|
Právě je 584 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116743985 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku?
Vloženo Sobota, 30. leden 2021 @ 19:05:51 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Pokání děláme z toho špatného, co s námi osobně už nějak souvisí - co jsme v životě pokazili - pokání neděláme v předstihu ze hříchů, které jsme ve skutečnosti nikdy neudělali.
Má se kát člověk který se rozhodl spáchat úkladnou vraždu i když zatím žádný hřích vraždy nespáchal?
Kdy se hřích stane před Bohem hříchem? V okamžiku dokonaného skutku, anebo v okamžiku kdy se člověk rozhodl hřích spáchat? Má se kát cizoložník který zcizoložil se ženou ve svém srdci? Které pokání je lepší? Kát se ze sklonů k hříchu který se zatím skutkem nestal a následně tak hříšnému skutku zamezit, anebo činit pokání až po spáchání hříchu kdy se hřích stane skutkem? Začíná hřích v srdci, anebo hřích začíná dokonáním hříšného skutku?
Činíte pokání ze svých hříšných sklonů?
Zármutek podle Boží vůle působí pokání ke spáse, a toho není proč litovat, zármutek po způsobu světa však působí smrt.
Adam a Zdena (katolíci)
|
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Sobota, 30. leden 2021 @ 19:39:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | http://www.ivotoman.cz/zpravodaje/detail/53?rok=2012 #mce_temp_url# [www.ivotoman.cz] |
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 30. leden 2021 @ 21:14:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrá trefa, zeryku. :) Hřích je především provinění, tedy spáchaný přečin. Není vinen, kdo se ještě neprovinil. Ještě v křesťanství jsem zaslechl takové pořekadlo: Nemůžeš zabránit ptákovi, aby slétl na tvou hlavu, ale můžeš mu zabránit, aby se na ni usedl a hnízdil se. Nu, ono se to pak dříve či později projeví v životě, co v té hlavě hnízdí, když to člověk ubytuje v sobě :) Je-li někde zakázáno kouřit, nekuřáka se to netýká. Pokud kuřák uposlechne, pak sebe přemohl. Křesťané jsou jako ti, kdo se chlubí, že jsou nekuřáci, že nemají takové ty kuřácká nutkání a mají za to, že jsou lepšími než ten kuřák, který uposlechl zákaz. A nejsou :) |
]
|
|
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Sobota, 30. leden 2021 @ 19:56:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Hele, z toho článku na mě dýchlo, že náboženství je vlastně forma sebedestruktivní obsese. Touha si ubližovat. To máte stejné jako byste si nakoupili žiletky a těmi se řezali. Vyjde to nastejno jako tento "článek". |
|
|
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. leden 2021 @ 08:07:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Které pokání je lepší? Kát se ze sklonů k
hříchu který se zatím skutkem nestal a následně tak hříšnému skutku
zamezit, anebo činit pokání až po spáchání hříchu kdy se hřích stane
skutkem? Začíná hřích v srdci, anebo hřích začíná dokonáním hříšného skutku? "...
Třeba si uvědomit, že sklon ke hříchu není ještě přímo už hříchem.
Naopak, samo rozhodnutí člověka hříšný skutek spáchat už je také hříchem.
Je tedy možné i z takového rozhodnutí pro hřích učinit pokání a samotný hříšný skutek vůbec nespáchat. (Hříchem není jen samotná nevěra, hříchem přece je už, když muž např. pohlédne na cizí ženu se žádostí v srdci. A z každého hříchu je člověku možno učinit pokání).
Hřích tedy začíná v srdci člověka - jeho dobrovolným souhlasem ke zlému skutku.
Ze hříšných sklonů (které v mysli sice vyvstávají, které ale vnitřně odmítám a nelibuji si v nich) tedy nelze činit pokání - to není hřích,
ale pokud pokušení podléhám, pokud si v takových myšlenkách libuji a sám je rozvíjím - to samo už hříchem je.
Jde tedy o vnitřní postoj člověka vůči pokušení - pokušení nepodléhat, nelibovat si v něm, ale pokušení striktně a důsledně odmítat (např, zaměření své pozornosti k opačnému dobru.)
Po - kání lze činit pouze ze spáchaného hříchu ( hříchem nemusí být jenom skutek, může to být už i hříšný úmysl).
Předpona "po" vyjadřuje v českém jazyce časovou posloupnost dějů - člověk si milostí Ducha svatého rázem uvědomí zlo svého hříchu a vzpamatuje se - obrátí svoji mysl, své jednání - kaje se před Bohem z jím už způsobeného zla a touží věci napravit.
Tuto nápravu z již způsobeného zla po obrácení člověka k Bohu, nazýváme pokání. Sám člověk bez Boží milosti by nebyl schopen učinit pokání - na počátku každého pokání stojí vždycky milost od Ducha svatého (pokání je darem od Boha), které se hříšník chopí a adekvátně ji použije k odstranění zla, které způsobil.. A zase - i zde může napravovat jen do výše svých lidských sil a možností - zbytek nápravy nechává na Boží milosti.
|
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. únor 2021 @ 07:51:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vysvětlil bych to ještě takto:
Rozdíl mezi obrácením a káním se ze zla a mezi pokáním je v tom,
že obrácení a kání se ze způsobeného zla (člověk se kaje ze hříchů) je záležitostí jedné chvíle v běhu času života.
Naopak pokání (a dostiučinění)je procesem - je záležitostí už celého zbytku života po obrácení se člověka k Bohu.
Pokání je tedy už trvalá náprava životem všeho toho špatného, co člověk kdysi udělal ...
Součástí celého procesu pokání
je tedy i obrácení a kání (doprovázené nutně nezbytně opravdovou lítostí nad spáchanými hříchy),
i předsevzetí do budoucna změnit své hříšné chování,
i vyznání hříchů Bohu i církvi
a zároveň i "dostiučinění" - zamýšlená náprava života opravdu také potvrzovaná skutky lásky, víry a zbožnosti.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: AZ v Pondělí, 01. únor 2021 @ 09:54:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý den Oko, máte milou starost nám cosi vysvětlovat, ale my se v rámci vysvětlování raději budeme držet katechetického učení ŘKC a našeho duchovního. Píšete. Ze hříšných sklonů (které v mysli sice vyvstávají, které ale vnitřně odmítám a nelibuji si v nich) tedy nelze činit pokání - to není hřích, ale pokud pokušení podléhám, pokud si v takových myšlenkách libuji a sám je rozvíjím - to samo už hříchem je. Církevní učení se o sklonech ke hříchu vyjadřuje jako o náklonnosti, a to jako o následku hříchem zraněné lidské přirozenosti. Nelze proto říct že náklonnost ke zlu je hříchem, ale zrovna tak nejde ani říct že není hříchem. Náklonnost ke zlému je otrocký důsledek hříchu, který se vždy objevuje tam kde hřích spáchaný byl. ŘKC učí, že dědičným hříchem poraněná přirozenost je náchylná ke zlu, a je příčinou omylů v oblasti výchovné, sociální, politické a mravní. Náklonnost ke zlému není pokušení. Pán Ježíš byl pokoušený, a přitom žádné sklony ke zlému neměl. Ďábel mu sliboval to čeho se k vůli nám hříšníkům vzdal, sliboval mu moc a nadvládu nad světem. U hříšníků je pokušení směřované do oblasti největší náklonnosti ke zlu, hříšných tužeb a mylných rozhodnutí. Nepodlehnout pokušení zacílenému do oblasti největší náklonnosti je pak velmi těžké, a úporná snaha nepodlehnout často sklouzává do pelagianismu odsouzenému již sv. Augustinem, ve kterém se hříšník snaží pomoci sám sobě bez účasti boží milosti. Ve svátosti smíření se zbavujeme jak hříchů, tak i náklonnosti ke zlému. V podstatě se dá říct, že ve všech svátostech je zřeknutí se zlého, které nás v součinnosti s boží milostí zbavuje sklonů ke zlému. Pokud se hříšník ve svátosti smíření náklonnosti ke hříchu nezbaví, je krutou pravdou, že svátost smíření pojal nesprávně, anebo nehodně.
