|
Právě je 567 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116735680 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: k zamyšlení
Vloženo Pondělí, 04. únor 2013 @ 09:10:50 CET Vložil: Olda |
poslal vlados Apokryfní evangelium Zjevení Petrovo ,kde Pán Ježíš Kristus sděluje Petrovi, že se objeví falešná církev, která bude mluvit jeho jménem a bude sevřena nesmyslnými dogmaty. Je jasné, že se toto evangelium po nikajském koncilu nemohlo do Bible dostat z politických důvodů.
Pro Poutnicka: Schválně jsem odeslal dotaz na University Tel Aviv jak je to s tím starověkým hebrejským myšlením a vyjadřováním? Dnes přišla odpověď. Židé měli už tenkrát rozvinutý jazyk i uvažování, takže bratr opravdu znamenal bratra a sestra sestru. Ježíš měl opravdu minimálně 6 mladších sourozenců a Panna Marie nezemřela jako panna. Tohle vše se muselo popřít, jinak by nemohl vzniknout mariánský kult...........
Zjevení Petrovo
Rubrika: Apokryfy (11.10.2005, 10326 přečtení)
Řecký originál Zjevení Petrova vznikl nejspíše koncem 2. století nebo
počátkem 3. století. Někdy se uvádí rozpětí od roku 100 do roku 200. V
té době koloval mezi církevními sbory i jiný apokryf se stejným názvem.
Koptský překlad, který je předmětem našeho zájmu, je datován do 4.
století a je součástí sedmého kodexu sbírky z Nag Hammádí.
Kristus předává Petrovi klíče od nebeského
království. Tento výjev, který se opírá o Ježíšova slova v Matoušově
evangeliu, ztvárnil jako jeden z mnohých italský malíř Pietro Perugino
(1446-1524). Fresku v Sixtinské kapli ve Vatikánu namaloval v letech
1481-1482.
Apokalypsa vypravuje o vidění apoštola Petra. Na rozdíl od tradiční
představy je zde Petr popisován jako gnostik, autorita vybraná k tomu,
aby se stala "základem pro ostatní povolané k poznání". Ježíš
Petra zasvěcuje do mystérii a předpovídá příchod falešné církve, která
se bude odvolávat na jeho jméno a svou organizaci postaví na biskupských
úřadech. Původnímu učení zůstane věrná pouze církev vyvolených, tedy
gnostiků.
Ježíš říká: "Po vás přijdou ti, kteří šíří lež, a tito budou
vychvalováni. Budou se držet jména mrtvého v domnění, že se skrze něj
očistí. Budou však velmi pošpinění a propadnou nepravému jménu a do
osidel zlého, lstivého člověka a všelijakým dogmatům. A budou ovládání
bezzákonností. Někteří z nich budou proklínat pravdu a hlásat zlé učení.
A budou říkat špatné věci o sobě navzájem."
Pisatel, který se svým traktátem zapojil do otevřeného sporu mezi
gnostiky a většinovými skupinami křesťanů, zaujímá negativní postoj ke
spisu Hermův Pastýř. Ten byl v církvi oblíbený, protože připouštěl i
druhé pokání, čímž se rozumí opětovné přijetí osob, které se už jednou
ke křesťanství přihlásili a z nějakého důvodu odpadli. Tuto možnost
autor odmítá.
Ježíšovo utrpení na kříži je zde označováno za zdánlivé, protože skutečný Kristus je "duchovní Duch naplněný zářícím světlem".
I řekl jsem: "Co to vidím, Pane? Jsi to ty, kterého se chápou, a jsem
to já, kterého se chápeš ty? Nebo kdo je to ten, co se raduje a směje
se vedle dřeva (kříže)? Jiného snad přibíjejí na nohou i na rukou?"
Spasitel mi řekl: "Ten, kterého jsi viděl vedle dřeva radujícího se a
smějícího, to je živý Ježíš. Ale ten, do jehož rukou a nohou vtloukají
hřeby, je jeho tělesná část, která je zahanbující náhražkou.
CELÝ TEXT ZJEVENÍ
1 Když Spasitel seděl v chrámu v třístém (roce) postavení a (v
měsíci) dosažení desátého sloupu, byl spokojen s počtem živé a
nepomíjející Výsosti a řekl mi:
2 "Petře! Blahoslavení jsou ti náležející mému nebeskému Otci,
jež skrze mne zjevil život těm, kteří jsou ze života, od chvíle, kdy
jsem je na to upamatoval. Jsou postaveni na tom, co je pevné, neboť
mohou slyšet mé slovo a rozlišují mezi slovy nespravedlnosti a provinění
a zákonem spravedlnosti, jež pochází shůry skrze každé slovo této
Plnosti pravdy.
