Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 503 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116491139
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání?
Vloženo Úterý, 31. leden 2012 @ 16:25:31 CET Vložil: Olda

Dotazy čtenářů poslal brusle7

Duchovní mráz - čili temná noc - je naším velkým požehnáním? 

Jaké máte v tomto zkušenosti Vy?


Duchovní píseň

Nejrozsáhlejší a zároveň jedna z nejznámnějších básní jednoho z nejvýznamnějších západních mystiků, učitele církve a španělského básníka sv. Jana od Kříže (1542-1591), v níž poetickou řečí popisuje nejvyšší stupně duchovního života.  

Sloky mezi duší a Ženichem (Duchovní píseň)
  
 

Nevěsta: 1. Ach, kam jsi jen skryl se, můj Milý, mě v pláči zanechav a těžkém stonu? Jak jelen jsi prchl v té chvíli, kdy zranils mě téměř až k skonu. Jdu, volám, pryč jsi, a já v bolu tonu.   2. Vy pastýři, kteří snad jdete kol košárů[1] až tam k oné výši, když Milého spatříte, rcete, že churavá soužím se v tiši, že umírám - ať sám on zvěst tu slyší!   3. Svou lásku chci vyhledat sobě, chci kráčet po horách a doly jíti, já netoužím po květů zdobě, ni šelem mne neděsí vytí, až přes hranice v dáli duch se řítí!  

Dotaz tvorům:
4. Ó milé vy houštiny, háje, jež on svou drahou rukou pěstoval tu, ó lučin ty zelená báje, ó květiny ve zdobě smaltu, ó rcete, Milovaný zda putoval tu?       

Odpověď tvorů: 5. On luhem tím prošel jen v chvatu, však rozséval v něm tisíceré vnady; on do jasu oděl jej šatu, krás rozkvetly hojné tu řady, neb sladký jeho výraz prodlel tady.  

Nevěsta: 6. Ach, kdo mi jen vrátí mé zdraví? Již oddej se! - Já tebe čekám dlouze! Jak málo mi prostředník praví! Nač posíláš posly mi pouze, když slov jim chybí k mojí vřelé touze?   7. Kdo k tobě své obrací líce, dí, krás že tisícero v tobě zírá! Však všichni mě zraňují více, že větší jen bolest mě svírá! Jich žvatláním mi duše v těle zmírá.   8. Kde žiji, tam nežiji. - Lze-li tak žíti v tomto smutném zemském dolu? Ó živote, ničí tě střely! Co s Milým jsme počali spolu, to střílí tak, že zhynu v těžkém bolu!   9. Když do srdce střelu jsi vrhl, proč nemocné je necháš v jeho mdlobě? A když jsi tam loupežně vtrhl, proč samo je ponechals sobě a nesaháš již po kořisti zdobě?   10. Ach, strasti mé uhas a žaly! Kdo jiný rozplašit je může v žití? Dej, oči mé tebe by zřely, jsiť světlo, jež ve tmách jim svítí, a jenom pro tebe chci já je míti.   11. Svou přítomnost odhal, ať padnu já pohledem na všecku krásu tvoji! Vždyť lásky již neduhem chřadnu, ni léku je pro nemoc moji, již přítomnost a podoba jen zhojí.   12. Zrak ve zdroj se křišťálný noří. Jak stříbrné se jeho rysy třpytí! Kéž podobu očí mi stvoří, jež touhami plní mé žití! Těch očí, které mně v mém nitru svítí!   13. Již odvrať je ode mne, Milý! Vždyť letím, jak z nich touha moje plane!  

Ženich:
Můj holoubku, vrať se v té chvíli! Vždyť raněný jelen tu stane a peruť tvá mu sladkou svěžest vane!  

Nevěsta:
14. Jest úval a hora můj Milý, v něm samoty mám plné stinných hájů, v něm ostrovy divné se skryly, v něm řeky, jež radost jsou krajů, v něm vánek šeptá, jenž je plný tajů.   15. V něm tišiny, hudbou jež znějí, v něm blahá noc, než ranní zora vzhoří; v něm dálavy písně své pějí, v něm sílu zas hody mí stvoří a srdce moje do lásky se vnoří.   16. Ať zloví nám lišky, kdo může, vždyť naše vinice již kvésti míní. Sad květem se zdobí a růže se zatím nám v pinii vklíní. A v hůrce nikdo nezjevuj se nyní!   17. Ať severák mrtvý již stane, však poledník, jenž lásku v sobě skrývá, nechť zahradou mojí teď vane a všecky ať vůně v ni svívá. Nechť milý Pastýř mezi květy bývá!   18. Ó víly vy z Judeje, dlete jen v předměstích, když rozvíjí se kvítí a vůní kdy ambrovou kvete; keř růží když květy se třpytí, vám našich od prahů je odejíti!   19. Již ukryj se, skryj se, můj Milý, nechť k horám milá tvoje tvář se stáčí! Nic neříkej. Zrak tvůj však chvíli ať na průvod té hledět ráčí, jež po ostrovech přepodivných kráčí!  

Ženich:
20. Vás, ptáci, zvu na všechny strany, lvi, jeleni a daňci skoční, hbití, vás, vody, žár, větrů též vany a přízraky, v nocích jež svítí, pro jejichž bývá mátohy nám bdíti:   21. Vás při loutny zaklínám hlase a při Siréně zpěvem lákající, hněv ustaň vás v tomto již čase, vy k hradbě nám nechoďte čnící a nerušte již Nevěsty mé spící!   22. Již vešla Choť do zahrad vnady tak půvabné a sladce přežádoucí; hle, šťastně již spočívá tady a skloněnu šíji má skvoucí v paž Milého již libou v lásce vroucí.   23. Tam pod stromem vstoupilas v sňatek a podal jsem ti silnou ruku svoji. Tam vrácen ti obnovy statek, kde nevinnost matky kdys tvojí se v oběť vzdala kruté zloby zdroji.  

Nevěsta duše:
24. Viz, lože nám celé je z kvítí, doupaty lvími mocně obepjaté, kment s šarlatem na něm se třpytí, i v pokoje zbroji je svaté, a v tisících kol visí štíty zlaté.   25. V tvých stopách, hle, děvy jen letí, tvou cestou mladice se rozbíhají; tvou za jiskrou smějí již spěti, tvém po víně v pospěch se mají, a vůně balzámu se rozlévají.   26. Já v sklepě jsem Milého pila, ten nápoj, po němž mizí smyslů vláda. Když odtamtud v nivách jsem byla, mně rozprchla bravu se stáda, jež kdysi hlídávala jsem tak ráda.   27. Tam na hruď jsem v lásce mu klesla, tam znát mě učil vědu slastnou, drahou, tam celá jsem vstříc se mu nesla - vše dáti mu bylo mou snahou - slib davši: Budu tobě chotí blahou!   28. Má duše mu chtěla se vydat i všecek statek sladké službě jeho. Již není mi brav třeba hlídat, já nemám již úkolu svého než jediný - mít ráda Milovaného!   29. Když v luzích mne nenaleznete a na pastvině nebudete zříti, pak, že jsem se ztratila, rcete. Však v ztrátu když láska se vznítí, ta moje ztráta musí zisk jen býti!   30. Ze smaragdů, ze všeho kvítí, jež vybráno je svěžím jitřním časem, si věnce teď budeme víti, jež lásky tvé rozkvetly jasem, mým jedním spleteny pak budou vlasem.   31. Tím jediným vlákénkem vlásku, jenž vzlet mi z šíje. Když jsi pozřel na ni, on zajal tě, spoutal tě v lásku a jho mé, hle, tebe již sklání a jedno z očí mých již tebe raní.   32. Ty popatřil na mne jsi kdysi; v svou milostnost mě oči tvé tím noří. Tím moje pak zasloužily si, když ke mně tvá láska tak hoří, že v tobě to zří, čemu teď se koří.   33. Mnou nezhrdej, prosím, ó Milý, ač vidíš, jak jsem pleti snědé temně. Zřít na mne již můžeš v té chvíli, co na mne jsi pohlédl jemně. Vždyť milostnost a krásu nechals ve mně. 

Ženich Syn Boží: 34. Hle, ty jsi můj holoubek bílý, jenž do archy se vrací s ratolestí. Již hrdličkou nalezen milý je druh její, její to štěstí. Na zelených je březích vidí kvésti.   35. Že v samotě předtím si žila a v samotě si hnízdo svoje hledá, „již v samotu pospěš, má milá", dí Choť, jenž ji v náručí zvedá, ji v samotu, byv láskou raněn, veda.  

Nevěsta duše:
36. Ó Milý, již těšme se, zřeme teď na druha druh v plné kráse tvojí! Již na horu, na vršek jděme, nuž vzhůru až k jasnému zdroji, kde houští v hloubi rozkoše nám strojí.   37. Pak k výši jest slují nám jíti. Jsou v skalách skryty dobře jejich taje; číš moštu tam budeme píti, jenž v z granátných jablek nám zraje, až vejdeme v ty divů plné kraje.   38. Co duše má poznati chtěla, tam rač mi nyní cele ukázati. Co v den ten jsem obdržet měla, mi potom chtěj, Milovaný, přáti a dar mi přiřčený rač navždy dáti:   39. Dech větérku, tise jenž věje, slavičí sladké zpěvy přeúžasné, háj, který se půvabem skvěje, noc zářivou, ohně v ní jasné, jichž plamen nebolí a klidně hasne.   40. Vždyť nikdo to nevidí ani, i Aminadab mešká skrytý v dáli, a ustalo útoků klání. Hle, jezdci též k vodám se dali a v dohled jich se nyní odebrali.  

(Přeložil dr. Alfred Fuchs. Převzato s laskavým svolením
České dominikánské provincie z revue pro duchovní život Na hlubinu, č. 3, 1936. Pro lepší srozumitelnost mírně jazykově upraveno redakcí RTh.)


"Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 41 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 01. únor 2012 @ 17:49:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslim, brusle, ze tu si na zlej adrese. pretoze tu sa jedna o protestantov a ti nemozu  absolvovat tuto mysticku skusenost stretnutia sa s Jezisom.Jezis ju sice chce dat vela ludom, aj ked v rozlicnych stupnoch, ale clovek musi zit Kristovo ucenie, cize chodit na sv. spoved a sv. prijimanie.
Tu pritomni prispievatelia ziju v blude, preto nie je mozne aby absolvovali temnu noc. Ta je kvoli tomu iba pre udy tajomneho Kristovho tela, cize pre katolikov.Odporucam precitat si vyborny opis temnej noci napr.v knihe od Stinnisena "Noc je mym svetlem".Autor opisuje ako to funguje  v praxi,co to robi z clovekom,ked ho Boh do temnej noci vovedie, ako clovek  rozozna, ze je v temnej noci,atd. Temnu noc tiez velmi dobre opisal sv. Jan z Kriza ci sv. Terezia z  Avily.
Teraz naozaj nechcem urazit, ale vsetky tu opisane skusenosti protestantov s Kristom su  len sugescie, psychicke ci psychiatricke poruchy ako halucinacie, alebo stretnutia s falosnym anjelom svetla-diablom, ktory sa vydava za Krista. Tym nechcem povedat, ze Kristus sa s protestantami nerozprava, ale to je len uplny zlomok temnej noci.Pretoze taketo zmyslove skusenosti su v drvivej vacsine omylom, aj  ked sa kristus moze zjavovat aj obrazne, ale to uplne spajanie sa s Kristom, nikdy neprebieha na tejto zmyslovej urovni, ale na omnoho hlbsej rovine v tej tzv. Temnej noci, kde clovek jasne vidi,aj ked je temna noc, lebo svetlo je take velke, ze cloveka oslepuje, takze sa mu zda, ze je v tme a on musi prejst tazkou temnou nocou aby si na Boha zvykol
 Takze ak protestant tvrdi,alebo odpadly katolik, ze prezil skusenost s Kristom, ktory ho vyviedol z katolickej cirkvi, jedna sa tu jasne o klam alebo o diabla.
Naozaj odporucam precitat si knihy o Temnej noci,su tam aj krasne rozobrane niektore Biblicke texty, ktore hovoria o Temnej noci, a to aj zo SZ, ako treba chapat niektore pribehy a zalmy atd.




Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Středa, 01. únor 2012 @ 17:59:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
betma, ty si neskutočná hlupaňa, názorný príklad čo sa stane ak si človek nechá ovládnuť mysel satanom a mariánskymi démonmi


]


Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 03. únor 2012 @ 15:01:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tu pritomni prispievatelia ziju v blude... vsetky tu opisane skusenosti protestantov s Kristom su  len sugescie, psychicke ci psychiatricke poruchy...

Dáša, ja som moc vďačná, že sem píšeš. Ani nevieš, ako je to na dobré všetkým, ktorí milujú BOHA a ctia si Jeho Slovo, živého Pána Ježiša a aj to zapísané: Bibliu.

