|
Právě je 530 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116884673 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Re: Strašliví jezuité (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pátek, 16. únor 2007 @ 18:21:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdar Tomas
Boznam omnoho vacsich "Bozich ludi" ktory sa v CT akosi stale nemaju a ani asi nebudu mat priestor ... cim to asi bude???
Kto sa im ospravedlni???
:-))))))) |
|
|
Re: Strašliví jezuité (Skóre: 1) Vložil: rive v Sobota, 17. únor 2007 @ 06:20:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | pomáhat druhým lidem vyžaduje určitou hlubokost, to je někoho, který je „pravdivý“ a „soucitný“, v rozhovoru vyniklo, i to jak je důležité „být pravdivý i k sobě“
rive
|
Re: Strašliví jezuité (Skóre: 1) Vložil: Ferda v Sobota, 17. únor 2007 @ 10:49:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je pravé křesťanství
"Pane ,kdy jsme tě viděli........Ferda |
]
|
|
Jaké je ovoce, skutky a taktika jezuitů? (Skóre: 1) Vložil: Standa v Sobota, 17. únor 2007 @ 12:51:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | 1. Svědectví z doby reformace křesťanství
__________________________________________________________________________
V té době hrozilo reformaci velké nebezpečí. Papež hřímal proti Ženevě klatbami a velké národy jí vyhrožovaly zničením. Jak mohlo malé město odolat moci, která tak často donutila krále a císaře, aby se podrobili? Jak se mohlo postavit vojskům velkých dobyvatelů?
V celém křesťanském světě ohrožovali reformaci mocní nepřátelé. První úspěchy reformace skončily. Řím sbíral nové síly a doufal, že reformaci zničí. V té době byl založen jezuitský řád, nejkrutější, nejbezohlednější a nejmocnější ze všech bojovníků za papežství. Odříznuti od všech pozemských svazků a lidských zájmů, zbaveni přirozených citů, s dokonale umlčeným rozumem a svědomím neznali jezuité žádnou vládu, žádný svazek, kromě vlády svého řádu, neznali jinou povinnost kromě povinnosti rozšiřovat jeho moc. (Viz Dodatek č. 21) Kristovo evangelium uschopňovalo lidi, kteří v ně věřili, aby obstáli v nebezpečí, snášeli utrpení, aby se nelekali zimy, hladu, námahy ani bídy, aby nesli prapor pravdy a nedbali hořících hranic, vězení a mučení. Aby překonali tyto síly, vyzbrojili jezuité své přívržence fanatizmem, který jim umožnil obstát v nebezpečích a postavit proti moci pravdy všechny zbraně klamu a podvodu. Neštítili se sebevětšího zločinu, používali nejpodlejší klamy, jakoukoli přetvářku. Slibovali sice věčnou chudobu a pokoru, cílevědomě však usilovali o bohatství a moc. Oddali se plně záměru vymýtit protestantizmus a znovu nastolit papežskou vládu.
Členové řádu se navenek chovali jako svatí. Navštěvovali věznice a nemocnice, sloužili nemocným a chudým, předstírali, že se zřekli světa a nosí svaté jméno Pána Ježíše, který chodil po světě, aby konal dobro. Pod bezvadným zevnějškem se často skrývaly nejzločinnější a nejhorší úmysly. Řád se řídil hlavní zásadou, že účel světí prostředky. Podle této zásady považovali lži, krádeže, křivopřísežnictví a vraždy nejen za přípustné a omluvitelné, ale přímo hodné doporučení, pokud sloužily zájmům církve. Různě maskovaní jezuité se vkrádali do státních úřadů, stávali se poradci králů a usměrňovali politiku národů. Stávali se sluhy, aby mohli sledovat jednání svých pánů. Zřizovali lycea pro syny knížat a šlechticů a školy pro prostý lid. Nutili děti protestantských rodičů účastnit se římskokatolických obřadů. Vnější okázalost a přepych římské bohoslužby měly zmást mysl lidí, oslnit a zaujmout představivost. A tak se stávalo, že synové zrazovali svobodu, o niž bojovali a pro niž krváceli jejich otcové. Jezuité se rychle rozšířili po celé Evropě a všude, kam přišli, znovu ožil vliv papežství.