3 Jsou osvíceni v dobré radosti toho, koho mocnosti hledají,
ale nemohou jej nalézt. On ani nebyl ohlášen žádným z proroků. Nyní se
mezi nimi v obavě o lidi stejné podstaty objevil Syn člověka, který je
vyvýšen nad nebesa.
4 Ty však, Petře, buď sám dokonalý ve shodě se svým jménem,
neboť jsem si tě vybral a tebe jsem ustanovil jako základ pro ostatní,
které jsem povolal k poznání. Proto buď silný, abys (rozpoznal)
napodobitele spravedlnosti od toho, který tě povolal. Poznej ho správnou
mírou. Můžeš ho poznat podle zavržení, jehož se mu dostalo, podle síly
jeho rukou a nohou, korunovace od bytostí středu a podle jeho zářícího
těla, jež nesou v naději na odměnu, když právě ty jsi jej této noci
třikrát zapřel."
5 A když domluvil, spatřil jsem, jak k nám běží kněží a zástupy
s kameny, jako by nás chtěli zabít. Měl jsem obavy, že zemřeme. Ale on
mi řekl:
6 "Petře, mnohokrát jsem ti říkal, že jsou slepí, neboť nemají
žádného vůdce. Pokud chceš poznat jejich slepotu, polož své ruce na oči
svého šatu a řekni, co vidíš."
Ale když jsem to udělal, nic jsem neviděl. Řekl jsem: "Nikdo (takto) nic nevidí."
Znovu mi řekl: "Udělej to ještě jednou."
A prostoupila mě bázeň s radostí, neboť jsem spatřil nové světlo větší
než světlo dne. Pak sestoupilo dolů na Spasitele. Řekl jsem mu o tom, co
jsem viděl.
A on mi znovu řekl: "Pozvedni své ruce a poslouchej, co kněží a zástupy říkají."
7 Poslouchal jsem, jak si kněží sedli se zákoníky a zástupy
volaly silným hlasem. Když to ode mne uslyšel, řekl mi: "Nastraž uši a
poslouchej, o čem mluví."
Znovu jsem poslouchal: "Zatímco tady sedíš, oni tě chválí."
8 Když jsem to řekl, Spasitel pravil: "Říkal jsem ti, že jsou
slepí a hluší. Tak tedy poslouchej, co ti bude ve skrytosti řečeno a
střež to! Neříkej to synům tohoto věku, protože v tomto věku vás tito
nevědoucí budou proklínat. Ale ti, co jsou v poznání, vás budou velebit.
Mnozí budou zpočátku naše zvěstování přijímat, ale opět se od něho
odvrátí z vůle otce jejich omylu, neboť dělali jen to, co on chtěl.
Avšak on se služebníkům Slova zjeví při svém soudu. Ti, kteří se s
tamtěmi spolčili, se stanou jejich zajatci, protože postrádají
vnímavost. Každého nevinného, dobrého a čistého vydají katu a království
těch, kteří chválí obnovení v Kristu.
9 Po vás přijdou ti, kteří šíří lež, a tito budou vychvalováni.
Budou se držet jména mrtvého v domnění, že se skrze něj očistí. Budou
však velmi pošpinění a propadnou nepravému jménu a do osidel zlého,
lstivého člověka a všelijakým dogmatům. A budou ovládání bezzákonností.
Někteří z nich budou proklínat pravdu a hlásat zlé učení. A budou říkat
špatné věci o sobě navzájem.
10 Někteří dostanou jméno, (protože) jsou pod mocí archontů, od
muže a nahé ženy, která má mnoho podob a je vystavena mnoha utrpením. A
ti, kteří budou tyto věci hlásat, se budou ptát na sny. A když řeknou,
že sen přišel od nějakého démona přiměřeného jejich omylu, pak se jim
dostane záhuba místo nesmrtelnosti.
11 Neboť zlé nemůže nést dobré plody, protože každý, ať pochází
odkudkoli, přináší to, co se mu podobá. Nepochází každá duše z pravdy,
ani z nesmrtelnosti. Každá duše těchto věků patří v našich očích smrti,
protože je stále otrokem od chvíle, co byla stvořena kvůli svým žádostem
a svému věčnému zatracení, v němž se všichni nacházejí a z něhož
pocházejí. Milují výtvory hmoty, které spolu s nimi vznikají.
12 Ale nesmrtelné duše takové nejsou, Petře. Avšak věru, dokud
nepřijde poslední hodina, (nesmrtelná duše) se bude té smrtelné podobat.