Milujúc Pána Ježiša, ktorý svoje telo vydal na smrť, aby sme my mohli žiť Bohu a nie svojim žiadostiam; veriac Jemu, že On je zmierením za naše hriechy; spoliehajúc sa na Neho ako na jediného Bohom určeného Veľkňaza - v Tvojich očiach sme psychicky narušení... Len preto, lebo súc poslušní vo viere Bohu a Jeho vyvoleným apoštolom, súc bdelí a rozlišujúc duchov, či sú z Boha, nie sme členmi rkc, ani žiadnej ľudskej organizácie. Splietaš čosi o tajomnom tele, ale to tajomstvo, ktoré tak ospevuješ, chváliš a ctíš, je BABYLÓN - mater smilníc a ohavností zeme (Zjavenie Jána 17. kapitola), nie pravý Kristus.

Pán Ježiš je pravý vinič a my sme Jeho ratolesti. Náš domov je v nebesiach a my k Nemu výlučne vzhliadame, Jemu slúžime a Jeho poslúchame. Nie sme hrozná zo zemského viniča (Zjavenie 14:18-20) a ani nimi nemôžeme byť, lebo sme splodení Slovom PRAVDY. Nie sme -íci, ani -isti, ani -anti... Sme dediči zasľúbení Božích. Amen.


]


Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. únor 2012 @ 17:49:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mojžišovo videnie sa začalo svetlom. Potom k nemu Boh prehovoril v oblaku. Avšak keď Mojžiš vystúpil vyššie a stal sa dokonalejším, uvidel Boha v temnote.
(sv. Gregor Nyssenský)



Kto nehľadá Kristov kríž, nehľadá ani jeho slávu. (sv. Ján z Kríža)


Každý, koho si Boh vyvolil, nosil vo svojom pozemskom živote kríž. Dušu, ktorá pije z Božieho učenia, Boh zavedie do svojich nesmiernych hĺbok, vdychuje do nej svoju múdrosť a s múdrosťou aj svoju lásku. (sv. Hildegarda)



]


Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 03. únor 2012 @ 20:43:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježiš povedal: "Ja som SVETLO sveta. Ten, kto mňa nasleduje, nebude chodiť vo tme, ale BUDE MAŤ SVETLO života... Ja som prišiel na svet, aby NIKTO, KTO VERÍ vo mňa, nezostal v tme."

Apoštol Pavol nás povzbudzuje, že sme "synmi svetla a synmi dňa", apoštol Peter svedčí, že Boh nás "povolal z tmy do svojho predivného svetla" a apoštol Ján, že Boh je SVETLO a niet v Ňom nijakej tmy...

Na Božom Slove milujem jeho jednoduchosť, čistotu, priamosť a pravdivosť. Zážitky mnohých (nielen rkatolíkov) nemajú s Bohom často nič spoločné - a väčšinou: čím sú mystickejšie a extatickejšie, tým menej sú hodnoverné. Chápem ale, že kultické skupiny potrebujú niečo špecifické, niečo, čo majú len oni, aby tým umelo potrdzovali svoju exkluzivitu a mali sa čím chváliť. No ďakujem Bohu za všetkých, ktorých jedinou "exkluzivitou" je živý Pán neba a zeme, ukrižovaný a zmŕtvychvstalý Ježiš Kristus: Jeho kríž a Jeho život, Jeho POKOJ a JEHO milosť.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. únor 2012 @ 20:59:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydka, naozaj nepodcenujem tvoju zboznost a ospravedlnujem sa vsetkym , ktorych som snad urazila. Nebolo to mojim zamerom.Nepochybujem, ze aj protestantov Pan Jezis miluje a dava im o sebe vediet.
 Lydka, ale treba sa pohnut dalej. Tieto svoje slova adresujem tebe a este  niektorym, u ktorych je nenavist velmi zrejma. Pohni sa Lydka smerom, k laske, potom mnohe pochopis, rozoznas kto su svati katolickej cirkvi, ktori boli plni  Jezisa.Boh je laska. S nenavistou sa nikam nedostanes.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 03. únor 2012 @ 21:04:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jsi trapná betmo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 03. únor 2012 @ 21:16:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skôr bezmocná :o(

Stáť proti Božiemu Slovu, PRAVDE a SVETLU dáva zabrať. To sa potom musí hrať na dobroprajnosť a zhovievavosť a pritom sa možno hodne škrípe zubami :o(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 03. únor 2012 @ 21:08:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kam se chceš dostat ty, Dášo, se lží?! Víš vůbec, jak skončí lháři? Bůh je nejen láska, ale také Pravda a je svatý a spravedlivý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 03. únor 2012 @ 21:12:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dáša,
aká láska je za tvrdením "vsetky tu opisane skusenosti protestantov s Kristom su  len sugescie, psychicke ci psychiatricke poruchy"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. únor 2012 @ 21:45:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydka,doplnim, - tu opisane zmyslove videnia Krista,su len
sugescie, psychicke ci psychiatricke poruchy" a to preto, lebo ich tu na grane maju odpadli katolici. Tu naozaj trvam na tom, ze v ich pripade je to pravda. lebo pravé videnie nikdy nenahovara ludi, aby odisli z kristovej cirkvi.Takze naozaj sa ospravedlnujem este raz, nestastne som to formulovala, ti, co sa narodili ako protestanti, tych Boh tiez miluje a dava im o sebe vediet. Samozrejme miluje aj odpadlych katolikov, a tiez im dava  o sebe vediet, lebo Kristovi zalezi na kazdom cloveku a chce,aby bol kazdy spaseny a mohol cerpat plnost milosti Ducha Svateho,co u protestantov naozaj nie je mozne.

A teraz dalsie moje slova  na vysvetlenie som ich tiez doplnila
" Tym nechcem povedat, ze Kristus sa s protestantami nerozprava, ale to je len uplny zlomok temnej noci.Pretoze taketo zmyslove skusenosti su v drvivej vacsine omylom,/cize nie vsetky, ale v drvivej vacsine ano// aj  ked sa kristus moze zjavovat aj obrazne, ale to uplne spajanie sa s Kristom, nikdy neprebieha na tejto zmyslovej urovni, ale na omnoho hlbsej rovine v tej tzv. Temnej noci, kde clovek jasne vidi,aj ked je temna noc, lebo svetlo je take velke, ze cloveka oslepuje, takze sa mu zda, ze je v tme a on musi prejst tazkou temnou nocou aby si na Boha zvykol"
Lydka, temna noc je normalna duc***** cesta, vobec nie exkluzivna, a ludia ju absolvuju v takom stupni ako urci Boh.Toto ocistovanie absolujeme bud tuto na zemi, ked kriz obetujeme za hriesnikov, alebo az v ocistci, kde je to omnoho tazsie.Tomu nikto neujde, ci tomu veris alebo nie,lebo do neba sa nic neciste nesmie dostat, a to nielen hriechy, ale aj naklonnosti a tiez naviazanosti na rozlicne veci, osoby, ktore mozu byt dobre ale nie su Bohom na prvom mieste musi byt Boh a preto temna noc je tu aj na to ,aby sme sa zbavovali aj nasich istot, napr rodiny, prace, seba, deti zdravia,atd. To samozrejme neznamena vzdat sa ich, ci ich menej milovat, ale znamena to, dat ich na druhe miesto po Bohu.al ked Boh ich v temnej noci niekedy aj odoberie. Na prvom mieste musi byt vzdy BOh,a aj ked sme presvedceni, ze u nas osobne je Boh na prvom mieste, bez temnej noci nikdy nie je. To potvrdzuju ti, co to zazili. Az v temnej noci clovek zisti, ze ma Boha niekde az na dalsich miestach.Cize nielen hriechy ale aj nase istoty,aj ked dobre, nas od Boha vzdaluju, lebo nie su Bohom.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 04. únor 2012 @ 08:32:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dáša,
nikto sa nenarodí ako katolík a nikto sa nenarodí ako protestant, lebo čo sa z tela narodilo, je telo a čo sa z ducha narodilo je duch... A ako z každého chybného predpokladu vyplývajú chybné závery, tak aj z tej teórie o -íkoch a -antoch.

Naviac, ak je niekto v Kristovi, je novým stvorením a v Ňom už niet Žida ani Gréka, slobodného ani otroka, muža ani ženy, a teda niet v Ňom ani žiadnych -íkov ani -antov (ako to oficiálne dokumenty rkc učia). No láska mnohých je orientovaná smerom k organizácii a tradícii, nie k BOHU a Jeho Slovu. Dôkaz je v tom, že Slovo Božie ustanovilo jedného jediného VEĽKŇAZA = Pána Ježiša Krista; definovalo, že biskup MUSÍ byť mužom jednej ženy, a predsa realita v rkc je MIMO týchto Božích nariadení.

Jednoduchosť, čistota, priamosť a pravdivosť SLOVA Božieho je v porovnaní so siahodlhými a komplikovane písanými rkatolíckymi teóriami a nebiblickými učeniami OBČERSTVUJÚCIM PRAMEŇOM PRAVDY a táto PRAVDA = Pán Ježiš Kristus učí: "Vy ste už čistí pre SLOVO, ktoré som vám hovoril." Pán Ježiš toto hovorí apoštolom, ktorých si vyvolil, bez zmienky o nutnosti prechodu nejakou temnou mystickou nocou... Hovorí im to ako fakt: už STE čistí; a vyzýva ich "zostaňte vo Mne"...

No už za čias apoštolov sa medzi pravoverných vkradli vlci a falošníci - dávno predtým, než sa rkc pasovala za pravú cirkev. A jej ovocie vydáva jasné svedectvo, či ona zostáva v KRISTOVI. Len FAKT, že kňazi rkc si nesmú zakladať rodiny a že pápež je titulovaný ako veľkňaz, svedčí proti tejto nábožensko-politickej organizácii, že ona je BOHU neverná a nezostáva v KRISTU, ignorujúc JEHO SLOVO zapísané v 1Tim 3:2 a 12; Tit 1:5-9 a Žid 7:24 a 28.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 04. únor 2012 @ 10:06:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo ty si hotová!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 03. únor 2012 @ 21:01:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. únor 2012 @ 23:09:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tak, Lydie.

  Jak říkáme lidem: Každý rozdává ze svojí hojnosti. Bůh temnoty rozdává svým lidem temnotu v hojnosti, Ježíš pak přišel, aby jeho skutky zrušil a povolal nás do svého podivuhodného světla a rozdává svým lidem světlo do života.

  Betmy si važ. Na rozdíl od jiných z jejího tábora co mlží, lžou a útočí na druhé Betma zde otevřeně a pravdivě svědčí o své víře, náboženství, o tom, v čem jsme žili a k čemu nás vedli naši duchovní vůdcové, v čem jim bylo dobře a co propagovali a nás vyučovali přijímat.

  Je škoda, že tu na ní spousta lidí útočí, když takto popravdě a otevřeně informuje o "daru" temnoty a odloučení od Boha. Kdyby si lidé četli lépe její příspěvky, mohli by pochopit, v čem jsme žili a spíše by jí mohli pomoci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 03. únor 2012 @ 23:48:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,

betma určitě potřebuje pomoci, ale obávám se, že ona si to nemyslí a zřejmě si myslí, že pomoci potřebujete vy. Svým způsobem se o tu pomoc vám snaží, nevědouce, že je mimo realitu.

Vy jste z Boží milosti cestu ven z řk náboženství našli a ona si možná myslí, že je to cesta do pekel. Vy víte z vlastní zkušenosti, že do pekel vede cesta její, ale ona vám to neuvěří a vy ji o tom nepřesvědčíte.
Často v poslední době přemýšlím o tom, jestli a jak těmto lidem pomoci jinak než modlitbou, aby je Bůh osvítil svým světlem, v němž uvidí tu temnotu ve svém životě a Světlo Božího Syna, které má moc ji zahnat. Ale čím dál tím více se obávám, že i Bůh je silně omezen jimi samými, tedy jejich nevěrou, pýchou, namyšleností a absencí pokory v možnostech jim pomoci. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. únor 2012 @ 01:05:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, já vím, že v pekle je temno a odloučení od Boha. Když pak přišel Ježíš, vytáhnul mne ke světlu, k Bohu. Ani nevím, jestli jsme si fakt tenkrát mysleli, že dar temnoty od jejího knížete je ten správný a který protestant ho nemá, nemůže znát boha či co jak to tu prezentují.

  To, co píšeš, vnímám ve svém životě stejně. Dokud jsem se držel model, stvoření, temnoty, pověr a všelijakých skutků a lidských výmyslů, které se v pýše pozvedají proti Bohu, prázdných slov a povrchních obřadů bez moci, Bůh mne v tom nechal. Teprve když se blížila Smrt, tak jsem pochopil, že definitivní vítěztví a přechod do nového života čekám od někoho docela blbého, ze strany, ze které přijít v žádném případě nemůže.

  Snad tedy mají "pravdu" v tom, že když je člověk z vlastní svobodné svévole v téhle vzpouře proti Bohu a náboženské pýše, musí si jí prožít opravdu hluboce, tak jako tehdy já.

  Ale pořád věřím, že to tak daleko dojít nemusí. Přece se člověk může obrátit ke Kristu aniž by poznal do hloubky satanovy temnoty? Alespoň mnoho takových lidí znám...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 04. únor 2012 @ 09:14:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Áno, Dáša je úprimná a píše o tom, ako veci vníma a čomu verí. A hoci ja som sa toho všetkého dotkla len okrajovo a nikdy som nebola súčasťou systému, keď sa v tme ponorení snažia stiahnuť do nej ďalších, ak Pán volá, je nutné do toho vstúpiť: vecne a v krytí SLOVOM Božím. No tiež som bola istý čas vo fáze, kedy som útočila osobne proti nim. Bola za tým pýcha, ktorá nadúva... Privlastnila som si to, čo mi bolo z milosti Božej dané ako svoju zásluhu, svoju šikovnosť a pochopila som, že bezmocnosť  a spoliehanie sa na seba núti človeka tlačiť na iných a uľaviť si urážaním, výsmechom, ponižovaním, poukazovaním na psychiatrické narušenie a pod... Preto sa to deje, žiaľ, na "oboch stranách". A pritom sme boli upozornení: BEZO MŇA NEMôŽETE NIČ ROBIŤ. To je jediná cesta za víťazstvom... Snáď po nej budeme kráčať čím ďalej, tým viacerí...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Sobota, 04. únor 2012 @ 11:13:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lydia, my dvaja s be-tmou budeme zit v temnote a ty si zi vo svetle. No a co ked je sprostá, ale chce zi v tme a to vy protestanti nemozte. Slava Marii! Amen !


]


Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 01. únor 2012 @ 21:27:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak mi je smutno, ked vidim tragediu vasich dusi takto v priamom prenose.Citim sa ako Vasa sestra, ktorej surodenci prepadli sektám a zenu sa do strasneho nestastia.Nech Vam nas drahy Pan Jezis Kristus pomoze a zachrani Vas.Vsetko vam odpustam, vsetky tie utoky na katolicku cirkev a na Matku Boziu len nech Boh da ,aby  bludy neovladali vase srdce.



Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Papen v Středa, 01. únor 2012 @ 21:38:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ty by si potrebovala zachranu v prvom rade. Ale ako to predvadzas kazdy den, modlosluzobnictvo, pluvanie na Jezisa a vymyvanie mozgov ti je blizsie ako Pravda. Ochranuj si teda svoje modly betma, maj tvrde farizejske srdce a stráň sa Pravdy. Nemyl sa skutocny Jezis (nie ten vas eucharisticky, co je vlastne falošny demon) svoju slavu neda nikomu, kralovne semiramis urcite nie. Ty si musela v zivote urobit velmi vela zla, ked tvoja sprostota vychadza takto verejne na javo, ze? Betma, existuje realne zatratenie kde skoncia vsetci, ktorym bolo modlarstvo prednejsie ako Pravda - Jezis ktorý je Bozie Slovo po ktorom slapete, plujete, ktoreho neustale krizujete a robite to vy katolici radi ! 


]


Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 04:03:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tejto básni sa hovorí podobně ako v tej od Šalamúna. Kde je tu pluvanie na Ježiša?


]


Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 11:37:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebylo by jednodušší kdybyste se svěřil s nějakým vlastním zážitkem, spojeným se ztrátou víry nebo zdánlivým odloučením od Boha ? Pokud si myslíte že se Vám něco takového stát nemůže tak proč se zlobíte na Betmu, že Vám to upírá ?Také byste se mohl zmínit o tom jak je to s tím Vaším protestantstvím. jestli se Vás ta záležitost vůbec nějak dotýká.


]


Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 06. únor 2012 @ 15:41:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Vsetko vam odpustam, vsetky tie utoky na katolicku cirkev a na Matku Boziu len nech Boh da ,aby  bludy neovladali vase srdce....



Nerozumím?


]


Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. únor 2012 @ 21:58:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
    Hle, Hospodinova ruka není krátká, že by nezachránil, ani jeho ucho není zalehlé, že by neslyšel, nýbrž vaše zvrácenosti se staly hradbou mezi vámi a vaším Bohem a vaše hříchy skryly jeho tvář před vámi, aby neslyšel.

    Vždyť vaše ruce jsou poskvrněné krví a vaše prsty zvráceností. Vaše rty mluví klam a váš jazyk opakuje zvrácenosti. Nikdo nevolá po spravedlnosti a nikdo se nesoudí pravdivě. Spoléhají na marnost a mluví klam, počnou trápení a zplodí špatnost. Vyseděli zmijí vejce a spřádají pavoučí vlákna. Kdo z jejich vajec jí, umírá, a když se některé rozmáčkne, vyrazí z něj zmije. Jejich vlákna se nehodí na oděv a svými výtvory se nepřikryjí. Jejich díla jsou díla špatnosti a v jejich rukou je skutek násilí. Jejich nohy běží za zlem, pospíchají prolévat nevinnou krev. Jejich úmysly jsou úmysly zlé, na jejich silnicích číhá zkáza a pohroma.

    Cestu pokoje neznají, právo není na jejich stezkách. Své pěšiny si pokřivili, žádný, kdo po nich kráčí, nezná pokoj. Proto se od nás právo vzdálilo a spravedlnost nás nedostihuje. Čekáme na světlo a hle, temnota, na úsvit, a chodíme v hluboké tmě. Jako slepí ohmatáváme stěnu, hmatáme jako bychom neměli oči. V poledne klopýtáme jako za soumraku, mezi zdatnými jsme jako mrtví.

    Všichni bručíme jako medvědi a stále lkáme jako holubice, čekáme na právo, ale není, na záchranu, ale je od nás daleko. Protože našich přestoupení před tebou je mnoho a naše hříchy svědčí proti nám. Naše přestoupení jsou s námi, i naše provinění, známe je:

    Vzpírání se a lhaní proti Hospodinu, odstoupení od našeho Boha, mluvení o útlaku a vzpouře, vymýšlení lživých slov a jejich vypouštění ze srdce. Právo je potlačeno a spravedlnost zůstává daleko, ano, na náměstí klopýtá pravda a to, co je správné, nemůže vejít. Pravdy se nedostává, kdo se odvrací od zla, bývá vykořistěn.

    Hospodin to vidí a je zlé v jeho očích, že není právo. A viděl, že není nikoho, a užasl, že není přímluvce.

    Záchranu mu tedy poskytla jeho paže a jeho spravedlnost, ta ho podepřela. Oděl si spravedlnost jako pancíř a přilba záchrany je na jeho hlavě. Roucho pomsty si vzal jako oděv a horlivostí se zahalil jako pláštěm. Podle činů odplatí zlobou svým protivníkům, odplatou svým nepřátelům. Ostrovům odplatí podle toho, co vykonaly.

    A budou se bát Hospodinova jména na západě a na východě slunce jeho slávy, když přijde jako vzedmutá řeka, kterou požene Hospodinův Duch. A na Sijón přijde vykupitel -k těm, kdo se v Jákobovi odvrátí od přestoupení, je Hospodinův výrok.

