|
Právě je 264 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy Akuzativ
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120234522 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Chléb náš vezdejší dej nám dnes - aneb školní jídelny?
Vloženo Středa, 31. červenec 2024 @ 10:39:48 CEST Vložil: Tomas |
poslal brusle7 https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-vic-lustenin-ve-skolnich-jidelnach-deti-pujdou-do-fast-foodu-pisi-ctenari-256805#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Je lépe vařit ve školních jídlenách zdravá jídla i na úkor jejich častého končení v koši a v korýtku pro prasata, nebo se spíše přizpůsobovat požadavkům dětí, rodičů a jídlem neplýtvat?
Velmi zajímavý článek. I vzhledem k tomu, kolik dětí denně umírá v jiných částech světa hlady.
Kde je chyba a jaké je nejlepší řešení, vážit si jídla, chleba, práce druhých?
Brusle7
|
Re: Chléb náš vezdejší dej nám dnes - aneb školní jídelny? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 31. červenec 2024 @ 13:28:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Daleko důležitější je snaha této progresivistické vlády uzákonit povinnou angličtinu od první třídy ZŠ!
Pro dítě je nesmírná zátěž přechod ze školky na 1. st. ZŠ. Už si nehraje, ale má povinnosti, klasifikaci z předmětů. Vzhledem k tomu, že celkově přibývá poruch učení i poruch chování, tak pokud bude zavedena povinnost výuky cizího jazyka, přibude dětí, které to nebudou zvládat. Mozek dítěte není zralý, synaptické sítě nejsou připraveny na takovou zátěž. Proto dětští pediatři a psychologické před tímto neodpovědným fanatickým progresivním experimentem varují. Děti mají problém se soustředit na výuku psaní, čtení, učí se první písmenka a do toho jim budou motat angličtinu. Je to zrůdné, zlé, ideologické, protilidské. Nedělali to ani bolševici za minulého režimu, že by ruštinu rvali do prvňáků. Je to skutečně nechutné, nehumánní, je to týrání dětí v zájmu ideologie, která nemá daleko od fašismu.
Ty nápady mají lidi, co nikdy nebyli rodičem, nikdy nebyli učitelem. Nikdy nezažil trápení, pláč dětí, na které se valí zátěž nad jejich možnosti. Něco zcela jiného je angličtina ve třetí třídě, kdy je už dítě adaptované na školní docházku a zvládá svůj jazyk mateřský. Ale rvát to do nebožáků prvňáků, jen proto, abychom lezli do zadku Anglosasům, je nechutné, zvrácené.
Progresivisti ta děcka jen poničí a dostresují. Nechají je nejprve první dva roky naučit číst a psát ve vlastním jazyku.
Bolševici cpali ruštinu od páté třídy. Současný režim cpe angličtinu od třetí třídy. Už to mají o dva roky dříve, než měli bolševici. Ale jim to je málo.
Progresivismus je opravdu totální hnus! A měl jsem pravdu, že progresivisti jsou moji největší nepřítelé, daleko horší než nějací neškodní pobožní. |
Re: Chléb náš vezdejší dej nám dnes - aneb školní jídelny? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 31. červenec 2024 @ 13:30:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A už dneska přece rodič má možnost svoje dítě posílat do kroužku angličtiny, pokud se jedná o dítě výrazně talentované, které si již osvojilo mateřský jazyk. Ale progresivisti ignorují, že tu je 50% dětí, které podle Gaussovy křivky rozdělení inteligence, mají IQ 99 a méně. Dále tu máme část dětí s poruchami učení, které sotva zvládají mateřský jazyk, matematiku a další předměty. A oni takové dítě, např. s IQ 80 a dysgrafií a dyslexií zatíží angličtinou od první třídy. Tohle může udělat jen bezcitná svině. Kdyby měli takové děcko doma, tak by kvákali něco úplně jiného. To se to dobře teoretizuje nad progresivistickými utopiemi, když nemusí nést následky pitomých, ukvapených a nepromyšlených nápadů. |
]
Re: Chléb náš vezdejší dej nám dnes - aneb školní jídelny? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 31. červenec 2024 @ 13:31:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Základní školství je koncipováno tak, aby ho zvládaly děti průměrné a podprůměrné. Proto se jmenuje základní školství. A pro ty nadanější děti jsou tu nepovinné předměty a kroužky. Nic nebrání rodičům nadaných dětí, aby posílali svoje děti, pokud to zvládnou, na angličtinu už od první třídy nebo klidně od školky. Ale je ideologický nesmysl nařídit paušálně, povinně angličtinu i pro děti handicapované, nebo podprůměrné, které s velkými obtížemi a s vypětím sil sotva zvládají v první třídě se naučit číst a psát ve svém mateřském jazyku. Dětský mozeček v 6 letech je teprve ve vývoji a má omezenou kapacitu toho, co zvládne najednou. Je lepší dítě zatížit úměrně jeho silám a nepřetěžovat jej. Tím, že nepřetížím, napáchám mnohem menší škodu než tím, že přetížím. Když dítě zažije už v první třídě neúspěch, přílišné zatížení, vytváříte u něj jednak averzi ke škole a jednak prohlubujete poruchy učení i poruchy chování. Takové dítě pak stejně vyrušuje a stane se z něj problémový žák i kázeňsky. Proč by měl poslouchat, když jste ho uvrhli do beznaděje už na počátku? Proto nechte dosáhnout přiměřený úspěch a radost se života a školy i těm slabším. Taky mají právo na to těšit se do školy a ne ji jen nenávidět. A ty talentovanější žáky je možno posílat na kroužky a nepovinné předměty. To už školy běžně nabízejí. |
]
Re: Chléb náš vezdejší dej nám dnes - aneb školní jídelny? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 14:10:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
AJ VE ŠKOLÁCH
Tak kdyby bylo školství na mne, zrušila bych i povinnou školku (i pro venkovské děti, které nemohou samy jezdit do školek, rodiče nemají vždy auta, nebo mají v péči další malé děti - a mají státem navíc uloženou povinnost dopravovat pětileté děti 5x týdně děti do školek)... A školu bych koncipovala v 1. třídě minimálně do Vánoc jako adaptační získávání sociálních dovedností s výukou hrou - a to tak, že i kdyby se dítě bylo schopno začít učit vzhledem k prvotním možným sociálním blokádám až od ledna, nic by nezameškalo. Ostatně, bylo to tak i dříve, před 50-100 lety, než se začalo nepřiměřeně spěchat a tím u mnohých se nepřiměřené nároky u povinné školní docházky oddalovaly odklady... (Mimochodem, já jsem šla do školy v 5ti letech - naopak dříve - jsem narozená koncem roku...).
Povinné jazyky do 1. třídy nepatří. V 1. třídě je primární osvojení češtiny. Nevylučuje to možnost nepovinné angličtiny u ambiciózních rodičů a u mimořádně nadaných dětí, ale byla bych s tím hodně opatrná , když vidím, jak gramaticky špatně s ČJ jsou na tom často i středoškoláci.
AD ČLÁNEK
Téma článku je CHLĚB - plýtvání ve velkém - které se mi nelíbí - ani vzhledem k maření lidské práce ve velkém a nevážení si státem dotovaných obědů, nevážení si velmi těžké práce kuchařek obecně... A vzhledem k umírání mnoha dětí ve světě hlady....
Brusle7 |
]
|
|
Re: Chléb náš vezdejší dej nám dnes - aneb školní jídelny? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 17:23:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | V dnešní době je moderní kritizovat školní jídelny, protože
je to pozůstatek socialismu. Vzpomínám na
snímek v TV z nějaké portugalské školy, kde mají jídelnu. Vedoucí hovořila
o tom, že žádné zbytky nemají, protože nezaměstnaní rodiče svým dětem ani uvařit
jídlo často nemohou. A tak tyto děti vše rády sní. Dnes jídlo kritizují moderní
maminky, které samy neumí vařit anebo jsou líné vařit. Před dvanácti léty jsme měli
v sobotu školení z etické výchovy a
v poledne si šli dát aspoň kávu do protější cukrárny. A já se divil. Sedělo tam
několik moderních maminek s pohárem a zákusky a děti si hrály v koutku
pro děti. Já si říkal, proč nejsou v tuto dobu doma, neuvaří dětem.. Dnešní
doba vychová rozmazlené děti stejně rozmazlenými rodiči. Už bych nechtěl být učitel.
Dnes si rodiče dovedou stěžovat na cokoliv. Výchova vede k rozmazlenosti a
k lenosti. Nová opatření ve školním stravování
povedou časem ke zrušení jídelen. Děti to prostě nebudou jíst. Svět upadá!!! Aspoň
ten náš západní založený na lžích. |
Re: Chléb náš vezdejší dej nám dnes - aneb školní jídelny? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 18:13:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | !Vzpomínám na snímek v TV z nějaké portugalské školy, kde mají jídelnu. Vedoucí hovořila o tom, že žádné zbytky nemají, protože nezaměstnaní rodiče svým dětem ani uvařit jídlo často nemohou. A tak tyto děti vše rády sní."
To je pěkný příklad a udělal bych to v Česku taky. Nějakou vyvařovnu a jídelnu pro děti ze sociálně slabých rodin a byla by jedna ve městě. Tam by po škole zadarmo mohly chodit děti ze sociálně slabých rodin. Mohl by to financovat stát nebo nadace, neziskovky nebo církve apod. Taky soukromé firmy.
Ale aby byla povinně na každé škole kuchyň a jídelna - jsem proti tomu. Už jsme si tu o tom psali. Základní ani střední škola není od toho, aby řešila biologické potřeby jako je příjem potravy, spánek, atd. Je totální mrhání časem pedagoga, který musí držet dozory v jídelně, když se žáci stravují. Proboha to jsou vysokoškolsky vzdělaní lidi, kteří mají svoje studium i čas věnovat vzdělávání, ne tomu, zda Vendelínek snědl mrkvičku, fazoli a dobře si u toho krknul.
Lékaře, právníky a další vysokoškolské profese takto neponižujeme. Učitele ponižujeme tím, že musejí vykonávat část pracovních povinností zcela mimo rámec toho, proč VŠ studují. To bychom taky mohli učitele nahnat do kravína, aby podojili krávy. Tohle mělo už dávno skončit a nevím, zda to je i v zahraničí. Jestli to je je relikt socialismu nevím. Každopádně pedagog nemá řešit konzumaci jídla. A když už mermomoci musí být jídelny v budově školy, nebo někde s ní spojenou přístavbou, tak ať si tam dozory organizuje jiná organizace, rodiče nebo asistenti či další pomocný personál. Nutit učitele, aby dělali dozor v jídelnách, jsem vždycky vnímal jako ponižující, nepatřičné, nijak nesouvisející s náplní práce pedagoga. A možná je to nějaký akt msty ze strany ministerstva školství, jak ponížit učitele. Aby si uvědomil, že je jen plebs, moula, co dělá dozory v jídelně. Tak ať si nevyskakuje. |
]
|
|
|
|