poslal Willy Pán Ježíš Kristus při Jeho prvním příchodu přišel podle Jeho vlastních slov svět zachránit, ne odsoudit.
Přišel z lásky a s láskou, plný milosti a pravdy s radostnou zvěstí o pokoji. Svou službu zahájil v židovské synagoze v městečku Nazaret, kde vyrostl, Slovy z proroka Izaiáše:
‚Pánův Duch je na Mně, protože Mne pomazal, abych zvěstoval evangelium chudým; poslal Mne vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu, vyhlásit vítaný Pánův rok.‘ (L 4:18-19)
Ale jak a jako Kdo přijde při Jeho druhém příchodu?
Bible říká, že až přijde podruhé, přijde s velikou mocí a slávou svět soudit! A přijde také s takovým hněvem, že se lidé budou chtít před Jeho hněvem schovat, ale nebude kam a někteří budou tak vyděšení, že budou strachy umírat, neboť jejich srdce to nevydrží.
Proto jsou v Bibli mnohá varování a zároveň povzbuzení, aby lidé věřili evangeliu, aby důvěřovali Boží lásce, prokázané Kristovou smrtí na kříži Golgoty a prolitím krve toho Božího Beránka na odpuštění hříchů; krve, která činí Novou smlouvu účinnou a platnou.
Těm však, kteří Ho přijali, dal pravomoc stát se Božími dětmi, těm, kteří věří v Jeho jméno. Ti se nenarodili z krve ani z vůle těla ani z vůle muže, nýbrž z Boha. (J 1:12-13)
Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší Mé slovo a věří Tomu, Kdo Mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života. (J 5:24)
Všichni, jichž se tato Pánova slova týkají, se jen potřebují na Pánův příchod řádně připravit, aby je nezastihl nepřipravené, neboť přijde jako zloděj v noci, jako Ženich, aby si vzal ze země to nejdražší, nejvzácnější, co zde má - svou Nevěstu, aby s ní a se svatebními hosty slavil svatební hostinu Beránkovu, po níž spolu s ní přijde soudit svět a skrze soud nad národy z trůnu Jeho slávy ustanoví Království Boží na zemi, kterou naplní známost Boží slávy tak, jako voda pokrývá moře a všichni obyvatelé země budou Pána Ježíše Krista znát - od nejmenšího po největšího z nich.
Boží Království v Miléniu však už nebude Královstvím milosti jako dnes, nýbrž Královstvím spravedlnosti, kdy bude každý zlý čin bez milosti spravedlivě posouzen a neprodleně taktéž spravedlivě potrestán.
Pán Ježíš Kristus jako Syn člověka je Bohem Otcem ustanovený Soudce živých i mrtvých, kdy budou živí souzeni před soudnou stolicí Kristovou podle toho, jaké bude jejich dílo, nikoli oni sami+ tento soud bude soud ohněm Božího soudu, který stráví vše, co hoří - dřevo, seno, sláma. Ten, komu dílo neshoří - zlato, stříbro a drahé kameny - bude člověk odměněn. Ti, jimž dílo shoří, utrpí škodu, ale sami budou spaseni jako skrze ten oheň. Jinak každý, kdo se bude muset ukázat před soudnou stolicí, vydá zároveň počet ze všeho, co dělal v těle po svém spasení.
Boží soud mrtvých, který proběhne před velikým bílým trůnem o tisíc let později bude podle skutků a pro každého, kdo nebude nalezen zapsán v knize života, to bude znamenat trest v podobě uvržení do jezera hořícího ohněm a sírou, což je ta druhá smrt.
Je na každém, jestli si vyvolí život s Bohem ve věčnosti, kterou vložil Bůh do srdce každého člověka nebo pohrdne Boží milostí v tomto věku milosti, nepokoří se před Bohem a skončí tam, kde skončit nemusí - na místě, které nebylo a není stvořeno primárně pro člověka, nýbrž pro satana a jeho démony.