|
Právě je 584 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116818446 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Kdo jsou prakřesťané?
Vloženo Sobota, 13. duben 2002 @ 19:02:42 CEST Vložil: Pisnicka |
Prosím vás o váš názor, zda tito lidé jsou opravdu křesťané a zda
patří do ekumenického společenství. Říkají si prakřesťané a posílám
vám jejich vyznání víry, které mě dost mate. Děkuji za pomoc. Vaše Písnička.
Vyznání víry prakřesťanů
V co prakřesťané
věří
V co prakřesťané
nevěří
Věříme
v Boha, Věčného ducha, který proudí nekonečností a je ve všem a
ve všech nedělitelným všudypřítomným životem.
Věříme, že Bůh je
mocnou tvůrčí silou a tvůrčím pramenem, proudem, ve kterém žijí
všechny bytosti světla a přírodní říše.
Věříme, že
mocná tvůrčí síla, pramen všeho bytí, je ve všech stavebních částečkách
přírodních říší,
v nerostech, rostlinách i zvířatech.
Věříme, že
mocná tvůrčí síla, pramen všeho bytí, světlo a život, je ve všech
souhvězdích vesmíru.
Věříme, že
mocná síla, nádherný duch Boží, láska ve všem, je všudypřítomná
pulsující síla ve všech duších a lidech.
Věříme v
Jednoho, Jediného, v Boha, našeho věčného Otce lásky, jehož děti
jsou všechny bytosti, duše a lidé.
Věříme, že Bůh-Otec
je zosobněná bytost lásky, kterou my všichni opět uvidíme jako čisté
bytosti tváří v tvář.
Věříme, že
Kristus, Syn Boží, je spoluvládcem nebes, který sedí po pravici
Otce.
Věříme, že
jsme byli stvořeni Bohem jako čisté a svobodné bytosti, z nichž se
některé zatížily myšlenkou pádu a stáhly další světelné
bytosti do zatížení, čímž se světlá duchovní těla víc a
více zastiňovala, zahalovala a zhušťovala hříšností a nakonec se
zcela postupně stala lidmi.
Věříme v
praexistenci duše, která se vrací přes jemnohmotné očistné
oblasti opět zpět a znovu se stává čistou bytostí, neboť byla
stvořena Bohem jako čistá bytost a zatížila se pádem.
Věříme ve věčný
život a že se všechny duše krok za krokem vrátí do Říše Boží,
skrze Ježíše, Krista, našeho Spasitele.
Věříme, že všichni
lidé a duše jsou bratři a sestry, všichni uloženi do velkého Ducha
lásky v Bohu, našem Otci.
Věříme, že všichni
lidé jsou chrámy Boží a ve všech dlí Duch Krista Božího, který
je duchem svobody.
Věříme v Ježíše,
Krista Božího, Syna věčného Otce, který je Spasitelem všech duší
a lidí.
Věříme
v neposkvrněné přirozené početí člověka Ježíše.
Věříme slovům
Ježíše, Krista, že se opět staneme věrnými obrazy našeho Otce,
který nás poznal a stvořil jako čisté bytosti a Jehož opět uvidíme,
až naše duchovní tělo zazáří čistě a dokonale jako věrný
obraz věčného Otce, který ztělesňuje také princip matky, protože
Bůh, všudypřítomný proud, obsahuje oba principy, jak otcovský tak
i mateřský.
Věříme, že Ježíš,
Kristus, náš Spasitel, už před 2000 lety započal s vedením všech
duší a lidí zpět a že se my všichni opět vrátíme zpátky skrze
Krista, našeho Spasitele
Veříme,
že bez Spasitele všech duší a lidí nedospějeme k věčnému Otci a
že spasitelská síla, která působí ve všech duších a lidech, je
každé duši i každému člověku podporou, oporou a vedením do věčného
otcovského domu. On je cesta, pravda a život.
Věříme v očistné
roviny, kde žijí zatížené duše, aby buďto pozvolna vešly do Říše
Boží, nebo se vrátily zpět na Zem, aby se staly lidmi.
Veříme v
reinkarnaci, ve vtělování těžce zatížených duší nebo duší,
které mohou jako lidé v krátkosti let mnohé očistit a
napravit, což by pro ně jako pro duše bylo bývalo možné teprve v dlouhých
cyklech; věříme v inkarnaci světlých duší, které se stávají
lidmi, aby na Zemi sloužily Tomu, Jemuž přísluší veškerá čest,
chvála a sláva.
Veříme v zákon
setby a sklizně: Co člověk seje, to sklidí.
Věříme ve
velikou milost a milosrdenství Boží, které pri nás stojí a pomáhají
nám včas poznat naše hříchy, litovat jich, očistit a již více
nekonat, než naše hříchy na nás přijdou jako osudy.
Veříme, že
tehdy, když s pomocí našeho Spasitele využijeme dny tak, že
litujeme hříšného, očistíme je a už více nekonáme, můžeme se
bez dalších inkarnací vrátit zpět do naší skutečné vlasti, do věčného
bytí.
Veříme, že
neexistují žádné shody náhod, že skrze reinkarnaci naše pozemské
bytí získává na významu a že zodpovídá otázky, proč jsme na
tomto světě a proč toto a ono je tak, jak to je. Poznáváme příčiny,
když také zahrneme zákon setby a sklizně do reinkarnačních procesů,
přičemž jeden druhému má pomáhat nést tíhu.
Věříme v
Desatero Božích přikázání skrze Mojžíše a v Ježíšovo Kázání
na hoře.
Věříme,
že výhradně aktivní víra, to znamená naplňování Desatera přikázání
a Kázání na hoře, nás nechávají sjednotit se s Kristem.
Aktivní víra,
která vede s Kristem k životu, znamená pro nás prakřesťany také
poznávat své hříchy, s pomocí našeho Spasitele jich litovat,
prosit o odpuštení, odpustit našim bližním, napravit škodu, pokud
je to ješte možné, a tyto námi poznané a očistěné hříchy již
více nekonat.
V neopakování hříchu
spočívá postupné naplňování Boží vůle, kterou nám ukázal Věčný
v Desateru přikázání a Ježíš v Kázání na hoře.
Veříme v
hlubokou, vnitřní modlitbu v tiché komůrce a v pomoc Krista Božího
skrze modlitbu.
Věříme, že se
všechno zahuštěné rozpustí, aby zase bylo jemnohmotným, jak je to
ve věčném bytí od prapočátku.
Veříme, že Ježíš,
Kristus Boží, zřídí Říši míru na Zemi a že očistěná a stále
se zesvětlující Země postupně vejde jako světelná substance do věčného
bytí.
Věříme, že Bůh
je jediný život, k Němuž spějeme skrze Krista a s Kristem tím, že
uskutečňujeme Jeho učení, neboť On nás k tomu vyzval následujícími
slovy: "Kdo toto Mé učení slyší a koná, ten je roven moudrému
muži, který postavil svůj dům na skále. Když přišel prudký déšť
a přišly vody a vanuly větry a narážely na dům, ten přesto
nespadl, neboť byl založen na skále. A kdo tuto Moji řec slyší a
nekoná ji, je roven pošetilému muži, který svůj dům postavil na písku.
A když potom prišel prudký déšt a prišly vody a vanuly větry a
narážely na dům, tu dům spadl a jeho pád byl veliký".
Usilujeme o život
v Bohu tím, že konáme to, co Ježíš chtěl - abychom skrze Krista a
s Kristem povstali, abychom vešli do srdce Božího, do Říše míru.
Věříme, že jen
skrze mír navzájem může být i mír mezi národy, ne pomocí zbraní.
Víra a život
jsou pro nás prakřesťany jednota. Bez aktivní víry, tedy bez
postupného naplňování Desatera přikázání a Kázání na hoře,
není života v Bohu.
Nevěříme, že Duch
Svatý je osoba.
Nevěříme
v trestajícího Boha.
Nevěříme, že Bůh tvoří duši až teprve při zplození dítěte.
Nevěříme
v místo, které je označováno jako peklo nebo večné prokletí.
Nevěříme ve
zmrtvýchvstání masa.
Nevěříme
v nadpřirozené zplození skrze Svatého ducha.
Nevěříme v tělesné
vzetí Marie do nebe.
Nevěříme v církev,
která sama blahoslaví.
Nevěříme
v instituce církve, ať si říkají katolické nebo evangelické.
Nevěříme
v dogmata, svátosti a kulty.
Nevěříme,
že se človek stane blahoslaveným pouze skrze víru - bez naplňování
Božích přikázání.
Nevěříme, že
Boha lze nalézt v domech z kamení, neboť každý člověk je chrám
Boží.
Nevěříme v křest
kojenců, protože Ježíš sám pravil: "Nejprve učte, potom křtěte".
Nevěříme, že k
Večeři Páně jsou nutné hostie a víno; Ježíš přijímal se svými
apoštoly prosté jídlo a pravil v tom smyslu: "Čiňte tak na
Moji památku".
Nevěříme ve
"Svatého Otce", papeže, ani v hierarchii a tituly kardinálů,
biskupů, farářů a kněží. V bibli, v niž by protestanti i katolíci
měli doslovně věřit, stojí: "Ježíš řekl: A nikoho nenazývejte
svým otcem na Zemi, nebot váš Otec je jeden, který je v nebi... Neboť
kdo se sám povyšuje, ten bude ponížen; a kdo se ponižuje, ten bude
povýšen". Bible, ve kterou protestanti i katolíci veří, dává
sama odpověď, proč nevěříme v tituly jako kardinálové, biskupové,
faráři, kněží a jim podobné. Stojí tam: "... farizejové ...
poslali k Ježíši své učedníky spolu s Herodesovými lidmi. Ti
pravili: Mistře, my víme, že jsi pravý a správně učíš Boží
cestu a na nikoho se neptáš; neboť Ty nedbáš na uznání lidí."
Nevěříme v
neomylnost člověka.
Nevěříme
ve svaté.
Nevěříme, že
skrze takzvané pomazání nemocných ("Poslední pomazání")
nebo skrze zpověď na smrtelném loži mohou být vymazány v poslední
minutě všechny hříchy.
Nevěříme
v odpuštění hříchů prostřednictvím kněží.
Nevěříme
v předměty posvěcené kněžími.
Nevěříme, že
lze dospět k Bohu klášterním životem a odloučením od svých
spolubližních.
Nevěříme
v pouti a poutní místa.Nevěříme v uctívání relikvií a
obrázků.
Nevěříme,
že je možné získáním odpustku vykoupit se z viny.
Nevěříme,
že věnováním svíček a jejich zapalováním nebo penězi můžeme
naléhat na srdce Boží.
Kdo miluje Boha, věčného
Otce, a Krista, Jeho Syna, ten činí to, co Bůh chce a ne to, co chtějí
lidé.
|
Re: Kdo jsou prakřesťané? (Skóre: 1) Vložil: RomanS (orig@cmail.cz) v Sobota, 13. duben 2002 @ 20:17:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | což o to, pravěřit lze pravšemu - iracionalitě pračlověka se meze nekladou
|
|
|
Re: Kdo jsou prakřesťané? (Skóre: 1) Vložil: Spuntik v Neděle, 14. duben 2002 @ 14:00:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hmm, jak to tak čtu, tak mě napadá, jestli Pavel (uživatel na GRANO SALIS) není ten prakřesťan. Má některý podobný názory. Docela by mě to zajímali. |
|
|
Re: Kdo jsou prakřesťané? (Skóre: 1) Vložil: Pavel (pavel@granosalis.cz) v Neděle, 14. duben 2002 @ 22:57:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Dobrý den písničko,
díky moc za článek, mne to vůbec nemate, pro mne je to po posledních mých debatách tak trochu něco jako balzám na moji smutnou duši. Pokud jde o ekumenismus, je to v něm perla nebo jasná hvězda. Pokud jde o obsah, myslím, že se to blíží tomu, čemu první křesťané mohli věřit, a že to má co říci i do našeho dneška a do budoucna.
Ježto je tam i dost ostrá kritika institučních církví a jejich nezpochybnitelných dogmat, zřejmě to vzbudí i odpor. Nechtěl jsem to říkat moc nahlas, ale to, že někdo je na nějakém ( jakémkoli ) dogmatu existenčně závislý, dává tomuto dogmatu zoufalou sílu.
Takže, písničko, ještě jednou díky, a doufám, že se v tom brzy už také sama vyznáš.
Pokoj všem prakřesťanům přeje
Pavel
p.s.
Sputnik asi není daleko od pravdy, děkuji za uznání ...
p.s.s. zkusil jsem to tam klipnout jako html a je z toho ještě horší guláš než z .doc |
|
|
Re: Kdo jsou prakřesťané? (Skóre: 1) Vložil: RomanS (orig@cmail.cz) v Pondělí, 15. duben 2002 @ 00:02:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pavle, ale vždyť se přece ve výše napsaném dogmatizují zase výroky jiné. To je tak těžké pochopit, že i kdyby bylo vyhlášeno nějaké univerzální synkretické všenáboženství, že by právě i tento zdánlivě nejliberálnější světonázor (protože vyhlášený jako jediný pravdivý a správný - bez ohledu na to, jestli jasně explicitně), byl právě takovým dogmatismem, který ty tak tepeš? Pravda přece nespočívá v tom, jestli se mi něco líbí nebo nelíbí, neleží v pocitu... A nebuďte smutný, pane.. ;-) |
|
|
Re: Kdo jsou prakřesťané? (Skóre: 1) Vložil: Pisnicka v Pondělí, 15. duben 2002 @ 09:42:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | mě to nejen mate, ale čím víc to čtu, tak mi to připadá, že se za fasádu křesťanství skrývá úplně jiné náboženství.
Spíš bych se přikláněla k RomanoviS než k tobě Pavle. Ježíš může uzdravit tvoji bolavou duši. |
|
|
Re: Kdo jsou prakřesťané? (Skóre: 1) Vložil: bolek v Pondělí, 15. duben 2002 @ 11:28:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Souhlasím s Romanem S. jinak je evidentní, že prakřesťanství je zde jen zástěrka pro synkretickou slátaninu, slovy písničky "jiné náboženství" balené do křesťanského hávu. Nedivil bych se, kdyby šlo o odnož hnutí New Age. |
|
|
|
|