|
Právě je 568 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116815623 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně
Vloženo Pondělí, 29. březen 2010 @ 16:26:21 CEST Vložil: Stepan |
poslal Pamplon Zvu vás k tichému rozjímání o tom, kterak někoho držet v šachu nejednoznačným slibem.
Znáte to, žejo? (Ga 5,19-21) Skutky lidské svévole jsou zřejmé: necudnost, nečistota, bezuzdnost, modlářství, čarodějství, rozbroje, hádky, žárlivost, vášeň, podlost, rozpory, rozkoly, závist, opilství, nestřídmost a podobné věci. Řekl jsem už dříve a říkám znovu, že ti, kteří takové věci dělají, nebudou mít podíl na království Božím.
Možná si říkáte, že tyto věci přece neděláte. Opravdu? Položte si ruku na srdce přátelé, opravdu se dokážete ode dneška až do smrti s nikým nepohádat a ode dneška až do smrti být v každém ohledu střídmí? Tak vidíte, a Nový Zákon jasně říká, že v takovém případě nebudete mít podíl na Božím království.
Možná si říkáte, že tyto věci sice občas trošičku děláte, ale že přece Ježíš umřel za naše hříchy a hned ocitujete obrovské množství veršíků z Bible, kterými budete chtít potvrdit, že vám bude odpuštěno. Ale to právě zde apoštol Pavel jasně, jednoznačně a přímočaře popírá.
Možná namítnete že vytrhávám ze souvislosti. Ale naopak, souvislosti tohoto Pavlova dopisu všichni známe.
Takže to vypadá, že nám tady autoři Bible dali nejednoznačný slib spasení, aby nás bylo možno držet v šachu, a podle potřeby na nás vytáhnout ty veršíky, které se někomu zrovna hodí do krámu, abysme se neměli čeho chytit, protože vždycky tady bude ten opačný veršíček. Ale my jim na to neskočíme. Že ne?
|
Podobná témata
|
|
Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 29. březen 2010 @ 17:20:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | My tyhlety věci a spoustu jim podobných neděláme jen trošičku ale hodně a pořád. Mnohem víc než si vůbec umíte představit. My nejsme lepší než Vy, možná jsme podstatně horší. Je možné že máte laskavou povahu a lidé Vás právem považují za dobrodince a skvělého člověka. To co je na nás a v nás dobrého nejsme my ale Ježíš. Jeho oběť, láska a nekonečné Milosrdenství je větší než hříchy celého lidstva dohromady. Od Adama až do dne posledního soudu. To že nám Otec odpouští si nemusíme dokazovat jeho knihou, i když to někdy v důsledku malé lásky a důvěry děláme. Jediné co nás může od Krista oddělit je naše vlastní pýcha. V ní je kořen každého smrtelného hříchu který vede k odmítnutí Boha z naší strany. Spousta lidí se dostala na scestí pro to že chtěli být dokonalí a bez hříchu pro svoji slávu a pýchu a nedovedli si přiznat svou chybu. Autory Písma a pastýře z našich církví nám Pánbůh nedal pro to aby nás ohrožovali a drželi v šachu ale aby se o nás starali jako o stádo a občas nám pořádně vydrbali vlnu když si jí ušpiníme. Ustanovil je nad námi a zároveň pro nás aby nám sloužili. |
Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: Pamplon v Pondělí, 29. březen 2010 @ 17:57:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Asi se ve mně mýlíš, Bůh ví, že jsem ve všech ohledech dobytek. Jenže řeč byla o něčem jiném.
Ukázal jsem, že uvěřit Bibli Je jako vzít si úvěr od lichváře. Když tě lákají, říkají ti jen samé hezké věci. Ale pak když máš tu krásnou věc doma, najednou si všimneš, že v té smlouvě jsou napsané docela nepříjemné věci. Tak si řekneš že nebude hned nejhůř. Ale jednoho dne zazvoní exekutor a ty zjistíš že ses nechal napálit a už je pozdě.
