Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 528 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484776
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu?
Vloženo Pondělí, 26. září 2022 @ 09:33:02 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal oko

Chtěl bych tady rozvést některá docela hodně tu mezi vámi rozšířená klišé, které se zde pravidelně opakují stále znovu a znovu.

Klišé, která já optikou své katolické víry považuji za hodně mylná.
 A protože nestačí jen něco tvrdit - třeba to i dokázat - budu tedy hned i dokazovat. Samozřejmě  dokazovat ponejvíce z Písma  a dovolávat se přitom zároveň i vašeho samostaného zdravého úsudku.


Někdo moudrý kdysi řekl, že Pán Bůh nás učinil nedokonalými proto, abychom si mohli vzájemně pomáhat.
Byl bych rád, kdyby tento můj příspěvek byl ostatními chápán právě v tomto duchu, ve kterém je psán.
Aby ten, koho se to zrovna týká, se necítil ani ohrožen, ani nijak ponížen.
Nejde tu přece o vzájemné poměřování ideí, ale o získání pravdivého pohledu na život, na svět kolem nás.



(Danny).

Dítě křesťanských manželů je nedílnou součástí "těla rodiny". Je posvěcováno samotnou skutečností, že jeho rodiče jsou údy Kristova těla. Je proto svaté (zvnějšku) Proto je možno takové dítě křtít, aby bylo svaté i uvnitř - aby se křtem samo také přivtělilo ke Kristu - stalo se samo údem Kristova tajemného těla.

Mnoho z vás tu už řeklo, že se znovuzrodili vírou - tedy tím, že uvěřili Bohu.

Není to žádná náhoda - prostě to právě tak cítíte. Co se tedy tehdy skutečně stalo?

Víra je darem od Boha. Je nástrojem -  jako pluh, který člověk dostane, aby zoral a připravil pole svého srdce k setí.
Člověk může odmítnout vzít pluh do ruky - nebo ho naopak uchopí a začne na sobě tvrdě pracovat. To je o svobodné lidské volbě, která předchází vlastnímu uvěření.
A pak se začnou dít věci!
Když člověk pracuje na poli vlastního srdce, Duch svatý mu dává zakoušet radost  z tohoto díla- pro povzbuzení člověka, aby vytrval, až když později třeba přijdou zkoušky.

Ale nic z tohoto ještě není novým narozením!
Pokud si někdo myslí, že vnitřními pocity rozpozná skutečnost svého nového narození, tak si velice fandí a  hluboce se mýlí.

Znovuzrození se nepozná ani citově ani pocitově. Obojí jak může být při novém narození přítomno, tak i nemusí. Skutečnost změny při novém narození z vody a z Ducha je záležitostí pouze víry.

Ten, kdo z tohoto člověkem vírou připravené srdce dává nakonec vzrůst, je jenom sám Bůh!

Nové narození je z vody (křtu) a z Ducha svatého (J 3,5) a samo je dílem Božím. (Jiný člověk jen spolupracuje  s Bohem tím, že hlásá o Kristu a že  křtí)...


Protože člověk je viditelné tělo a neviditelná duše, tak
"přistoupí k viditelnému živlu vody neviditelný Duch - a je z toho svátost křtu".


(1 Kor 3,6)
Já jsem zasadil, Apollos zalil, ale Bůh dával růst.  Tedy ani ten, kdo sází, ani ten, kdo zalévá, nejsou něčím zvláštním, ale Bůh, který dává růst.
Ten, kdo sází, i ten, kdo zalévá, jsou jedno, každý však dostane svou vlastní mzdu podle své námahy. Neboť jsme Boží spolupracovníci; vy jste Boží pole, Boží stavba




Víra je tím, co ke křtu přivádí. Nové narození znamená "obléknout Krista ve křtu".

Děje se tak jen jednou za lidský život a je to už navždycky. Ať už potom člověk žije svůj život dobře či špatně, tuto skutečnost, že ho Bůh "adoptoval" za své dítě už nezmění. Ve křtu jsme se stali dědici věčného života. Však kdo více dostal - od toho bude také nakonec  i více požadováno...

(Gal 3,27)
Vždyť vy všichni, kteří jste byli v Krista pokřtěni, Krista jste oblékli. Již není Žid ani Řek, již není otrok ani svobodný, již není muž ani žena, neboť vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši. A jestliže jste Kristovi, jste símě Abrahamovo, dědicové podle zaslíbení.


......................................................................................................................


..."Musel tedy Pán Ježíš odolávat pokušení, nebo jako určitě nikoli otrok hříchu žádné pokušení (podle tebe) necítil?
....
  Pán Ježíš nemusel odolávat pokušení.
"...

(říká Cizinec).



Žd 2,17)
A tedy musel být ve všem učiněn podobný bratřím, aby se stal milosrdným a věrným veleknězem v Božích věcech, k usmíření hříchů lidu.  Protože sám vytrpěl pokušení, může pomoci těm, kteří jsou pokoušeni.   


Pán Ježíš vytrpěl pokušení - musel oddolávat pokušení.
Reálnost jeho zkoušek odpovídá reálnosti jeho lidství a na reálnosti obojího zase závisí reálnost naší spásy.
Pokud by Ježíš nemohl zhřešit, pak by Ježíšovy zkoušky nebyly reálné a Ježíš by nebyl svobodný jako my.
Stojíme tedy před dvěma otázkami:
1.) Jak je to s reálností Ježíšových zkoušek?
2.) Jak je to s Ježíšovou svobodou?


Pointa příběhu nám jasně říká, že Ježíš byl bez hříchu a že ve svých zkouškách obstál. Také nám ale říká, že Ježíš se Božím Synem nestal, nýbrž že jím od počátku je. On se prokázal jako "Svatý Boží" (Sk 3,14), jako ten, kdo je skutečně bez hříchu.

Je tedy třeba si položit otázku: "Hřeší osoba, nebo přirozenost"?

Odpověď je jednoznačná:  Odpovědnost za skutky je nutno připisovat osobě, která jedná.
Tvrzení, že Ježíš mohl zhřešit, rozděluje Krista na dva subjekty - tedy znamená buď adopcianismus, nebo nestorianismus. (jako kdyby Ježíš od počátku své existence Bohem nebyl, ale pouze se jím v jistémm okamžiku svého života stával).
Závěr je jediný: Kdo tvrdí, že Ježíš mohl zhřešit, zároveń říká, že Ježíš není Božím Synem v tom smyslu slova, jak nám ho představuje Nový zákon.



Jak je to ale s opravdovostí Ježíšových zkoušek?
Stačí si uvědomit, že možnost selhat nepatří nevyhnutelně  k předpokladům opravdovosti zkoušky.
Např. Když se vyrobí nový vypínač, nutno ho ve zkušebně podrobit zatěžkávací zkoušce. Po jejím provedení se ukáže, zda vypínač vydrží třeba desetkrát větší zatížení - či počet sepnutí a vypnutí, než požaduje norma. Vypínač je bezvadný. Jedinou podmínkou opravdovosti této zkoušky je to, aby se skutečně jednalo o seriový výrobek, aby nebyl "vylepšen".
Rozhodně ale neplatí, že by zjištěná bezvadnost - tedy nemožnost selhat -  by se stavěla do protikladu s opravdovostí provedené zkoušky.


Obdobně je tomu i v Ježíšově případě.
Opravdovost zkoušek vyžaduje, aby obstál jako člověk a aby jeho lidství nebylo nějak vyztuženo (vylepšeno) něčím, co s lidstvím není v souladu.
Ježíš jako člověk nebyl ušetřen při svých zkkouškách ničeho a nic v něm nezůstalo ušetřeno.
Zkoušky byly opravdové a ukázalo se v nich, že Ježíš  je "Beránek" bez vady.
Zadarmo to ovšem nebylo.
Ježíš prokázal, že člověk je schopen "unést" božskou důstojnost. Mělo by být evidentní, že Ježíš nemohl zhřešit, protože to by bylo v rozporu s jeho vlastní osobní totožností vtěleného Božího Syna. Tuto bezhříšnost však musel zaplatit svým lidským utrpením, ponížením a svou lidskou smrtí.









"Dokážeme vyslechnout i druhou stranu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 26. září 2022 @ 13:32:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je taková hluboká úvaha k tomu, jak tu mnozí vysvětlují své znovuzrození





Re: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2022 @ 16:58:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto má být popření spasení z VÍRY?

To je naprosto JINÉ evangelium, než je v Písmu.


Skutky apoštolské 15:9  a neučinil žádného rozdílu mezi námi a jimi, když vírou očistil jejich srdce.



Sk 26,18 a aby vírou ve mne obdrželi odpuštění hříchů a podíl mezi posvěcenými.´

Ř 1,17 `Spravedlivý z víry bude živ.´


Ř 3,22 Boží spravedlnost skrze víru Ježíše Krista pro všechny a na všechny ty, kdo věří


Římanum 3:25  Jeho Bůh ustanovil za prostředek smíření skrze víru v jeho krev, 

Římanum 3:28  Soudíme totiž, že člověk je ospravedlňován vírou bez skutků Zákona.


Římanum 4:5  Kdo však pro svou spravedlnost nepracuje, ale spoléhá na toho, který ospravedlňuje bezbožného, tomu se jeho víra pokládá za spravedlnost.

Galatským 2:16  když víme, že člověk není ospravedlňován ze skutků Zákona, nýbrž skrze víru v Ježíše Krista, i my jsme v Krista Ježíše uvěřili, abychom byli ospravedlněni z víry Kristovy, a ne ze skutků Zákona, protože ze skutků Zákona nebude ospravedlněn žádný člověk.


Galatským 3:2  Toto jediné se chci od vás dovědět: Přijali jste Ducha na základě skutků Zákona, nebo na základě slyšení víry?

Efezským 2:8  Neboť milostí jste zachráněni skrze víru; a ta záchrana není z vás - je to Boží dar;


Píšeš:


Člověk může odmítnout vzít pluh do ruky - nebo ho naopak uchopí a začne na sobě tvrdě pracovat. To je o svobodné lidské volbě, která předchází vlastnímu uvěření. A pak se začnou dít věci!


Což je další ukázka popření Evangelia milosti. "Tvrdě pracovat." To je vlastní snaha o vlastní spravedlnost.

Evangelium říká, že vše je již DOKONÁNO. Všechno odpracoval Kristus na kříži. Na nás je pouze věřit faktům a skutečnostem vykonaným na kříži a nechat z nás volně plynout Kristův Život a neomezovat ho. A pak se začnou dít věci!



















Re: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 27. září 2022 @ 10:01:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko opět se zabýváš blbostí, pokud se věnuješ dlouhým komentářem tomu, že někdo má idiotské náboženské myšlení. Pokud zde bude někdo psát hlouposti, lze je následně argumentačně vydiskutovat, ale ty se chytíš do pasti sám, když vložíš diskusní příspěvek a začneš se věnovat idiotství. Pochop už konečně, že idiotství je choroba a hloupost je lidská nezkušenost nebo naivita. Ale pokud zde nějaký blb napíše, že byl při křtu pokropen pak se jedná o zjevné náboženské idiotství. Především ten člověk ve své náboženské tuposti neví, že křest není pokropení, ale polití a pak, že pokropení kdy se realizovalo, tak je úkonem neplatným. Takže s takovými lidmi se diskuse nevede. Upozorní se argumentačně na to, že se jedná o nepravdivé až idiotské tvrzení a od takového člověka zlobou, nenávistí, žlučovitou hořkostí se jako od sluhy Satana uteče. To ti již radí Písmo, že od takových je dobré raději utéct. 



Re: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. září 2022 @ 18:53:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, napsal jsi dlouhý článek, popsal některá mezi vámi rozšířená klišé, ale na otázku, kterou jsi sám nadhodil, jsi neodpověděl.

  Jak to tedy s vámi je: Dokážete vyslechnout i druhou stranu?

  Toník



Re: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu? (Skóre: 1)
Vložil: Danny42 v Pátek, 30. září 2022 @ 18:24:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Typickým dalším příkladem ,jak si mnozí extrémisté z ŘKC ,představují tu "diskuzi " je třeba to , že příkladně když jsem zde  dal zcela zřetelně najevo ,že jsem nikdy nebyl římským katolíkem , a dodnes nejsem ( tedy jednoduše ,že jsem nikdy celkově uceleně římsko-katolickou věrouku nevyznával a dodnes nevyznávám ,a navíc mnohému z této věrouky nevěřím ) ,tak martino ( také není zcela jisté ,že sám je opravdu člen ŘKC ) ze sebe dostal emoční výpal ,že on "ví" ,že já jsem stále katolík jako poleno ( jeho slova ) . Co o tom říct ? Že by nějaká chuť nábožensky znásilňovat jiné ? To už tu ale bylo i ve středověku ,a jo je pravdou ,že je to někde i dodnes . Martino ,u tebe to bude ještě asi ale o jiném . Greg v tom má pravdu . Ty jsi adept na určité uzdravení .



Re: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 01. říjen 2022 @ 20:50:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
BŮH NEMÁ DVĚ STRANY !!



Re: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu? (Skóre: 1)
Vložil: Danny42 v Úterý, 04. říjen 2022 @ 07:37:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Známá záležitost - známá debata . Pro někoho vyřešeno ,pro jiné typy lidí nevyřešeno .

I sem se to hodí ,proto dávám k tomuto tématu .


Jsou dnes katolíci ,kteří v tomto stále nemají jasno ( z hlediska určitého učení jejich církve , plus i jiných ,i soukromých pohledů jiných katolíků ,atd  ) ,a jsou jiní ,kteří mají již předem hotovou odpověď a je to pro ně vcelku jasné.

Tedy klasická věc . Z hlediska či pohledu římsko-katolického věřícího , je možné ( a nyní dám  případ , o kterém vím ) ,aby žena ,která byla jako mimino křtěna v ŘKC ,byla od dětství vedena v rodině ,na řkc náboženství ,a sama ho též prakticky vyznávala ( od účasti na mších , až po další duchovní i neduchovni aktivity ,své církve ), a přesto ve svých 25 letech ,oznámila ve své farnosti ,že se rozhodla odejít z ŘKC ( oznámila to knězi ,i dalším lidem ) ....,a vstoupila po určité době ,do jedné evangelikální církve ( a  byla to žena ,opravdového křesťanského vyznání ) ,......... je tedy možné ,aby po své fyzické smrti ,šla do Boží přítomnosti ? Podotýkám ,že to je hlavně téma pro římské katolíky . Ale mohou odpovědět samozřejmě i jiní lidé . I příkl ateisté , a jiní .



Re: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu? (Skóre: 1)
Vložil: Danny42 v Pátek, 07. říjen 2022 @ 15:35:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na můj poslední text , který jsem zde napsal , reagoval Martino ,...a jak jinak ...,tedy svým, již  klasickým způsobem ( viz jeho slova "zrádkyně Krista " ,a jiné další monolyty z jeho "dogmatiky"). Z jeho strany ,se vlastně v současnosti ani nic jiného nedá očekávat .  Pokud je ovšem takových typů ,jako je Martino , v ŘKC více ( a v některých zeměpisných šířkách a délkách , jich je stále dost ),tak není těžké domyslet ,co se vše dodnes učí za hrůzy, v této určité konfesi  církevní . A tak ano ,mohou se vyjádřit i další ,jak katolíci ,tak věřící jiných vyznani ,a další lidé . 



Re: Dokážeme vyslechnout i druhou stranu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. říjen 2022 @ 08:10:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando,

  Když by sis radši poslechl přednášku notorického alkoholika, nebudu ti k tématu psát, napíšu ostatním. 


  Alespoň k tomu jednomu důležitému klišé, které je mezi vámi rozšířeno.

Znovuzrození se nepozná ani citově ani pocitově. Obojí jak může být při novém narození přítomno, tak i nemusí.

  Z znovuzrození píše hodně apoštol Jan. K tomuto klišé o "znovuzrození bez citů" konkrétně například toto:

Milovaní, milujme se navzájem, neboť láska je z Boha, a každý, kdo miluje, se z Boha narodil a Boha zná. Kdo nemiluje, nepoznal Boha, protože Bůh je láska.

  Stejně tak píše pravdivě Pavel: "Boží láska je vylita v našich srdcích skrze Ducha svatého, který nám byl dán."


  Pokud má tedy někdo nějaké "znovuzrození bez citů", "znovuzrození, které se nepozná podle citů", je to fake, podvod. 

  Jestli v takovém "znovuzrození, co se nepozná podle citů" chce žít, jeho věc. 


  Pokud nechce, bude dobře, když místo náhražek "bez citů" bude hledat Boha a Bůh mu dá opravdový nový život, s city - a mezi nimi především lásku. Protože Bůh je láska.

  Toník





Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy