|
Právě je 245 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120235183 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak
Vloženo Středa, 31. červenec 2024 @ 10:41:07 CEST Vložil: Tomas |
poslal Tolstoj CIZINEC:
Ty spisy kolovaly jako uznávané po místních církvích už dávno předtím, než vůbec nějaká ŘKC existovala.
Samozřejmě, Gregu.
Spisy Písma svatého byly v církvi o počátku a byly v úctě a vážnosti, v
době, kdy papeži, kardinály, očistce, odpustky, zpovědi, kontemplace,
svátosti, maria a všechno to další ještě běhalo po houbách a v Efezu
byla teprve Veliká Artemis.
Už v prvním století píše Addai: "Čtěte
Zákon a proroky, evangelia, listy Pavla a Petra, skutky apoštolů... a
žádné jiné, protože v nich je Boží pravda, která vás udrží ve víře, do
které jste byli povoláni." A to píše moc dobře. To platí dodnes stejně jako tehdy.
Stejnou autoritu mělo Písmo v církvi od prvních okamžiků až dodnes. Od života Ježíše, který byl podle Písma, přes první rozhodnutí z Písma k volbě Matěje namísto Jidáše, první kázání apoštola Petra z Písma o letnicích, po stovky a stovky překladů Písma do jazyků všech národů dnes.
To, že se někdo odvolává na autoritu Písma, aby si podpořil svoje proprietární učení, jen ukazuje na to, že i dotyčný ve skutečnosti uznává autoritu křesťanských písem, podobně, jako to má církev od svého počátku dodnes.
Toník
TOLSTOJ:
Cizinec opět, jak to má rád, dezinterpretuje, převrací naruby, zamlčuje podstatné a faktické a nevědomky dokonce vyvrací své tvrzení a potvrzuje tvrzení oponentovo. ;-)
Spisy apoštolů těžko byly od začátku, např. evangelia jsou poněkud pozdější (např. Markův záznam Petrova kázání, Janovo evangelium, spisy jiných apoštolů než Pavla, List Židům, Lukášovo evangelium). Co bylo od počátku, bylo ústní hlásání apoštolů a zakládání jimi církví, které byly kánonem víry ještě před kánonem Písma, jak dosvědčuje Tertulián v době, když Cizinec byl ještě hodně, hodně, hodně, hodně dlouho na houbách:
"Apoštolově potom odešli do celého světa a hlásali národům tutéž nauku téže víry. Pak u každého města založili církevní obce, od nichž pak ostatní církevní obce - aby mohly být církevními obcemi - přijaly a denně přijímají život z víry a semena křesťanské nauky. Tím i ony jako potomstvo apoštolských církví jsou považovány za apoštolské. Každé pokolení musí mít svůj původ. A tak ač je tolik církevních obcí, přece všechny pocházejí z jedné první, založené apoštoly. Tím jsou všechny první a apoštolské, pokud tvoří současně jednotu, pokud žijí ve vzájemném míru a bratrské pomoci. Právo na to dává jen jedna tradice téhož tajemství víry. Odtud tedy vyvozujeme pravidlo: Jestliže Pán Ježíš Kristus poslal apoštoly kázat, nemají být přijímáni za hlasatele jiní než ti, které ustanovil Kristus. „Nikdo totiž nezná Otce než Syn - a ten, komu by to Syn chtěl zjevit" (Mt 11,27). Nezdá se, že by to Syn zjevil jiným než apoštolům, které poslal hlásat to, co jim zjevil. Co však hlásali, to znamená, co jim Kristus zjevil, to je možné dokázat jen těmi církevními obcemi, které apoštolově sami založili a kterým hlásali víru jednak živým jazykem, jednak potom svými listy. Je-li tomu tak, pak veškerou nauku, která se ve všem shoduje s naukou mateřských původních apoštolských církevních obcí, nutno považovat za pravou, ježto nade vší pochybnost zachovává, co přijaly církevní obce od apoštolů, apoštolově od Krista a Kristus od Boha. Každou ostatní nauku, která je v rozporu s pravdou církevních obcí, apoštolů, Krista i Boha, nutno považovat za lež. Jsme ve společenství s apoštolskými církvemi, poněvadž naše nauka jim neodporuje. To je svědectví pravdy. Jestliže se některé církevní obce odvažují vydávat za církve apoštolské doby - aby budily dojem, že byly založeny apoštoly, protože existovaly v době apoštolů -, můžeme jim říci: Nechť tedy uvedou svůj původ s pořadím svých biskupů tak, aby první jejich biskup byl nástupcem některého z apoštolů či apoštolských mužů, kteří žili s apoštoly. Tímto způsobem mohou apoštolské církve předložil seznam svých biskupů. Smyrnenská církevní obec uvádí, že tam byl Polykarp ustanoven Janem. Římská uvádí Klementa ustanoveného Petrem. Stejně i ostatní církevní obce mohou dokázat, koho mají ustanoveného do biskupské služby od apoštolů za rozsévače apoštolského semene. Nechť se o něco takového pokusí heretici! Co si nedovolí, jen aby mohli urážet! Ale i kdyby se o to pokusili, neuspějí. Vždyť jejich nauka ve srovnání s naukou apoštolů sama prozrazuje svou odlišností a opakem toho, čemu apoštolově učili, že ani některý apoštol ani nikdo z žáků apoštolů není jejich zakladatelem. Žádný apoštol by totiž neučil něco jiného než druhý apoštol a stejně tak žáci apoštolů by nehlásali něco jiného než apoštolově - leda ti, kteří se to naučili sice u apoštolů, ale jinak to hlásali. Tudíž takovýmto způsobem se dokáže pravost těch církevních obcí, které - i když je nezaložil apoštol či žák apoštolů - jsou daleko mladší a denně vznikají, mají však tutéž víru. I tyto jsou považovány za apoštolské právě vzhledem k téže nauce. A tak všechny hereze, které se odvolávají na obojí formu vzniku našich církevních obcí, nechť samy dokáží, jak dalece se považují za apoštolské. Ale proto jimi nejsou ani to nemohou dokázat, poněvadž nejsou apoštolské ani nežijí v míru ani nejsou nějakým způsobem ve společenství s apoštolskými církvemi. Projdi si apoštolské církevní obce, u nichž dosud stojí křesla apoštolů na svých místech, u nichž se čtou původní listy apoštolů, zpřítomňující hlas i tvář toho kterého apoštola. Nejblíže je ti Achája? Máš tam Korint. Nejsi-li daleko od Makedonie, máš tam Filipské, máš tam Soluňské. Můžeš-li cestovat do Asie, máš tam Efez. Jestliže bydlíš v Itálii, máš tam Řím, pod jehož pravomoc patříme. Jak šťastná církev, které dali apoštolově celou nauku i se svou krví, kde si Petr připodobnil utrpení Pána, kde je Pavel oslaven smrtí Jana (Křtitele), odkud apoštol Jan, když byl ponořen do rozpáleného oleje a nic se mu nestalo, byl vyhoštěn na ostrov! Je-li tomu tak, že pravda je na naší straně, a my se řídíme tím, co církev dostala od apoštolů, apoštolově od Krista a Kristus od Boha, vyvozujeme z toho, že nelze připustit, aby se heretici odvolávali na Písma. Jim i bez Písma dokážeme, že nejednají podle Písma. Jsou-li totiž heretiky, nemohou být křesťany, poněvadž - jak již jejich jméno naznačuje - nemají od Krista, co si podle své libosti vybrali. Ne tak křesťané. Ti si neosvojují žádné právo nad křesťanskými spisy. A vy ostatní, co zde podle své vůle zaséváte a sklízíte? Je to můj majetek, mám jej odedávna, mám jej po předcích, jimž to patřilo. Já jsem dědic apoštolů. Jak střežili svůj odkaz, jak jej svěřili víře, jak přísahali, tak to zachovávám. Vás jistě vydědili a odřekli se vás jako cizinců, jako nepřátel!"
- jak aktuální svědectví! Svědectví o pravdivosti apoštolů, jimi založených církví a jejich primárně ústně hlásané tradice
Jinak Cizinec lže samozřejmě i v tom dalším, protože papež je tady od počátku, ustanoven samotným Kristem, očistec je tady také od počátku (stačí vypsat verše Písma nebo svědectví např. Cypriána z Kartága a dalších), odpustky logicky vyplývají ze skutečnosti očistce, který logicky vyplývá ze slov Písma, zpověď je ustanovena samotným Pánem, což je dosvědčeno i samotným Písmem, a tak se Cizinec povyšuje nad dar a slova samotného Pána, svátosti jsou založeny a nastoleny samotným Pánem, jak dokazuje Písmo i tradice, a Panna Maria, Matka Boha neboli "Matka mého Pána", kterou "budou blahoslavit všechny národy", je rovněž darem Božím, zjeveným Božím vtělením a dosvědčeným slovem Písma, které Cizinec ve své pyšné aroganci stále dokola popírá, převrací a pyšně se povyšuje nad ně, protože miluje více sebe sama a své vlastní slovo než slovo Pána a jeho apoštolů a učedníků a jeho církve, kteoru Kristus založil a vyzbrojil svojí mocí a pověřením.
Zajímavým také je, že se CIzinec se odkazuje na slova Addajova (neboli Tadeášova) a tvrdí, že jde o slova z 1. století, i když ten dokument je až ze 4.-5. století. Cizinec to neví? Nebo lže? Navíc se nejedná o žádný dokument církevní tradice, ale o apokryfní syrskou legendu. Ale i kdyby to bylo skutečně klidně z 1. stroletí (což není), dokazovalo by to jediné, tedy to co tvrdím: že k dokázáníí kánonu a apoštoůlslého původu NZ spisů není nic jiného k dispozici než církevní tradice: to ona je auorirotu a garantem a tu jako jediného svědka potřebuje i sám Cizinec. Tím potvrzuje nezbytnopst a autoritativnost církevní tradice, čímž paradocně potvrzuje má slova, i když se je snažil vyvrátit. Ale vyvrátil své nebiblické tvrzení "Sola Scriptura" a potvrdil křesťanský princip církevní a apoštolské tradice a pravdivost této tradice a autoritu církve a její tradice, která je jediným svědkem a garantem kánonu Písma. ;-)
Ale i o Písmu SZ nepíše pravdu, protože autoritou pro židy i apoštoly bylo sice Písmo SZ (Zákon a Proroci), ale Ježíš nepotvrzuje "Sola Scriptura", ale i spolu s Písmem i tradici a autoritu náboženských vůdců:
"Na stolici Mojžíšově zasedli zákoníci a farizeové. Proto čiňte a zachovávejte všechno, co vám řeknou; ale podle jejich skutků nejednejte: neboť oni mluví a nečiní."
Stejně jako tradici neboli ústní hlásáni potvrzuje i apoštol Pavel:
"Nuže tedy, bratøí, stùjte pevnì a držte se té tradice, kterou jsme vám odevzdali, a už ústně nebo dopisem."
Ne, "Sola Scriptura" nikdy nebyl ani křesťanský ani bilický pricnip. Křesťanský pricnip byl od začátku apoštolská nauka, apoštolské hlásání, které se předávalo v jejich autoritě nejprve ústně a pak jak ústně, tak zapsanými texty, tak jimi nastolenou praxí - to vše je apoštolská tradice, která je kánonem, nejen jejich pozdější texty samotné. Pro apoštoly nemohnlo býr primárním Písmo, a to z jednoho jediného důvodu: protože primárním bylo ne slovo Písma, ale Slovo Otce, které se stalo tělem - to ono bylo kritériem výkladu SZ, to ono bylo kritériem pravdy hlásání apoštolů i jejich poizdějších textů, to ono bylo zdrojem jejich autority - tedy ne Sola Scriptura, ale Solus Christus, jehož předavateli byli apošotolové - bez nich by i Písmo SZ bylo k ničemu, protože klíčem k němu je Kristus TRADOVANÝ apoštoly. Proto církev nestojí na Písmu, ale na apoštolech (jak dolkazuje 12 zákl. kamenů Nového jeruzaléma se jmény apoštolů), protože apoštolové stojí ne na Písmu, ale na Kristu, protože Kristu stojí ne na Písmu, ale na Otci, který jej jako své Slovo odvěčně vyslovuje neboli plodí. A o tom svědčí apoštolská tradice, jejíž součástí, ale ne pramenem, je Písmo, které není kánonem samo o sobě (neboli Sola Scriptura), ale skrze kánon apoštolské víry, apoštolského hlásání a apoštolské autority.
To, že se někdo odvolává na autoritu Písma tedy ukazuje na to, že dotyčný ve skutečnosti uznává autoritu církve a její tradice, podobně, jako to má církev od svého počátku dodnes a konečně jak to učinil i Cizinec, když se kvůli kánonu odvolával na domnělé tvrzení církevní tradice, i když asi z nevědomsoti se odvolával na pozdní apokryfní legendu, budící dojem církevní tradice. V principu ale kánon bez církevní tradicei a autority nelze ani dokázat ani uplatnit ani mít.
Takže kod se odolává na Písmo a na jeho kánon, potvrzuje tím pravdivost a autoritativnost církve, jejímž je plodem, a tou je církev katolická, kterou založil sám Ježíš a která je tady od počátku, jak dokazuje už v 1. století např. Ignác Antiochijský, učedník apoštola Pavla:
"Buďte všichni jednotní s biskupem, jako Ježíš s Otcem a jako kněží s apoštoly. Mějte v úctě jáhny, jako máte v úctě Boží zákon. Kdo patříte k církvi, nečiňte nic bez biskupa. Nechť je za pravou eucharistii považována ta, kterou koná biskup a koho tím pověřil. Kde je biskup, tam ať je i lid, jako kde je Kristus, tam je i katolická církev. Bez svolení biskupa není dovoleno ani křtít ani konat hody lásky. Co on schválí, to je milé i Bohu a proto i pevné a jisté. "
;-)
|
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 31. červenec 2024 @ 14:46:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Nadpis je v podstate rouhani. Garantem neni cirkev, ale Duch Svaty. Cirkev je pouhym nastrojem, nic vice nic mene.
Se stejnou logikou lze napsat, ze garantem posekani dreva je sekyrka Neni. A kdyz se sekyrka ztupi, pouzije drevorubec bud brousek, nebo sekyrku jinou. |
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 14:57:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čekal jsem, že se s tím někdo ozve. Ale Duchem Svatým se zaštiťuje kdekdo., je to taková "zbožná fráze", která vlastně bere Boží jméno nadarmo pro potvrzení své svévolné, pouze lidské autority. Proto napsat větu "garantem je Duch Svatý" není žádný důkaz, žádná garance, ale jen tajemství víry křesťanů. Duch Svatý je ten, kdo inspiruje. Pokud ale někdo napíše, že garantem jeDS, tak JAK by DS měl garantovat kánon a autenticitu Písma? ;-) |
]
SELHÁNÍ CÍRKEVNÍHO KŘESŤANSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Středa, 31. červenec 2024 @ 15:01:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Nadpis je v podstate rouhani. Garantem neni cirkev, ale Duch Svaty. Cirkev je pouhym nastrojem, nic vice nic mene."
Souhlasím.
SELHÁNÍ CÍRKEVNÍHO KŘESŤANSTVÍ
ecr |
]
Re: SELHÁNÍ CÍRKEVNÍHO KŘESŤANSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 15:03:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak dokaž, že je garantem, a ukaž, jak je garantem Písma DS. ;-)
|
]
Re: SELHÁNÍ CÍRKEVNÍHO KŘESŤANSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Středa, 31. červenec 2024 @ 15:40:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to vše otázkou vidění: S vaší myslí, zatíženou církevními doktrínami, ideologiemi, či katechismy, které deformují Kristův obraz, ani nemůžete VIĎĚT to, co je na první pohled zřejmé a do očí žijící.
Pokud se výše uvedeného balastu nezbavíte, pak, bohužel, k vám Písmo mluvit nebude. Bohužel, je to tak. Máte-li být zachráněn, pak tedy musíte vše zbytečné upustit, dívat se jen na Krista a kráčet na Ním.
ecr |
]
Re: SELHÁNÍ CÍRKEVNÍHO KŘESŤANSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 15:48:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není otázka vidění, ale otázka pravdy. JAK má být DS GARANTEM P9sma? Prosím o důkaz, nějaké vlastní obviňující řeči mě nezajímají. Prosím fakta a důkazy. ;-)
|
]
Re: SELHÁNÍ CÍRKEVNÍHO KŘESŤANSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Středa, 31. červenec 2024 @ 16:06:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vy neumíte číst? O jakých obviňujících řečech tu plácáte?
S vámi nelze diskutovat; šlo by nutně o mimoběžnou diskusi - a tudíž i ztrátu času.
Běžte raději do lesa, či na plovárnu - tak čas určitě využijete smysluplněji.
Nádherný den.
ecr |
]
Re: SELHÁNÍ CÍRKEVNÍHO KŘESŤANSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 16:42:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže nemáte NIC, čím byste podpořil nebo prokázal své tvrzení, že garantem Písma je Duch SVatý, ale svádíte vinu na mě. Přesně tím jsem myslel ty obviňovací řeči. Ty ale na mě neplatí, já čekám fakta a věcnost. ;-)
|
]
DEBILNÍ NÁZEV ČLÁNKU (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Středa, 31. červenec 2024 @ 18:54:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak"
NAOPAK KDO ???
KDO TEDY ?
ecr |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 31. červenec 2024 @ 18:00:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | demagog
Nadpis je v podstate rouhani.
martino
Souhlasím. máš přeci nick demagog, tedy přesněji jsi člověk s retardovaným IQ a tím bych se nechlubil. |
]
PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Středa, 31. červenec 2024 @ 21:55:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE . AŽ NA VÝJIMKY .
ecr |
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 22:15:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pravé křesťanství existuje tam, kde je pravá církev. A tou je ta, kteoru založil Kristus a o které řekl, že je sloup a opora pravdy a že ji mocnosti podsvětí nepřemohou, tzn. že trvá pořád a neměnně. A o ní řekl, že ji založí na Petrovi. A ta stále trvá od chvíle těchto Kristových slov až podnes. Nic ji nepřemohlo, nikde se nevytratila. On sám slíbil: "Já jsem s vámi až do skonání světa." Nikdy ji neopusti, protože Bůh je přece věrný, i když my jsme nevěrní, protože nemůže zapřít sám sebe. ;-)
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 02. srpen 2024 @ 21:42:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádná církev jako organizace nebude spasena. Spaseni budou jen jednotlivci. Všechny církve jsou dnes už mimo zvláště pak ř.katolická, která prezentuje snad nejvíce bludů ze všech církví. Jak tato církev jednou skončí je každému kdo čte Bibli jasné. |
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 21:51:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak církev nebude spasena nikdy. Ale všichni budou spaseni jedině skrze církev. ;-) To máte ve vaší sektě, kde jsi jenom ty sám jedinou ovečkou a jediným pastorem sebe sama, nějak popletené. ;-) |
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 03. srpen 2024 @ 11:30:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O spasení skrze církev se v Bibli nikde nepíšé. Možná tak ve Vaší sektě u cirkevních otců. |
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 12:45:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To víš, že se tam o tom píše. Třeba když "kdo vás slyší, mne slyší", "komu hříchy odpustíte, tomu budou odpuštěny", "co rozvážete na zemi, bude rozvázáno v nebi", nebo když se píše o křtu, který zachraňuje a kterým se člověk přičleňuje k tělu Kristovu neboli k jeho církvi, nebo když se píše těle a krvi, nezbytných k věčnému života, který se podává jedině v církvi. Atd. Kdybys nebyl tupá hlava, věděl bys to. Ale protože neumíš samostatně myslet, tak to nevíš. Ale Bible je toho plná, jen ty jsi od toho prázdnej. Navíc Bible, kterou máš jen díiky církvi, takže bez církve bys ani neznal evangelium spásy. I když i tomu se protivíš, když popíráš evangelium a preferuješ Mohamedovu víru a argumenty jehovistů. ;-)
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 02. srpen 2024 @ 23:04:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pravá církev není ta, která zavraždila za 1500 let 100 milionů křesťanů. |
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 23:14:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč tak málo, proč ne třeba 100 miliard? To by působilo ještě věrohodněji! Nebo třeba 100 biliónů, ať netroškaříš! :-D
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 17:58:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ekrazit Když ses tak pustil do vysvětlování, tak pověz něco o tom, proč se neustále štěpíte a dohadujete Víru stavíte na člověku a nebo jak to je |
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 02. srpen 2024 @ 22:52:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | AKUZATIV
Když ses tak pustil do vysvětlování, tak pověz něco o tom, proč se neustále štěpíte a dohadujete
Živá Církev se musí štěpit zákonitě a neustále. MRTVÁ církev - ta se neštěpí. Je nehybná.
Neboť musejí i kacířstva (hereze) mezi vámi býti, aby právě pobožní zjeveni byli mezi vámi (1Kor 11, 19).
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 22:58:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A přitom Ježíš říká pravý opak:
" 24 Je-li království vnitřně rozděleno, nemůže obstát. Je-li dům vnitřně rozdělen, nebude moci obstát."
;-)
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 03. srpen 2024 @ 09:21:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
Je-li království vnitřně rozděleno, nemůže obstát. Je-li dům vnitřně rozdělen, nebude moci obstát."
To neubírá nic na platnosti 1Kor 11,19 o nutnosti herezí v Církvi. |
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 10:44:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Církev se už z podstaty nemůže štěpit, protože je sloup a opora pravdy. ;-)
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 03. srpen 2024 @ 11:27:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To myslíš tu Vaši největší sektu na světě? V té pravda Boží není a nikdy už nebude. Pravdu Boží jste zničili svou tradicí, překroutili a pošlapali. Miliony křesťanů jste zavraždili. Hamba Vám. |
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 12:49:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, tu tvoji domácí samojedinou sektu, kde jsi sám sobě pastorem i jediným věřícím, nemyslím. Ta ani rozštěpit nejde, když jsi tam jenom ty sám. ;-)
A nauč se aspoň správně psát slovo "hamba", nedouče malé, ať z toho nemáš hanbu. ;-)
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:20:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
Církev se už z podstaty nemůže štěpit, protože je sloup a opora pravdy. ;-)
To je směšná věta s ohledem na rok 1054...
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:32:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na kolik stolců se rozštěpil ten Petrův? Stále je jen jeden. ;-)
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:56:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
Na kolik stolců se rozštěpil ten Petrův? Stále je jen jeden. ;-)
Jo? A co vaše papežské schisma vedoucí až ke třem papežům?
|
]
Re: PRAVÉ KŘESŤANSTVÍ DNES PRAKTICKY NEEXISTUJE (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 04. srpen 2024 @ 00:10:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jen jeden byl pravý na jednom jediném Petrově stolci - od Petra až podnes. ;-) Lžipapežů je spousta i dnes, zakládáají si dokonce svoje církve. ;-) |
]
|
|
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 31. červenec 2024 @ 15:24:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Církev bratrská |
GARANTEM KÁNONU PÍSMA JE SÁM BŮH ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 09:03:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JSTE VEDLE, JAK TA JEDLE !
Židům 7, 22 [biblenet.cz] Proto se Ježíš stal ručitelem lepší smlouvy.
Matouš 24, 35 [biblenet.cz] Nebe a země pominou, ale má slova nepominou.
Lukáš 21, 33 [biblenet.cz] Nebe a země pominou, ale má slova nikdy nepominou.
Jan 14, 26 [biblenet.cz] Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl.
ecr |
]
BLUDY V CÍRKVÍCH SVĚDČÍ O NEPŘÍTOMNOSTI DUCHA SVATÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 09:35:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Musím dodat, že bludy, v nichž se nachází ŘKC svědčí o NEPŘÍTOMNOSTI Ducha svatého. Proto se snaží NAHRADIT úlohu Ducha svatého člověkem, od narození zatíženým dědičným hříchem.
To platí i o nekatolických církvích, které produkují bludy.
Produkce bludů vždy svědčí o NEPŘÍTOMNOSTI Ducha svatého.
ecr |
]
Re: BLUDY V CÍRKVÍCH SVĚDČÍ O NEPŘÍTOMNOSTI DUCHA SVATÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 10:34:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Církev, kterou založil Kristus, se nemůže nacházet v bludu, protože je sloup a opora pravdy a on je s ní až do skonání věků. Jeho církev nečerpá z lidské omylnosti, ale z Boží neomylnosti, a nežije ze svého důvtipu, ale z jeho pravdy, ani ze své slabosti, ale z jeho síly. Jeho církev je tu stále. od počátku a bezez změny. Proto jaká byla na poičátku, je i nyní: na Petrovi a na Dvanácit, na jejich hlásání, na jejich opraxi, na jejich autoritě, jakou z pověření Kristova od něj oni obdrželi. Bůh si nezaložil žádnou novou církev, natož založenou na protestantských rozmarech, tak odlišných od toho, co Kristus svěřil své církvi skrze apoštoly. Kdo zná dějiny církve, ví, že je stále stejná, a bludaři nemají moc ji zastavit ani změnit, i když se o to pokoušejí stále znovu: za Markióna, montanistů, Ária, valdenských, katarů, protetstantů... Církev tu stále stojí, stále v téže pravdě, stále věrná Kristu díky jeho věrnosti. Nikdo nemůže zbořit církev postavenou na Petrovi, kam ji postavil Ježíš Kristus, Pán a Spasitel. Proto stojí podnes, i když mnohé hereze už dávno zanikly. Je to totiž církev Kristova, ne postavená na písku vlastních doměnek a choutek. ;-)
|
]
|
|
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 31. červenec 2024 @ 22:14:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Římskokatolická církev není garantem ničeho maximálně tak nebiblických bludů, které zavedla a oblbla tím hrozně moc lidí na celém světě. Kdo má alespoň průměrné IQ tak z této cirkve už dávno utekl za Boží biblickou pravdou. |
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 22:18:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-D
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 02. srpen 2024 @ 21:36:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | D jako dobře. D jako dík.
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 21:52:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak díky za pochvalu i za poděkování! ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 22:16:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikim Naprostá neznalost |
]
|
|
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 07:47:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | TOLSTOJ
Sola Scriptura je obsažená v samotném Písmu:
Sk 17,11:
Bratří pak hned v noci vyslali i Pavla i Sílu do Berie. Kteříž přišedše tam, vešli do školy Židovské. 11A ti byli udatnější nežli Tessalonitští, kteříž přijali slovo Boží se vší chtivostí, na každý den rozvažujíce písma, tak-li by ty věci byly.
Když jim Pavel kázal Krista, nepřijali to, až po důkladném prozkoumání Písem. To bylo pro ně hlavním garantem Pravdy.
Sk 15,5-7:
Ale povstali někteří z sekty farizejské, kteříž byli uvěřili, pravíce, že musejí obřezováni býti, a aby jim bylo přikázáno zachovávati zákon Mojžíšův. 6Tedy sešli se apoštolé a starší, aby toho povážili. 7A když mnohé vyhledávání toho bylo, povstav Petr,
Jeruzalémský koncil řešil spor o obřízku a opět vyhledávali v Písmech, aby mohli rozhodnout spolu s Duchem svatým.
Sk 15, 13-15:
když oni umlkli, odpověděl Jakub, řka: Muži bratří, slyšte mne. 14Šimon teď vypravoval, kterak Bůh nejprvé popatřil na pohany, aby přijal lid jménu svému. 15A s tím se srovnávají i řeči prorocké, jakož psáno jest:
Pak povstal Jakub a opět potvrdil výše řečené Písmem.
Jan 10,35:
Poněvadž ty nazval bohy, k nimž řeč Boží stala se, a nemůže zrušeno býti písmo,
Nejenže zde Ježíš dává svou osobní pečeť a souhlas hlavním titulům Bible - "Slovo Boží" a "Písmo", ale také zcela jasně dává svou pečeť a souhlas naprosté autoritě Bible, když říká: "... a nemůže zrušeno býti písmo." Toto krátké rčení "nemůže zrušeno býti" v sobě zahrnuje všechna prohlášení o nejvyšší a božské autoritě, která kdy byla o Bibli učiněna.
Ž 119,89
"Slovo tvé je pravda od počátku."
V Ž 12,7 nám žalmista David říká: "Výmluvnosti Hospodinovy jsou výmluvnosti čisté, jako stříbro v hliněné peci přehnané a sedmkrát zprubované. "
2Tm 3,16 apoštolů Pavel říká: "Všeliké písmo od Boha jest vdechnuté a užitečné k učení, k trestání, k napravování, k správě, kteráž náleží k spravedlnosti."
Mt 4,1-10 čteme, že Ježíš odpověděl na každé satanovo Pokušení přímou citací ze starozákonního Písma. Třikrát uvádí svou odpověď rčením "psáno jest" a pokaždé přímo cituje z páté knihy Mojžíšovy - Deuteronomia. Je pozoruhodné, že nejenom Kristus, ale také satan uznávají absolutní autoritu této knihy.
V kázání na hoře u Mt 5,17 n Kristus říká: "Nedomnívejte se, že bych přišel rušiti zákona aneb proroků. Nepřišelť jsem rušiti, ale naplniti.(Výrazu "zákon a proroci" bylo všeobecně užíváno starozákonních písem a celku.) Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jeden puňtík nepomine ze zákona, až se všecky věci stanou. (Výraz "zákon" byl užíván hlavně k označení pěti knih Mojžíšových, ale také mohl být rozšířen k označení celého Starého zákona.) Slovem "literka" je v původním textu název nejmenšího hebrejského písmene "jod", jehož tvar zhruba odpovídá našemu apostrofu. Slovo "puntík" označuje malou vlnku, nebo růžek v rohu hebrejského písmene, který slouží k odlišení toho písmene od jiného písmene velmi podobného tvaru. Tedy Kristus zde říká, že originální hebrejský text Písma je tak přesný a autoritativní, že ani nejmenší část textu, menší než čárka, nemůže být změněna, nebo odstraněna. Je těžko si představit, jakých výrazových prostředků by musel Kristus použít, aby ještě důrazněji a úplněji stvrdil absolutní přesnost a autoritu starozákonních písem.
Na mnoha místech Pán používá obrat: "Zdaliž jste nečetli, co je vám povědíno od Boha?"
Kristus nejen, že přijal naprostou přesnost starozákonních písem v celém svém učení, ale také uznával jejich absolutní autoritu a vládu nad celým během vlastního pozemského života. Od jeho zrození do smrti a vzkříšení bylo vše řízeno nejvyšší zásadou vyjádřenou slovy "aby se naplnilo".
A jaký je postoj Krista k TRADICI?
Mk 7,7-9:
Ale nadarmoť mne ctí, učíce učení a ustanovení lidská. 8Nebo opustivše přikázaní Boží, držíte ustanovení lidská..... I pravil jim: Čistě vy rušíte přikázaní Boží, abyste ustanovení svá zachovali.
Mt 15,6:
I zlehčili jste přikázaní Boží pro své ustanovení.
|
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 10:25:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křesťané neznali žádné Sola Scriptura. Jak dosvědčují fakta a jak jsem to nastínil v textu. Nebiblický a nekřesťanský princip Sola Scriptura si vymyslela až reformace. Kdyby platila Sola Scriptura, Bůh by neposlal vtělené Slovo, ale napsanou knihu. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 17:16:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOj
Křesťané neznali žádné Sola Scriptura.
Křesťané určitě ne, ale svatí v Kristu určitě ano. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 17:59:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svatí je v Písmu synonymumn pro křesťany. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 22:22:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
Svatí je v Písmu synonymumn pro křesťany. ;-)
Slovo "křesťan" v Písmu nenajdeš.
Svaté v Kristu ovšem ano.
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 22:45:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sk 11,26 Sk 26,28 1Pt 4,16
;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:30:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
Co to na mě zkoušíš? Sám moc dobře víš, že se jedná o slovo "Christianos", což je v překladu "Kristovec."
Odvozeno od Krista, nikoliv od křtu.
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:37:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A teď si dokonce představ, že pro pojem stromu se používá tolik různých výrazů: strom, drzewo, tree, děrevo, fa, Baum. Ó jaká hrůza, úplný babylon! A přitom všechny vyjadřují ten samý pojem, stejně jako christianos, Christian, křesťan, chrześcijaň, chrétien. Protože všechny tyto výrazy vyjadřují jeden a týž pojem. ;-)
To už musí být, Gregu, demence, když nechápeš tak primititivní věc. Ale tvoji odpověď jsem samozřejmě čekal, i když je tak srandovní. ;-)
|
]
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:50:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Výraz křesťan je český výraz pro týž pojem, který v řečtině vyjadřuje výraz christianos. Stejně jako výraz egg je anglický výraz pro pojem, který v češtině vyjadřuje výraz vejce. Jednodušeji už to popsat nelze. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 04. srpen 2024 @ 00:04:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
Výraz křesťan je český výraz pro týž pojem, který v řečtině vyjadřuje výraz christianos.
Už dítě na prvním stupni ZŠ ví, co je to rozdílný slovní základ.
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 04. srpen 2024 @ 00:14:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak řečtina má samozřejmě jiné slovní základy než třeba čeština nebo angličtina, aby rozdílným slovem vyjadřovaly týž pojem. To je úplně fundamentální věc. ;-)
Ale je fakt, že pak ještě je sektařina, a ta si stále vymýšlí nové a nové novoty, třeba že christianos je něco jiného než křesťan, i když podle logiky a úzu je to totéž. ;-)
To je jako neděle: u nás je to neděle od nedělání a volna, v Rusku je to voskresenie od vzřkíšení Krista. A přesto se tím vyjadřuje tatáž skutečnost se sobě vlastním akcentem té samé skutečnoosti. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 23:01:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorius777 Najdeš Nečteš |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 10:52:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregu, problémem tu není samotné Boží slovo, ale to, jak mnohými způsoby si ho tady různě vykládáte v úplně jiném smyslu, než učila církev od počátku.
Např. vaši herezi o jakémsi ideálním "tisíciletém království" někdy v budoucnu.
|
]
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 18:03:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abys věděl, co učil Ježíš a apoštolové od začátku, tak to víš jen díky církvi, která to schraňuje od začátku. Takže když přijímáš Písmo, přijímáš církev, která tento kánon vytvořila. Kdo nechce mít s církví nic společného, musí zavrhnout i samotné Písmo. Protože církev je jediná, kdo Písmo potvrzuje - jeho kanonicitu, jeho apoštoslký původ, autoritu jeho autorů atd. V opačném případě je to jako chtít plody stromu bez kořenů a kmene a říct, že plody stromu nezávisí nijak ani na kořenu ani na kmeni. Což můžou říct jen hloupí lidé. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 18:21:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dost se Gregu mýlíš.
Pán Ježíš Kristus a jeho apoštolové v Písmech NZ například neučili o Trojici.
Učení o Trojici SPADÁ do těch učení, která vznikla po roce 90. A to dokonce až v roce 380 - 381 AD.
V tom se nelišíš od katolíků.
S tím, že katolíci byli v těch svých učeních důslednější. Když už se odsouhlasilo ve 4. století, že Ježíš je stejné substance jako Bůh a ve všem rovný Bohu Bůh, pak logicky se také (i když podfukem organizátora svolavatele Cyrila Alexandrijského) odsouhlasilo na koncilu v Efezu v roce 431 AD, že Marie je Theotokos - Bohorodička. A začal vesele kvést kult Marie.
Pak se s odstupem času zase logicky odsouhlasilo, že jelikož Marie nesla ve svém těle a porodila Boha, tak musí být absolutně bez hříchu, absolutně svatá a neposkvrněná. Tudíž se odsouhlasilo dogma o Neposkvrněném početí Marie.
A jelikož Marie byla absolutně svatá a neposkvrněná, přijalo se logicky dogma - Marie, navždy panna.
Neměla tudíž logicky žádné jiné děti kromě Ježíše, obklopovali ji a Ježíše pouze bratranci a sestřenice.
A jelikož Marie byla bez hříchu (a smrt je odplatou za hřích), nemohla umřít. A také neumřela - byla vzata živá do nebe...
V tom jsou katolíci velmi důslední. Daleko více, než trojiční protestanti ... :-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 18:38:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Až v roce 380? OK, jak je libo, dáme si malé opáčko, zatím jen kratší verzi, většina z 1.-2. století: ;-)
Ignác Antiochijský, učedník apoštola Jana: "Snažte se zdokonalovat se v učení Pána i apoštolů, aby vše, co učiníte, prospělo od počátku až do konce tělu i duši, víře i lásce v Synu i Otci i Duchu. Podřizujte se biskupu i sobě vespolek, jako se podle těla Kristus podřídil Otci a apoštolové Kristu i Otci i Duchu. Buďte jedním tělem a jednou duší."
Polykarp, vyučený apoštolem Janem: "„Pro toto a za všechno tebe, Otče, chválím, tobě blahořečím, tebe oslavuji skrze věčného nebeského velekněze Ježíše Krista, tvého milovaného Syna, skrze nějž budiž tobě spolu s ním a Duchem Svatým sláva nyní i v budoucnu.“
Irenej, žák Polykarpův: "A toto je, čím nás obdarovává víra, ta, kterou nám předali starší, učedníci apoštolů: především nás učí, abychom měli na paměti, že ve křtu jsme obdrželi odpuštění hříchů ve jménu Boha Otce a ve jménu Ježíše Krista, Syna Božího, vtěleného, zemřelého a zmrtvýchvstalého, a v Božím Duchu Svatém; že křest je pečetí života věčného a znovuzrozením v Bohu, takže se stáváme dětmi ne lidí smrtelných, ale věčného a odevždy jsoucího Boha."
Justin: "O Synu říkají, že je to Otec, a tím dokazují, že neznají ani Otce, ani nevědí, že Otec veškerenstva má Syna. Syn je Boží slovo, Boží prvorozený a proto také Bůh."
Athenagoras Athénský: „Jsme ti, kdo učí, že je Bůh Otec, Bůh Syn a Duch Svatý, a kdo dokazují jejich moc v jednotě a jejich rozdílnost v působení.“
Klement Alexandrijský: "Oslavujme jednoho Otce a Syna, Syna a Otce, kteří spolu s Duchem Svatým jsou Vychovatelem a Mistrem. Vše je od Něho jediného, skrze kterého je všechno."
Hippolyt Římský, žák Irenejův: „Je třeba vyznávat Boha Otce Všemohoucího, je třeba vyznávat rovněž Ježíše Krista, Syna Božího, který se stal člověkem a kterému Otec poddal vše kromě Sebe samého, a je třeba také vyznávat Ducha Svatého a že jsou to tři Osoby. Objevuje se jeden Bůh jako jedna moc Boží, ale co se týče plánu spásy, Bůh se zjevuje ve třech Osobách.“
Origenes: „Pro dosažení spásy člověk potřebuje pomoc Otce, Syna a Ducha Svatého, a nedojde spasení jinak než skrze celou Trojici. Není možné hovořit o něčem nižším nebo vyšším v podstatě Trojice.“
Didymus Alexandrijský: „Při křtu nás obnovuje Duch Svatý jako Bůh společně s Otcem a se Synem."
Enjoy, opakovaně usvědčený lháři! ;-)
A nezapomeň, Trojice je už v kánonu Písma: "Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého." ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 19:06:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Marně se snažíš, lháři :-)
Vůbec první, kdo použil pojem Trinity (Trojice) byl Teofilus okolo roku 180 AD.
A ta jego Trojice vypadala následovně : Bůh - slovo - moudrost Tak vypadala Trojice v plenkách...
Ani jedno z těch tvých citací není žádným důkazem Trojice. Nic neříká o 1 Bohu ve 3 osobách, kdy každá z těch 3 osob je plně Bohem. Které jsou ve všem rovné, spoluvěčné, spoluvševědoucí, ..
Že někdo vyjmenuje třeba Petra, Jakuba a Jana také tím nedokazuje, že je to Trojice.
Celý NZ vždy pod pojmem "Bůh" rozumí Boha Otce. Nikdy ne Boha Trojici. Takového Boha NZ (ani SZ samozřejmě) nezná. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 19:15:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je zajímavé, že o Trojici svědčí Písmo i autoři před Theofilem, jak jsem dokázal výše. ;-) A jak ti ranější, mnou uvední autoři píší o Trojci jako o Otci, Synu a Duchu, což vyvrací rosmanovy lži. ;-) Takže kdo tady lže? Bludař rosmano. Každý se o tom může přesvědči, když popírá, co já dosvědčuji fakty.;-) Stejně jako se mlže klaždý přčesvědčit, že ti autoři, stejně jako Písmo, mluví o ROVNOSTI OTCE, SYNA a DUCHA jako o jednom Bohu, když jsou i SYN i DUCH rovni ve všem s OTCEM. ;-) Protože když jsou SYN i DUCH rovni s Otcem, talk jsou stejně jako Otec "ve všem rovné, spoluvěčné, spoluvševědoucí". ;-)
A že NZ rozumí pod pojme Bůh i Syna, je jasné z úvodu Jana: to Slovo bylo Bůh to Slovo, které bylo Bůh, se stalo tělem, to Slovo, která bylo Bůh a stalo se tělem, přebývalo mezi nám a tak jsem spatřili jeho slávu, jakou má Jednorozený Bůh Syn od Otce ;-)
Takže takového Boha Nového zákona rosmano nezná, protože miluje více lež než pravdu a nechce přicházet k tomuto Světlo, aby nevyšlo najevo, že si zamiloval více tmu než Světlo, které se stalo tělem ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 20:05:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Marně se snažíš předvádět ty své opičky, Boží slovo tě vždy lehce usvědčí :-)
Mluvit o Bohu Otci, o Božím synu Ježíši a o Duchu svatém zdaleka neznamená mluvit o Trojici.
Dokonce ještě ani na koncilu v Nicei 325 AD nebyla ustanovena žádná Trojice. Tam byla ustanovena Dvojice Bůh Otec, a Syn, který je soupodstatný s Otcem (homoúsios).
A jen velmi lapidárně je zmíněn Duch svatý, o kterém se ani nemluví jako o osobě, natož rovné ve všem Bohu, atd...
Poprvé se v dějinách ustanovila a definovala v církvi Trojice až na koncilu v Konstantinopolu 381 AD, a to hlavně působením v období mezi Niceou (325) a Konstantinopolem (381) tří (trojice , :-) ) tzv. "kapadockých otců" - Řehoř z Nyssy, Řehoř z Nazjanzu a Basil Veliký.
Masy křesťanů ani neví, že v zásadě věří výmyslům a fabulacím těchto 3 lidí :-)), které byly pod pohrůžkou exkomunikace, zabavení majetku případně i smrti násilně vnuceny celému obyvatelstvu Římského impéria.
/ A že NZ rozumí pod pojme Bůh i Syna, je jasné z úvodu Jana: to Slovo bylo Bůh to Slovo, které bylo Bůh, se stalo tělem, to Slovo, která bylo Bůh a stalo se tělem, přebývalo mezi nám a tak jsem spatřili jeho slávu, jakou má Jednorozený Bůh Syn od Otce ;-) /
Jo, troubo, to určitě :-))
A proto autor těch slov, apoštol Jan, píše, proč to celé evangelium napsal:
J 20:31: Tato však jsou zapsána (i tato v 1. kapitole), abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu. Tedy nikoli "abyste věřili, že Ježíš je Bůh", jak sem falešně podsouváš...
Nehledě na to, že používáš tendenčně pozměněna slova Jana. Žádný jednorozený Bůh. Nýbrž jednorozený Syn. Nemluvě o jejich falešné interpretaci.. :-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 20:14:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano A ty si nevzpomínáš na slova apoštola Tomáše - můj Pán, můj Bůh? |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 20:32:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vzpomíná, ale staví je na hlavu...
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 20:50:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale to víš že vzpomínám :-)
A také si vzpomínám na slova Ježíše, kterými odpálkoval farizeje, když Ho falešně nařkli, že dělá ze sebe Boha. Vzpomínáš ? A citoval jim ze žalmu 82:
J 10:34: Ježíš jim odpověděl: „Což není ve vašem Zákoně (žalm 82) napsáno: ‚Já jsem řekl: Bohové jste‘? Jestliže ty, ke kterým se stalo slovo Boží, nazval bohy, — a nemůže být zrušeno Písmo — 36 proč mně, kterého Otec posvětil a poslal na svět, říkáte: ‚Rouháš se,‘ protože jsem řekl: ‚Jsem Boží Syn‘? (ne Bůh)
A mimochodem - já tomu výkřiku obdivu Tomáše rozumím tak, že Ježíše uznává a obdivuje jako svého Pána a také vyjadřuje obdiv a úctu k Bohu, který v Ježíši přebýval, a který Ježíše před chvíli vzkřísil z mrtvých . To ten Bůh, který před pár hodinami vzkřísil Ježíše z hrobu, byl v těchto chvílích největším hrdinou hodným obdivu a slávy.
A Tomáš, pravý Žid, který od malička věděl, kdo je Jediný, Neviditelný, Nesmrtelný, Všemohoucí Bůh Izraele, kterému navíc Ježíš po 3 roky o tomto Bohu vyprávěl a zjevoval Jeho moc, vyprávěl o Jeho království, v tomto okamžiku určitě nezaváhal, toho Boha Izraele nezavrhl a nezvolil si jiného Boha. Nepopletl si Bohy.
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 20:59:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten úryvek je krásný: Ježíš zde říká: když i vás Písmo nazývá bohd, když jste vyvolení a Bohem posvěcení, čím spíše já jsem Bůh, když dříve nežli byl Abraham JÁ JSEM." Protože "Já a Otec JEDNO JSME" ;-) (Už jen tím JSME jasně říká, že je roven otci, protože je to význam slučovací ;-) )
- řekni, rosmano, můžeš o sobě říct: "Dříve nežli byl Abraham JÁ JSEM"? Nemlůžeš, protože jsi nebyl dříve než Abraham, ale Ježíšš ano. A on dokonce ne že BYL dříve, on dokonce JSEM dříve neboli neustále je. A víš, jak se říká tomu, kdo neustále je? VĚČNÝ. A takovým je jedině Bůh, tedy Ježíš, stejně jako Otec, a stejně jako "jiný Utěšitel" ;-)
Takře farizeové ho nenařkli falešně, ale rozuměli mu dobře, jen to nehctěli přijmout, stejně jako ty, muslimský odpírač pravdy. ;-)
A k tomu si přidej vše to sotatní, co píše Jan:
to Slovo bylo Bůh to Slovo, které bylo Bůh, se stalo tělem, to Slovo, která bylo Bůh a stalo se tělem, přebývalo mezi nám a tak jsem spatřili jeho slávu, jakou má Jednorozený Bůh Syn od Otce
nebo:
"Boha nikdy nikdo neviděl, jednorozený Bůh, který je v lůně Otce, nám o něm řekl."
nebo:
"jsme ve jeho Snyu - On je ten opravý Bůh a věčný život"
nebo:
"Já jsem život" "Dříve nežli Abraham byl JÁ JSEM" "Já jsem pravda" "Já a Otec jedno jsme"
;-)
|
]
]
Re: DNFTT (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 21:10:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak: "Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého" - to je Trojice, základ víry křesťanů. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 21:43:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Uznává a obdivuje? Vidí rány na rukou a obdivuje? A ti bohové, tak to jsou soudci - měli úřad - soud je od Boha Tak to je dobře, že znáš slovo - můj Pán, můj Bůh |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 23:10:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, uznává a prohlašuje za svého Pána. A obdivuje . Co se ti na tom nezdá ? Dalo by se najít i další vhodná slovesa, to nepopírám.
Tomáš vidí rany a co, měl by plakat ? Nebo zuřit ? Nebo co myslíš ? |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 23:28:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano A nemáš pocit, že váhal s tím, aby uvěřil? O)) |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 20:31:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mluvit o Otci a Synu a Duchu jako rovných znamená mluvit o Trojici, ty neznalé trdlo. A přesně tak to dělá Pán: "Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého." ;-)
Ano, na koncilu v Nikáji nebyla ustanovena Trojice, protože ta je od věků a zjevil ji věčný Syn dávno před Nikájí. ;-)
Kdyby ale Nic. koncil neměl na mysli Trojici a víru v ni, určitě by ve svém vyznání neříkal: "Věříme v jednoho Boha Otce všemohoucího, Stvořitele všech věcí viditelných i neviditelných, a v jednoho Pána Ježíše Krista, Syna Bořího, zrozeného z Otce, jednorozeného, tj. z podstaty Otce, Boha z Boha, Světlo ze Svtěla, pravého Boha z pravého Boha, zrozeného, ne stvořeného, soupodstatného s Otcem, skrze něhož bylo vše učiněno ... a v Ducha SVatého."
Nebo třeba v jednom koncilní listu kromě výše zmíněného ještě k Otci a Synu přidávají:
"... Věříme rovněž v jednoho Ducha Svatého. Zároveň věříme, že každý z nich je a existuje sám v sobě. Otec je skutečně Otcem, Syn je skutečně Synem, Duch Svatý je skutečně Duchem Svatým, v souladu s tím, co řekl rovněž náš Spasitel, když posílal své učedníky kvůli hlásání: Jděte a učte všechny národy, křtěte je ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého."
Takže Nic. koncil, ty dutá hlava a nedouku, měl už dávno víru v Trojici, jak ji zjevil sám Pán, a ne jak ji popírají až později muslimové jako ty. ;-)
Takže žádné "lapidárně", protože jako dutá hlava neznáš akta koncilu, přímo z kterých ti to překládám, což tě usvědčuje, že opět chceš dělat zasvěceného, ale zas a opět dokazješ, jaký jsi nedouk a dutá hlava, která se nadýmá, div si nadutým volem nezatlačí nos do krku, ale uprostřed je prázdná, protože jen tupě opisuje něco, co nezná a o čem nemá ani annung. ;-)
Takže Trojice se nikdy neustanovila, nikde nedefinovala, protože ona je věčně a Ježíš ji zjevil, jak dosvědčují jeho slova i slova jeho učedníků už od apoštolů. ;-)
A že Jan píše o Bohu, řekl jasně:
to Slovo bylo Bůh to Slovo, které bylo Bůh, se stalo tělem, to Slovo, která bylo Bůh a stalo se tělem, přebývalo mezi nám a tak jsem spatřili jeho slávu, jakou má Jednorozený Bůh Syn od Otce
nebo:
"Boha nikdy nikdo neviděl, jednorozený Bůh, který je v lůně Otce, nám o něm řekl."
nebo:
"jsme ve jeho Snyu - On je ten opravý Bůh a věčný život"
nebo:
"Já jsem život" "Dříve nežli Abraham byl JÁ JSEM" "Já jsem pravda" "Já a Otec jedno jsme"
atd.
Písmo i tradice vyvrací bludy z tvé choré hlavy a nadutého ega, muslimský tajtrlíku. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 20:59:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opakuješ své blbiny tajtrlíku :-)
Nikdo v NZ nemluví o Bohu, o Synu a Duchu svatém jako o rovných.
Toto vymysleli až v roce 380 - 381 AD. Tak laskavě nelži.
A slova "Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého." apoštolové nikdy neslyšeli a neznali. Protože nikdy takto nekřtili. Jedná se tedy o trinitární podvrh, jakých je v trinitárních překladech Bible poměrně hodně. A není divu. Nějak do Bible museli trojiční myšlenky vpašovat při totálním nedostatku v Písmu svatém jakýchkoliv důkazů Trojice |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 21:03:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V NZ dosvědčuje Trojici Ježíš, dosvědčují ji apoštolové, dosvědčuje ji SZ. Např. když Ježíš jasně klade rovnost tří osob Trojice: "Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého." ;-)
Že to nikdo nevymyslel, ale že je to od počátku, dokazuje jak Písmo, tak citace křesťanů od 1. satoletí, jak jsem je doložil výše. ;-)
A slova "Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého" apoštolové slyšeli a znali, a protio je do kánonu zapsali. ;-) Což dokládáají i další dokumenty z té doby. A rosmano je na to tááááákhle malej prťavec, kterej proti tomu nic nezmůže. protože je to moula. ;-)
|
]
]
Re: DNFTT (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 21:10:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak: "Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého" - to je Trojice, základ víry křesťanů. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. srpen 2024 @ 09:37:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádný koncil nikdy neustanovil nový článek víry (který by si vymyslel) - vždycky jenom konstatuje stávající víru křesťanů, kterou bylo třeba v některých aspektech zdůraznit, protože ji ohrožovaly hereze.
Každý koncil bez výjimky se tedy vždycky proti herezím vymezoval právě tím, že zřetelně vyhlásil, jak správně církev věří od svého počátku.
Když přišli protestanti a začali tvrdit, že Marie byla hříšná žena a matka mnohých Ježíšových sourozenců, bylo třeba se proti tomuto omylu vymezit tím, jak věří církev od počátku. Proto se ustanovilo dogma o neposkvrněném početí a nanebevzetí.
Protože tento problém neohrožoval východní pravoslavnou církev, tak tam nebylo třeba se proti tvrzení protestantů vymezovat dogmatem, jako v církvi západní.
A tak s pravoslavnými máme společné jen první dvě dogmata o Marii: 431 - Matka Boží - Bohorodička. 553. - Maria je ustavičná panna.
Tohle žádné koncily nevymyslely, ani neustanovily - jenom prohlásily, jak věří církev už od svého počátku.
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 10:08:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Žádný koncil nikdy neustanovil nový článek víry (který by si vymyslel) - vždycky jenom konstatuje stávající víru křesťanů, kterou bylo třeba v některých aspektech zdůraznit, protože ji ohrožovaly hereze./
Jo Stando. Tak to podávají vždycky "vítězové", navíc když za nimi stojí ozbrojená světská moc impéria. To aby vytvořili zdání kontinuity, nejlépe od apoštolů.
/ vždycky jenom konstatuje stávající víru křesťanů /
V tom konkrétním případě stávající víry těchto 3 křesťanů - Řehoře z Nyssy, Řehoře z Nazjanzu a Basila Velikého.
Kdyby to bylo zformulování víry, jak správně církev věří od svého počátku, jistě by nebyl problém pro kohokoliv odpovědět na tyto otázky:
"Ukažte mi v Písmu, kde apoštolové vzývají (kde se modlí k Ježíši a přitom Ho oslovují Bože) Ježíše jako Boha. Kde vyučují a kážou, že Ježíš je Bůh (kázání apoštolů ve Skutcích je celkem hodně - je kde hledat) Kde apoštolové vyznání, že Ježíš je Bůh, stavějí jako podmínku pro přijetí křtu a jako podmínku spasení ? Ukažte mi v Písmu, kde apoštolové vedou lidi k tomu, aby uvěřili v Ježíše jako Boha a vzývali jej jako Boha. Koho k takové víře přivedli ? Kde lidé, kteří uvěřili v Ježíše, svědčí o tom, že uvěřili v Ježíše Boha ? Ukažte mi v Písmu, kde Ježíš o sobě tvrdí, že je Bůh."
A podotázka: "Proč všichni apoštolové nezačali horlivě dělat to, na co se v těch otázkách ptám ? Což by byl jediný možný logický důsledek - všude všem zvěstovat tu ohromující zprávu, že Ježíš z Nazareta je sám Bůh Jahwe. To se opravdu tak zpronevěřili a zcela selhali ve svém evangelizačním a misijním úsilí ? Vzepřeli se Ježíši Kristu a Jeho poslání ? Své životy dali v sázku zbytečně ; marné, polovičaté věci - zvěstování, že Ježíš je Kristus, Mesiáš ?? A zapomněli zvěstovat, že Ježíš je Bůh ?"
Absence odpovědí na tyto otázky jasně dokládá, že to co se přijalo a zformulovalo na koncilu v Konstantinopoli, NEBYLA víra církve od svého počátku. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 10:54:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdybys nebyl trubka, věděl bys, že kontinuitu křesťané prokazovali už od žačátku, jak dokazuje třeba Tertulián výše, ale i mnoho dalších, tak nelži. ;-) Jestli je ti to málo, frknu ti sem konkrétní citace už od 1. století, nedouku. ;-)
Že oko píše pravdu, dokazuje např. víra v Trojici, kterou křesťané věří od počátku, a strávající koncily jen jasně vyjádřily něco, co křesťané věřili už od počátku. Jenom se už mohli sejít, protože je nevraždili odpůrci křesťanství, kterému vzdoruješ i ty. ;-)
Ale pokud chceš odpovědi na ty otázky, už dávno ti byly zodpovězeny. Ale protože jsi dutá trubka, děláš, jako že nic. A ono taky že nic - nic ve tvém duchu a ve tvé nestoudné hlavě, proto opakování matka moudrosti proti rosmanově heretické dutosti a blbosti:
ODPOVĚDI NA OTÁZKY:
Kde se apoštolové modlí k Ježíši? To už je obsaženo v příkazu a slovech samotného Pána: "Budete-li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním." - sám Ježíš říká, ať se k němu modlíme. ;-) - kdyby on nebyl Bůh, bylo by to modlsoslužbou; kdyby on nebyl Bůh, nemohl by vyslyšet modlitbu a učinit to, co se v ní od něj žádá ;-)
Ale aby toho nebylo málo, v Písmu je i důkaz, že se už první křesťané modlili ke Kristu, v Sk 7: "... a řekl: "Hle, vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží." Tu začali hrozně křičet a zacpávat si uši; všichni se na něho vrhli a hnali ho za město, aby ho kamenovali. Svědkové dali své pláště hlídat mládenci, který se jmenoval Saul. Když Štěpána kamenovali, on se modlil: "Pane Ježíši, přijmi mého ducha!" Pak klesl na kolena a zvolal mocným hlasem: "Pane, odpusť jim tento hřích!" To řekl a zemřel."
- takže ano, křesťané se už od počátku modlí k Ježíši: protože to on přikázal, a oni tak činili. Proč? PROTOŽE JEŽÍŠ KRISTUS JE BŮH. ;-)
A kde apoštolové kážou a ičí, že Ježíš je Bůh? Třeba zde: "to Slovo bylo Bůh" "jednorozený Bůh, který je v náruči Otcově" "On je ten pravý Bůh a věčný život" "on nese všechno svým mocným slovem" "skrze něho bylo vše stvořeno" "tvůj Bůh, Bože" atd. ;-)
"Kdo věří v Syna Božího,
má to svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, dělá z něho lháře, protože
nevěří svědectví, které Bůh vydal o svém Synu. A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu. Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život. Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život. ... A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život."
- "Já a Otec JEDNO jsme."
Židé se opět chopili kamenů, aby ho ukamenovali. Ježíš jim řekl:
"Ukázal jsem vám mnoho dobrých skutků od Otce. Pro který z nich mne
chcete kamenovat?" Židé mu odpověděli: "Nechceme tě kamenovat pro dobrý
skutek, ale pro rouhání: jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:06:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Marná tvoje snaha tlachale :-)
Proč se všude cpeš a dolézáš jak vocásek ? Nejsem na tvé trollování zvědav.
Odpovědi na otázky nemáš, ale chytrý jsi až na půdu tam, kde se tě nikdo na nic neptá. Takže čus Július.. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:22:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady jsemn ti sepsal ty odpovědi na otázky, které ti dosud chybí, jak říkáš: ;-)
ODPOVĚDI NA OTÁZKY:
Kde se apoštolové modlí k Ježíši? To už je obsaženo v příkazu a slovech samotného Pána: "Budete-li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním." - sám Ježíš říká, ať se k němu modlíme. ;-) - kdyby on nebyl Bůh, bylo by to modlsoslužbou; kdyby on nebyl Bůh, nemohl by vyslyšet modlitbu a učinit to, co se v ní od něj žádá ;-)
Ale aby toho nebylo málo, v Písmu je i důkaz, že se už první křesťané modlili ke Kristu, v Sk 7: "... a řekl: "Hle, vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží." Tu začali hrozně křičet a zacpávat si uši; všichni se na něho vrhli a hnali ho za město, aby ho kamenovali. Svědkové dali své pláště hlídat mládenci, který se jmenoval Saul. Když Štěpána kamenovali, on se modlil: "Pane Ježíši, přijmi mého ducha!" Pak klesl na kolena a zvolal mocným hlasem: "Pane, odpusť jim tento hřích!" To řekl a zemřel."
- takže ano, křesťané se už od počátku modlí k Ježíši: protože to on přikázal, a oni tak činili. Proč? PROTOŽE JEŽÍŠ KRISTUS JE BŮH. ;-)
A kde apoštolové kážou a ičí, že Ježíš je Bůh? Třeba zde: "to Slovo bylo Bůh" "jednorozený Bůh, který je v náruči Otcově" "On je ten pravý Bůh a věčný život" "on nese všechno svým mocným slovem" "skrze něho bylo vše stvořeno" "tvůj Bůh, Bože" atd. ;-)
"Kdo věří v Syna Božího,
má to svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, dělá z něho lháře, protože
nevěří svědectví, které Bůh vydal o svém Synu. A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu. Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život. Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život. ... A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život."
- "Já a Otec JEDNO jsme."
Židé se opět chopili kamenů, aby ho ukamenovali. Ježíš jim řekl:
"Ukázal jsem vám mnoho dobrých skutků od Otce. Pro který z nich mne
chcete kamenovat?" Židé mu odpověděli: "Nechceme tě kamenovat pro dobrý
skutek, ale pro rouhání: jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:47:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otázka zní:
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:53:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Protože rosmano stále nemá odpovědi na své otázky, tady mu je sepisuji:
ODPOVĚDI NA OTÁZKY:
Kde se apoštolové modlí k Ježíši? To už je obsaženo v příkazu a slovech samotného Pána: "Budete-li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním." - sám Ježíš říká, ať se k němu modlíme. ;-) - kdyby on nebyl Bůh, bylo by to modlsoslužbou; kdyby on nebyl Bůh, nemohl by vyslyšet modlitbu a učinit to, co se v ní od něj žádá ;-)
Ale aby toho nebylo málo, v Písmu je i důkaz, že se už první křesťané modlili ke Kristu, v Sk 7: "... a řekl: "Hle, vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží." Tu začali hrozně křičet a zacpávat si uši; všichni se na něho vrhli a hnali ho za město, aby ho kamenovali. Svědkové dali své pláště hlídat mládenci, který se jmenoval Saul. Když Štěpána kamenovali, on se modlil: "Pane Ježíši, přijmi mého ducha!" Pak klesl na kolena a zvolal mocným hlasem: "Pane, odpusť jim tento hřích!" To řekl a zemřel."
- takže ano, křesťané se už od počátku modlí k Ježíši: protože to on přikázal, a oni tak činili. Proč? PROTOŽE JEŽÍŠ KRISTUS JE BŮH. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 12:03:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 12:07:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ",... a toho, kterého jsi poslal" - "On je ten pravý Bůh a věčný život" ;-)
Řekni, můžeš o sobě říct: "Já jsem život?" Nebo to může říct jenom Bůh? ;-)
A můžeš o sobě říct: "Dříve nežli byl Abraham JÁ JSEM"? Nebo to může říct jenom věčný Bůh? ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 12:55:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)))
A to chceš říct chuděro, že tvými nejapnými spekulacemi zrušíš Ježíšova slova o Jediném Pravém Bohu ?? :-))
To si moc fandíš :-)) |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 13:03:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak znovu, "znalče":
Řekni, můžeš o sobě říct: "Já jsem život?" Nebo to může říct jenom Bůh? ;-)
A můžeš o sobě říct: "Dříve nežli byl Abraham JÁ JSEM"? Nebo to může říct jenom věčný Bůh? ;-) |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 13:11:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobře se snažíš dokázat, že Ježíš lhal a nevěděl, kdo je Jediný Pravý Bůh :-))))
To se ti ale nepodaří :-)) |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 02. srpen 2024 @ 21:33:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neni tam to mne.
NEB Νέα Ελληνικά βιβλία, 1901
Ιω 14:14: "Εαν ζητησητε τι εν τω ονοματι μου, εγω θελω καμει αυτο."
NEB Nové řecké knihy, 1901
Jan 14:14: "Budete-li o něco prosit ve jménu mém, učiním to."
BHPm+ Bunning Heuristic Prototype Greek New Testament (Medieval)
John 14:14: "ἐάν τι αἰτήσητέ με ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐγὼ ποιήσω."
BIB'16 Berean Interlinear Bible (BIB)
John 14:14: "ἐάν τι αἰτήσητέ με ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐγὼ ποιήσω."
Barach-m KOINE GREEK BIBLE: Septuagint, New Testament, Apocrypha + Lexicon
Jn 14:14: "ἐάν τι αἰτήσητε με ἐν τῷ ὀνόματί μου ἐγὼ ποιήσω."
CT ST 1550 Stephanus (ST)
John 14:14: "εαν τι αιτηϲητε εν τω ονοματι μου εγω ποιηϲω"
GA 01 Codex Sinaiticus, designated by ℵ
or 01
John 14:14: "εα̅ τι αιτηϲητε με εν τω ονοματι μου εγω ποιηϲω"
GA 03 Codex Vaticanus, designated by B or 03
John 14:14: "εαν τι αιτηϲητε με εν τω ονοματι μου τουτο ποιηϲω"
GA 02 Codex Alexandrinus, designated by A or 02
John 14:14: "εαν τι αιτηϲητε εν τω ονοματι μου τουτο ποιηϲω"
Který řecký text má navíc mne? Zase jen ti manipulátoři s řeckými texty Westcoit-Horz NZ, od kterých čerpají překladatelé dnešních moderních Biblí.
WH'1881+ The New Testament in the Original Greek. Westcott and Hort, 1881
Ιω 14:14: "ἐάν τι αἰτήσητέ [με] ἐν τῷ ὀνόματί μου τοῦτο ποιήσω."
WH'1881+ Nový zákon v původní řečtině. Westcott a Hort, 1881
Jan 14:14: "Cokoli mě požádáte v mém jménu, učiním."
A Westcott - Hort to maji ze Sinajského a Vatikánskéhi Codex, které vznikly až ve 4 století a zajímavé je, že Alexandrijský kodex z +- 5st. to nemá.
A starý Syrský rukopis psaný v 150-200n.l. má Jan 14.13-14
A to, oč budete prosit ve jménu mém, pro vás učiním,| aby Otec byl oslaven ve svém Synu.
https://archive.org/details/cu31924092359680/page/508/mode/1up?ref=ol&view=theater#mce_temp_url# |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 21:49:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je. Nesmíš číst váš Korán, muslime.; -)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:47:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otázka zní:
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:53:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Protože rosmano stále nemá odpovědi na své otázky, tady mu je sepisuji:
ODPOVĚDI NA OTÁZKY:
Kde se apoštolové modlí k Ježíši? To už je obsaženo v příkazu a slovech samotného Pána: "Budete-li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním." - sám Ježíš říká, ať se k němu modlíme. ;-) - kdyby on nebyl Bůh, bylo by to modlsoslužbou; kdyby on nebyl Bůh, nemohl by vyslyšet modlitbu a učinit to, co se v ní od něj žádá ;-)
Ale aby toho nebylo málo, v Písmu je i důkaz, že se už první křesťané modlili ke Kristu, v Sk 7: "... a řekl: "Hle, vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží." Tu začali hrozně křičet a zacpávat si uši; všichni se na něho vrhli a hnali ho za město, aby ho kamenovali. Svědkové dali své pláště hlídat mládenci, který se jmenoval Saul. Když Štěpána kamenovali, on se modlil: "Pane Ježíši, přijmi mého ducha!" Pak klesl na kolena a zvolal mocným hlasem: "Pane, odpusť jim tento hřích!" To řekl a zemřel."
- takže ano, křesťané se už od počátku modlí k Ježíši: protože to on přikázal, a oni tak činili. Proč? PROTOŽE JEŽÍŠ KRISTUS JE BŮH. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 12:04:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 12:08:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ",... a toho, kterého jsi poslal" - "On je ten pravý Bůh a věčný život" ;-)
Řekni, můžeš o sobě říct: "Já jsem život?" Nebo to může říct jenom Bůh? ;-)
A můžeš o sobě říct: "Dříve nežli byl Abraham JÁ JSEM"? Nebo to může říct jenom věčný Bůh? ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 12:56:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
:-)))
A to chceš říct chuděro, že tvými nejapnými spekulacemi zrušíš Ježíšova slova o Jediném Pravém Bohu ?? :-))
To si moc fandíš :-)) |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 13:03:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak znovu:
Řekni, můžeš o sobě říct: "Já jsem život?" Nebo to může říct jenom Bůh? ;-)
A můžeš o sobě říct: "Dříve nežli byl Abraham JÁ JSEM"? Nebo to může říct jenom věčný Bůh? ;-) |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 02. srpen 2024 @ 13:12:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobře se snažíš dokázat, že Ježíš lhal a nevěděl, kdo je Jediný Pravý Bůh :-))))
Na to jsi ale moc krátký a NIKDY se ti to nepodaří :-)) |
]
]
BOŽÍ SLOVO BOHATĚ POSTAČÍ ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 11:31:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrá úvaha Gregu.
jen dodávám, že princip "Sola scriptura" reformace nevytvořila, ale objevila - neboť je tento princip v Písmu svatém implicitně obsažen.
Základní úvaha:
Bible je Písmo svaté, které je definitivně uzavřeno. Přidávání k Písmu, či ubírání od Písma, je pod Božím trestem. (Zj. 22; 18,19). Nic, kromě Písma, není svaté. Závěr:
V životě se rozhoduji pouze na základě Svatého, tedy Božího - a nikoli na základě směsi Božího a lidského.
Rozhodování na základě Božího a lidského uráží Boha - a navíc vede k bludům.
Viz např. uctívání Královny nebes, které odsoudil již prorok Jeremiáš! (Jr. 44; 17, 18, 19, 25).
Píseň 407 v katolickém kancionálu:
"Vesel se nebes Královno, aleluja"
"zaplesej tvorstva koruno, aleluja"
atd. atd.
Proto pravé křesťanství dnes prakticky neexistuje!
TEN, KDO SE ROZHODUJE NA ZÁKLADĚ SMĚSI BOŽÍHO A LIDSKÉHO, JE NUTNĚ MODLÁŘEM !
ecr
|
]
Re: BOŽÍ SLOVO BOHATĚ POSTAČÍ ! (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 12:13:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby platil princip Sola Scriptura, znamenalo by to, že apoštolové museli vycházet z Písma, ale bylo tomu přesně naopak: Písma NZ a celý kánon vycházel z apoštolů. Tím je jasně ukázáno, co vychází z čeho a jaký princip je tady od začátku: ne Sola Scriptura, ale pouhá apoštolská tradice. Autorita Písma je od apoštolů a to je dosvědčeno Církví. Takhle prosté to je. Pouhá logika. Garantem kánonu je církev a autoritu má kánon od apoštolů, a církev to dosvědčuje, nikod jiný. ;-)
|
]
KDO STÁLE JEDNÁ PROTI PÍSMU, TEN VZDORUJE BOHU ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 14:49:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JESTLIŽE PÍSMO NĚCO VÝSLOVNĚ ZAPOVÍDÁ, A ŘÍMŠTÍ KATOLÍCI TO VĚDÍ A NAVZDORY TOMU TAK STÁLE ČINÍ , NUTNĚ TO ZNAMENÁ , ŽE VZDORUJÍ BOHU !!!
COŽ TAKÉ ZNAMENÁ, ŽE JSOU NEPŘÁTELI BOŽÍMI !!!
JDOU VĚDOMĚ !!! PROTI PÍSMU !!!
VZDOROVAT PÍSMU NELZE BEZTRESTNĚ !!!
NEEXISTUJE JINÝ VÝKLAD .
ecr |
]
Re: KDO STÁLE JEDNÁ PROTI PÍSMU, TEN VZDORUJE BOHU ! (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 14:54:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není nic, co by Písmo zapovídalo, ale katolíci to dělali. ;-)
|
]
TO MĚ NEPŘEKVAPUJE . . . (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 15:08:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Není nic, co by Písmo zapovídalo, ale katolíci to dělali. ;-)"
TO MĚ NEPŘEKVAPUJE . . .
Vy už jste tak zotročený jako pan rosmano - tudíž plácáte pitomosti a elementární logika vám UŽ nic neříká - pokud kdy říkala . . .
Byl byste chudák - kdybyste nebyl tak nebezpečný . . .
Klasická mimoběžná diskuse: vyvarujte se, prosím, reakcí na mé články a komentáře, kterým stejně nejste schopen porozumět a věnujte se raději něčemu užitečnějšímu - třeba opalování, nebo procházce v lese.
Ju?
ecr |
]
Re: TO MĚ NEPŘEKVAPUJE . . . (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 15:22:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidíte, jediné, co jsem si teď jako kdykoliv předtím od vás přečetl, jsou pouhé obviňovací řeči, ale argument nula. ;-)
A přitom stačilo napsat, co je tedy v rozporu. Ale místo totho jen "bu bu bu" a "ty ty ty" a kromě toho nic ;-)
Reagovat budu, na co budu sám chtít. Kdo nechce veřejnou diskuzi, ať si č*****liká doma po zdi. ;-)
|
]
Re: TO MĚ NEPŘEKVAPUJE . . . (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 15:35:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ekrazit Však jsi na veřejné diskuzi Ty tu píšeš |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 17:07:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Sola Scriptura je obsažená v samotném Písmu:
Tak Gregu.
Kromě toho je "Sola scriptura" obsažena v mnoha rozhodnutích církve. A bavili jsme se tu o tom mockrát. Mimo jiné například pravidlo 24 koncilu v Kartágu.:
Kromě kanonických písem se v církvi nemá číst nic jako Boží písmo.
Což je "Sola scriptura" jak vyšité. Dávno před protestanty, více jak 1000 let.
Toník |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 17:50:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pan Tonda opakovaně lže: žádný církevní synod ani koncil nedoporučuje Sola Scriptura, ale nanejvýš píše, jaké spisy jsou kanonické oproti těm nekakonickým, které v některých kruzích kolovaly a někteří jedinci jim přisuzovaly kanonicitu. Čímž také mimoděk synod (který není v tomto případě celocírkevně závazný jako ekumenický sněm, protože se jedná pouze o místní synod kartágské církve) potvrzuje svoji autoritu a církevní tradici, na kterou se tím mimoděk Cizinec odvolává a dokazuje a potvrzuje, že pro potvrzení kánonu a kanonicity Písma nemá nic jiného než církevní autoritu a církevní tradici. ;-)
Takže pan Cizinec lže, protože onen místní synod nepotvrzuje Sola Scriptura, ale kánon Písma. Neboli tím Cizinec potvrdil, co tvrdím stále dokola, i když on usiloval o pravý opak. ;-)
Že je tomu tak, jak píšu, ale ne tak jak píše pan Cizinec, dokazují samotná slova onoho synodu: "Kromě kanonických Písem se pod jménem Božského Písma nemá v Církvi číst nic jiného, než tyto nsáledujíc knihy" (kánon 24), po čemž následuje seznam kanonických knih podle synodu v Kartágu (kde jsou mmch. např. Knihy makabejských nebo kniha Tobijáš - čte je Cizinec, když se na tento synod odkazuje jako na autoritativní, nebo si zase, tak jako vždy., vybírá jen něco, co se mu zrovna hodí do jeho mišmnaše, a to ještě překroutí naruby? ;-) )
Takže synod neříká: "Čtěte pouze Písmo", ale říká: "Jako Písmo čtěte pouze tyto knihy, ne jiné" - a tak synod prokazuuje autoritu Církve nad kánonem, přesně jak to stále dokola píšu a jak to např. Cizinec popírá, i když svým odkazováním se na tento synod to nakonec taky potvrzuje. ;-)
Jinak Písmo těžko může potvrzovat Sola Scriptura, když bylo později než hlásání apoštolů. To by jinak museli apoštolové vycházet z Písma a ne písma NZ z nich¨a museli by čekat, až bude kánon NZ, aby vůbec mohl kázat. :-) Ale oni vycházeli z vtěleného Slova, podpořeni Písmy SZ, která dokazovala Krista a oni Kristem dokazovali Písmo, a hlásali v autoritě, kteoru jim svěřil sám Bůh. ;-)
Navíc tradici dokazuje i apoštol Pavel, jak píšu výše, a autoritu náboženských vůdců, která se předává nástupcům, potvrzuje i sám Pán, jak píšu výše. Proč se pořád stavíte proti faktům, "chytráci"? ;-)
Takže nějak vám to tedy nesedí s fakty, chlapci a děvčata! ;-)
A znovu se ukazuje, jak je Cizinec ochoten lhát a překrucovat proti pravdě a proti původnímu významu slov. ;-)
Pak se nedivte, že se ozvu, když se tady tak snadno, často a lehko lže o Bohu, Písmu, církvi a druhých křesťanech. Někdo vás na to upozornit musí. Teda nemusí, ale chce. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. srpen 2024 @ 09:40:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč se pořád stavíte proti faktům, "chytráci"? ;-)
????????????????????????
|
]
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 23:19:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Slovo druhého křiví křivák. Cizinec křiví slovo okovo. ;-)
|
]
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 10:57:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fakta prozrazují něco jiného, než píšeš ty Gregu. Tak to prostě je. ;-)
A pokud má církev nějakou pravomoc a autoritu, pak ji má JEDINĚ od Pána, ne sama ze sebe. A P8n to řekl jasně a opakovaně. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 02. srpen 2024 @ 23:01:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
A pokud má církev nějakou pravomoc a autoritu, pak ji má JEDINĚ od Pána, ne sama ze sebe.
Pokud se církev vymkne Pánovu Slovu, nemá autoritu žádnou. Resp. má ji jen sama ze sebe - tedy smyšlenou.
Ostatně, protože neberete Písmo tak, jak je, tedy doslovně a dosazujete si do výkladu vaše (Origenovo) fantasmagorické alegorie, nemáte než jakousi rozplizlou nauku vaší církve-ženy.
A tou jste nahradili věčné Boží Slovo.
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 23:17:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Církev se nevymkne slovu Pána, protože je sloup a opora pravdy, on je s ní až do skonání věků a mocnosti podsvětí ji nepřemohou. ;-)
A my Písmo bereme tak, jak ho brali apoštolové. Proto je církev sloup a opora pravdy a trvá ve stále tomtéž učení, jaké jí předali apoštolové. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 03. srpen 2024 @ 09:18:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
A my Písmo bereme tak, jak ho brali apoštolové.
To je velký omyl. Berete vše tak, jak sdělili nikoliv apoštolové, ale jejich tzv. nástupci, kteří možná apoštola viděli jednou a to ještě z rychlíku. A ti už byli mimo.
Ostatně v Efezu sám apoštol Pavel vyučoval osobně tři roky(!!!) a stejně tato církev odpadla od Evangelia.
Tzv. "nástupnictví" nic nezaručuje.
Jediná funkční "apoštolská posloupnost", je posloupnost ve věrném předávání UČENÍ APOŠTOLSKÉHO.
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 10:47:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že jde o slovo apoštolů, víš díky jejich nástupcům. Primárně tedy věříš nástupcům apoštolů. ;-)
A nástupnictví je zaručeno tím, že mocnosti podsvětí ji nepřemůžou. ;-)
Ale jsem rád, že jis nakonec potvrdil posloupnost, která je v plnosti jedině v katolicé církvi, jak píšeš v poslední větě. Protože kromě jiného ona jediná učí apoštolské učení i o primátu a stolci Petrově. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:18:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
No však to vše uvidíš, až bude Řím smeten atomovým výbuchem během jedné hodiny. A až bude pokořena ta vaše pýcha.
Jakž se mnoho chlubil a zbůjněl byl, tak mnoho dejte jemu muk a pláče. Neboť v srdci svém praví: Sedím královna, a nejsemť vdovou, a pláče neuzřím. 8Protož v jeden den přijdou rány jeho, smrt a pláč i hlad, a ohněm spálen bude; nebo silný jest Pán, kterýž jej potupí. 9I plakati ho budou, a kvíliti nad ním králové země, kteříž s ním smilnili, a svou rozkoš měli, když uzří dým zapálení jeho, 10Zdaleka stojíce, pro bázeň muk jeho, a řkouce: Běda, běda, veliké město Babylon, to město silné, že jedné hodiny přišel odsudek tvůj (Zj 18,7-10). |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:39:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Petrův stolec není ani budova, ani čtvrť ani křeslo ze dřeva. Je to pověření mocí klíčů. Na to atomovka nikdy nemůže dosáhnout, ta ničí jen hmotné věci. Na lokalitě Říma moc nezáleží. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:57:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
ničí jen hmotné věci.
No vždyť ty pro vás byly vždy to nejdůležitější, ne? Mamon. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 04. srpen 2024 @ 00:15:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Právě že vůbec. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 04. srpen 2024 @ 01:10:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
Jasně, právě proto máte ve skladech Vatikánu nevyčíslitelné bohatství...
Nenech se vysmát.
Není více mamonářská denominace, než ta vaše. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Neděle, 04. srpen 2024 @ 12:29:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obyčejná pomluva. To by "kristovec" neměl dělat. ;-)
|
]
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 23:40:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Instituce katolické církve je instituována Institutorem Kristem. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Nekdo v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:26:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Gregu, ale Písmo svaté mluví něco jiného než vy ve svém komentáři:
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 02. srpen 2024 @ 23:07:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | NEKDO
církev Boha živého, sloup a utvrzení pravdy.
Když např. Galatské církve zpitvořily Evangelium (tak jako vy), tak už dávno sloupem a oporou pravdy nebyly.
To platí jen o věrné Církvi typu Filadelfie, která zachovává Pánovo jméno (např. tím, že si nedává žádný oficiální název) a Pánovo Slovo (Zj 3).
Vy jste si s vývojem dogmatu vymysleli tolik desítek nových nebiblických učení, že jste již dávno mimo Pravdu.
Pouze kardinální Pravdy zatím kupodivu držíte. Jsem zvědav, jak dlouho... |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 23:21:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vše, co hlásá církev Kristova, církev katolická, je v souladu se slovem Písma a vychází ze slova Pánova, které on svěřil apoštolům. A ani nemůže jinak. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 03. srpen 2024 @ 09:12:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
Vše, co hlásá církev Kristova, církev katolická, je v souladu se slovem Písma a vychází ze slova Pánova, které on svěřil apoštolům. A ani nemůže jinak. ;-)
Vím, že jsi vtipálek a tento vtip je jeden z tvých nejlepších... :-))))) |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 10:48:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím, že je to pravda. Ověřil jsem si to. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Nekdo v Neděle, 04. srpen 2024 @ 17:22:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kde to tam Pavel píše? Nebo to je součástí vaší církevní tradice si to tam přidat? A odkud mně znáte? Nevzpomínám si, že bychom se potkali? |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Nekdo v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:20:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Cizinče, proč opět lžete? Otevřel jsem si odkaz, který sdílíte a ten mluví úplně o něčem jiném než vy ve svém komentáři.
Žádné solo scriptura, ale co je biblický kánon a co do něj naleží.
Dočkáme se aspoň tady vaší omluvy za lež, kterou šíříte? |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. srpen 2024 @ 19:37:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pane Někdo, proč se opět navážíte do diskutujících místo toho, abyste napsal něco k tématu? V čem konkrétně lžu?
Umíte se chovat ajko host slušně, nebo jen jako hulvát?
Tedy znovu k tématu diskuze.
Greg zde psal:
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 19:49:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Buď je Cizinec moc moc hloupý, nebo moc moc ulhaný. Protože žádný koncil ani synod nikdy nepsal NIC O SOLA SCRIPTURA, proto Cizinec buď není kvůli mdlému intelektu schopen to nahlédnout, nebo bezostyšně lže. Ten zmiňovaný synod totiž neříká: "Čtěte pouze Písmo", ale říká: "Jako Písmo čtěte pouze tyto knihy, ne jiné". A tím navíc Cizinec potvrzuje autoritu církve nad kánonem a nezbytnost církevní tradice jako svědka kanonicity knih Písma, když se sám odvolává na autoritu synodu a na svědectví tradice. ;-)
Takže Cizinec buď píše a sám neví co, nebo lže: http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2472347&mode=&order=0&thold=0
;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 02. srpen 2024 @ 21:49:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec něco napíše a za nějakou dobu řekne, že to nikdy nenapsal
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 21:54:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Anebo když mu někdo něco napíše, tak řekne, že mu to nenapsal. :-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Nekdo v Neděle, 04. srpen 2024 @ 16:47:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chovám se slušně a nechovám se jako hulvát. To si vyprošují. Nemůžu za to, že mně stále máte za hulváta, když vidím vaše lži.
Na to pravidlo 24 koncilu v Kartágu jsem reagoval. Vytrhnutí jedné věty z pravidla 24 úplně mění o čem to pravidlo je. Stačí si ho přečíst celé a nejen tu první větu, kterou zde citujete stále dokola. Toto mám k tématu.
A opakují znovu neutočím a nelžu o vás. Jen tvrdím, že lžete o mně a teď i pravidlu 24 na koncilu v Kartágu.
Nevidím důvod, proč bych měl lhát a dát vám za pravdu, když to co píšete není pravda? Jen proto, že jste mi dál titul lháře, útočníka, hulváta, tak mám kývnout na vaše lží?
Klidně to může, být můj poslední příspěvek ke mně. Jak uvidím další lež od vás, tak zase na ní upozorním. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Nekdo v Neděle, 04. srpen 2024 @ 17:41:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dokonce i AI když jsem ji předložil 24 pravidlo koncilu v Kartágu z vašeho odkazu mi poskytla, že toto pravidlo je úplně o něčem jiném než vy uvádíte. Jí také považujete za lháře, útočníka a hulváta? |
]
|
|
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 10:55:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Katolická církev může směle být garantem správné interpretace Božího slova, poněvadž jí byl o letnicích seslán Duch svatý místo samotné osoby Ježíše Krista.
(J 14,26) Ale Zastánce, Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl. |
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 11:11:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak "argument Duchem Svatým" používají úplně všichni, od heretiků až po pravověrné, a přesto z nich každý učí něco jiného. Ačkoliv věříme ve vedení Ducha Svatého, tento argument není sám o sobě dostačující. Církev je tím garantem i na základě autority, jakou jim Kristus svěřil skrze apoětoly, a také skrze věrnost apoštolskému hlásání, tedy držení se stále toho, co jí bylo řečeno a svěřeno na počátku a co se souhrně nazývá apoštolská tradice: ta je zapsána a kodifikovaná v Písmu, předávaná v církevní praxi, spjata s apoštolskými církvemi a opřená o apoštolslkou autoritu. Proto Sola Scriptura je neapoštolské, nebiblické, nekřesťanské, protože se to staví proti tomu, co zde bylo už od počátku. Ano, Písmo je Boží, inspirované Duchem, jak věříme, ale zároveň je to kánon apoštolské církve, nesený církví zalouženou Kristem skrze apoštoly a garantovaný církví založenou na apoštolech. Pokud se kánon vytrhne z kontextu, jakým je apoštolská církev, dochází se k tomu, co vidíme u protetantů: co protestant, to nová církev, co protestant, to nové vyznání víry, co protestant, to nový "papež", který stojí nad Písmem. A věříme, že celé toto "apoštolské zřízení" je od Ducha, který byl seslán na církev o Letnicích, a že i proto Duch vede církev a dává jí moudrost shůry správně schraňovat, šířit i vykládat slovo Boží, které je "Duch a život". :-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 02. srpen 2024 @ 10:12:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
Katolická církev může směle být garantem správné interpretace Božího slova,
ŘKC, která NENÁVIDÍ Boží Slovo a skoro ve všem jde proti němu se svojí tradicí, která Bibli dokonce zakázala, a trestala už i jen její vlastnictví, je garantem?
Vy nemáte Pána - vy máte paní - paní církev. Tu posloucháte a tu propagujete. Tu kážete.
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:02:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | řkc miluje Boží slovo, proto ho také zachovala a proto ho také mohou mít všichni místní heretici, jedině díky katolické církvi, protože Boží slovo je jejím slovem - jiné nemá, protože jiné ji Pán skrze apotoly nesvěřil. ;-)
Pokud někdy něco omezovala, pak jedině aby zabránila lidovým svévolným pověrečným výkladům zapříčiňujícím vznik bludařských sekt, jako např. valdenských nebo bogomilů nebo katarů, které ohrožovaly spásu i společnost. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 03. srpen 2024 @ 11:23:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vy katoličtí z*****i nesaháte Valdenským, které jste upslovali zaživa ani po kotníky. |
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 03. srpen 2024 @ 13:21:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže už konečně věříš v Trojici jako valdenští? Tak to je moc fajn, to se cení! ;-)
A copak se nám to skrývá za krásné a křesťansky jistě slušné slovíčko za těmi hvězdičkami? ;-) Jistě něco dobropřejného, když jsi ten "pravý křesťan" a jak ty dobrotou jen přetékáš, když ji tak srdečně ústy vynášíš. ;-)
|
]
Re: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 03. srpen 2024 @ 15:23:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já nevím proč to GranoAI všude přidává do sprostých slov 2*navíc :).
CEP Ekumenický překlad, 1979 Jan 7:24: "Nesuďte podle zdání, ale suďte spravedlivým soudem!"" |
]
|
|
|
|