní víru ve vzkříšeného Ježíše Krista (Sk
5,13). Dokonce i křesťanům, kteří nenaplňují požadavky Písma, má být dáno
najevo, že nepatří ke společenství (2 Tes 30,14), natož k tomu vést
neomilostněné hříšníky. To ovšem neznamená, že by nebylo pro kohokoliv možné
církevní společenství navštěvovat.
3. Obrácení skrze prožitek
K obrácení na Kurzech Alfa dochází především po duchovní zkušenosti, která je
obvykle získána na víkendu s Duchem svatým, kde člověk, po „pozvání“ Ducha
svatého, prožije Boží přítomnost a je „naplněn Duchem svatým.“ [3]
V Písmu je dveřmi ke spáse Ježíš Kristus, skrze něhož vstupujeme do obecenství s
Bohem a získáváme věčný život (J 11,25). Nikde v Písmu nevidíme, že by Duch
svatý sám byl prostředníkem spásy a sestupoval na lidi, kteří by zatím neměli
víru. I v Kornéliově domě, kde Duch svatý sestoupil během Petrova kázání, měli
lidé nejdříve srdce očištěno vírou v Krista (Sk 15,9). Podmínkou je vždy pokání
ze svých hříchů a vstoupení těsnou branou na úzkou cestu, kterou představuje
Kristus (J 14,6).
4. Projevy Ducha
Podíváme-li se podrobně do materiálů Kurzů Alfa, pak zde máme popsány projevy
Ducha svatého, se kterými se setkáváme v tzv. Torontském
požehnání jako je „smích“, „padání na záda“ apod., přičemž je dostatečně
známo, že tyto projevy byly v těchto materiálech akcentovány až v době, kdy se
mateřský sbor Kurzů Alfa HTB v Londýně otevřel této vlně a stal se tak evropským
předmostím šíření Torontského požehnání. [4]
Ať už se počítáme mezi stoupence, či odpůrce tohoto hnutí, je dobré mít na
paměti, že je zde představen tentýž Duch, který vypůsobil Torontskou obnovu.
5. Viditelná jednota církve
Vizí Kurzů Alfa je vybudování viditelné jednoty církve napříč denominacemi,
včetně protestantských církví a církve katolické. [5]
Kurzy jsou registrovány, koordinovány a monitorovány,
spolu s vyplňováním řady podrobných dotazníků s obsahem osobních dat účastníků
kurzů. Kurzy jsou pak propojovány s ostatními církevními činnostmi (práce s mládeží, manželskými
páry, vězni atd.) Je zde naděje, že
vytvoření viditelné církve vytvoří svědectví sekulární společnosti. Za tímto
účelem je jednou z iniciativ pozvání celých měst a později celého národa na večeři
Kurzů Alfa. Tak se vytváří přesvědčení, že evangelium zvěstované v katolické
církvi a v církvích vyšlých z reformace má stejnou podstatu. Nezdůrazňuje se
přitom, že katolická církev má z hlediska kanonického práva možnost podporovat
jen ty ekumenické
aktivity, které ostatní křesťany povedou k návratu ke katolické víře.
6. Nemožnost úprav
Mnozí církevní vedoucí jsou přesvědčeni, že Kurzy Alfa jsou v podstatě dobrým
nástrojem a některé věci je možné „vylepšit“ modifikacemi. Nic takového ovšem
není přípustné a materiály dovolují jen zcela nepodstatné úpravy, které nedovolí
změnit podstatu ani učení, které jsou v kurzech obsaženy [6].
7. Šíření obecněji nesdíleného učení
Zejména skrze doporučenou literaturu, která má být na kurzech dostupná, se
tak můžeme setkat s učením autorů jako Benny
Hinn, Derek
Prince, Yonggi
Cho nebo John
Wimber, jejichž větší, či menší aspekty učení byly řadou církví odmítnuty.
Poznámky
1. Prakticky to znamená, že účastníku kurzu je v příjemném prostředí,
u společné večeře, postupně a nezávazně předkládáno evangelium, které má člověka
pozvolna přivádět blíž k Bohu. Jak uvádí protagonisté Alfy: „jakýkoliv nátlak
z naší strany je nepřípustný, necháváme jednat Ducha a prostředí“. Gumbel se
proto distancuje od způsobů, kdy je pravda evangelia podle něho člověku
neadekvátně vnucována: „Říkají vám, čemu máte věřit. To my neděláme.“ (Ronson
J., Česká Alfa, příloha časopisu Život víry, duben, ročník 12, 2001)
2. „Patřit dříve než věřit. Pro křesťany, kteří jsou spíše tradičnějšího
směru, je toto prohlášení velmi obtížné. Až doposavad náš postoj k této otázce
byl takový, že nejprve potřebuješ věřit, a pak teprve můžeš někam patřit.
Rozumíte tomu? Rozumíte tomu, co tím myslím? Nejprve musíš věřit a pak můžeš
někam patřit. Ale my dnes už žijeme v té postmoderní generaci. A ta základní
změna bez toho, abychom jakýmkoliv způsobem kompromitovali evangelium. Ale
mluvíme o přátelství. Mluvíme o našem přátelství vůči nim a naší vydanosti jim
skrze Kurzy Alfa. Říkáme jim, vy tam patříte. I když ještě nevěříte. Ale
jestliže oni pocítí, že jsou toho součástí, že jsou přijati, to potom způsobí,
že oni se vážně začnou zabývat tím co říkáme a dostanou se až do bodu, kdy se
rozhodnou, že chtějí věřit…“(Cox G., Jak začít kurzy Alfa, CD-R, Seminář kurzů
Alfa, Praha, 31. 1. 2004)
3. „Řekněte mi o tom okamžiku“, ptám se Nickyho, „kdy člověk polkne a
řekne si: „To je ono“. „Modlíme se,“ odpovídá. „Modlíme se , aby lidé zakusili
Ducha svatého.“ „Takže zkušenost s Duchem svatým je tím bodem zlomu?“ ptám se…
udělali jsme mezi účastníky průzkum… 76 procent uvádí, že k tomu (obrácení)
došlo během společného víkendu,“ říká Nicky. „Jak to funguje?“ „Modlíme se
k Pánu, aby poslal svatého Ducha do jejich životů.“ říká Nicky.“ (Ronson J.,
Česká Alfa, příloha časopisu Život víry, duben, ročník 12, 2001)
4. „Ellie Mumford told us a little bit of what she had seen in Toronto…
.it was obvious that Ellie was just dying to pray for all of us.. then she said
‚Now we‘ll invite the Holy Spirit to come.' and the moment she said that one of
the people there was thrown, literally, across the room and was lying on the
floor, just howling and laughing….making the most incredible
noise….I experienced the power of the Spirit in a way I hadn't experienced for
years, like massive electricity going through my body… One of the guys was
prophesying. He was just lying there prophesying. . .“ (Gumbel N., Alpha Course,
video tape, 3 talk 9 in: http://www.users.globalnet.co.uk/…/index30.htm)
5. „V dějinách církve je to snad vůbec poprvé, kdy se všechny hlavní
proudy, ať už katolíci či protestanti, sjednotily na tak rozsáhlém projektu,
užívajíce materiály se stejným obsahem a formou. Jak je to možné? Zaměřili se na
to podstatné a základní… Pokládáme za zásadní udržet jednotu a společný krok
všech kurzů Alfa vždy v jedné denominaci, a také ve spolupráci denominací mezi
sebou. Proto v pražské kanceláři usilujeme o: vzájemné povzbuzení a výměnu
zkušeností, společné modlitby, společné plánování, postup a vize, společnou
propagaci… vytvoření kvalitní celoplošné sítě několika desítek až stovek kurzů
Alfa v Praze a okolí, zviditelnění této naddenominační sítě (vlastně již celé
obecné církve) široké veřejnosti, souběžné propojování Alfy se všemi dalšími
církevními aktivitami a službami.“ (Janda T., oběžník, Regionální kancelář pro
kurzy Alfa v Praze, 15. září, 2002 a Janda T., oběžník, Regionální kancelář pro
kurzy Alfa v Praze, 31. října, 2002)
6. „Název „Alfa“ nebo podobné názvy se nemají použít ve spojení s žádným
jiným křesťanským kurzem,.. aby se zajistila stejnost a celistvost kurzu Alfa a
aby se udržela důvěra v kurzy, které jsou obsažené v seznamu Alfa. Nevýznamné
změny… se mohou týkat pouze délky proslovů nebo počtu setkání. Alfa je sérií
přibližně 15 proslovů, které se konají v určitém časovém období, včetně víkendu
nebo dne mimo a jejich učení je založeno na veškerém materiálu v Otázkách
života.“ (Alpha News, No. 14, November, 1997 – Februar, 1998, s. 4)
Výše uvedená body jsou podrobně rozvedeny ve studiích, zveřejněných na adrese
|
Re: Bez pokání není odpuštění ani u Boha (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Úterý, 27. květen 2008 @ 15:46:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Druhý z vůdců kurzů alfa Nicky Gumbel je v jistých věcech typickým propagátorem New Age víry v úplnou či téměř úplnou liduprázdnost pekla, což je samozřejmě satanská lež. Ta dělá z křesťanů odpadlíky a z těch, kteří skrze Gumbelovu teologii nově vstoupí do církví dělá zavržence, kteří si při těžce hříšném "křesťanském" a nekajícím životě myslí, že Bůh je musí po smrti umístit do nebe. Bez pokání však není odpuštění ani u Boha. Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
|
|
|
Re: Podstata Kurzů Alfa (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 28. květen 2008 @ 06:55:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Zajímavý článek, nikdy jsem tyto kurzy nedělal ....nemám osobní zkušenost. Všechny formy zvěstování evangelia jsou dobré pokud vedou k pokání a obrácení kajícníka. V postmoderní době konvertitu tolik nezajímá slova ( nauka), ale chtějí prožitek ve společenství. Ta nauka se ke vztahům přidává postupně, poznání Boha ve společenství je funkcí času. Zkušenost s Duchem sv. přichází na základě info. o Bohu a plánu spasení. Slova věřících mají znít jazykem, kterému rozumí ti, kdo nejsou vychováni v Církvi. Ta slova mají mít moc ( Boží). O Pánu Ježíši čteme, že posluchači žasli, protože jeho slova měli moc ! Ta "moc" přijde z Boží strany jako podpora podávané informace plánu spásy a povede posluchače k pokání ( lítost nad hříchem) a obrácení ( otočení, nasměrování svého života směrem k Bohu). Zvěstovat plné, neredukované evangelium vyžaduje dostatek moudrosti od Ducha sv. Pokud zamlčím některé prvky plánu spásy ( pojem hříchu nahradím něčím jiným, o pekle se mluvit nesmí, aby se konvertita nepolekal a neutekl hned na začátku apod. ), pak se moje zvěst evangelia "přispůsobuje tomuto světu" .....ostatně Církev se vždy svým způsobem přizpůsobuje morálně společenskému systému světa a neustále hledá vhodné formy info. o Bohu s ohledem na jeho stav a převládající způsob myšlení. A tady je "neuralgický bod" přijatelné zvěsti pro nevěřící. Vyjádřil bych to lidovým rčením : " Když ptáčka chytají, pěkně mu zpívají ". Vyzkoušel jsem obě krajní formy osobní evangelizace : První , opatrnou, kdy se pravda o Bohu dávkovala postupně. Druhou, kdy jsem nic nazamlčel a podal rovnou celou informaci o Bohu, spasení, pekle a věčném životě. Řekl jsem : Jestli tohle co ti teď řeknu vydržíš, tak to bude mít pro tvůj život rozhodující význam a už tě nic nepřekvapí. Mám, obavu, zda od víry neupustíš, ale udělej si s tou informací co uznáš za vhodné. První způsob selhal, druhý byl úspěšný. Duch sv. v druhém případě zapracoval na plné obrátky a ten člověk neodešel od víry, ale uvěřil. Dnes budou čím dál tím více do Církve přicházet lidi s mimomanželskými vztahy, lidé závislí na všem možném, ovlivnění tepem doby a nějaké pravidelně chození do sboru, nějaké biblické ( alespoň laické) studium Písem a dokonce ztrapňování se při osobní evangelizaci, bude postupně nepřijatelné .... a tak se Církev přizpůsobuje situaci a mění strategii. Tím ovšem ztrácí její slova moc, protože se Bůh z jejich vztahu vytrácí a je nahrazován psychologickými postupy a přístupy. Běžně se metody používané ke vzdělávání manamegentu používají v duchovní práci apod. Proč ne, ale Církev si musí zachovat ryzost, slanost a musí svítit. Jakmile vsadí na postupy, které vyhovují současnému myšlení konvertitů a vyřadí ze svých slov Boží moc, pak jakékoliv metody evangelizace nebudou stačit k budování akční, schopné Církve. Zesvětští a když Satan utáhne šroub budou bezmocně stát a rozhazovat rukama co jako mají dělat. V tom vidím problém. Chtěl bych, aby Duch sv. všem věřícím dával dostatek moudrosti jak ke komu přistoupit, ale v Boží moci. Nejprve lítost nad lidmi, že jdou do věčné smrti, že si zbytečně tady a teď způsobují problémy životem z něhož vyřadili Boha, nejprve život v Boží moci a pak různé formy evangelizace. Vrůstání do Církve by mělo být postupné, ale v režii Božího Ducha. Jakmile tam vnesu svou moudrost, různé postupy hraničící se světskými metodami, vyroste neakceschopná Církev, která si nebude za chvíli vědět rady jak se postavit proti narůstajícímu Zlu
|
|
|
Re: Podstata Kurzů Alfa (Skóre: 1) Vložil: miroslav v Středa, 28. květen 2008 @ 09:38:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Zajímavý článek, kurzy jsem dělal .... mám osobní zkušenost. Každá metoda slepě použitá jen podle lidského rozumu, bez Ducha Svatého, je mrtvá a bez ovoce. Tak je to i s Alfou. Dělali jsme tyto kurzy, několik lidí se obrátilo (skutečně, s pokáním, ke Kristu...) a věřím, že to bylo právě proto, že jsme spoléhali na vedení Ducha Svatého, ne pouze na předepsanou metodu Alfa kurzů. Takže můj závěr - Alfa kurzy jsou dobré především na to, že dají praktický podnět ke kroku evangelizace. Upřímně řečeno, když jsme Alfu rozjeli, tak už jsme se zas tak moc nestarali, jestli jedeme přesně podle manuálu Alfy, ale dělali to, kam nás Bůh vedl. A ovoce bylo opravdu požehnané! Proto prosím kritiky Alfa kurzů, pokud se vám nelíbí, nechte ji být a evangelizujte jinak. Bůh také nejedná jen podle jedné šablony, naštěstí. |