AaZ
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. únor 2021 @ 10:33:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý den i vám.
..." my se v rámci vysvětlování raději budeme držet katechetického učení ŘKC a našeho duchovního. "...
Toto vám ze srdce doporučuji.
..."Církevní učení se o sklonech ke hříchu vyjadřuje jako o náklonnosti, a to jako o následku hříchem zraněné lidské přirozenosti. Nelze proto říct že náklonnost ke zlu je hříchem,
ale zrovna tak nejde ani říct že není hříchem. Náklonnost ke zlému je
otrocký důsledek hříchu, který se vždy objevuje tam kde hřích spáchaný
byl."...
To je pravda - to ale hovoříme každý trošku o čemsi jiném.
Já hovořil o tom, že pokání se logicky dělá z toho, co zlého člověk spáchal.
Dále jsem hovořil o pokušení ke hříchu, které nám třeba přemáhat a toto přece není následek hříchu. Pokušení ke hříchu prožívali i bezhříšní lidé v ráji, pokušení prožíval i bezhříšný Kristus .Lidé v ráji pokušení podlehli a zhřešili, Kristus pokoušení satanem odmítl.
Samozřejmě, každý předcházející (i už odpuštěný) osobní hřích vyvolává své dlouhotrvající následky - hříšné lpění na věcech tohoto světa a zvyšuje tak možnost recidivy hříchu člověka při samotném pokušení.. Vždycky zdůrazňuji, že samo obrácení a pokání je nejprve darem od Boha. Bez toho by člověk vůbec nebyl schopen pokání a vyznání hříchů ani učinit.
..."Ve svátosti smíření se zbavujeme jak hříchů, tak i náklonnosti ke zlému."...
Takto bych to přímo netvrdil.
Ve svátosti smíření se zbavujeme hříchů.
Náklonnosti ke zlému se ale hned nezbavíme, ale díky obdrženým milostem ze svátosti získáváme od Boha sílu pokušením čelit. Cesta ke svatosti je dlouhá a namáhavá. Život s Bohem v milosti posvěcující ale člověka postupně proměňuje.
Dá se to přirovnat k tomu, že člověk se začne na pokušení, kterému dříve podléhal, dívat jaksi z nadhledu - "Božíma očima". Dřívější lákavost hříchu se změní na vědomí ošklivosti toho konkrétního hříchu, člověk si uvědomuje lživost a podlost ukrytou v tomto konkrétním hříchu, kterou dříve nevnímal.
Já nikde netvrdil, že náklonnost ke hříchu je pokušení. Ale v životě to spolu hodně souvisí.
Sama náklonnost ke hříchu je jednak důsledkem dědičné viny, jednak je dále umocňována následky osobních hříchů člověka. Dlouhodobý život s Bohem naopak náklonnost ke hříchu snižuje, ale nikdy neodstraní zcela. Až do smrti budeme s nějakými pokušeními zápasit a někdy naše náklonnost ke hříchu v nás převáží a my znovu zhřešíme. Jde o to, aby to alespoň nebylo v závažné věci do hříchu ke smrti..
|
]
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 02. únor 2021 @ 12:21:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Kdybyste mě osobně v článku přímo neoslovil a neměl na mě "několik hypotetických otázek", neměl bych ani potřebu na ně odpovídat.
Už formulace vašich otázek prozrazovala jisté mezery ve znalostech katolické víry - proto jsem se snažil o hodně podrobné vysvětlení.
Pokud se vám to nelíbí, tak se alespoň držte katechismu a nechte si od vašeho duchovního vysvětlit, jak mu v některých věcech správně rozumět.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: AZ v Úterý, 02. únor 2021 @ 21:22:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vaše potřeba vysvětlovat naprosté základy nyní již není zvláštní, ale získala konkrétní podobu. Formulace otázek Vám žádné mezery ve znalostech prozrazovat nemohla, byly totiž důvodně vytvořené ve farním společenství na míru adresátovi vzhledem k tomu co píše. Když tak rád vysvětlujete, vysvětlíme nyní něco i my. Náklonnost (sklony) ke zlému máme všichni od Adama. Pro hřích jednoho upadlo celé lidstvo. Adamova dědictví nás za pozemského svátosti nezbaví. Článek ale mimo jiné poukazoval na náklonnost (sklony), které sice stojí na dědické náklonnosti, ale jejich příčinou již není Adam, ale osobní podíl na hříchu. Konkrétně je to vražda a cizoložství. Na náklonnost ke zlu pohlížíme ze dvou rovin. V rovině dědičného hříchu je náklonnost ke zlému za pozemského života neodstranitelná. Dle slov apoštola Pavla jsme nádoby hliněné a musí nám stačit boží milost. Odstranění dědičné náklonnosti ke zlu nastane až při vzkříšení v Kristu. Druhá rovina náklonnosti ke zlu jsou náklonnosti na kterých si hříšník nese svůj osobní podíl, svou vlastní vinu. Každým dalším hříchem se tyto náklonnosti (žádostivosti) prohlubují a jejich otrocká pouta jsou stále silnější. Pokud u Vás zpověď odstraňuje hřích, ale neodstraňuje vaše osobní hříšné náklonnosti, tak jste pojal svátosti špatně. Mezi svátostmi je něco jako harmonie, myšleno jako harmonie milosti posvěcující. Správně pojaté a přijaté svátosti působí harmonicky. Kupříkladu po zbavení se hříchů ve zpovědi následuje uzdravení zlých náklonností (žádostivosti) při eucharistii. A pokud ne, je něco špatně. Váš boj s pokušením je dle toho jak jste ho popsal jistě správný. S vlastními hříšnými sklony však bojovat moc nejde, ty je třeba v Kristu uzdravit a zbavit se jich nadobro. Lítost v pokání je samozřejmě správná, ale sama o sobě nestačí. Součástí pokání je i poslušnost, která kajícníka ve víře přivádí k eucharistickému Kristu a uzdravení duše. Prvotní příčinou pádu Evy byla neposlušnost s následkem oné neblahé dědické náklonnosti ke zlu. Poslušnost je proto v procesu pokání nejdůležitější, je mnohem důležitější než lítost. Lítost vede k odpuštění a poslušnost k uzdravení. Budeme se za Vás Oko ve společenství modlit, abyste maximálně využil sílu a moc svátostí.
Adam a Zdena |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. únor 2021 @ 07:54:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Za každou modlitbu jsem vdědčen.
S manželkou taky docházíme do našeho společenství manželů - už přes čtyřicet let. Podle slov našeho milého duchovního jsme společenství sice ne moc horlivé, zato ale vytrvalé. :-)
..."Formulace otázek Vám žádné mezery ve znalostech prozrazovat nemohla"...
Vaše otázka (protimluv - Má se kát člověk který se rozhodl spáchat úkladnou vraždu i když zatím žádný hřích vraždy nespáchal?) prozrazuje, že si nejste vědomi, co všechno je hříchem.
Jestliže se člověk rozhodl spáchat vraždu, již zhřešil ve svém srdci. Má už tedy z čeho činit pokání. Takto nahoře formulovaná otázka tedy už svojí formou prozrazuje jisté mezery ve znalostech katolické víry.
Proto jsem se snažil odpovídat upřímně a dopodrobna.
..."Pokud u Vás zpověď odstraňuje hřích, ale
neodstraňuje vaše osobní hříšné náklonnosti, tak jste pojal svátosti
špatně. Mezi svátostmi je něco jako harmonie, myšleno jako harmonie
milosti posvěcující. Správně pojaté a přijaté svátosti působí
harmonicky. Kupříkladu po zbavení se hříchů ve zpovědi následuje
uzdravení zlých náklonností (žádostivosti) při eucharistii. A pokud ne,
je něco špatně. "...
Já přece šel jenom více do hloubky a vysvětloval, že hříchy jsou ve svátosti pokání uzdraveny okamžitě, ale z následků hříchů (např. hříšné lpění na věcech stvořených, hříšné návyky a pod.) se člověk uzdravuje často po dlouhou dobu - jako rekonvalescent po těžké nemoci.
Následky hříchů nezmizí okamžitě po zpovědi, ale uzdravení z nich je procesem v čase, kdy člověk žije v milosti posvěcující a přijímá svátosti. Boží milost zde působí dlouhodobě a člověk postupně mění své smýšlení. Lákavost konkrétního hříchu se u něj až postupně životem s Bohem změní v nechuť k tomuto hříchu - v odpor.
Pokud by tomu tak nebylo a člověk po učiněném pokání se znovu vrátil k předešlému způsobu života, jeho hříšné náklonnosti by znovu propukly v plné síle. Platilo by pak o něm, že "vykoupaná svině se znovu vyválela v blátě, že pes se vrátil ke svému zvratku" (Přís 26,11).
..."S vlastními hříšnými sklony však bojovat moc nejde, ty je třeba v Kristu uzdravit a zbavit se jich nadobro. "... Já ale popisoval, že tento proces uzdravování z námi vypěstovaných hříšných sklonů je o dlouhodobé spolupráci člověka s Bohem - jenom tehdy může být úspěšným.
Např, "pobožná" Toníkova (Cizincova) verze je o tom, že jeho Bůh prý uzdravil v jednom jediném okamžiku, takže od té doby už není zlodějem, že dokonce už není hříšníkem, ale člověkem spravedlivým. A marně mu vysvětluji, že hříšníky i přes veškerou naši snahu zůstáváme všichni až do smrti těla.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: AZ v Středa, 03. únor 2021 @ 08:47:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svátosti jsou mezi sebou životně (organicky) propojené. Někteří katolíci si to neuvědomují. Kupříkladu mezi zpovědí a přijímáním projdou jakoby z jedné místnosti do druhé, z jednoho prostředí do zcela jiného prostředí, z jedné duchovní zkušenosti k druhé zkušenosti, a mezi tím mají něco jako oddělující zeď. A v tom je ta chyba, v tom oddělování. Jedna věc je pojmou a přijmout svátost jako takovou, a druhá pojmout a přijmout svátosti v organickém celku. Správné pojetí a přijetí zpovědi a přijímání zbavuje hříšných náklonností, a to poměrně rychle. Co by byla svátost manželská beze křtu, biřmování, zpovědi, přijímání. V dlouhodobém působení svátosti manželské lze dobře vnímat harmonické propojení a vliv svátostí mezi sebou. Zvláštní svátostné propojení lze vnímat mezi manželstvím a kněžstvím. U nás zastání vůči Cizincovi nehledejte. To hledejte u své ženy. Asi vám řekne abyste se s ním vůbec nebavil, tak jako s mnoha ostatními zde. Tím se zase dostáváme k tomu oddělování. Ve svátosti manželské jsou totiž dva, a ideálně vystupují a jednají jako jeden. Hříšník to je široký pojem. S odpuštěnými hříchy přece nejste hříšník, ale pro dědičný hřích jste stále hříšný, tedy jste potencionální hříšník, což ovšem není to samé jako být hříšník s vinou neodpuštěnou. Hříšník s vinou sice odpuštěnou, ale s neuzdravenými sklony které hříchem získal bývá hříšníkem recidivním. Hříšník s odpuštěnou vinou a uzdravenými sklony je "hříšníkem" spravedlivým. Ale to všechno jistě sám nejlépe víte. Loučíme se Oko, nechceme být v tomto hnusném prostředí. Byli jsem zde chvilku, a hned nás začal napadat Martino, a nám připadalo jakoby jste se jim nechal negativně ovlivňovat. Je to pokušitel stejně jako Cizinec a ostatní. Odejděte odtud, zde Vás nic dobrého nepotká. Máte svou ženu a s ní si povídejte. Bůh to přece zařídil tak, že ženy si rády povídají. Pozdravujte ji a s Pánem Bohem. Adam a Zdena |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. únor 2021 @ 18:32:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." S odpuštěnými hříchy přece nejste hříšník, ale
pro dědičný hřích jste stále hříšný, tedy jste potencionální hříšník,
což ovšem není to samé jako být hříšník s vinou neodpuštěnou. "...
Hříšníkem jsem proto, že nedokážu zcela nehřešit. A ten, kdo hřeší - i když třeba jen lehce všedními hříchy - ten je hříšníkem. Nejsem hříšníkem pro samotný dědický hřích - ten mi byl přece odpuštěn už ve křtu - ale jsem hříšníkem kvůli následku dědičného hříchu, který přetrvává i po odpuštění hříchu - jsem hříšníkem kvůli zděděné lidské náklonnosti ke zlému, která je důsledkem dědičné viny.
