|
Právě je 270 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: ivanp Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116537352 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha.
Vloženo Čtvrtek, 01. prosinec 2022 @ 09:34:52 CET Vložil: Tomas |
poslal Frantisek100 · 1V Cesareji žil
nějaký muž jménem Kornélius, důstojník pluku, zvaného Italský.
· 2Byl to člověk
zbožný, s celou svou rodinou věřil v jediného Boha, byl velmi štědrý vůči
židovskému lidu a pravidelně se modlil k Bohu.
· 3Ten měl kolem
třetí hodiny odpoledne vidění, v němž jasně spatřil Božího anděla, jak k němu vchází
a volá na něj: „Kornélie!“
· 4Pohlédl na něj
a pln bázně řekl: „Co si přeješ, Pane?“ Anděl odpověděl: „Bůh přijal tvé
modlitby a almužny a pamatuje na tebe.
· 5Vyprav hned
posly do Joppe, ať sem přivedou Šimona, zvaného Petr.
· 6Bydlí u Šimona
koželuha, který má dům u moře.“
Tato kapitola začíná v Cesareji asi padesát kilometrů od Joppe.
Kornelius byl Říman a z hlediska židů
tedy okupant, pohan a nepřítel. I když vojenský velitel velel stovce vojáků a byl Říman, měl víru v
Boha. Nevíme přesně jakou, ale věřil v jediného Boha on i celá jeho rodina. Jeho zbožnost lze posoudit i podle toho, že to
byl člověk, který se pěkně choval i k židovskému lidu. Nevíme, zda znal jejich
náboženství, ale byl k nim štědrý. Asi dával zchudlému lidu almužny. Možná, že
třeba částečně i uvěřil Bohu v judaismu, ale nepodnikl nic, aby se stal
proselytou. Ostatně by to pak ohrozilo i
jeho vojenskou funkci. Má zvláštní vidění. Je ujištěn andělem, že ho Bůh má rád
a dává mu příkaz, aby si nechal poslat pro Petra. Určitě to nebyla náhoda, ale
Boží vedení, které mělo význam i pro
apoštola Petra. Bůh si své lidi najde všude a v tomto případě si našel římského
velitele.
·
7Když odešel
ten anděl, zavolal si Kornélius ze svých lidí dva sluhy a jednoho zbožného
vojáka ze své stráže,
· 8všechno jim
vypravoval a pak je vyslal do Joppe.
Vidíme, že Kornelius působí svým životem i na některé svoje
vojáky, kteří jsou zbožní jako jejich velitel. Právě jednoho z nich a dva sluhy pošle do Joppe, aby vyhledali
Petra.
·
9Druhého dne,
právě když se blížili k městu, vyšel Petr za poledne na rovnou střechu domu,
aby se modlil.
· 10Pak dostal
hlad a chtěl se najíst. Zatímco mu připravovali jídlo, upadl do vytržení mysli:
· 11Vidí, jak
se z otevřeného nebe cosi snáší; podobalo se to veliké plachtě, kterou
spouštějí za čtyři cípy k zemi.
· 12Byly v ní
všechny druhy živočichů: čtvernožci, plazi i ptáci.
· 13Tu k němu
zazněl hlas: „Vstaň, Petře, zabíjej a jez!“
· 14Petr
odpověděl: „To ne, Pane! Ještě nikdy jsem nejedl nic, co poskvrňuje a
znečišťuje.“
· 15Ale hlas se
ozval znovu: „Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.“
· 16To se
opakovalo třikrát a zase to všechno bylo vyneseno vzhůru do nebe.
· 17Zatímco
Petr úporně přemýšlel, co to jeho vidění může znamenat, podařilo se Kornéliovým
poslům nalézt Šimonův dům. Zastavili se před vraty.
Petr okolo poledne vystoupil na rovnou střechu Šimonova domu
v Joppe, aby se modlil. Měl právě hlad a chtěl se najíst. Dole pod střechou možná připravovali jídlo a jeho vůně doléhala až k němu. On však
najednou upadl do vytržení, měl vidění. Viděl jak sestupuje z nebe jakési
prostěradlo svázané za čtyři rohy a plné mnoha druhý zvířat včetně čistých i
nečistých. A hlas z nebe ho pobouzí, aby zabil zvíře a jedl. Petr věděl, že
podle Mojžíšova zákona se Židům zakazuje jídlo z nečistých stvoření. Petr se najednou
přirozeně brání, že nikdy nejedl nic, co není košer. Jenže Bůh na jeho bránění
odpoví větou, kterou třikrát opakuje.
„Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.“
Jaký význam mělo toto
vidění? Týkalo se jen pokrmů? Nemělo hlubší význam? Bůh chtěl víru v Krista dát
i pohanům. Petr se jako Žid díval na pohany jako na nečisté, nepřátele a cizince a tedy tím jako na bezbožné. Bůh
však chtěl toto myšlení Petra změnit. I pohané měli obdržet Ducha Svatého jako Židé. Měli padnout všechny
rozdíly mezi lidmi podle původu a náboženství. Všichni v křesťanském
společenství si jsou rovni. Petr přemýšlí o vidění a najednou k bráně domu
dorazí Kornelovi služebníci a hledají
právě Petra.
·
18zavolali a
ptali se, zda tu bydlí Šimon, kterému říkají Petr.
· 19A Petr
stále ještě přemýšlel o svém vidění, když mu Duch řekl: „Jsou tu tři muži a
hledají tě;
· 20sejdi hned
dolů a bez rozpaků s nimi jdi, neboť já jsem je poslal.“
· 21Petr tedy
sešel dolů k těm mužům a řekl: „Já jsem ten, kterého hledáte. Proč jste za mnou
přišli?“
· 22Oni
odpověděli: „Posílá nás setník Kornélius, muž spravedlivý, který věří v
jediného Boha a má dobrou pověst u všeho židovského lidu. Zjevil se mu anděl a
rozkázal mu, aby tě pozval do svého domu a vyslechl, co mu máš říci.“
Ještě než je Petr přivítal, působení Ducha pokračovalo
slovy, že ti tři lidé přišli na popud Ducha Božího a že se jich nemusí obávat. Petr
sešel dolů je přivítat a dozvěděl se, že je posílá římsky velitel,
proto také jeden z mužů měl asi na sobě vojenskou uniformu. Vyptával se jich víc a víc a dozvěděl se mnoho i o jejich
veliteli, kterého mu tihle tři muži vychválili. Dozvěděl se i o andělu, který se
Korneliovi zjevil a vedl ho právě k tomuto vyslání mužů k němu. Petr se také dozvěděl, že Kornelius chce něco od Petra slyšet. To něco nemohlo být nic jiného než Evangelium.
Petr možná nikdy neslyšel tak pěkně hovořit o římských okupantech, o tom, že
jak je tento římský velitel spravedlivý
a věří v jediného Boha.
·
23Petr je
zavedl dovnitř a nechal je u sebe přes noc. Hned druhého dne se s nimi Petr
vydal na cestu a ještě několik bratří z Joppe ho doprovázelo.
· 24Nazítří
přišli do Cesareje. Kornélius je očekával a spolu s ním jeho příbuzní a
nejbližší přátelé.
· 25Když chtěl
Petr vejít, vyšel mu Kornélius vstříc, padl na kolena a poklonil se mu.
· 26Ale Petr
jej přinutil vstát a řekl: „Vstaň, vždyť i já jsem jen člověk.“
· 27Za rozhovoru
vešli dovnitř a Petr shledal, že je tam shromážděno mnoho lidí.
Do Casareje je to z Joppe den cesty, proto je nechal Petr u
sebe přenocovat a druhý den vyrazili na cestu. Vzal si sebou jako doprovod i
několik bratrů v Kristu. Když přijeli k velitelovu domu, musel být Petr nesmírně
překvapen. Kornelius padl před ním na kolena a poklonil se mu. Stalo se tak
veřejně bez ohledu na to, jaké to pro Kornélia bude mít následky. Petrovi to až
bylo nepříjemné. Cítil, že si nezaslouží takovou poctu. Když vešli dovnitř
domu, čekalo na Petra mnoho lidí. Musíme se uvědomit, že to byli lidé římského
původu, a tedy pohané. V takové společnosti Pavel asi dosud nebyl.
·
28Promluvil k
nim: „Dobře víte, že židům není dovoleno stýkat se s pohany a navštěvovat je.
Mně však Bůh ukázal, abych si o žádném člověku nemyslel, že styk s ním
poskvrňuje nebo znečišťuje.
