Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Klaudie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 247, komentářů celkem: 430101, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

martino
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116862108
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori
Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 19:30:27 CET Vložil: Olda

Z našich církví poslal Nepřihlášený

Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori, učitele církevního (1696-1787)

Sanchez i jiní popírají, že by bylo smrtelným hříchem, vloží-li muž svůj úd do úst ženy. Správnější je však názor kladný, poněvadž pro teplo je tu veliké nebezpečí sebeprznění. Děje-li se to však jen zběžně a činí-li tak muž jen proto, aby se vzrušil pro přirozenou soulož, pak to někteří otcové církevní omlouvají.

Manželství jest svátostí mezi křesťany, jímž si vzájemně dávají muž a žena svá těla k trvalému společenství za účelem plození dětí a jako prostředek proti chtíči.


Přirozený způsob soulože, je ten, že žena leží dole a muž nahoře, neboť tato poloha je vhodnější pro výlev mužského semene do ženské nádrže za účelem plození dětí. Nepřirozenou polohou pak jest, děje-li se soulož jiným způsobem, na př. v sedě, ve stoje, ze strany nebo ze zadu po způsobu zvířat, nebo leží-li muž dole a žena nahoře.
Manželská soulož v kostele není svatokrádeží jen v tom případě, že by byli manželé v nebezpečí nezdrženlivosti, nebo že by tam byli zavřeni delší čas, t. j. 10 až 20 dnů. dívání se na prsa, rámě a nohy ženy není těžkým hříchem, neděje-li se tak příliš dlouho. Muže, který se dívá delší čas na obraz nahé ženy, mohu jen ztěží zprostiti smrtelného hříchu, leda by se byl díval jen krátce a z velké vzdálenosti.


Někteří církevní otcové přitakávají názoru, že znásilněná dívka smí, aby zabránila početí, odstraniti mužské semeno, ale správnější je to popříti, neboť semeno ocitnuvší se jednou v mateřském lůně, jest pokojným jeho vlastníkem.
Odstraní-li je žena, dopouští se tím velké křivdy na lidském pokolení. Zato však smí, dodávám, znásilněné děvče se obrátiti, aby přerušilo soulož, i když při tom je nebezpečí, že bude zmařeno mužské semeno.
Soulož s mrtvou ženou není vlastně souloží, ani bestialitou, nýbrž sebeprzněním se sklonem k souloži.
Kněz smí i přes vlastní nebezpečí sebeprznění slyšeti zpověď ženy, nebo věnovati se studiu mé Theologia moralis.
Smrtelného hříchu se dopouští ta žena, jež odpírá soulož manželi, který ji žádá vážně a naléhavě. Odpírající však nehřeší, požaduje-li žádající neskromně, pokud to ovšem je možno bez vystavení jej nebezpečí nezdrželivosti. Právě tak nehřeší manželka, odloží-li soulož na krátkou dobu, totiž až na noc, je-li ovšem vyloučeno nebezpečí nezdrželivosti. Nesmí však po souloži, vykonané za dne, odepříti soulož za noci.
Manžel jest oprávněn požadovati soulož také v době menstruace, v době těhotenství, v době očisty po porodu, v době kojení, v době těžké nemoci a pokud nehrozí blízká smrt.
Zpovědník budiž udán, dráždí-li ženu k neřesti při zpovědi nebo bezprostředné po ní. Zpovědník nesmí se při zpovědi tázati ženy kde bydlí, je-li sama, nebo ji nabádati, aby jej doma očekávala; nesmí jí při zpovědi dáti list, jejž by měla čísti později a jež by ji sváděl k neřesti. Právě tak nesmí zpovědník při zpovědi, líbá-li mu žena ruku, dotýkati se jí neřestně rukama nebo nohama; právě tak je zapovězeno, aby zpovědník, přijde-li k němu žena a žádá jej, aby vyslechl její zpověď, ji hned sváděl k neřesti.
Zpovědník nebudíž vůbec udáván, jestliže po prosbě ženy, aby ji vyzpovídal, dá se s ní do řeči a svádí ji k neřesti teprve průběhem tohoto rozhovoru; jestliže zpovídaná odešla ze zpovědnice a zmizela jeho zraku; jestliže řekne při zpovědi: počkej chvíli, musím vyříditi důležitou záležitost a teprve pak ji vydráždí k neřesti, jestliže se dohodne s některou ženou, že se staví nemocná, aby oklamala služebné a povolala zpovědníka do svého bytu, aby zde dokonala hřích; jesliže vydrážděn k souloži tuto odepře a dopustí se jen neřestných hmatů.1)

Přeložili J.M. a E.L.

Použitá literatura:

1) Erotická revue II
, Torst: Praha, 2001.
http://www.odaha.com/odaha.php?f=SoulozManzelstviZpovedOnanie

"Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 09:10:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Manžel jest oprávněn požadovati soulož také v době menstruace, v době těhotenství, v době očisty po porodu, v době kojení, v době těžké nemoci a pokud nehrozí blízká smrt.

Tak tohle je už vrchol. Nejen, podle Bible je minimálně část z toho v přímym zákazu, ale jedná se tam i o ohrožení zdraví!!!!
Hlavně, aby se neukřivdilo nějaký spermijíčce či vajíčíčku, ale intimní potřeby žen, mnohdy degradovanejch na samohybnou nafukovačku asi nikoho nepálej.



Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1)
Vložil: Cernaveverka v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 15:38:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My veverky máme problém neb od přirozenosti souložíme odzadu, ale Církev nakazuje zepředu bříško proti bříšku..tak nyní padáme z větví, ale pro Víru je nutno přinášet oběti! Ať věčně žije památka Svaté Sluneční Praveverky jež nám zjevila věčné a spasitelné Pravdy Církve!



Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 11. listopad 2008 @ 14:40:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak priatelia, myslím, že články tohto typu by sa nemali uverejňovať. Páchne z toho až príliš snaha zosmiešniť za veľmi lacnú cenu... Iste sa dá na niečom akj zasmiať, ale treba si uvedomiť, že aj svútci, pokiaľ ide o mnohé veci, sú dieťaťom svojej doby. Vtedy veda nevedela o ľudskom tele a psychike to, čo vie teraz, a morálne názory v niektorých špecifických oblasitach sú závislá aj od poznania. Myslím, že podobné čosi by sa dalo nájsť v akejkoľvek cirkvi, ba aj v spoločenskom magazíne 17- 18. -19- storočia, že by sme sa zasmiali.



Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 11. listopad 2008 @ 17:45:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

No, mě vždycky zaráží, když se k otázce sexuality "fundovaně" vyjadřuje ten, který má žít v celibátu, tudíž se k tomuto nemá co vyjadřovat. Nic mu do toho není, co kdo dělá v soukromí. Spíš se tím, že to píše, sám vzrušuje. Takoví "radílci"jsou nejhorší.

Je to, jako bych se např. já vyjadřovala k tématu jaderné fyziky nebo kybernetiky. Pokud tomu nerozumím, nemám do toho co kecat. Jinak si koleduju o posměch.

Irena



Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori a jedenpotrat v Brazílii (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 28. březen 2009 @ 16:40:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článku Z internetu: Lze považovat absurdní a fanatické projevy za jediné pravé a svaté?
Vloženo Čtvrtek, 26. březen 2009 @ 17:26:30

se mluví o rozhodnutí a slovech biskupa ohledně přerušení nebo nepřerušení těhotenství znásilňované dívky.

Cituji: ´...V Brazílii je dobrovolný potrat zakázaný, výjimku tvoří těhotenství v důsledku znásilnění nebo ohrožení života matky...´. a také ´...Arcibiskup z Recife matku i všechny členy lékařského týmu, kteří se na zákroku podíleli, vyobcoval z katolické církve....´.
Porovnávám z jiného soudku, z článku:
Intimity: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori
Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:30:27
Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:30:27

Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:30:27
ve kterém je citát, kterýse sice netýká potratu, ale týká se nechtěného početí. :

Někteří církevní otcové přitakávají názoru, že znásilněná dívka smí, aby zabránila početí, odstraniti mužské semeno, ale správnější je to popříti, neboť semeno ocitnuvší se jednou v mateřském lůně, jest pokojným jeho vlastníkem.

Odstraní-li je žena, dopouští se tím velké křivdy na lidském pokolení. Zato však smí, dodávám, znásilněné děvče se obrátiti, aby přerušilo soulož, i když při tom je nebezpečí, že bude zmařeno mužské semeno.(konec citátu)
= k tomu : v učilištích se asi používá dosud ta kniha Morální teologie od Alfonsa, asi proto, že nikdo nenapsal novejší a nebo tlustší.

A tak se dodnes adepti kněžství učí o tom, jak se u znásilněné ženy to semeno stane ´´pokojným vlastníkem lůna ženy´´, ale mně to je asi podezřelé. Znásilnění není pokojná činnost, ale to nevinné semeno při tom se tam už dostalo, ono nic nezapříčinilo a tak tam má zůstat. Naproti tomu Alfons uznává, aby se dívka obrátil a tím zmařila uložení nebo setrvání semena.

Dokonce Alfons píše (opakuji ): ´...Někteří církevní otcové přitakávají názoru, že znásilněná dívka smí, aby zabránila početí, odstraniti mužské semeno, ...´
= úvaha : citoval biskup v Argentině jen Morální teologii od Alfonce i když je to autorita ze XVIII. století? Nebylo žádné modernizování? Papež Jan XXIII. zavedl zdnešnění (´aggiornamento´, to je přizpůsobení dnešku, ´giorno´ je den, možná zde i současnost), ale kdo se postará o to, aby se revidovaly názory advokáta Liquoriho z té doby jeho století?

Je možné, že se v Argentině prostě aplikovaly názory z té doby. A lidé nevědí to pozadí: Tlustá díla ze starší doby, jejich citování a současnost.




Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy