poslal ferda Jeruzalém má opět židovského biskupa
„Jsem prvním židovským biskupem v Eretz Israel po téměř 2000 létech“, prohlásil po svém jmenování jeruzalémský katolický biskup Jean-Babtiste Gourion z církve v Kirjat Je´arim ve vesnici Abu Ghoš poblíž Jeruzaléma. Od doby apoštola Jakuba neměl Jeruzalém židovského biskupa. Samotné jmenování Gouriona biskupem bylo podle zesnulého kardinála židovského původu J.M.Lustigera od papeže Jana Pavla II. „prorockou odvahou“. Přítomní ordinaci byli kardinál Roger Etchegaray, nuncius arcibiskup Pietro Sambi a latinský patriarcha Jeruzaléma Michel Sabbah, který byl jako jeho nadřízený proti jmenování. Sabbah je známý svým protiizraelským postojem. Gouriona respektují nejen Arabové v Abu Groš, ale také mnozí Izraelci.
„Pro mne je židovství a křesťanství jedno a totéž. Nemusel jsem opustit judaismus, abych se stal křesťanem. Židé a křesťané tvoří jedno tělo.“ Takové je vyznání Gourionovo. Proto není zastáncem misie mezi Źidy. Svému odpůrci Sabbahovi řekl po ordinaci: „Příteli, kardinál Lustiger a já jsme Židé, a jako většina Židů na světě jsme loajální k Izraeli, i když někdy kritizujeme vládu Izraele za její chování.“ S mesiánskými Židy má Gourion dobré vztahy a považuje se s nimi za jednu rodinu. Jeho vlastní rodina ho po jeho křtu v roce 1958 nazvala zrádcem, ale jeho bratři ho po ordinaci požehnali. (israeltoday, 1/04, ko)
Ortodoxní Žid miluje Ježíše
David Ben-Meir je sice ortodoxním židem, ale jeho názory rozhodně ortodoxní nejsou. Má rezervovaný postoj jak k judaismu, tak i k mesiánským židům.
„Po svém příjezdu do Izraele jsem potkal bývalého vrchního rabína v Bulharsku Daniela Ziona. Nejprve mu nabídli post rafinátu, ale když média zveřejnila, že věří v Ježíše Krista, bylo po nominaci. Mnohé mesiánské kongregace jsou v Izraeli špatně vedeny. Nerespektují Tóru, jak Ježíš přikázal, ale následují křesťanské tradice, které nám jsou cizí. Ale některé se už vrátily ke svým židovským kořenům.
Nemusím se stát křesťanem, jako se křesťan nemusí stát Židem. Mám v Mea Šearim úzké vztahy s mými židovskými bratřími a sestrami, i když zatím nevěří v Ježíše jako Mesiáše. Pomáhám chudým, pečuji o přeživší holocaust a rozvážím jídlo potřebným rodinám. Někteří mesiánští bratři se domnívali, že patřím k antimisijní skupině Jad Le´Achim, zatímco ortodoxní mně nazývali misionářem.
Jsem jen prostý Žid, jakým byl Ježíš. Miluji Ježíše, protože není jen mým Spasitelem, ale také Spasitelem mého národa. (israeltoday, 2/03, ko)
Kazatel Wilkerson a Izrael
„Mnoho křesťanů nerozumí Bibli. Antisemitismus v církvích bují, zejména v Británii. Jak může Bush, který zná Bibli, nebát se Boha a nutit Izrael k územním kompromisům v Mírovém plánu? Bůh ho za to ztrestá, dolar padne a Bush padne do depresí. Bude-li Jeruzalém rozdělen, svět upadne do chaosu.“ (israeltoday, 7/03, ko)
Jehuda Bauer o islámu
V Praze narozený profesor Bauer byl šéfem Mezinárodního institutu pro výzkum holocaustu v Jad Vašem. V rozhovoru o islámu odpověděl na otázku, co je větším nebezpečím, zda neonacismus nebo islámský antisemitismus: „Fundamentalistický islám, považující křesťany a židy za své nepřátelé, je mnohem nebezpečnější. Radikální muslimové bojují s velkou nenávistí proti Židům.“ (israeltoday, 2/02, ko)
Raphael Israeli o islámu
Profesor Hebrejské univerzity řekl v rozhovoru mezi jiným: „Žádný umírněný islám neexistuje, je pouze jeden islám. Západ zná myšlení muslimů, kteří dobře vědí, že Izrael zachází s palestinskými Araby lépe, než Američané s islamisty v Afghánistánu. Saúdská Arábie poskytuje Hamásu ročně 100 milionů dolarů a přesto zůstává „přítelem“ USA. Trestají tedy Spojené státy arabské režimy, podporující terorismus?
Evropské režimy nikdy nepřiznají, že mají z muslimů strach. Raději platí. Koupit si mír je levnější, než jít do války proti islámu. Šimon Peres sice tvrdí, že lepší ekonomika v islámských zemích vytvoří „nový Blízký východ“, ale to je totální nesmysl. Bin Ladin je přece milionář a žije raději v jeskyni, aby mohl bojovat a financovat terorismus. Teroristé z Hamásu jsou také absolventi univerzit.“ (israeltoday, 11/01, ko)
Proč nenávidí Izrael?
Jako bratři nenáviděli Josefa pro otcovu přízeň, tak národy nenávidí Židy, pro jejich vyvolení Bohem. Národy je pronásledovaly, mučily a vraždily, poněvadž je chtěly nahradit a odmítaly tím Boží Slovo. (Ludwig Schneider)
Spisovatel Ejal Megged „Ježíš je branou k Bohu, jak to čteme v Novém zákoně. Židovský kardinál Lustiger je mým přítelem mi jednou řekl, že „mé židovství mi nemůže nikdo vzít.“ Nemusím se stát křesťanem, poněvadž víra v Ježíše je částí judaismu.
Je zajímavé, jak levicové vlády v Izraeli následovaly křesťanskou metodologii v dějinách Izraele jako první. Nepřátelé na nás střílejí a my s nimi jednáme o míru. Izrael odpustil svým nepřátelům ne jednou, ale vícekrát, přesně podle Ježíšova: ne 7krát, ale 77krát. Sám mám s tím dnes problém. V Novém zákoně vede tato Ježíšova odpověď do nebe, ale v politické realitě do pekla. Proto si myslím, že náboženství a politika by měly zůstat odděleny.“ (israeltoday, 4/01, ko)
Generál Meir Dagan
Penzionovaný izraelský generál řekl v rozhovoru mimo jiné: „Během posledních let palestinští Arabové poznali, že nemusí dohody plnit a stejně dosáhnout stále víc a víc. Ehud Barak přesvědčil Izraelce, že máme pouze dvě možnosti: nepřetržitý ústup nebo válku. A to je velká chyba. Rozdělený Jeruzalém je receptem na válku.“ (israeltoday, 1/01, ko)
***Ferda***