|
|
Re: Podstata Kurzů Alfa (Skóre: 1) Vložil: Elo v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 19:07:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Zúčastnil som sa Alfa konferencii. Bol na nej aj účastník z Anglicka, Francúzska i Holandska. Boli i katolíci i protestanti. Aj konferencia bola v spolupráci....Mal som zo všetkého veľmi dobrý dojem. Referovali veľmi dobré skúsenosti. Štatisticky hovoria, že vraj asi 25 percent odpadne z tých, čo sa prihlásia, no z tých čo ostane, okolo 85 percent sa stane veriacimi. Je to metóda pre neveriacich a odcudzenýžch, ale ľudí so záujmom... . Nechápem tie doslova zúrivé útoky mnohých proti tomuto kurzu na GS. Kurz je sám o sebe, podľa mňa vymyslený dobre ako metóda. Texty, príručky sú podľa mňa príliš "duchárske", ale nikto naozaj nebráni si ich prispôsobiť a "znormalizovať"... Ostatné je na ľuďoch: na ich príprave, na výbere ľudí, na tom, či po skončení sa bude v nejakej primeranej podobe pokračovať, alebo sa to berie len ako "odfajknuté"... Ak sa naozaj vytvorí tím ľudí, ktorí budú skutočnými priateľmi novo-prichádzaajúcich záujemcov o kresťanstvo, ak budú nie "kázať", ale skôr taktne nadhadzovať otázky a spolu s nimi hľadať na ne odpoveď, viesť ich k zamýšľaniu nad životom, ak bude rodinná i veselá atmosféra, a bude to celé pripravené a "premodlené", verím, že to "musí ísť", aj keď nie na prvý ráz /ľudia sa to časom aj naučia robiť.../. . Bol som povzbudený pozitívnymi zprávami z Francúzska, kde ich urobili vraj vyše tritisíc... Lenže o toto spochybňovanie Alfa kurzu, zdá sa mi, má veľký záujem diabol. Jemu sa asi nepáči, že ľudia vstupujú do Cirkví, alebo že dokonca sa kresťania z rôznych cirkví dávajú dohromady.../Alebo že by za tým bola závisť, že niektoré cirkvi to proste vedia...?/ A ten chytrák diabol si vždy nájde niekoho aj spomedzi zbožných a horlivých, ktorým vnukne "spasiteľský" komplex, a tí potom sú ochotní písať, a zachraňovať pred "pohromou Alfa kurzu" všetkých... . V Rusku to títo naši vedúci kurzu naučili dokonca aj pravoslávnych. Našlo sa zopár, čo sa na to dali a boli na Konferencii v Londýne, priamo v centre, pri kostole sv. Trojice, kde to začalo. A tak keď zorgaanizovali prvý experiment všetkých 40 ostalo v Cirkvi. No naproiek tomu sa našli horlivci, dokonca veľmi vplyvní, natočili film, kde Alfa kurz nazvali diabolským, a tak neviem ako to dopadne. . Bratia, nedajme sa pomýliť. Metóda iste sama osebe nespasí. Ale dobrá metóda nie je zlá, keď sa naplní Duchom... |
Re: Re: Podstata Kurzů Alfa (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 20:04:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Elo,
jestli Ti správně rozumím, tak ke kritice Kurzů Alfa mne ponoukl ďábel. Hm, odvážené tvrzení, ale máš na něho jistě právo. Co myslíš, nebylo by ale správnější namísto sentimentálních a emotivních komentářů článek věcně vyvrátit?
Pastýř |
]
Re: Re: Re: Podstata Kurzů Alfa (Skóre: 1) Vložil: Elo v Neděle, 01. červen 2008 @ 17:54:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Práve si myslím, že ja som vysvetlil na faktoch a skúsenostiach od ľudí z konferencie, ako dobre sa dá Alfa kurz využiť na evanjelizáciu, a s akým osohom pre ľudí, i pre cirkvi. To je proste metóda. Metóda, pokiaľ niekto používa štandardné prostriedky, čiže nie nejakú mágiu, diabla aa pod., je neutrálna vec. Závisí od človeka, ako to vie. Ak si ty myslíš, že nejakí charizmatici naozaj majú do činenia s niečím zlým, tak je chyba nie v metóde ale v nich. Ak niekto túto metódu použije nekvaloifikovane, povrchne, to je tieť chyba ľudím a nie metódy.. Alfa kurz je v podstate metóda veľmi jednoduchá, ako normálne stretká, aké sa bežne robia. Ich súčasťou je prednáška, beseda, modlitba. spev, občerstvenie... Čo je tam zlé? Len to treba urobiť všetko kvalitne od prípravy až po vytvorenie atmosf=ry a dotiahnutie do konca... . Ja som už počul aj o cirkvách, kde pod vplyvom vašej anti-propagandy Alfa kurzu prestali túto metódu používať, hoci malli s ňou dobré skússenosti, a pribúdali naozaj noví ľudia. Problém u niektorých bol len ten, že starým sa nepáčilo, že sa musia prispôsobovať novým... To mi pripomína podobenstvo o márnotratnom synovi, ale o tom staršom, ktorý naniesto toho aby sa tešil, žiarlil. Chyba bola v ľuďoch v Cirkvi, a nie v metóde. Mohli jednoducho na nejakú dobu oddeliť nových, a osobitne sa im ešte venosvať zvlášť mimo normálnych stretnutí. Oni si to zjednodušili, a hneď ich brali do cirkvi... . Ale bo sa vytýkalo, že na Alfa kurzoch sa nevedú ľudia k pokániu. Tak treba tam vniesť ducha pokánia, a hotovo... Zaroisiť tak aj také myšlienky. Ono to tam naozaj je, a keď sa niekomu máli, kto mu bráni...? Alfa kurz nie je Biblia, kde sa nemôže pridať ani čiarka... Môže, a podľa mňa ja treba. Základný text je podľa mňa nie veľmi systematický, je spracovaný tak gamblovsky, možno pre mentalitu angličanov. Ja sa domnievam, že každá cirkev nech si to trochu prispôsobí, a nech sa prispôsobí aj štýl konkrétnym ľuďom... . |
]
Re: Re: Re: Re: Podstata Kurzů Alfa (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 02. červen 2008 @ 10:46:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ELO: Alfa kurz nie je Biblia, kde sa nemôže pridať ani čiarka... Môže, a podľa mňa ja treba. Základný text je podľa mňa nie veľmi systematický, je spracovaný tak gamblovsky, možno pre mentalitu angličanov. Ja sa domnievam, že každá cirkev nech si to trochu prispôsobí, a nech sa prispôsobí aj štýl konkrétnym ľuďom...
ALPHA: „Název „Alfa“ nebo podobné názvy se nemají použít ve spojení s žádným jiným křesťanským kurzem,.. aby se zajistila stejnost a celistvost kurzu Alfa a aby se udržela důvěra v kurzy, které jsou obsažené v seznamu Alfa. Nevýznamné změny… se mohou týkat pouze délky proslovů nebo počtu setkání. Alfa je sérií přibližně 15 proslovů, které se konají v určitém časovém období, včetně víkendu nebo dne mimo a jejich učení je založeno na veškerém materiálu v Otázkách života.“ (Alpha News, No. 14, November, 1997 – Februar, 1998, s. 4) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Podstata Kurzů Alfa (Skóre: 1) Vložil: Elo v Pondělí, 09. červen 2008 @ 08:01:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Možno je to zbožné prianie autorov. Ale pokiaľ viem, obyčajne málokto púšťa Gamblove viedokazety, málokto predčítava jeho knihy, ale si pripraví prednášku prispôsobenú poslucháčom. Aj to sa dokonca píše v materiáloch, že je dovolené. Ale ja som mal na mysli predovšetkým metódu, ktorá je skvelá, a je podľa mňa ak nie hriech, tak veľký škoda niečoi také nevyužiť, keď je s tým veľmi dobrá skúsenosť... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podstata Kurzů Alfa (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 09. červen 2008 @ 22:22:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, je to katechetická metoda užívaná taktéž v katolické církvi. |
]
|
|
|
|