Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vanda.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 16, článků celkem: 16976, komentáře < 7 dní: 323, komentářů celkem: 447649, adminů: 60, uživatelů: 5285  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 155 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
125231872
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka?
Vloženo Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:18:31 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Ježíš říká zajímavé povzbuzení:

"Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne!"

On, podle různých bludařů pouhý člověk, nás vybízí, abychom věřili stejnou vírou v něj, podle nich údajného pouhého člověka, stejně jako věříme v Boha, Hospodina. Proč??

Vždyť samo Písmo nás vyzývá, abychom se nespoléhali na žádného člověka, který je pomíjející tvor, ale pouze na Boha, Hospodina, protože zachránit nás může jedině Bůh, ne žádný člověk:


"Nedoufejte v knížata, v člověka, u něhož záchrany není.
Jeho duch odchází, on se vrací do své země, tím dnem berou za své jeho plány.
Blaze tomu, kdo má ku pomoci Boha Jákobova, kdo s nadějí vzhlíží k Hospodinu, svému Bohu,
jenž učinil nebesa i zemi s mořem a vším, co k nim patří, jenž navěky zachovává věrnost."
 (Ž 146)


"Toto praví Hospodin
"Proklet buď muž, který doufá v člověka, opírá se o pouhé tělo a srdcem se odvrací od Hospodina.
Bude jako jalovec v pustině, který neokusí přicházející dobro. 
Bude přebývat ve vyprahlém kraji, v poušti, v zemi solných plání, kde nelze bydlet.
Požehnán buď muž, který doufá v Hospodina, který důvěřuje Hospodinu.
Bude jako strom zasazený u vody; své kořeny zapustil u vodního toku, nezakusí přicházející žár. 
Jeho listí je zelené, v roce sucha se ničeho neobává, nepřestává nést plody."" (Jer 17)


"Nevěřte bližnímu, nespoléhejte na přítele ...
Ale já budu vyhlížet k Hospodinu, čekat na Boha, který mě spasí. Můj Bůh mě vyslyší." (Mich 7)


Ale najednou příchzí podle bludařů pouhý člověk, Ježíš Kristus, a nárokuje si tutéž víru jako víru v samotného Hospodina, Boha, ač podle nich je pouhým člověkem: "Věříte v Boha, věřte i ve mne!"


Sv. Augustin k tomu píše následovné:

"Aby apoštolové neměli jako lidé strach z Kristovy smrti a nebyli kvůli ní rozrušeni, upokojuje je, když dosvědčuje, že je i Bohem: 'A řekl svým učedníkům: Ať sa nechvěje vaše srdce! Věříte v Boha, věřte i ve mne.' Jako kdyby řekl: Jestliže věříte v Boha, pak máte věřit i ve mne, k čemuž by nedošlo, kdyby Kristus nebyl Bohem. Bojíte se, že tato přirozenost sluhy zemře: ať se vaše srdce nechvěje, vzkřísí ji Božská přirozenost (srov. Flp 2, 6-7)."


Může být totiž jeden jediný ospravedlnitelný důvod, proč si Ježíš nárokuje stejný druh víry v sebe jako v Boha samého - totiž že on je Bůh. Jinak by naše víra byla marná a neúčinná a bezmocná, protože bychom jinak doufali v pouhého smrtelného a pomíjitelného člověka, a taková víra by byla i modloslužebnou, protože by nebyla nasměrována k jedinému Bohu, ale k pouhému pomíjitelnému a bezmocnému tvoru. Ale on jasně říká: "Věříte v Boha, věřte i ve mne!" Protože ON JE JEDNO s Otcem neboli touž měrou Bůh jako Bůh Otec neboli ROVEN OTCI, tj. ROVEN BOHU. Protože je Bůh: "Já a Otec JEDNO JSME". Jen v takovém případě se nejedná o víru modloslužebnou a marnou, ale o víru v toho, který nás může spasit a vykoupit a zachránit, o víru, která vede k životu věčnému a která dává život věčný, neboť o víru v Boha Spasitele, Pána nad životem a smrtí, Dárcem věčného života. Taková víra totiž vede k Bohu a vede k opírání se o Boha a k životu z Boha, nikoliv k člověku a k opírání se o člověka, což by platilo, kdyby Ježíš Kristus byl pouhý člověk. Ale on není pouze člověk, on je víc než člověk: je člověk, který je Bůh, protože je Bůh, který se stal jedním z nás, člověkem, je Bůh člověk a člověk Bůh: Ježíš Kristus, Syn Boha živého a z poslání Otce a z moci Ducha Mesiáš, Syn Boží. Proto je víra v něj nejen ospravedlnitelná, ale i ospravedlňující a žádoucí a vedoucí ke spsáe a k věčnému životu. Protože vírou a doufáním v něj nedoufáme v pouhého člověka, ale v Boha samého, v Boha člověka a v člověka Boha, o kterém po jeho přemožení smrti, což by bylo pouhému člověku nemožné, můžeme směle a s veškerou vahou říci: "Pán můj a Bůh můj". Protože on není bezmocný jako pouhý člověk, ale mocný jako sám Bůh, když jako Bůh člověk a jako člověk Bůh přemhl svět, ďábla i smrt, protože je mocný Bůh v těle bezmocného člověka, ve kterém přemohl vše to, co jinak dosud přemáhalo nás všechny, nás pouhé lidi:


"Ve světě máte soužení. Ale vzchopte se, já jsem přemohl svět."


"Protože sourozence spojuje krev a tělo, on se stal jedním z nich, aby svou smrtí zbavil moci toho, kdo smrtí vládne, totiž ďábla, a aby tak vysvobodil ty, kdo byli strachem před smrtí drženi po celý život v otroctví."


"Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil činy ďáblovy."


"Proto je řečeno: 'Vystoupil vzhůru, zajal nepřátele, dal dary lidem.'"


"Tu nastane konec, až Kristus zruší vládu všech mocností a sil a odevzdá království Bohu a Otci.
Musí totiž kralovat, 'dokud Bůh nepodmaní všechny nepřátele pod jeho nohy'.
Jako poslední nepřítel bude přemožena smrt"


"smrt ho nemohla udržet ve své moci"


""Neboj se. Já jsem první i poslední,
ten živý; byl jsem mrtev - a hle, živ jsem na věky věků. Mám klíče od smrti i hrobu."


"A jako vešla do světa smrt skrze člověka, tak i zmrtvýchvstání:
jako v Adamovi všichni umírají, tak v Kristu všichni dojdou života."

"Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 20. leden 2025 @ 17:28:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Žák z 3.B, heretik Tolstoj zase nic nikdy neslyšel o Mesiáši
O předpověděném od Genesis, skrze proroky lidském potomku Adama a Evy, potomku z Judy, potomku Davidovém.

A tedy slova    "Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne!"

znamenají "Věřte ve mne, že jsem Mesiáš, Kristus, předzvěděný a předpověděný Boží Pomazaný"   Nic víc a nic míň.

A všichni apoštolové toto hlásali : JEŽÍŠ JE MESIÁŠ, JEŽÍŠ JE KRISTUS !   Nic jiného. Žádné trinitární fabulace.
To stejné o sobě mluvil Ježíš sám.

   Mt 24:23:   Tehdy, když by vám někdo řekl: ‚Hle, zde je Kristus!‘, nebo: ‚Je zde!‘, nevěřte.

   Mt 24:5:   Neboť mnozí přijdou v mém jménu a budou říkat: ‚Já jsem Kristus‘ a svedou mnohé.

   J 20:31:   Tato však jsou zapsána, abyste uvěřili, že JEŽÍŠ JE MESIÁŠ (KRISTUS) , SYN BOŽÍ, a abyste věříce měli život v jeho jménu.



On, podle různých bludařů pouhý člověk .../

Jojo, to by i Ježíš musel být bludař, heretiku z 3.B :-)

J 8:40:  Nyní mne usilujete zabít, ČLOVĚKA, který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha. To Abraham neučinil.

I ap. Pavel by musel být bludař

1Tm 2:5:  Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK Kristus Ježíš6 který ( ten ČLOVĚK Kristus Ježíš) dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě. 





Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 27. leden 2025 @ 10:57:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka?

Zásadní nepochopení Božího plánu. Bůh poslal svého Syna, který na sebe vzal lidskou přirozenost, protože Boha nikdo nikdy neviděl, možná Mojžíš, ale nevíme jak, když Bůh je duch, ale čteme přeci v Bibli, že když se vracel z hory od rozhovoru s Bohem tvář mu zářila jako slunce. A pokud se měl Bůh hmatatelně přiblížit k Bohu, pak musel na sebe vzít na sebe lidskou přirozenost, která přicházela i po zmrtvýchvstání, kdy Spasitel procházel zavřenými dveřmi, jedl s apoštoly, oni se ho dotýkali, takže proč někdo je nositelem demagogie až idiotského názoru, že by snad někdo věřil v pouhého člověka.  Ježíš se nestal po svém narození někdy později Bohem, ale byl Bůh i člověk podobný nám ve všem kromě hříchu. To, že se občas objevují debility, že Ježíš se oženil, měl děti apd. to je fakt již ukázkou rezignace na zdravý rozum. Celá příspěvek anonyma je ukázka náboženské demence myšlení autora. Žádný křesťan, který má Ducha Svatého ani ve snu nenapadne rozdělovat Ježíše Spasitele na Boha a člověka. 



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy