|
Právě je 579 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116821396 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Ořezávání a přiřezávání
Vloženo Neděle, 21. duben 2013 @ 18:43:23 CEST Vložil: Stepan |
poslal Frantisek100 Znovu jsem se zamýšlel nad podobenstvím o kmeni a ratolestech, a byl jsem uchvácen jeho hloubkou a významem. Musím se s vámi o to podělit. Třeba se budete radovat se mnou.
Aspoň přijdeme na jiné myšlenky než ty, které v poslední době sem vnášejí divnou náladu a možná i odvádějí od Ježíše.
„Já jsem vinný pravý kmen a můj Otec je vinař.“
Pán Ježíš mluví v podobenství, aby mohl lidem přiblížit duchovní pravdy. Je zajímavé, že tento výrok nevedl k žádnému uctívání vinné révy, zatímco jiná podobenství byla později brána doslovně a stala se předmětem uctívání a modlářství. Proč Pán Ježíš vybral vinnou révu? Vinná réva je bohatě plodící rostlina, kde na jedné větvi se urodí mnoho hroznů. Plody vinné révy symbolizovaly dobrotu a plodnost.Ale aby réva dávala ovoce, bylo třeba velké péče například ořezávání a přiřezávání.
A proto Pán Ježíš dodává: „Každou mou ratolest, která nenese ovoce, odřezává, a každou, která nese ovoce, čistí, aby nesla hojnější ovoce“
Co tím Pán Ježíš myslel.? Planá větev je k ničemu, protože nenese ovoce a navíc vyčerpává celý keř. Kdybychom je neodstranili, pak by celý keř zplaněl a nenesl by nakonec žádné ovoce anebo ovoce špatné. Proto ji vinař uřízne těsně u kmenu. Nejsou těmito větvemi ti, kteří nežijí podle Ježíše? Třeba se pro něho rozhodli, ale pak si žili po svém. Nenesení ovoce znamená i to, že nemají to, co je popsáno ke Gal.5,22-23 2 Petrově 1,5-8. „Ovoce Božího Ducha však je láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, tichost a sebeovládání. Proti tomu se zákon neobrací“
„Proto také vynaložte všecku snahu na to, abyste ke své víře připojili ctnost, k ctnosti poznání, k poznání zdrženlivost, ke zdrženlivosti trpělivost, k trpělivosti zbožnost, ke zbožnosti bratrskou náklonnost a k bratrské náklonnosti lásku. Máte-li tyto vlastnosti a rozhojňují –li se ve vás, nezůstanete v poznání našeho Pána Ježíše Krista nečinní a bez ovoce“
Tak jako, když planá větev se odřízne, pak skončí ne zemi, kde uschne a pak se spálí, podobě je to s člověkem bez ovoce. Přijde o duchovní život, protože už není napojen na strom života. Ale co znamená to přiřezávání větví, které nesou ovoce, neboli očisťování. Úžasné podobenství. Nepotřebujeme my, kteří věříme v Ježíše, někdy ukáznit, zastavit, dostat přes „ pusu“ ? Právě tohle zastavení vede k hojnějšímu ovoci. Je nepříjemné, bolí. Kdo to však přiřezává a očisťuje ? Je to někdo z těch věřících? Je to Ježíš ? Je to jen sám Bůh Otec. Někdy máme my sami tu snahu někoho přiřezávat, ale jak to dopadne, tušíme. To patří jedině Bohu. „ Vy jste již čisti pro slovo, které jsem k vám mluvil“
Slovem, které nám sdělil Pán Ježíš, pronikl k nám život. Život, o který pečuje Otec vinař. Slovo Ježíše, Slovo Boží, je ta pilka, kterou nás Bůh očisťuje a někdy přiřezává. „Zůstaňte ve mně a já ve vás. Jako ratolest nemůže nést ovoce sama od sebe, nezůstane-li při kmeni, tak ani vy ,nezůstanete-li ve mně.
Představme si, že jsme ta malá větvička. Žiju a dávám plody jen díky čemu? Odkud mi do těla proudí míza? Z pravého vinného kmene. Tak je to i s námi. Ta duchovní míza k nám pramení z Ježíše. A nerad, aby to znělo pyšně, ale nebýt nás, neprospělo by to ani vinnému kmeni. Vždyť my dýcháme a nás život prospívá i kmeni. Věřící lidé mají duchovní sílu z Ježíše a mají ji jen tehdy, pokud zůstávají součástí Ježíše jako ta větvička nemůže existovat vez vinného kmene. „Já jsem vinný kmen, vy jste ratolesti“
To je smysl našeho života s Ježíšem a v Ježíši. Být jeho ratolesti, které nesou ovoce. „ Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese hojné ovoce, neboť beze mne nemůžete nic činit.
Vždyť to už musí být každému jasné. Ta větvička bez vinného kmene, nemá užitek, protože nemůže žít, není spojena s tím zdrojem života. Bez Pána Ježíše také nejsme duchovně nic, ale s Ním jsme plodný život. „Kdo nezůstane ve mně, bude vyvržen ven jako ratolest a uschne , pak ji seberou hodí do ohně a spálí“
Trochu drsné, ale pravdivé podobenství. Kdo je bez Krista, skončí. K čemu byl život? Jaký byl užitek ? „ Zůstanete-li ve mně a zůstanou- li má slova ve vás, proste, oč chcete, a stane se vám. Tím bude oslaven můj Otec, když ponesete hojné ovoce a budete mými učedníky.“
Slova Pána Ježíše v nás znamená hlavě život podle Pána Ježíše a Jeho přikázání. Pak se můžeme spolehnout i na to, že Bůh slyší a odpovídá na naše prosby a modlitby. A pamatuje důležitou věc: Tím, že se bude chovat a jednat, jak nás učil Pán Ježíš a tím, že poneseme ovoce Ducha, pomáháme nejen sobě, ale oslavujeme Boha Otce.
Když jsou dobré hrozny, pochválí lidé především vinaře. Buďme plodnou ratolestí a dělejme radost Bohu.! To je náš cíl zde na Zemi. Kéž se tím řídím já a každý, kdo upřímně věří v Ježíše a přijal ho jako svého Spasitele a Pána.
|
Podobná témata
|
|
Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 21. duben 2013 @ 21:04:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pěkné Františku. Jedině v Něm můžeme naplnit Boží předurčení stát se obrazem tvůrce. Jenže bez péče vinaře to nejde.
Máme také jeden starší vinný kmen s několika mohutnějšími ratolestmi, na nichž pak každoročně vyrůstají další, které rodí hrozny. Každoročně se po zimě musí tyto rodící ratolesti nůžkami ustřihnout. Tedy několik metrů dlouhé výhony se zkrátí na 2 až 3 pupeny, tedy na několik centimetrů. Jinak vinný kmen nevydá mnoho plodů. Péče vinaře je tedy zapotřebí stále. Když Ježíš připodobňuje sebe ke kmeni, tak počítá s tím, že kmen bude ošetřovat sám Bůh. Péče je to někdy drsná, aby réva vydala plody, je opravdu nutné každoročně provést radikální řez. Z několika metrů, kam každá ratolest za léto vyroste, se musí provést řez až na centimetry. To bychom si měli uvědomit, že k našemu růstu potřebujeme často radikální změnu. Měli bychom si uvědomit, že tato radikální změna z dlouhánského vzrůstu zpět na plodný základ je k našemu užitku i k užitku celé rostliny.
Řez provádí sám Bůh, nechme se jím ošetřovat. Byť se nám to někdy může zdát drsné, že z našeho dlouhánského pohledu bujného vzrůstu spadneme zpět až k našemu základu u vinného kmene. Jinak to nejde. Bez neustálého růstu zakrníme pouze do neplodnosti, i když se budeme cítit dlouze rostlí.
|
|
|
Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 21. duben 2013 @ 21:11:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | „Ovoce Božího Ducha však je láska, radost, pokoj, trpělivost,
laskavost, dobrota, věrnost, tichost a sebeovládání. Proti tomu se zákon
neobrací“ chybi ti tady Ježíšova poslušnost svému otci až na smrt!!! A
nasledování ježíše znamená že člověk bude mít stejnou poslušnost jakou měl ježíš
. Přesněji poslušnost božího zákona takzvaného desatera ze sinaje. Ježíš to svým
životem naplnil a to samé očekává od svých následovníku. Problém je v tom že
99procent křestanu si myslí že Ježíš to naplnil za ně a tak to už nemusí plnit
jinými slovy mohou hřešit a nevadí to. ježíš to naplnil za nás, jeho milost nás
spasí.
|
Re: Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 21. duben 2013 @ 21:34:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže plnění Desatera ze Sinaje? No, přeji ti, aby se ti to podařilo. To já jsme podle toho co jsi napsal již určitě zatracen a čeká mě peklo. Ale mně to nevadí, ani všech těch 613 příkazů a zákazů. Já se spoléhám na Ježíše Krista, ten je tím Božím obrazem. Ten nám ukázal Boha přijímajícího i ztraceného syna. Není úžasné mít milujícího Boha Otce a nikoliv Boha - trestajícího soudce? |
]
Re: Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 22. duben 2013 @ 07:12:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty v tom máš ale zmatek |
]
|
|
Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 21. duben 2013 @ 22:25:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Je zajímavé, že tento výrok nevedl k žádnému uctívání vinné révy..
Vedl Františku, ale v širším kontextu. Vinařství je staré jako lidstvo samo a osobně si myslím, že je to oblast Bohem požehnaná. Co znám vinaře, jsou to většinou lidi kteří mají lásku k vínu, práci na vinohradě, a jsou to většinou poctivý a pracovití lidé, kteří se o vinou révu symbolicky starají tak, jako se o nás stará vinař nebeský Otec. To přece není samo sebou, že jsou vinaři takový.
|
Re: Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 22. duben 2013 @ 06:22:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Špatně jsem se vyjádřil. Chtěl jsem říci k modlářství.
|
]
Re: Re: Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 22. duben 2013 @ 08:33:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozumím, myslel jsi že nevedl k modlářskému uctívání vinné révy. To určitě nevedl, ale řekl bych, že tento výrok vedl k té správné úctě, kterou u vinařů lze pozorovat. Co se týče mých zkušeností uvědomuji si, že o kvalitní víno se stará většinou dobrý člověk. |
]
Re: Re: Ořezávání a přiřezávání (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 22. duben 2013 @ 06:23:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Špatně jsem se vyjádřil. Chtěl jsem říci k modlářství.
|
]
|
|
|
|