poslal tk Bibličtí proroci jako investigativní novináři
Duchovní - nejen Církve československé husitské - v Brně diskutovali s Benjaminem Kurasem v rámci teologické konference Média jako nové náboženství.
Hlavní funkce každého média podle Kurase jsou: bavit (protože šíření nudy je hřích), informovat (vybírat informace podle cílové skupiny, na kterou je zaměřeno), vysvětlovat (důsledky, které události na cílovou skupinu mají a ovlivňovat a utvářet její názory), vzdělávat a propagovat (ideje, které si médium vytyčí).
Informace, které média chtějí svým čtenářům či posluchačům zprostředkovat, musí být zasazeny do kontextu, který je pro cílovou skupinu srozumitelný.
Benjamin Kuras ve svém příspěvku přirovnával dnešní novináře k biblickým prorokům. Stejně jako bibličtí proroci nemohou být dnešní novináři objektivní, protože musí stát na straně dobra proti zlu.
"Musíme vytvořit spiknutí slušných lidí," vyzval Benjamin Kuras. "Spiknutí" by mělo média ovlivnit přinejmenším natolik, aby byla schopna dobro od zla rozlišovat.