    Co se mne týče, toto je moje smlouva s nimi, praví Hospodin: Můj Duch, který je na tobě, a moje slova, která jsem vložil do tvých úst, se nevzdálí od úst tvých ani od úst tvého potomstva ani od úst potomstva tvého potomstva, praví Hospodin, od nynějška až navěky.





Stalo se, že jedna žena ze zástupu pozvedla hlas a řekla Ježíši: „Blahoslavené lůno, které tě nosilo, a prsa, z nichž jsi sál!“ Ale on řekl: „Spíše jsou blahoslavení ti, kteří slyší Boží slovo a zachovávají je.“

Když se dále shromažďovaly zástupy, začal říkat:

„Toto pokolení je pokolení zlé; žádá znamení, ale znamení mu nebude dáno, leč znamení proroka Jonáše. Jako se totiž Jonáš stal znamením pro Ninivské, tak bude i Syn člověka tomuto pokolení. Královna jihu povstane na soudu s muži tohoto pokolení a odsoudí je, protože přišla od končin země, aby uslyšela Šalomounovu moudrost - a hle, zde je někdo větší než Šalomoun. Ninivští muži povstanou na soudu s tímto pokolením a odsoudí je, neboť učinili pokání na Jonášovo kázání - a hle, zde je někdo větší než Jonáš.“

„Nikdo, když rozsvítí lampu, ji nestaví do skrýše ani pod nádobu, ale na svícen, aby ti, kdo vcházejí, viděli světlo. Lampou těla je tvé oko. Je-li tvé oko čisté, i celé tvé tělo je plné světla. Je-li však špatné, i tvé tělo je temné. Hleď tedy, ať světlo, které je v tobě, není tmou. Jestliže je tedy celé tvé tělo světlé a nemá žádnou část temnou, bude celé tak světlé, jako když tě lampa ozařuje svým jasem.“



Je-li tedy i světlo v tobě tmou, jak velká je pak temnota!



Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 06. únor 2012 @ 15:43:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen!


]


Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 04:28:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pojmy: tady je báseň, která podobně jako Píseň Šalamounova popisuje vztah duše k Bohu a to obrazně, ne na smyslové úrovni.
Když se později stane, že se člověk cítí, jakoby láska vyprchala, je mu z toho smutno a přirovnává se to k cestě vyprahlou zemí. Také k cestě nocí. Může se to stát každému věřícímu. Dělení na protestanty a katolíky je obtížné k posouzení. Kdo zná duši? Bůh ano, a on pomáhá  na cestě a to všem. 



Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 10:04:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dělení na protestanty a katolíky je obtížné k posouzení. Kdo zná duši? Bůh ano, a on pomáhá  na cestě a to všem. 

Ano pomaha,ale respektuje slobodnu volu kazdeho,ktora moze byt brzdou. Protestanti nemaju ucitelov, ktori by rozoznali, ci sa jedna o temnu noc, alebo len nedbanlivost ci smutok alebo lenivost.Ak aj niektory protestant nastupuje do temnej noci , bez ucitela, a knih o tom, zostava stat, lebo clovek nie je schopny sam vidiet na duchovnej ceste.Sv. jan z Kriza hovori,ze clovek bez duchovneho vodcu je ako strom pri ceste, z ktoreho vsetci oberaju. Taktiez po "ovoci ich poznate" v tej naozaj temnej noci ludia uz nepachaju take hriechy ake su tu bezne, v temnej noci im Boh tak pomaha, ze maju naozaj hriechov velmi malo a na vyssich stupnoch uz ziadne, uz su tam len nedokonalosti.


]


Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 10:50:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
 cizinče, proč zde znovu a znovu cituješ bibli? Není to jenom cár papíru, který se dá upravit a přepsat naším šaškem? Proč raději nezacituješ naši svatou tradici římskou, která je neměnná, věčná a jednotná?  nač je vám bible, když nemáte sv. Jana z Kříže jako svého duchovního vůdce?


]


Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 11:18:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tradicia, ved uz nebud taky zaslepeny, ved sv Janovi z Kriza Boh dal mysticke zazitky a vedomosti, bol to prorok a ucitel,preto ho citujeme. ved Boh je zivy, On aj teraz vzbudzuje vo svojej cirkvi prorokov a ucitelov, aj ked nie su v Biblii, lebo sa narodili neskor.


]


Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 23:16:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Tak ti nevím, Tradice jedna svatá. To s otazníčkem na konci jsou otázky?

  Těžko odpovědět.

  Já nemusím k tématu citovat bibli. Mám vlastní tradici, a svatou, abys věděla. Bibli jsem citoval k té svojí tradici, protože bible mi k té mojí tradici měla hodně co říci. Tradice římská mi co říci neměla, leda tak: 'Ta temná noc v tobě, to je tvůj kříž, který musíš statečně nést.' Já ho teda nesl statečně pár let a pak jsem potkal Ježíše a zjistil, že nemusím nést co už někdo nesl za mne. Můj vzácný a ubohý přítel v tradici římské Jirka nesl temnotu statečně taky pár let a pak potkal provaz a borovici. Dodnes je mi to líto.

  Bible a skrze Slovo počatý život je mi teda na to, že tady po té temnotě uvnitř mohu být nějakých dvacet roků navrch a to už se vyplatí, ne, Tradice?

  Jana z Kříže jako duchovního vůdce doporučit nikomu nemůžu, protože jsem ho osobně nepotkal a z toho co vím bych si na takové vůdce dával hodně bacha, ale Ježíš je v takové temnotě fakt príma, toho znám a doporučuji.

       Tak tu na závěr můžu napsat něco z tradice mojí.


       Tyto stránky vznikly na pomoc lidem, jejichž situace je z pohledu jich samých, lidí okolo nich i odborníků celkem beznadějná. Někdo si možná řekne: Svět přece není černobílý. A bude mít pravdu. Lidé, kterých se tyhle stránky týkají, to dobře vědí. Bílou už dlouhou dobu neviděli a vědí, že svět je jen a jen černo-černý, po bílé dávno ani památky.       Tyto stránky mají přinést pár slov o tom, že uprostřed černo-černého světa je potřeba rozsvítit světlo. Světlo tak pořádné, že tma uteče, ani se po ní nezapráší.       Autor těchto stránek našel cestu z černé tmy do podivuhodného světla. Není odborníkem na danou problematiku, jen popisuje svoje zkušenosti s tou Cestou, kterou prošel v naději, že se další po té Cestě do svobody od útlaku vydají také.       Na závěr celý ten kousek bible, který jsem uvedl na úvodní stránce. Je z listu Filipským, 4 kapitola:       Radujte se v Pánu vždycky; znovu říkám: Radujte se! Vaše vlídnost ať je známa všem lidem. Pán je blízko. O nic nemějte starost, ale za všech okolností své žádosti skrze modlitbu a prosbu s díkůčiněním oznamujte Bohu.
      A Boží pokoj, který převyšuje všechen rozum, bude střežit vaše srdce i vaše mysli v Kristu Ježíši.
      Závěrem, bratři, cokoli je pravdivé, cokoli počestné, cokoli spravedlivé, cokoli čisté, cokoli milé, cokoli má dobrou pověst, je-li nějaká ctnost a nějaká chvála - o tom přemýšlejte.



