Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 339, komentářů celkem: 430022, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116728552
přístupů od 17. 10. 2001

Aktuality: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství)
Vloženo Pondělí, 27. listopad 2023 @ 21:23:25 CET Vložil: Tomas

Společnost poslal brusle7

Na den 27.11.2023 je vyhlášena stávka, zejména ve školství. 


Oč jde v této stávce učitelům, vychovatelům, účetním, kuchařkám, uklízečkám, připojujícím se rodičům dětí, studentům, ostatním? 
Jaký chce naše společnost vlastně další směr školství? 
Shodneme se na něm i s ministrem školství p. Bekem, nebo je třeba stávkovat?

Asi shrnu tuto tématiku do několika bodů, na které i já sama hledám odpovědi:

1/ Jak chceme investovat do kvalitní výuky dalších generací? Do přípravy budoucích učitelů a dalších pracovníků ve školství? Chceme investici i v tom smyslu, aby měl učitel prostor i pro individuální /či dělenou/ výuku některých žáků včetně inkluze  u zdravotně či sociálně znevýhodněných žáků s jejich integrací v systému, nebo chceme učitele s přeplněnými třídami a s minimálním prostorem i pro individuální práci s dětmi, tj. učitele "robota" pro veliké skupiny s výrazným omezením jeho práce s individuálními potřebami jednotlivých žáků? (V rámci jeho běžné pracovní doby a v rámci prevence syndromu vyhoření z případného nadměrného vyčerpání, pokud bude přetížený?)

2/ Chceme ve školách uklízečky, kuchařky, školníky  a další nepedagogické pracovníky, nebo si mají po sobě uklízet děti samy (nebo u nejmenších dětí jejich maminky)?  A chceme nebo nechceme ve školách kuchařky (řádně zaplacené za jejich mimořádně náročnou práci), nebo budeme dětem dávat do školy námi připravené studené obědy (nebo peníze na obědy)  jako v dobách před 100 lety? (A peníze - nikoliv třeba 30-40 Kč za teplý školní oběd i s polévkou a s nápojem a s přítomným pedagogickým dohledem, jako za školní obědy,  ale minimálně za  150-200 Kč za oběd ve veřejných  jídelnách a bez dohledu, kde jsou kuchařky zpravidla lépe zaplacené?)... A budou tatínkové chodit do školy pravidelně dělat údržbářské práce místo školníků a dalších pracovníků, nebo si raději připlatí z daní i na školníka?

V naší škole 27.11.2023 stávkují zatím jen kuchařky a uklízečky. Jeden den si zkusí žáci   i zaměstnanci školy vyučování bez těchto služeb, kterých si  jinak nikdo  moc neváží, protože jsou velmi levné (dotované) a automatické - a žáky jsou spíše kritizované než vážené (i když naše kuchařky vaří opravdu výborně). A úklidy? Žáci vlastně budou mít ten jeden den radost, že je uklízečky nebudou napomínat ohledně přezouvání - a minimálně dvojnásobnou špínu prozatím uklidí bez odměny druhý den (protože den stávky nebudou mít zaplacený) , než úklidy i v listopadových "čvachtanicích"  možná v budoucnu převezmou po svých (přezutých i  nepřezutých) dětech maminky? 

Jaké chceme mít školství a fungování škol? Moderní, nebo návrat do minulosti , kdy se žáci učili ve spojovaných třídách najednou více ročníků, nosili si do školy namazané chleby se sádlem na celý den a vyhládlí se po odpoledním návratu domů těšili na teplou polévku a pozdní teplé obědy  od maminek? 

Těším se na Vaše názory. 
(Článek napsán a odeslán v sobou 25.11.2023.)

Brusle7

"Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Úterý, 28. listopad 2023 @ 00:30:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kvůli pošahané inkluzi je ve školách spousta asistentů. Tito asistenti odebírají z resortu školství peníze. Zrušit inkluzi, vrátit to zpátky, jak to bylo v 90. letech nebo počátkem milénia. Asistenty propustit. Rázem budou peníze, které základní škola může použít na dělenou výuku pro cizí jazyk. Asistenti je odsávají prostředky. Inkluze je finančně nákladná, neefektivní, nesmyslná. Je to jen ideologie. 

Co se týká jídelen a obědů, tak kdyby to záleželo na mě, oddělím to od školství a učitelů. Učitel by měl učit, ne rozlívat v jídelně dětem polívku do talířů. To je mrhání vysokoškoláky. Kvůli tomu snad člověk nestuduje VŠ, aby dělal dozor v jídelně a rozlíval polívky. To zvládne nějaká pomocná sila. Nejlépe, kdyby si děcka po ukončení vyučování přebrala jiná organizace, která si tam bude dělat stravování a zodpovídat si za to. Se sborovnou to ale nemá mít nic společného. 

Jinak moje návrhy ke školství jsem tu psal pod jiným článkem. 

Co se týká stávky, tak pokud stávkují voliči pětikolky, tak tomu říkám bizár. Proti čemu stávkují? Proti své volbě. Tak to ukazuje na úpadek učitelů. Čím dál více učitelů z mladší generace  jsou progresivisti. Progresivismus je smrt rozumu. 

Brusle napasla článek, který jsem ovšem nepochopil, kam směřuje. Nechápu její koncepci. 



Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 28. listopad 2023 @ 09:44:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naši učitelé jsou přeplaceni a jejich výkony jsou žalostné. Vím o čem mluvím. Ano jsou mezi nimi "fanatici" pro děti, kteří si neumějí svůj život bez dětí představit. Ostatní se do školství nahrnuli v době, kdy tam Babišova vláda začala sypat peníze. A pokud jde o to rozdělení učitelé "honorace" kuchařky a uklízečky odpad těm se nepřidává, to ve mě vyvolává pocit diskriminace. At se někdo raději podívá na tabulky v Lucembursku kolik tam bere ta uklizečka. U nás zcela otevřeně se propaguje rozdělení společnosti už Jsitím, že se otevřeně hlásá, když pracuješ rukama dostaneš málo. Co to znamená? Jsi otrok tak drž hubu a buď  vděčný za to co máš. Copak dělník ve Škodovce co utahuje šrouby je něco více než školník, kuchařka a uklizečka ve škole? Mě se to jako křesťanu nelíbí to rozdělování lidí. Rozumím, že chirurg musí brát prioritně zvýšený plat, ale proč stále takové ponižování lidské práce jen proto že někdo vaří nebi uklízí. Stejně tak mě uráží když jsem v Itálii a mám na účtence v restauraci zahrnuté "dýško" pro číšníka. Tam se dýško nedává, tam se prostě strhne automaticky jen proto, že majitelé si mastí kapsu a mají zájem, aby jim personál neutekl, tak jim zajišťují jistý příjem. Stejně tak se činí v Israeli. Než se od nás vyjede, mají cestovky v nabídce cenu a k tomu i položku že každý má mít kapesné 100 USD na vstupy a 100 USD pro personál jako dýško neboť ten systém s tím počítá, že zákazníci dotují platy personálu hotelů a restaurací. Zlaté Česko, zde prostě nedám nic, protože pokud jsem za plátek krůtího řízku s bramborem dal nedávno v Rokycanech v hospodě 260 korun tak za takovou zlodějnu nic nedávám. 



Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 28. listopad 2023 @ 12:04:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Mám docela jiné body a názory než autor článku:

1. Článek na Grano nepatří.

2. K tématu článku: 
a) nejprve si musíme jako lid říct, co od našeho školství očekáváme, jaké školství chceme, jak a jaké lidi chceme skrze to školství "vyprodukovat", jak a na co je do života připravit.

b) Naprosto nechápu, máme-li v historii našeho národa takovou osobnost, jakou je Jan Amos Komenský, jehož podobizna v mém dětství visela v každé třídě, který učil celé národy tomu, jak a čemu děti naučit, proč hledáme inspiraci někde jinde a navíc k vlastní škodě celého národa. 

c) Náš bratr Jan, navazující na jiného našeho bratra, Jana Husa, vyzýval český národ, aby se navrátil je Kristu. Vidím to jako jedinou možnou cestu nejen pro školství. 
Tomáš G. Masaryk kromě jiného řekl: "Hus - toť program nám a celému světu. Náš národ nešel za Husem za požitkem a hmotou, šel za duchem, a také my chceme zase podle Husa duchovně žít."
"Hus také celým světem je ctěn, a Komenský stal se učitelem celého světa."

Nevrátíme-li k těmto našim kořenům a nebudeme-li pokračovat v této cestě, nebudeme mít řešení pro jakýkoli náš problém a jako národ před Bohem selžeme. Místo toho, abychom se z chyb minulosti poučili, v podstatě vymýšlíme chyby nové a horší než předchozí.

Nepedagogické záležitosti jsou na celospolečenskou diskuzi, co má budovat a provozovat stát, co soukromý sektor, jak a z jakých zdrojů má být to vše financováno. Z výstupů diskuze by následně ministerstvo školství a vláda ve své činnosti vycházely a zakotvily je ve svém programu.
Tož tak.



Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 28. listopad 2023 @ 14:14:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

K doplnění článku:

Ježíš řekl: „Nechte maličké přicházet ke mně“... Nemáme jim bránit...

I Ježíš učil - a bez státního zajištění učitele, ale zdarma (nebo jen za pohoštění) a jen toho, kdo se učit chtěl (jeho "škola" nebyla povinná a nebyla materiálně státem zařízená včetně stravovacích a uklízecích či "hlídacích" služeb, ani státem vedená)...

---

Jak řešit současné školství? Je správná povinná školní docházka nařízená státem, nebo by zodpovědnost měla být více na rodičích a dětech, zda a jakou formou budou vzdělávány? (Ježíš byl vzděláván a připravován na budoucí povolání v rodině, nikoliv ve státní instituci).

Opakovaně se nad tímto zamýšlím - a pokud bych měla připojit svůj názor, byla bych někde u kompromisu:

Povinné základní vzdělávání dětí v instituci (nebo doma s přezkoušením) bych navrhovala maximálně 5 let  před pubertou - protože nechceme zcela negramotné generace (psaní, čtení, počítání, základní přehled).  Toto financovat z daní a státem (učebny, učitele, základní provozní náklady se školníkem, uklizečkou, účetním). Vše ostatní by mělo být výběrové a dobrovolné a státem (z daní všech) nefinancované  a neorganizované. Platby rodičů by tudíž poté šly účelně jen vybranému typu zařízení či školy- nebo například předškolní výchova či řemeslo jen v rodině bez potřebných plateb (ad Ježíš). Studium - místo daní formou přímých plateb či sponzorování organizacemi s závazky (např. u lékařů) pak studium využít v určité nemocnici, ČR (nebo při odchodu z ČR studium sponzorovi doplatit).

Protože toto nejde zcela hned, ale znamenalo by rozsáhlou reformu školství a celého systému, začala bych rušením povinnosti státem organizovat jídlo ve školních jídelnách (které by převzaly dle zájmu a poptávky soukromé kuchařky či firmy). Postupně bych dále rušila povinnost státu zajišťovat školky, družiny, domovy mládeže apod. (které by dle poptávky převzaly soukromé instituce, placené přímo rodiči - nikoliv skrze daně). 

A ani aktuální stav, kdy jsou například téměř všechny "děti" na nástup na SŠ tlačeny rodiči (i když se zhruba z 50% ti procent dále vzdělávat nechtějí) nemůže být dlouhodobě udržitelný a nedává žádný přínosný  smysl, ale je prostě  "zdarma" a z povinných daní - tak proč nevyužívat  zatím? Včetně nároku středoškoláků na uklízečky a kuchařky a obslužné služby všech dalších zaměstnanců na SŠ "zdarma"? Včetně nároku na opakování ročníku a dalším "státním" zajištění  i při zřejmém nezájmu?

Brusle7



Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 28. listopad 2023 @ 19:59:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Babiš opět vynikající......   https://www.youtube.com/watch?v=lvqA9N9OEJ8






Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. listopad 2023 @ 07:14:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jako rodič bych si přál, aby ve školství nebyli ideologové s totalitním nenávistným myšlením, kterým po hlavě pořád běhá majetek, závist, kapitalisti a komunisti, jejichž hlavním cílem je děti znormovat do jejich pohledu. Aby tam nebyli úchylové, kteří o suplování pustí dětem pornofilm. 

  Aby tam byli lidé, kteří znají něco z praxe, ne studenti přisátí na věčné peníze od státu, bez znalosti běžné reality (to bych si ostatně přál i v politice). Lidé, kteří nejdřív něčeho dosáhli, někde něco prakticky dělali, klidně i rukama, a ne ti, co jim jdou ručičky dozadu (což je často vidět i na jejich designu).

  Jak se to udělá, nevím. 

  Kdybych to měl řešit, zavedl bych ve školství svobodu, jako všude jinde. Zrušil většinu nesmyslných ustanovení typu počet záchodů na žáka či co, jsme v jednadvacátém století, předpoklad je, že kdyby někdo dělal školu, tak tam záchod udělá. A když tam záchod nebude, tak tam rodiče děti nepošlou. Stejně tak zrušit všechna nesmyslná nařízení ohledně lidí - povinné vysoké školy, nemožnost vyhodit někoho, kdo vyšiluje, přednosti při přijímání lidí, ...

  Financování zpočátku spravedlivé nebo rovné, lépe pak daňové asignace. Vzniklo by postupně větší množství škol, nejdřív pro střední třídu, kteří by to mohli ufinancovat, pak pro chudší. Školy by dělali ti, co tomu rozumí. A obvykle ti, kteří mají nějakou praktickou životní zkušenost. 

  Bohatí už dávno svoje školy mají a "do státního" svoje děti nepošlou, aby si je nechali zlikvidovat nějakou rozvedenou tlustou vystresovanou uřvanou psychotičkou.

  Obědy v každém městě zařídí několik dobrých restaurací a k nim desítky horších. Určitě by se přidaly i bývalé školní jídelny, kdyby bylo financování alespoň trochu normální a nebylo na oběd polovina prostředků, než je potřeba.

  Okamžitě bych zrušil výuku ideologií a nesmyslů typu biflování o tom, co je pazourek (to se ještě učí v 21. století - pazourky a oštěpy!!!). Dějepis by se začínal učit od letošního roku zpátky. Třeba od rodičů, dědečka a babičky, ...


  Ale já naštěstí nejsem odborník, takže to nikdy nebudu řešit a nikdo nebude vystaven mým experimentům. A nezávidím tomu, kdo to řešit bude. ;-) I kdyby to někdo řešit chtěl, bude to běh na fakt dlouhou trať, generaci minimálně, spíše dvě 

  Toník



Re: Stávka 27.11.2023 - aneb směr dál (nejen školství) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. prosinec 2023 @ 06:35:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj

  Trochu jsem nad tím přemýšlel, asi by se dalo něco prakticky udělat.

  1. Daňový bonus - pro všechny rodiče, kteří by se nechtěli účastnit na socialistickém školství popsaném v článku, bych dal daňový bonus ve výši (rozpočet MŠMT / počet daňových poplatníků), který by mohli použít na libovolný způsob vzdělání svých dětí. 

  To by během krátké doby tak max 10 let vytvořilo poptávku od zhruba 10-30% lidí po jiném způsobu vzdělávání a vytvořilo by zárodek paralelního školství, které by dalo možnost dalším lidem se přidat.

  2. Určitě zkrátit povinné školní vzdělávání o rok. V tom se shodnu s ostatními. My jsme byli ve škole 8 let a i to bylo až dost. ;-) Rok práce navíc v mládí je určitě o dost více, než rok práce v pětašedesáti.

  3. Dal bych nějakou výraznou úlevu lidem po ukončení školy - třeba dva roky nějakého normálního daňového paušálu nebo rovnou prázdniny (ze všech daní), nižší minimální mzdu a pod., aby lidi mohli co nejsnáze začít pracovat.

  Toník




Stránka vygenerována za: 0.67 sekundy