|
Právě je 593 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: ivanp rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116823306 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Přelom papeže Benedikta.
Vloženo Pátek, 13. březen 2009 @ 20:59:01 CET Vložil: Stepan |
poslal oko Apostaze místo dialogu.
"Ukaž mi, co nového přinesl Mohamed, a najdeme pouze věci zlé a
nelidské, takové, jako jeho příkaz šířit víru, kterou hlásal, mečem.“
Benedikt XVI. prolomil mlčení rozhodně a radikálně. Výše uvedená slova,
vyslovená na řezenské univerzitě, jsou sice citátem z císaře Paleologa
ze 14. století a papež se s nimi přímo neztotožňoval, ale připomněla
světu křesťanskou námitku vůči islámu. V porovnání s judaismem a
křesťanstvím Mohamed skutečně nic nového, nic dobrého nepřinesl.
Naopak, Mohamed se stal prorokem lži popírajícím Kristovo božství a spásu,
kterou dal světu skrze svou smrt a vzkříšení. Když se po přednášce v
Řeznu ozvaly v muslimském světě hlasy pobouření a došlo k prolévání
krve, papež samozřejmě ujistil muslimy o své upřímné úctě. Tak tomu
totiž skutečně je. Přestože se s muslimy neshodujeme, máme je v upřímné
úctě a dokonce je obdivujeme pro jejich věrnost hodnotám, které jsou i
pro nás důležité.
Nového postoje k islámu se papež ovšem nevzdal. Letos o velikonocích
Benedikt XVI. osobně, na očích tisíců lidí shromážděných v Bazilice sv.
Petra a milionů před televizními obrazovkami, udělil křest dosud
nejznámějšímu muslimovi v Itálii. Potvrdil tak, že navzdory tomu, co
říká Korán, každý má právo na změnu náboženství. To ale není všechno.
Když papež osobně přijal Magdího Alama do Církve, ukázal, že mezi
katolíky je místo pro takové lidi, jako Alam, jehož kritika islámu je
daleko radikálnější než u císaře Paleologa citovaného v Řeznu. Obraz
papežova vztahu k islámu doplňuje jeho promluva z 6. listopadu. Před
muslimskými intelektuály shromážděnými ve Vatikánu Benedikt XVI. bez
okolků potvrdil pravdu o Kristově božství a skutečnost, že Boží láska
se v Něm zjevila plným a konečným způsobem. Jinými slovy, že v dějinách
už není místo pro žádného Mohameda.
Tak začíná dialog.
Největším paradoxem celého tohoto příběhu je to, že právě
jednoznačný postoj Benedikta XVI. vedl k navázání dialogu. Právě vlna
pobouření, které vyvolala řezenská přednáška, přiměla 138 muslimských
intelektuálů, aby adresovali papeži a představitelům dalších
křesťanských vyznání list, v němž navrhli zahájit teologický dialog,
který by pomohl k lepšímu vzájemnému porozumění a poukázal na to, co
máme společné. Celý článek zde:http://www.eurabia.cz/Articles/2778-celem-k-islamu-katolicko-muslimske-forum-ve-vatikanu.aspx
|
Podobná témata
|
|
Re: Přelom papeže Benedikta. (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 13. březen 2009 @ 22:02:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zajímavý článek. Jen mě trochu zaráží, že autor opakovaně mluví o novém postoji papeže. Co se tím myslí.
Drobná faktická poznámka: Korán nikde neříká, že nelze opustit islám. Trest smrti pro odpadlíka je založen na jednom jediném (údajném) Mohamedově výroku, který ale není v Koránu. A i ten je nutno chápat v historickém kontextu. Korán jasně říká: "Nebudiž žádné donucování v náboženství (súra 3, verš 256)" A např. verš 4,137 připouští dokonce opětovné opuštění islámu. I další verše, které mluví o odpadlictví (2,217; 47,25-27; 5,54) nemluví o žádných světských trestech. Opuštění islámu je v nich samozřejmě chápáno jako negativní skutek. Světské tresty za odpadlictví jsou plodem tradice.
Ale papežova jednoznačného a jasného stanoviska si opravdu vážím. Díky za upozornění.
|
Re: Re: Přelom papeže Benedikta. islám v praxi (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 14. březen 2009 @ 01:22:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Praxe se liší. Tak jako zjevení andšla Mormona v Americe ukazovalo na novou církev mezi křesťany, ale později po usazení okolo Salt Lake byly dodržovány hlídky na hranicích, aby nikdo neodešel z území církve nepovoleně a to byla praxe. I v noci.
|
]
Re: Re: Re: Přelom papeže Benedikta. islám v praxi (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 14. březen 2009 @ 06:56:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Medzi islamom a katolicizmom je mnozstvo zaujimavych konexii a je mi velmi luto, ze viacero zamlciavanych dokumentov o tomto probleme nie je zial ani prelozenych ... Viem iba o jednom prelozenom, z tajnych dejin jezuitov: Vznik islámu Islám ve Španělsku Je mi luto vsetkych krestanov ktori naleteli lžiam, ze spojenim sa s katolicizmom by sme zastavili islamizaciu europy ... :-) Lukáš 11:18 Keď je teda i sám satan rozdelený proti sebe, akože obstojí jeho kráľovstvo?
Na koniec maly kviz. Uhadnite kto je toto:
|
]
Re: Re: Přelom papeže Benedikta. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 14:43:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Novost je skutečně v tom, že si uvědomujeme, že nemůže být dialog mezi náboženstvími, mezi křesťanstvím a islámem, ale nutně musí být dialog o podobách naší víry mezi křesťany a muslimy. O evangeliu nelze smlouvat, ale je třeba ho hlásat jasnou řečí. Je - li pro křesťana Ježíš Kristus Božím synem, nemůže být žádný kompromis mezi islámem, který ho má jen za jednoho z proroků.
súra 4:137 odpadlictví odsuzuje jako špatný čin, vedoucí k zavržení. Věru ti, kdož uvěřili a potom se stali nevěřícími a znovu uvěřili a
opět se stali nevěřícími a pak ještě zvětšili nevěrectví své, těm Bůh
věru nemůže odpustit a nepovede je správnou cestou.
2:217 Byl účelově "seslán" na omluvu loupežného přepadávání karavan muslimy během posvátného měsíce (kdy všichni v krajině dodržovali klid zbraní). Zvláštní povolení Alláhovo bylo potřeba pro uklidnění svědomí zbožných muslimů.
Dotazují se tě na posvátný měsíc
a na bojování v jeho průběhu. Rci: „Bojovat v něm je hřích těžký, avšak
odvracet od stezky Boží, nevěřit v Něj a v Mešitu posvátnou a vyhánět
obyvatele jejich z ní je ještě těžší hřích před Bohem; svádět od víry
je horší než zabíjet. Nevěřící nepřestanou proti vám bojovat, dokud vás
neodvrátí od náboženství vašeho, budou-li toho schopni. Pro ty z vás,
kdož od náboženství svého odpadnou a jako nevěřící zemřou, marné bude
jejich konání na tomto i onom světě - ti ohně obyvateli se stanou a
nesmrtelní v něm budou.
Veškerý život muslima je určován náboženským právem "šaría", který vychází z Koránu, "Síry" - života Mohameda, popisovaného v "hadítech". Právě ze súry 2, áji 217 se opírá také právní názor všech čtyř hlavních islámských škol. Odpadlý muslim svým příkladem svádí jiné muslimy k odpadnutí od islámu ( svádět od víry
je horší než zabíjet. ) a je menším zlem ho zabít.
Nižšie sú klasické texty z každej zo 4 právnych škôl:
Al-Hanafiyyah
Imam al-Marghinaaniy povedal: „Ak sa moslim, nech nás Alah od toho
chráni, odvráti od islamu, je potrebné predstaviť mu náboženstvo
islamu. Ak má akékoľvek pochybnosti, je treba ich objasniť.. a mal by
byť držaný pod dozorom počas 3 dní.Ak sa vráti k islamu, musí byť
prepustený, inak bude popravený.(Al-Hidaya)
Allamah Ibn ‘Aabideen povedal:„Dobre si všimnite!Je jednomyseľné, že
odpadlík od islamu musí byť popravený“ (Rasaa’il Ibn Aabideen)
Al-Maalikiyyah
Imam Maalik povedal:„Ten, kto odpadne od islamu k inému náboženstvu a
bude odhalený, bude požiadaný, aby sa zo svojho činu kajal.Ak sa nebude
kajať, musí byť popravený.“(Al-Mu’atta lil Imam Maalik)
Al-shaafi’iyyah
Imam al-Shaafi’iy povedal:„Ten, kto odpadne od islamu nebude ponechan
osamote, buď sa vráti k islamu, alebo bude popravený.“(Kitab al-Umm)
Al-Hanaabilah
Allamah Ibn Qudaama al-Hanbaliy povedal: „Všetci učenci sú jednomyseľný
v tom, že odpadlík musí byť popravený.“(Al-Mughniy s Sharh al-Kabir
Diel.10 str.74 Dar al-Kutub al-Ilmiyyah Bejrút)
Z vyššie uvedeného je jasné, že v islame nie je žiadna voľnosť ohľadom
popravy odpadlíka od islamu.
A Alah Najvyšší vie najlepšie
Mufti Ebrahim Desai
súra 3, verš 256 je účelově zneužíván muslimy k propagandě. Využívají u evropanů neznalosti islámu a praktikují tzv. "takíju". Islám povoluje lhát, je li to výhodné pro islám. Skutečný smysl veršů Koránu se vykládá jen pomocí tafsírů. Kdo by sám vykládal Korán a dospěl ke správnému výkladu, i v tom případě chyboval.
Smysl 3:256 odráží konkrétní historickou situaci, kdy židovské vdovy měly povinnost (učinily slib) , že židovské dítě vychovají v židovském náboženství. Tímto veršem byly závazku zbaveny. Verš 256 má totiž dvě části!, muslimy se často uvádí jen ta první. Skutečný smysl je tak posunut jinam.
Nebudiž žádného donucování
v náboženství! A již bylo jasně rozlišeno správné vedení od bloudění!
Ten, kdo nevěří v Tághúta a věří v Boha, ten uchopil se rukojeti
spolehlivé, jež nikdy se neutrhne. A Bůh je slyšící, vševědoucí.
Skutečný smysl tohoto verše je tedy ten, že nikdo nemá bránit v přijetí islámu. Odpadnutí od islámu vůbec neřeší, ani nepřipouští (A již bylo jasně rozlišeno správné vedení od bloudění!).
|
]
Re: Re: Re: Přelom papeže Benedikta. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2009 @ 14:47:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | překlep: súra 2:256
|
]
|
|
|
|