Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vanda.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 16, článků celkem: 16976, komentáře < 7 dní: 323, komentářů celkem: 447649, adminů: 60, uživatelů: 5285  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 173 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
125231568
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Syn je Bůh
Vloženo Sobota, 11. leden 2025 @ 12:59:22 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Věci jako Bůh může činit jedině Bůh,
člověk může činit jedině věci, jaké může činit jedině člověk.

A o Synu je jasně v Písmu napsáno:

"V tomto posledním čase k nám promluvil ve svém Synu...
On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všechno svým mocným slovem." (Žid)

Že Syn je Bůh dosvědčuje to, že koná, jak může konat jedině Bůh:


nést stvoření může jedině Stvořitel.
Člověku je to nemožné, 
protože ten je sám nesen neboli stvořen, 
kdežto Bůh není stvořen, ale sám tvoří neboli nese.
A Syn nese vše svým mocnám slovem: ne mocí Otce, ale mocí svou: svým mocným slovem.
A co nese? Všechno.

O koho se zde tedy jedná, dokresluje i citát z Žalmu:

"Nebesa byla učiněna Hospodinovým slovem."

Bůh řekl, a stalo se, neboli vše stvořil svým slovem.
A stejně tak Syn: nese vše svým mocným slovem.
Protože je Bůh. Stvořitel. Adonaj.
A Bible to jasně říká a podtrhuje.

A kdo v něho a v jeho jméno věří, má život věčný.
Kdo však Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává.
Kdo popírá Syna, nemá ani Otce.
Kdežto kdo Syna přijímá, má i Syna i Otce, a má život.
Otce lze totiž nalézt jedině v Synu,
který je s Otcem jeden Bůh. To je jeho jméno.

"Syn je Bůh" | Přihlásit/Vytvořit účet | 121 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Syn je Bůh (Skóre: 1)
Vložil: Laura67 v Sobota, 11. leden 2025 @ 14:08:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš byl Bohem, je i bude navždy. Z výjimkou pozemského života.



Re: Syn je Bůh (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Sobota, 11. leden 2025 @ 14:12:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obraz Boha

(2. Korinťanům 4:4 / Koloským 1:15 / Židům 1:3)

Syn je záře Boží slávy a přesná reprezentace jeho bytosti, která udržuje všechno svým mocným slovem. NIV.

Trinitářský nárok

Ježíš je přesný obraz Boha, proto je Ježíš Bůh.

Tvrzení vs. fakta

Fakta ukazují, že tento jazyk odkazuje na slávu vzkříšení muže Ježíše.

Problémy s reklamací

1. Obraz Boha znamená, že NENÍ Bůh

Podle definice, pokud jste k obrazu Božímu, nutně to znamená, že nejste Bůh. Znamená to, že jste k obrazu někoho jiného a že někdo jiný je Bůh. Například v Genesis 1:26 čteme, že člověk byl stvořen k obrazu Božímu. Víme, že to znamená, že člověk není Bůh, ale někdo stvořený k obrazu Božímu.

2. Obraz Krista = obraz Boží

Křesťané mají být přizpůsobeni obrazu Krista.

Tak jako jsme nesli obraz pozemského člověka, poneseme i obraz nebeského. 1. Korinťanům 15:49

Pro ty, které Bůh předem poznal, také předurčil, aby se přizpůsobili obrazu jeho syna, aby byl prvorozeným mezi mnoha bratry. Římanům 8:29

Máme-li být přizpůsobeni obrazu Krista a Kristus je obrazem Božím, pak je dotyčný obraz obrazem Božím. Máme předpokládat, že křesťané jsou Kristus, protože jsou přizpůsobeni obrazu Krista? Máme tedy předpokládat, že křesťané jsou Bůh, protože jsou připodobněni Kristu, který je obrazem Božím? Člověk potřebuje jen velmi krátkou dobu o těchto věcech přemýšlet, aby si uvědomil pošetilost tvrzení trojice.

Analýza faktů

1. Vzkříšení Ježíše Krista Sláva

Ježíš byl vzkříšen z mrtvých. Jeho vzkříšené tělo je totéž ukřižované tělo z masa, které zemřelo na kříži, ale nyní je oslaveno a proměněno v duchovní nebeské tělo (1. Korintským 15:44-45,49). 

Vzkříšený Ježíš je nesmrtelný nebeský člověk na rozdíl od smrtelného pozemského člověka. Bůh Otec je Duch (Jan 4:24) a když byl Ježíš vzkříšen z mrtvých, stal se „životodárným Duchem“ (1. Korintským 15:45). Z tohoto důvodu je vzkříšený Ježíš obrazem neviditelného Boha (Koloským 1:15). A z tohoto důvodu nám Pavel říká, že Pán Ježíš je Duch (2. Korintským 3:17), to jest obraz Boží (4:4-5). Ve stejném kontextu nám Pavel říká, že jsme proměňováni do stejného obrazu od slávy ke slávě. Jaký stejný obrázek? Duch. A pak Pavel pokračuje a popisuje tento obraz jako „obraz Boží“.

Tak je také psáno: "První člověk, Adam, se stal živou duší," poslední Adam životodárný Duch. (1. Korinťanům 15:45)

Ale jejich mysl byla zatvrzelá; neboť až do tohoto dne při čtení staré smlouvy zůstává tatáž opona nestažena, protože je v Kristu sejmuta. Ale až do dnešního dne, kdykoli se čte Mojžíš, leží na jejich srdci závoj; ale závoj je odstraněn, kdykoli se člověk obrátí k Pánu. Nyní je Pán Duch, a kde je Duch Páně, tam je svoboda. Ale my všichni, s odkrytou tváří, hledící jako v zrcadle na slávu Páně, jsme proměňováni ve stejný obraz od slávy ke slávě, stejně jako od Pána, Ducha.... A i když je naše evangelium zahaleno , je zahaleno těm, kdo hynou, v jejichž případě bůh tohoto věku oslepil mysl nevěřících, aby nespatřili světlo evangelia o slávě Krista, který je obrazem Božím. Neboť nekážeme sami sebe, ale Krista Ježíše jako Pána. 2. Korinťanům 3:14-4:5.

Pečlivé prozkoumání 2. Korintským 3:1-4:5 ukazuje, že Pavel hovoří o službě Ducha svatého (3:2-11) a mluví o vzkříšeném Pánu Ježíši jako o Duchu, „Pán je Duch“. Ve skutečnosti Pavel přichází a říká nám, že káže Ježíše Krista jako Pána. Víme tedy, že Pán z 2. Korintským 3:17 je Kristus a Kristus je Duch (což je v rozporu s trinitární doktrínou). Předchozí kontext také jasně ukazuje, že Duch je Duch svatý. Všimněte si také, že „sláva Páně“ je „sláva Kristova“. Navíc „tentýž obraz“ je Duch, protože právě řekl „Pán je Duch“ a my jsme přetvářeni do stejného obrazu. A Pavel končí tuto pasáž odkazem na Ježíše jako na Boží obraz. V kontextu víme, že obraz je Duch.

Tato fakta nám nade vší pochybnost ukazují, že „obraz Boží“ odkazuje na skutečnost, že „Pán je Duch“. Ve skutečnosti je nám řečeno, že jsme transformováni do stejného obrazu. Křesťané jsou „účastníky božské přirozenosti“, to znamená, že mají účast na Duchu (2 Petr 1:4; Židům 6:4) a jsou syny Božími, protože chodí podle Ducha svatého (Římanům 8:14) a se tímto způsobem proměňují k obrazu Krista, který je obrazem Božím. Nemůžete vidět Ducha, a proto je vzkříšený Kristus obrazem neviditelného/neviditelného Boha (Koloským 1:15), a tak chodíme vírou a ne zrakem (2 Kor 5:5-7). To je také důvod, proč Židům 1:3 říká, že vzkříšený Ježíš je exaktní obraz Boží bytosti (hypostáza*). Tato bytost je „Duch“, protože Bůh je Duch. Pravý syn je tím, čím je jeho otec, a vzkříšený Ježíš je nyní tím, čím je jeho Otec: Duch. Z tohoto důvodu také čteme, že druhý žalm „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil“ se naplnil, když Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých (Skutky 13:30-36; Židům 1:5). To je také důvod, proč Pavel vyjadřuje tyto dvě myšlenky společně v Koloským 1:15. Prvorozený všeho stvoření (v.15) je prvorozený z mrtvých (v.18) je obrazem neviditelného Boha: Duch. 2. Tělo vzkříšení Ježíše Krista Kvůli svým předpojatým představám jsou někteří lidé velmi zmatení, když vidí, že Bible říká, že Ježíš byl tělesně vychován jako „životodárný Duch“, takže Pavel mohl dokonce říci „Pán je Duch“. Pro tyto lidi je fyzické tělo jedna věc a duch je nutně něco jiného. Tento zmatek je ale zbytečný a založený na mylných předsudcích. Před Ježíšovým vzkříšením byly fyzické pozemské věci a duch dvě různé věci. Už ne. Je novým stvořením, něčím, co dříve neexistovalo. Ježíšovo ukřižované tělo bylo spotřebováno a oblečeno Duchem svatým, 

když byl vzkříšen z mrtvých. To je důvod, proč jsme toužili být oblečeni, až budeme vzkříšeni z mrtvých (1. Korintským 15:53-54; 2. Korintským 5:2-5). Jeho ukřižované tělo pohltil Duch, smrt pohltil život, to jest Duch, který byl životodárný. Bůh spotřeboval nabízenou oběť. Když spotřebujeme oběť, stane se námi a my se staneme jí. Tak se jeho tělo a Duch svatý stali jednou novou věcí, novým stvořením, a proto se můžeme stát novými stvořeními v něm, ve vzkříšeném Kristu. Jeho vzkříšené tělo a Duch svatý se stali jednou novou věcí bez horizontu. Společně se ti dva, jeho tělo a Duch, stali jedním. Ti dva se stali jedním. Je novým stvořením, kde se Duch svatý jeho Otce a jeho fyzické ukřižované tělo stali jednou novou věcí, novým stvořením. „Tělo a krev“ nemůže vstoupit do Království nebeského. „Tělo a krev“ je idiom pro smrtelné lidstvo. Protože 

Kristus vstal z mrtvých v tomto duchovním těle, už ho nepoznáváme podle těla (2. Korintským 5:16). Nyní ho známe podle Ducha; Pán je Duch (2. Korintským 3:17; 4:5). Protože je novým stvořením, kde je pozemským tělem proměněným v životodárného Ducha, stáváme se v něm novými stvořeními, které již podle těla neznáme (2. Korintským 5:16-17). 3. Všechno nést slovem své moci (Židům 1:3) Pavel také říká, že vzkříšený Syn nese všechno slovo své moci. To je stejná myšlenka jako Efezským 1:9-10 a Koloským 1:17. V Efezským 1:9–10 čteme, že všechny věci byly (dosl.) v Kristu „s hlavou vzhůru“ a v Koloským 1:17 čteme, že všechny věci (dos.) v něm „stojí pohromadě“ (ustanovil/založil v něm). Všimněte si, co právě řekl pisatel Hebrejců. Bůh ho ustanovil za dědice všech věcí (Židům 1:2), protože když usedl po Boží pravici, stal se nadřazeným andělům, protože zdědil lepší jméno než oni (Židům 1:4). Bůh podřídil všechna díla svých rukou Ježíši (Židům 2:5-9) a dal mu veškerou moc na nebi i na zemi (Matouš 28:18), když ho vzkřísil z mrtvých (Efezským 1:20-21). Byl učiněn Pánem (Skutky 2:26) všeho, a proto jsou všechny věci v něm vyvýšeny a stojí spolu v něm. „Slovo jeho moci“ se vztahuje k autoritě Syna, která mu byla dána, když ho Bůh posadil po své pravici, „pravici Majestátu na výsostech“ (Židům 1:3). Takto Pán veškerého stvoření nese všechno slovem své moci. Jemu byla podřízena všechna díla Božích rukou. Závěr Myslícím lidem je zřejmé, že pokud je Ježíš k obrazu Božímu, nutně to znamená, že není Bohem. Nezáleží na tom, jak přesný je obrázek. Přesný obraz císaře na minci není císař. Přesný obraz sebe sama v zrcadle nejste vy; je to něco jiného 

– váš obraz. Vzkříšený Ježíš je obrazem Boha, protože Bůh je Duch a jeho ukřižované tělo bylo pohlceno Duchem, takže se jeho tělo stalo tělem duchovním, a proto už Krista nepoznáváme podle těla, ale podle Ducha. Dotyčný obraz je Duch a my, kteří jsme účastníky božské přirozenosti, se proměňujeme do stejného obrazu, jak říká Pavel, do obrazu Krista, který je obrazem Božím. Až vstaneme z mrtvých, naše těla budou jako Ježíšovo tělo a Bible nám říká, že poneseme obraz nebeského muže, který je obrazem Božím. 

 Poznámky: * Hypostasis: V prvním století řecké slovo hypostasis v podstatě znamenalo „bytí“ a bylo obecně považováno za synonymum pro ousia. Neznamenalo to „osoba“, jak překládá KJV. Ve skutečnosti Nicejské vyznání víry proklínalo každého, kdo popíral, že Otec a Syn byli stejnou hypostází. Dnes trinitáři ve skutečnosti popírají, že Otec a Syn jsou stejné hypostáze. Na konci čtvrtého století Kappadočané předefinovali slovo hypostasis kvůli zmatku ohledně definice slova a aby vyhovovaly trinitární doktríně. V Nicei na počátku čtvrtého století byli Otec a Syn stejnou hypostází, ale na konci čtvrtého století nebyli Otec a Syn stejnou hypostází, protože slovo bylo předefinováno. Z tohoto důvodu slovo hypostáze v pozdější trojiční doktríně neznamená totéž, co v Židům 1:3. Z toho důvodu většina moderních překladů používá k překladu hypostáze anglické slovo „being“ nebo něco podobného.



Re: Syn je Bůh (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 11. leden 2025 @ 14:33:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jo.  To v případě, že Syn je Otec.


1K 8:6:    pro nás je ale jen jediný Bůh - Otec, z něhož je všechno, i my pro něj; a jediný Pán - Ježíš Kristus, skrze něhož je všechno, i my skrze něj. 7 Všichni ale k tomuto poznání nedošli....






Re: Syn je Bůh (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 11. leden 2025 @ 16:28:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

A Syn nese vše svým mocným slovem: ne mocí Otce, ale mocí svou: svým mocným slovem.
A co nese? Všechno./


Jestlipak myšpulíne nese i tebe svým mocným slovem:

J 17:3:   A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.    ??







Stránka vygenerována za: 0.87 sekundy