poslal Nepřihlášený Internetová Wikipedie dostala velký dar pro své zdokonalení
Washington - Oblíbená internetová encyklopedie Wikipedia, vybudovaná armádou dobrovolníků, obdržela dosud největší sponzorský dar své existence.
Jsou to tři miliony dolarů (asi 49 milionů Kč) od nadace Alfreda P. Sloana, za něž chce Wikipedia nejen zajistit svou existenci na příští tři roky, ale především vytvořit týmy odborníků a vylepšit software s cílem zdokonalovat obsah svých hesel.
Oznámili to v noci na dnešek členové vedení nadace Wikimedia, která chod internetové encyklopedie řídí.
"Myslíme, že tento dar otevře cestu k dalším velkým donacím. Signalizuje totiž, že i velké dobročinné nadace se dívají příznivě na to, co děláme," řekl podle agentury AP Jimmy Wales, projektový vedoucí a zakládající člen nadace Wikimedia. "A také to vyřeší řadu otázek o tom, zda máme začít se zařazováním reklam do našich hesel, abychom přežili," dodal.
Sloanova nadace poskytne Wikipedii jeden milion dolarů ročně, a to tři roky po sobě. Nadase Wikimedia sídlící v San Francisku uvedla, že sponzorský dar použije k vylepšení softwaru, včetně takového, který by přispěvatelům umožnil zdokonalovat kvalitu hesel a článků.
Dále si encyklopedie bude moci dovolit nové odborné spolupracovníky a vytvoření tištěných knih pro lidi bez počítačů. Představitel Sloanovy nadace uvedl jako důvod, že významný dar šel právě Wikipedii, že tato internetová encyklopedie "představuje významný skok" ve shromažďování a uspořádávání vědomostí. Wikipedia založená v roce 2001 je u uživatelů internetu velmi oblíbená a to ji řadí na sedmou příčku mezi nejsledovanějšími webovými stránkami v USA. V první desítce jsou kolem ní nejbohatší internetové firmy jako Yahoo, Amazon, News Corp., Microsoft a Google, které se živí reklamou.
Wikipedia přitom spočívá na individuálních, spíše malých sponzorských darech. Loni takto vybrala 2,2 milionu dolarů (asi 35,9 milionu Kč), o rok dříve to bylo 1,3 milionu dolarů (asi 21,2 milionu Kč). Zakládající členové nadace ale již začínali diskutovat o metodách, jak encyklopedii zajistit dlouhodobější perspektivu, třeba zavedením reklamy. Nynější dar zřejmě ve vedení posílí názor, že Wikipedia pro zařazování reklamy ještě nedospěla.
Wikipedia má vedle hlavní anglojazyčné verze také varianty v jednotlivých národních jazycích včetně českého (díky Bohu! - pozn. autora).(zdroj: http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/index_view.php?id=304008)
NO... NENÍ TO OPTIMISTICKÉ, ŽE SE MYSLÍ I NA "CHUDÉ UŽIVATELE INTERNETU"?
(..a chudé křesťany zvláště)
Daggie :-)