 |
Právě je 181 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125231309 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: Milost darovaná v jednom člověku
Vloženo Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:21:17 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Z Písma víme, že dárcem milosti je jedině Bůh, nikoliv žádný člověk:
"Hospodin je dárce milosti a slávy" (Ž 84)
Bludaři, kteří tvrdí, že Ježíš je pouhý člověk, a nikoliv Bůh, jak naopak věří křesťané od počátku, v konfrontaci se slovem Písma a v protikladu k Písmu namítají, že dárcem milosti může být právě i člověk, a to podle nich údajně pouhý člověk Ježíš Kristus:
"S milostí tomu však není tak jako s proviněním. Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu." (Řím)
Ale i zde se ukazuje jejich neznalost Písma a evangelia, protože i kdybychom chtěli výše zmíněným veršem dokázat, že Ježíš Kristus je pouhý člověk (jako že ve skutečnosti je Bůh, který se stal člověkem, a nikoliv pouhý člověk), pak právě oním zmíněným veršem z Římanům není řečeno, že dárcem milosti je přímo "člověk Ježíš Kristus", ale že v něm (eis) neboli skrze něho je udělena milost, a ne jím. Takže pro svoji mylnou a bludnou nauku, že dárcem Boží milosti může být i pouhý člověk (a kde by asi tak pouhý člověk vzal BOŽÍ milost, když ta je Boží a ne lidská???) nemají žádný důkaz, ale naopak je důkaz, že pokud BOŽÍ milost může udílet jedině BŮH a pokud Boží milost udílí Ježíš Kristus, pak to vypovídá jedině o tom, že Ježíš Kristus je Bůh, jak potvrzuje Písmo na mnoha a mnoha místech, a to Bůh, který byl dříve, než byl svět, a který se posléze stal člověkem, a díky tomu jsme mohli od něho, coby Boha spočívajícího v náruči Otce, přijmout milost za milostí, protože SYN a OTEC JEDNO JSOU:
"Mlost vám a pokoj od (řec. apo) Boha Otce našeho a Pána Ježíše Krista."
|
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 20. leden 2025 @ 17:39:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Bludař, žák z 3.B, se tady snaží tvrdit, že ap. Pavel byl bludař, že Ježíš byl bludař,...
Tvrdí, že Pavlovo "v jediném člověku, Ježíši Kristu", neznamená v jediném člověku, Ježíši Kristu :-) Tvrdí, že Ježíšovo "usilujete mne zabít, člověka,,," , neznamená mne, člověka.. :-) Tvrdí, že Ježíšovo "Tebe, Jediného Pravého Boha", neznamená Tebe Jediného Pravého Boha. Protože Jediných Pravých Bohů je údajně víc...
|
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. leden 2025 @ 08:57:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe, znovu jsi dokázal, že Ježíš je člověkem - dokázal jsi jeho lidskou přirozenost. Ale tu přece tady nikdo nezpochybňuje!
Boží milosti udílí Ježíš - Bůh (spolu s Otcem a Duchem svatým). Žádný z těch tří nekoná nic samostatně - vždycky spolu v dokonalé jednotě chtění i činění.
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 21. leden 2025 @ 09:41:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boží milist neudílí Ježíš, ale pouze Bůh, protože milost je JEHO DAR. |
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. leden 2025 @ 08:45:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Boží milost neudílí Ježíš ...."...
Pán Ježíš udílí milosti - svoje milosti (Boží milosti).
(2 J 1,3) S námi budou milost, milosrdenství, pokoj od Boha Otce i od Ježíše Krista, Otcova Syna, v pravdě a lásce.
(Zj 22,21) Ať je milost Pána Ježíše se všemi! Amen.
(Tit 3,7) ... abychom byli Kristovou milostí ospravedlněni a v naději obdrželi dědictví věčného života. |
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 22. leden 2025 @ 22:09:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když pominu zvolání Jana kde v prvním případě patří milost na prvním místě..od Boha Otce...a Ježíš ji jen přišel vyhlásit jak jsem uvedl minule v jiném verši, tak ve třetím verši není ani slůvko v řečtině o Kristově milosti to je podle všeho špatný překlad ty verše v první časti mluví o spasení Bohem podle jeho milosrdenství...např. Nestle+ Nestle 1904 Greek New Testament Τιτ 3:4-7: "ὅτε δὲ ἡ χρηστότης καὶ ἡ φιλανθρωπία ἐπεφάνη τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν Θεοῦ, οὐκ ἐξ ἔργων τῶν ἐν δικαιοσύνῃ ἃ ἐποιήσαμεν ἡμεῖς ἀλλὰ κατὰ τὸ αὐτοῦ ἔλεος ἔσωσεν ἡμᾶς διὰ λουτροῦ παλινγενεσίας καὶ ἀνακαινώσεως Πνεύματος Ἁγίου, οὗ ἐξέχεεν ἐφ’ ἡμᾶς πλουσίως διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν, ἵνα δικαιωθέντες τῇ ἐκείνου χάριτι κληρονόμοι γενηθῶμεν κατ’ ἐλπίδα ζωῆς αἰωνίου."
Nestlé+ Nestlé 1904 Řecký Nový zákon Titovi 3:4-7: „Když se však dobrota a láska Boha, našeho Spasitele, zjevila, ne skrze skutky spravedlnosti, které jsme konali, ale podle svého milosrdenství nás spasil, obmytím znovuzrození a obnovením Ducha svatého. , který byl na nás vylit bohatě skrze Ježíše Krista, našeho Spasitele, abychom se ospravedlněni touto milostí stali dědici podle naděje na věčný život.“⁷
Každý to hold překládá jinak, ale podle mne nepotřebujeme dvě milosti od Boha Otce i od Pána Ježíše Krista, ale stačí nám jen jedna ta Boží, tedy za předpokladu, že si to samozvaný apoštol nevymyslel, když napsal ...ne skrze skutky spravedlnosti..., když sám Ježíš v Mt25 učí pravý opak tedy jen ti co budou skutky spravedlnisti obdrží věčný život! |
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. leden 2025 @ 09:20:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikime, nemáš těch "špatných veršů" už nějak moc?
Milost Boží a milost Kristova je pořád jedna a ta samá milost!
Spasení člověka je z Boží milosti. Ze zásluh Krista na kříži.
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 23. leden 2025 @ 14:11:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Spasení člivěka z Boží milosti je pouze učení ap. Pavla zatímco Ježíš a apoštolové, kteří chodi s ním o spasení z milosti neučili nikoho nic, kromě toho, že se obcas někdo z nich zmínil, že je Bůh misrdný. Ježíš naopak vyučovsl o spasení ze skutků milosrdenství:
CEP Ekumenický překlad, 1979 Mat 25:31-46: "Až přijde Syn člověka ve své slávě a všichni andělé s ním, posadí se na trůnu své slávy; a budou před něho shromážděny všechny národy. I oddělí jeden od druhých, jako pastýř odděluje ovce od kozlů, ovce postaví po pravici a kozly po levici. Tehdy řekne král těm po pravici: `Pojďte, požehnaní mého Otce, ujměte se království, které je vám připraveno od založení světa. Neboť jsem hladověl, a dali jste mi jíst, žíznil jsem, a dali jste mi pít, byl jsem na cestách, a ujali jste se mne, byl jsem nahý, a oblékli jste mě, byl jsem nemocen, a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení, a přišli jste za mnou.´ Tu mu ti spravedliví odpoví: `Pane, kdy jsme tě viděli hladového, a nasytili jsme tě, nebo žíznivého, a dali jsme ti pít? Kdy jsme tě viděli jako pocestného, a ujali jsme se tě, nebo nahého, a oblékli jsme tě? Kdy jsme tě viděli nemocného nebo ve vězení, a přišli jsme za tebou?´ Král jim odpoví a řekne jim: `Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.´ Potom řekne těm na levici: `Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům! Hladověl jsem, a nedali jste mi jíst, žíznil jsem, a nedali jste mi pít, byl jsem na cestách, a neujali jste se mne, byl jsem nahý, a neoblékli jste mě, byl jsem nemocen a ve vězení, a nenavštívili jste mě.´ Tehdy odpoví i oni: `Pane, kdy jsme tě viděli hladového, žíznivého, pocestného, nahého, nemocného nebo ve vězení, a neposloužili jsme ti?´ On jim odpoví: `Amen, pravím vám, cokoliv jste neučinili jednomu z těchto nepatrných, ani mně jste neučinili.´ A půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života.""
Učil o spasení i ze skutků zákona Desatera:
CEP Ekumenický překlad, 1979 Mar 10:17-27: "Když se vydával na cestu, přiběhl k němu nějaký člověk, a poklekl před ním a ptal se ho: "Mistře dobrý, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?" Ježíš mu řekl: "Proč mi říkáš dobrý? Nikdo není dobrý, jedině Bůh. Přikázání znáš: Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku!" On mu na to řekl: "Mistře, to všechno jsem dodržoval od svého mládí." Ježíš na něj s láskou pohleděl a řekl: "Jedno ti schází. Jdi, prodej všecko, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!" On po těch slovech svěsil hlavu a smuten odešel, neboť měl mnoho majetku. Ježíš se rozhlédl po svých učednících a řekl jim: "Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství!" Učedníky ta slova zarazila. Ježíš jim ještě jednou řekl: "Dítky, jak těžké je vejít do království Božího! Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království." Ještě více se zhrozili a říkali si: "Kdo tedy může být spasen?" Ježíš na ně pohleděl a řekl: "U lidí je to nemožné, ale ne u Boha; vždyť u Boha je možné všecko.""
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. leden 2025 @ 09:17:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mikime, ty tato věci zrovna moc nedomýšlíš. Takže podle tebe apoštol Pavel byl vlastně prvním heretikem v církvi?
S takovou se dostaneš opravdu velice daleko!
Třeba si uvědomit roli apoštola Pavla v církvi: To on položil základy křesťanské teologie! Protože tímto ho Kristus pověřil. O Pavlovi a jeho spolupráci s Duchem svatým platí zvláště tato Kristova slova:
(J 14,24 ...) A slovo, které slyšíte, není moje, ale Otce, který mne poslal.“ „Toto jsem vám pověděl, dokud zůstávám u vás. Ale Zastánce, Duch Svatý, kterého Otec pošle v mém jménu, ten vás naučí všemu a připomene vám všechno, co jsem vám řekl. ...
(J 16,12 ...) „Ještě vám mám mnoho co říci, ale nemůžete to nyní snést. Když však přijde On, Duch Pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit to, co uslyší; oznámí vám i to, co má přijít. On mne oslaví, neboť z mého vezme a oznámí to vám. Všechno, co má Otec, je mé; proto jsem řekl, že z mého bere a vám to oznámí.“
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 25. leden 2025 @ 13:41:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ap. Pavel nebyl žadný apoštol, leda tak samozvaný. Nikdy nechodil s Kristem jako ostatní učedníci a neučil se od něj, když Ježíš kázal na zemi pravdu. Proto co se týče spásy káže Pavel naprosté bludy. Např. blud i spasení z milisti a ne ze skutků Zákona. Zatimco Ježíš učil pravý opak tedy spasu ze skutků Zákona a ze skutků milosrdenství a ani 1x se nezmínil o spasení z milosti. To mi stačí abych falešného apoštola Pavla v tomto nebral vůbec vážně. V něčem jiném zase má stejně jako jiní pravdu, když věřil jen v jednoho pravého Boha Otce a z Ježíše nedělal Boha.
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. leden 2025 @ 18:18:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštol byl Kristem osobně pozvaný učedník a Kristem ustanovený za apoštola.
Všechny své apoštoly pozval Kristus osobně k následování ještě ve smrtelném těle - jediného apoštola Pavla však pozval Kristus osobně k následování v těle už oslaveném - když se mu zjevil u Damašku.
Přesto i Pavel splňuje ono pravidlo pro ustanovení za apoštola - osobní přítomností Krista v těle, který jej zve do dalšího společného života.. |
]
|
|
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 20. leden 2025 @ 22:44:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ježíš nepřišel vyhlásit svou vlastní milost, ale Hospodinovu tedy Boha Otce.
CEP Ekumenický překlad, 1979 Luk 4:18-19: "`Duch Hospodinův jest nade mnou; proto mne pomazal, abych přinesl chudým radostnou zvěst; poslal mne, abych vyhlásil zajatcům propuštění a slepým vrácení zraku, abych propustil zdeptané na svobodu, abych vyhlásil léto milosti Hospodinovy.´" |
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. leden 2025 @ 09:11:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."`Duch Hospodinův jest nade mnou; proto mne pomazal, abych přinesl chudým
radostnou zvěst; poslal mne, abych vyhlásil zajatcům propuštění a
slepým vrácení zraku, abych propustil zdeptané na svobodu, abych vyhlásil léto milosti Hospodinovy."...
Mikime, má u tebe cenu argumentovat zdravým rozumem? Teď se to pozná! Všimni si, že toto Izaiášovo proroctví je v první osobě jednotného čísla - a že zde Izaiáš určitě nehovoří sám o sobě!
Svatý Ambrož ti tedy vzkazuje asi toto:
"Pán byl natolik skloněn ke všem povinnostem, že nezanedbával ani povinnost číst; Proto následoval, vstal, aby četl, a podali mu knihu proroka Izaiáše.
Přijal knihu, aby ukázal, že to byl on, kdo mluvil v prorocích, a aby vyvrátil rouhání nevěřících, podle nichž se Bůh Starého zákona liší od Boha Nového zákona, nebo že Kristus začal existovat až z panny.
Jak by totiž mohl ten, který promluvil dávno před pannou, začít existovat až z Panny?"
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 21. leden 2025 @ 09:22:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ten Ambrož též byl docela poplantaný.. :-) Takto nechápat Písma, to se jen tak nevidí. Pochybuji, že byl "svatý" . |
]
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 22. leden 2025 @ 09:51:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jak ?
To nepromluvil Ježíš dávno před pannou. To promluvil Izajáš. Mluvil o samém sobě. A prorocky, mesiánsky se to vztahovalo také do budoucnosti na Ježíše.
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. leden 2025 @ 09:17:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To promluvil Izaiáš o sobě?
Tak toto fakt podle tebe, Josefe, není proroctví o Mesiáši, ale Izaiáš jen hovoří sám o sobě?
Jaké že to zajatce Izaiáš propustil na svobodu?
Kterým slepým konkrétně navrátil Izaiáš zrak?
Připomenu ti (Mk 10,46)
A když se svými učedníky a dosti velikým zástupem vycházel z Jericha, seděl u cesty syn Timaiův, Bartimaios, slepý žebrák.
(J 9,24) Zavolali tedy podruhé toho člověka, který byl dříve slepý, a řekli mu: „Vzdej slávu Bohu! My víme, že ten člověk je hříšný.“ On odpověděl: „Nevím, je-li hříšný; jedno však vím, že jsem byl slepý, a teď vidím.“
(1 Pt 3,18) Sám Kristus jedenkrát zemřel za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen podle těla a pak oživen podle ducha. A právě v něm dokonce odešel kázat duchům ve vězení, .....
Pro křesťanskou víru je podstatný bod, kdy Ježíš v době svojí smrti těla "sestoupil do pekel" - rozbil brány "vězení" a vyvedl všechny spravedlivé Starého zákona do nebe.
Od toho okamžiku se nebe pro lidi teprve otevřelo. Do té doby bylo zavřené.
Mesiáš tedy "propustil zajatce", vyvedl zdeptané na svobodu. Z pouhé Boží milosti, pro zásluhy Krista na kříži.
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 23. leden 2025 @ 12:24:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toto je proroctví o Mesiáši.
A zároveň Izajáš to psal o sobě. Nebo se domníváš, že Duch Hospodinův nebyl nad Izajášem ? Že všechna ta proroctví vypovídal ze svých vlastních pohnutek ? Všechno to, co dělal, kým byl, že si sám vymyslel a sám se do role proroka pasoval ? Ne, Stando. V Izajáši mocně působil Duch Hospodina.
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. leden 2025 @ 09:05:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý z proroků přece psal z vnuknutí Ducha svatého - nepsal z vlastní zvůle.
Je skutečností, že proroctví v Písmu se mohou vztahovat ve svých dílčích částech i na různé osoby v různých okamžicích lidské historie. Mohl bych s vynaložením mírného úsilí zde uvést nějaké příklady z Písma.
Ale toto nebylo to o Izaiášovi! Logicky nebylo!
Potvrzuje to sám Pána Ježíš - stačí si to uvědomit: "Dnes se naplnilo toto Písmo"!
Jestliže se naplnilo toto Písmo až za pozemského života Ježíše, nemohlo logicky být o Izaiášovi!
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 25. leden 2025 @ 09:38:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Každý z proroků přece psal z vnuknutí Ducha svatého - nepsal z vlastní zvůle. /
A můžeš mi Stando říct jediný důvod, proč by Izaiáš nemohl napsat a sdělit izraelskému lidu, že Duch Hospodinův je nad ním ? Že ho pomazal, aby .... ?
Však si čti celý kontext . Celou tu 61. kapitolu. Předchozí kapitolu. Izaiáš popisuje situaci izraelského národa tehdy, mluví do tehdejší situace. Sděluje národu slovo Hospodinovo do tehdejší situace. Že některá jeho vyjádření měla a mají prorocký přesah do budoucnosti, je věc druhá. A ano, tato slova se vyplnila dnes v uších posluchačů z Nazareta, jak říká Ježíš. Byla realitou také u Izajáše 6 století před Kristem. Tehdy Hospodin pomazal Izajáše. Tehdy Duch Hospodinův byl nad Izajášem...
Izajáš sděloval Hospodinovo slovo do této situace:
" Působil během vlády judských králů Azarjáše, Jótama, Achaza a Chizkijáše – tedy v období vymezeném výše. Jeho povolání k prorocké službě zaznamenává 6. kapitola knihy Izajáš. Jeho prorokování má zvláštní charakter nekompromisní pevnosti; jeho spiritualita by se dala vyznačit hlubokou úctou ke „Svatému Izraele“. V mládí jej zřejmě velmi zasáhla okupace Izraele asyrským vladařem Tiglatpilesarem III. Této invazi se vzepřel judský král Achaz, který odmítl spojit se s králem severního království a Sýrií, takže byl poražen Rezinem z Damašku a izraelským Pekachem. Achaz se poté spojil s Tiglat-Pileserem proti Izraelskému království a Sýrii – to vedlo k porážce Rezina a Pekacha a odvlečení mnoha lidí do Asýrie. Krátce poté se Salmanassar V. rozhodl podřídit si zcela izraelské království a Samaří bylo 722 př. n. l. dobyto. Judské království bylo pro své spojenectví uchráněno, když se ale později král Chizkijáš spojil s Egyptem proti Asýrii (Iz 30,2-4), asyrský král Sinacherib vytáhl roku 701 př. n. l. do Judska. Chizkijáš se podřídil, avšak zanedlouho opět vyprovokoval Sennacheriba k tažení do Judska. [6][7] Izajáš jej při této příležitosti povzbuzuje k odporu proti Asyřanům. Asyrská armáda byla poražena a tak skončily výpady proti Judsku. Zbytek Chizkijášovy vlády byl pokojný, avšak nemáme zpráv o Izajášově smrti; mohl žít až do začátku vlády krále Menašeho. Podle tradice zemřel ve věku 120 let, [8] a to jako mučedník při pohanském povstání v době Menašeho vlády. Židovská i křesťanská tradice má za to, že byl přeřezán pilou vejpůl, [9] o čemž se zmiňuje apokryfní spis Mučednictví (martyrium) a nanebevzetí Izajášovo[10] a na což zřejmě činí narážku i novozákonní List Židům. [11] "
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. leden 2025 @ 18:13:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejde přece o to, co tvrdím já! Jde o to, co říká Kristus: "Dnes se naplnilo toto místo!"
Naplnilo se nikoli za Izaiáše, ale až o pět set roků později - za Ježíše. Proto toto proroctví nehovoří o Izaiášovi (to by se to Písmo přece naplnilo o pět set let dřív!).
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 26. leden 2025 @ 16:49:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
"Dnes" se naplnilo v uších posluchačů z Nazareta v dobách Ježíše.
Cca 650 let dříve se naplnilo v uších posluchačů proroka Izajáše. Izajáš svým soukmenovcům nelhal. Netvrdil jim, že Duch Hospodina je nad ním, a že ho pomazal, aby.... a Hospodin ho přitom nepomazal, Duch Hospodina nebyl nad ním. Takový lhář a fabulátor Izajáš určitě nebyl. Zvěstoval popravdě národu slovo Hospodinovo.
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. leden 2025 @ 10:47:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe, nikdy jsem přece netvrdil, že Izaiáš psal bez Ducha svatého - vždycky jsem ti vysvětloval, že je tomu právě naopak.
Duch Hospodina byl s Izaiášem - v tom toto proroctví hovoří ve více rovinách o více konkrétních osobách. Ale jako v mnoha jiných případech proroctví v Písmu - i toto proroctví ve svém celku je až o Mesiáši.
Ten zbytek proroctví se už na Izaiáše nevztahuje. To znamená, že Izaiáš nepropustil žádné vězně ze žaláře, neměl moc dát nikomu svobodu (V době Izaiáše tento rys propuštění vězňů (z Babylonského zajetí) by platil spíše na krále Kýra!). Izaiáš nebyl ani rituálně pomazán, jako byl třeba král David.
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 27. leden 2025 @ 21:11:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Ten zbytek proroctví se už na Izaiáše nevztahuje. To znamená, že Izaiáš nepropustil žádné vězně ze žaláře, neměl moc dát nikomu svobodu /
Ale ne, Stando. Je to spíš naopak. To na Pána Ježíše se zbytek proroctví nevztahuje .
1) To slovo nemluví nic o tom, že Izajáš propustil (nebo měl propustit), ale ani v prorockém smyslu že Ježíš propustil... To slovo mluví o tom, že Bůh pomazal Izajáše, ABY VYHLÁSIL PROPUŠTĚNÍ... Stejně tak prorocky o Ježíši: Bůh Ho pomazal, ABY VYHLÁSIL PROPUŠTĚNÍ. NE ABY PROPUSTIL. A to ani Izajáš, ani Pán Ježíš. To propuštění dělal Bůh. O tom mluví to slovo.
Iz 61:1: Duch Pána Jahva je nade mnou, neboť Jahve mi dal pomazání; poslal mě, abych nesl zvěst chudým, obvázal poraněná srdce, zvěstoval zajatcům propuštění a vězňům osvobození, (Jeruzalémská bible)
2) Tento zbytek proroctví se na Pána Ježíše nevztahuje. Vztahuje se na Izajáše a jeho poslání k navrátilcům z Babylónského zajetí. Je to o izraelském národu (jeho části) v jeho situaci po návratu z babylonského zajetí.
... potěšit všechny truchlící; 3 zajistit pro truchlící na Sijónu, aby jim byla dána čelenka místo popela, olej veselí místo truchlení, závoj chvály místo ducha malomyslnosti. Budou nazváni: Duby spravedlnosti, setba Hospodinova, aby byl oslaven. 4 Oni vybudují odvěké trosky, dají povstat místům od počátku opuštěným, obnoví zpustlá města, opuštěná z generace na generaci. 5 Cizinci povstanou a budou pást vaše stáda a synové cizozemce budou vašimi oráči a vašimi vinaři.
To je o těch truchlících, kteří se vrátili z Babylóna na Sión, a vše bylo v troskách. Města byla zpustlá, dlouho opuštěná.
To se netýká Pána Ježíše.
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. leden 2025 @ 10:03:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já tu ale nikdy nepopíral, že Ježíš je Bůh!
A v kontextu 1 Pt 3,19 -
Sám Kristus jedenkrát zemřel za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen podle těla a pak oživen podle ducha. A právě v něm dokonce odešel kázat duchům ve vězení, těm, kteří kdysi odmítli uvěřit, když vyčkávala Boží shovívavost, ve dnech, kdy Noe stavěl archu, v níž byl skrze vodu zachráněn malý počet, celkem osm osob. A tomu odpovídá právě křest, který vás zachraňuje nyní a který není odstraněním nějaké tělesné špíny, ale závazkem dobrého svědomí vůči Bohu skrze vzkříšení Ježíše Krista, ...
Boží slovo zde hovoří o skutečnosti, kdy Spasitel ihned po své smrti odešel na "místo mrtvých" (šeol, hádes peklo - "vězení"). V něm byly duše všech spravedlivých Starého zákona, z nichž žádný ještě nemohl do nebe a všichni potřebovali Vykupitele - nebe bylo pro Adama po jeho vyhnání z ráje a pro jeho potomky uzavřeno. První starostí Ježíšovou po jeho smrti těla tedy bylo tento neutěšený stav lidstva zvrátit a otevřít zemřelým Starého zákona dveře do nebe. Apoštol zde nevzpomíná ani tak biblické praotce, Abraháma Mojžíše a pod. ale zmiňuje se o těch lidech před potopou, kteří nedbali varování a neobrátili se, když ale pak viděli vody potopy, litovali hříšného života a toho, že neuposlechli varování - svůj pozemský život sice touto lítostí už nezachránili a skončili ve vodách potopy, ale své duše touto lítostí zachránili pro věčný život s Bohem v nebi.
(Srovnej také J 10,7 ...) Ježíš tedy opět řekl: „Amen, amen, pravím vám, já jsem dveře pro ovce. Všichni, kteří přišli přede mnou, jsou zloději a lupiči, ale ovce je neposlechly. Já jsem dveře. Kdo vejde skrze mne, bude zachráněn; bude vcházet i vycházet a nalezne pastvu. Zloděj přichází, jen aby kradl, zabíjel a hubil; já jsem přišel, aby měly život a měly ho hojnost. Já jsem ten dobrý pastýř. Dobrý pastýř pokládá svou duši za ovce. Námezdník, který není pastýř a ovce nejsou jeho vlastní, opouští ovce a utíká, když vidí, že přichází vlk. A vlk je uchvacuje a rozhání. Námezdník utíká, protože je námezdník a na ovcích mu nezáleží. Já jsem dobrý pastýř; znám svoje ovce a moje ovce znají mne, jako Otec zná mne a já znám Otce. A svou duši pokládám za ovce. Mám ještě jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince. I ty musím přivést. Uslyší můj hlas a bude jedno stádo, jeden pastýř. Proto mne Otec miluje, že já pokládám svou duši, abych ji zase přijal. Nikdo ji ode mne nebere, ale já ji pokládám sám od sebe. Mám moc ji položit, a mám moc ji opět přijmout. Tento příkaz jsem přijal od svého Otce.“
|
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 21. leden 2025 @ 09:40:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mně ale nějaký nebiblický Ambrož a jeho kecy vůbec nezajímají stejně tak kecy cirkevnich fotrů, které pro nemají žadnou váhu. A kde neni nic tam ani smrt nebere :). |
]
Re: Milost darovaná v jednom člověku (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. leden 2025 @ 08:39:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A kde neni nic tam ani smrt nebere "...
V tomto máš asi pravdu; Tam, kde není nic, tam nepomůže vůbec žádný argument. |
]
|
|
|
|