Že Ježíš přece nezemřel proto aby pak hledal možnosti jak nás zatratit? Proč by Bůh nemohl být zákeřný a nesmyslně zlý?
|
]
|
|
Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Pondělí, 29. březen 2010 @ 18:03:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pamplone, ne že nám bude odpuštěno, ale bylo již odpuštěno!!! |
Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Pondělí, 29. březen 2010 @ 22:28:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milovaný bratře Didyme, i ten největší inteligent může být před Bohem největší tupec...:-)))
Proto děkuji Pánu za Tvůj nádherný komentář,který je bez povšimnutí a který chytrá Horákyně pochopí jen bude-li jí to dáno!
|
]
Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 30. březen 2010 @ 08:51:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | který chytrá Horákyně pochopí jen bude-li jí
to dáno ..... Horákyně, to je čistě technická věc, způsob platby za zboží. Platba kartou, v hotovosti, složenkou, fakturou, na dobírku atd..... Buďto zálohově dopředu, nebo při dodání, nebo po dodání. Náš případ je - už je zaplaceno. Jak - hotově, plná cena, dopředu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Úterý, 30. březen 2010 @ 11:43:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj fallkniven_f1, jistě že již bylo zaplaceno a odpuštěno !!!
A abychom si dále rozuměli.Autor článku se snaží svévolně udělat z ap.Pavla "chytrou Horákyni" ,což se mu jaksi nepovedlo a ani se mu to nepovede a ve skutečnosti ji udělal sám ze sebe... Proto jsem napsal ,to co jsem napsal. (Ga 5,19-21) Skutky lidské svévole jsou zřejmé: necudnost, nečistota, bezuzdnost, modlářství, čarodějství, rozbroje, hádky, žárlivost, vášeň, podlost, rozpory, rozkoly, závist, opilství, nestřídmost a podobné věci. Řekl jsem už dříve a říkám znovu, že ti, kteří takové věci dělají, nebudou mít podíl na království Božím.
A také nemají podíl na království Božím. A to, co někoho může držet v šachu, jest úplně to nejhorší - nevěra. Amen.
|
]
Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Úterý, 30. březen 2010 @ 16:05:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano bratře Vlastíku. Ale jak víme,tak naštěstí spasení nezáleží v moudrosti.To bych nebyl spasen ani náhodou :)) |
]
|
|
Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Pondělí, 29. březen 2010 @ 18:06:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pamplon Izajáš
1:18 -
Pojďte, projednejme to
spolu , praví Hospodin. I kdyby vaše hříchy byly jako šarlat,
zbělejí jako sníh, i kdyby byly rudé jako purpur, budou bílé jako vlna.
No, i když hřeším, Hospodin o mých slabostech a hříchu ví a já ho prosím, aby mi hříchy odpustil. Svých hříchu lituji.
Nemohu říci, že bych byla nadšena z toho, že stále hřeším. Tebe to Pamplone naplňuje nadšením?
Myslím, že když hřešíme, Bůh je náš milosrdný Otec a můžeme ho prosit o odpuštění hříchů. Jenom naše pýcha nam nedovolí přiznat si hříchy, litovat je a vyznat je před Hospodinem.
|
Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: Pamplon v Pondělí, 29. březen 2010 @ 21:39:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaelo, já toho taky velice lituju že hřeším a metodicky se to snažím omezit. Před rokem jsem si začal dělat čárky do tabulky, kolikrát za den jsem zhřešil a jakým způsobem a modlil jsem se za snížení statistiky. Svatý Ignác (zakladatel Jezuitského řádu) ve své knize Duchovní cvičení uvádí celkem jednoduchý návod jak sledovat pokrok ve snaze o čistý život. Já jsem analytik, takže jsem si po třech týdnech udělal statistiku, křivky a grafy a ukázalo se, že když se člověk rozhodne nehřešit, tak pokles frekvence výskytu bezbožného chování a rouhačských myšlenek má hyperbolický průběh, který ale bohužel nekonverguje k nule, nýbrž k nějakým dvaceti vědomým hříchům za den.
Cítím že to zní jako bych si dělal srandu, ale nedělám, svatý Ignác tu knihu opravdu napsal a opravdu jsem to podle jeho metody zkoušel a pak jsem to matematicky vyhodnocoval. Chtěl jsem si prostě ověřit, jestli jsem vůbec schopen alespoň dočasně žít bez hříchu jako Ježíš a ukázalo se, že je to možné, ale maximálně několik minut. Dříve nebo později prostě přijde nenávistná nebo jinak nečistá myšlenka, slovo, nebo skutek a začíná se znova.