· 29Proto jsem
také bez váhání přišel, když jste pro mne poslali, a nyní se ptám, jaký jste k
tomu měli důvod.“
V úvodu svého proslovu Petr přítomné upozornil, že není
dovoleno, aby se židé a pohané takto vzájemně
stýkali, ale hned na to sdělil to, co mu Bůh ukázal. Petr totiž nyní sdílí něco jiného, než se dříve učili. Tu
změnu v něm způsobil Bůh, který mu ukázal, že stykem člověkem se nikdo
neznečistí a neposkvrní. Proto jsme přišel a ptám se na důvod, proč jste pro
mne poslali.
· 30Kornélius
odpověděl: „Jsou to právě tři dny, co jsem se v tuto chvíli modlil ve svém domě
odpolední modlitbu, a náhle stál přede mnou muž v zářícím rouchu
· 31a řekl:
‚Kornélie, Bůh vyslyšel tvou modlitbu a ví o tvých dobrých skutcích.
· 32Vyprav
posly do Joppe a povolej odtud Šimona, kterému říkají Petr. Bydlí v domě koželuha
Šimona u moře. ‘
· 33Hned jsem
tedy pro tebe poslal a ty jsi ochotně přišel. Nyní jsme tu všichni shromážděni
před Bohem a chceme slyšet vše, co ti Pán uložil.“
Kornélius popsal svoje vidění. Vlastně se také přiznal, že se
modlil k Bohu, takže to vidění nebylo náhodou, ale Boží odpovědí na Kornéliovu
modlitbu. Za tím vším stojí tedy Bůh, ve kterého Kornélius věří a Bůh také se
prostřednictvím Petra bude k němu, k nim
mluvit.
·
34A Petr se
ujal slova: „Nyní skutečně vidím, že Bůh nikomu nestraní,
· 35ale v
každém národě je mu milý ten, kdo v něho věří a činí, co je spravedlivé.
· 36To je ta
zvěst, kterou Bůh poslal synům izraelským, když vyhlásil pokoj v Ježíši Kristu.
On je Pánem všech.
· 37Dobře víte,
co se dálo po celém Judsku: Začalo to v Galileji po křtu, který kázal Jan.
· 38Bůh obdařil
Ježíše z Nazareta Duchem svatým a mocí, Ježíš procházel zemí, všem pomáhal a
uzdravoval všechny, kteří byli v moci ďáblově, neboť Bůh byl s ním.
· 39A my jsme
svědky všeho, co činil v zemi judské i v Jeruzalémě. Ale oni ho pověsili na
kříž a zabili.
· 40Bůh jej
však třetího dne vzkřísil a dal mu zjevit se –
· 41nikoli
všemu lidu, nýbrž jen svědkům, které k tomu napřed vyvolil, totiž nám; my jsme
s ním jedli a pili po jeho zmrtvýchvstání.
· 42A uložil
nám, abychom kázali lidu a dosvědčovali, že je to on, koho Bůh ustanovil za
soudce živých i mrtvých.
· 43Jemu
všichni proroci vydávají svědectví, že pro jeho jméno budou odpuštěny hříchy
každému, kdo v něho věří.“
· 44Ještě když
Petr mluvil, sestoupil Duch svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli.
· 45Bratří
židovského původu, kteří přišli s Petrem, žasli, že i pohanům byl dán dar Ducha
svatého.
·
46Vždyť je
slyšeli mluvit ve vytržení mysli a velebit Boha. Tu Petr prohlásil:
· 47„Kdo může
zabránit, aby byli vodou pokřtěni ti, kteří přijali Ducha svatého jako my?“
· 48A dal
pokyn, aby byli pokřtěni ve jméno Ježíše Krista. Potom jej pozvali, aby u nich
zůstal několik dní.
Petr uvedl své slovo poctivým doznáním, že dosud uvažoval
jinak, ale nyní poznává, že Bůh nepřijímá člověka za základě jeho národnosti, ale jde mu o upřímné a
kající srdce. Nezáleží na tom, zda je to Žid či pohan. Petr dále připomíná, že poselství evangelia
bylo nejprve adresováno Židům, ale Kristus je Pánem všech, Židů i pohanů. Vše
začalo v Galileji Janem Křtitelem a pak
přišel Ježíš pomazaný Duchem Božím, vedl život nesobecké služby, činil dobře,
uzdravoval všechny, kteří trpěli i pod rukou ďábla. Apoštolové s tímto Ježíšem byli svědky toho,
co konal. Putovali s nim po celém
Judsku. I když žil Ježíš dokonalý život, byl pověšen na dřevo a zabit. Ale Bůh
ho třetího dne vzkřísil z mrtvých a toho Ježíše pak vidělo mnoho svědků z řad
věřících. A byli to i apoštolové, kteří s Ježíšem jedli a pili, mohli se ho dotknout a viděli, že má fyzické, tedy materiální tělo. Pán Ježíš pak apoštoly
pověřil , aby o Pánu Ježíši rozhlašovali, že je Soudce živých i mrtvých. Syn
člověka bude soudit židy i pohany. A nejdůležitější nebyla poznámka o soudu,
ale o nejdůležitější pravdě evangelia,
že soudu se lze vyhnout vírou v Mesiáše.
Ti, kteří uvěří v Mesiáše, přijmou odpuštění hříchů, se soudu vyhnou. A tato
nabídka platí i pro pohany.
Ještě během Petrova projevu se stalo něco, co Petr nečekal. Na
přítomné sestoupila Boží moc , Duch svatý. Nastal zvláštní stav. Posluchači se
začali se chovat jako ve vytržení. Jde o stav, v němž činnost smyslů je
zastavena. Duchovní stav hluboké slasti, úžasu a obdivu. Výraz extáze pochází
z řeckého ekstasis, které znamená „bytí vně individuality“ nebo
„vytržení“. Extáze je mentálně vytříbený, nádherně intenzivní citový stav
oceánské blaženosti a nepopsatelné nebeské radosti, v nichž se jedinec
vnitřně rozpíná v závratném štěstí. Extáze provází spojení duše člověka s Bohem,
nekonečnou existencí a božskou dokonalostí. V tomto stavu je
egoistická, podmíněná a omezená individualita vystřídána božským kosmickým
vědomím. Každá autentická duchovní cesta umožňuje vytrvalému a zapálenému
aspirantovi v náležitou chvíli (když je na to připravený) možnost
vstoupit do stavu božské, blažené extáze. Všechna svědectví křesťanských
světců a mystiků o vytržení Duchem svatým jsou popisy různých forem
extáze. K fyzickým pocitům obecně spojeným s extází patří mimořádný pocit
stoupání, dojem ztráty tělesné váhy (někdy v těchto případech dochází
dokonce k levitaci) nebo vize výjimečně intenzivního světla. Stav osvícení
je na úrovni mysli prožíván jako pocit bezčasovosti a intenzivní, hluboký
a nepopsatelný prožitek klidu a blaženého míru. Bytost v extázi
se setkává s tajemnou božskou silou, která ji přesahuje a transpersonálně
s ní splývá. Pro křesťanské mystiky byla extáze totéž jako přímé prožívání
Boží přítomnosti, charakterizované „tajemnou duchovní jednotou“ s Bohem.
A tomu odpovídají určité vnější hlasové
projevy. To se stalo zde.
Když to Petr spatřil, bylo mu jasné, že tohle, co následovalo po jeho
projevu, nemohlo být způsobeno jinou silou než Duchem Božím. On i jeho bratři
žasli na novým poznáním, že Duch svatý může být vylít i na pohany. Jak je to
možné aniž by se napřed stali židovskými proselyty. Petr okamžitě vycítil, že je to důkaz, že Bůh
nedělá rozdílu mezi Židy a pohany, a
proto nabídnul křest. Všichni domácí a Kornelius byli pokřtěni. A nebylo k tomu
třeba žádné dodržování Zákona a ani obřízka, žádný židovský rituál či obřad. My
se již o tomto Římanovi dál nic více nedočteme. Určitě se jako jiní vojáci
časem musel vrátit do Říma a třeba
působil v tamější křestanské komunitě. Jak dál žil se už nedozvíme. Petr zde v Cesareji na
pozvání svých nových bratří v Kristu zůstal ještě několik dní a pak ho
čekalo svědectví o této cenné zkušenosti mezi bratřími a apoštoly v Jerusalemě.
|
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. prosinec 2022 @ 05:55:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Kornélius se podle křesťanské předávané tradice nakonec stal v pořadí druhým biskupem v Cesareji palestinské.
Tam také žil po celou dobu. Do žádného Říma se nevrátil.
Byl důstojníkem pluku zvaného Italský a za císaře Tiberia sloužil u zdejší posádky v hodnosti setníka.
Podle svědectví sv. Jeronýma byl Kornéliův dům v Césareji později přeměněn ve svatyni.
|
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. prosinec 2022 @ 06:51:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Křesťané také mívali svatyně ?
Anebo to byla židovská či pohanská svatyně ? |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. prosinec 2022 @ 11:13:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kaple, kostel, svatyně a pod
- označují v podstatě místo, kde se konají křesťanské bohoslužby - místo, kde se schází společenství věřících ke slavení Kristovy nekrvavé oběti. |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 02. prosinec 2022 @ 19:38:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale kdepak Oko. Na těchto místech se praktikuje kult smrti morbidním vystavováním ostatků zemřelých, praktikují se přímluvné modlitby k zemřelým alias zlým duchům, výzdoba kostelních modloslužeben je plná Bohem zakázaných zobrazení a sem tam se v architektonické výzdobě objevuje nějaký ten satanský symbol nejčastěji pentagram, slepci zde vedou slepé modláře a jejich spása je odsunutá někam na a za hranici smrti. |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Sobota, 03. prosinec 2022 @ 17:07:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivec O ostatcích zemřelých, máš ve Starém zákoně
|
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 06. prosinec 2022 @ 14:44:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Oko, proč vy slavíte Kristovu nekrvavou oběť ?
My slavíme Kristovu krvavou oběť. Pán Ježíš Kristus někdy složil nekrvavou oběť, takže ji slavíte ? |
]
|
|
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 04. prosinec 2022 @ 08:14:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Nastal zvláštní stav. Posluchači se začali se chovat jako ve vytržení. Jde o stav, v němž činnost smyslů je zastavena. Duchovní stav hluboké slasti, úžasu a obdivu. Výraz extáze pochází z řeckého ekstasis, které znamená „bytí vně individuality“ nebo „vytržení“. Extáze je mentálně vytříbený, nádherně intenzivní citový stav oceánské blaženosti a nepopsatelné nebeské radosti, v nichž se jedinec vnitřně rozpíná v závratném štěstí. Extáze provází spojení duše člověka s Bohem, nekonečnou existencí a božskou dokonalostí. V tomto stavu je egoistická, podmíněná a omezená individualita vystřídána božským kosmickým vědomím. Každá autentická duchovní cesta umožňuje vytrvalému a zapálenému aspirantovi v náležitou chvíli (když je na to připravený) možnost vstoupit do stavu božské, blažené extáze. Všechna svědectví křesťanských světců a mystiků o vytržení Duchem svatým jsou popisy různých forem extáze. K fyzickým pocitům obecně spojeným s extází patří mimořádný pocit stoupání, dojem ztráty tělesné váhy (někdy v těchto případech dochází dokonce k levitaci) nebo vize výjimečně intenzivního světla. Stav osvícení je na úrovni mysli prožíván jako pocit bezčasovosti a intenzivní, hluboký a nepopsatelný prožitek klidu a blaženého míru. Bytost v extázi se setkává s tajemnou božskou silou, která ji přesahuje a transpersonálně s ní splývá. Pro křesťanské mystiky byla extáze totéž jako přímé prožívání Boží přítomnosti, charakterizované „tajemnou duchovní jednotou“ s Bohem. A tomu odpovídají určité vnější hlasové projevy.
To se stalo zde.
Františku, v písmu se nepíše nic o "vytržení" ohledně těch lidí v Korneliově domě.
Petr, ten se ocitl ve vytržení, když viděl to ohledně nečistoty a čistoty od Boha, to ano. A je o tom psané v písmu.
V Korneliově domě ale žádná zmíňka o vytržení v písmu není, to "vytržení mysli " ve verši "46Vždyť je slyšeli mluvit ve vytržení mysli a velebit Boha." si tam domysleli překladatelé, snad z neznalosti tématu. Možná máš Ekumenku, nebo nějaký odvozený překlad, který si hodně vymýšlí a málo překládá.
Toník |
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 04. prosinec 2022 @ 10:19:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu. Tam se píše jen o tom, že mluvili jazyky rozličnými.
A jak to vypadá v praxi? O letnicích, když Duch Svatý přišel, čteme toto:
·
4 [www.biblenet.cz]všichni
byli naplněni Duchem svatým a začali ve vytržení mluvit jinými jazyky, jak jim
Duch dával promlouvat.
V Kralickém překladu to také není a je jen o mluvení jinými
jazyky. Dvakrát se však píše i to, že ostatní přítomní se toho děsili.
