Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 230, komentářů celkem: 430130, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 480 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Frantisek100
Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116908356
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Očekáváme Mesiáše
Vloženo Sobota, 20. listopad 2004 @ 14:59:20 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Věřící Židé se každý den modlí: „Do svého města Jeruzaléma se v milosrdenství navrať, přebývej v něm, jak jsi řekl, brzy je zbuduj v našich dnech jako věčnou stavbu a trůn Davidův v něm rychle založ. Buď pochválený Ty, Věčný, který buduješ Jeruzalém. Dejž brzy vzklíčit výhonku* Tvého služebníka Davida.“ * „Výhonek“ se hebrejsky řekne nezer. Proto Nazaret v překladu je „Město Výhonkovo“. Takže Nazarejský neznamená jen „ten, kdo pochází z Nazaretu“, ale také „výhonek z rodu Jíšajova“.

V šabatovém požehnání haftara se říká: „Potěš nás, Pane, náš Bože, královstvím Syna Davidova, Svého Pomazaného (hebrejsky Mašiaš, řecky Christos). Kéž k nám rychle přijde.“ Ve sváteční dny se Židé modlí: „Dej Davidovi, svému služebníku, sílu vzejít, dej synu Jíšajovu přihotovenou svíci, svého Pomazaného, aby brzy, ano v našich dnech se zjevil.“ O šabatu se zpívá píseň Šloma Alkabeze: „Otřes se z prachu, pozvedni se, oděj se do nádherného roucha, můj lide, neboť skrze Syna Jíšajova, toho z Betléma, se ti přibližuje vykoupení.“ Mezi křesťanským a židovským očekávání Mesiáše je rozdíl. Křesťanské mesiášské očekávání je teologicky univerzální. Židovské očekávání Mesiáše je nacionální, vztahuje se na židovský národ Izrael. Křesťanské očekávání Mesiáše se omezuje na vnitřní, duchovní a věčné hodnoty, židovské očekávání je pragmatické dle slov z Iz 40,3: „Připravte na poušti cestu Hospodinu! Vyrovnejte na pustině silnici pro našeho Boha!“ Proto si mnoho Židů myslí, že Mesiáš přijde teprve tehdy, až se židovský národ vrátí na horu Sión a země Izrael bude znovu osídlená a zbudovaná. Toto pragmatické očekávání Mesiáše dává židovským osadníkům křídla, aby s nadšením budovali a z trosek a zapomnění křísili staré židovské osady a města z biblických dob v Judsku a Samaří a aby celý Izrael znovu oživili. Politické zvraty, jako např. v současnosti plánované stažení z pásmu Gazy, nebrání Židům ve víře, že se Mesiáš brzy zjeví. Odvolávají na 12. a 13. článek víry Maimonida: „Věřím dokonalou vírou v příchod Mesiáše, a i když jeho příchod nenastává, každý den v jeho příchod věřím.“ Mesiášští Židé, kteří mají v Izraeli na 100 sborů od liberálních po ortodoxní a jejichž počet se odhaduje asi na 5 000, jsou heroldi, kteří ohlašují příchod Mesiáše. Srovnávají se s rannými fíky – bikkurah, které vlastně ohlašují tu plnou pozdní úrodu teenah, jak o ní čteme Za 12,10 a Ř 11,26, kdy celonárodní pokání při návratu Pána Ježíše způsobí, že „celý Izrael spasen bude.“ Když v roce 1948 vyhlásili Židé stát Izrael, bylo v Izraeli dle různých výzkumů přesně 12 mesiášských Židů, jako na počátku Církve 12 apoštolů. To znamená, že když Hospodin začal znova jednat s Izraelem v jeho zemi, udělal to zase se dvanácti mesiášskými Židy jako na počátku Kristovy církve, kdy začal s Dvanácti v Izraeli. Z toho je vidět, že Izrael a Ježíšova Církev jsou v Božích očích v rámci dějin spásy jednota, která se tím víc zviditelňuje, čím blíže je příchod Mesiáše, návrat Pána Ježíše Krista. V tomto smysly žijeme právě uprostřed velikého Adventu. Proto: Kdo žehná Izraeli, má žehnat i mesiášským Židům. A kdo se modlí za mesiášské Židy, má se modlit i za Izrael, vždyť co Bůh spojil, nesmí žádný člověk rozdělovat. Ludwig Schneider


"Očekáváme Mesiáše" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Očekáváme Mesiáše (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 22. prosinec 2009 @ 12:48:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyvolenému národu je třeba žehnat a modlit se za něj  ale jedna věc mi není tak docela jasná. Jestli ti heroldi očekávají druhý příchod ukřižovaného Ježíše Krista nebo si myslí že se Mesiáš teprve narodí. V tom druhém případě potřebují mnoho modliteb.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy