|
Právě je 267 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Laura67
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124744496 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Milost darovaná v jednom člověku
|
poslal Nepřihlášený Z Písma víme, že dárcem milosti je jedině Bůh, nikoliv žádný člověk:
"Hospodin je dárce milosti a slávy" (Ž 84)
Bludaři, kteří tvrdí, že Ježíš je pouhý člověk, a nikoliv Bůh, jak naopak věří křesťané od počátku, v konfrontaci se slovem Písma a v protikladu k Písmu namítají, že dárcem milosti může být právě i člověk, a to podle nich údajně pouhý člověk Ježíš Kristus:
"S milostí tomu však není tak jako s proviněním. Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu." (Řím)
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:21:17 CET (14 čtenářů)
Více... | 1967 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Život víry: Pán Ježíš Kristus - Spasitel či Soudce?
|
poslal Willy Pán Ježíš Kristus při Jeho prvním příchodu přišel podle Jeho vlastních slov svět zachránit, ne odsoudit. Přišel z lásky a s láskou, plný milosti a pravdy s radostnou zvěstí o pokoji. Svou službu zahájil v židovské synagoze v městečku Nazaret, kde vyrostl, Slovy z proroka Izaiáše:
‚Pánův Duch je na Mně, protože Mne pomazal, abych zvěstoval evangelium chudým; poslal Mne vyhlásit zajatcům propuštění a slepým nabytí zraku, propustit zlomené na svobodu, vyhlásit vítaný Pánův rok.‘ (L 4:18-19)
Ale jak a jako Kdo přijde při Jeho druhém příchodu?
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:14:06 CET (15 čtenářů)
Více... | 3669 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Život víry: Milost Boží může rozdávat jedině Bůh, proto Ježíš je Bůh
|
poslal Nepřihlášený Milost Boží může rozdávat jedině Bůh. Pokud ji rozdává i Ježíš Kristus, znamená to, že Ježíč Kristus je Bůh:
"Milost vám a pokoj od Boha, našeho Otce, a od Pána Ježíše Krista."
Což říká už Žalm:
"vždyť Hospodin Bůh je štít a slunce, Hospodin je dárce milosti a slávy." (Ž 84)
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:07:50 CET (8 čtenářů)
Více... | 1192 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Život víry: Skrze něho bylo vše stvořeno, protože on je Bůh
|
poslal Nepřihlášený Na stránkách Písma se setkáváme s jasným určením identity toho, který se stal tělem, Ježíše Krista, Syna Božího i Syna člověka, Mesiáše, Pána a Soudce a Spasitele světa, když je o něm jasně napsáno:
"Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest"
"Na světě byl, svět skrze něj povstal"
"jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko"
"v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi - svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti - a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho"
"skrze něhož stvořil i věky. On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem"
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:02:52 CET (8 čtenářů)
Více... | 13821 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
poslal Nepřihlášený Věci jako Bůh může činit jedině Bůh, člověk může činit jedině věci, jaké může činit jedině člověk.
A o Synu je jasně v Písmu napsáno:
"V tomto posledním čase k nám promluvil ve svém Synu... On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všechno svým mocným slovem." (Žid)
Že Syn je Bůh dosvědčuje to, že koná, jak může konat jedině Bůh:
|
Život víry: Charakteristika Kristovy Nevěsty
|
poslal Nepřihlášený Podle čeho se pozná, kdo je Kristova Nevěsta? Předně ten, lépe řečeno ta, která byla Kristu zasnoubená jako čistá panna.
Kdo a jak byl Kristu zasnouben? Apoštol Pavel napsal Korintským tato slova: Neboť na vás žárlím Boží žárlivostí; zasnoubil jsem vás jedinému muži, abych vás jako čistou pannu představil Kristu. To znamená, že Bůh žárlí na svou Církev, kterou skrze apoštola zasnoubil svému Synu jako čistou pannu, aby Mu ji jako takovou představil.
Jak a čím se toto zasnoubení odehrálo? Z Abrahamova příběhu, zaznamenaného ve 24. kapitole 1. knihy Mojžíšovy, kdy poslal svého otroka pro ženu pro svého syna Izáka, můžeme zjistit, že se vypravil na cestu do města Abrahamova bratra Náchora z deseti velbloudy, na nichž vezl sebou všelijaké vzácné dary svého pána, aby tam ženu pro Izáka vybral, zapřísahán Abrahamem, že právě tam má ženu pro Izáka vybrat. Dary pro vybranou ženu měly získat její náklonnost pro budoucího muže, kterého neviděla. Na základě modlitby k Hospodinu vybral otrok Rebeku, která se narodila Betúelovi, synu Milky, ženy Abrahamova bratra Náchora, tzn. že to vlastně byla Abrahamova neteř. Šlo však především o to, aby to byla žena z Abrahamova rodu a ne žena z dcer Kenaanců, uprostřed nichž Abraham bydlel.
|
Vložil: Tomas v Sobota, 11. leden 2025 @ 12:56:46 CET (98 čtenářů)
Více... | 5543 bytů | 1 komentář | Skóre: 0
|
Život víry: Do nebe se vystupuje i sestupuje po žebříku, kterým je Ježíš Kristus
|
poslal Nepřihlášený Jeden ze zdejších myšpulínů si odfrknul, že prý "do nebe se nevystupuje ani nesestupuje po žebříku". Čímž nemůže bý dál od pravdy.
Pán Ježíš nám totiž sděluje pravý opak, a to že jeho příchodem se otevřelo nebe a že on je žebříkem z nebe i do nebe, tedy že skrze něj a jím sestupuje Bůh k nám a my skrze něj a díky němu k Bohu do nebe:
""Mistře", řekl mu Natanael, "ty jsi Syn Boží, ty jsi král Izraele." Ježíš mu odpověděl: "Ty věříš proto, že jsem ti řekl: 'Viděl jsem tě pod fíkem?' Uvidíš věci daleko větší." A dodal: "Amen, amen, pravím vám, uzříte nebesa otevřená a anděly Boží vystupovat a sestupovat na Syna člověka."" (J 1, 49-51)
Čímž odkazuje na starozákonní událost Jákobova vidění:
|
Vložil: Tomas v Sobota, 11. leden 2025 @ 12:56:22 CET (107 čtenářů)
Více... | 4574 bytů | 1 komentář | Skóre: 0
|
Život víry: První vzkříšení
|
poslal Laura67 Zjevení 20: 6Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá pravomoc, nýbrž budou kněžími Božími a Kristovými a budou s ním kralovat tisíc let.
Kdo patří k prvnímu vzkříšení bude král nebo kněz .
|
Vložil: Tomas v Sobota, 11. leden 2025 @ 12:55:21 CET (90 čtenářů)
Více... | 2203 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Život víry: První vzkříšení
|
poslal Laura67 Zjevení 20: 6Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá pravomoc, nýbrž budou kněžími Božími a Kristovými a budou s ním kralovat tisíc let.
Kdo patří k prvnímu vzkříšení bude král nebo kněz .
|
Vložil: Tomas v Sobota, 11. leden 2025 @ 12:55:21 CET (74 čtenářů)
Více... | 2203 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Život víry: Rozumná družička Laura
|
poslal Nepřihlášený Na
Granu diskutuje křesťanka, která se Božím
slovem zabývá, hledá v něm odpovědi a své poznání
smysluplně vysvětluje v kontextu Božího slova. Je to Laura 67.
Její výroky v diskusi na téma „Znovuzrození“ jsou zajímavé i v tom, že kromě správné cesty k dalšímu poznání Boží pravdy
je z její diskuse zřejmá snaha poznávat, vysvětlovat a připravovat se na
nadcházející události doby konce. A tato její snaha je známkou
vedení Duchem svatým v přípravě na závěrečné události
lidských dějin.
Nejsi
sama, Lauro. Je to tak, jak píšeš, my co náležíme Kristu jsme roztroušeni po celém
světě a Kristus si nás Duchem svatým vede. Jednou se setkáme. Těším se. Zůstávej v Bohu, Lauro.
Výše
zmiňovaná snaha Laury je plněním rezervní nádobky olejem u rozumných
družiček. Olej v lampě je Duch svatý obdržený při křtu od
Krista, lampa je lidské tělo jako pomíjející nádoba hliněná,
plamínek lampy je naše víra. Světlo lampy je světlo víry
prosvětlující temnotu hříchu, abychom nezabloudili na cestě do
náruče našeho milujícího nebeského Otce.
|
Život víry: Mitsraimské slavnosti
|
poslal Nepřihlášený Noé měl 3 syny, Šéma, Chama a Jaféta. Cham měl syny Mitsraim, Kúš, Put a Khanán. Potomci Mitsraim se dostali na Západ a žili v zemi známé jako Egypt. Ze země, která byla v hebrejštině označována Mitsraim, byly děti Jizraele vyvedeny do země potomků Khanána. Mitsraimské tradice se přenesly do Babylónské říše a pozdějších národů. Mezi nimi i zimní slavnosti plodnosti při zimním slunovratu (v těch kulturách byly významné sluneční doby, slunovraty a rovnodennosti, jako určující pro jednotlivé kroky zemědělství a celou společnost, a Slunce se uctívalo jako nejvyšší bytost).
|
Život víry: Kdo je onen Služebník Hospodinův v Izajášovi?
|
poslal Nepřihlášený Kdo je onen Služebník Hospodinův v Izajášovi?
Přece Ježíš Kristus, Beránek vyhlédnutý již před založením světa.
Vždyť sám Pán na sebe vztahuje toto Izajášovo proroctví o Mesiášovi, když ho cituje:
"Neboť vám říkám, že se musí na mně naplnit to, co je napsáno: 'A byl započten mezi bezzákonné.' Neboť to, co se mne týká, spěje ke konci." (Lk 22, 37 - Iz 53, 12)
|
Život víry: Bůh se neproměnil v člověka, ale přivzal ke své Boží přirozenosti naši lidskou
|
poslal Nepřihlášený Někteří místní trumbelíni chtějí Bohu přikazovat, co on může a co nemůže, a že podle nich prý že se nemůže stát člověkem. Přičemž prozrazují, jak mylně a lidsky přízemně si toto „stání se člověkem“ Boha představují, totiž jako proměnu Boha v člověka, jako změnu z Boha na člověka nebo někdy jako vznik nějakého „ani člověk, ani Bůh“, ale jako jakýsi „hatlámapatláma“ mix obojího: tu trochu z Boha, tu trochu z člověka a jako vznik nějakého zmixovaného Boha a člověka neboli bohočlověka, podobně jako to mívají ve své mytologii např. staří Řekové a nebo zde zmínění bloudové. Ale v křesťanské víře se nejedná ani o jedno. Křesťané totiž věří, že Bůh se ne proměnil v člověka, ale že jako Bůh přivzal nebo též přijal naši lidskou přirozenost k tomu všemu, čím už je sám v sobě a od věčnosti, tedy že Bůh se stal člověkem, aniž by přestal být Bohem. Nevzniká tedy žádná „mixtura“ trochu z Boha a trochu z člověka, jako nějaká nová boholidská přirozenost, jak věřili už kdysi bludaři monofyzité, ale ten, který je stále týž, se stal tím, který vzniká a zaniká, aniž by sám v sobě přestal být tím neměnným, jakým je věčně. Vtělením se totiž pravý a celý Bůh stal pravým a celým člověkem, aniž by přestal být pravým a celým Bohem a aniž by kvůli tomu prvnímu nezačal být pravým a celým člověkem. A takto se Bůh ani nestal dvěma, ale je stále tímtéž jedním: Bohem, který se zároveň stal v čase člověkem, a nikoliv člověkem, kterého by přijal následně Bůh (tzv. adopcianismus), nebo člověkem, který by se snad proměnil v Boha, což je nemožné. Ten, který ustavičně JE, se v čase stal tím, čím nebyl, aniž by přestal být tím, čím JE věčně, avšak přijal na sebe to, co sám stvořil, aniž by tím přestal být Stvořitelem. Aktem vtělení se totiž nezměnil z Boha v člověka, ale sjednotil se z lásky k člověku s člověkem, a to tak, že se jím stal neboli že se vtělil, tak abychom ho my lidé mohli chápat a přijímat nám odpovídajícím, lidským způsobem a mohli ho poznat a být jím spaseni, když jsme jím skrze jeho vtělení bezvýhradně a plně přijati za syny Boží skrze naše přivtělení se ke vtělenému jednorozenému Synu Božímu:
|
Život víry: K Ježíši se máme modlit a uctívat ho. Protože je Bůh
|
poslal Nepřihlášený Je jasné všem křesťanům, že božským způsobem máme uctívat a prosit jedině Boha, ne žádného tvora. Protože božské úcty i naší modlitby je hoden jedině Bůh – Stvořitel a Pán všeho. A přesně k tomu nás vyzývá sám Ježíš nejen ve vztahu k Bohu Otci, ale i ve vztahu ke své osobě.
Jednak jasně říká, že jej máme ctít úplně stejně, úplně stejným druhem úcty jako Boha Otce:
„Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi, aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.“ (řecké kathós znamená „stejnou měrou“)
|
Život víry: Bůh z Boha, člověk z člověka, a přesto Bůh z člověka a člověk z Boha
|
poslal Nepřihlášený
Proč Maria mohla mít ve svém lůně Boha, když ona není Bůh a Boha může ve svém lůně nosit jedině Bůh, stejně jako člověk může ve svém lůně nosit jedině člověka? To proto, že Bůh přijal lidství, aniž by zároveň přestal být Bohem, a Maria tak ve svém lůně nosila Boha lidským způsobem, protože ona nebyla počátkem jeho Božství, ale počátkem jeho lidství: nepočala Božství Boha, ale počala lidství Boha, kdežto Božství Boha Syna počal bezpočátečně Bůh Otec mocí Ducha Svatého. Tak Boha Syna coby Boha jako jeho původce mohl a může nést ve svém lůně pouze Bůh Otec, protože to Otec je počátkem Božství Syna, podobně jako počátkem lidství Syna je člověk Maria, za zázračného působení Boha skrze Ducha Svatého, aby ona mohla lidským způsobem nést toho, který je Bůh a který má svůj bezpočáteční počátek v Božství, ne v lidství.
|
Život víry: Je Ježíš Kristus Stvořitel?
|
poslal Nepřihlášený Jak víme, že Ježíš Kristus je Bůh Stvořitel?
Je přece jasné, že stvořit může jedině Bůh, a Ježíš je Slovo, které tvoří vše a bez něho není stvořeno nic:
„Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.“
|
Život víry: Kdo je ten, který sestupuje z nebe?
|
poslal Nepřihlášený Kdo je ten, který sestupuje z nebe, aneb jak mohl Syn člověka sestoupit z nebe, když byl počat na zemi?
„Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.“ (J 3, 13)
Jeden místní myšpulín tvrdí, že z nebe sestoupil Syn člověka, ne Bůh, který by se stal člověkem. Ale jak mohl Syn člověka sestoupit z nebe, když i podle tohoto místního myšpulína byl počat na zemi jako obyčejný člověk?
|
Život víry: Vánoční zamyšlení.
|
poslal oko My, lidé moderní doby, žijeme často v nepravdivé iluzi, že jsme
chytřejší a informovanější, než předchozí generace před staletími či
tisíciletími.
|
Život víry: Pravý Bůh je Otec, Syn a Duch
|
poslal Nepřihlášený "A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista."
"A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život."
Jak bychom mohli být v rpavém Bohu, když jsme v jeho Synu, kdyby Syn nebyl Bůh? Protože kdybychom byli v jeho Synu, který by nebyl Bůh, nemohli bychom být v Bohu, ale byli bychom v pouhém člověku.
|
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 10:02:55 CET (172 čtenářů)
Více... | 3516 bytů | 3 komentáře | Skóre: 0
|
Život víry: Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe
|
poslal Nepřihlášený "Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe" (J 3, 13)
- ne, tento verš neodkazuje na Nanebevstoupení Páně, ale na slova SZ o nabytí poznání a moudrosti, konkrétněji:
"Kdo vstoupil na nebesa a přivedl moudrost z nebe?" (Bar 3, 29)
"Moudrosti jsem se neučil ani jsem si neosvojil poznání Svatého. Kdo vystoupil do nebe i sestoupil?" (Př 30, 3-4)
A chce se tím říct, že jediný, kdo tuto moudrost a poznání má a kdo jich dosáhl, je ten, který z této výsosti přichází. Nemusel vystupovat na nebe ve snaze dosáhnout moudrosti a poznání Svatého, protože on odtud sestupuje jako ten, komu je tato moudrost a toto poslání vlastní. A tím veršem vlastně říká to samé, co evangelista výše:
|
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 10:02:13 CET (137 čtenářů)
Více... | 2778 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0
|
|
|