A v tomto já rozlišuji dva druhy hříšníků:
1.) kající hříšník, spoléhající na Boží milosrdenství.
2.) Zarputilý hříšník, pohybující se po spirále smrti.
Přeji vám vše hezké a vytrvalost ve víře.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 03. únor 2021 @ 18:43:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | AZ
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. únor 2021 @ 09:07:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Např, "pobožná" Toníkova (Cizincova) verze je o tom, že jeho Bůh prý uzdravil v jednom jediném okamžiku, takže od té doby už není zlodějem, že dokonce už není hříšníkem, ale člověkem spravedlivým.
To ne, Stando.
Toník má s pobožností docela stejnou zkušenost, jakou tu o pobožnosti píší i další lidé - pokud jsem se věnoval pobožnosti, žádné uzdravení se nekonalo. A pobožnosti jsem se věnoval mnoho let.
Toník |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. únor 2021 @ 12:31:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samotné tvoje svědectví o tom, jak tě Bůh v jediném okamžiku "proměnil", takže od té doby už nekradeš z cizího pole a nestřílíš ptáčky, je touto tvojí pobožnou nepravdivou fikcí, kterou jsem já měl na mysli.
Možná dneska nekradeš z cizího a možná už nestřílíš ptáčky, ale (podobně jako my všichni jsme hříšníky) stále jsi zůstal jenom hříšníkem.
Pro každého z nás totiž zůstává spousta dalších hříchů, nad kterými také ještě máme zvítězit.
Ve svém falešném sebeklamu jsi ovšem přesvědčen o vlastní duchovní dokonalosti, kterou nás ostatní podle tvého přesvědčení značně převyšuješ. A proto si také o sobě myslíš, že jsi člověkem spravedlivým a nikoli už hříšníkem.
Tím popíráš svoji dnešní hříšnost a uzavíráš si pravdivý pohled na sebe, který jediný dokáže skrze pokání sjednat s boží pomocí nápravu člověka a jeho další duchovní růst.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. únor 2021 @ 09:06:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to, že je pro tebe křesťanské svědectví o vysvobození ze hříchu Bohem "pobožnou nepravdivou fikcí" je jen ukázkou tvého stavu, tvého světa, tvého uvažování. Když mne Bůh vysvobodil ze zabíjení či z krádeží, žádné vaše pobožnosti a fikce u toho nebyly - ani nebyly potřeba.
Dnes jsi hříšník, pomlouváš lidi v diskuzích, útočíš na ně, přehazuješ na ně tvoje sebeklamy a asi si myslíš, že jsou hříšníci všichni, tak jako si závistivci myslí, že všichni okolo nich závidí ... Tvoje věc, tvůj svět, ne můj.
Ne všichni uvažují jako ty, Stando - tak jako ne každý je úchyl, komunista či cizoložník tak ne všichni žijí v sebeklamech, které si ty vytváříš.
Toník
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 09. únor 2021 @ 11:16:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Promiň Toníku, že jsem se pokusil navrátit tě do reality.
Ano, máš pravdu - můj svět není světem tvým.
Jistěže nikoli každý z nás je přímo úchyl, komunista či cizoložník - ale všichni jsme i tak pořád z principu hříšníky.
Lišíme se jenom v tom, že někomu jeho hříchy vadí a vytrvale usiluje se jich zbavovat, zatímco jiný si ve svých hříších libuje a dokonce už je za hříchy ani nepovažuje.
Lišíme se tedy jenom mírou své hříšnosti.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 10. únor 2021 @ 20:14:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to se nemusíš omlouvat, tvou realitu snad chápu, popisuješ jí tu dlouho. Stále dokola inzerujete, jak hřešíte, že jste hříšníci, nejen ty, ale i další lidé, kteří žijí hřešením a tím, že jsou hříšníci. Chápu, že se rozlišujete jenom podle hříšnosti, je to váš svět, žijete tím.
Tvůj svět není můj, to rozumíš dobře - nežiju tím, čím žiješ ty, ani a to nemám čas. Jsem ještě aktivní, mám děti, zaměstnání, musím se věnovat tomu.
A i kdybych neměl, tak místo toho tvého propagovaného hřešení pojedu třeba někam na výlet, nebo za někým na návštěvu, nebo půjdu něco dělat na zahradu, do dílny, nebo půjdu postavit nějaký dům, nebo alespoň domek, zasadit pár stromů a tak - cokoliv je pro mne lepší, než nápady, které se tu snažíš propagovat.
A spousta lidí okolo mne je na tom taky tak.
Lišíme se třeba tím, co děláme - někdo sportuje, někdo rád leze po horách, někdo hraje golf, někdo opravuje auta, jiný se stará o rodinu a rád jezdí na výlety, někdo pomáhá lidem okolo, někdo si opravuje byt.... Je na světě dost činností, než to vaše neustálé hřešení, které pořád opakujete.
Toník |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 11. únor 2021 @ 18:17:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zato tvá realita, Toníku, zůstává stále dokonale nečitelná.
Jako ta "chytrá horákyně" - oblečená - neoblečená, obutá - neobutá.
Když se tu někdo podivuje, že ty nehřešíš, uraženě se ohrazuješ, že to není pravda, že i ty hřešíš.
Ale přesto, že také hřešíš, se paradoxně nepovažuješ za hříšníka (to tě taky uráží), nýbrž se považuješ za člověka spravedlivého.
Já zase říkám, že každý, kdo hřeší, je hříšníkem.
Takže v tomto se opravdu naprosto zásadně lišíme. Já se totiž nechovám, jako chytrá horákyně.
A navíc nejsi vůbec schopen tyhle věci už rozlišit a rozumově zpracovat. V tomto máš prostě dokonalý blok.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 12. únor 2021 @ 07:37:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když se tu někdo podivuje, že ty nehřešíš, uraženě se ohrazuješ, že to není pravda, že i ty hřešíš. Ale přesto, že také hřešíš, se paradoxně nepovažuješ za hříšníka (to tě taky uráží), nýbrž se považuješ za člověka spravedlivého. A navíc nejsi vůbec schopen tyhle věci už rozlišit a rozumově zpracovat. V tomto máš prostě dokonalý blok.
Stando, píšeš "nedělej mi tu tiskového mluvčího. To není korektní, to není poctivé." a sám mi tu děláš tiskového mluvčího - a falešného. Lžeš a pomlouváš, vymýšlíš si so mne nesmysly. Občas se sice trefíš, ale to se tentokrát nestalo.
Já chápu, že stále píšeš o hříchu a hřešení, vaše příspěvky jsou toho plné, je to váš život. I Akuzativ vedle inzeruje svoje hřešení, píše o tom, že je přirozené pro ní hřešit, stále dokola. Hřešení a hřích je váš svět, celkem známý. Navíc jsem "ve vašich botách" pár let ušel, takže vím, čím člověk v ŘKC žije a jak ho tam hřešením zaujmou.
Někdy bys mohl vysvětlit, jak to s tím hřešením teď máš.
Zato tvá realita, Toníku, zůstává stále dokonale nečitelná.
To bude tím, Stando, že se místo čtení mé reality věnuješ vymýšlení lží a pomluv, převracení, přehazování tvého života na druhé.
Svou realitu tu popisuji ve svých příspěvcích - mám v životě také věci důležité a věci podružné. Co konkrétně z mojí reality pro tebe zůstává dokonale nečitelné?
Tak, jako vy máte stále dokola hřích a hřešení a zabýváte se tím, tak my zase máme Pána Ježíše a vysvobození, uzdravení, nový život, Boží výchovu o kterých ti tu píšu. A lidi, kteří zažili totéž, věří Bohu a jsme spolu, žijeme spolu, povídáme si, modlíme se za sebe.
Jinak je moje realita normální - jsem středního věku, většinu svého času pracuji, dělám na počítači, databáze, analýzy, zabývám se vztahy, tzv. big data. Udělali jsme si takovou databázi, ve které máme Česko a kousek světa a z ní děláme lidem řezy, analýzy, predikce... Dělám to asi šestadvacet let, skoro od školy.
Mám jednu manželku, s tou řeším běžné věci, povídáme si, sedíme večer u televize, chodíme na procházky, jezdíme na výlety.
Mám pět dětí, částečně jsou doma, tak trochu šlehnuté tím, co jsme my - dělají počítačovou grafiku, psychologii, internetový marketing, jazyky, matematiku, učitelství a tak. K tomu jeden zeť, co je ekonom a má rád investice. Kluci mají zase rádi chemii, výbuchy, stroje, katastrofy, jadernou fyziku a tak. Takže je s nimi co povídat a žít. Nikdo z nich se nezajímá o sport, takže se nemusím cítit trapně jako na vesnici, že nevím, kdo s kým zrovna hraje a kolik to bylo.
Teď jsem dva dny stavěl to iglů - to je zábava, vezme se lopata, dva kluci, u prašanu se nejdřív nahází halda, pak se kutá. Nebo dělám s kluky nějakou ptákovinu z ledu - třeba ledopád a kluky baví po něm lézt, případně si vzít krumpáč a hrát real minecraft. Nebo na zahradě na kopečku bobujeme, máme na zahradě třetí největší kopec ve městě. Brzo snad budeme bruslit.
Na jaře budu dodělávat fasádu na domě, dlažbu, nějaké zimní zahrady, přendávat bránu zahrady. Dneska budu v práci vybírat s kolegy nějaké materiály na rekonstrukci kanceláře, teď sedím ve vlaku a jedu do práce.
Občas jezdíme za rodiči a bráchou a jeho rodinou, kteří žijí na kraji vysočiny. Jestli to půjde, pojedeme za sestrou do Španělska.
Takže nic tak světoborného, normální život.
Co konkrétně je pro tebe na takovém životě nečitelné?
Toník
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. únor 2021 @ 10:54:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku.
Popisuješ mně zde život docela normálního obyčejného člověka. Ten můj život se od toho tvého v ničem zásadně neliší.
Ale toto jsou věci trochu mimo ono téma, o kterém já původně hovořil.
Jestliže neuznáváš, že když hřešíš, tak jsi hříšníkem - jak to má souviset s tím, že děláš s dětmi třeba iglů?
Toto je od tebe útěkem od tématu, obracíš pozornost jiným směrem (jak jsi naučený, abys nad určitými věcmi nemusel zapřemýšlet).
..." Lžeš a pomlouváš, vymýšlíš si o mne nesmysly. "...
V čem konkrétně?
Už kdysi dávno jsi o sobě připustil, že i ty občas zhřešíš - změnilo se snad u tebe od té doby na tomto něco?
Také jsi o sobě prohlásil, že ty jsi člověkem spravedlivým a nikoli hříšníkem.
V čem tedy konkrétně bych měl o tobě v tomto lhát?
Že ty v těchto tvých dvou prohlášeních nevidíš žádný rozpor - za to já přece nemůžu. Jen tě na to upozorňuji.
Já jenom říkám prostou pravdu,že kdo hřeší, je logicky hříšníkem.
Přesto dokážeme po většinu času žít bez hříchu." ..."...
Je mi líto, že mi jako bývalý katolík tak málo rozumíš.
Zde jsem hovořil jen o hříchu těžkém, o hříchu ke smrti.
Kdo žije s Bohem, kdo se pravidelně modlí, přijímá svátosti a čerpá posilu pro život z Pánova stolu slova i stolu oběti, ten dokáže žít trvale bez hříchu ke smrti - ve stavu milosti posvěcující (plynoucí ze svátosti pokání).
Cosi úplně jiného jsou hříchy, které ještě nezpůsobují onu duchovní smrt, jako každý hřích těžký - hříchy všední, hříchy lehké.
Těchto hříchů má každý z nás přehršel, protože stále jsme lidé slabí, chybující. Jsou to třeba různé projevy nelásky, netrpělivosti s druhými, naše osobní zlozvyky, různá drobná selhání a pod.
..."Já chápu, že stále píšeš o hříchu a hřešení, vaše příspěvky jsou toho plné, je to váš život. ..."...
Přestože tedy žijeme trvale v Boží lásce, v posvěcující milosti, stále se svými drobnými nedostatky vytrvale bojujeme a odstraňujeme je ze svého života. I lehké hříchy totiž snižují kvalitu života v lidském společenství a je třeba se jich neustále postupně a s Boží pomocí (i s pomocí lidí blízkých našemu srdci) zbavovat. Toto jednání je přirozenou součástí pozemského života s Bohem až do smrti každého člověka.
Není tedy hřích jako hřích a je třeba správně rozumět, o jakém druhu hříchu je zrovna řeč.
(1 J 5,16-17) Uviděl-li by někdo svého bratra, že hřeší hříchem, který není k smrti, ať za něj poprosí, a Bůh mu dá život; těm, kdo nehřeší k smrti. Je hřích k smrti; u takového neříkám, aby prosil. Každá nepravost je hřích, ale je i hřích, který není k smrti.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. únor 2021 @ 09:02:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, popisuji ti život normálního člověka, protože mám život normálního člověka.
To téma jsi nadhodil ty sám - psal jsi tvůj stav, vyjádřil ses, že "Zato tvá realita, Toníku, zůstává stále dokonale nečitelná.".
Popsal jsem ti tedy svou realitu, reagoval jsem na to, co jsi ty psal. Teď je moje realita trochu chudší, protože se nevidím se spoustou lidí, které bych viděl bez COVIDu, jinak je docela normální realita, jakou žije spousta lidí.
Samozřejmě, že je to mimo téma, o kterém jsi ty hovořil - tvoje téma je hřích a hřešení, to je váš život, stále dokola to opakujete a já vám vaše téma neberu.
Téma našeho života je jiné - máme normální život a to je téma, o kterém ti můžu psát. Na křesťanském serveru ti ještě ke tvému tématu mohu psát o Pánu Ježíši, o jeho moci, o vysvobození ze hříchu, o pokání, změně života, o Boží výchově, která dokáže člověka hříchu zbavit. A to ti také celou dobu píšu.
Pokud je to pro tebe nečitelné, je to dané stavem, ve kterém se po mnoha letech žití tvého tématu nacházíš.
Teď k tomu, co jsi psal ty o sobě.
Chápu, že hřešení a zabývání se hříchem je přirozenou součástí vašeho života, je to znát z vašich příspěvků. Zabýváte se tu homosexuály, tu vražděním, tu závistí, ... A svorně lezete na křesťanský portál a navážíte se svorně do lidí, kteří váš nemají zájem váš život žíš a dávno váš způsob života opustili.
Je to váš život a neberu vám ho.
Je mi líto, že mi jako bývalý katolík tak málo rozumíš.
Zde jsem hovořil jen o hříchu těžkém, o hříchu ke smrti.
Když jsi tedy psal před šesti lety: " Ale hříšníky jsme přece všichni. Přesto dokážeme po většinu času žít bez hříchu. Když si totiž uvědomím nějaký hřích, ihned z něj činím pokání a způsobené zlo se podle svých sil usiluji napravit. Touto účinnou lítostí je mi hřích okamžitě odpuštěn a dávám ve svém srdci stále větší prostor Bohu." tak jsi to psal o hříchu ke smrti?
Účinnou lítostí je ti tedy odpuštěn hřích ke smrti?
Máš to tak i dnes?
Toník
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. únor 2021 @ 08:46:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tato tvoje interpretace o mém životě není pravdivá, není ani zdaleka úplná. Zkresluje skutečnost.
(Mí vnuci mají na stavbu iglů trochu jinou technologii: udusají sníh do plastového kýble, vyklopí a z takto vytvořených "cihel" stavějí pak stěny).
Ale zpátky k tématu:
Jestli totiž i ty přiznáváš, že občas zhřešíš, nejsi ani ty mezi námi žádnou výjimkou; nemáš to ve skutečnosti nijak jinak, než my všichni ostatní. ...
Žádný z nás totiž nedokáže žít svůj pozemský život zcela a úplně i bez toho nejmenšího hříchu.
Hříchy a boj s nimi jsou tedy pořád nedílnou součástí našich životů - podobně jako třeba láska a dobré skutky. Hřích a hřešení je sice tedy součástí našich životů, ale nikoli součástí hlavní - stěžejní. Tím hlavním je snaha o poctivý život podle Božího řádu.
..."Tvoje lži obvykle cituji ..."...
Měl bys mít na paměti, že lež je úmyslně říkaná nepravda.
Co já o tobě tvrdím, tím jen vyjadřuji své pohledy na tebe, to, jak tě já vnímám a jak tvým postojům rozumím. A z mého pohledu je to vždycky pravdivé, reálné, nikdy jsem o tobě neříkal snad opak, než co jsem si o tobě skutečně myslel.
..."Účinnou lítostí je ti tedy odpuštěn hřích ke smrti?"...
V případě nenadálé smrti jistě ano. Účinná lítost tedy platí obecně při uvědomění si každého hříchu. Jinak hřích ke smrti nutno vyznat i ve svátosti smíření, protože je třeba se usmířit nejenom s Bohem, kterého jsme tímto hříchem urazili, ale i s církví, kterou jsme jako její údy tímto hříchem poškodili.
Neodpověděl jsi mi ale na moji otázku k tématu;
Když to ty máš údajně v životě jinak, než my ostatní, stává se ti ještě, že občas i ty zhřešíš, nebo tuto realitu už máš jinak než my?
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 18. únor 2021 @ 08:52:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tato tvoje interpretace o mém životě není pravdivá, není ani zdaleka úplná. Zkresluje skutečnost.
Napíšeš takovouhle věc a pak následuje příspěvek, který je opět o tvém hřešení a o hříchu... Stále dokola.
Hříchy a boj s nimi jsou tedy pořád nedílnou součástí našich životů - podobně jako třeba láska a dobré skutky. Hřích a hřešení je sice tedy součástí našich životů, ale nikoli součástí hlavní - stěžejní. Tím hlavním je snaha o poctivý život podle Božího řádu.
A jak dlouho ti to ještě tak vydrží?
Měl bys mít na paměti, že lež je úmyslně říkaná nepravda.
To určitě mám.
A je mi jasné, že když napíšeš nepravdu ve stylu "Když se tu někdo podivuje, že ty nehřešíš, uraženě se ohrazuješ, že to není pravda, že i ty hřešíš.", tak že tu nepravdu píšeš zcela úmyslně.
Nebo jsi tu nepravdu o mne napsal neúmyslně?
Co já o tobě tvrdím, tím jen vyjadřuji své pohledy na tebe, to, jak tě já vnímám a jak tvým postojům rozumím. Naprosto přesně, Stando.
Nevyjadřuješ tvým psaním o mne ani to, co já žiju, ani to, co já píšu.
Vyjadřuješ tebe, tvé postoje, tvé vidění, tvůj život - ne můj.
A z mého pohledu je to vždycky pravdivé, reálné, nikdy jsem o tobě neříkal snad opak, než co jsem si o tobě skutečně myslel.
To chápu, že všechny ty lži, co tu píšeš, všechny ty hrubé až sprosté pomluvy, které jsi tu v posledních letech o mne napsal, že si to skutečně myslíš - to je součást tvého života, tvého způsobu uvažování.
Toník |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 18. únor 2021 @ 11:35:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neodpověděl jsi mi ale na moji otázku k tématu;
Když
to ty máš údajně v životě jinak, než my ostatní, stává se ti ještě, že
občas i ty zhřešíš, nebo tuto realitu už máš jinak než my?
..."A je mi jasné, že když napíšeš nepravdu ve stylu "Když se tu někdo podivuje, že ty nehřešíš, uraženě se ohrazuješ, že to není pravda, že i ty hřešíš.", tak že tu nepravdu píšeš zcela úmyslně."...
Vysvětlíš mi, v čem konkrétně to má být nepravda?
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 02. únor 2021 @ 21:34:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,
jsi pro určitý typ lidí neodolatelný pro diskuzi, možná jsou schopni díky tomu předstírat , vymýšlet, nachytávat ... jen jsem se zamyslel nad tím proč zrovna katolíci...a kdo se tu pořád chlubil .
;)
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 02. únor 2021 @ 09:54:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko napsal jsi to dobře. Je zřejmé, že duchovní to svým ovečkám nesrozumitelně předkládá nebo se jeho ovečky tváří, že rozumí a je vidět, že zjevně nerozumí, což jsem pochopil hned, jak jsem si přečetl jejich otázku, kdy sám jsem si musel položit otázku, co je to za věřící, když mají takové vědomostní nedostatky. Samozřejmě, že ve svátostech se nezbavujeme s hříchem i náklonnosti ke hříchu, neboť ta náklonnost ke hříchu je trvalé stigma po hříchu Evy a Adama, takže správně píšeš, že to člověk nikdy neodstraní. Osobní svatost, ale účinně napomáhá toto řešit jako štít před útoky Satana. A poslední věc. Jaké zásluhy bychom před Bohem měli, kdybychom neprokázali svůj boj jak s pokušením tak se hříchem. A pravdou zůstává, čím stálejší svátost smíření, tím větší odolnost právě k té náklonnosti o které s AZ diskutuješ. |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. únor 2021 @ 06:19:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ve svátosti smíření se zbavujeme jak hříchů, tak i náklonnosti ke zlému. V podstatě se dá říct, že ve všech svátostech je zřeknutí se zlého, které nás v součinnosti s boží milostí zbavuje sklonů ke zlému.
...
Dobrý den, Adame a Zdeno.
Díky za příspěvky.
Píšete teoreticky, obecně, zajímalo by mne prakticky - stalo se vám někdy v životě, že byste se ve svátosti smíření zbavili nějaké konkrétní hříšné náklonnosti?
Nebo že byste byli při eucharistii uzdraveni konkrétních zlých náklonností?
Toník |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: AZ v Středa, 03. únor 2021 @ 08:04:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý den Cizinče. V anonymní diskusi jinak než teoreticky ani psát nejde. Je proto nelogické abyste se ve zdejším prostředí o něčem takovém prakticky přesvědčoval. Pokud se o toto zajímáte prakticky, tak se o tom musíte přesvědčit Vy sám, ne zde, ne od nás, ale na místě kde se svátosti udělují. Nemáme zájem dlouho být ve zdejším odporném virtuálním prostředí. Jste pokušitel Cizinče. Tak jako jinde pokoušíte Oka, pokouší Oka v odpovědích k tomuto článku Zeryk a Martino. Snad si to Oko uvědomí a bude si na vás všechny dávat větší pozor. O diskusi s Vámi proto nemáme zájem. |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. únor 2021 @ 09:13:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobrý den Adame a Zdeno.
Ale samozřejmě, že jde psát v anonymní diskuzi i konkrétně, svědectví ze života, nejen teoreticky a mnozí tu své svědectví a svou zkušenosti píší.
Pro mne je praktická zkušenost ze života zajímavější, než teoretické povídání - zvláště to, zda praxe odpovídá teorii. O svátosti a jejich účinky jsem se prakticky zajímal mnoho let a také se prakticky přesvědčil, jak fungují na místě, kde se udělují. Moje zkušenost je stejná, jakou zde popisovalo mnoho lidí - tedy že svátosti mne nezbavily hříšné náklonnosti, ani ke zbavení hříšné náklonnosti nijak nepomohly.
Pokud má někdo zkušenost jinou, zajímala by mne. Pokud ale na jednoduchou otázku po praxi a k tématu odpovíte osobním útokem a nemáte zájem o diskuzi, je to pro mne také odpověď, které rozumím, nejste sami, kdo zde takto vystupuje.
Hezký den Cizinec
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 09. únor 2021 @ 13:26:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | AZ
. V anonymní diskusi jinak než teoreticky ani psát nejde. Je proto nelogické abyste se ve zdejším prostředí o něčem takovém prakticky přesvědčoval.
martino
AZ to napsal vážně zase až dementně, protože Cizinec netoužil se ve zdejším prostředí se o něčem takovém prakticky přesvědčovat, ale toužil po tom, aby AZ sdělil a vydal své osobní svědectví, když mu položil jednoduchou otázku:
" Píšete teoreticky, obecně, zajímalo by mne prakticky - stalo se vám
někdy v životě, že byste se ve svátosti smíření zbavili nějaké konkrétní hříšné
náklonnosti? Nebo že byste byli při eucharistii uzdraveni konkrétních zlých náklonností".
AZ jako vzor dokonalosti nevyužil vzácné možnosti apoštolátu a raději vzal nohy na ramena a s ostudou zmizel s konstatováním, jak je zde vše zlé, ale místo, aby našel odvahu ostatní vyléčit z jejich špatností, nedokonalostí a náklonností raději dezertoval, když zjistil, že je jako křesťan nepřesvědčivý a pravdivý. To je mi milejší demagog Cizinec než nafoukaný AZ.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 09. únor 2021 @ 13:26:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | AZ
. V anonymní diskusi jinak než teoreticky ani psát nejde. Je proto nelogické abyste se ve zdejším prostředí o něčem takovém prakticky přesvědčoval.
martino
AZ to napsal vážně zase až dementně, protože Cizinec netoužil se ve zdejším prostředí se o něčem takovém prakticky přesvědčovat, ale toužil po tom, aby AZ sdělil a vydal své osobní svědectví, když mu položil jednoduchou otázku:
" Píšete teoreticky, obecně, zajímalo by mne prakticky - stalo se vám
někdy v životě, že byste se ve svátosti smíření zbavili nějaké konkrétní hříšné
náklonnosti? Nebo že byste byli při eucharistii uzdraveni konkrétních zlých náklonností".
AZ jako vzor dokonalosti nevyužil vzácné možnosti apoštolátu a raději vzal nohy na ramena a s ostudou zmizel s konstatováním, jak je zde vše zlé, ale místo, aby našel odvahu ostatní vyléčit z jejich špatností, nedokonalostí a náklonností raději dezertoval, když zjistil, že je jako křesťan nepřesvědčivý a pravdivý. To je mi milejší demagog Cizinec než nafoukaný AZ.
|
]
|
|
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 31. leden 2021 @ 11:43:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nepřihlášený
Má se kát člověk který se rozhodl spáchat úkladnou vraždu i když zatím žádný hřích vraždy nespáchal?
martino
Co je to zase za dementní otázky? Pokud člověk se rozhodl spáchat vraždu, tedy již se rozhodl ve svém srdci tento čin vykonat tak již svým rozhodnutím činit ZLO hřešil. Člověk přeci hřeší slovy, činy a nejrůznějšími myšlenkami se kterými aktivně spolupracuje, viz. např. hříchy nečistoty apd. Hříchem není to, že na člověka "zaťuká" myšlenka, ale to, že člověk následně s touto myšlenkou spolupracuje ve svých představách. |
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 03. únor 2021 @ 10:51:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | <<Co je to zase za dementní otázky? Pokud člověk se rozhodl spáchat vraždu, tedy již se rozhodl ve svém srdci tento čin vykonat tak již svým rozhodnutím činit ZLO hřešil.>>
Opravdu je to tak, martino? :)
Už jste se pro něco někdy rozhodl a pak to nakonec neudělal?
A ty hříšné myšlenky, ty jsou hříchem? :) Už jste někdy nějakou myšlenkou, nevyřčenou, nevykonanou, zhřešil proti někomu? Čím jste pak provinil vůči tomu někomu, jaké újmy od Vás ten člověk došel, když jste v myšlenkách myslil proti němu zle? |
]
|
|
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 03. únor 2021 @ 10:43:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | <<Kdy se hřích stane před Bohem hříchem?<< A kdy se čaj stane před Vámi čajem? :) <<V okamžiku dokonaného skutku, anebo v okamžiku kdy se člověk rozhodl hřích spáchat?<< V okamžiku, kdy jste si z čaje chtěl udělat čaj? :) <<Má se kát cizoložník který zcizoložil se ženou ve svém srdci? << A napije se čaje ten, který ve svém srdci zatoužil se napít čaje? A kdy se stane z člověka ten, kdo se napil čaje - čajíčkář :) Když touží po čaji ve svém srdci, nebo když si udělá z čaje čaj a bude ho pak vskutku i pít? :)) |
|
|
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Středa, 03. únor 2021 @ 11:49:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Existují špatné činy, ale ne hřích. Ten existuje jen v hlavách hříšníků. Představa hříchu implikuje provinění a závazek vůči nadpřirozené entitě, které se podle této představy má člověk za tyto své hříchy zodpovídat. Tak se člověk stává postupně vězněm této své představy, stává se věčným kajícníkem. Je to bludný kruh a tato představa se nakonec stane drogou, bez které již nelze žít. Je to jakási zvrácená touha být hříšníkem a vyznávat své hříchy ve vztahu submisivní podřízenosti k "nadpřirozené" entitě. Bez praktikování tohoto vyznávání a kajícnictví, se dostaví na čas absťák. Ale vše se dá překonat silou vůle. Je to jediná cesta. Osvoboďte se od představy věčného "svatého" hříšníka, který svou svatost a oddanost dokazuje hřešením a kajícnictvím. Osvoboďte se pro konaní dobra a pro nápravu skutků zla, jež jste vykonali. Kajícnictví je k ničemu, nepřináší žádnou změnu, žádne výsledky pro Váš osobbí rozvoj a pro vaše okolí!
Je to těžké. Vidím ve svém okolí lidi, kteří tak vrostli do této představy už od svých dětských let, že to vše považují za samozřejmé. Není to tak. Tato představa nám byla vnucena, byli jsme indoktrinováni a inkulturováni již od raného dětství. Pohleďte do světla a osvoboďte se! |
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 03. únor 2021 @ 15:02:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Melissokomos
Existují špatné činy, ale ne hřích.
martino
Podivné vyjádření na křesťanském serveru. |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 03. únor 2021 @ 16:12:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martino----- ten kdo se tak vyjadřuje, si zřejmě myslí, že všechny jeho hříchy znamenají dárek pro nás všechny, a že jejich hříchy budeme oslavovat. Nikdo bezhříšný po světě nechodí |
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Středa, 03. únor 2021 @ 19:25:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Slovo hřích je náboženský pojem, takže je v pořádku špatné činy v náboženství takto pojmenovat :) Vše se dá překonat "silou vůle", nadneseně psáno ? Do světla se nemá dívat,čeče ( svářeči) o tom ví své ;))
V podstatě jsme ale na stejné "vlně" . |
]
Neexistující problém (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Středa, 03. únor 2021 @ 20:55:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Disertačku jsem přelétl "ryhlo-čtením" a když jsem si teď přečetl tvůj příspěvek, uvědomil jsem si, že je to vlastně celé o tom hříchu ta teologická práce...
Díky hříchu zde máme rozřazovací schéma - Nebe / Peklo. Na první pohled super nápad, jenže pak se do toho začínají vkrádat věci jako - co s nemluvňaty, co nemohli slyšet evangelijná zvěst? Co s divochy v pralese, co nemohli slyšet evangelijní zvěst? Co s národy, které užívají jazyk, do kterého ještě evangelium nebylo přeloženo? Co s lidmi, kteří zaslechli evangelijní zvěst v nějaké deformované formě? Co s lidmi před Ježíšem, atp, atp. Kopec problémů. Ta disertačka je v podstatě jen hodně stručná (a neúplná) výčetka nabízených řešení ... jinak kolem toho byly sepsány statisíce normonostran ... a přitom ... a přitom ...
Pakliže je hřích imaginárním pojem, jak píšeš (a já s tebou v tomto naprosto souzním), pak i všechny teologické traktáty jsou pokusem o popsání neexistujícího problému. Tolik úsilí se tomu věnuje - někteří lidé tomu dokonce zasvětili celý svůj život -celičký svůj pozemský život zasvětili hledáním východiska neexistujícího fenoménu ... to je řekl bych až skoro smutné.
|
]
|
|
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 07. únor 2021 @ 09:38:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | V souvislosti se zpytováním svědomí se můžu zamýšlet, jestli žiju pravé lidství. K tomu jsme byli stvořeni Bohem. Žít lidství a být obrazem Božím. To se zračí člověku na tváři.
- 2. Korintským 3, 18 [biblenet.cz]Na odhalené tváři nás všech se zrcadlí slavná zář Páně, a tak jsme proměňováni k jeho obrazu ve stále větší slávě – to vše mocí Ducha Páně.
Tady se zamysleme nad tím, co nás učí Cizinec, Rosmano nebo Leonet. Oni jsou bezhříšní. |
|
|
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 12. únor 2021 @ 07:27:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Hříchem je i myšlenka, takže pokání před spácháním hříšného skutku je zcela normální a běžná záležitost, kterou normální věřící dělá mnohokrát za den. |
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. únor 2021 @ 11:03:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samotná myšlenka , která člověku přijde na mysl bez vůle člověka není ještě hříchem - hříchem se ale může stát, pokud hříšnou myšlenku člověk se zálibou podrží a ve své mysli ji dál rozvíjí.
To pokání je pak ze hříchu oné myšlenky, kterou člověk v mysli se zálibou podržel, místo aby hned striktně odmítl.
Je třeba zde tedy správně rozlišovat, že ono pokání se dělá nikoli z budoucího hříšného skutku (který člověk nakonec nespáchá), ale z osobního selhání - z minulého hříchu svobodného souhlasu ke hříšné myšlence.
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 12. únor 2021 @ 14:04:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
|
]
Re: Pokání před hříšným skutkem, anebo pokání po hříšném skutku? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. únor 2021 @ 17:31:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsem rád, že jsme se v tom zásadním shodli.
|
]
|
|
|
|