 |
Právě je 125 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy gregorios777
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 126228873 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Z internetu: Kdo je nám blíž?....
Vloženo Pondělí, 08. září 2008 @ 01:35:51 CEST Vložil: Olda |
poslal vassil Někteří se domnívají, že Maria a svatí jsou nám blíž než Bůh
Podle Louise Evelyho
Mnozí lidé také věří, že to, co by nedostali od Boha, mohou dostat od
Panny Marie nebo od svatých. Domnívají se, že těmto světcům jsou blíž
než Kristu a že je tito zprostředkovatelé lépe chápou a víc milují než
Bůh. Jako by nám ale někdo mohl být nakloněn víc než Otec! Jako by nám
nějaký tvor mohl rozumět lépe než Stvořitel! Jako by byl Kristus
neudělal dost, aby se nám přiblížil!
Za takovou úctu ke svatým a k Panně Marii platíme ochuzením představy,
kterou jsme si vytvořili o Bohu. Když se tito křesťané modlí ke svatým,
jejich modlitby se odečítají od těch, které směřují k Bohu. /Modlí se
ke svatým na úkor modliteb k Bohu./ Tito křesťané uskutečňují paradox,
že odnímají Bohu to, co on sám bez ustání dává svým světcům.
Zdá se, že knihy a kázání o Marii mají tendenci přehánět. ... "Marie je
téměř božská", "její moc je téměř neomezená", "dosahuje k hranicím
božství". Tento sloh dráždí čtenáře nebo posluchače, kteří vidí jasně.
Není pravda o Marii dost krásná, že se musíme domnívat, že je třeba v
její chvále přehánět?
Je dobře prohlásit, že Bůh je sám Bůh. Je dobře vyvyšovat jeho moc a
jeho dobrotu nad tytéž vlastnosti všech tvorů. Nikdo nás nemiluje víc
než Otec. Vše, co je v Marii a ve svatých dobrého, zcela se jim dostává
od Boha a všechno to je v Bohu nekonečně krásnější a vznešenější.
Svatí jsou mistrovské dílo Boží lásky.
Mistrovským dílem svatosti je Maria.
Nekonečný počet svatých nám dovoluje odhalit nekonečnou rozmanitost vynalézavé Boží dobroty.
V tom, co milujeme u svatých, není nic, co by nebylo z Boha, co by jim
nebylo Bohem dáno. ...Dějiny svatých jsou dějinami toho všeho, co Bůh
dokázal udělat z nízkosti a slabosti svých služebníků. Boha vidíme z
jeho svatých.
Není tedy možné si představit platné uctívání svatých, které by nebylo
opřeno o nadšenou a zbožnou úctu k Bohu. nemělo by žádnou cenu,
kdybychom upadali do extase před svatými proto, že jsme ztratili chuť
upadat do extase před Otcem.
***
(Podle knížky Krédo str.110-113, vydal Grantis)
http://ikarmel.cz/kniha/Kredo_GRA0002.html z blogu http://skatolic.signaly.cz/
|
Re: Kdo je nám blíž?.... podle Ježíše (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 09. září 2008 @ 12:28:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ´.... Za takovou úctu ke svatým a k Panně Marii platíme ochuzením představy, kterou jsme si vytvořili o Bohu....´, ale některé představy jsou děsivé a nenávistné. Bůh je tu bojovník za svůj národ, ale současně ničitel sousedů. Cituji pouze zpaměti: smrt novorozenců v Egyptu, aby jeho národ mohl odejít (nešlo to zařídit mírumilovněji, tak, že by srdce faraona bylo překonáno?). U některého z ´malých proroků´, snad u Micheáše je napsané, že Hospodin je silný, před ním jde pec ohnivá a za ním morové nakažení. Řekněme, byl by v Čechách úspěšný mezi lidmi takový bojovník? Místo lásky popel a síra? U Abraháma , Izáka a Jákoba byl Bůh dobrý. Problémy nastaly až s příchodem Mojžíše. Tam už dojde dokonce ke smrti těch, kteří mávali kadidelnicemi před Hospodinem. K jeho chvále, nebyla to modloslužba. Jen proroci jsou mírnější, tvrdí , že ´Bůh nechce smrti hříšníka, ale aby se obrátil a byl živ´. Díky bohu za ´ochuzení´ od těch nenávistných představ a za posuv k lidskému protějšku, jímž jsou lidé, kteří tyto smutné obrazy již překonali.. Když jsem více četl Starý Zákon, měl jsem dojem, že jedinou nadějí je Ježíš, ne nenávistný nepřítel pohanů. Ježíš také nazýval Boha dárcem všeho dobrého. Jestli všeho, tedy i pro pohany. Také zde se v tomto textu píše ´...Nikdo nás nemiluje víc než Otec...´. Ale to by se muselo dokázat, že ve Starém Zákoně je tak vnímaný, ne čekat až přijde Ježíš a podá nám zprávu, že Bůh je také dobrý (nebo samozřejmě jen dobrý). |
Re: Re: Kdo je nám blíž?.... podle Ježíše (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 09. září 2008 @ 13:32:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mk,
jaké to výčitky Bohu. Chceš radit, Bohu, aby některé věci řešil mírumiovně? Kdo jsi, prosím, že chceš radit Bohu? Věz, milý Mk, že Bůh je stále tentýž, včera, dnes a navěky. Není to tak, že Bůh Izraele byl "zlý" a Ježíš je oproti Němu "hodný."
Ježíš Kristus, je svojí přirozeností totožný s Bohem Izraele - kromě toho, že je Láska, že je plný milosti a pravdy, je také Spravedlivý. A nikdy neupředností svoji Lásku před svou svatostí, spravedlností, soudem a hlavně Slávou.
|
]
Re: Re: Re: Kdo je nám blíž?.... podle Ježíše (Skóre: 1) Vložil: runa v Úterý, 09. září 2008 @ 14:42:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | nehledě na to, že většina věcí , co Bohu vyčítá MK je důsledek lidských činů- prakticky se to táhne celou bibli-jakmile se lidé odvrátili od Hospodina přišli potíže- babylonské zajetí , egypt apodobně- a židé to hodně moc dobře vědí - o tom jsou proroci a zákon- navratte se k Hospódinu a bude se Vám dařit azse dobře- viz deuteronomium 28 kapitola.
|
]
Re: Re: Re: Re: Kdo je nám blíž?.... podle Ježíše (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 10. září 2008 @ 00:40:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Samozřejmě,
jestliže si kdokoli z nás myslí, že můžeme beztrestně hřešit, tak ať si přečte třeba 1Kor 10,1-22 nebo 1Kor 11,27-29.
Kdokoli si myslí, že Bůh Staré Smlouvy je JINÝ, než Bůh Nové Smlouvy - Ježíš Kristus, snad bude těmito pasáženmi vyveden z omylu.
|
]
Re: Re: Re: Kdo je nám blíž?.... podle Ježíše (Skóre: 1) Vložil: ares v Čtvrtek, 11. září 2008 @ 14:48:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ptáš se Mk kdo že je... Mě připadá, že on je obraz spravedlivého Jóba a ty s Runou jste obraz Jóbových přátel :-) |
]
|
|
Re: Kdo je nám blíž?.... zajisté Bůh Otec (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 12. září 2008 @ 01:02:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Je rozdíl mezi Bohem jak je a mezi obrazem Boha, jak ho vytvořili lidé.
Za doby Téracha, Abraháma, Izáka a Jákoba byl Bůh dobrý k nim a nebojoval s jinými.
Od časů Jozue je tu představovaný Bůh bojovník. Ale u Abraháma Bůh nebojoval, ještě se dal přemlouvat od Abraháma aby ušetřil lidstvo, najde-li se deset spravedlivých (jak málo stačilo).
To je zřejmé. Bůh je jeden, lidé rozliční. V Ježíši se konečně objasňuje, že nemusíme zlořečit a zatracovat. V různých místech v SZ se najde zlořečení dost. Je jeden Bůh, rozliční lidé.
|
|
|
|
|