poslal eleazar V deuterokanonických knihách Staréch Zákona, které se nacházejí v Septuagintě, je spousta odkazů na našeho Spasitele, v dnešním díle jsem si pro Vás připravil důkaz o víře v Ježíše u tehdejšího velekněze.
Nejprve malý historický exkurs:
Po rozpadu říše Alexandra Makedonského se Iudea dostala pod vládu ptolemaiovské dynastie v Egyptě, později byla Iudea připojena k Seleukovské říši (dnešní Sýrie, Irák, Írán), jejíž vláda znesvětila Boží chrám v Jeruzalémě. Kněz Matitjáš a jeho synové počali povstání, které po mnoha útrapách dosáhlo nejprve osvobození chrámu a v roce 142 před o. l. i plné nezávislosti Iudeje. Poslední žijící Matitjášův syn Šimeón Thassi nakonec stabilizoval zemské poměry.
Teď už Boží Slovo:
I.Makabejská 14,41
a že se židé a jejich kněží usnesli, aby byl Šimeón natrvalo jejich vládcem a veleknězem, dokud by nepovstal věrný Prorok
Mě z tohoto textu jasně vyplývá, že kdyby Ježíš vystoupil v době Šimeónova regentství, tak by bylo všechno mohlo být jinak, ale Šimeón byl zavražděn, jeho vnuk se prohlásil králem (proč je to špatné viz dále) a kralování nakonec přišlo na nedavidovské, nekněžské a neizraelské dynastie
Teď politika:
I.Makabejská 14,43
Však, že se má starat o svatyni.
Šimeón i jeho bratři plnili mimo jiné i funkci starozákonních soudců, zde Boží Slovo říká, velekněz nemá politikařit na úkor služby v chrámu
I.Makabejská 14,44
Není dovoleno nikomu z lidu ani z kněží cokoli z toho zrušit,
protivit se jeho nařízením,
bez jeho vědomí svolávat shromáždění v zemi,
oblékat se do purpuru a nosit zlatou sponu.
Zde názorně vidíme, jakou formu vlády do příchodu Páně by bylo nejlepší mít. Ne monarchii, ne zastupitelskou demokracii; ale něco na způsob Jozuova režimu, každý politolog si jej může pojmenovat jak chce