Nebude projevovat svou pravou přirozenost, že ona sama je nesmrtelnou a
přemýšlí o nesmrtelném, věří v ní a přeje si tohoto všeho zřeknout.
Lidé nesbírají fíky z trní nebo bodláčí, pokud jsou moudří, ani hrozny z
bodláčí. Protože na jednu stranu to, co vzniká, vzniká v tom, odkud
pochází. Když pochází z toho, co není dobré, bude jí to ke zkáze a
smrti. Ale ta, která vstupuje ve věčnou jednotu, je v živé jednotě a
nesmrtelnosti života, jemuž se podobá. Proto se vše, co je, nerozpustí v
to, co není. Všichni hluší a slepí se sdružují pouze mezi sebou.
13 Jiní přejdou ke špatným slovům a klamným mystériím. Někteří,
jež nechápou mystéria, mluví o věcech, jimž nerozumí, ale budou se
vychloubat, že jen jim patří mystéria pravdy. A ve své povýšenosti budou
hnáni pýchou a závistí k nesmrtelné duši, která jim byla přislíbena.
Všechny mocnosti, panstva a síly věků budou chtít být s nimi ve
stvořeném světě, aby ti, kteří neexistují, byli zapomenuti těmi, kteří
existují. Mohou je vychvalovat, aniž by sami byli spaseni nebo přivedeni
na Cestu. Vždy však si budou přát, aby se sami stali nesmrtelnými.
Neboť když nesmrtelná duše přijme sílu duchovního ducha, budou se k ní
hlásit ti, kteří byli oklamáni.
14 Ale mnozí další, kteří se protiví pravdě a jsou hlasateli
omylu, budou číhat se svým omylem a svým zákonem na mé čisté myšlenky,
protože se ze svého (pohledu) domnívají, že dobro a zlo pochází ze
stejného (zdroje). Obchodují s mým slovem. A budou šířit krutou záhubu.
Marně bude až do mého návratu vcházet (na svět) pokolení nesmrtelných
duší. Vždyť oni musejí od nich vyjít skrze mé odpuštění hříchů, do
kterých upadli se svými protivníky. Za výkupné jsem je získal z
otroctví, v němž se nacházeli, abych jim dal svobodu. Protože oni mohou
vytvářet pouhou napodobeninu ve jménu mrtvého, to jest Herma,
prvorozence nespravedlnosti, aby maličtí nevěřili, že existuje světlo.
Lidé tohoto druhu jsou oni dělníci, kteří byli vyvrženi do vnější
temnoty, daleko od synů světla. Oni sami nevstupují, ani nenechají
vstoupit ty, kteří chtějí vejít, aby dosáhli osvobození.
15 A zase jiní z nich, kteří trpí, si myslí, že budou dokonale
moudří z bratrství, které opravdu existuje jako duchovní společenství -
sjednocení v komunitě, skrze které bude zjevena svatba s Nepomíjejícím.
(Místo toho) se objeví napodobenina příbuzného druhu - sesterstvo. To
jsou ti, kteří utlačují své bratry tím, že jim říkají: 'Skrze milost
našeho Boha k nám od té doby přichází spása.' Nevědí, jaký trest je pro
ty, kdo se radují s těmi, kteří páchají tyto věci maličkým a přihlížejí
tomu, když jsou zotročováni.
16 Budou se tam vyskytovat také jiní, kteří jsou mimo naše
počty, jež sami sobě budou říkat biskup a také kněz, jako by přijali
svou moc od Boha. Podrobí se soudu vůdců. Ti lidé jsou suchá koryta.
17 Ale já jsem řekl: "Mám strach kvůli věcem, co jsi mi řekl,
neboť vskutku z našeho pohledu je málo takových, zatímco podvodníků jsou
opravdu zástupy a ti budou svádět další zástupy živých a ničit je mezi
sebou. A když budou hovořit tvým jménem, bude jim věřeno."
18 Spasitel řekl: "Je jim skrze jejich omyl určen stanovený
čas, kdy budou panovat nad maličkými. A po dovršení omylu, nestárnoucí,
nesmrtelné poznání omládne a oni (maličtí) budou panovat nad těmi, kteří
je ovládají. Jejich omyl bude vytržen i s kořenem a zahanbí je, aby se
stal zjevným ve vší nestoudnosti, kterou si sám osvojil. Takoví se
stanou nezměnitelnými, Petře.
19 Pojď tedy, dovršme vůli nepomíjejícího Otce. Neboť hle, ti,
kteří vynesou rozsudek, budou dovedeni k hanbě. Ale mě se nemohou
dotknout. A ty, Petře, budeš stát v jejich středu. Nebojte se kvůli své
zbabělosti. Jejich mysl se uzavře, protože neviditelné je jim odepřeno.
20 Když to dořekl, viděl jsem ho, jak byl jimi zdánlivě
zadržen. I řekl jsem: "Co to vidím, Pane? Jsi to ty, kterého se chápou, a
jsem to já, kterého se chápeš ty? Nebo kdo je to ten, co se raduje a
směje se vedle dřeva (kříže)? Jiného snad přibíjejí na nohou i na
rukou?"
21 Spasitel mi řekl: "Ten, kterého jsi viděl vedle dřeva
radujícího se a smějícího, to je živý Ježíš. Ale ten, do jehož rukou a
nohou vtloukají hřeby, je jeho tělesná část, která je zahanbující
náhražkou. Ta vznikla podle jeho obrazu. Podívej se přece na něj a na
mne."
22 Já však, když jsem se podíval, řekl jsem: "Pane, nikdo se na tebe nedívá. Utečme odsud."
Ale on mi řekl: "Řekl jsem ti, 'zanechej slepé sobě navzájem'. A ty
přece vidíš, že nevědí, co říkají, neboť zhanobili syna své pýchy místo
mého služebníka."
23 Já jsem však spatřil, jak se k nám blíží někdo, kdo se
podobá tomu (na kříži) i tomu, který se směje vedle dřeva (kříže). A byl
(naplněn) Duchem svatým, je to Spasitel. A bylo tam kolem nich velké,
nepopsatelné světlo a žehnalo jim mnoho nepopsatelných a neviditelných
andělů. A když jsem se na něho podíval, zjevil se ten, který je chválen.
24 A řekl mi: "Buď silný, protože ty jsi ten, komu byla dána
tato mystéria, aby je poznal skrze zjevení. Ten, jehož ukřižovali, je
prvorozený a příbytek démonů a kamenná nádoba, v níž přebývají. Z
Elohima, z kříže, který je pod zákonem. Avšak ten, kdo stojí blízko
něj, je živý Spasitel, který byl v něm před tím, než jej zadrželi a
osvobodili jej. (Ten) se radostně dívá na ty, kteří mu způsobili násilí,
zatímco sami mezi sebou se rozdělili. Proto se vysmívá jejich
nedostatku vnímavosti, (neboť) ví, že se narodili slepí. Pak tedy, od té
doby, kdy tělo je náhražkou, nastane ovlivnitelnost utrpením. To, co
oni osvobodili, je mé nehmotné tělo. Já jsem duchovní Duch naplněný
zářícím světlem. To, co jsi viděl ke mně přicházet, je duchovní Plnost,
která spojuje dokonalé světlo s mým svatým Duchem.
25 Toto pak, co jsi viděl, musíš předat dalším pokolením, jež
nepocházejí z tohoto věku. Protože nedojde cti žádný člověk, který není
nesmrtelný, ale pouze ten, kdo byl vyvolen na (základě) nesmrtelné
podstaty. O ní se ukázalo, že může obsahovat toho, který dává ze svého
dostatku.
26 Proto jsem řekl: 'Každý, kdo má, tomu bude přidáno a bude
mít dostatek.' Ale ten, kdo nemá - to jest člověk tohoto místa, který je
zcela mrtvý, neboť byl odstraněn ze setby stvoření toho, co je
zplozeno; ti se domnívají, že se má lapit ten, kdo se objeví z
nesmrtelné podstaty - tomu bude odebráno, aby bylo dáno tomu, kdo jest.
27 Ty pak buď statečný a ničeho se neboj. Neboť já budu s tebou, aby tě nepřemohl žádný z tvých nepřátel. Pokoj tobě, buď silný!"
Jakmile to (Ježíš) řekl, přišel (Petr) k sobě.
Zdroje:
- Bibliotheca Gnostica (J. Kozák: Evangelium "neznámého" boha)
- The Gnostic Society Library (J. Brashler, R.A. Bullard: The Apocalypse of Peter)
- Early Christian Writings (Coptic Apocalypse of Peter)
- Wikipedia (Gnostic Apocalypse of Peter)
|
Re: k zamyšlení (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 04. únor 2013 @ 10:55:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pokud tomu dobře rozumím tak z toho plyne že už nemáte ani tu Bibli (možná tak nějaký ten paskvil pokažený katolickou církví). To Vám tedy opravdu nezávidím, i když dost pochybuji že by zrovna Vám nějak chyběla. O tom že bratr byl bratr a setra sestra nikdo nepochybuje a platilo to v prostoru i v čase, v rámci celého národa. Proto si náš Pán Ježíš Kristus říkal syn Davidův. To o tom rozvinutém myšlení zní jako tragikomický vtip. Někteří "znalci a dokazovači" Bible odedávna tvrdí nebo se snaží naznačit že naši praotcové z doby před potopou nebo dokonce Vyvolený národ byli banda pověrčivých primitivů, kteří psali Bibli v rámci svých vlastních zaostalých představ a omezeného rozumu. Na tom že existují nejrůznější skupiny i jednotlivci kteří popírají Boha a Církev a zneužívají k tomu Písmo také není nic divného, objevili se prakticky zároveň s apoštoly a se svatým Pavlem a vymýšlejí nejrůznější lži o naší Matce a překrucují pravá a svatá dogmata.
|
Re: Re: k zamyšlení (Skóre: 1) Vložil: VLADOS v Pondělí, 04. únor 2013 @ 13:04:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Matouš 13:55...prostě Ježíš nebyl jedináček a Panna Marie nezemřela jako panna,tak to prostě je.Ono je lepší někdy se zeptat u znalců vlastního jazyka a realií (tedy hebreistů na hebrejské univerzitě) než vyset na rtech flanďákovi-podvodníkovi......
|
]
Re: Re: Re: k zamyšlení (Skóre: 1) Vložil: ssns v Úterý, 05. únor 2013 @ 17:46:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mohl bys tedy prosím třeba jako článek vložit svůj dotaz a jejich odpověď? A to včetně uvedení toho, kdo ti odpovídal. Kromě případného překladu bych tam uvítal i originální znění obého. Díky. |
]
Re: Re: k zamyšlení (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Úterý, 05. únor 2013 @ 12:28:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutnicku, Ty si asi opravdu neuvědomuješ, jak svými hloupoučkými výroky zesměšňuješ celou tu vaši ŘKC. Mlčením bys pro ni udělal víc. Na Tobě je krásně vidět, jak některým lidem dovede ta vaše organizace vymýt mozek. |
]
Re: Re: Re: k zamyšlení (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 05. únor 2013 @ 13:02:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Těžko si dovedu představit něco směšnějšího než představu že by mohl někdo zesměšnit Církev kterou založil a udržuje sám Bůh a které mimo jiné svěřil i prožití a sepsání novozákonních spisů. Té se může člověk i ďábel vysmívat jenom dočasu a radost z toho stejně nemá. Ani z ničeho jiného. Pánbůh nám nedává sám sebe, život ani Církev proto abychom mlčeli. |
]
Re: Re: Re: Re: k zamyšlení (Skóre: 1) Vložil: noname v Úterý, 05. únor 2013 @ 20:21:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Poutníku, zatím se zdá, že tu mnozí kritici zesměšňují jen sami sebe - když je to baví a působí jim to radost . . . :-)) Nemá příliš cenu se tím zabývat. Je jen smutné sledovat, jak se ohánějí svým vztahem ke Kristu a jak se následně chovají k ostatním věřícím. Možná právě toto, je nejlepší výpověď o jejich vztahu k bližnímu a víře v Krista. Něco jako teorie a praxe. Myslím, že nemá cenu s nimi příliš diskutovat, protože ono jim ve skutečnosti o diskuzi ani tak nejde, a o snaze vzájemně si naslouchat asi moc hovořit nelze - k naší vzájemné škodě. Honza.
|
]
|
|
Re: k zamyšlení (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Úterý, 05. únor 2013 @ 12:34:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Na textu Zjevení Petrova je krásně vidět rozdíl mezi písmem inspirovaném Duchem svatým a lidskými výplody falešné zbožnosti. Zjevení Petrovo je proti písmům bible naprostý blábol. |
Re: Re: k zamyšlení (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 05. únor 2013 @ 13:07:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdá se že si zas jednou nechám ujít příležitost získat pár bodů na žebříčku laciné popularity a nebudu dělat ukvapené závěry. To že něco staví ďábel nebo lidský nepřítel proti katolické církvi ještě neznamená že to musí být opravdu zlé, ba právě naopak. Často staví naopak dobré proti dobrému. Víru a skutky, kalich a kříž......................................atd. atd. |
]
|
|
Re: k zamyšlení (Skóre: 1) Vložil: hirali v Úterý, 05. únor 2013 @ 22:32:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | nevím ale co se týče zpusobu jakým je to psáno slova a vyjadřování je to uplně jiný styl jako Janovo zjevení a jiné časti bible.Pokud psali Bibli lidé inspirovaní duchem tak Petrovo zjevení napsali jen lidé je v tom moc velký rozdíl a už to je podezřelé. |
|
|
|
|