Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 339, komentářů celkem: 430022, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116726274
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdy slavit letos Velikonoce?
Vloženo Čtvrtek, 28. březen 2024 @ 13:44:49 CET Vložil: Tomas

Ekumenismus poslal magdalena07

Přátelé,
Letošní svátky obětování beránka - vyjití z Egypta Židé slaví od 23.-30.dubna. 
Mesiánští Židé budou si připomínat Ježíšovu oběť ve stejné dny 
Pravoslavné církve slaví pesach společně s židovskými svátky
Ostatní církve slaví Velikonoce od 29.března.-1.dubna
Jsou to ale svátky jara a rovnodennosti se zajíčky, vajíčky a s pomlázkou , ale Ježíšovu oběť a slavné zmtrvýchvstání bychom si měli připomínat společně s mesiánskými Židy, pokud ovšem …už nemáme každý den jako sváteční , když víme ,komu patříme a kdo je náš Pán a Král
Halelujah
_________________
Magdalena


"Kdy slavit letos Velikonoce?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

POŽEHNANÉ VELIKONOCE VŠEM KŘESŤANŮM (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 28. březen 2024 @ 13:52:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
VELIKONOČNÍ ÚVAHA 2017 [notabene.granosalis.cz] [notabene.granosalis.cz]

ecr




Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 28. březen 2024 @ 18:25:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zase neznalost. magdaleno doplň si křesťanské znalosti. 



Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 29. březen 2024 @ 08:24:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemáme mít každý den svateční, ale podle Boha máme mit svátek pravidelně jen a pouze sedmý den v sobotu. 



Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Sobota, 30. březen 2024 @ 12:08:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatímco naše tělo pracuje, v naší duši je svátečně uklizeno, protože On nás zbavil nánosu špíny, které jsme vlastními silami nebyli schopni odstranit…
Takže pro Boží lid i pracovní den mûźe být dnem radosti, … “bez přestání se radujte” doporučuje apoštol  Pavel


]


Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 29. březen 2024 @ 10:02:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katoličtí kněží leží v kostele na Velký pátek na zemi a modlí se k Ježíši (namísto aby se modlili k jedinému pravému Bohu Otci):

https://primanapady.cz/clanek-32993-velky-patek-je-dnem-velkeho-smutku-ale-i-den-magicky#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=djYgYdSg3ih-202403290910&dop_id=27303113#mce_temp_url#

Tak prádlo je už vyprané a visí venku :).





Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 30. březen 2024 @ 07:13:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pro mne spíše tak nějak důležitější ten fakt a význam Velikonoc, než samotné datum...

Mít Velikonoce v srdcích trvale - v tom vidím ideál a radost, štěstí.



Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 30. březen 2024 @ 14:18:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nemáme slavit (židovské) velikonoce, tzn. Pesach - to je židovský svátek.

Pán Ježíš Kristus ustanovil při svých posledních Velikonocích Jeho, tj. Pánův stůl s Památkou Večeře Páně, abychom si Jej připomínali a zvěstovali Jeho smrt, dokud nepřijde, jedením chleba a pitím z kalicha požehnání Jeho krve v podobě vína, abychom v sobě měli Život, Jeho Život a tímto životem žili. Věřící z pohanů nemohou a nemají slavit židovský svátek.



Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 08:50:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
👍 Naprosto správně, křesťané ať slaví co je jejich. K oslavě židovského svátku Pesach křesťané nejsou způsobilými.


]


CO JE VÁM ŽIDŮM, DO SVÁTKŮ KŘESŤANŮ ??? (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Úterý, 02. duben 2024 @ 11:42:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
CO JE VÁM ŽIDŮM, DO SVÁTKŮ KŘESŤANŮ ???

PROČ STÁLE OTRAVUJETE, A VAŠÍM PŘEKONANÝM NÁBOŽENSTVÍM NÁS OBTĚŽUJETE ???

STEJNĚ TÍM NA VĚCI NIC NEZMĚNÍTE !!!

NEVNUCUJTE SE !!!


ecr


]


Do křesťanských Velikonoc nám nic není. To křesťané se serou do Pesachu. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 15:06:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jste idiot, BA ekrazit redifon, jen idiot.
Nestažte se převracet.
To křesťané se s e r o u do Pesachu.

Na Vaše idiotská tvrzení jsem už odpovídal v jiném vláknu, kde jste už nezareagoval, BA ekrazit redifn idiot.
Tak abyste se neschovával, že to nějak zajde, kopíruji zde:

>>Urážíte mne bez příčiny, vážený pane. Nadáváte mi proto, že nečtu Starý Zákon.<<

Ale kdepak. Neurážím Vás, BA redifon ekrazit. Nazývám Vás idiotem, protože jím prostě jste. A taky antisemitou a antijudaistou. To není urážkou Vás, jen pojmenovaním kým vskutku jste. A nikoliv bez příčiny. Nevím, co čtete, ale Tóru jistě ne a ani Neviim a Ketuvim.

>>Já tvrdím, že judaisté se zcela explicitně nacházejí mimo půdu STARÉHO ZÁKONA – jímž se tak vehementně ohánějí!!!<<

Tvrdit si můžete pro sebe i Vám podobné cokoli jen chcete. Třebas i to, že je nějaký starý a nový zákon. Tóra je však jedna a nikoliv stará či nová, ale jediná jedna a je věčná. A my zbožní Židé nestojíme na nějaké půdě křesťanského starého či nového zákona, to je jejich vlastní věc, ale Tóra je nauka nám daná Hašem Elokeinu, boruch hu uvoruch šemo. Nám a žádnému jinému národu.

>>Sám Starý Zákon, vás, Židy, usvědčuje z nevěry. <<

Ale jistě a mnohokrát se tak stalo, že jsme nebyli věrni a jednali jsme, jak se nám zachtělo a sešli z cesty Tóry a byli nevěrni, nejednali podle ní. Ovšem do toho Vám pohanům je takřka nic, protože jste nikdy nikdy Tóru nedostali, abyste v ní žili a aby byla Váš život. A také jste nikdy nevzali na sebe její jho dobrovolně natož z donucení. My jsme ji přijali dobrovolně nejen s požehnáními, ale i s prokletími, jako životní náplň pro náš národ, se vším všudy.Takže Vaše soudy jsou jako soud toho, kdo žije mimo zákonnou nauku, nedrží se ji ani dobrovolně natož jako životní závazek, a dokonce prohlašuje zvenčí, že Tóra je zastaralá a zanikla s příchodem jakéhosi syna záhuby, který se měl za boha, ač nikdy v životě se Tóra na něho nevztahovala a nikdy se jí také neřídil, aby byla jeho žitím.

>>Tedy izraelská bohoslužba, s entitami velekněz, chrám a oběť,  trvá jednou provždy. Proto nemohla zaniknout se zničením jeruzalémského chrámu. Kdyby Židé skutečně věřili Hospodinu, pak by se Ho tázali, kde je NYNÍ velekněz, chrám i oběť.<<

Dost idiotská tvrzení s idiotským dotazem.V Tóře nikde není psáno, že bejt hamikdaš (chrám) bude stát věčně bez přestávky a nikdy nebude zničen, rozbořen. A taky byly doby, kdy nebyl bejt hamikdaš, ale byly přinášeny korbanot (oběti) pod širým nebem a dokonce nikoliv v Jerušalaim. A taky byly doby, kdy nebyl kohen gadol (velekněz), ale byly přinášeny korbanot.Celé Vaše tvrzení je bez znalostí, vědění, bez poznání Tóry, a Váš dotaz je tím absurdní v samé podstatě.

Žid znalý Tóry ví, že až od první výstavby bejt hamikdaš (chrámu v Jerušalaim) začal závazně platit tento příkaz (Dt 12):

10Ale až přejdete Jarden a usadíte se v zemi, již vám Hospodin, váš Bůh, přiděluje dědictvím, dá vám pokoj ode všech vašich nepřátel kolem a můžete bydlit v bezpečí. 11(Druhý volaný) Bude to místo, které Hospodin, váš Bůh, zvolil, aby tam usídlil své jméno, tam budete přinášet vše, co vám přikazuji, své celooběti a dobrovolné oběti, své desátky a příspěvky z výnosu svých rukou a všechny své vybrané dary, které Hospodinu slíbíte. 12Tam se budete radovat před tváří Hospodina, svého Boha, vy, vaši synové a vaše dcery, vaši otroci a vaše služky a Levi ve vašich branách, protože nemá s vámi podíl a dědictví. 13Střež se obětovat své celooběti na libovolném místě, které vidíš! 14Dělej, jak ti dnes přikazuji, a obětuj své celooběti pouze na místě, jež zvolil Hospodin v jednom z tvých kmenů!

Zde je zcela jasně napsáno, že se nesmí porážet a přinášet korbanot (dary přiblížení) jinde, než bejt hamikdaš (chrámu) postaveném nikde jinde než v Jerušalaim na tzv.chrámové hoře, tedy tam, kde jej první vystavěl král Šlomo (Šalamoun) a kde určil Hašem, boruch hu uvoruch šemo, jeho otci králi Davidovi. Tento příkaz je stále závazný a to místo stále jediné, kde bejt hamikdaš (chrám) může stát a postaven znovu taky bude, tak jako se stalo i babylónském zajetí, když se znovu usadil Jisrael ve své zemi a měl pokoj od nepřátel. To byl také důvod, proč nemohl vystavět chrám král David, protože Jisrael neměl pokoj od svých nepřátel, kdežto za panování jeho syna to už šlo. A tak i bude znovu.

Že bejt hamikdaš může být za jistých okolností zničen a rozbořen nepřáteli, je zřejmé a jasně napsáno zde (1Kr 9):

1I stalo se, když Šalomoun dostavěl Hospodinův dům, královský palác a všechno, co si Šalomoun přál a chtěl učinit, 2že se ukázal Hospodin Šalomounovi podruhé, jako se mu ukázal v Gibeónu. 3Hospodin mu řekl: Vyslyšel jsem tvou modlitbu a tvou úpěnlivou prosbu, kterou jsi prosil přede mnou o smilování: Posvětil jsem tento dům, který jsi postavil, aby tam bylo mé jméno navěky. Mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny. 4A co se tebe týče, jestliže budeš přede mnou chodit, jako chodil tvůj otec David s bezúhonným srdcem a v přímosti, budeš činit všechno, co jsem ti přikázal, a zachovávat má ustanovení a má nařízení, 5navěky upevním tvůj královský trůn nad Izraelem, jak jsem řekl tvému otci Davidovi: Nebude ti vyhlazen muž z izraelského trůnu. 6Jestliže se však vy a vaši synové ode mě odvrátíte, nebudete zachovávat mé příkazy a má ustanovení, která jsem vám předložil, ale půjdete a budete sloužit jiným bohům a klanět se jim, 7vyhladím Izrael z povrchu země, kterou jsem jim dal, a dům, který jsem posvětil pro své jméno, od sebe odvrhnu. Izrael se stane pořekadlem a posměškem mezi všemi národy 8a tento dům se stane sutinami. Každý, kdo bude procházet kolem něj, se zhrozí, podiví a zeptá se: Proč tohle Hospodin této zemi a tomuto domu provedl? 9A bude se odpovídat: Protože opustili Hospodina, svého Boha, který vyvedl jejich otce z egyptské země, chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili jim, proto na ně Hospodin přivedl všechno toto zlo.

A že může a bude taky znovu vystaven bejt hamikdaš, zase zde (Za 1):

12Hospodinův anděl promluvil a řekl: Hospodine zástupů, jak dlouho nebudeš mít slitování s Jeruzalémem a s judskými městy, na nichž je tvé rozhořčení po sedmdesát let? 13Hospodin andělovi, který se mnou mluvil, odpověděl slova dobrá, slova útěšná. 14Anděl, který se mnou mluvil, mi řekl: Volej: Toto praví Hospodin zástupů: Horlím pro Jeruzalém a pro Sijón velkou horlivostí. 15Ale převelice se hněvám na sebejisté národy. Když jsem se trochu rozhněval, oni napomáhali ke zlu. 16Proto takto praví Hospodin: Navrátím se do Jeruzaléma se slitováním, zbuduji v něm svůj dům, je výrok Hospodina zástupů, a nad Jeruzalémem bude natažena měřící šňůra. 17Znovu volej: Toto praví Hospodin zástupů: Znovu budou má města přetékat dobrem, Hospodin znovu potěší Sijón, znovu vyvolí Jeruzalém.

To bylo dosud ohledně korbanot (darů přiblížení, pro křesťany obětí), kam mohou být jen přinášeny a kde prováděny, také ohledně bejt hamikdaš (chrámu), kde, kdy a za jakých okolností může být (znovu) vystaven, ale také může dojít k jeho zboření.

A ohledně kohen hagadol (velekněze). Ten může sloužit s ostatními koheny a levity jen bejt hamikdaš a předkládat a porážet korbanot také pouze tam, zcela logicky. A to ten syn záhuby Ješu nikdy nejenže nebyl a není, ale také nikdy tak neučinil v bejt hamikdaš ani v jeho nádvoří.

Aby kohen hagadol mohl vysluhovat v bejt hamikdaš a i ostatní a také lid přinášet své korbanot musí být všichni, tedy celý národ očištěni kulticky tzv.vodou odluky (Nu 19):

2„Toto je nařízení nauky, jež Hospodin přikázal, říkaje: Promluv k synům Jisraele, ať vezmou dokonale červenou krávu, na níž není vady a jíž dosud nebylo nasazeno jho. 3Dáte ji knězi Elázarovi, on ji vyvede mimo tábor a tam bude před ním zaříznuta. 4Kněz Elázar pak vezme na prst z její krve a sedmkrát z její krve stříkne směrem k čelu stanu setkání. 5Potom někdo tu krávu před jeho očima spálí, její kůži, její maso, její krev i obsah jejích vnitřností. 6A kněz vezme cedrové dřevo, yzop a červenou vlnu a hodí to do spálené krávy. 7Potom si kněz vypere své oděvy, své tělo vykoupe ve vodě, a když se vrátí do tábora, bude ten kněz do večera nečistý. 8I ten, kdo ji spaluje, vypere ve vodě své šaty, ve vodě vykoupe své tělo a bude do večera nečistý. 9Čistý muž pak sebere popel té krávy, uloží jej vně tábora na čistém místě a bude uschován pro obec synů Jisraele k přípravě vody odluky, je obětí za hřích. 10Ten, kdo sebral popel krávy, vypere své oděvy a je do večera nečistý, a vše následující buď věčným nařízením synům Jisraele a přistěhovalci, který se u vás usadil: 11Kdokoliv se dotkne mrtvého, nějaké lidské duše, bude po sedm dní nečistý! 12Hříchu se zprostí třetího dne a sedmého dne se očistí, a pokud by se třetího dne hříchu nezprostil, sedmého dne očištěn být nemůže. 13Kdokoliv by se dotkl mrtvého, duše člověka, který zemřel, a nezprostil se hříchu, poskvrnil by Hospodinův příbytek a taková duše bude vyťata z Jisraele, protože nebyl pokropen vodou odluky, bude nečistý, protože na něm lpí nečistota.


Ačkoliv jsou dodnes potomci kohenů, kteří se vyhýbají kultické nečistotě, pořád to znamená, že musí být takový nejprve potvrzen a pak očistit jiné, čímž se sám stane nečistým kulticky a musí být opět očištěn kulticky čistým knězem. Kdo bude pak vyvolen za kohen hagadol, je věc jiná a musí jít o kněze naprosto pozorného a věrného v Tóře.

Poslední věc, na kterou odpovím, je to, kdo postaví znovu bejt hamikdaš, a bude to prokázaný potomek krále Davida a z něho jeho syna krále Šlomo, tedy ze Šlomovy rodové linie (2Sa 7):

10Nachystám pro svůj lid Izrael území, zasadím ho, bude bydlet na svém místě a nebude se již třást. Bídáci ho nebudou již pokořovat jako na počátku, 11ode dne, kdy jsem ustanovil soudce nad svým lidem Izraelem. Dám ti odpočinek od všech tvých nepřátel. Hospodin ti oznamuje, že on postaví dům tobě. 12Až se naplní tvé dny a ulehneš se svými otci, dám po tobě povstat tvému potomku, který vyjde ze tvých beder a upevním jeho království. 13On postaví dům pro mé jméno a upevním jeho královský trůn navěky. 14Já budu jeho otcem a on bude mým synem. Když bude činit zlo, budu ho kárat lidskou holí a ranami lidských synů. 15Mé milosrdenství však od něj neodstoupí, jako jsem je odňal od Saula, kterého jsem před tebou odstranil. 16Trvalý bude tvůj dům i tvé království navěky před tebou, tvůj trůn bude navěky pevně stát.

(1Kr 5):16Šalomoun vzkázal Chíramovi: 17Ty víš o mém otci Davidovi, že nemohl postavit dům pro jméno Hospodina, svého Boha, kvůli válkám, které ho obklopovaly, dokud mu Hospodin nevydal nepřátele pod nohy. 18Nyní mi Hospodin, můj Bůh, dal odpočinek všude kolem, nemám protivníka ani žádnou zlou okolnost. 19Proto hodlám postavit dům pro jméno Hospodina, svého Boha, jak prohlásil Hospodin mému otci Davidovi: Tvůj syn, kterého dám namísto tebe na tvůj trůn, ten postaví dům pro mé jméno.

(1Kr 9):4A co se tebe týče, jestliže budeš přede mnou chodit, jako chodil tvůj otec David s bezúhonným srdcem a v přímosti, budeš činit všechno, co jsem ti přikázal, a zachovávat má ustanovení a má nařízení, 5navěky upevním tvůj královský trůn nad Izraelem, jak jsem řekl tvému otci Davidovi: Nebude ti vyhlazen muž z izraelského trůnu.

Křesťanská a zejména ta Vaše tvrzení jsou toliko idiotská, naprosto neznalá a nevzdělaná. Byla tu doba, kdy byl zbořen první Chrám a později po době bez Chrámu, beze služby knězů, bez přinášení darů obětí, postaven druhý Chrám. A ten křesťanský Ješu nebyl. A byla doba, kdy křesťanský Ješu měl být po smrti a druhý Chrám stál. Křesťanský Ješu nepocházel z rodu Davida krále, kde se linie počítá po otci a ne po matce, podobně jako u knězů - zde už vůbec nebyl potomkem nějakého kněze. A jeho prý oběť? Nic směšnějšího a nic více opovrženíhodného ani v judaismu nemůže být, než že by byla Hašem, boruch hu uvoruch šemo, přiveden člověk a zabit jako dar Hašem. A navíc - zcela mimo chrámové území, na zakázaném místě,... prostě křesťanská tvrzení jsou směšná a zcela mimo mísu.


Na ostatní Vaše idiotské směšnosti, BA redifon ekrazit, už ani nemá smysl reagovat dále.Tvrdit si můžete, co chcete, to jistě a idiotských čtenářů Vašich idiotských nesmyslů budete mít jistě mezi křesťany dost. Nakonec idiotství idiotovi přijde jistě jako moudrost.

Pa pa hlupáku.


]


Re: Kdy slavit letos Velikonoce? (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 08:47:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Předně slavíme Pesach a ne nějaké Velikonoce a pak letos od večera 22.dubna do večera 29.dubna v Erec Jisro'eil, v diaspoře se dnem navíc tedy do večera 30.dubna. Letos je v židovském kalendáři přestupný rok se 13 měsíci.
Nevykrádejte a slavte po vašem, co je vaše.



VY ŽIDÉ, KTEŘÍ NEDODRŽUJETE ANI SVŮJ STARÝ ZÁKON, NÁS CHCETE POUČOVAT ? (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Úterý, 02. duben 2024 @ 11:25:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
VY ŽIDÉ, KTEŘÍ NEDODRŽUJETE ANI SVŮJ STARÝ ZÁKON, NÁS CHCETE POUČOVAT ?

NA KŘESŤANSKÉM PORTÁLU ???


]


My zbožní Židé, dodržujeme a jednáme dle Tóry. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 15:01:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na Vaše idiotská tvrzení jsem už odpovídal v jiném vláknu, kde jste už nezareagoval, BA ekrazit redifn idiot.
Tak abyste se neschovával, že to nějak zajde, kopíruji zde:

>>Urážíte mne bez příčiny, vážený pane. Nadáváte mi proto, že nečtu Starý Zákon.<<

Ale kdepak. Neurážím Vás, BA redifon ekrazit. Nazývám Vás idiotem, protože jím prostě jste. A taky antisemitou a antijudaistou. To není urážkou Vás, jen pojmenovaním kým vskutku jste. A nikoliv bez příčiny. Nevím, co čtete, ale Tóru jistě ne a ani Neviim a Ketuvim.

>>Já tvrdím, že judaisté se zcela explicitně nacházejí mimo půdu STARÉHO ZÁKONA – jímž se tak vehementně ohánějí!!!<<

Tvrdit si můžete pro sebe i Vám podobné cokoli jen chcete. Třebas i to, že je nějaký starý a nový zákon. Tóra je však jedna a nikoliv stará či nová, ale jediná jedna a je věčná. A my zbožní Židé nestojíme na nějaké půdě křesťanského starého či nového zákona, to je jejich vlastní věc, ale Tóra je nauka nám daná Hašem Elokeinu, boruch hu uvoruch šemo. Nám a žádnému jinému národu.

>>Sám Starý Zákon, vás, Židy, usvědčuje z nevěry. <<

Ale jistě a mnohokrát se tak stalo, že jsme nebyli věrni a jednali jsme, jak se nám zachtělo a sešli z cesty Tóry a byli nevěrni, nejednali podle ní. Ovšem do toho Vám pohanům je takřka nic, protože jste nikdy nikdy Tóru nedostali, abyste v ní žili a aby byla Váš život. A také jste nikdy nevzali na sebe její jho dobrovolně natož z donucení. My jsme ji přijali dobrovolně nejen s požehnáními, ale i s prokletími, jako životní náplň pro náš národ, se vším všudy.Takže Vaše soudy jsou jako soud toho, kdo žije mimo zákonnou nauku, nedrží se ji ani dobrovolně natož jako životní závazek, a dokonce prohlašuje zvenčí, že Tóra je zastaralá a zanikla s příchodem jakéhosi syna záhuby, který se měl za boha, ač nikdy v životě se Tóra na něho nevztahovala a nikdy se jí také neřídil, aby byla jeho žitím.

>>Tedy izraelská bohoslužba, s entitami velekněz, chrám a oběť,  trvá jednou provždy. Proto nemohla zaniknout se zničením jeruzalémského chrámu. Kdyby Židé skutečně věřili Hospodinu, pak by se Ho tázali, kde je NYNÍ velekněz, chrám i oběť.<<

Dost idiotská tvrzení s idiotským dotazem.V Tóře nikde není psáno, že bejt hamikdaš (chrám) bude stát věčně bez přestávky a nikdy nebude zničen, rozbořen. A taky byly doby, kdy nebyl bejt hamikdaš, ale byly přinášeny korbanot (oběti) pod širým nebem a dokonce nikoliv v Jerušalaim. A taky byly doby, kdy nebyl kohen gadol (velekněz), ale byly přinášeny korbanot.Celé Vaše tvrzení je bez znalostí, vědění, bez poznání Tóry, a Váš dotaz je tím absurdní v samé podstatě.

Žid znalý Tóry ví, že až od první výstavby bejt hamikdaš (chrámu v Jerušalaim) začal závazně platit tento příkaz (Dt 12):

10Ale až přejdete Jarden a usadíte se v zemi, již vám Hospodin, váš Bůh, přiděluje dědictvím, dá vám pokoj ode všech vašich nepřátel kolem a můžete bydlit v bezpečí. 11(Druhý volaný) Bude to místo, které Hospodin, váš Bůh, zvolil, aby tam usídlil své jméno, tam budete přinášet vše, co vám přikazuji, své celooběti a dobrovolné oběti, své desátky a příspěvky z výnosu svých rukou a všechny své vybrané dary, které Hospodinu slíbíte. 12Tam se budete radovat před tváří Hospodina, svého Boha, vy, vaši synové a vaše dcery, vaši otroci a vaše služky a Levi ve vašich branách, protože nemá s vámi podíl a dědictví. 13Střež se obětovat své celooběti na libovolném místě, které vidíš! 14Dělej, jak ti dnes přikazuji, a obětuj své celooběti pouze na místě, jež zvolil Hospodin v jednom z tvých kmenů!

Zde je zcela jasně napsáno, že se nesmí porážet a přinášet korbanot (dary přiblížení) jinde, než bejt hamikdaš (chrámu) postaveném nikde jinde než v Jerušalaim na tzv.chrámové hoře, tedy tam, kde jej první vystavěl král Šlomo (Šalamoun) a kde určil Hašem, boruch hu uvoruch šemo, jeho otci králi Davidovi. Tento příkaz je stále závazný a to místo stále jediné, kde bejt hamikdaš (chrám) může stát a postaven znovu taky bude, tak jako se stalo i babylónském zajetí, když se znovu usadil Jisrael ve své zemi a měl pokoj od nepřátel. To byl také důvod, proč nemohl vystavět chrám král David, protože Jisrael neměl pokoj od svých nepřátel, kdežto za panování jeho syna to už šlo. A tak i bude znovu.

Že bejt hamikdaš může být za jistých okolností zničen a rozbořen nepřáteli, je zřejmé a jasně napsáno zde (1Kr 9):

1I stalo se, když Šalomoun dostavěl Hospodinův dům, královský palác a všechno, co si Šalomoun přál a chtěl učinit, 2že se ukázal Hospodin Šalomounovi podruhé, jako se mu ukázal v Gibeónu. 3Hospodin mu řekl: Vyslyšel jsem tvou modlitbu a tvou úpěnlivou prosbu, kterou jsi prosil přede mnou o smilování: Posvětil jsem tento dům, který jsi postavil, aby tam bylo mé jméno navěky. Mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny. 4A co se tebe týče, jestliže budeš přede mnou chodit, jako chodil tvůj otec David s bezúhonným srdcem a v přímosti, budeš činit všechno, co jsem ti přikázal, a zachovávat má ustanovení a má nařízení, 5navěky upevním tvůj královský trůn nad Izraelem, jak jsem řekl tvému otci Davidovi: Nebude ti vyhlazen muž z izraelského trůnu. 6Jestliže se však vy a vaši synové ode mě odvrátíte, nebudete zachovávat mé příkazy a má ustanovení, která jsem vám předložil, ale půjdete a budete sloužit jiným bohům a klanět se jim, 7vyhladím Izrael z povrchu země, kterou jsem jim dal, a dům, který jsem posvětil pro své jméno, od sebe odvrhnu. Izrael se stane pořekadlem a posměškem mezi všemi národy 8a tento dům se stane sutinami. Každý, kdo bude procházet kolem něj, se zhrozí, podiví a zeptá se: Proč tohle Hospodin této zemi a tomuto domu provedl? 9A bude se odpovídat: Protože opustili Hospodina, svého Boha, který vyvedl jejich otce z egyptské země, chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili jim, proto na ně Hospodin přivedl všechno toto zlo.

A že může a bude taky znovu vystaven bejt hamikdaš, zase zde (Za 1):

12Hospodinův anděl promluvil a řekl: Hospodine zástupů, jak dlouho nebudeš mít slitování s Jeruzalémem a s judskými městy, na nichž je tvé rozhořčení po sedmdesát let? 13Hospodin andělovi, který se mnou mluvil, odpověděl slova dobrá, slova útěšná. 14Anděl, který se mnou mluvil, mi řekl: Volej: Toto praví Hospodin zástupů: Horlím pro Jeruzalém a pro Sijón velkou horlivostí. 15Ale převelice se hněvám na sebejisté národy. Když jsem se trochu rozhněval, oni napomáhali ke zlu. 16Proto takto praví Hospodin: Navrátím se do Jeruzaléma se slitováním, zbuduji v něm svůj dům, je výrok Hospodina zástupů, a nad Jeruzalémem bude natažena měřící šňůra. 17Znovu volej: Toto praví Hospodin zástupů: Znovu budou má města přetékat dobrem, Hospodin znovu potěší Sijón, znovu vyvolí Jeruzalém.

To bylo dosud ohledně korbanot (darů přiblížení, pro křesťany obětí), kam mohou být jen přinášeny a kde prováděny, také ohledně bejt hamikdaš (chrámu), kde, kdy a za jakých okolností může být (znovu) vystaven, ale také může dojít k jeho zboření.

A ohledně kohen hagadol (velekněze). Ten může sloužit s ostatními koheny a levity jen bejt hamikdaš a předkládat a porážet korbanot také pouze tam, zcela logicky. A to ten syn záhuby Ješu nikdy nejenže nebyl a není, ale také nikdy tak neučinil v bejt hamikdaš ani v jeho nádvoří.

Aby kohen hagadol mohl vysluhovat v bejt hamikdaš a i ostatní a také lid přinášet své korbanot musí být všichni, tedy celý národ očištěni kulticky tzv.vodou odluky (Nu 19):

2„Toto je nařízení nauky, jež Hospodin přikázal, říkaje: Promluv k synům Jisraele, ať vezmou dokonale červenou krávu, na níž není vady a jíž dosud nebylo nasazeno jho. 3Dáte ji knězi Elázarovi, on ji vyvede mimo tábor a tam bude před ním zaříznuta. 4Kněz Elázar pak vezme na prst z její krve a sedmkrát z její krve stříkne směrem k čelu stanu setkání. 5Potom někdo tu krávu před jeho očima spálí, její kůži, její maso, její krev i obsah jejích vnitřností. 6A kněz vezme cedrové dřevo, yzop a červenou vlnu a hodí to do spálené krávy. 7Potom si kněz vypere své oděvy, své tělo vykoupe ve vodě, a když se vrátí do tábora, bude ten kněz do večera nečistý. 8I ten, kdo ji spaluje, vypere ve vodě své šaty, ve vodě vykoupe své tělo a bude do večera nečistý. 9Čistý muž pak sebere popel té krávy, uloží jej vně tábora na čistém místě a bude uschován pro obec synů Jisraele k přípravě vody odluky, je obětí za hřích. 10Ten, kdo sebral popel krávy, vypere své oděvy a je do večera nečistý, a vše následující buď věčným nařízením synům Jisraele a přistěhovalci, který se u vás usadil: 11Kdokoliv se dotkne mrtvého, nějaké lidské duše, bude po sedm dní nečistý! 12Hříchu se zprostí třetího dne a sedmého dne se očistí, a pokud by se třetího dne hříchu nezprostil, sedmého dne očištěn být nemůže. 13Kdokoliv by se dotkl mrtvého, duše člověka, který zemřel, a nezprostil se hříchu, poskvrnil by Hospodinův příbytek a taková duše bude vyťata z Jisraele, protože nebyl pokropen vodou odluky, bude nečistý, protože na něm lpí nečistota.


Ačkoliv jsou dodnes potomci kohenů, kteří se vyhýbají kultické nečistotě, pořád to znamená, že musí být takový nejprve potvrzen a pak očistit jiné, čímž se sám stane nečistým kulticky a musí být opět očištěn kulticky čistým knězem. Kdo bude pak vyvolen za kohen hagadol, je věc jiná a musí jít o kněze naprosto pozorného a věrného v Tóře.

Poslední věc, na kterou odpovím, je to, kdo postaví znovu bejt hamikdaš, a bude to prokázaný potomek krále Davida a z něho jeho syna krále Šlomo, tedy ze Šlomovy rodové linie (2Sa 7):

10Nachystám pro svůj lid Izrael území, zasadím ho, bude bydlet na svém místě a nebude se již třást. Bídáci ho nebudou již pokořovat jako na počátku, 11ode dne, kdy jsem ustanovil soudce nad svým lidem Izraelem. Dám ti odpočinek od všech tvých nepřátel. Hospodin ti oznamuje, že on postaví dům tobě. 12Až se naplní tvé dny a ulehneš se svými otci, dám po tobě povstat tvému potomku, který vyjde ze tvých beder a upevním jeho království. 13On postaví dům pro mé jméno a upevním jeho královský trůn navěky. 14Já budu jeho otcem a on bude mým synem. Když bude činit zlo, budu ho kárat lidskou holí a ranami lidských synů. 15Mé milosrdenství však od něj neodstoupí, jako jsem je odňal od Saula, kterého jsem před tebou odstranil. 16Trvalý bude tvůj dům i tvé království navěky před tebou, tvůj trůn bude navěky pevně stát.

(1Kr 5):16Šalomoun vzkázal Chíramovi: 17Ty víš o mém otci Davidovi, že nemohl postavit dům pro jméno Hospodina, svého Boha, kvůli válkám, které ho obklopovaly, dokud mu Hospodin nevydal nepřátele pod nohy. 18Nyní mi Hospodin, můj Bůh, dal odpočinek všude kolem, nemám protivníka ani žádnou zlou okolnost. 19Proto hodlám postavit dům pro jméno Hospodina, svého Boha, jak prohlásil Hospodin mému otci Davidovi: Tvůj syn, kterého dám namísto tebe na tvůj trůn, ten postaví dům pro mé jméno.

(1Kr 9):4A co se tebe týče, jestliže budeš přede mnou chodit, jako chodil tvůj otec David s bezúhonným srdcem a v přímosti, budeš činit všechno, co jsem ti přikázal, a zachovávat má ustanovení a má nařízení, 5navěky upevním tvůj královský trůn nad Izraelem, jak jsem řekl tvému otci Davidovi: Nebude ti vyhlazen muž z izraelského trůnu.

Křesťanská a zejména ta Vaše tvrzení jsou toliko idiotská, naprosto neznalá a nevzdělaná. Byla tu doba, kdy byl zbořen první Chrám a později po době bez Chrámu, beze služby knězů, bez přinášení darů obětí, postaven druhý Chrám. A ten křesťanský Ješu nebyl. A byla doba, kdy křesťanský Ješu měl být po smrti a druhý Chrám stál. Křesťanský Ješu nepocházel z rodu Davida krále, kde se linie počítá po otci a ne po matce, podobně jako u knězů - zde už vůbec nebyl potomkem nějakého kněze. A jeho prý oběť? Nic směšnějšího a nic více opovrženíhodného ani v judaismu nemůže být, než že by byla Hašem, boruch hu uvoruch šemo, přiveden člověk a zabit jako dar Hašem. A navíc - zcela mimo chrámové území, na zakázaném místě,... prostě křesťanská tvrzení jsou směšná a zcela mimo mísu.


Na ostatní Vaše idiotské směšnosti, BA redifon ekrazit, už ani nemá smysl reagovat dále.Tvrdit si můžete, co chcete, to jistě a idiotských čtenářů Vašich idiotských nesmyslů budete mít jistě mezi křesťany dost. Nakonec idiotství idiotovi přijde jistě jako moudrost.

Pa pa hlupáku.


]


URÁŽET UMÍTE VÝBORNĚ !!! (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Úterý, 02. duben 2024 @ 16:39:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
URÁŽET UMÍTE VÝBORNĚ !!!
VY SE NEZASTAVÍTE ANI PŘED URÁŽKOU DUCHA SVATÉHO !!!
TAKŽE BUDETE ZASTAVEN !!!


ecr


]


Re: URÁŽET UMÍTE VÝBORNĚ !!! (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 02. duben 2024 @ 17:14:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale jistě, urážet a urazit Vás, redifion BA ekrazit idiot, je namístě.
A míním Vás zde zcela znemožnit, Vy duchu sratý.
Baf, klepne Vás z toho.


]


ČIŇTE POKÁNÍ A VĚŘTE EVANGELIU (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Středa, 03. duben 2024 @ 11:22:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marek 1, 15 [www.biblenet.cz]  „Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží. Čiňte pokání a věřte evangeliu.“

ecr


]


Nevěř Jisro'eli cizím božstvům těch národů (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 03. duben 2024 @ 12:31:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1Každé slovo hleďte konat tak, jak vám je přikazuji, nepřidávejte k němu a neujímejte z něho! 2Povstal-li by v tvém nitru prorok nebo snopravec 3a určil znamení nebo důkaz, říkaje ti, pojďme za jinými bohy, které jsi nepoznal, a služme jim, i kdyby se to znamení a ten důkaz dostavily, 4slova takového proroka nebo takového snílka neposlouchej, to vás Hospodin, váš Bůh, zkouší, aby vyzkoušel, zda milujete Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem a celou svou duší! 5Za Hospodinem, svým Bohem, choďte, jeho se bojte, jeho příkazy zachovávejte, jeho hlasu naslouchejte a jemu služte a lněte k němu! 6A takový prorok nebo snílek budiž usmrcen, protože o Hospodinu, vašem Bohu, vyvádějícím vás ze země Micrajim, jenž vás vykoupil z domova otroků, mluvil kacířsky, aby vás svedl z cesty, po níž ti Hospodin, tvůj Bůh, přikázal jít, a tak to zlo odstraníš ze svého nitra! 7Bude-li tě tvůj bratr, tvé vlastní matky syn, nebo tvůj syn nebo tvá dcera či žena v tvém náručí anebo tvůj druh, drahý ti jako vlastní duše, tajně svádět, pojďme, služme jiným bohům, které jsi nepoznal ty ani tví otcové, 8z božstev těch národů tobě blízkých nebo ti vzdálených od jednoho konce světa k druhému, které jsou kolem vás, 9nepřizvukuj mu, neposlouchej ho, nepřivírej nad ním oko, neslituj se a nekryj ho! 10Ale usmrť ho, a abys jej usmrtil, vztáhni na něj ruku jako první a všechen ostatní lid až poté! 11Ukamenuj ho kameny a on zemře, poněvadž tě chtěl odvést od Hospodina, tvého Boha, vyvádějícího tě ze země Micrajim, z domova otroků. 12A celý Jisrael to uslyší a bude se bát a více takovou špatnou věc v tvém nitru nebudou páchat.(Dt 13)


]


Re: ČIŇTE POKÁNÍ A VĚŘTE EVANGELIU (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 03. duben 2024 @ 12:38:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víc už nic, ekrazit idiot BA redifoun?
Všecka Vaše idiotská tvrzení šmahem skončila.


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy