Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 331, komentářů celkem: 430034, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Frantisek100
brusle7
rosmano
rebekah

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116759382
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!!
Vloženo Úterý, 15. červen 2021 @ 00:09:13 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Lidské zdraví má velkou cenu a  my si to často uvědomujeme, až když o zdraví přicházíme. V evangeliu Marka je popsán tento příběh:   ·  


3Tu k němu přišli s ochrnutým; čtyři ho nesli. ·  
4Protože se pro zástup nemohli k němu dostat, odkryli střechu tam, kde byl Ježíš, prorazili otvor a spustili dolů nosítka, na kterých ochrnutý ležel. ·  
5Když Ježíš viděl jejich víru, řekl ochrnutému: „Synu, odpouštějí se ti hříchy.“ ·  
6Seděli tam někteří ze zákoníků a v duchu uvažovali: ·  
7„Co to ten člověk říká? Rouhá se! Kdo jiný může odpouštět hříchy než Bůh?“ ·  
8Ježíš hned svým duchem poznal, o čem přemýšlejí, a řekl jim: „Jak to, že tak uvažujete? ·  
9Je snadnější říci ochrnutému: ‚Odpouštějí se ti hříchy,‘ anebo říci: ‚Vstaň, vezmi své lože a choď?‘ 

10Abyste však věděli, že Syn člověka má moc na zemi odpouštět hříchy“ – řekne ochrnutému:

11„Pravím ti, vstaň, vezmi své lože a jdi domů!“ ·  
12On vstal, vzal hned své lože a vyšel před očima všech, takže všichni žasli a chválili Boha: „Něco takového jsme ještě nikdy neviděli.“   

 Pán Ježíš sem přišel mluvit. Možná se už rozkřiklo i to, že má léčitelské schopnosti. Místnost je plná lidí a tak přátele ochrnutého zvolí neobvyklý způsob dostat se k Ježíši. Rozeberou kousek střechy a tudy ho spustí dovnitř. Víru ve vyléčení a v moc Ježíše měl nejen ten postižený, ale i jeho přátele. Kdo koho víc přesvědčil? Ochrnutý své přátele nebo přátele jeho? Pán Ježíš proto oceňuje víru všech pěti. Nosítka s člověkem, který touží po zdraví, leží před ním  a jeho přátele na střeše sledují, co se bude dít stejně jako všichni v místnosti. Ukáže Pán Ježíš své léčitelské schopnosti? Ale Pán Ježíš zatím nic takového nedělá. a ani nespěchá. Zatím. Pronese:  

 „Synu, odpouštějí se ti hříchy.“    

 To všechny zarazí. To je drzost! Všichni židé vědí, že odpouštět může jen Bůh. Ježíš tak asi všechny vyprovokuje k odporu, že ho považuji za kacíře. Pán Ježíš jejich myšlení správně vnímá. Čekali zázrak a místo toho slova o odpuštění. Touží po něčem takovém i ten nemocný a má pro něho odpuštění  hříchů větší cenu než zdraví?   O čem asi přemýšlí člověk, který touží po vyléčení. Také po odpuštění touží? Na Ježíšova slova nereaguje. Touží po odpuštění i ti ostatní v místnosti?  V dané chvíli jsou zmatení a naštvaní. Neuznávají, že Ježíš je Bůh a jeho slova zní jak provokace.  Pán Ježíš položí otázku:   

 "Jak to, že tak uvažujete? Je snadnější říci ochrnutému: ‚Odpouštějí se ti hříchy,‘ anebo říci: ‚Vstaň, vezmi své lože a choď?‘ "   

 Jinými slovy. Přemýšlejte!  Kdo dokáže uzdravit ochrnutého, dokáže i hříchy odpouštět. Kdyby nedokázal vyléčit ochrnutého, pak by nedokázal ani hříchy odpouštět.. A jestliže hříchy může odpouštět jen Bůh, pak je to Bůh, Boží syn.     

 Nevíme , co procházelo hlavami přítomných, ale následující jev je potěšil a i vyděsil. On má  tu druhou moc.  

 "Pravím ti, vstaň, vezmi své lože a jdi domů!“  

 Když lidé zažijí zázrak, potřebují poděkovat. Zde chválí Boha, ale ještě nepochopili, kdo je Pán Ježíš.  K němu chvála nesměřuje, ale aspoň že směřuje k Bohu. Ještě nechápou , kdo je Ježíš  a že není jen zázračný léčitel.   Ostatně to dlouho nechápali ani učedníci. K plného pochopení došli až po obdržení Ducha Svatého o Letnicích.   Ale   vraťme se   k odpuštění hříchů ! Kdo třeba dnes touží po Božím odpuštění?   Profesor Matějíček, se kterým jsme měl možnost několikrát  být  a slyšet ho,  krásně popsal odpuštění na příběhu dítěte, které se  něčím provinilo  a maminka se na něj zlobí. A ono se k mamince stále obrací vrací, tahá ji za ruku, chce se k ní přitulit. Proč to dělá? Touží po jednom. Ještě neumí vyslovit větu: "Maminko odpusť!", ale maminka to vnímá. Pak ho přitulí k sobě, dá pusu a svojí něhou, slovem i políbením mu dá najevo odpuštění. A dítě prožívá neskonalé štěstí, protože vše je jako dřív a v lásce.   Všimněme si, že podmínkou odpuštění je láska. U člověka láska k Bohu. Po odpuštění  tak může toužit a chápat jeho význam jen člověk hluboce milující Boha. Jen takový člověk ocení oběť Pána Ježíše  a Boží lásku a prožívá zážitek z doteku Boha na svoji duši.     Kdo dnes ve světě věří v Boha tak, aby toužil po jeho odpuštění.? Zde je podmínkou i pokání, což je dnes úplně cizí pojem. Kdo v Boha nevěří, nemůže ho ani milovat.    

Jak ta naděje je pro nás jednoduchá. Upřímná víra a láska. 

"Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 443 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2021 @ 08:35:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak, jak Pán Ježíš uzdravil ochrnutého na těle, tak stejně uzdravil i jeho duši. I to odpuštění hříchů není nic jiného, než uzdravení lidské duše nemocné hříchem.


A stejně, jak k uzdravení těla byla potřebná touha být uzdraven (a také víra jak nemocného, tak i víra jeho přátel), nejinak je tomu při uzdravení ze hříchů; třeba hříšníku chtít být uzdraven na duši, třeba touhy lidského srdce chtít být uzdraven ze hříchů.

Proto je dobré a účinné se za hříšníky modlit. Zvláště za lidsky blízké, příbuzné a přátele.

Tento ochrnutý ani netušil, že Pán jej může uzdravit i na duši - toužil (spolu s blízkými přáteli) alespoň po uzdravení těla - ale Pán Ježíš jej uzdravil kompletně úplně celého.


Však touha po uzdravení zde byla přítomna - a víra v Ježíšovu pomoc zde byla přítomna také. Obrovská víra!

Vůbec není ani zanedbatelná víra jeho přátel - když o něco takového ve shodě prosí lidské společenství, je to vždycky mocná zbraň proti zlému. Bůh takové společenství vyslyší ochotněji, než jednotlivce.
(Vzpomeňme na uvěznění Petrovo a na to, jak se celá tehdejší církevní obec spolu modlila za Petrovu záchranu - a jak byl Petr nakonec andělem zachráněn).


Profesor Matějíček byl blízkým přítelem Ladislava Kubíčka; pod jeho jménem vydal kdysi Kubíček knihu o metodách přirozeného plánování rodičovství - komunisté by totiž nedovolili publikovat lékaři, který byl zároveň katolickým knězem. Tak toto dílo, aby se mohlo dostat mezi lidi,  profesor Matějíček zaštítil svojí autoritou.





Re: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!! (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 16. červen 2021 @ 14:37:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<< To všechny zarazí. To je drzost! Všichni židé vědí, že odpouštět může jen Bůh. >>
To se jako povídá mezi křesťany a píší tohle křesťanští evangelisté?
Hm, to je jako napsat o křesťanech, že všichni křesťané vědí, že odpouštět (hříchy) může jenom B-h.
Tož větší pitomost o Židech už snad ani napsat nelze.
Ono to spíše bude tak, že ten JK slyšel svým duchem vlastní řeč svého schizofrenního mozku. A ti zákoníci pak na něj prostě jen zírali, jestli mu nehrabe :)



Re: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. červen 2021 @ 08:12:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!!

  Proč buď a nebo, Františku?

  Odpuštění hříchů a uzdravení jsou často spojité nádoby, tak jako hřích a nemoc jsou často spojité nádoby.

  Když Ježíš začal sloužit, četl o tom, k čemu byl poslán [obohu.cz]:

Pánův Duch je na mně, protože mne pomazal, abych zvěstoval evangelium chudým; poslal mne vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu,  vyhlásit vítaný Pánův rok.

  V tom je oboje - jak propuštění zajatců, tak uzdravení, navíc dobrá zpráva pro chudé. Není to buď a nebo.

  Stejně tak to zažilo mnoho lidí na startu života s Bohem - jak odpuštění a lásku, tak uzdravení. I já. Nebylo to buď a nebo.

  Toník





Re: Uzdravení nebo odpuštění hříchů???!!! (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 01. červenec 2021 @ 08:42:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je smutné , že jeden příběh z Bible způsobí tolik emocí. Vždyť Marek u toho, co popisuje nebyl. Asi to slyšel od Petra či od jiných. A přitom v tom příběhu jde hlavně o víru a pak její.  důsledky. Je to i oslava víry v Kristovu moc. Ukazuje to i  na víru  ochrnutého a jeho přátel. To, že měl přátele možná ukazuje na to, že nebyl úplně zatrpklý, ale i společenský. Měl své přátele  a oni uvěřili jako on. On myslel na své uzdravení  a jeho přátele na jeho uzdravení. To je přece moc krásné  a inspirující. A Pán Ježíš? Uzdraví napřed duši, psychickou a duchovní část člověka. Když je člověk duchovně v pořádku, pak se i lépe vše hojí  a zdravotní stav zlepšuje. A pak následuje uzdravení tělesné. Pro ochrnutého a jeho přátele to byl důkaz  v Ježíšovu moc a Božství. Možná podobně to působilo na některé přítomné. Na farizeje  a kněze to působilo jak červený hadr na býka, protože  Pána Ježíše  neuznávali  a neviděli v něm Božího Syna. Teď dostali důkaz. Přemýšlejme, proč je tento příběh v Božím Slově? Proto, abychom se přeli, uráželi…??? Neměli bychom spíše dávat pozor na ty, co převádějí  dnes léčení jako divadlo?  



Stránka vygenerována za: 4.82 sekundy