 |
Právě je 155 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125231872 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Teologie: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka?
Vloženo Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:18:31 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Ježíš říká zajímavé povzbuzení:
"Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne!"
On, podle různých bludařů pouhý člověk, nás vybízí, abychom věřili stejnou vírou v něj, podle nich údajného pouhého člověka, stejně jako věříme v Boha, Hospodina. Proč??
Vždyť samo Písmo nás vyzývá, abychom se nespoléhali na žádného člověka, který je pomíjející tvor, ale pouze na Boha, Hospodina, protože zachránit nás může jedině Bůh, ne žádný člověk:
"Nedoufejte v knížata, v člověka, u něhož záchrany není. Jeho duch odchází, on se vrací do své země, tím dnem berou za své jeho plány. Blaze tomu, kdo má ku pomoci Boha Jákobova, kdo s nadějí vzhlíží k Hospodinu, svému Bohu, jenž učinil nebesa i zemi s mořem a vším, co k nim patří, jenž navěky zachovává věrnost." (Ž 146)
"Toto praví Hospodin: "Proklet buď muž, který doufá v člověka, opírá se o pouhé tělo a srdcem se odvrací od Hospodina. Bude jako jalovec v pustině, který neokusí přicházející dobro. Bude přebývat ve vyprahlém kraji, v poušti, v zemi solných plání, kde nelze bydlet. Požehnán buď muž, který doufá v Hospodina, který důvěřuje Hospodinu. Bude jako strom zasazený u vody; své kořeny zapustil u vodního toku, nezakusí přicházející žár. Jeho listí je zelené, v roce sucha se ničeho neobává, nepřestává nést plody."" (Jer 17)
"Nevěřte bližnímu, nespoléhejte na přítele ...
Ale já budu vyhlížet k Hospodinu, čekat na Boha, který mě spasí. Můj Bůh mě vyslyší." (Mich 7)
Ale najednou příchzí podle bludařů pouhý člověk, Ježíš Kristus, a nárokuje si tutéž víru jako víru v samotného Hospodina, Boha, ač podle nich je pouhým člověkem: "Věříte v Boha, věřte i ve mne!"
Sv. Augustin k tomu píše následovné:
"Aby apoštolové neměli jako lidé strach z Kristovy smrti a nebyli kvůli ní rozrušeni, upokojuje je, když dosvědčuje, že je i Bohem: 'A řekl svým učedníkům: Ať sa nechvěje vaše srdce! Věříte v Boha, věřte i ve mne.' Jako kdyby řekl: Jestliže věříte v Boha, pak máte věřit i ve mne, k čemuž by nedošlo, kdyby Kristus nebyl Bohem. Bojíte se, že tato přirozenost sluhy zemře: ať se vaše srdce nechvěje, vzkřísí ji Božská přirozenost (srov. Flp 2, 6-7)."
Může být totiž jeden jediný ospravedlnitelný důvod, proč si Ježíš nárokuje stejný druh víry v sebe jako v Boha samého - totiž že on je Bůh. Jinak by naše víra byla marná a neúčinná a bezmocná, protože bychom jinak doufali v pouhého smrtelného a pomíjitelného člověka, a taková víra by byla i modloslužebnou, protože by nebyla nasměrována k jedinému Bohu, ale k pouhému pomíjitelnému a bezmocnému tvoru. Ale on jasně říká: "Věříte v Boha, věřte i ve mne!" Protože ON JE JEDNO s Otcem neboli touž měrou Bůh jako Bůh Otec neboli ROVEN OTCI, tj. ROVEN BOHU. Protože je Bůh: "Já a Otec JEDNO JSME". Jen v takovém případě se nejedná o víru modloslužebnou a marnou, ale o víru v toho, který nás může spasit a vykoupit a zachránit, o víru, která vede k životu věčnému a která dává život věčný, neboť o víru v Boha Spasitele, Pána nad životem a smrtí, Dárcem věčného života. Taková víra totiž vede k Bohu a vede k opírání se o Boha a k životu z Boha, nikoliv k člověku a k opírání se o člověka, což by platilo, kdyby Ježíš Kristus byl pouhý člověk. Ale on není pouze člověk, on je víc než člověk: je člověk, který je Bůh, protože je Bůh, který se stal jedním z nás, člověkem, je Bůh člověk a člověk Bůh: Ježíš Kristus, Syn Boha živého a z poslání Otce a z moci Ducha Mesiáš, Syn Boží. Proto je víra v něj nejen ospravedlnitelná, ale i ospravedlňující a žádoucí a vedoucí ke spsáe a k věčnému životu. Protože vírou a doufáním v něj nedoufáme v pouhého člověka, ale v Boha samého, v Boha člověka a v člověka Boha, o kterém po jeho přemožení smrti, což by bylo pouhému člověku nemožné, můžeme směle a s veškerou vahou říci: "Pán můj a Bůh můj". Protože on není bezmocný jako pouhý člověk, ale mocný jako sám Bůh, když jako Bůh člověk a jako člověk Bůh přemhl svět, ďábla i smrt, protože je mocný Bůh v těle bezmocného člověka, ve kterém přemohl vše to, co jinak dosud přemáhalo nás všechny, nás pouhé lidi:
"Ve světě máte soužení. Ale vzchopte se, já jsem přemohl svět."
"Protože sourozence spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich, aby svou smrtí zbavil moci toho, kdo smrtí vládne, totiž ďábla, a aby tak vysvobodil ty, kdo byli strachem před smrtí drženi po celý život v otroctví."
"Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil činy ďáblovy."
"Proto je řečeno: 'Vystoupil vzhůru, zajal nepřátele, dal dary lidem.'"
"Tu nastane konec, až Kristus zruší vládu všech mocností a sil a odevzdá království Bohu a Otci. Musí totiž kralovat, 'dokud Bůh nepodmaní všechny nepřátele pod jeho nohy'. Jako poslední nepřítel bude přemožena smrt"
"smrt ho nemohla udržet ve své moci"
""Neboj se. Já jsem první i poslední, ten živý; byl jsem mrtev - a hle, živ jsem na věky věků. Mám klíče od smrti i hrobu."
"A jako vešla do světa smrt skrze člověka, tak i zmrtvýchvstání: jako v Adamovi všichni umírají, tak v Kristu všichni dojdou života."
|
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 20. leden 2025 @ 17:28:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Žák z 3.B, heretik Tolstoj zase nic nikdy neslyšel o Mesiáši. O předpověděném od Genesis, skrze proroky lidském potomku Adama a Evy, potomku z Judy, potomku Davidovém.
A tedy slova "Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne!"
znamenají "Věřte ve mne, že jsem Mesiáš, Kristus, předzvěděný a předpověděný Boží Pomazaný" Nic víc a nic míň.
A všichni apoštolové toto hlásali : JEŽÍŠ JE MESIÁŠ, JEŽÍŠ JE KRISTUS ! Nic jiného. Žádné trinitární fabulace. To stejné o sobě mluvil Ježíš sám.
Mt 24:23: Tehdy, když by vám někdo řekl: ‚Hle, zde je Kristus!‘, nebo: ‚Je zde!‘, nevěřte.
Mt 24:5: Neboť mnozí přijdou v mém jménu a budou říkat: ‚Já jsem Kristus‘ a svedou mnohé.
J 20:31: Tato však jsou zapsána, abyste uvěřili, že JEŽÍŠ JE MESIÁŠ (KRISTUS) , SYN BOŽÍ, a abyste věříce měli život v jeho jménu.
/ On, podle různých bludařů pouhý člověk .../
Jojo, to by i Ježíš musel být bludař, heretiku z 3.B :-)
J 8:40: Nyní mne usilujete zabít, ČLOVĚKA, který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha. To Abraham neučinil.
I ap. Pavel by musel být bludař
1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK Kristus Ježíš, 6 který ( ten ČLOVĚK Kristus Ježíš) dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě. |
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. leden 2025 @ 09:24:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pořád stejné nepochopení: Nikdo přece tu nepopírá, že Ježíš byl i smrtelným člověkem, kterého bylo možno zabít. Nic to ale nehovoří proti Ježíšovu božství jednorozeného Božího Syna.
Už to, že je jednorozeným Synem nebeského Otce napovídá, že nikdo z ostatních lidí už není takový, jako on.
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 25. leden 2025 @ 13:54:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš byl zplozen skrze Svatého ducha v Marii jako člověk a nikoliv jako bohočlověk, jinak by nemohl být ve všem stejný jako lidé a jeho působení zde na zemi by pak byla jen fraška kdyby byl bohočlověkem. Naopak musel být jen člověkem, který se ve 100% potřebuje ve všem spolehnout na svéhi Boha Otce, který byl s ním a konal skrze něj všechny zázraky. |
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. leden 2025 @ 18:25:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | |
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 26. leden 2025 @ 20:02:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádné božství nebylo Ježíšovým udělem to je naprosto lživý překlad a dnes si opravdu překládá bibli jak se mu zachce a pravdu si ohýbá ve svůj prospěch tak jak dotyčný věří nebo jeho cirkev.
Stačí si přečist text v řečtině a přeložit jen tak se dá zjistit pravý význam: CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:6: "οϲ εν μορφη θεου υπαρχων ουχ αρπαγμον ηγηϲατο το ειναι ιϲα θεω"
CT WH 1885 Wescott a Hort (WH) Fil 2:6: Ačkoli byl v podobě Boha, nepovažoval rovnost s Bohem za něco co je třeba uchopit
CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:7: "αλλα εαυτον εκενωϲεν μορφην δουλου λαβων εν ομοιωματι ανθρωπων γενομενοϲ και ϲχηματι ευρεθειϲ ωϲ ανθρωποϲ"
CT WH 1885 Wescott a Hort (WH) Fil 2:7: "Ale on se vyprázdnil, vzal na sebe podobu služebníka, stal se podobný lidem a byl nalezen jako muž."
CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:8: "εταπεινωϲεν εαυτον γενομενοϲ υπηκοοϲ μεχρι θανατου θανατου δε ϲταυρου"
CT WH 1885 Wescott a Hort (WH) Fil 2:8: "Pokořil se, stal se poslušnými až k smrti, dokonce k smrti na kříži"
CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:9: "διο και ο θεοϲ αυτον υπερυψωϲεν και εχαριϲατο αυτω το ονομα το υπερ παν ονομα"
CT WH 1885 Wescott a Hort (WH) Flp 2:9: "Proto ho také Bůh povýšil a dal mu jméno, které je nad každé jméno."
CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:10: "ινα εν τω ονοματι ιηϲου παν γονυ καμψη επουρανιων και επιγειων και καταχθονιων"
CT WH 1885 Wescott a Hort (WH) Flp 2:10: "aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno těch v nebi, těch na zemi i těch pod zemí"
CT WH 1885 Wescott and Hort (WH) Phil 2:11: "και παϲα γλωϲϲα εξομολογηϲηται οτι κυριοϲ ιηϲουϲ χριϲτοϲ ειϲ δοξαν θεου πατροϲ"
CT WH 1885 Wescott a Hort (WH) Fil 2:11: "a každý jazyk vyznává, že Ježíš Kristus je Pán, ke slávě Boha Otce"
1. Tyto verše ve Filipským jsou velmi důležité pro trinitární doktrínu (ačkoli také způsobily rozdělení mezi trinitáři) a je třeba se jimi důkladně zabývat. Do těchto dvou veršů je zabaleno několik argumentů a budeme se jimi zabývat bod po bodu. Za prvé, mnoho trinitářů tvrdí, že slovo
„forma“, což je řecké slovo morphe, odkazuje na Kristovu vnitřní přirozenost jako Boha. To je tak silně tvrzeno, že ve verši 6 má NIV „být ve své podstatě Bohem“. Nevěříme, že morfe odkazuje na „vnitřní esenciální přirozenost“, a uvedeme důkaz, že odkazuje na vnější formu. Různé lexikony mají protichůdné názory na definici morfe do takové míry, že si nemůžeme představit žádné jiné slovo definované lexikony tak protichůdnými způsoby. Uvedeme definice z lexikonů, které zaujímají obě pozice, abychom ukázali rozdíly mezi nimi.
Vine's Lexicon má pod „formou“: „správně přirozenost nebo podstatu, nikoli abstraktně, ale jako skutečně existující v jednotlivci… nezahrnuje v sobě nic ‚náhodného‘ nebo oddělitelného, jako jsou
konkrétní způsoby projevu. Pomocí slovníků, jako je ten Vineův, trinitáři směle tvrdí, že „přírodou“, která je základem Ježíšova lidského těla, byl Bůh. Trinitářští učenci jako Vine kontrastní morfé, o kterém tvrdí, že se vztahuje k „vnitřní, esenciální přirozenosti“, se schématem (ve verši 8 a výše přeloženým „vzhledem“), o kterém tvrdí, že odkazuje na vnější vzhled. Připouštíme, že existuje mnoho trinitářských učenců, kteří napsali lexikální záznamy nebo články o řeckém slově morphe a došli k závěru, že Kristus musí být Bůh. Trinitář, který chce dokázat svůj názor, může citovat z řady z nich. Tvrdíme však, že tyto definice jsou zaujaté a chybné. Kromě toho jsme nenašli žádné netrinitářské učence, kteří by souhlasili se závěrem trinitářských učenců, zatímco mnoho trinitárních zdrojů se shoduje na tom, že morfe odkazuje na vnější vzhled a ne na vnitřní povahu.
Studium jiných lexikonů (mnoho z nich trinitárních) poskytuje zcela jiný obrázek než Vineův lexikon. V Bullingerově kritickém lexikonu je morfe uvedena jednoslovná definice, „forma“. Odborný lexikon od Waltera Bauera, přeložený a revidovaný Arndtem a Gingrichem, má pod morfem „formu, vnější vzhled, tvar“. Teologický slovník Nového zákona, vydaný Gerhardem Kittelem, má „formu, vnější vzhled“. Kittel také poznamenává, že morfe a schéma jsou často zaměnitelné. Robert Thayer má ve svém respektovaném lexikonu pod morfe „formu, kterou osoba nebo věc zasáhne vizi; vnější vzhled." Thayer říká, že Řekové říkali, že děti odrážejí vzhled (morfé) svých rodičů, což je něco, co si snadno všimneme v každé kultuře. Thayer také poznamenává, že někteří učenci se snaží, aby morfe odkazovalo na to, co je vnitřní a podstatné, na rozdíl od toho, co je vnější a náhodné, ale říkají: „Mnozí tento rozdíl odmítají“.
Výše uvedené důkazy ukazují, že učenci se neshodnou na použití slova morphe ve Filipech. Když učenci nesouhlasí, a zvláště když se věří, že důvodem neshody je zaujatost v doktrinální otázce, je naprosto nezbytné provést co nejvíce originálního výzkumu. Skutečná definice morfe by měla být zřejmá, když zkontrolujeme zdroje dostupné v době Nového zákona. Koneckonců, toto slovo bylo v řeckém světě běžné. Tvrdíme, že studium skutečných důkazů jasně odhaluje, že morfe se nevztahuje na Kristovo vnitřní esenciální bytí, ale spíše na vnější vzhled.
Ze světských spisů se dozvídáme, že Řekové používali morfé k popisu, kdy bohové změnili svůj vzhled. Kittel poukazuje na to, že v pohanské mytologii bohové mění své formy (morfé), a zvláště poznamenává Afroditu, Demeter a Dionýsa jako tři, kteří tak učinili. Jde jednoznačně o změnu vzhledu, nikoli o přirozenost. Josephus, současník apoštolů, použil morfé k popisu tvaru soch (Bauerův lexikon).
Jiná použití morfe v Bibli podporují pozici, že morfe odkazuje na vnější vzhled. Markovo evangelium má krátký odkaz na známý příběh z Lukáše 24:13-33 o tom, jak se Ježíš zjevil dvěma mužům na cestě do Emauz. Marek nám říká, že se Ježíš těmtodvěma mužům zjevil „v jiné podobě (morfé)“, takže ho nepoznali (16:12). To je velmi jasné. Když se Ježíš zjevil dvěma učedníkům, neměl jinou „podstatnou podstatu“. Měl prostě jiný vnější vzhled.
Další důkaz pro slovo morphe, na které se odkazuje vnější vzhled lze získat ze Septuaginty, řeckého překladu Starého zákona z doby asi 250 př. Kr. Byl napsán kvůli velkému počtu řecky mluvících Židů v Izraeli a okolních zemích (důsledek dobytí Egypta Alexandrem Velikým v roce 332 př. n. l. a jeho získání kontroly nad územím Izraele). Kolem roku 250 př. n. l. mluvilo řecky tolik Židů, že vznikl řecký překlad Starého zákona, který se dnes nazývá Septuaginta. Septuaginta velmi ovlivnila Židy v době Nového zákona. Některé citace ze Starého zákona, které se objevují v Novém zákoně, jsou ve skutečnosti ze Septuaginty, nikoli z hebrejského textu. Kromě toho bylo v církvi v prvním století mnoho řecky mluvících Židů. Ve skutečnosti k prvnímu zaznamenanému kongregačnímu konfliktu došlo, když hebrejsky mluvící Židé projevili předsudky vůči řecky mluvícím Židům (Skutky 6:1).
Židé překládající Septuagintu použili morfe několikrát a vždy odkazovalo na vnější vzhled. Job říká: „Duch mi klouzal po tváři a vstávaly mi chlupy na těle. Zastavilo se to, ale nedokázal jsem říct, co to bylo. Před mýma očima stála forma (morfé) a slyšel jsem tichý hlas (Job 4:15 a 16). Není pochyb o tom, že morfe odkazuje na vnější vzhled. Izajáš má slovo morfe ve vztahu k umělým modlám: „Tesař měří čárou a dělá obrys fixou; zdrsňuje ho dláty a značí kružítkem. Utváří ji do podoby (morfé) člověka, člověka v celé jeho slávě, aby mohl přebývat ve svatyni“ (Iz 44,13). Bylo by absurdní tvrdit, že morfe v tomto verši odkazovalo na „esenciální přirozenost“, jako by dřevěná řezba mohla mít „esenciální povahu“ člověka. Verš je jasný: idol má „vnější vzhled“ muže. Podle Daniela 3:19 poté, co se Šadrach, Méšach a Abednego odmítli poklonit Nabuchodonozorově obrazu, rozzuřil se a „tvar (morfé) jeho tváře“ se změnil. NASB říká, že se „výraz jeho tváře“ změnil. V jeho povaze se nic nezměnilo, ale přihlížející lidé viděli, že se jeho vnější vzhled změnil.
Pro další dokumentaci toho, že Židé používali morfo k označení vnějšího vzhledu, se podíváme na to, co je známé jako „apokryfy“, knihy napsané v době
Malachiáše a Matouše. „Apokryfy“ doslovně znamená „nejasný“ nebo „skrytý“ a většina protestantů tyto knihy právem nepřijímá jako součást pravého kánonu, ale jsou přijímány římskými katolíky a otištěny v katolických biblích. Náš zájem o ně je dán tím, že byly napsány v době těsně před sepsáním Nového zákona, byly v té době Židům známé a obsahují slovo morfe. V apokryfech se morfe používá stejným způsobem, jakým jej používají překladatelé Septuaginty, tedy jako vnější vzhled. Například v „Šalamounově moudrosti“ je následující: „Jejich nepřátelé slyšeli jejich hlasy, ale neviděli jejich podoby“ (18:1). Studium morfe v apokryfech ukáže, že se vždy vztahovalo k vnější formě.
Důkazů je stále více. Morphe je kořenovéslovo některých dalších novozákonních slov a používá se také ve složených slovech. Ty přidávají další podporu myšlence, že morfe odkazuje na vzhled nebo vnější projev. Bible mluví o zlých lidech, kteří mají „formu“ (morfózu) zbožnosti (2 Tim 3:5). Jejich vnitřní povaha byla zlá, ale navenek vypadali jako zbožní. Na hoře proměnění byl Kristus „proměněn“ (metamorphoomai) před apoštoly (Mt 17:2; Marek 9:2). Neviděli, jak Kristus dostal novou přirozenost, spíše viděli, jak se jeho vnější podoba hluboce mění. Podobně i my křesťané máme být „transformováni“ (metamorphoomai) obnovením své mysli k Písmu. Novou přirozenost nezískáme, když obnovujeme svou mysl, protože jsme již „účastníky božské přirozenosti (2. Petrův 1:4), ale dojde v nás ke změně, kterou my i ostatní můžeme hmatatelně zažít. Křesťané, kteří se transformují z tělesných křesťanů se všemi viditelnými tělesnými aktivitami, které životní styl obnáší, na křesťany podobné Kristu, se mění takovým způsobem, že ostatní lidé mohou „vidět“ rozdíl. 2. Korintským 3:18 říká totéž, když říká, že křesťané budou „proměněni“ (metamorphoomai) k obrazu Krista. To, že budeme proměněni v „obraz“, nám ukazuje, že změna je něčím viditelným navenek.
Než uděláme závěr o „morfe“, chtěli bychom upozornit ještě na jednu věc. Pokud smyslem tohoto verše je říci, že Ježíš je Bůh, tak proč to prostě neříct? Bůh má samozřejmě „esenciální přirozenost“ Boha, tak proč by to někdo zmiňoval? Tento verš neříká „Ježíši, být Bohem“, ale spíše „být v podobě Boha“. Pavel připomíná Filipanům, že Ježíš zastupoval Otce všemi možnými způsoby.
Co tedy můžeme uzavřít o morfe? Filipská církev se skládala z Židů a obrácených Řeků. Ze Septuaginty a dalších spisech byli Židé obeznámeni s morfem, které se týkalo vnějšího vzhledu, včetně podoby lidí a idolů. Pro Řeky to také odkazovalo na vnější vzhled, včetně měnícího se vnějšího vzhledu jejich bohů a podoby soch. Jediné další použití morfe v Novém zákoně mimo Filipským je v Markovi a tam se vztahuje k vnějšímu vzhledu. Také slova související s morphe jasně odkazují na vnější projev nebo vzhled. Tvrdíme, že skutečný důkaz je jasný: slovo morfe odkazuje na vnější vzhled nebo projev. Ježíš Kristus byl ve vnějším zjevu Boha natolik, že řekl: „Kdo viděl mne, viděl Otce. Kristus vždy plnil Otcovu vůli a ve všech směrech dokonale zastupoval svého Otce. Schema, jak zdůrazňuje Kittel, může být synonymem pro morfe, ale klade větší důraz na vnější ozdoby než na vnější vzhled a často poukazuje na to, co je ve své podstatě přechodnější, jako je oblečení, které nosíme, nebo vzhled, který máme. jen na krátkou dobu. Jako lidské bytosti máme vždy vnější podobu (morfé) lidských bytostí. Přesto existuje určitý smysl, ve kterém se naše schéma, náš vzhled, neustále mění. Začínáme jako děti, rosteme a vyvíjíme se, pak dospíváme a stárneme. To je natolik případ, že vnější vzhled člověka je jedním z nejčastějších témat konverzace mezi lidmi, když se setkají. Stejně jako my ostatní byl Kristus plně člověkem a měl vnější podobu (morfé) člověka. Protože však vždy plnil Otcovu vůli a projevoval zbožné chování a poslušnost, měl proto také vnější „vzhled“ (morfé) Boha. Stejně jako my ostatní se jeho vzhled (schéma) pravidelně měnil. Ve Filipským tedy může být schéma 2:8 synonymem pro morfe, nebo může klást důraz na skutečnost, že vzhled, který měl Kristus jako lidská bytost, byl ve své podstatě přechodný. Znění Filipským 2:6-8 nám nepředstavuje Bohočlověka, se kterým se nikdo z nás nemůže ztotožnit. Představuje nám spíše muže, jako jsme my, který rostl a stárl, a přesto byl v každé myšlence a skutku tak zaměřen na Boha, že dokonale představoval Otce.
2. Poté, co řekl, že Kristus byl v podobě Boha, Filipským 2:6 dále říká, že Kristus „nepovažoval rovnost s Bohem za něco, co by se mělo chápat“ (NIV). Tato věta je silným argumentem proti Trojici. Pokud by byl Ježíš Bůh, pak by vůbec nedávalo smysl říkat, že „nepochopil“ rovnost s Bohem, protože nikdo nepochopil rovnost se sebou samým. Pochválit někoho za to, že nehledá rovnost, má smysl jen tehdy, když si rovný není. Někteří trinitáři říkají: "No, neusiloval o rovnost s Otcem." To není to, co verš říká. Říká se, že Kristus nepochopil rovnost s Bohem, což činí tento verš nesmyslným, pokud by byl Bohem.
3. Úvod 7. verše obsahuje frázi, která způsobila vážné rozdělení mezi trinitáři. Říká: „Ale neudělal si žádnou pověst“ (KJV), „ale neudělal ze sebe nic“ (NIV), „ale vyprázdnil se“ (NASB, RSV, NRSV, New American Bible). Řecké slovo, o které se jedná, je kenos, což doslova znamená „vyprázdnit“. Po více než tisíc let, od církevních koncilů ve čtvrtém století až do století devatenáctého, bylo ortodoxní stanovisko církve, že Kristus byl plně Bohem a zároveň plně člověkem v jednom těle. Tato doktrína je známá jako „dvojí přirozenost Krista“ a musí být podpořena nebiblickými slovy, jako je communicatio idiomatum, doslova „komunikace idiomu“. To se týká způsobu, jakým je Kristova „boží“ přirozenost sjednocena s „lidskou“ přirozeností Krista takovým způsobem, že jednání a podmínky člověka mohou být Bohem a jednání a podmínky Boha mohou být člověkem. Dr. Justo Gonzalez, odborník na dějiny křesťanské církve, poznamenává: „Božská a lidská přirozenost existují v jediné bytosti, i když to, jak to může být, je největší tajemství víry.“ [1] Biblická pravda není „nepochopitelné tajemství“. Ve skutečnosti Bůh touží po tom, abychom Ho a Jeho pravdu poznali (viz poznámky k Lukášovi 1:35). Nauka o dvojí přirozenosti Krista byla standardním vysvětlením Kristových zázraků, jako je rozmnožování potravy, poznávání myšlenek druhých, vzkříšení mrtvých atd. Toto vysvětlení je zachováno navzdory skutečnosti, že proroci v Starý zákon také uměl tyto věci. Nauka o Kristově dvojí přirozenosti způsobila vážný problém, který dobře uvedl John Wren-Lewis: Až do druhé světové války nebyla nejběžnější vizí Ježíše jako člověka. Byl to Bůh v lidské podobě, plný nadpřirozených znalostí a zázračné moci, velmi podobný tomu měli být olympští bohové, když navštívili Zemi v přestrojení.“ [2] Naše zkušenost z mluvení s křesťany po celém světě potvrzuje to, co prohlásil Wren-Lewis: průměrný křesťan nemá pocit, že Kristus „byl učiněn jako jeho bratři v každém ohledu“ (Žd 2:17), ale místo toho cítí, že Kristus mohl udělat to, co udělal, protože byl zásadně jiný. Věříme, že učení o dvojí přirozenosti je nebiblické a okrádá moc lidem, kteří by se jinak snažili myslet a jednat jako Kristus. To uměle odděluje lidi od Pána Ježíše. V polovině 19. století v Německu zahájil luteránský teolog Gottfried Thomasius to, co se nyní vyvinulo v „kenotickou teologii“. Toto uvažování vzešlo z některých velmi skutečných obav, které měli někteří trinitáři o teologii dvojí přírody. Za prvé, teologie dvojí přirozenosti neumožňovala vyjádřit Kristovo plné lidství. Za druhé, zdálo se, že to proměnilo Krista v aberaci: velmi Boha a zároveň velmi člověka. Za třetí, „pokud byl Ježíš vševědoucí Bůh i omezený člověk, pak měl dvě centra, a nebyl by tedy v zásadě jedním z nás“. Kenotická teologie (která se od té doby rozpadla na řadu variant) poskytla „řešení“ těchto problémů. Protože Filipským 2:7 říká, že Kristus se „vyprázdnil“, to, co musel „vyprázdnit“, byla jeho božská přirozenost, tj. někdy před svým vtělením Kristus souhlasil se „omezením sebe sama“ a sestoupil na zem pouze jako člověk. Trojiční teologové mezi sebou ostře nesouhlasili ohledně kenotické teologie a někteří ortodoxní teologové dokonce nazývali její přívržence „kacíři“. Ústřední kritika kenotické teologie je: Za prvé, je stará jen o něco málo více než sto let a jednoduše to není historické postavení Církve. Za druhé, ortodoxní teologové říkají, že to není biblické a že Filipským 2:7 neznamená to, co říkají kenotičtí teologové. A za třetí, kenotická teologie nutí Boha ke změně – Bůh se stává člověkem – což ortodoxním trinitářům způsobuje dva problémy: Bůh se nemůže změnit a Bůh není člověk. Souhlasíme s kenotickými teology, kteří říkají, že teologie dvojí přirozenosti neumožňuje vyjádřit Kristovo lidství a že vytváří „bytost“, která je ve skutečnosti aberací a „v zásadě není jedním z nás“. Souhlasíme však také s ortodoxními trinitáři, kteří zastávají biblický postoj, že Bůh není člověk a že se Bůh nemůže změnit. Tvrdíme, že je to trinitární doktrína, která způsobila tyto problémy, a že pro ně prostě neexistuje žádné řešení, dokud člověk zastává trojiční pozici. Tvrdíme, že skutečným řešením je uvědomit si, že existuje pouze jeden Pravý Bůh, Otec, a že Ježíš Kristus je „člověk pověřený Bohem“, který se nyní stal „Pánem i Kristem“ (Skutky 2:22 a 36 ). Potom je Kristus plně člověkem a je „jedním z nás“ a Bůh je Bůh a nikdy se nezměnil ani nebyl člověkem.
4. Zatímco se Trinitáři mezi sebou dohadovali o smyslu Filipským 2:6-8, stala se nešťastná věc – ztráta skutečného významu verše. Tento verš nemluví ani o tom, že by se Kristus vzdal svého „Božství“ při své inkarnaci, ani o tom, že by jeho Boží přirozenost byla ochotna „skrýt“, aby se jeho lidská přirozenost mohla jasně projevit. Spíše to říká něco jiného. Písmo říká, že Kristus byl „obrazem Božím“ (2. Korintským 4:4) a sám Ježíš svědčil, že kdo viděl jeho, viděl Otce. Tvrzení, že Kristus byl ve „formě“ (vnějším vzhledu) Boha, jednoduše vyjadřuje tuto pravdu jiným způsobem. Na rozdíl od Adama, který pochopil, že je jako Bůh (Gn 3:5), se Kristus, poslední Adam, „vyprázdnil“ od veškeré své pověsti a věcí, které mu náleží jako pravé dítě krále. Žil stejným způsobem jako ostatní muži. Pokořil se Slovu a vůli Boží. Žil podle „Je psáno“ a podle přikázání svého Otce. Netrhal „na svůj roh“, ale místo toho se nazýval „synem člověka“, což v aramejském jazyce, kterým mluvil, znamenalo „člověk“. Důvěřoval Bohu a stal se poslušným, dokonce až k hrozné a hanebné smrti na kříži. Filipská církev si vedla dobře a podporovala Pavla, ale měla také problémy. Existovala „sobecká ctižádostivost“ (1:15; 2:3) a „marná domýšlivost“ (2:3), hádky a nedostatek ohleduplnosti k druhým (2:4 a 14) a potřeba pokory, čistoty a bezúhonnosti ( 2:3 a 15). Pavel tedy napsal věřícím výzvu, aby „váš postoj byl stejný jako postoj Krista Ježíše“ (2:5). Potom ukázal, jak Kristus neuchopil rovnost s Bohem, ale byl zcela pokorný, a v důsledku toho ho Bůh „velmi vyvýšil“. Příklad Ježíše Krista je mocný. Nepotřebujeme zajistit, aby si nás lidé všimli nebo věděli, kdo jsme. Měli bychom jednoduše sloužit v poslušnosti a pokoře a měli bychom si být jisti, že nás Bůh za naše skutky jednoho dne odmění. [Pro další studium si přečtěte Textové korupce ve prospěch trinitární pozice.]
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. leden 2025 @ 10:25:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Žádné božství nebylo Ježíšovým udělem to je
naprosto lživý překlad a dnes si opravdu překládá bibli jak se mu zachce
a pravdu si ohýbá ve svůj prospěch... "...
Mikime, hlavně že ty, který neovládá biblickou řečtinu se zde rozčiluješ a kritizuješ biblisty, kteří ji studovali celý život!
(Fp 2,6 ...) Ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob otroka a stal se podobným lidem. A když se ukázal v podobě člověka, ponížil se, stal se poslušným až k smrti, a to smrti na kříži. .
Bible Kralická: Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež, rovný být Bohu, Ale samého sebe zmařil, způsob služebníka přijav, podobný lidem učiněn v způsobu nalezen jako člověk, ponížil se, poslušný byv až do smrti, a to smrti kříže ....
" jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež, rovný být Bohu" toto znamená, že Ježíš si nepřivlastňoval něco, co by mu snad nepatřilo, když se prohlašoval za Syna nebeského Otce - tedy za Boha. Nevykonal tím žádnou loupež, nepřisvojil si neprávem, co by mu snad nepatřilo.
Kristova láska převyšuje lidské poznání - má totiž plnost božství. (Ef 3,19) a poznat Kristovu lásku, která převyšuje poznání, a tak byli naplněni až do vší plnosti Boží.
(Kol 1,19) neboť se Otci zalíbilo, aby v něm přebývala veškerá plnost...
(Kol 2,9) Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství.
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. leden 2025 @ 18:29:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč by o Ježíši psali, že se choval jako člověk (pokud byl jenom člověkem, nebylo to přece třeba vůbec zdůrazňovat!), že se stal podobný lidem, že se "ukázal v podobě člověka" - kdyby o něm nevěřili, že je také Bůh? |
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 26. leden 2025 @ 20:04:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikdo z apoštolů nevěŕil, že je Ježíš také Bůh, proč pořád dokola opakuneš stejnou lež? |
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. leden 2025 @ 10:27:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na lži jsi tady, Mikime, učiněným mistrem ty sám.
Z čeho vycházíš ve svém tvrzení?
Máš snad také ty v sobě plnost božství?
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 28. leden 2025 @ 16:39:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, mikim má ale pravdu, Stando.
Nebo jseš snad schopen doložit z kázání apoštolů, ze zvěstování apoštolů evangelia od Letnic dále nějakou byť drobnou zmínku, že Ježíš je Bůh ?
Nejsi, nic takového nekázali a nezvěstovali, takže ve Skutcích ve všech jejich proslovech se nenajde o tom ani zmínka.
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. leden 2025 @ 08:34:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe,
kdo jiný může mít v sobě plnost božství, než jedině sám Bůh? |
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 30. leden 2025 @ 09:36:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ten, ve kterém Bůh přebývá.
J 14:11: Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky. J 10:38: Jestliže je však činím, a nevěříte mně, věřte těm skutkům, abyste poznali a dále poznávali, že Otec je ve mně a já v Otci.“
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 25. leden 2025 @ 22:29:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, pořád to stejné nepochopení:
Zvěst Písma, zvěst Ježíše i apoštolů je tato: JEŽÍŠ JE MESIÁŠ ! JEŽÍŠ JE KRISTUS !
Zvěst Písma, zvěst Ježíše i apoštolů NENÍ tato: JEŽÍŠ JE BŮH. Toto jsou nebiblické výmysly a domněnky, které se začínaly objevovat až v pobiblické době.
A tak mezi námi: Ten Augustín byl dobrý mimoň. Expert na vymýšlení nesmyslů a lživých tvrzení. Vymyslet něco takového, to je fakt síla: / Jestliže věříte v Boha, pak máte věřit i ve mne, k čemuž by nedošlo, kdyby Kristus nebyl Bohem./
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. leden 2025 @ 10:34:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš je jistě Mesiáš - Spasitel, který přišel z nebe, který je sám Hospodinem. Vždyť Hospodin (Jahve) je spasitelem lidí!
(Iz 33,22) Vždyť Jahve je náš soudce a Jahve je náš učitel, Jahve je náš král, on je náš spasitel.
(Iz 45,15) Vpravdě ty jsi takový Bůh, jenž se skrývá, Bůh Izraele, spasitel.
(Abk 3,18) Ale já se budu radovat v Jahvovi, budu plesat v Bohu, svém Spasiteli!
(L 2,11) dnes se vám v Davidově městě narodil Spasitel, je to Kristus Pán.
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 28. leden 2025 @ 17:01:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Ježíš je jistě Mesiáš - Spasitel, který přišel z nebe, který je sám Hospodinem. /
Ale kdepak. Mesiáš, Kristus, znamená Boží pomazaný. Pomazaný Bohem. Ne ten Bůh, Hospodin, který pomazává.
To jsou základy, Stando.
Jinak zopakuji ti to, co jsem psal Tolstojovi pod článkem "Kdo je vlastně tím Spasitelem", protože máš stejný problém:
" Nic než nepochopení principu Božího Šalijacha, reprezentanta, který se vine celou Biblí ... a kterému ty totálně nerozumíš.. možná až ve vyšší třídě.. Písmo tomu zastupitelství, reprezentaci Boha, vyslanectví od Boha říká Šalijach. (Obdobně jako je Mesiáš - Mašijach).
Takových příkladů je v Bibli, i ve SZ, hodně. Kdy Bůh řekl, že udělá (On sám) to nebo tamto, a ve výsledku to udělal Anděl Boha. Boží Šalijach. Nebo jiný Jeho reprezentant, vyslanec - např. soudce, jiný vyslanec Boha, prorok, Boží muž - také Šalijach. Vystupuje a mluví, jako by to byl Bůh sám. Mluví a vystupuje jménem Boha.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Například:
Dt 31:3: Před tebou půjde Jahve, tvůj Bůh, on před tebou zničí ty národy a vyžene je. Před tebou půjde Jozue, tak jak to řekl Jahve.Kdo tedy půjde před Izraelem ? Bůh Jahve, nebo Jozue ? Jozue je zde příkladem Božího Šalijaha. Ruší snad skutečnost, že před Izraelem šel Jozue, to, že před Izraelem šel Jahve ? No ne, určitě ne. Vyvozovat však z toho, že Jozue (Boží Šalijach) je ten Bůh Jahve, který ho poslal, je úsměvná pošetilost a hloupost. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Jiný příklad: Ex 7:17: Toto praví Hospodin: Podle toho poznáš, že já jsem Hospodin: Hle, holí, kterou mám v ruce, udeřím do vody v Nilu, a změní se v krev. 18 Ryby v Nilu uhynou a Nil bude páchnout, takže Egypťané nebudou schopni vodu z Nilu pít. 19 Pak Hospodin řekl Mojžíšovi: Řekni Áronovi: Vezmi svou hůl a vztáhni ruku nad egyptské vody. Nad jejich řeky, nad jejich kanály i nad jejich jezera a nad každou jejich vodní nádrž. Stanou se krví. Krev bude v celé egyptské zemi i v dřevěných a v kamenných nádobách. 20 Mojžíš a Áron učinili tak, jak Hospodin přikázal. Áron zvedl hůl a udeřil do vody v Nilu
Bůh, Hospodin řekl, že udeří vody Nilu. Ve skutečnosti vody Nilu udeřil Áron. Vyvozovat z toho, že Áron je Hospodin - Bůh Jahve, je nesmysl. Áron je zde jako Boží Šalijach, Boží reprezentant. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Další příklad: Ex 3:2: I ukázal se mu Hospodinův anděl v ohnivém plameni zprostřed keře. Mojžíš hleděl, hle, keř planul ohněm, ale nebyl stravován. 3 Mojžíš si řekl: Odbočím a prohlédnu si ten veliký úkaz, proč ten keř neshoří. 4 Když Hospodin viděl, že odbočil, aby se podíval, zavolal na něho Bůh z prostřed keře: Mojžíši, Mojžíši! Ten odpověděl: Tady jsem. 5 I řekl: Nepřibližuj se sem! Zuj si z nohou sandály, protože místo, na kterém stojíš, je půda svatá. 6 Dále řekl: Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.
Hospodinův anděl jako Boží Šalijach vystupuje a mluví, jako by to byl Bůh sám.
Štěpán o tom mluví následovně:
Sk 7:30: A když se dovršilo čtyřicet let, ukázal se mu v pustině u hory Sinaj Pánův anděl v plameni hořícího keře. 31 Když to Mojžíš uviděl, divil se tomu vidění; šel blíž, aby se pozorně podíval, a tu zazněl Pánův hlas: 32 ‚Já jsem Bůh tvých otců, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.‘ Mojžíš se roztřásl a neodvažoval se podívat. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dále: Kdo vyvedl Izrael ze země egyptské ? Mojžíš nebo Hospodin, Jahve ? Ex 33:1: : Hospodin promluvil k Mojžíšovi: Jdi a vytáhni odsud, ty i lid, který jsi vyvedl z egyptské země, do země, o níž jsem přísahal Abrahamovi, Izákovi a Jákobovi slovy: Tvému potomstvu ji dám. 1S 10:18: Synům Izraele řekl: Takto praví Hospodin, Bůh Izraele: Já jsem vyvedl Izrael z Egypta, vysvobodil jsem vás z ruky Egypťanů a z moci všech království, která vás utiskovala Znamená to snad, že Mojžíš je Hospodin, Bůh Jahve ? Protože vyvedl lid z egyptské země, když Bůh řekl, že "Já jsem vyvedl Izrael z Egypta" ? No, nikoliv, že. Pouze ve zcela pošetilém myšlení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dále: Kdo mluvil s Mojžíšem na hoře Sinaj ? Kdo mu dal přikázání?
Štěpán o tom mluví následovně: Sk 7:38: To je ten (Mojžíš), který byl ve shromáždění v pustině prostředníkem mezi andělem, který k němu mluvil na hoře Sinaj, a našimi otci. On přijal živá slova, aby nám je dal.
Ex 31:12: Jahve řekl Mojžíšovi:- .... Ex 31:18: Když přestal mluvit s Mojžíšem na hoře Sinaji, předal mu obě desky Svědectví, kamenné desky popsané prstem Božím.
Anděl Hospodinův vystupuje na hoře a mluví s Mojžíšem jako Boží Šalijach. Mluví, jako by to mluvil Bůh sám. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A stejný princip je i v případě Pána Ježíše. Spasitel je Bůh, Hospodin -> spasení pro nás vykonal Ježíš, proto Spasitel. Jako Boží Šalijach, Bohem poslaný, zplnomocněný a autorizovaný zástupce, reprezentant.
Bůh je soudce, Bůh bude soudit -> avšak předal pravomoc souzení Ježíši Kristu, jako svému reprezentantovi, Božímu Šalijachovi
atd atd....
Nicméně z toho nijak nevyplývá a je pošetilé z toho vyvozovat, že Pán Ježíš, tento Boží Šalijach, Bohem Pomazaný, zplnomocněný, poslaný, je tím Bohem, který Ho poslal a zplnomocnil... "
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 28. leden 2025 @ 17:03:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
pokračování...
Další příklad: Ex 3:2: I ukázal se mu Hospodinův anděl v ohnivém plameni zprostřed keře. Mojžíš hleděl, hle, keř planul ohněm, ale nebyl stravován. 3 Mojžíš si řekl: Odbočím a prohlédnu si ten veliký úkaz, proč ten keř neshoří. 4 Když Hospodin viděl, že odbočil, aby se podíval, zavolal na něho Bůh z prostřed keře: Mojžíši, Mojžíši! Ten odpověděl: Tady jsem. 5 I řekl: Nepřibližuj se sem! Zuj si z nohou sandály, protože místo, na kterém stojíš, je půda svatá. 6 Dále řekl: Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.
Hospodinův anděl jako Boží Šalijach vystupuje a mluví, jako by to byl Bůh sám.
Štěpán o tom mluví následovně:
Sk 7:30: A když se dovršilo čtyřicet let, ukázal se mu v pustině u hory Sinaj Pánův anděl v plameni hořícího keře. 31 Když to Mojžíš uviděl, divil se tomu vidění; šel blíž, aby se pozorně podíval, a tu zazněl Pánův hlas: 32 ‚Já jsem Bůh tvých otců, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.‘ Mojžíš se roztřásl a neodvažoval se podívat. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dále: Kdo vyvedl Izrael ze země egyptské ? Mojžíš nebo Hospodin, Jahve ? Ex 33:1: : Hospodin promluvil k Mojžíšovi: Jdi a vytáhni odsud, ty i lid, který jsi vyvedl z egyptské země, do země, o níž jsem přísahal Abrahamovi, Izákovi a Jákobovi slovy: Tvému potomstvu ji dám. 1S 10:18: Synům Izraele řekl: Takto praví Hospodin, Bůh Izraele: Já jsem vyvedl Izrael z Egypta, vysvobodil jsem vás z ruky Egypťanů a z moci všech království, která vás utiskovala Znamená to snad, že Mojžíš je Hospodin, Bůh Jahve ? Protože vyvedl lid z egyptské země, když Bůh řekl, že "Já jsem vyvedl Izrael z Egypta" ? No, nikoliv, že. Pouze ve zcela pošetilém myšlení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dále: Kdo mluvil s Mojžíšem na hoře Sinaj ? Kdo mu dal přikázání?
Štěpán o tom mluví následovně: Sk 7:38: To je ten (Mojžíš), který byl ve shromáždění v pustině prostředníkem mezi andělem, který k němu mluvil na hoře Sinaj, a našimi otci. On přijal živá slova, aby nám je dal.
Ex 31:12: Jahve řekl Mojžíšovi:- .... Ex 31:18: Když přestal mluvit s Mojžíšem na hoře Sinaji, předal mu obě desky Svědectví, kamenné desky popsané prstem Božím.
Anděl Hospodinův vystupuje na hoře a mluví s Mojžíšem jako Boží Šalijach. Mluví, jako by to mluvil Bůh sám. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A stejný princip je i v případě Pána Ježíše. Spasitel je Bůh, Hospodin -> spasení pro nás vykonal Ježíš, proto Spasitel. Jako Boží Šalijach, Bohem poslaný, zplnomocněný a autorizovaný zástupce, reprezentant.
Bůh je soudce, Bůh bude soudit -> avšak předal pravomoc souzení Ježíši Kristu, jako svému reprezentantovi, Božímu Šalijachovi
atd atd....
Nicméně z toho nijak nevyplývá a je pošetilé z toho vyvozovat, že Pán Ježíš, tento Boží Šalijach, Bohem Pomazaný, zplnomocněný, poslaný, je tím Bohem, který Ho poslal a zplnomocnil... "
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. leden 2025 @ 08:48:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe, to je ale tvůj omyl.
To ty máš dva různé Pány (i když apoštol nás ujišťuje, že je jediný Pán) - to ty máš dva odlišné "Spasitele" - Boha a člověka (Šalijach).
Okecat jde člověku úplně všechno. I když je to přitažené za vlasy....
..."Kdo vyvedl Izrael ze země egyptské ? Mojžíš nebo Hospodin, Jahve ?"...
Hospodin vyvedl Izrael z Egypta - za spolupráce člověka Mojžíše.
Kdo je Spasitelem světa?
Hospodin je Spasitelem světa - za spolupráce člověka Ježíše (věčného Božího Syna, který se stal člověkem Ježíšem).
Tento člověk Ježíš o sobě svědčí, že jeho království není z tohoto světa. Žádá Otce o navrácení své slávy, kterou měl u Otce dříve, než byl svět. O tomto člověku Ježíši je psáno v Písmu, že je člověkem z nebe. Jistěže nikoli svým tělem - to získal až svým vtělením v lidské matce Marii.
O tomto člověku Ježíši je psáno, že má veškerou plnost božství - tedy že je Bohem i člověkem zároveň....
|
]
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 30. leden 2025 @ 11:33:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Okecat jde člověku úplně všechno. I když je to přitažené za vlasy.... /
No, to pozoruji, Stando :-)
To je tvůj omyl Stando.
Apoštol Pavel nás ujišťuje, že je jediný Pán (Ježíš) a a a a a Jediný Bůh. Ten je také Pán. Možná, že ty Ho za Pána nemáš, nevím.. Je větší, vyšší než Pán Ježíš Kristus. Je Jeho hlavou. A to On ustanovil Ježíše Pánem. A Pán Ježíš je Jeho služebníkem. Slouží Pánu - Bohu.
Dva různé Pány uvádí už král David. Dva Pány - citaci Davidova žalmu, uvádí i Pán Ježíš. O dvou Pánech mluví ap. Pavel, ap. Petr, Jan ve svých spisech. A to velice často. Všude. Všichni oni mají dva různé Pány. Nejen já :-) Nevím, p r o č t o p o ř á d i g n o r u j e š (respektive vím, ty tvoje pohnutky mi jsou zřejmé :-) )
/ - to ty máš dva odlišné "Spasitele" - Boha a člověka (Šalijach). /
A nejen já. Všichni autoři novozákonních spisů.
Např. Pavel zde:
Tit 1:2: v naději věčného života. Bůh, který nikdy nelže, nám tento život zaslíbil před začátkem věků 3 a toto své slovo zjevil v pravý čas skrze kázání, jež mi z nařízení našeho Spasitele Boha ( jeden Spasitel) bylo svěřeno. 4 Titovi, vlastnímu synu v obecné víře: Milost a pokoj od Boha Otce a od Krista Ježíše, našeho Spasitele ( druhý Spasitel - Boží Šalijach). Tit 3:4: Když se však ukázala laskavost a lidumilnost našeho Spasitele Boha ( jeden Spasitel). 5 spasil nás - ne pro naše spravedlivé skutky, ale pro své milosrdenství. Poskytl nám koupel znovuzrození a obnovení Ducha svatého, 6 kterého na nás vylil v hojnosti skrze našeho Spasitele Ježíše Krista ( druhý Spasitel - Boží Šalijach).
|
]
|
|
Re: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka? (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 27. leden 2025 @ 10:57:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka?
Zásadní nepochopení Božího plánu. Bůh poslal svého Syna, který na sebe vzal lidskou přirozenost, protože Boha nikdo nikdy neviděl, možná Mojžíš, ale nevíme jak, když Bůh je duch, ale čteme přeci v Bibli, že když se vracel z hory od rozhovoru s Bohem tvář mu zářila jako slunce. A pokud se měl Bůh hmatatelně přiblížit k Bohu, pak musel na sebe vzít na sebe lidskou přirozenost, která přicházela i po zmrtvýchvstání, kdy Spasitel procházel zavřenými dveřmi, jedl s apoštoly, oni se ho dotýkali, takže proč někdo je nositelem demagogie až idiotského názoru, že by snad někdo věřil v pouhého člověka. Ježíš se nestal po svém narození někdy později Bohem, ale byl Bůh i člověk podobný nám ve všem kromě hříchu. To, že se občas objevují debility, že Ježíš se oženil, měl děti apd. to je fakt již ukázkou rezignace na zdravý rozum. Celá příspěvek anonyma je ukázka náboženské demence myšlení autora. Žádný křesťan, který má Ducha Svatého ani ve snu nenapadne rozdělovat Ježíše Spasitele na Boha a člověka. |
|
|
|
|