|
Právě je 587 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116813042 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Člověk obraz Boží V.
Vloženo Pátek, 31. květen 2013 @ 21:39:35 CEST Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Lidská bytost je duch, duše a tělo. I Maria matka Ježíšova lidství uměla od sebe rozlišit působení vlastní duše a vlastního ducha. Lukáš 1:46-47 Maria řekla: "Duše má velebí Pánaa můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli
Víra mnohých je zatemněná neschopností vnímat Boha na úrovni duchovní. Úroveň duševní, psychická je naopak lživě povyšovaná na úroveň ducha, na úroveň duchovní.
Jeden zdejší náboženský fanatik rád operuje se slovem "Já". Toto slovo může použít jen duše živá. Já žiji. Já již nežiji říct nelze. Lidská bytost v oživujícím spojení duch, duše, tělo=JÁ.
Při smrti naše Já zaniká. Smrt lidskou bytost a naše Já roztrhá. Lidský duch odchází k Bohu, duše je smrtí zmrzačená a není již duše živá, vazby duše na tělo zanikly spolu s tělem. Zůstávají jen vazby na ducha na duši. Duše pod Božím oltářem není již živá duše, je to duše zemřelého. Duše zemřelého touží po spravedlnosti a novém těle. Z pod oltáře v Božím chrámu v nebi proto duše zemřelých volají k Bohu a dožadují se spravedlnosti. Místo nového těla a obnovení jejich lidské bytosti je jim prozatím dáno bílé roucho. Do času než se doplní počet služebníků, kteří budou pro pravdu Božího slova zabiti jako oni. Do času než budou vzkříšení všichni, kdož náleží Kristu.
Základy náboženského fanatismu i ateismu jsou tři: 1) popření lidského ducha 2) nahrazení vedení ducha Duchem, vedení jiným člověkem (duchovním vůdcem, ideologem). 3) lživá záměna duše za ducha
Chcete- li náboženského fanatika osvobodit od fanatismu, ukažte mu jak v něm působí jeho vlastní duch. O zbytek se postará Duch svatý. Ničeho se duch zla tak nebojí, jako toho, že lidská bytost začne svého vlastního ducha používat ve svobodě Božího dítěte ve vztahu duch-Duch.
Satan nemohl lidem upřít ducha, tak jim pohanským náboženstvím zatemnil jeho vnímání a lživou náboženskou výchovou na místo ducha dosadil duši.
Lidská duše je naše nitro a je pouze v nás a ne mimo nás jak se lživě učí. Náš duch je v Bohu! Kde jásá Mariin duch? V Bohu, ne v duši!!
|
Re: Člověk obraz Boží V. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 01. červen 2013 @ 20:07:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Maria řekla: "Duše má velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli"...
Mariin chvalozpěv se inspiruje chvalozpěvem Anny a mnoha dalšími pasážemi SZ.
(1 Sam 2,1-10) Chana se takto modlila:
„Mé srdce jásotem oslavuje Hospodina, můj roh se zvedá dík Hospodinu.
Má ústa se otevřela proti nepřátelům, raduji se ze tvé spásy.
Nikdo není svatý mimo Hospodina, není nikoho krom tebe, nikdo není skálou jako náš Bůh.
Nechte už těch povýšených řečí, urážka ať z úst vám neunikne! Vždyť
Hospodin je Bůh vševědoucí, neobstojí před ním lidské činy.
Zlomen je luk bohatýrů, ale ti, kdo klesali, jsou opásáni statečností.
Sytí se dávají najmout za chléb, hladoví přestali lačnět. Neplodná posedmé rodí, syny obdařená chřadne.
Hospodin usmrcuje i obživuje, do podsvětí přivádí a vyvádí též odtud.
Hospodin ochuzuje i zbohacuje, ponižuje a též povyšuje.
Nuzného pozvedá z prachu, z kalu vytahuje ubožáka; posadí je v kruhu
knížat a za dědictví jim dá trůn slávy. Vždyť pilíře země patří
Hospodinu, on sám založil svět na nich.
On střeží nohy svých věrných, ale svévolníci zajdou ve tmách; svou silou se nikdo neprosadí.
Ti, kdo s Hospodinem vedou spor, se zděsí, až on z nebe na ně
zaburácí. Hospodin povede při i s dálavami země. Udělí moc svému
králi, roh svého pomazaného zvedne.“
Chvalozpěv je báseň. V básni je docela běžné, že pro umocnění nějaké myšlenky se její motiv opakuje v různých slovních tvarech. Krásou rozmanitosti jazyka se zde oslavuje Bůh. Např.: Má duše - můj duch. Můj Bůh - můj spasitel.
Ovšem i pokud bychom vysvětlovali tento chvalozpěv prosté židovské dívky řeckou filosofií, význam by zůstal nezměněn: V okamžiku zvěstování Maria musela podstoupit vnitřní boj (boj svého ducha (duchovního Já) s touhou po poslušnosti Bohu proti přirozenosti těla (tělesnému Já člověka) - jako svobodná dívka svolit k těhotenství se všemi důsledky a riziky hanby) a výsledek tohoto boje zněl: "Ať se mi stane podle tvého slova." To její psýché oznámilo vůli jejího ducha - vůli její lidské duše, duchovního Já člověka, které zvítězilo nad tělesným.
|
Re: Re: Člověk obraz Boží V. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 05. červen 2013 @ 18:05:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kol
2:8 Dejte si pozor, aby vás někdo nesvedl prázdným a klamným
filozofováním, založeným na lidských bájích, na vesmírných mocnostech, a
ne na Kristu.
|
]
|
|
Re: Člověk obraz Boží V. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 01. červen 2013 @ 20:32:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Při smrti naše Já zaniká."...
To je blbost. Při smrti se naše duchovní Já setkává s Kristem a skládá účet ze svého života (Žd 9,27).
Pro křesťana tedy naopak umřít se stává ziskem! (Fp 1,21).
Každý z nás, pokud je bez hříchu v milosti posvěcující, může také jásat v Bohu - protože má Boha ve svém srdci.
Tělo křesťana hostí jak nesmrtelnou vlastní duši, která má svůj původ v Božím dechu (hebr. ruach) - Gn 2,7, tak hostí také Boha, je chrámem Ducha svatého (1 Kor 3,16).
Tato trojice je Božím obrazem ve světě viditelném.
Sám člověk bez Boha totiž vůbec není schopen ve viditelném světě pravdivě zjevovat Boha.
Člověk je bytostně závislý na Bohu, zatímco Bůh není závislý na nikom a ničem.
Nikdo z vás není schopen doložit z Písma "třísložkovou anatomii" člověka. Mluvíte o "znovuzrození" a nerozumíte co to je, mluvíte o "novém duchu," který jste obdrželi od Pána a nevíte, o čem je řeč. Je - li "nový duch" člověka, logicky mu musel předcházet "starý duch" člověka. A nevíte ani co by se mělo stát s tím vaším "starým duchem" - který totiž odlišujete v jeho bytí od lidské duše.
Samé nedomyšlenosti a povrchnost v myšlení, zato dostatečná arogance "pravověrného" křesťana, který zde už svým chováním a soudy deklaruje svoji nekonečnou vzdálenost od Krista.
|
|
|
|
|