|
Právě je 584 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116820216 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Církev bratrská - cílevědomá církev?
Vloženo Pátek, 25. květen 2007 @ 18:15:08 CEST Vložil: bolek |
poslal Nepřihlášený Inspirativní kniha Ricka Warrena (WARREN, R.: Cílevědomá církev: Jak budovat zdravý sbor podle Božího záměru. Návrat domů, Praha 2005) nám klade závažné otázky po misijním poslání našich sborů a stanic. Církev jako lodička se nemá jen kolébat na vlnách, ale ani nemá plout podle momentálního větru doby. Církev má mít svůj misijní cíl podle zjeveného Božího záměru. Stále se zdá, že ve většině sborů je jasný misijní cíl považován za zbytečnou přítěž. Samozřejmě, že je zde historický a kulturní rozdíl mezi Warrenovou Kalifornií a naší Střední Evropou. Pokud ale jdeme po principech, potom se v mnohém můžeme shodovat se sbory v nejrůznějších zemích světa.
Co je Božím záměrem pro církev v naší zemi? V čem jsou základy zdravého sboru? Komu sloužíme? Jakou misijní strategii budeme rozvíjet? Čím přitahoval lidi Pán Ježíš a čím je přitahujeme, případně odpuzujeme my? Jak zvěstovat věřícím a jak je vyučovat? Jak zvěstovat těm, kteří Krista ještě neznají? Jak citlivě utvářet bohoslužbu, aby pomáhala lidem do Boží blízkosti? Jak budovat živý a fungující sbor? V Novém zákoně se píše o budování Kristova těla - církve.
V Církvi bratrské je nyní mnoho mladých kazatelů, vikářů, ale také členů staršovstev. Nemají ještě mnoho zkušeností s budováním sboru. Problémů ale nejsou ušetřeni ani ti, kteří už řadu let slouží. Boží principy stavby se nezměnily, ale velmi se změnil materiál. Lidé dnes vnímají evangelium jiným způsobem než před lety a není snadné ve sborech kázat, vyučovat a komunikovat tak, abychom mohli společně sdílet Boží slovo a duchovní zkušenosti. Sloužíme lidem žijícím často v jiné kultuře, než je naše vlastní. Nesmíme si idealizovat minulost, ale je třeba přijmout výzvu dnešní multikulturní společnosti. V tom se podobáme zahraničním misionářům a naším vzorem a inspirací nám zůstává inkarnace Pána Ježíše Krista. Pán Ježíš Kristus miloval církev. Pro stavění sboru je důležité milovat církev jako Kristovo tělo. Pro církev platí mnoho zaslíbení ochrany a Božího požehnání. Milujeme to, co miluje Ježíš? On miloval církev. Z předsednické zprávy Pavla Černého pro konferenci Církve bratrské, Brno 10.-12.5.2007
Celý text předsednické zprávy: http://cb.cz/main/file/download/252/předsednická_zpráva_2007.pdf
|
Podobná témata
|
|
Re: Církev bratrská - cílevědomá církev? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 26. květen 2007 @ 13:50:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
///Jakou misijní strategii budeme rozvíjet?///
Co my máme co rozvíjet nějakou strategii? Pokud vím, tak generální štáb je v nebi, a ten už všechny skutky pro nás připravil ( Ef 2,10 ) v podobě své vůle. Stačí splnit podmínky pro její NAJITÍ ( Ř 12,1-2 ) a potom kráčet v jejích stopách. Ta vůle je již dávno hotová ( Žd 4,3 ) a připravená pro každého.
My však cheme vytvářet raději něco svého, než Božího, že? Jsme asi moudřejší než Bůh... Bůh asi potřebuje od nás poradit, že? Potřebuje asi naše marketingové metody a management...
Ach, jak je to k smíchu...
A navíc je to cesta, kterou vede Antikrist, cesta našeho JÁ.
|
Re: Re: Církev bratrská - cílevědomá církev? (Skóre: 1) Vložil: Sackett v Pondělí, 28. květen 2007 @ 14:31:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Gregory, rád bych se Tě zeptal, jestli jsi tu knihu četl? |
]
Re: Re: Re: Církev bratrská - cílevědomá církev? (Skóre: 1) Vložil: StoryKeeper v Pondělí, 28. květen 2007 @ 16:06:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co sa tyka cielavedomeho zivota a cirkve atd., ich najvacsim problemom je to, ze nesleduju Bozie ciele ale ludske, na ktore nasledne aplikuju svetske metody. To co ponuka Rick Warren, Bill Hybels, Bruce Wilkinson je prebalene ucenie R. Schullera o SEBAUCTE, SEBALASKE, USPECHU, NAPLNENI SVOJHO SNA, CIELA, atd. Dolezite je vsimnut si najma predponu SEBA... (aby sme poznali pre koho je toto "evanjelium" urcene ...).
Zopar odkazov na kritiku Warrenovych knih: http://www.wayoflife.org/fbns/rickwarren-judgenot.html http://www.feasite.org/Foundation/fbcAnalysis.htm http://cicministry.org/berean.php http://www.svchapel.org/Resources/Articles/read_articles.asp?id=1 http://www.mvt.sk/hbv/nekriticky_obdiv_cloveka_pdl.html http://www.mvt.sk/hbv/pdl_ponizovanie_pravej_podstaty_Boha.html
a mnostvo inych ...
Warren vo svojich knihach pouziva zavadzajuce (volne, parafrazovane) preklady biblie, a pouziva slovo Bozie ako sa mu zachce, na potvrdenie svojich humanisticko-psychologickych nazorov. Bez problemov v PDL cituje katolickych mystikov - univerzalistov, clenov hnutia New Age, a pod. Sice nie priamo ako Schuller, ale aj Warren sa snazi vo svojom uceni postupne presadzovat univerzalimus (vsetky nabozenstva vedu k jednemu cielu). Podporuje mysticimus, meditacie, krestansku jogu, anticke labyrinty, atd. Co sa tyka navaznosti na Schullera nik z vyssie spominanch osob sa k tomu otvorene nehlasi, ale kto si da tu pracu porovnat ich posolstvo s posolstvom Schullera moze najst nielen rovnaku filozofiu, ale aj doslovne prevzate citaty. To, ze sa na Schullera priamo neodvolavaju svedci len o ich necistych zameroch, presadit to iste, co uz od Schullera nie je prijatelne.
A co vlastne propaguje Schuller? Uvadzam zopar citatov (vacsinou z knih Zvadzanie krestanstva, Oklamany so zamerom):
Pavlovo inšpirované prehlásenie „ale vzdal sa hodnosti, vzal na seba podobu služobníka … (a) ponížil sa a bol poslušný … do smrti na kríži.“ F 2:7,8 je dnes vysvetľované Robertom Schullerom v kontexte dnešného na úspech orientovaného sveta v tomto význame: „Ježiš poznal svoju hodnotu, jeho úspech sýtil jeho sebaúctu … On trpel na kríži aby posvätil svoju sebaúctu. A on niesol kríž aby posvätil tvoju sebaúctu. A kríž posvätí cestu tvojho ega (tvojho ja).“
Ďalší citát Roberta Schullera: „Osoba sa ocitne v pekle, keď stratí svoju sebaúctu.“
---
Schuller je často považovaný za „najznámejšieho TV kazateľa“, a jeho „evanjelium úspechu“ je akceptované a kázané mnohými náboženskými vodcami. Čo považuje Schuller za zlé na starom evanjeliu? Hoci Pavol napísal „Ježiš Kristus prišiel na svet, aby spasil hriešnikov“ 1Tim 1:15, a Kristus sám povedal, že prišiel volať „hriešnych kajať sa“ L5:32, Robert Schuller napísal: „Nemyslím si, že by niečo iné bolo vykonané v mene Krista a v mene kresťanstva, čo by sa ukázalo viac deštruktívne pre ľudskú osobnosť, a teda kontraproduktívne pre evanjelizačné podujatia, ako často hrubý, neotesaný a nekresťanskou stratégiou poznačený pokus varovať ľudí pred ich strateným (zblúdeným) a hriešnym stavom.“
---
Komentar:
Ak by Mojžiš žil dnes, nehovorilo by sa o ňom, že si vybral „radšej znášať protivenstvo s ľudom Božím“ Žid 11:25, ale že si vybral „trpieť bohatstvo, úspech a popularitu s Božím ľudom“.
Zvyklo sa hovoriť, „A všetci, ktorí chcú pobožne žiť v Kristovi Ježišovi, budú prenasledovaní“ 2 Tim 3:12, ale dnes sa hovorí, „Tí, ktorí žijú pobožne budú uznávaní a úspešní vo svete“.
---
Paul Yonggi Cho, ktorý vedie najväčší zbor na svete s asi 400 000 členmi učí „pozitívne myslenie, pozitívne hovorenie, pozitívnu vizualizáciu“, ktoré sú údajným kľúčom k úspechu. Bez preháňania hocikto si (ho) „môže vyformovať“ a vytvoriť do fyzickej reality tým, že si „vytvorí živý obraz v mysli a zameria sa naň“.
„Objavil som moc dynamickej dimenzie modlitby, ktorá prichádza cez videnie uzdravenia - vizualizáciu skôr ako sa stane. Nesnaž sa to pochopiť (!!) - preži to (!) a uvidíš, že to funguje. Ja som to poznal.“
(Robert Schuller, Úvod ku knihe Yonga Cho, Štvrtá dimenzia)
---
„Večná Kreatívna Sila vesmíru, ktorú voláme Boh môže záchvátiť tvoje bytie a dať ti vieru v seba samého, sebaúctu, sebalásku, sebaistotu! Bez nej - si stratený na dne, s ňou – si neporaziteľný!“
Robert Schuller, Objav svoje možnosti (1978)
---
Ako sa panteizmus New Age (clovek Bohom) siri v krestanstve:
„Biblia hovorí: On vládne nad všetkým, a je všade a vo všetkom“. Rick Warren, „Život s jasným cieľom“, 2002
„Áno, Boh je nažive a On je v každej jednotlivej ľudskej bytosti.“ Robert Schuller, November 9, 2003, Hodina vplyvu (moci)
„Boh je v každom človeku a vo všetkom.“ Bernie Siegel, Predpisy pre život, 1999 (jeden z vodcov New Age)
Poznámka: Warren použil zavádzajúci citát z prekladu Biblie New Century Version. Štandardný predklad King James Bible však múdro, v závislosti na kontexte, vysvetľuje, že slovo all (všetko) sa vzťahuje k Telu Kristovmu, nie k všetkému vo svete!
---
A na zaver komentar:
"Zvádzanie (kresťanstva) je prekvapivo jednoduché. Nejedná sa o evidentný frontálny útok zo strany súperiacich náboženských presvedčení. To by bolo rázne odmietnuté. Namiesto toho to prichádza k niektorým kresťanom pod rúškom techník na vytvorenie viery pre získanie duchovnej sily a prežitia zázrakov, a k iným ako seba-zdokonaľujúce psychológie pre plné realizovanie ľudského potenciálu, ktoré sú vnímané ako vedecké pomôcky pre úspešný kresťanský život.
Čo svetský svet nazýva silou mysle (mind power), si veľa kresťanov pletie s vierou. Podobne, neosobná „Sila“ (Force), na ktorú sa okultisti odkazujú ako na Univerzálnu myseľ alebo Prírodu, je naivne akceptovaná veľkým množstvom ako kresťanov, tak aj nekresťanov, ako iba iný spôsob odkazovania sa na Boha, hoci v skutočnosti je to náhrada za Neho.“
Rôzne techniky typu zaoberajúce sa silou mysle, sú dnes už vo verejnosti všeobecne rozšírené a vyvíjané na základe rôznych psychologických metodológií. Tieto sú vyučované nielen vo všeobecne známych kultoch podporujúcich tézu „myseľ nad realitou“ ako Scientológia, Forum, Lifespring, a Silva Mind Control (Silvova metóda riadenia mysle), ale sú štandardnou súčasťou dnešných PMA (Positive Mental Attitude - Pozitívny duševný postoj) kurzov motivácie a úspechu.
Schopnosť využiť techniku „myseľ nad realitou“ (mind over matter) už viac nie je považovaná za niečo čudné alebo okultné, ale je dnes vyučovaná ako časť prirodzeného, normálneho a neobmedzeného ľudského potenciálu, ktorý môže zažiť každý kto nasleduje údajne neomylné „zákony úspechu“.
„Hľaďte, aby vás niekto nestrhol mudráctvom a prázdnym mámením podľa ľudského podania, podľa živlov sveta, a nie podľa Krista, …“ Kol 2:8
„Ale keď príde Syn človeka, či nájde vieru na zemi?“ L 18,8
|
]
|
|
|
|