Aby měli větší moc, vydal papež bulu, kterou obnovil inkvizici. (Viz Dodatek č. 22) Přestože inkvizice vzbuzovala všeobecný odpor i v katolických zemích, zastánci papežství znovu zavedli tento hrozný soud a v jeho tajných žalářních kobkách se znovu odehrávaly krutosti příliš strašné, než aby mohly snést denní světlo. V mnoha zemích popravili nebo přinutili odejít do exilu tisíce lidí. Obvykle to byl výkvět národa, nejryzejší a nejušlechtilejší, nejučenější a nejvzdělanější lidé, zbožní a věrní kazatele, pilní a vlastenečtí občané, vynikající učenci, nadaní umělci a zruční řemeslníci.
Takovými prostředky se Řím snažil uhasit světlo reformace, vyrvat lidem bibli a znovu nastolil nevědomost a pověrčivost doby temna. Avšak díky Božímu požehnání a působení ušlechtilých mužů, které Bůh povolal, aby pokračovali v díle započatém Lutherem, nebyl protestantizmus zničen. Za svou sílu nevděčil přízni knížat ani jejich zbraním. Jeho pevnostmi se staly nejmenší země, nejskromnější a nejméně mocné národy. Byla to malá Ženeva mezi mocnými nepřáteli usilujícími o její zničení, Holandsko na březích Severního moře, které bojovalo proti tyranii Španělska, tehdy největšího a nejbohatšího království, ponuré a chudé Švédsko, které dobylo vítězství pro reformaci.
Kalvín působil v Ženevě téměř třicet let. Nejprve tam založil církev, která se řídila mravními zásadami bible, a pak odtud řídil šíření reformace po celé Evropě. Jako veřejný činitel se dopustil řady chyb, ani jeho učení nebylo bez nedostatků. Stal se však nástrojem pro hlásání pravd, které byly zvlášť důležité v jeho době, aby zůstaly uchovány zásady reformace proti novému náporu papežství, pro šíření životní prostoty a ryzosti v evangelických sborech místo pýchy a zkaženosti živené učením Říma.
Ze Ženevy vycházeli učitelé i knihy a šířili reformační učení. Sem se obraceli o radu, poučení a povzbuzení pronásledovaní lidé ze všech zemí. Kalvínovo město se stalo útočištěm pro pronásledované z celé západní Evropy. Na útěku před strašnou bouří, která trvala staletí, přicházeli uprchlíci k branám Ženevy. Hladovějící, zkrvavení, oloupení o domovy a rodiny byli vřele vítáni a dostali potřebnou péči. Našli tu nový domov a jejich zručnost, učenost a zbožnost přinesly městu, které je přijalo, požehnání. Mnozí z lidí, kteří tu našli útočiště, se později vrátili do svých rodných zemí, aby tam bojovali proti tyranii Říma. Jan Knox, statečný reformátor Skotska, mnoho anglických puritánů, protestanté z Holandska a ze Španělska, ale také francouzští hugenoti - ti všichni odnášeli ze Ženevy pochodeň pravdy, aby osvítili temnotu svých rodných zemí.
__________________________________________________________________________
2. Další svědectví lze vidět např. zde:
http://mujweb.cz/www/novpol/
|
|
|
Re: Aaaa. Rimsky katolik v prevleceni za evangelika z Dolni Lhoty se opet prihlasil. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 10:58:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Aaaa. Rimsky katolik v prevleceni za evangelika z Dolni Lhoty se opet prihlasil.
Alespon, ze ses Tomasi uz nepodepsal jako evangelik.
Zda se ze jsi pokrocil na sve ceste do Rima.
R |
Re: Aaaa. Rimsky katolik v prevleceni za evangelika z Dolni Lhoty se opet prihlasil. (Skóre: 1) Vložil: lukin v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 11:04:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.theofil.cz | To ses moc nepředvedl, reformovaný Damiáne Kocoure! Umíš ještě něco?? :-)
Lukáš Drexler |
]
|
|
|
|