]


Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 19:28:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Kedže sa protestantismus oddelil najma od roku 1500 a Jan z Kríža prišiel o 150 rokov neskoršie, nevenovali mu protestanti pozornosť a teda to čo on opísal si neprečítali. Nuž tie  tažkosti opísané v spisoch  Jána tými jeho novými termínmi ako "cesta vyprahnutou zemou" a tiež "temná noc" tu boli u mnohých kresťanov aj skoršie, pred ním, ale nie každý ich opísal, vyjadril. Keď Martin Luther si zúfal v kláštore nad hriechmi a nehodnosťou, či to nebola jeho tiež "ťažká doba" ? alebo inak hovorené „zem bez zavlaženia“, alebo "temná noc" ? Len sa to tak nepopisuje, ale ako "duchovný boj". Rovnako aj iní určite zažili to, o čom spieva Šalamúnova pieseň "vyšla som a hladala som kde si moj milý?" 
 


]


Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 03. únor 2012 @ 12:30:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Keď Martin Luther si zúfal v kláštore nad hriechmi a nehodnosťou, či to nebola jeho tiež "ťažká doba
A
k sa jedna naozaj o Temnu noc, tak ona trva aj niekolko rokov/samozrejme s ulavovymi obdobiami/ a co do intenzivnosti podla toho, kam chce Boh cloveka az pozdvihnut. Ak niekto ziali nad svojimi hriechami, moze to byt sucastou temnej noci, ale nie hlavny, lebo tam Boh uz oslobodzuje od hriechov, a na tych najvyssich stupnoch uz nejde ani o hriechy ale len nedokonalosti.
 V Lutherovom pripade sa nejedna o temnu noc, je to len lutost ci smutok nad svojimi hriechami. Luther bol exkomunikovany, taky clovek nedostava dar temnej noci.Pripominam znovu, ze nechcem byt osobna, ale niektore veci treba pravdivo pomenovat. Ked nemate traviaci system, nemozte jest. Ked nie ste v katolickej cirkvi nedostanete plnost milosti temnej noci.
To su duchovne zakonitosti, mozu existovat aj vynimky, ale este som o nich nepocula  a ani nepoznam protestanta, ktory by nemal hriechy, a to je jasny znak, ze taky clovek je len budto na uplnom zaciatku temnej noci, alebo vobec. Taktiez aj krizy viery, ked clovek ma pocit, ze Boh ho opustil, su sice sucastou temnej noci, ale mozu byt len obycajnymi skuskami, ktorymi prechadza kazdy krestan.V tomto netreba ludi setrit, ale riadne informovat, aby nezostali tam, kde ich Boh nechce mat.Treba tu zniest aj nepriatelstvo a nenavist aj pokazenie dobrych vztahov. ked je tema temna noc a spasa.

„Nič nevie, kto nevie pre Krista trpieť.“ sv. Ján z Kríža ***
V istý deň sa sv. Jánovi z Kríža zjavil náš Pán, Ježiš Kristus a opýtal sa ho: „Ján, čo by si chcel za svoju prácu?“ On odpovedal: „Pane, aby pre Teba mnou opovrhovali a aby som mohol pre Teba trpieť.“ A Pán mu túto jeho prosbu splnil…


]


Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 04. únor 2012 @ 08:51:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betma: "Protestanti nemaju ucitelov, ktori by rozoznali, ci sa jedna o temnu noc, alebo len nedbanlivost ci smutok alebo lenivost.Ak aj niektory protestant nastupuje do temnej noci , bez ucitela, a knih o tom, zostava stat, lebo clovek nie je schopny sam vidiet na duchovnej ceste.Sv. jan z Kriza hovori,ze clovek bez duchovneho vodcu je ako strom pri ceste, z ktoreho vsetci oberaju. Taktiez po "ovoci ich poznate" v tej naozaj temnej noci ludia uz nepachaju take hriechy ake su tu bezne, v temnej noci im Boh tak pomaha, ze maju naozaj hriechov velmi malo a na vyssich stupnoch uz ziadne, uz su tam len nedokonalosti."

Betmo, pokus se o seberexlexi, jak to vypadá u těch dobrých - neprotestanských ,jak je to s božím lidem, který se spoléhá jen na učitele, zkus něco napsat o tom co se proslýchá, je veřejným tajemství, a to o intrikách mezi jednotlivými učiteli, jak je to  pak s božím lidem, který se upíná k těm učitelům,  

 zkus mi vysvětlit prosím jak mám chápat tvé "po ovoci je poznáte", zkus mi vysvětlit, co je běžný hřích a co už  je jako v pořádku, teda jakože dobře, protože to už běžný hřích není, a co jsou to jen ty nedokonalosti, už žádné hříchy, co je to za vyšší stupeň duc*****sti, kdo to je vůbec?, že už má o sobě tak vysoké smýšlení 

"po ovoci poznáte" hmm, však veřejná media nic jiného nedělají, než jen že stále a stále vytahují nějaké to " po ovoci poznáte" ... je to pěkný hnus aféra, za aférou, ....  křesťanství je před světem zcela zdiskreditováno ... pýcha předchází pád ... a jestli nepřijde pokora, bude to ještě horší " po ovoci poznáte", to teprve budou zvěrstva - Pýcho!

rive


]


Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 08. únor 2012 @ 17:22:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milá betmo  

s tím ovocem je to bída, viď

rive


]


Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 11. únor 2012 @ 18:49:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rive,

možná se pletu, ale nyní je - podle mne - Tvůj sloh, slovosled i větná stavba úplně odlišná od těch komentářů, které jsi mi nedávno posílala. Je to jen má domněnka, nebo jsi autorem obého? ;-) Pokud ne, tak pozdravuj ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 12. únor 2012 @ 12:19:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj pastýři,

můj originální sloh a slovosled, těžkopádné, předlouhé věty obdivoval už na gymplu můj soudruh profesor češtiny, při rozdávání a opravě slohovek, jak se říkalo červeného moře, nikdy nezapomněl projevit své zhnusení, nějakou tu jízlivou poznámku, a tak se mi těžko věří, že bych až tak ... "nějaká odlišnost v tom či onom" .. stále jsem to já, pořád je rive ....
rive


čekám na odpověď betmy, ale asi marně


]


Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 11:31:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Temná noc je konkrétní mystický zážitek a zkouška na cestě k Bohu, o kterým prošlo víc světců. Je to pocit naprostého a úplného odloučení od Boha. Pravděpodobně něco podobného tomu když náš Pán umíral na kříži a ptal se Otce proč ho opustil. Což považuji za vyvrcholení všeho utrpení a nejtěžší část celé oběti.  V obecném slova smyslu se tak nazývají i životní krize spojené se ztrátou víry, lásky a naděje. Jednotlivců, společností i celého lidstva. Pocit toho že Bůh s odpuštěním zcela odvrátil svou Tvář, nebo že je dokonce s odpuštěním mrtev. To čím prošly Abrahamovy děti během 20. století, když byly hromadně vražděny. Židé, muslimové i křesťani. Ti kteří se předtím po dlouhá staletí zabíjeli navzájem. O obecné temné noci se mluví i v jednom chasidském příběhu, kdy rebe Pinchas položil svým žákům otázku, jak se pozná okamžik, kdy končí noc a začíná ráno. „Je to chvíle, kdy se natolik rozednělo, že jsme už schopni na dálku rozeznat psa od ovce?“ ptal se jeden žák. „Nikoliv“, odpověděl rabi. „Je to okamžik, ve kterém už rozeznáme datlovník od fíkovníku?“ otázal se druhý. „Také ne“, odpověděl rabi. „A kdy tedy přichází ráno ?“ ptali se žáci. „Je to tehdy, kdy pohlédneme do tváře jakéhokoliv člověka a rozeznáme v něm svého bratra a sestru“, řekl rabi Pinchas. „Dokud to nedokážeme, je ještě noc.“
Temná noc je těžká zkouška a strašlivý zážitek, nebo také důsledek vlastní pýchy a selhání ale pokud jí člověk s Boží pomocí překoná tak mívá potom silnější víru a přiblíží se k Bohu.
Nevidím důvod proč spekulovat koho se to může týkat a koho ne. Jednodušší je zeptat se. Jestli má chuť někdo vyprávět o vlastní zkušenosti nebo o zkušenostech lidí kterých si váží. Já jsem to v životě zažil dvakrát.  Považuji to za důsledek dědičného a především vlastního hříchu.




Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 02. únor 2012 @ 19:06:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Je to tehdy, kdy pohlédneme do tváře jakéhokoliv člověka a rozeznáme v něm svého bratra a sestru"...


Tak tohle je hluboká pravda.
Vůbec všichni bychom se měli naučit více respektu k těm, kteří se od nás odlišují.
Vždyť Bůh miluje všechny lidi stejně a sesílá déšť na spravedlivé a nespravedlivé.
Dneska nebudu dokonce ani ve všem souhlasit s mojí sestřičkou Betmou, protože si myslím, že i jinověrci, i když nemohou zakoušet úplně v plnosti všechny milosti skrze službu církve, i tak někteří jednotlivci mohou stále mít k Bohu třeba blíž, než mnozí katolíci. I oni mají svou zkušenost s Bohem, která nemusí být o nic méně pravdivá, než ta naše.

Bůh přichází k člověku různými způsoby, jen aby s ním navázal vztah, aby ho zachránil
.
A Bůh je ve své lásce vynalézavý, má fantazii, která dech vyráží, o jaké se nám ani nesní!

Nesuďme tedy, kdo z nás je svatější.


Podívejme se na obraz světa, celé lidské populace
Všech křesťanů různých vyznání je dohromady 2,5 miliardy. Dále 1,2 miliardy muslimů a asi 20 milionů židů. Zbytek obyvatel světa do celkového počtu 7 miliard jsou pohané a ateisté. Tedy zatím pořád naprostá většina.

Myslíte si, že Bůh se baví jen s křestany? Že se věnuje jen malé hrstce,  jakémusi vašemu vyfantazírovanému "ostatku" lidstva a nad zbytkem snad zlomil hůl?
Bůh se dotýká každého lidského srdce a abychom se nedivili, až nás budou námi pohrdaní "celníci a nevěstky" (muslimové, pohané i ateisté) předcházet do Božího království!


]


Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. únor 2012 @ 08:02:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Myslíte si, že Bůh se baví jen s křestany? Že se věnuje jen malé hrstce,  jakémusi vašemu vyfantazírovanému "ostatku" lidstva a nad zbytkem snad zlomil hůl?


  To je moc dobrá otázka. Myslíš, že takovému člověku pomůže jedna taková výzva?

  Představ si, že to třeba Betmu odmala učí, buší do hlavy: Jen my římští katolíci jsme ti praví, jen nám bůh dává dary, jen my máme tu pravou cestu, protestanti jsou nepřátelé, jsou mimo, ničemu nerozumí, všechno co mají je falešné. A žije v takovém prostředí desítky let a navzájem se utvrzují ve svojí výlučnosti, proti které jsou postavené nepřátelské skupiny: Pro jednoho satanisti a ateisti, pro jiného protestanti, pro jiného komunisti...

  Princip rozdělování lidí na nepřátele a nepřátelské je základní způsob světa jak spojit a stmelit lidi v jedné skupině. Jednota, která se děje u Ježíše proměnou srdce člověka a Duchem kterého přijmou ti, co ho poslouchají, se v náboženství realizuje rozdělením na "my" a "oni". O "oněch" ten člověk nic nesmí vědět, ani se o ně a jejich názory a životy nesmí zajímat, musí si myslet co mu ti z jeho tábora nacpali do hlavy.

  Z takového pokroucení duše se člověk dostává i několik let, a to když se dostane z vlivu té ideologie. Pokud v něm žije dále, těžko se probere, natož pak jednou takovou výzvou.


]


Re: Re: Re: Duchovní ´mráz´ - verzus požehnání? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 04. únor 2012 @ 08:25:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíte si, že Bůh se baví jen s křestany? Že se věnuje jen malé hrstce,  jakémusi vašemu vyfantazírovanému "ostatku" lidstva a nad zbytkem snad zlomil hůl?

Zj 7,9  Potom jsem viděl, hle, tak veliký zástup, že by ho nikdo nedokázal sečíst, ze všech ras, kmenů, národů a jazyků, jak stojí před trůnem a před tváří Beránkovou, oblečeni v bílé roucho, palmové ratolesti v rukou.

Nezlomil, oko, neboj, není kritériem etnická příslušnost, ale příslušnost ke Kristu!

Takže to, jestli jsi Čech, "pokřtěný farářem", není určující, jako to, jestli patříš do Kristova stádce. Pak bys věděl, že jsi Jeho ovce ne proto, žes uvěřil, ale žes uvěřil proto, žes před začátkem světa patřil do Kristova stádce a proto jsi uvěřil!


]


Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy