|
Právě je 587 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116811872 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ
Vloženo Pondělí, 16. říjen 2006 @ 15:20:52 CEST Vložil: Bolek |
poslal Gregorios777 pKdyž mluvím o křesťanských judaistech nebo judeo-křesťanech, mám tím na mysli své bratry v Kristu, znovuzrozené Boží děti, které jsou navěky spasené a mají věčný život. Avšak po vzoru Galatských a Židů se jim tomu nechce nějak věřit. Stále si ještě myslí, že si mohou u Boha něco zasloužit, nebo že mohou o svou spásu špatných chováním přijít.
Pokud by byla pravda, že spása je z víry a milosti, ale její udržení by byť jen trochu záviselo na nás,
jen těžko by někdo z nás mohl být spasen a byli bychom ti nejubožejší tvorové na zemi, kteří by si nemohli být ničím jisti. Znakem judeo-křesťanů, je tedy to, že jsou na základě množství veršů z Písem, kterých chybně rozumí, přesvědčeni, že naše věčná spása je „ztratná“ a že se musíme bedlivě starat o její zachování, ať už vlastními silami nebo spoluprací s Boží milostí. Také jsem takový byl.
Ale podle listu Židům, jsem měl ZLÉ a NEVĚRNÉ srdce a nemohl jsem proto pro nevěru vejít do ODPOČINUTÍ v Kristu a tak pokojně spočinout v DOKONANÉM díle Kristově ( Žd 3,12 ).
Na tomto druhu víry, tedy zda věříme, že můžeme spásu ztratit nebo ne, samozřejmě spása založena není. Ta je založena pouze na víře v Evangelium Pána Ježíše Krista, na víře v Jeho Osobu, jako Syna Božího. Jestliže však špatně věříme v této záležitosti, připravujeme se o velkou část Kristova
duchovního bohatství. Ačkoli jsme v Kristu nesmírně obohaceni, jen málo z toho však v důsledku své nevěry můžeme prožít.
1Kor 3,10-11 říká, že jediným ZÁKLADEM naší spásy je Kristus. Nikdo nemůže položit JINÉHO základu. A přece se mnozí křesťanští judaisté, kteří se ještě nevymanili z pout zákona, snaží místo základu Pána Ježíše Krista položit jako základ SEBE a své dobré nebo zlé skutky. Rozdíl mezi křesťanským judaistou spoléhajícím na své skutky a mezi Kristovcem, který věří skutečnému Evangeliu, jak ho představuje Písmo, je stejný, jako rozdíl mezi farizeem v chrámě, který také ohledně spásy spoléhal sám na sebe a své náboženské skutky a mezi publikánem, který nemohl spoléhat na nic jiného než na Boží milost. Je to také rozdíl mezi pyšným člověkem, který nedostane milost a mezi pokorným kajícníkem, který uznává, že pokud ho nespasí Bůh, tak už nikdo ( Mt 19,26 ).
Křesťanští judaisté, nestojí v té svobodě, kterou nás Kristus osvobodil ( Ga 5,1+13 ), protože stále podvědomě spoléhají na zákon a na jeho skutky, pokud věří, že svými zlými skutky mohou spásu ztratit. I dnes je stejná situace jako v Ga 4,27 :“nebo ta opuštěná ( Agar ) mnoho má synů ( pod zákonem ) více než ta, která má muže ( Krista ).“
Avšak uvědomme si, že Zákon nevyprázdnil smlouvu Boží s Abrahamem, která byla z milosti skrze víru, tak jako nemůže vyprázdnit ani NOVOU SMLOUVU ( Ga 3,17 ). A nejen že je to smlouva, ale navíc smlouva ztvrzená PŘÍSAHOU! ( Žd 6,12-20 ). Ať se Izrael zpronevěřil Bohu sebevíce, nikdy nebude Bohem zavržen pro smlouvu s Abrahamem, ale nakonec bude spasen. ( Vždyť Izrael si již svůj trest za nevěru vytrpěl na této zemi. A ještě vytrpí. Proto po velkém soužení, až bude obrácen k Bohu při Pánově druhém příchodu, již nebude muset být trestán nebo napravován. Vstoupí přímo do Kristova tisíciletého Království na zemi). A právě tak je to s Církví a její konečnou spásou a Novou smlouvou. Spása v Kristově krvi není zaslíbení do budoucnosti, jak to vlastně prezentují křesťanští judaisté svým učením, ale je to FAKT, navíc utvrzený SMLOUVOU a PŘÍSAHOU.
Někdo může namítnout, že když věřící ztratí víru, ztratí také spásu. Ale nezemřel snad Kristus za všechny HŔÍCHY? Pokud ano, tak zemřel i za hřích nevěry. Kdyby tomu tak nebylo, nemohl by být spasen žádný nevěřící. Křesťanští judaisté si neuvědomují, že jsou to právě oni, kdo nevěří v Kristovo výkupné dílo. Byli by to tedy oni první, kteří by museli být zatraceni, kdyby jejich učení bylo pravdivé. Od křesťanských judaistů je často slyšet pojem „bludy ohrožující spásu“.
Ale z 2Jan 8 vyplývá, že upadnutí do bludu neznamená ztrátu spásy, ale ztrátu ODMĚNY:
„Hleďtež sebe, abychom neztratili toho, o čemž jsme PRACOVALI ( o věčnou spásu nemůžeme pracovat )., ale ODPLATU PLNOU abychom vzali. Anebo Filadelfii Pán Církve píše:“Drž se toho, co máš, aby žádný nevzal KORUNY tvé.“ Zde jde také o ODMĚNU a nikoli o ztrátu spásy.
Kol 2,13-15 jasně říká|:“Ano, vás mrtvé v hříších a neobřízce těla vašeho, spolu s ním obživil, ODPUSTIV vám VŠECKY HŔÍCHY. A smazav proti nám ten zápis záležející v ustanoveních, kterýž byl odporný nám. I vyzdvihl jej z prostředku, PŘIBIV jej ke kříži.“
Proto musíme v moci Ducha svatého proniknout ke zjevení všeho bohatství Krista, které nám vydobyl svojí výkupnou smrtí na kříži. Jak bychom mohli někomu kázat evangelium, když sami nemáme podíl na jeho bohatství ve své zkušenosti? Jak bychom mohli kázat radostnou zvěst sami jsouce pod zákonem? Jenže abychom mohli skrze zjevení a porozumění zakusit tato nebeská požehnání v nebeských věcech v Kristu, musíme prokázat určitý stupeň věrnosti Pánu. Proto se modlitby za toto poznání a zjevení Pavel modlí v NZ pouze za Efezské ( Ef 2,15-23 ) a Kolosenské ( Kol 1,8-11 ), kteří jsou nazváni „věrní a svatí v Kristu Ježíši“.
Co je výsledkem smýšlení těchto křesťanských judaistů? Přestože se na ně skrze víru v Krista vztahují všechna požehnání v nebeských věcech v Kristu, oni si jich nejsou vědomi, protože
pro ně platí, co to pro skutečné judaisty: „Pročež ztupeni jsou smyslové jejich. Nebo až do dnes ta zástěra v čítání Starého Zákona zůstává neodkrytá, nebo skrze Krista se odnímá. V jejich případě to však není zástěra ( ZÁVOJ) zabraňující jim PŘIJMOUT KRISTA, ale ZÁVOJ zabraňující jim přijmout všechna Kristova požehnání ( 2Kor 3,14 ). Jde o stav popsaný v Ga 4,1-3:“Pravím pak, že pokud dědic MALIČKÝ jest, nic není rozdílný od služebníka, JSA PÁNEM VŠEHO. Ale pod ochráncemi a správcemi jest až do času uloženého od otce. Tak i my, když jsme byli maličcí, pod živly světa byli jsme podrobeni.“
Dalšími výsledky křesťansko-judaistického smýšlení je: Vyprazdňují smouvu Boží s Abrahamem, i Novou smlouvu ( Ga 3,17 ), navrací se pod zlořečenství zákona ( Ga 3,10 ), obrací se zpět k mdlým a bídným živlům a stávají se sami také takovými ( Ga 4,9 ), vystavují se riziku, že ztratí svoji odměnu a nevejdou do Království Krista na zemi ( Ga 4,11 ), jsou jako očarovaní ( Ga 3,1 ), počali Duchem a nyní konají tělem ( Ga 3,1 ), nestojí ve svobodě, kterou je Kristus osvobodil ( Ga 5,1+13 ), zbavili se Krista a vypadli z milosti ( v tom smyslu, že se zbavili účinnosti Krista ve svých životech ), zbavili se vedení Duchem svatým ( Ga 5,18 ), což je v jejich praxi velmi markantní, vzájemné vztahy v jejich sborech jsou spíše „kousáním a vzájemným požíráním“ (Ga 5,15 ), nesou spíše ovoce těla než ovoce Ducha ( Ga 5,19-25 ), věří JINÉMU evangeliu, a proto jsou pod prokletím ( Ga 1, 6-9 ), pohrdají milostí Boží a vyhlašují, že Kristus umřel NADARMO ( Ga 2,21 ),
skrze zlé a nevěrné srdce nevstoupí do Kristova odpočinutí ( pokud se nezmění ) - Žd 3,10-12, nemohou vejít do plnosti Kristových požehnání pro nevěru ( Žd 3,18-19 ), padli ve víře a proto vydávají trní a bodláky, jsou jako zavržená země ( zavržená od Království a od okoušení Kristových bohatství ), a blízká zlořečení, jejíž konec je spálení. Zde opět nejde o věčné zahynutí, ale o to, co je psáno v Zj 2,11 – o zranění druhou smrtí a její dočasné zakusení. Tito lidé vyhlašují svým učením, že Kristova krev je na úrovni býků a kozlů ( Žd 9,12-14 ), po přijetí známosti pravdy o Kristově spasení se obrací zpět k judaismu a dobrovolně tak hřeší, přičemž již nemají žádnou jinou oběť
kromě Krista, která by jim byla k dispozici ( Žd 10,26 ), pošlapávají Syna Božího, krev smlouvy, kterou byli posvěceni mají za nehodnou drahého vážení, protože místo ní chtějí obětovat své skutky
pro svou spásu a činí tak posměch Duchu milosti ( Žd 10,29 ), zato vezmou spravedlivou pomstu ( pokud se nezmění ) z Pánovy ( Kristovy ) ruky, kam upadnou až, je Pán bude soudit. Obrátili se jinam než k víře v Krista a proto v nich Bůh nemá zalíbení ( Žd 10,38 ), jsou poběhlci k zahynutí
( Žd 10,39 ). Zde je na místě vysvětlit, co zde a také na mnoha jiných místech zahynutí znamená.
Nejde o věčné zahynutí, neboť ovce Pána Ježíše „nezahynou na věky“ ( Jan 10, 28 ). Řecké slovo „apoleia“, zahynutí, záhuba, je použito na drtivé většině míst NZ. Jde o mnohoznačné slovo. Mnohdy znamená pouhou fyzickou smrt. Jestliže se někde v NZ mluví o „zahynutí“ věřících, vždy se tím myslí pouze DOČASNÝ PODÍL na tomto zahynutí, na druhé smrti ( Zj 2,11 // Mt 7,13 // Fil 3,19 // 1Tim 5,12 apod. ). Pouze na třech místech je použito slovo „olethron“, které znamená „záhuba, zánik, zhouba, smrt“ a skutečně znamená věčné zahynutí. Toto slovo je však vždy použito ve spojitosti s nevěřícími lidmi ( 1Tes 5,3 // 2Tes 1,9 // 1Tim 6,9 ). Právě tak mnohoznačné je slovo „spasení“ ( sózo ). Někde jde o pouhé zachování fyzického života útěkem ( Mt 24,13 +16 ), jinde o dědičný věčný život ve věku budoucím ( v Království Kristově na zemi ), který se získává skrze spolupráci se skutky Božími a nesením kříže s opuštěním všeho ( Mt 19, 29 // Mk 10,30 ).
Výše uvedené skutečnosti o spasení milostí skrze víru ( Ef 2,8-9 ) nikterak nesnižují význam SKUTKŮ a osobní svatosti věřícího. Těmito skutky však nelze získat ani ztratit konečnou spásu. Místo našich skutků je v získání ODMĚNY nebo TRESTU vě věku tisíciletého Království Krista na zemi, které bude ODMĚNOU věrných věřících, kteří činili Boží vůli a vstupovali skrze Ducha svatého do skutků, které pro ně Bůh připravil, aby v nich chodili ( Ef 2,10 ). V době Království vezmou věrní Pánovi otroci KORUNU, TRŮN a SLÁVU jako odměnu za své skutky ( 2Pt 1,11 ).
Modlím se tedy, aby se dá-li Pán bratří, kteří koketují s judaismem obrátili plně ke Kristu, aby mohli zakusit jeho požehnané dílo spásy. Amen.
|
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Manciny v Úterý, 17. říjen 2006 @ 09:12:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pokoj a dobro,
musím přiznat, že jsem čekal analýzu křesťanského sionismu, tolik rozšířeného mezi letničními, jenomže tohle je bohužel příspěvek, který zcela odporuje celistvosti a smyslu Božího slova.V Kristu se rodíme k novému životu, ale jsme voláni k růstu ve svatosti a dokonalosti. Nevím, jak toho chce dotyčný dosáhnout, když vehementně odmítá jakékoliv "skutky". Je tomu právě naopak, přijetí Krista a křest je pouze začátek velmi dlouhého výstupu. Kdo má křesťanství jen za cestu k dosahování duchovních požitků, tomu taky může Pán jednou říci: "Byl jsem nemocný a nenavštívil jsi mne, možná jsi dělal mnoho zázraků v mém jménu, ale já tě neznám." Spása, nespása. Volně parafrázuji. Lutherovo sola fidei, dovedená ad absurdum v jeho výrocích typu: "Věř a ještě více hřeš" snad už dnes neberou vážně ani luteráni. Navíc, Nový zákon když hovoří o skutcích nehovoří o skutcích lásky a pomoci, naopak je vyžaduje (viz Jakubova epoštola). Bojuje proti skutkům Zákona, tzn. obřadnictví a prázdným předpisům, odráží se tu nesmírně obtížný rozchod judaismu s křesťanstvím. Prosím neplést skutky, ve smyslu činného křesťanského života a skutky zákona, tzn. židovských obřadů a rituálů, které již dávno ztratily svůj symbolický význam. I křesťanské církve mají svou liturgii a jistý bohoslužebný řád. Jenomže Duch svatý je Bohem řádu a nikoliv chaosu. A pokud se doporučují určité formy např. půstů, pak ne proto, že bez nich není spásy, ale proto, že je to prostředek k rychlejšímu duchovnímu růstu. |
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 17. říjen 2006 @ 10:14:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Manciny, (Gregory ti jistě odpoví), vůbec jsi mu neporozuměl.
Gregory nepopírá užitečnost skutků, Gregory prázdně spekuluje. Spekuluje nad a a á a hledá nové učení, které prohlásí za staré, aby se měl čím legitimovat před učedníky (budoucími).
Výsledkem jeho spekulací není popření potřebnosti skutků, ale právě naopak: například o postech kdysi napsal - není Božím služebníkem nikdo, kdo do tohoto stavu nevešel skrze čtyřicetidenní půst. A buď si jist, že on se postí.
Nedávno tu vyspekuloval, že do jeho církve (budoucí) nevstoupí žena bez pokrývky hlavy. Vůbec podle něho ženy by měly nosit burku ve dne v noci!
Něco z Orientu, něco z Dálného východu, argumentace na základě Bible - a máš nové, na přesně definovaných (jím, pochopitelně), skutcích v "pravý" čas učiněných, náboženství.
On sám tvrdí, že není křesťan, jako ty a já, nýbrž kristovec. Taková je pak celá jeho terminologie.
Proto taky mohl Ježíš zemřít sice za všechny lidi, nikoli však za jejich hříchy. Divit se běžte, až se Gregoriovi skutečně podaří založit dividlo.
Olin |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 12:25:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Oline,
nevím, jestli jsi tak neinformovaný, nebo to děláš schválně. Mé učení, je kromě toho, že je to učení Bible, také učením, které bylo obnoveno mezi bratřími v polovině 19. století v Anglii. Jedním z mnoha jeho představitelů je např. C.H. Mackintosh.
To, že ty chceš zůstávat pod zákonem, protože se to líbí tvé lidské přirozenosti je tvoje věc.
Měj se dobře |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 17. říjen 2006 @ 15:43:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omlovám se za neznalost. Sice jsem od toho MacIntoshe četl kdysi výklad Levïtica, ale jinak o jeho učení nic nevím.
Tvé učení je učení Bible, jako je každé učení každé církve, každé sekty a taky kdejakého bludaře učením Bible. Bible je zkrátka populární - propůjčuje legitimitu.
Bratři, které vzpomínáš, samozřejmě žádné bilické učení neobnovili. Vynalezli ho.
A propos: Mé učení je taky biblické!
Olin |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 16:14:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Oline,
tak si ten Levitikus od Macintoshe přečti znovu.
Přesně o tom, že tam píše - o věčné, jednou dokonané a dokonalé spáse v Kristu, o úplném vymazání hříchů před Bohem.
Bratři žádné učení nevynalezli. Pouze jim Pán zjevil původní učení NZ.
Tvé učení jsou spíše zákonické bajky.
Měj se dobře |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 17. říjen 2006 @ 16:22:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...ale biblické!! :-) |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 17. říjen 2006 @ 16:41:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě dodám, Gregory, že v MacIntoshově podání, pokud se tedy pamatuji, to není takový galimatiáš, jako v tvém podání.
Zrovna jako W.Nee nenapsal takové nesmysly o duši, duchu a těle, které jsi z bible vyvodil.
Zdálo by se, že všechno zkomolíš, ale to je jen zdání. Ve skutečnosti jsi vynálezce, a tito "dědci" ti slouží jen jako inspirace. Tak jako ani jim nebylo žádné "původní učení NZ" zjeveno, nebylo ani tobě. Jsi prostě něco jako paroháč - ovšem v jiném smyslu - všichni to vidí, jen ty ne. A v tom je to kouzlo, že? Přece nebudeš učit bibli jako ostatní! Jak bys potom mohl přinést to tajemné, původní učení! Kde bys vzal legitimaci pro vysněmou sektu!
Žádné "původní učení NZ" nikdy neexistovalo, ale s tím ty se jistě nesmíříš. Známe tě.
Olin |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 17:30:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Oline,
toto je opět tvá známá taktika na diskreditaci
svého oponenta. Řekni mi jedno učení, které si myslíš, že jsem zkomolil a já ti ho ukáži ve spisech
W.Nee nebo bratří z 19. století. |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 17. říjen 2006 @ 17:51:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty mi nerozumíš: pochopitelně, že mi to můžeš ukázat ve spisech!
To není argument.
Na některé zkomoleniny jsem tě už upozornil dříve. Rozebírat do detailu tvé učení je past. Mnohem jednodušší a čistší je napsat stručný výklad toho, co vykládáš ty jinak, jako jsem to v poslední době několikrát udělal.
Nejsem totiž ochoten dělat vykladače W.Nee nebo MacIntoshovi. Ale jestliže ti více lidí řekne, jako já, že tam čte něco jiného, než ty, tak se musíš poradit se svýma očima.
Olin |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 18:05:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oline,
a odkdy je většina znamením, že něco je pravda?
Pravdu měla v historii Božího lidu vždy menšina.
Např. prorok Micheáš měl proti sobě 400 falešných proroků Achaba a Jezábel.
Proto se v Církvi Boží nikdy nic neřeší hlasováním. |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 18:11:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Oline,
jinak, kromě C.H. Macintoshe nebo W.Nee se tady bavíme o bratrech jako např. J.N. Darby, J.G. Bellet,
Jiří Müller, D.L. Moody, George Cutting, Andrew Miller, William Kelly,
C.H. Spurgeon, F.W. Grant, Robert Anderson, Charles Stanley, S.P. Tregelles, R.C. Chapman a dalších mnoha set jiných, méně známých bratří
z 19. stol. |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 17. říjen 2006 @ 20:27:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregory, myslím, že se za ně neschováš. Ti, které znám, žili v církvi a byli pravověrní.
Neměli možná ve všem svém učení pravdu, ale především přinesli Pánu nějaké to ovoce.
Který z nich se realizoval v tom, že by urážel sakumprásk všechny církve? Kdo z nich vymyslel, že učení o pokrývání hlavy žen patří k nejdůležitějším článkům novozákonního učení? Který z nich vůbec předpokládal, že existuje něco takového, jako uzavřené a jednou provždy hotové učení apoštolů?
Oln |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 20:31:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oline,
jinak je mi zcela jasné, proč nejsi schopen vidět pravdu evangelia. Poznání pravdy a osvobození pravdou je vyhrazeno pouze pro učedníky Páně,
ne pro ty, kteří jen uvěřili v Pána ( Jan 8,31-32 ).
Vy letniční a charismatici dáváte velký důraz na chvály. Jak však můžete skutečně velebit a chválit Boha, když jste ještě ani nepoznali tu nejúžasnější věc, kterou pro nás Kristus učinil - že je vám před Bohem NAVĚKY ODPUŠTĚNO. A bez odpuštění, resp. bez POZNANÉHO odpuštění nelze skutečně a v realitě a ze srdce chválit Boha
a ani Ho skutečně milovat. Protože je psáno: "Komu se pak málo odpouští, málo miluje."
A vy, judeo-křesťané jste přijali pouze nějaké částečné a nejisté odpuštění, nikoli VĚČNÉ ODPUŠTĚNÍ. Dá se říci, že přestože MÁTE věčný život, tak jste ho vlastně plně nepřijali a snažíte se si ho zasloužit vystavením své vlastní spravedlnosti ve stylu Židů.
Ř 10,3 : "Nebo neznajíce Boží spravedlnosti, a svou vlastní spravedlnost usilujíce vystaviti, spravedlnosti Boží nebyli poddáni."
Odpovědí těmto zákoníkům je Ř 10,4:"KONEC zajisté zákona jest Kristus k ospravedlnění každému věřícímu." |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 15:40:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Manciny,
píšeš:
///V Kristu se rodíme k novému životu, ale jsme voláni k růstu ve svatosti a dokonalosti. Nevím, jak toho chce dotyčný dosáhnout, když vehementně odmítá jakékoliv "skutky".///
Ale já neodmítám vehementně skutky. je vidět, že jsi článek nedočetl do konce. Pouze odmítám skutky v souvislosti s naší spásou. Tam je rozhodující pouze skutek Kristův na kříži, kde navždy a natrvalo vzal na svém těle všechny naše hříchy, minulé, přítomné i budoucí. Právě z tohoto důvodu máme otevřený přístup do Boží přítomnosti v Kristu. Před Bohem Otcem jsme již jeho děti volající v Jeho Duchu Abba, Otče a Otec již na žádný náš hřích nikdy nevzpomene, protože vidí tu jedinou a dostatečnou oběť - Krista.
Naše skutky NEMAJÍ s naší spásou NIC SPOLEČNÉHO! "Nebo milostí spaseni jste skrze víru ( a to ne sami se zebe, dar je to Boží ). Ne ze skutků, aby se někdo nechlubil."(Ef 2,8-9 )
Apoštol hned pokračuje:"Jsme zajisté jeho dílo
jsouce stvořeni v Kristu Ježíši ke skutkům dobrým, které Bůh připravil, abychom v nich chodili." ( Ef 2,10 )
Tyto skutky zde však nejsou pro naši spásu, ale pro získání ODMĚNY - Království Krista na zemi trvajícího 1000 let a v něm trůnu, koruny a slávy.
Záleží na tom, jak následujeme vedení Ducha svatého do předem připravených skutků.
Křesťansští judaisté však nemají ani pochopení
úplné a věčné spásy v Kristu ani toto vedení Ducha svatého, skrze které mají ( ale nekonají ) Boží vůli.
///Je tomu právě naopak, přijetí Krista a křest je pouze začátek velmi dlouhého výstupu. Kdo má křesťanství jen za cestu k dosahování duchovních požitků, tomu taky může Pán jednou říci: "Byl jsem nemocný a nenavštívil jsi mne, možná jsi dělal mnoho zázraků v mém jménu, ale já tě neznám." Spása, nespása.///
Smíchal jsi dvě Slova dohromady. Mt 25,31-46 vůbec není určeno pro křesťany, ale jde zde o soud pohanů před trůnem velebnosti Kristovy. Mnozí z nich vstoupí do Království nebes a tak předeženou mnohé křesťany, kteří tam nevstoupí.
A slovo "neznám vás" je sice určeno křesťanům, ale neznamená věčnou záhubu."
/// Volně parafrázuji. Lutherovo sola fidei, dovedená ad absurdum v jeho výrocích typu: "Věř a ještě více hřeš" ///
Něco takového jsem nikde nenapsal, nemyslím si to a ani psát nebudu. Snad ani nevěřím, že něco takového Luther mohl prohlásit.
Ahoj |
]
|
|
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: jdu v Úterý, 17. říjen 2006 @ 18:24:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregori,
nový život se také projevuje ve skutcích.
"...Po ovoci je poznáte..."
Písmo nám také říká: "...spasení své konejte..."
Jinde je napsáno: "...víra bez skutků je mrtvá..."
Tak přijmi a věř i těmto slovům Písma...
jdu
|
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 19:51:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Jdu,
doufám, že je ti jasné, že "spasení své konejte"
se týká spásy naší duše a souvisí s odměnou v Božím Království. Pevně doufám, že si nemyslíš, že
tu spásu, kterou nám Kristus vydobyl musíme ještě KONAT a cokoli k ní přidávat.
Nikdo nepopírá, že nový život se projevuje v ovoci skutků Ducha.
Pokud by jsi si ovšem myslel, že "mrtvou vírou bez skutků" je myšlená spasitelná víra, a nikoliv víra popsaná v Žd 11, 7-40, která se projevuje poslušností psanému Božímu Slovu ( logos ) i aktuálnímu Božímu Slovu ( réma ) pak je to minutí se smyslem Evangelia Boží milosti.
Rozdíl mezi těmito dvěmi druhy víry je zřetelně vidět u Abrahama.
Gen 15, 5-6:"I vyvedl jej ven a řekl:Vzhlédniž nyní k nebi a sečti hvězdy, budeš-li je však moci sčísti? řekl mu ještě: Tak bude símě tvé.
I UVĚŘIL Hospodinu a počteno mu to za spravedlnost."
Poté s ním Bůh uzavřel smlouvu milosti.
To dnes symbolizuje naší spasitelnou víru, která je dána Bohem a je pouze jednostranná. Není vázána ani podmíněna ničím jiným z naší strany, než UVĚŘENÍM v Pána Ježíše. Přičemž i to uvěření je Boží DAR. Zde Abraham nemusel vykonat ani jediný SKUTEK.
Pak je víra popsaná v Gen 22, 1-20, kdy Abramam ve víře vykonal SKUTEK, kdy byl ochoten obětovat Bohu svého syna Izáka, ve víře, že mu jej Bůh může vrátit vzkříšeného ( Jak 2,20-21 ). A je to ta samá víra, kterou popisuje Žd 11, 7-40, tedy činná víra, která vezme od Boha svoji ODMĚNU. Pokud tato činá víra typu -
Bůh něco mluví a já to konám - u nás CHYBÍ, nemůže nás taková víra spasit ve smyslu získání věčného života v budoucím věku, tedy ve věku tisíciletého Království. Tato víra však nemá opět NIC SPOLEČNÉHO s naší SPÁSOU ve smyslu nezatracení či věčného zatracení. Protože tuto věčnou spásu DOKONAL!!! Kristus a my k ní nemůžeme nic přidat ani z ní nic ubrat. Není závislá ani na jednom našem skutku. Pokud by tomu mělo být jinak, pak bychom na počátku vůbec nemuseli uvěřit v Krista, ale stačilo by, kdybychom se jen od začátku slušně chovali!
A toto je rozdíl mezi vírou v Evangelium Boží milosti a mezi Bohapustým zákonictvím.
Měj se dobře
|
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: jdu v Středa, 18. říjen 2006 @ 10:17:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregori,
spasení se týká zajisté duše, ale také i ducha, "...kdo by odpadl, v tom nenajdu zalíbení...", a "...kdo vytrvá až do konce, bude spasen..."
...spasení je jistě jednou dané, ale také se i koná, ...každý den...!
Jsme na Cestě, milý Gregori, každý den se obnovujeme, každy den se posvěcujeme, skrze Ducha a víru...
...Je to zápas a také i nesení kříže...!
Tak to je..., Gregori!
...Nebo tedy si myslíš, že nikdo neodpadl a že nikdo nemůže ztratit své spasení...?
jdu |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 18. říjen 2006 @ 22:26:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jdu,
píšeš:
///spasení se týká zajisté duše, ale také i ducha,///
Ovšem, spasení našeho ducha nemá naprosto NIC společného s našimi skutky. Spasení naší duše KONÁME ve spolupráci s Boží milostí a na jeho výsledku záleží buď naše ODMĚNA v Království nebo náš TREST v Království.
/// "...kdo by odpadl, v tom nenajdu zalíbení...", ///
Ano. Kdo by odpadl právě od VÍRY ve spásu z milosti - tedy bez skutků. Toto Pavel píše Židům PRÁVĚ PROTO, že se chtěli vrátit k zákonu.
Ale není tam napsáno, že kdo by se vrátil k zákonu, že bude ZATRACEN, pouze, že se nebude líbit Bohu a také bude v onen Den, v Den Pánova příchodu přísně potrestán v pekelném ohni.( ovšem jen dočasně ). Ale stejně, představ si to, že neposlušný křesťan ztráví třeba několik měsíců nebo let v ohni gehenny. To není moc příjemné pomyšlení. Myslím, že i měsíc by se v tomto plameni zdál jako celá věčnost! Proto ať si nikdo nemyslí, že mu jeho nevyznané a neopuštěné hříchy beztrestně projdou!
///a "...kdo vytrvá až do konce, bude spasen..."///
Toto slovo hovoří o fyzické záchraně před pronásledováním a o útěku do hor.( Mt 24 ).
///...spasení je jistě jednou dané, ale také se i koná, ...každý den...!///
Ano. Spasení duše konáme každý den. Ale to nemá nic společného s věčnou spásou, kterou dokonal Kristus bez jediného našeho skutku.
///Jsme na Cestě, milý Gregori, každý den se obnovujeme, každy den se posvěcujeme, skrze Ducha a víru...///
Souhlas, ale naše věčná spása je již hotová od okamžiku smrti Pána Ježíše. K jeho DOKONANÉMU dílu již nemůžeme nic přidat.
Dostali jsme od Pána obrovské jmění ve formě věčné spásy. Bylo by směšné tento DAR chtít splácet našimi několika ubohými a umaštěnými centy. Uvědom si, že pokud zachování naší věčné spásy závisí skutečně na nás, pak jsme již všichni zatraceni!
///...Je to zápas a také i nesení kříže...!///
Souhlas. Ale nesení kříže je zde pro ODMĚNU a nikoli pro spásu. Pro spásu nesl svůj kříž Kristus
za nás.
///...Nebo tedy si myslíš, že nikdo neodpadl a že nikdo nemůže ztratit své spasení...?///
Víš, milý Jdu, já nevěřím, že by znovuzrozené Boží dítě mohlo trvale odpadnout do světa. Ano, může dočasně odpadnout, na týden, měsíc, tři měsíce, rok nebo 3 roky, ale nikdy ne natrvalo. Vždy se vrátí k Pánu jako marnotratný syn.
Pokud se nikdy nevrátí pouze to dokazuje, že nikdy nebyl spasen. Každopádně tělesně žijící věřící bude přísně potrestán v době Království.
A věř, že i kdyby ten trest byl velmi krátký, bude to stát zato a bude se to zdát opravdu jako nekonečné. Vždyť si vezmi, když tě třeba bolí zub, je víkend, nikde není žádná zubní pohotovost, pak se ti ten víkend v těch bolestech zdát nekonečný. Nebo se zkus tři týdny postit,
a také se ti to bude zdát nekonečné.
Zkus udržet ruku ( teoreticky )jednu minutu nad plamenem.
Jak dlouhá se ti ta minuta bude zdát? A to nemluvím o 5 minutách, 5 dnech nebo dokonce 5 týdnech, měsících či dokonce rocích!
Takže raději odstup od nepravosti každý kdo vzývá jméno Páně!
Ahoj
|
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 18. říjen 2006 @ 23:14:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Jdu,
Ještě chci k tomu dodat, že žádné znovuzrozené dítě Boží, i když dočasně odpadne do světa, nikdy nemůže pravdivě vyslovit větu: "Nevěřím v Ježíše"
nebo " Věřil jsem v Ježíše, ale nyní již nevěřím."
Je-li v něm Duch svatý, nikdy toto nemůže pravdivě vyslovit. Takže on svoji spasitelnou víru nikdy nemůže ztratit, i když může ztratit praktickou víru a poslušnost a dobré svědomí. Ale je-li v něm Duch svatý, pak od něj NIKDY NEODEJDE. On se v nás může rmoutit, ale neodejde. Duch svatý je podle Ef 4,30 naší pečetí, kterou jsme zapečetěni ke Dni vykoupení,
tedy k vykoupení našeho fyzického těla při příchodu Páně. Až do Dne vykoupení nás tedy Duch svatý neopustí. A ani nikdy potom. |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: jdu v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 10:26:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregori,
Nezlob se na mne, ale máš ve svém učení i výkladech podivné věci, jak to zde pozoruji.
Já přece věřím, ve spasení z milosti, i bez skutků nebo jakýchkoliv lidských zásluh.
Mají to být především, jak nám praví Písmo: "skutky, které pro nás připravil Pán."
Mluvím zde především o tom, že znovuzrození z Ducha Sv. se má projevovat a projevuje se také i ve skutcích, které jsou důkezem víry i Ducha Svatého ve spasených. Tento důkaz i skutek víry může být napřklad i takový, že se člověk modlí nebo, že pohladí své děti.
Co se týče některých výkladů Zjevení, příchodu Pána a dění těsně před Jeho příchodem, je jich více...
Měl by sis je také prostudovat, (trošku znalostí z křest. teologie nám nemusí být na škodu). K Tvému pojetí se zřejmě nepřikláním a vidím je z Písma jinak.
Zdravím Tě
jdu |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 14:43:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Jdu, to není mé pojetí,
ale pojetí bratří z Anglie poloviny 19. století.
jejich výklady Písem zatím nikdo nepřekonal, pouze z nich může čerpat. A nějaké teologické nesmysly mě nezajímají.
A jaké je to tvé pojetí? |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: jdu v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 22:34:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslím si tedy, že toto jejich pojetí Zjevení je, přinejmenším, velmi mylné.
Mne také v podstatě nezajímají teologické nesmysly, ale hledám pravdu a věřím, že mi ji Pán Ježíš ukáže, ať je kdekoliv, budu-li pozorný.
Pokud má člověk předsudky, nebo jeli předem přesvědčen, že jen on zná pravdu, jen těžko přijme něco jiného nebo nového.
Své osobní přesvědčení nebudu říkat každému, aby mne zde lidé neostouzeli, kvůli tomuto přesvědčení.
Přijde-li však čas a bude-li mne Duch Páně k tomu pudit, pak to řeknu. A jsem přesvědčen, že to je skutečně tak. Ale některým lidem se to nebude líbit.
jdu
|
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 20. říjen 2006 @ 12:18:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Jdu,
to je možné, že se to asi většině nebude líbit pokud to bude PRAVDA. Ale co když to co před námi skrýváš je kardinální blud. To se v něm chceš ještě dlouhou dobu "válet", aniž bys ho dal k rozsouzení širšímu fóru?
Jo a mimochodem bratří v polovině 19.století měli mezzi sebou obyčejné lidi, třeba lodní kuchaře apod., kteří znali Pána a Písmo lépe než kdejaký teolog nebo misionář. |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: jdu v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 10:36:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cose týče spasení, věřím také, že spasení je trvalé, (i když třeba například lidé odejdou z církve).
Jsou však, věřím, i případy, kdy lidé své spasení (naprosto) ztratí.
promiň
jdu |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 14:54:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Jdu,
prosím ukaž mi v Písmu jednoho člověka, který ztratil své spasení. Nádab a Abiu, ani rota Chóre
( Korách ), Achan, ani Saul, ani Ananiáš a Zafira neztratili věčný život a nevstoupili do věčného zatracení. |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: jdu v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 22:06:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O tomto konkrétně by se jistě mohlo velmi polemizovat.
Ale já bych se nechtěl zde přít.
|
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 20. říjen 2006 @ 12:19:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Jdu,
ty si odporuješ. Jak může být spasení trvalé, když ho mohou někteří ztratit? |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: jdu v Pátek, 20. říjen 2006 @ 13:07:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregori,
proč bych si odporoval. Je to velmi zřejmé z Písma, že všichni nebudou spaseni a to i ti, kdo se třeba i nazývají křesťany.
Jako kardinální blud bych mohl nazvat i některé Tvé výroky a to jsem zde zřejmě neudělal, protože Tě stále ještě pokládám za bratra a mám Tě jako bratra také rád.
Zdraví Tě
jdu |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 20. říjen 2006 @ 14:55:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Jdu,
tak to je čest, že mě ještě stále ještě považuješ za bratra a neoslovuješ mne "pane Gregorios".:-)
Jestli máš na mysli těmi, kteří se nazývají křesťany ty z Mt 7, tak tam ale nejde o ztrátu spásy. Nebo to tam někde vidíš napsané? Mluví se tam o jejich věčném zatracení?
Pokud trváš na možnosti ztráty spásy pro znovuzrozené Boží děti, pak je zjevení a pochopení Evangelia Boží milosti ještě přede tebou. A duchovní vyhlídky, kterým věříš, nejsou nikterak růžové. Pokud si ovšem nemyslíš, že si svou spásu suverénně dokážeš zachovat sám. To já takový borec nejsem.
Opravdu doporučuji všem podobně smýšlejícím jako ty, číst hlavně ep. Římanům, Galatským a zejména Židům.
Ahoj |
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: jdu v Sobota, 21. říjen 2006 @ 09:29:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregori,
nehněvej se na mne, ani mne neodsuzuj proto, že s Tebou nesouhlasím v některých věcech.
Vidím, že mi nerozumíš v tom, co jsem Ti napsal...
Teď mi tak trošku připadá, že mi upíráš mé spasení.
A to asi jen proto, že připouštím a že jsem i přesvědčen, že je i možné ztratit spasení.
A to tedy od Tebe není moc bratrské...
Možná bych zde také mohl argumentovat verši z Písma, ale nechám to spíše na osobní rozhovor, dá-li Pán, možná se někde potkáme.
Zatím se měj dobře
Bůh Ti požehnej
jdu
|
]
Re: KŘESŤANŠTÍ JUDAISTÉ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 21. říjen 2006 @ 20:30:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Jdu,
jakpak bych ti mohl upírat tvé spasení, když hlásám, že není možné ztratit spásu? Resp. nehlásám to sám, ale spolu s Biblí. To jsi si hodně špatně vysvětlil. Vidíš, kdyby jsi měl věčný pokoj s Bohem a věřil by jsi vě večnou spásu, nemusel bys o tom ani takto psát, protože by jsi měl "plnou jistotu víry". (Žd 10,22 )
Takže pokud ti z mých slov vyplynulo, to, co píšeš, že ti upírám spásu, pak se omlouvám za nejednoznačnost svých slov.
A posílám ti Slovo JISTOTY, které platí i pro tebe
a pro všechny Boží děti:" JIST jsem zajisté, že ani smrt, ani život, ani andělé, ani knížatstvo, ani mocnosti, ani nastávající věci, ani budoucí, ani vysokost, ani hlubokost, ani kterékoli jiné STVOŘENÍ, nebude nás moci odloučiti od lásky Boží, kteráž jest v Kristu ježíši, Pánu našem."
( Ř 8,38-39 )
Pán ti žehnej
|
]
|
|
|
|