3. I ukázali se
jim rozdělení jazykové jako oheň, kterýž posadil se na každém z nich.
4. I naplněni jsou
všickni Duchem svatým, a počali mluviti jinými jazyky, jakž ten Duch dával jim
vymlouvati.
5. Byli pak v
Jeruzalémě přebývající Židé, muži nábožní, ze všelikého národu, kterýž pod
nebem [jest.]
6. A když se stal
ten hlas, sešlo se množství, a užasli se, že je slyšel jeden každý, ani mluví
přirozeným jazykem jeho.
7. I děsili se
všickni, a divili, řkouce jedni k druhým: Aj, zdaliž nejsou tito všickni,
kteříž mluví, Galilejští?
|
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 05:31:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Tak, Františku. Ekumenka z nějakého důvodu místo "mluvili v jazycích" nebo "mluvili rozličnými jazyky" používá "mluvili ve vytržení" a může tak zmást.
A tomu nic nenasvědčuje v Korneliově domě, že by tam bylo nějaké vytržení - tam je jen napsané, že Petr a ti co, s ním přišli, "Slyšeli totiž, jak mluví jazyky a velebí Boha." To pro ně bylo jasné znamení, že jsou Boží děti, že jim Bůh dal svého Ducha, že jsou součástí Božího zaslíbení.
To se děje i dnes, slyšel jsem svědectví o lidech, kteří přijali Ducha svatého "jen tak", že slyšeli a přijali evangelium, nikdo na ně nevkládal ruce.
Toník |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 07:14:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mám též tento dar jazyků ( už více let) od Ducha sv. Je to zcela normální záležitost. Nic extra zvláštního. Bůh dává mnohé věci ( dary ,obdarování )pro křesťany. Mnozí kresťané ovšem různě "blbnou" okolo těch darů . |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 07:52:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A k čemu takový dar je? Neděsí lidi kolem? |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 08:24:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nastal zvláštní stav. Posluchači se začali se chovat jako ve vytržení. Jde o stav, v němž činnost smyslů je zastavena. Duchovní stav hluboké slasti, úžasu a obdivu.
Omyl Františku. Přitom není činnost smyslu zastavená, ale přestane být omezovaná a to převážně ve vjemech duchovních. Je to jako při pohledu na krásné umělecké dílo. Hlavním smyslem vnímání je zrak, a ke zrakovým vjemům se přidávají vjemy duchovní, které umělec do díla zakomponoval. A zrovna tak se při extázi k lidským smyslům přidávají duchovní vjemy, které běžně nevnímáme, které zde však jsou a vždy byly. Duchovní svět je pevně spojený se světem materiálním. Jenom ne každý to vidí. Lidi s citem buldozeru nevidí krásu božího světa, krásu uměleckého díla. V tom je princip umění. Na něčem materiálním zviditelnit, připojit k matériu tu překrásnou duchovní složku, tu duchovní část kterou lidské smysly poškozené hříchem tak špatně vnímají. Smyslové vnímání božího světa se při extázi značně rozšíří. V podstatě je to stav vědomí a vnímání jak by měl u člověka být. Jsou to vjemy velmi intenzivní, nové, a mohou vyvolávat, intenzivní emocionální prožitky jako třeba úžas a obdiv. Ne však pokaždé. Ten největší vjem ze všech je, že je člověk konečně doma. Taková ta pohoda a klid, že je vše jak má být, jak vždy mělo být. |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 09:54:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud tomu člověku, co mluví jazyky, je dobře, pak ať je mu dobře.
Já jsem to párkrát viděl a bohužel jsem měl z toho pocit, že tady se děje něco,
co rozhodně lidi kolem k Pánu Ježíši nepřivede. Takže jaká síla za tím stojí.
Lepší by byla krásná píseň a hudba, to mne
vždy dojme, ale žvatlání něčeho, čemu většina nerozumí, nemůže být darem od Boha.
Prostě o tom pochybuji a po takovém daru
netoužím. Ani Pán Ježíš se tak neprojevoval a o něčem takovém nemluvil. Mám strach,
že je zatím něco satanského. |
]
Dar ducha blábolu. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 10:29:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně vyjádřeno- žvatlání. Žádný dar jazyků. Taky jsem to měl. V řk spolču jsme se tak "modlili" pod vedením řk faráře, který se v tomto "daru" modlil taky a někdy dokonce i žvatlavě zpíval. Jenomže to nebylo od Boha. Tohoto "daru" jsem se okamžitě zbavil, když mi Bůh v pravdě Ducha ukázal zlého ducha který za tímto "darem blábolu" stojí. Tento zlý duch dokáže nejenom vkládat modlářům do úst slova, ale u hříchem oslabených lidí umí bránit ve výřečnosti, ve správném vyjadřování se, ve správném a rychlém výběru vhodných slov. A pozor, taky umí měnit obsah slyšeného slova! Pozor na ducha "daru blábolení"! Omezuje a zabraňuje komunikaci!
Jeho působení je velmi intenzivní na setkání letničních a při řk mši. Proto modláři říkají něco jiného než si myslí, a na něco jiného reagují než to co skutečně slyší.
Bůh mi tohoto ducha blábolu ukázal cca 3-4 roky zpět, když jsem přišel z půlnoční. Byl jsem tam kvůli varhannímu koncertu. Chtěl jsem něco říct, a řekl jsem jiné slovo. A v další větě se to opakovalo. Obrátil jsem se ihned na Boha co to má být, a byl mi připomenutý můj "dar jazyků blábolení" a já uviděl ducha který za tím stojí. Samozřejmě ihned následovala prosba a modlitba ve Jménu Krista za vysvobození, na čemž vysvobození proběhlo okamžitě, na čemž se okamžitě zlepšila má výřečnost a rychlost výběru vhodných slov. Takže to je moje svědectví o tom, jak se Myslivec "daru jazyků" rychle a velmi rád nadobro zbavil. Co dodat?
Bohu díky! |
]
Re: Dar ducha blábolu. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 10:46:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsi mne potěšil. Přece je jasné, že mluvení toho, čemu nikdo
nerozumí, je zbytečnost. Božímu Slovu se má rozumět, vnímat každé slůvko, a ne se děsit nad něčím, co je jen nepochopitelné žvatlání. |
]
Re: Dar ducha blábolu. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 10:56:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivec
To co jsi popisoval ohledně toho ,jak jsi šel z té půlnoční ,a jak tě nějaký duch držel v tom násilném blábolení ,tak to vcelku sedí na expanzi démonského působení . Ovšem ,při daru jazyků od Ducha sv , jak o tom psal i Cizinec ,když uváděl ty texty NZ o tom ,tak to je zcela něco jiného . Bůh nic netlačí v takovém pojetí ,jak ty jsi zažil. Dary od Ducha svatého ( jazyky ,proroctví ,atd ,ty jsou k osobní otrebě křesťanů plus k potřebě celé Církve . Ovšem určité dzchovní bytosti to falšují ,to jo .To je známo mnoho let. I mormoni mají démonské jazyky a jiné sekty . Ale to neznamená ,že lze vše odhrnout z NZ jako blbost . Pozor na to . I ten známý řk Vojtěch Kodet ,má tento dar jazyků. A mnozí jiní opravdoví křesťané z ŘKC i z jiných konfesí to velmi dobře znají . Nic nového . |
]
Re: Dar ducha blábolu. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 11:25:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..a jak tě nějaký duch držel v tom násilném blábolení
Ne nějaký, popsal jsem jaký a násilně mne nedržel, byly to dvě slova vyřčená jinak než jsem chtěl, což jsem si ihned v pravdě uvědomoval a ihned proto jednal. Proč lépe nečteš a nerozumíš tomu co píšu? Nebrání ti v tom něco? Něco co jsem právě zmiňoval?
Ale to neznamená ,že lze vše odhrnout z NZ jako blbost . Pozor na to .
Však jsem taky nepopisoval mluvu v jazycích ve vytržení. Popisoval jsem satanskou parodii.
Buď opatrnější v tvrzení kdo mluví ve vytržení jazycích, ten kdo spojuje křesťanství s modloslužbou to zcela určitě není. Právě pro toto spojování se ukazuje kdo stojí za jeho "darem".
Mluvit v jazycích je spojené s vytržením s extází. Je to stav extáze, kdy vizionář popisuje to co vidí a slyší, i když tomu třeba nerozumí, proto je třeba prorockého daru ke správnému vyložení. Prorok má totiž schopnost chápat a rozumět tomu, co přichází od Boha. Tuto schopnost vizionář mluvící v jazycích nemá, je pouze něco jako opakovač, reproduktor sdělení které musí správně vyložit prorok. Dar jazyků je kvůli rozsáhle satanské parodii všeobecně nesprávně chápaný. Samovolné žvatlání a blábolení není mluvou v jazycích při vytržení! |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 06. prosinec 2022 @ 07:30:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
A k čemu takový dar je? Neděsí lidi kolem?
Františku, o tom píše Pavel Korintským, k čemu je dar jazyků.
Ptáš se snad už podesáté, desetkrát ti lidi odpovídali. Přečteš si alespoň jednou, k čemu Bůh dává dar jazyků? Čteš bibli, přečti si tedy i tohle.
Určitě ten dar někdy děsí lidi. Ale to je spíše výjimka. Lidi, kteří mají problém s dary od Boha to může děsit, když mají zlé postoje, nebo je ovládá něco, co je proti Bohu a jeho darům.
Mně třeba ten dar neděsil - dlouho jsem nevěděl, že existuje. V náboženství jsme si mysleli, že už Bůh ten dar přestal dávat, že ten dar je nějaká výjimka, co mají extra svatí a výjimeční lidé jako odměnu.
Když jsem se s tím darem setkal u křesťanů, tak už jsem od nich věděl, že se ten dar dáva při křtu Duchem svatým a že ho Bůh dává často a na začátku života, podobně, jako u Kornelia. Tak mne u lidí nepřekvapil. A nijak mne neděsil, nebylo na něm nic děsivého.
Toník |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 06. prosinec 2022 @ 08:27:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za poznámku. Pokud jsem tento projev viděl, vždy mne děsil. Kapitolu, kterou uvádíš jsem už před rokem rozebral v mém psaní, takové knize, pro sebe. Uvedu zamyšlení i z ní i zde v článku. |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 15:16:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mám též tento dar jazyků ( už více let) od Ducha sv. Je to zcela normální záležitost. Nic extra zvláštního. Bůh dává mnohé věci ( dary ,obdarování )pro křesťany
Ahoj Dany.
Tak. Dar modlitby v jazycích je docela řádný dar Ducha svatého, běžný v církvi. Když lidé přijmou Ducha svatého, obvykle mají dar jazyků.
Mnozí kresťané ovšem různě "blbnou" okolo těch darů .
A tady už mám zkušenost jinou.
Křesťané kolem darů neblbnou. Křesťané dary Ducha svatého používají a jsou za ně vděční. Modlí se v jazycích, přináší slovo poznání, prorokují, modlí se za uzdravení, vyhání démony, ... co je potřeba a k čemu Bůh vede. Vědí z vlastní zkušenosti, že dar je dar a ne odměna.
Kolem darů "blbnou" spíše nekřesťané - lidi, kteří dary Ducha svatého nemají, nebo ani neznají. Ti si často myslí, že dary Ducha svatého jsou něco extra mimořádného, zvláštního, mluví či píši o vyvyšování, pýše - a vynáší tak maximálně to, co mají v sobě.
Někdy se taky stane, že se v církvi objeví člověk a aby se přizpůsobil, zapadl, tak se "naučí" ty dary, naučí se třeba mluvit v jazycích. To je pak podobný průšvih, jako když se někdo snaží žít jako křesťan. Podobný omyl.
Toník |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pondělí, 05. prosinec 2022 @ 15:48:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tonda - Cizinec Ahoj Toníku
Tím "blbnutím" ,jsem myslel za prvé to ,o čem píše apoštol Pavel. Jak radí křesťanům v tehdejších kresťanských sborech ,ohledně užívání těchto darů. Někteří je měli také ,ale někdy je ne zcela rozumně používali. Vše je samozřejmě v listech apoštola Pavla ohledně těchto darů Ducha svatého. A Když se bude pokračovat ,tak v současnosti je i situace taková ,že jsou i opravdoví kresťané ,kteří příkladně tvrdí ,že tyto dary byli jen pro prvotní Církev ,a dnes už nejsou potřeba . Což též spadá pod "blbnutí " . Jednoduše neznalost . A může se pokračovat ,kde a jak různě i opravdoví křesťané různě převracejí a "blbnou" ohledně těchto darů. Extremní případ je to ,když někdo řekne ,že kdo nemá tento dar ,není opravdový kresťan . To je už zcela mimo. A mnohé další převraty a polovičatosti nebo vyslovené lži existují o darech Ducha sv. |
]
Re: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha. (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 06. prosinec 2022 @ 15:26:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | D42
|
]
|
|
|
|