Já vím že křesťané věří, že jim Bůh odpustí. Jenže co je to platné. Apoštol Pavej jasně říká něco opačného, viz můj článek. A na to mi nikdo uspokojivě neodpověděl. Je to špatně přeloženo z Řečtiny, nebo tomu špatně rozumím? Když se mi řekne že ti kteří takové věci činí, nebudou mít podíl na nebeském království, tak to pro mě znamená že budu zatracen a šmitec. K čemu tedy věřit v Ježíše, když následky hříchu jsou podle apoštola Pavla tak neodvolatelné?
Černá je černá a bílá je bílá a ne možná trochu do zelenofialova.
|
]
Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Úterý, 30. březen 2010 @ 13:45:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pamplon Ty řešíš hluboké věci. I ta spiritualita Jezuitů s Ignácem z Loyoly - to je hloubka.
Já jsem teď četla sv. Tererezii od Dítěte Ježíše - Terézka píše: "Být malý znamená vůbec nepozbývat odvahu kvůli svým chybám, protože děti často upadnou, ale jsou příliš malé, než aby si ublížily."
Takže nedělám grafy a nezapisuji si hříchy, ale spíš jsem taková malá Terézka a utíkám za Otcem, ne?
Bůh řekl: I kdyby tvé hříchy byly jako šarlat, vybělím je.
My lidé jsme slabí a hříšní, ale myslím si, že jako analytik grafy hříchů dělat nemusíš. Lepší je prosit Boha o odpuštění hříchů a důležitá je lítost.
|
]
|
|
Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pondělí, 29. březen 2010 @ 20:09:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Brachu dobrý, asi bys k nám neměl promlouvat tak šetrně. Sám Ježíš nás otevřeně vyzývá:" Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec." (Mt 5,48) a dúrazně varuje, že kdo by snad nesytil hladové, nenapájel žíznivé, neujímal se cestujících a nenavštěvoval vězně, pěkně to schytá (Mt 25,41nn). Naše spravedlnost musí podstatně přesahovat tu zákoníků a farizeů (Mt 5,20) Já nejsem člověk hádavý, ale za to jsem vrah (Mt 5,21-22) a cizoložník (Mt 5,28). Ale co já - já nejsem nijak důležitý. Leč i Pavel se nám nejednou přiznává k tomu, že stále hřeší a nedělá to, co by dělat chtěl a měl (např. Ř 7,15nn). A to nás i Petr vyzývá, abychom byli svatí jako Bůh! (1Pt 1,13nn)
A přesto všechno věřím Bohu, že i takového prevíta, jako jsem já, dokáže svou láskou přivést ke spáse a usmíření se sebou samým jako všechny ostatní menší i větší prevíty (např. Ř 5.kap.; 1Kor 15. kap.). Nebude to jistě procházka růžovým sadem (např. 1Kor 5,1-5; 2Kor 5,10). Takže pisatelé Bible nám všem poskytli jistotu spasení, ale nijak nezatajují, že je to cesta trnitá (viz též článek o trestu) Jsem jim neskonale vděčný, že mi už nyní, v době mého pozemského putování, poskytli jakýsi manuál, abych aspoň věděl, v jakém že to stavu srdce člověk získá přístup k Bohu. Takže Pamplone, i ty dojdeš spásy a usmíření - toť dobrá zpráva pro tebe. |
Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: Pamplon v Pondělí, 29. březen 2010 @ 21:54:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podle mě může spásy dojít jen ten, koho Bůh spasí. A podle toho co píše apoštol Pavel, to z těch desítek miliard lidí, kteří na této planetě kdy žili, bude maximálně pár tisíc jedinců, pokud vůbec někdo. Sám Ježíš říkal, že mnoho je povolaných, ale málo vyvolených. Myslím SSNS, že tebe ani mně se to netýká. Ačkoli tebe možná ano, ty jsi zasloužilý misionář. Samozřejmě si nemyslím že bych zrovna já měl přijít do toho úplně nejhoršího pekla, míra provinění se jistě bude zohledňovat a stupeň trestu bude asi různý, ale o nějakém podílu na nebeském království si může obyčejný řadový člověk jen nechat zdát. Protože "Ti kdo takové věci činí, nebudou mít podíl na nebeském království." Nebo je to snad planá hrozba? |
]
Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: ssns v Úterý, 30. březen 2010 @ 02:01:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, vidíš-li to takto, pak tě ujišťuji, že i když znovunalezneš víru, jejíž součástí je uvedený popis Boha, pak nebudu obklopen jedním dalším člověkem, který vidí věci stejně, jak se o tom bavíme jinde.
Povšiml jsi si, že pro většinu křesťanů je Bůh vlastně schizofrenik? Na jedné straně stojí láska a milosrdenství, které ho vede k touze spasit všechny lidi, a na druhé pak spravedlnost, která ho nutí odsoudit lidi do věčného utrpení. Já odmítám věřit, že Bůh je nějak rozpolcený. Ne, Bůh je láska, jak nás informuje třeba Jan, a jeho milosrdenství i spravedlnost jsou její projevy. Z toho schizofrenního podání pak plyne, že Kristus byl lékem na Boží rozpolcenost, jinými slovy prostředkem, který Bohu umožnil nasytit jeho spravedlivou půlku, aby mohl dopřát sluchu své milosrdné - podle mnohých pak ovšem jen v případě určitého zlomku lidstva.
Očividně se mnou nesouhlasíš v tom, že Bible mluví ohledně Boha o restorativních trestech a ne trestu retributivním. Jenže i tak tu máme jeden problémek - základem retributivního trestu je, že jeho závažnost odpovídá zlému skutku, tj. zločinu. Můžeš mi prozradit, jak by ve své moci omezený člověk mohl spáchat něco, čemu by odpovídal trest nějakého věčného a nekončícího utrpení, tj. ve svých důsledcích neomezený zločin? Je-li vzkříšení realitou, pak ani vražda nemá věčný dopad. Docela mě děsí, kolik teologů se v této otázce drží vysvětlení Anselma. Ten byl totiž věrný středověkému zvyku, kdy vážnost zločinu byla posuzována i s ohledem na společenské postavení poškozeného (a rovněž viníka). Takže bylo větším a vážnějším zločinem, když sedlák znásilnil kněžnu, než když kníže znásilnil děvečku. A od toho už je jen krok k tvrzení, že každý hřích je hříchem proti Bohu a tudíž ... no znáš to.
K tomu tvému citátu, bych tě rád uklidnil. On ho totiž Pavel uvádí slovy:
Chci říci: Žijte z moci Božího Ducha, a nepodlehnete tomu, k čemu vás táhne vaše přirozenost. Touhy lidské přirozenosti směřují proti Duchu Božímu, a Boží Duch proti nim. Jde tu o naprostý protiklad, takže děláte to, co dělat nechcete. (Gal 5,16-17)
ale na jiném místě nás informuje:
Víme, že zákon je svatý- já však jsem hříšný, hříchu zaprodán. Nepoznávám se ve svých skutcích; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž to, co nenávidím. Jestliže však to, co dělám, je proti mé vůli, pak souhlasím se zákonem a uznávám, že je dobrý. Pak to vlastně nejsem já, kdo jedná špatně, ale hřích, který je ve mně. Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro. Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne. Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci. Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to já, ale hřích, který ve mně přebývá. Objevuji tedy takový zákon: Když chci činit dobro, mám v dosahu jen zlo. Ve své nejvnitřnější bytosti s radostí souhlasím se zákonem Božím; když však mám jednat, pozoruji, že jiný zákon vede boj proti zákonu, kterému se podřizuje má mysl, a činí mě zajatcem zákona hříchu, kterému se podřizují mé údy. Jak ubohý jsem to člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti? Jedině Bohu buď dík skrze Ježíše Krista, Pána našeho! - A tak tentýž já sloužím svou myslí zákonu Božímu, ale svým jednáním zákonu hříchu. (Ř 7,14-25)
Takže, je-li tvůj výklad Galaťanům správný, víme z první ruky, že se tam v tom pekle potkáš s Pavlem. A já k tomu dodávám, že svoji situaci vidím stejně jako Pavel v tom listu do Říma, takže si tam budeme moci mezi jednotlivými nataženími na skřipec zahrát trojkový mariáš:-)
Snad ti dodá kapku naděje, že stále silněji zní hlas těch z nás, kteří odmítají dopřát sluchu Augustinově převrácení smyslu dobré zprávy - Evangelia. |
]
Re: Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: Pamplon v Úterý, 30. březen 2010 @ 08:51:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | SSNS, dík že si dáváš tolik práce s odpověďmi na mé komentáře, cením si toho. Ale myslím, že jsi vedle.
Zaprvé společenské postavení má vliv na závažnost hříchu nikoli podle mě, ale především podle Bible. Například Saul byl celkem skromný muž, na rozdíl od Davida ani neměl harém, měl ale tu smůlu, že byl v boji poražen. Ano, byl neposlušný, ale kdo z nás není? A jak se v dějinách poraženým obvykle stává, byl kvůli svým charakterovým chybám vylíčen jako záporný hrdina vystřižený z filmu.
Naproti tomu David byl normální kriminální živel co se dostal k moci. Své nepřátele ani nepohřbíval a nechával je sežrat zvěři. Na politický trůn vystoupal po mrtvolách. Měl harém. Tisíce žen, kterým vzal právo na lidskou důstojnost. Svinstvo. Já mám v počítači ledajaké obrázky, ale o mně taky Bible jasně říká, že "ti kdo takové věci činí, nebudou mít podíl..." a ne že jsem boží muž, jako o Davidovi. Svou poslední vůli David zenužil k porušení mezinárodní mírové dohody. Podraz na entou, a neříkej, že se to Bohu líbilo. Ale jak se v dějinách stává většině vítězů, Bible o něm hovoří jako o hrdinovi, jeho prasečiny sice nezamlčuje, ale podle toho jak se Bible o těch dvou vyjadřuje, myslím že u Božího soudu bude rozdíl mezi hodnocení Saulových a Davidových provinění bolestně nakloněn na Saulovu stranu.
A pokud jde o dva citáty, které uvádíš, to je obehraná deska, každé dvacáté kázání je právě o tomto. Jenže se v nich neřeší, jak to nakonec dopadne, zatímco citát který jsem uvedl já, to řeší, a to velmi jednoznačně a přímočaře. "Už jsem vám říkal a říkám znovu.......nebudou mít podíl...." A že mnoho jiných veršů zase jednoznačně a přímočaře tvrdí něco opačného? To je právě jeden z důvodů, proč mi to všechno zní podezřele. Další důvod je ten, že to kdo mi to zvěstovali, taky každou chvíli říkali něco opačného, ale o tom už jsem psal jinde.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 30. březen 2010 @ 09:51:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, byl neposlušný, ale kdo z nás není? ..... hrubě porušil pracovní kázeň a byl na §53 vyhozen, ano, to se může stát každému z nás kdo ignoruje přímé příkazy nadřízeného a dělá opak toho co mu vedení dá za úkol.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: ssns v Úterý, 30. březen 2010 @ 13:28:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | SSNS, dík že si dáváš tolik práce s odpověďmi na mé komentáře, cením si toho. Ale myslím, že jsi vedle.
OK, není zač. Klidně toho nechám:-)
Zaprvé společenské postavení má vliv na závažnost hříchu nikoli podle mě, ale především podle Bible.
Počkej, Saul i David měli stejné společenské postavení - oba byli králové. To přece nemá s tím, co jsem psal nic společného.
A pokud jde o dva citáty, které uvádíš, to je obehraná deska, každé dvacáté kázání je právě o tomto.
Vážně? No ale já se s tebou přeci nepřu. Jsou tu vlastně tři možnosti:
1) Tvůj výklad té pasáže je správný a pak je nutno Bibli číst tak, že té spásy nedosáhne prakticky nikdo, a to ani Pavel - autor obou pasáží. V Písmu tedy máme pár případů, kdy se dovídáme, že dotyčný spasen byl (tj. získal podíl na království) a jeden z nich je docela zajímavý - jde o jednoho z těch zločinců (pravděpodobně vrah), který byl s Ježíšem ukřižován a kterému Ježíš jeho podíl přímo slíbil. (Lk 23,40-43).
2) Tvůj výklad té pasáže je chybný, a pak spásy dosáhnou buď všichni, což Bible také explicitně učí, nebo jen někteří, ale rozhodně ve větší míře, než připouštíš.
3) Bible je zcela nedůvěryhodná kniha, kde se učí vzájemně si zcela protiřečící věci i v naprosto klíčových otázkách, kam jistě spása spadá. Pokud přistoupíš poctivě k celému NZ a použiješ optiku použitou u předmětného citátu, měl bys dojít právě k tomuto závěru, tj. jak píšeš: "A že mnoho jiných veršů zase jednoznačně a přímočaře tvrdí něco opačného? To je právě jeden z důvodů, proč mi to všechno zní podezřele. Další důvod je ten, že to kdo mi to zvěstovali, taky každou chvíli říkali něco opačného, ..."
Já sám jsem tu kdysi k bodu 3 napsal krátkou úvahu (O mlhavosti Nové smlouvy), takže pro tebe mám velké pochopení:-) Můj postoj k této otázce je prostý: Bible opakovaně ukazuje, jaký jsem šmejd. Současně ukazuje, že nemám na to, abych se stal věru spravedlivým (nemluvě o tom, že i kdybych se takovým stal už dnes, mám stále svoji temnou minulost) a současně ukazuje, že je jen jedna cesta, jak i takový šmejd může dosáhnout usmíření s Bohem. Kdybych víru v Boží lásku a milosrdenství (a současně spravedlnost) neměl, kdybych nevěřil, že nám ji zjevil v Kristu, mohl bych nadále věřit v Boha, ale buď bych na tom byla asi jako ty, nebo bych konvertoval k islámu. I když bych při aplikování tvé optiky na Korán dospěl také k nemalým problémům, ale řekněme si, že Korán aspoň nikde explicitně neříká, že spásy dojdou všichni. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: Pamplon v Úterý, 30. březen 2010 @ 13:58:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Musím sebekriticky přiznat, že jsem zkusil číst Korán, abych si udělal vlastní obrázek, stejně jako jsem ze stejného důvodu četl Hitlerův Mein Kampf, Marxův Kapitál, la Veyovu Satanskou Bibli, Leninovy spisy a křesťanskou Bibli. Korán je jediná kniha, u které jsem vůbec nepochopil, co tím autor vlastně myslel a co si mám při čtení představovat. Je to řada slov bez ladu a skladu, které dohromady nevytvářejí žádné smysluplné věty. U Ježíše ani moc nechápu, proč ho vlastně židé neuznali, až na výstřelky s usekáváním rukou a vytrháváním očí byl Ježíš celkem v pohodě, ale u Mohameda to chápu velmi dobře, ten asi v pohodě nebyl. Možná bych se měl zeptat nějakého imáma, nebo ajatoláha, jestli to třeba nečtu špatně, jenomže nemám kuráž prudit muslimy abych nepřišel k úrazu.
Tys pochopil co vlastně Korán říká? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 30. březen 2010 @ 19:18:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ještě ti tam chybí "kniha Mormon" :o))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: ssns v Úterý, 30. březen 2010 @ 20:11:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | U Ježíše ani moc nechápu, proč ho vlastně židé neuznali, až na výstřelky s usekáváním rukou a vytrháváním očí byl Ježíš celkem v pohodě,
My máme BOHUŽEL často tendenci chápat Bibli jako cosi mezi sbírkou zákonů a učebnicí dogmatiky. Tak tomu ale není. V každé pasáži se je nutné napřed soustředit na to, co je vlastně hlavní motto sdělení. V té, kterou zmiňuješ, ukazuje Ježíš závažnost hříchů a pomáhá si při tom nadsázkou. To je naprosto běžný způsob projevu. A abys věděl, že si opravdu vážím toho, že se snažíš o věcech přemýšlet, poskytnu ti jeden z Ježíšových výroků, který budeš asi považovat za ještě větší výstřelek.
Řecký text jeho výroku z Lk 14,26 zní:
εἴ τις ἔρχεται πρός με καὶ οὐ μισεῖ τὸν πατέρα ἑαυτοῦ καὶ τὴν μητέρα καὶ τὴν γυναῖκα καὶ τὰ τέκνα καὶ τοὺς ἀδελφοὺς καὶ τὰς ἀδελφάς, ἔτι τε καὶ τὴν ἑαυτοῦ ψυχὴν, οὐ δύναται μοι μαθητὴς εἶναί.
doslovný překlad pak vypadá takto: jestliže někdo přichází ke mně a nemá v nenávisti (úplně doslovně je tam "a nenenávidí") otce svého, matku, ženu (zde manželku), potomky (děti), a dokoce svoji duši (= sebe samého, idiom), nemůže být mým žákem (učedníkem).
Použité sloveso miseó se v NZ vyskytuje 36, počítám-li dobře. Překlad "nemá v nenávisti" odpovídá, co do významu řečtině a mnohé překlady to tak také překládají. Pokud tu použiji optiku, kterou se díváš na tu pasáž z Galaťanům, měl bych se asi vyděsit. Cože? Ježíš si tu klade jako jednu z podmínek pro to, abych mohl být jeho učedníkem to, že mám nenávidět celou svoji rodinu? Jak je pak možné, že Ježíš stále dokola mluvil o nutnosti lásky ke všem lidem, dokonce nepřátelům? Jak mohl vůbec kritizovat farizeje, že umožnili dětem právní kličku, kterou se vyhly jinak povinné materiální podpoře rodičů? Znalost hebrejského myšlení a vyjadřování ten problém snadno vyřeší a člověk ví, že se tu mluví o tom, že učedníkem nemůže být někdo, kdo miluje kohokoli více než Ježíše. Ba co víc, Ježíš tu jako jádro svého poselství sděluje, že učedníkem může být ten, kdo ho opravdu miluje a jako výrazový prostředek používá opět nadsázku. Je to pro nás celkem nezvyklé, ale je to způsob, jak ukázat hloubku takového citu. Přesto - úplně stejné formulace je použito i v Ř 9,13:"καθὼς γέγραπται· τὸν ᾿Ιακὼβ ἠγάπησα, τὸν δὲ ᾿Ησαῦ ἐμίσησα. (jak je psáno, Jákoba jsem miloval a Ezau nenáviděl)"a sám jistě víš, kolik teologických konstrukcí (zejména z pera kalvinistů) kolem toho je. A když to zase vezmeš tak, jak to leží, máš tu další oříšek, protože nejen že nás Písmo opakovaně ujišťuje, že Bůh nikomu nestraní, dostaneme se do paradoxní situace, kdy Jákob nakonec Ezau miluje (jistě znáš příběh o jejich usmíření), čímž vlastně projevuje víc lásky než Bůh, o kterém čteme, že je láska:-)
Tys pochopil co vlastně Korán říká?
S Koránem je to jako s Biblí. Je dobré být obeznámen s arabštinou a arabským způsobem vyjadřování i myšlení. Samozřejmě se hodí i znalost historických souvislostí. Budeš-li se pokoušet Korán znovu pochopit, čti súry v pořadí, jak byly historicky pronášeny. Je dobré mít k ruce nějaký Mohamedův životopis. Mnohé se ti objasní už v okamžiku, kdy uvidíš súry rozdělené podle vztahu Mohameda ke křesťanství a judaismu. Mohamed napřed předpokládal, že jeho zvěst je jakýmsi dokončením křesťanství a judaismu. Domníval se, že křesťané a židé ho bezodkladně přijmou za proroka. To se jaksi nestalo, takže v Koránu vidíš postup z období toho očekávání, přes dotazování se, proč ho nepřijali, když přece mají Písma, která o něm mluví, až po odsudek.
Rovněž je třeba pamatovat na to, že Korán jako celek je poezií. A jako dílo poetické je ho třeba číst a chápat. Platí tu vlastně totéž, co o Bibli. Jinak se neboj oslovit nějaké muslimy. Obecně ti radím dávat si víc pozor na jazyk. Když půjdeš do Vatikánu a papežovi tam před všemi řekneš, že Ježíš byl pomatenec, podvodník či něco podobného, v nejhorším tě možná vyvedou. Řekneš-li totéž někde v islámské zemi o Mohamedovi, budeš rád, když vyvázneš se zdravou kůží a nějakým tím trestem (např. vězení). V české mešitě tě asi jen vyhodí, ale i tak tam hrozí, že se někdo neudrží:-)
Chceš-li pochopit Korán a islám, neptej se tedy křesťanů, ptej se muslimů.
|
]
|
|
Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 30. březen 2010 @ 10:48:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Svatý Pavel k nám hovoří jasnou a srozumitelnou řečí, podobně jako naše světská spravedlnost. Říká nám že k Bohu nemůže přijít nic co není čisté. Tak jako kdybyste si přečetl nějaký paragraf na kolik let ztratíte svobodu když způsobíte záměrně určitou škodu. Pak přijde král nebo prezident a řekne pusťte ho, dávám mu milost a nepůjde do vězení. Podmínky pro udělení amnestie jsou ve stejném zákoníku a také mají svoje paragrafy. Stejně jako se v jedné Bibli píše o spravedlnosti a milosrdenství. Na tom není nic divného ani protichůdného. Propadl jste trestu a pak dostal milost. Zbývá už „jen“ zaplatit škodu. Prezident by Vám sice udělil milost od trestu za zločin ale dluh by Vám zůstal. Ježíš za nás zaplatil i ten. A o tom to je. Na Vás pak záleží jestli tu milost přijmete nebo odmítnete.
|
|
|
Veřím Ježíši (Skóre: 1) Vložil: legenda v Úterý, 30. březen 2010 @ 10:52:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | No ,myslím, že bysme se měli hlavně zamyslet , Komu budeme věřit-jestli Ježíši-Božímu Synu, který osobně nesl ty hříchy a tak ví zaco konkrétně zaplatil :)a nebo člověku/o němž bylo řečeno , že jeho slova často matou -a sám sebe nazývá nejmenším z apoštolů/
|
Re: Veřím Ježíši (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 30. březen 2010 @ 11:54:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslím si že není důvod proč bychom neměli věřit oběma. Bohu i člověku kterého pověřil tím aby nám o něm vyprávěl a svědčil. Svědectví završil svou vlastní krví a životem. |
]
Re: Re: Veřím Ježíši (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Úterý, 30. březen 2010 @ 12:12:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně poutnicku. |
]
Re: Re: Veřím Ježíši (Skóre: 1) Vložil: legenda v Úterý, 30. březen 2010 @ 13:38:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, já to myslela způsobem trochu jiným.... způsobem...že pokud Pavel na pohled odporuje Ježíši .... je to spíš o tom, že jsme nepochopili to, o co jde. Podle mýho mu prostě šlo o to, že určití jedinci berou milost jako svolení k hříchům/ a většina apoštolů na to naráží:že znovu křižují Božího Syna , apod./Prostě si myslím, že Pavel chtěl zmíněným textem dovést hříšníky k pokání . Ty, kteří věří i ty kteří neveří.... |
]
|
|
Re: Odpuštění hříchů: dar - nedar od chytré Horákyně (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 31. březen 2010 @ 11:13:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj. Když vytrhneš které koli místo z kontextu, nepochopíš skutečný smysl.
Tvůj výklad je chybný, nebere v potaz možnost obrácení, odpuštění hříchů.
(Srovnej 1 Kor2,14;Ř 8,1;)
"Neděláte, co byste chtěli". Obě složky v člověku - stránka tělesná a stránka duchovní - nejsou téměř nikdy zajedno, každá z nich nás táhne jinam. Je proto v člověku napětí a on stále a stále musí volit mezi tím, co chce tělo a tím, k čemu ho vede duch.
Z kontextu plyne následující: ...ti, kteří takové věci dělají (a neobrátí se a nepřestanou, nebudou litovat, nezvolí to, k čemu je nabádá duch!), nebudou mít podíl na království Božím. |
|
|
|
|