 |
Právě je 87 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 115639717 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Teologie: Směrnice ohledně žen při pobožnostech
|
poslal gregorios777
Nezměrná pýcha, arogance a vzpoura se staví proti přikázání Pána.
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 27. listopad 2023 @ 22:22:55 CET (94 čtenářů)
Více... | 4792 bytů | 1 komentář | Skóre: 0
|
poslal oko Bůh se stal člověkem, aby mohl plakat nad lidstvem.
Je to paradox. Sám Bůh žije v dokonalosti nebeské blaženosti a přesto - trápí se nad člověkem.
|
Teologie: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku
|
poslal Frantisek100 3I začal
procházet celé okolí Jordánu a kázal: „Čiňte pokání a dejte se pokřtít na
odpuštění hříchů,“ 4jak je psáno v
knize slov proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu Páně,
vyrovnejte mu stezky!
· 5Každá propast
bude zasypána, hory i pahorky budou srovnány; co je křivé, bude přímé, hrbolaté
cesty budou rovné;
· 6a každý tvor
uzří spasení Boží.‘
Jan
začal svoje působení v okolí Jordánu. Jordán je v této oblasti
největší řeka, která pramení na rozhraní Libanonu a Sýrie na úpatí hory
Hebronu. Vzniká spojením tří menších řek a teče do galilejského jezera, které
je 210 metrů pod úrovní moře a teče dál na jih, kde končí v Mrtvém moři.
Jan Křtitel tudy prochází a káže o tom, že je třeba činit pokání a nechat
se pokřtít na odpuštění hříchů. Možná si položíme otázku, z čeho se kát
a o jaké hříchy se jedná. Ale ono je to v tom nejširším smyslu uvědomění si,
že mezi mnou a Bohem je nějaká překážka. A to je právě ten hřích čili stav, že
se chovám tak, že je moje chování nedobré v Boží v očích. Jan Křtitel
upozorňuje na to, že tohle si lidé mají uvědomit. Když si to uvědomí, tak toho
litují, tíží je to, což znamená, že se kají. Vnějším projevem tohoto uvědomění
je křest, kdy toužím se toho stavu hříchu zbavit ponořením ve vodě od člověka,
který má k tomuto výkonu od Boha pověření. A to byl tehdy jedině Jan Křtitel.
Proč zrovna na tohle Jan Křtitel upozorňuje?
Je to totiž příprava na uvěření a přijetí Ježíše. Cituje proroka Izaiáše,
který prorokoval o Janovi, že je to hlas na poušti. Nemyslí tím poušť jako
zeměpisnou oblast, ale poušť duchovní, v níž v té době se nacházel
Izrael. A připravit cestu Zachránci, králi je možné tak, že mu přicházíme
vstříc, obrazně řečeno na cestu dáváme koberce, zarovnáváme hrboly, aby se mu
dobře kráčelo, aby ta cesta byla rovná a
ne křivolaká. To vše jsou symboly přístupu k Pánu Ježíši. Chovejme se k
němu tak, jak se lidé chovají ke králi.
· 7Zástupům, které
vycházely, aby se od něho daly pokřtít, Jan říkal: „Plemeno zmijí, kdo vám
ukázal, že můžete utéci před nastávajícím hněvem?
·
8Neste tedy
ovoce, které ukazuje, že činíte pokání, a nezačínejte si říkat: ‚Náš otec jest
Abraham!‘ Pravím vám, že Bůh může Abrahamovi stvořit děti z tohoto kamení.
· 9Sekera už je na
kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do
ohně.“
· 10Zástupy se
Jana ptaly: „Co jen máme dělat?“
Proč se Jan Křtitel chová tak tvrdě. Co ho asi rozčílilo?
Dovedu představit, že to byla přetvářka mnoha lidi, kteří sem přišli se
pokřtít v domnění, že tím něco získají.
Plemeno zmijí ukazuje na vlastnost, kterou je vychytralost. Nechám se pokřtít
a nehrozí mi pak Boží hněv. Jak jednoduché? Pokání lze sice přetvařovat, ale do
duše vidí jen Bůh. A Jan tuší, že mnozí nejsou schopni opravdového pokání.
Spoléhají na židovský původ a mají židovskou hrdost. Ale tady Jan Křtitel
varuje, že Bůh má svoje děti i z jiných národů, z pohanů. Židé si mysleli , že
jen oni jsou vyvolení Ale oni nenesou
ovoce jako vyvolený národ. Přirovnává je ke stromu, který je k ničemu a je
třeba ho porazit a spálit. To je upozornění na to, že bude i Boží soud, kdy se oddělí
Boží lid od ostatních. Někteří lidé, kteří slyšeli slova Jana Křtitele si
uvědomovali svůj stav a že k pokání ještě něco patří. Ptají se, co máme dělat?
·
11On jim
odpověděl: „Kdo má dvoje oblečení, dej tomu, kdo nemá žádné, a kdo má co k
jídlu, udělej také tak.“
· 12Přišli i
celníci, aby se dali pokřtít, a ptali se: „Mistře, co máme dělat?“
· 13On jim řekl:
„Nevymáhejte víc, než máte nařízeno.“
· 14Tázali se ho
i vojáci: „A co máme dělat my?“ Řekl jim: „Nikomu nečiňte násilí, nikoho
nevydírejte, spokojte se se svým žoldem.“
· 15Lidé byli
plni očekávání a všichni ve svých myslích uvažovali o Janovi, není-li on snad
Mesiáš.
Jan Křtitel apeluje na sociální city, tedy rozdělit se s chudými,
jednat poctivě, nečinit násilí. Pokání musí být vidět na člověku v jeho
jednání. To bude důkazem, že jsme pochopili pokání upřímně.
Lidé byli plni očekávání. Na co čekali? Očekávali Mesiáše,
Zachránce, i když představu o něm měli zkreslenou. Kam zařadit na Jana Křtitele?
Že by tohle byl Mesiáš?
·
16Na to Jan
všem řekl: „Já vás křtím vodou. Přichází však někdo silnější než já; nejsem ani
hoden, abych rozvázal řemínek jeho obuvi; on vás bude křtít Duchem svatým a
ohněm.
· 17Lopata je v
jeho ruce, aby pročistil svůj mlat a pšenici shromáždil do své sýpky; ale plevy
spálí ohněm neuhasitelným.“
· 18A ještě
mnohým jiným způsobem napomínal lid a kázal radostnou zvěst.
Jan vnímal poznámky lidí a upozornil, že on rozhodně Mesiášem
není. Ten teprve přijde a bude je křtít Duchem Svatám a ohněm.
Tento křest Duchem Svatým nastal o letnicích, kdy apoštolové začali křtít,
protož obdrželi Božího Ducha. Jejich křest působil na pokřtěné tak, že získali
sílu k činění Boží vůle. Vždyť tito lidé byli z různých koutů země, kteří
přišli do Jeruzaléma na slavnost letnic a odešli zpět do svých krajin, aby tam
šířili evangelium. Proto později Pavel, když cestoval, nacházel všude už křesťany.
Nebyl to formální obřad, protože lidé se změnili, získali sílu, moudrost i
odvahu. Jen si vzpomeňme jakou odvahu měl Štěpán a jiní! Zatímco křest Duchem
dává sílu k Božímu činění, tak oheň poukazuje na budoucí Boží soud.
S těmi, kteří nepřijmou Krista, neuvěří, to dopadne jako s tím
mlatem, kde se odděluje pšenice, čili věřící od plév čili od nevěřících.
Pšenici si bere Bůh k sobě do sýpky, obrazně řečeno a plévy spálí. Proto se
často hovoří o konci světa a soudu ohněm, kdy věřící už tu nebudou.
Lukáš tak čtenářů přiblížil to, co sděloval Jan Křtitel lidem a co bylo přípravou, aby
později pochopili Krista. Člověk, který věří sobě a svým schopnostem a tomu, že
on není hříšný, nikomu nic špatného přece neudělal, nikdy nemůže bohužel
pochopit, co učinil Kristus. Že svoji smrtí a obětí usmířil člověka s Bohem a
Bůh za to lidem daroval věčný život.
Jan 3
· 16Neboť Bůh
tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří,
nezahynul, ale měl život věčný.
· 19Ale když
káral vládce Heroda kvůli Herodiadě, manželce jeho bratra, a za všechno zlé, co
činil,
· 20Herodes
všechno dovršil ještě tím, že dal Jana zavřít do vězení.
· 21Když se
všechen lid dával křtít a když byl pokřtěn i Ježíš a modlil se, otevřelo se
nebe
· 22a Duch svatý
sestoupil na něj v tělesné podobě jako holubice a z nebe se ozval hlas: „Ty jsi
můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil.“
Ježíš se přichází pokřtít, ale proč? On do této doby žije
jako ostatní, nepíše se nic o jeho výjimečnosti či zázracích. On ale je Boží Syn a má polovinu genů od Boha a polovinu lidskou
z Marie. On se nepotřebuje kát a není v něm hřích, protože má jiný
původ a není jako ostatní lidé. Přesto se nechá pokřtít. Zdá se, že to nedává
logiku? Naopak. Tím dává najevo, že je stejný jak ostatní
lidé, že se od nich neliší. Jan Křtitel si uvědomuje něco jiného a odmítá ho pokřtít. Přece
nemá smysl křtít na odpuštění hříchu toho, v němž hřích není. Nakonec na přání
Ježíše Jan křest provede. Ježíš chce být jako ostatní lidé, ale sám Bůh dá
najevo, že je to Boží Syn a on slyší ujištění, kým vlastně je.
Lukáš se na závěr třetí kapitoly píše, že ve třiceti letech
začíná Ježíš plnit to, čím ho Bůh pověřil. Lidí ho považují za syna Josefa a
asi neví nic o jeho početí a pravém otci. 23Když Ježíš
začínal své dílo, bylo mu asi třicet let. Jak se mělo za to, byl syn Josefa,
jehož předkové byli: Heli,
· 24Mathat,
Levi, Melchi, Janai, Josef,
· 25Matathias,
Amos, Nahum, Esli, Nagai,
· 26Mahat,
Matathias, Semei, Josech, Joda,
· 27Johanan,
Resa, Zorobabel, Salatiel, Neri,
· 28Melchi,
Addi, Kosan, Elamadam, Er,
· 29Jesus,
Eliezer, Jorim, Mathat, Levi,
· 30Simeon,
Juda, Josef, Jonam, Eliakim,
· 31Melea,
Menna, Mattath, Natham, David,
· 32Isaj, Obéd,
Bóaz, Sala, Naason,
· 33Amínadab,
Admin, Arni, Chesróm, Fares, Juda,
·
34Jákob, Izák,
Abraham, Tare, Náchor,
· 35Seruch,
Ragau, Falek, Heber, Sala,
· 36Kainan,
Arfaxad, Sem, Noe, Lámech,
· 37Matusalem,
Henoch, Jared, Maleleel, Kainan,
· 38Enóš, Šét a
Adam, který byl od Boha.
Kde získal Řek Lukáš takové informace o Ježíšově rodokmenu
z matčiny strany.? Jsou tak podrobné, že vedou až k samotnému prvnímu
člověku. Cenné je to, že jde o biologickou stopu na rozdíl od rodokmenu Josefa
uvedeného u Matouše, který postupuje od Abrahama k Josefovi a není to
biologická stopa. Ježíš je záchrance celého lidstva a nejen Židů.
Kdo to dnes pochopí ? Kolik lidí toto zneužije? Co zůstalo? Chápou
dnes lidé pokání? A pokud nechápou, pak nedokážou pochopit ani Pána Ježíše. Proto
je tak obrovské množství falešných křestanů a falešných církví.
|
poslal Willy Tento článek jsem dal i na Katedrálu GS a jsem docela zvědav, jak se budou lišit případné reakce.
|
poslal milan333
DOGMA O TROJICI.
Boží Slovo je
základem pro porozumění o tom, zda trojiční dogma má zásadní
podporu v Písmu. Hledaní pravdy mimo Písmo přineslo nepravdivý
obraz o Bohu.
2.Petr.1:21
Neboť proroctví nikdy nebylo proneseno z lidské vůle, nýbrž
unášeni Duchem
Svatým mluvili lidé poslaní od Boha.
2.Tim.3:16,
Veškeré Písmo je
vdechnuté Bohem
a je užitečné k učení, k usvědčování, k napravování, k
výchově ve spravedlnosti,
Bůh
dal člověku schopnost pochopit Boží Slovo bez hlubokých
teologických úvah a Boží Slovo je předloženo zcela
srozumitelně.
Některá
vyznání o trojici:
„Písmo
jasně učí, že je jeden Bůh, který je nekonečný a který
existuje ve třech osobách: Otec, Syn a Duch svatý.
Každá
z těchto osob je cele Bohem,
všechny jsou stejně věčné, jsou si rovny v moci a slávě a ve
stejné míře sdílejí tytéž atributy a dokonalosti. Ačkoliv
jsou nerozdělené v přirozenosti a bytí, každá z osob Boží
trojice má v dokonalé harmonii skrze celou věčnost odlišnou roli
a funkci.“
253
Trojice je jedna. Nevyznáváme tři bohy, nýbrž jednoho Boha ve
třech osobách: "soupodstatnou Trojici".61 Božské osoby
se nedělí o jediné božství, nýbrž každá z nich je úplně
celý Bůh: "Otec je všechno to, co je Syn, Syn všechno to, co
je Otec, Otec a Syn všechno to, co je Duch svatý, totiž jediný
Bůh, podle své přirozenosti."62 "Každá ze tří osob
je onou skutečností, totiž podstatou, bytností nebo božskou
přirozeností."
Svatý
Duch je zde představen jako osoba, která je Bohem a ne jako Boží
moc.
I
katolická církev připouští, že svatý Duch je Boží moc!
-
katolický
teolog Edmund Fortman v Trojjediném Bohu (angl.): „Ačkoli je
tento Duch často popisován v osobních pojmech, zdá se zcela
jasné, že posvátní pisatelé (Hebrejských písem) tohoto Ducha
nikdy nechápali ani nepředstavovali jako zřetelnou osobu.““
-
dále
říká: „Židé nikdy nepovažovali Ducha za osobu a není to ani
ve Starém zákoně. Duch svatý je běžně chápán v Novém
zákoně jako Boží moc a síla.“
-
Dílo
The
New Catholic Encyclopedia o
tom říká: „„Starý zákon nevnímá Ducha jako osobu Boží
Duch je jednoduše Boží moc. Nový zákon pojímá Ducha jako
„něco“, ne jako „někoho“: je paralela mezi Duchem a Boží
mocí.“(sv.13)
Katolická
encyklopedie: „Nikde ve Starém zákoně nenajdeme jasnou indikací
o „třetí osobě“.(sv.15)
Katolický slovník: „Jak
St. tak i N.zákon hovoří o Duchu jako Boží energii a moci v
srdci člověka.“ (str.810)
České
katolické biblické dílo:
Boží Duch není ještě ve Starém zákoně zjeven jako osoba,
ale jako Boží síla, která proměňuje lidskou osobnost tak, že
je schopna výjimečných činů. Ty sloužily k upevnění lidu ve
věrnosti Hospodinu. Duch vychází z Boha, vede k němu, a proto je
nazýván Duchem Božím, nebo také Duchem svatým.
Zastánci
trojičního učení se odvolávají na Mat.28:19
„ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého“.
Toto
znění není v žádném manuskriptu a původní znění je toto:
Proto
jdouce, učte všecky národy, křtíce
je ve jméno Mé (onto onomati mou),
učíce je zachovávati všecko, cokoli jsem přikázal vám.“
Odkaz
na „Novum Testamentum Graece et Germanice“ od Nestle–Aland ve
vydání z roku 1973 potvrzeno.
Mat.28:19
„ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého“.
Kdybychom
tuto formulaci považovali za původní, stejně by to nebyla podpora
trojičního dogmatu. Není tam žádný náznak toho, že tato
formulace nám sděluje, že se jedná o Boha ve třech osobách a
každá z nich je zároveň Bohem.
Zde
dochází k velmi vážnému jednání, kdy jiným výkladem tohoto
textu se přímo rouháme Bohu a považujeme jej za neschopného
sdělit potřebnou pravdu o něm jako Bohu Otci, Ježíši a o tom,
kdo nebo co je Svatý Duch.
Katolická
církev přiznává, že upravila původní znění Mat.28:19
The
Catholic Encyclopedia, vydání z roku 1913, svazek II, strana 263:
"Křestní formule změnila katolická církev ve druhém
století ze jména Ježíš Kristus na slova Otec, Syn a Duch svatý."
The
Catholic Encyclopedia, vydání z roku 1913, svazek II, strana 265:
"Původní formule pro křest byla ve jménu Ježíš, ale papež
ji změnil."
V
katolickém katechismu výše uvidíte následující odstavec. „Do
Krista. Bible nám říká, že křesťané byli pokřtěni do Krista
(č. 6). Patří Kristu. Skutky apoštolů (2:38; 8:16; 10:48; 19:5)
nám říkají o křtu „ve jménu (osobě) Ježíše. -- lepší
překlad by byl „do jména (osoby) Ježíše. Teprve ve 4. století
se stala vžitá formulace „Ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého“.
— (Biblický katechismus, Rev. John C Kersten, S.V.D., Catholic
Book Publishing Co., N.Y., N.Y.; l973, str. 164)
Také
v Novém zákoně nenajdeme text, který by potvrdil tvrzení, že
Svatý Duch je osoba a zároveň Bůh. Existuje mnoho textů, které
toto dogma zcela vyvrací.
Mat.
28:19 Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte
je
ve jméno Otce /JHVH/ i Syna /Ježíš/ i Ducha Svatého /..?../
Každá
osoba má jméno a Duch Svatý ne, není osobou, ale zjevuje nám
osobnost Otce. Navíc nikde není v Písmu Svatý Duch označen jako
Bůh Duch Svatý!
Ježíš
je Bůh /Jan1:1/, ale není nejvyšší, nejvyšší je pouze jeden.
Luk.8:28
Když uviděl Ježíše, vykřikl, padl před ním na zem a řekl
silným hlasem: „Co je ti po mně, Ježíši,
Synu Boha Nejvyššího?
Prosím tě, abys mne netrýznil.“
Luk.1:32
Ten bude veliký a bude nazván synem
Nejvyššího
a
Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida. /Nejvyššího jednotné
číslo/
Jan
17:3 A toto je život věčný: Aby poznávali tebe,
jediného pravého Boha,
a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.
Jan
20:17 Ježíš jí řekl: „Nedotýkej se mne, dosud jsem
nevystoupil k Otci. Ale jdi k mým bratřím a pověz jim, že
vystupuji k Otci svému i Otci vašemu a k
Bohu svému
i Bohu vašemu.“
Žid.
1:3,8,9 On
je září jeho slávy a otiskem jeho podstaty, všechno nese svým
mocným slovem. Když skrze sebe vykonal očištění od našich
hříchů, posadil
se po pravici
Majestátu na výsostech. O
Synovi však: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo
práva je žezlem tvého království. Miluješ spravedlnost a
nenávidíš nepravost, proto pomazal
tě, Bože, Bůh tvůj olejem
radosti nad všechny tvé druhy.
Zj.3:12
Kdo
vítězí, toho učiním sloupem ve svatyni svého
Boha
a již nikdy nevyjde ven. Napíšu na něj jméno svého
Boha
a jméno města svého
Boha,
nového Jeruzaléma, který sestupuje z nebe od
mého Boha,
i své nové jméno.
Podle
trojičního dogmatu je jeden Bůh existující ve třech osobách a
každá z nich je Bůh. Jsou rovni si svou velikostí, nikdo není
vyšší než druhý. Výše uvedené texty toto dogma zcela zřetelně
vyvrací. Představují nám Boha Otce jako nejvyššího Boha
a
Ježíše jako Boha, který je Bohu Otci vždy podřízen. Ježíš o
tom podává zcela zřetelné a silné svědectví a po svém
oslavení v nebi opakovaně uvádí: „svého Boha“. I další
texty o tom vydávají svědectví.
Klíčový
je text:
Žalm 83:19
ať poznají, že ty
jediný,
jenž
Hospodin /Jehovah, Jehova,Jahve/ máš
jméno, jsi
ten nejvyšší
nad celou zemí!
וידעו
כי־אתה
שמך
יהוה
לבדך
עליון
על־כל־הארץ׃
hebrejsky
JHVH
Ježíš
a ani Svatý Duch, nikde není označen tímto jménem!
Luk.1:35 A anděl jí odpověděl: „Duch
Svatý přijde na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní;
proto také to Svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Syn Boží.
Řecky
moc - δύναμις, εως, ἡ [dynamis]
(G1411):
1. síla, moc;
schopnost; moc
uzdravovat 2. mocný
čin, zázrak - to jsou činy Svatého Ducha
Svatý
Duch je zde označen jako moc Nejvyššího a ne jako Bůh Duch
Svatý. Kdybychom dále použili vyznání o Trojici, kde každá
osoba jedná samostatně museli bychom za Otce Ježíše považovat
Svatého Ducha!
Zj.22:3
A nebude tam nic proklatého. Bude
tam trůn Boží a Beránkův;
jeho služebníci mu budou sloužit.
Zjevení
podrobně popisuje nebeské uspořádání a o Duchu Svatém, zde
není zmínka.
Sof.3:9,
Tehdy změním národům rty v čisté, všichni budou
vzývat Hospodinovo jméno a
budou mu svorně sloužit.
Žalm
105:1 Vzdávejte
chválu Hospodinu! Vzývejte
jeho jméno! Oznamujte
mezi národy jeho činy!
Řím.10:13
neboť ‚každý, kdo by vzýval
Pánovo jméno,
bude zachráněn.
1
Kor.1:2 církvi Boží,
která je v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným
svatým, spolu se všemi, kteří na kterémkoliv místě vzývají
jméno našeho Pána Ježíše Krista, Pána
jejich i našeho:
Sk.7:59,
A kamenovali Štěpána, který vzýval
Pána
a říkal: „Pane Ježíši, přijmi mého ducha.“
Vzývat
mají pouze Boha Otce a Ježíše. Výzva k vzývání Svatého Ducha
se v Písmu nevyskytuje.
Mar.13:11,
Až
vás budou vodit, aby vás vydávali, nestarejte se, co budete
mluvit, ale, co vám bude dáno v té hodině, mluvte; neboť
nemluvíte vy,
nýbrž Duch svatý.
Mar.12:36
Sám
David
řekl v Duchu Svatém:
‚Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici, dokud nepoložím tvé
nepřátele za podnož tvých nohou. ‘
Když
v těchto textech mluví Duch Svatý není to osoba.
Sk.2:2-4
Náhle
se ozval zvuk z nebe, jako když se žene prudký vítr, a naplnil
celý dům, kde seděli. A ukázaly se jim jazyky jakoby z ohně,
které se rozdělovaly, a na každém z nich se usadil jeden. Všichni
byli naplněni Duchem Svatým
a začali mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat.
Řím.8:9
Vy však nejste v
těle, ale v Duchu, pokud
ve vás vskutku
Duch Boží přebývá.
Jestliže však někdo nemá Kristova ducha, ten není jeho.
Každý
obdržel Ducha Svatého. Kolik Duchů Svatých je? Může se osoba
rozdělit na více osob? Může osoba Bůh Duch Svatý přebývat v
těle člověka?
Iz.63:11,
Ale jeho lid si
připomenul dávné dny Mojžíše: Kde je ten, kdo je vyvedl z moře
s pastýři svého stáda? Kde je ten, kdo do
jeho středu umístil svého svatého Ducha
Iz.42:5,
Toto praví Bůh, Hospodin, jenž stvořil nebesa a roztahuje je,
rozprostírá zemi i to, co na ní vzchází, který dává
dech lidu na ní a ducha těm, kdo po ní chodí:
Neh.9:20,
Dával jsi jim
svého dobrého ducha, aby je přiváděl k porozumění.
Jejich ústům jsi neodepřel svou manu a na jejich žízeň jsi jim
dával vodu.
1.Kor.2:11,
Vždyť kdo z lidí ví, co je v člověku, než duch člověka,
který je v něm? Tak ani
Boží věci nezná nikdo, jen Duch Boží.
Řím.5:5 A naděje nezahanbuje, neboť
Boží láska je vylita v
našich srdcích skrze Ducha svatého,
který nám byl dán.
1.Jana5:6 To je ten, který přišel
skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze ve vodě, ale ve vodě
a v krvi. A Duch je ten, který to dosvědčuje, neboť Duch
je pravda.
Jan
15:26, Až přijde Zastánce, kterého vám pošlu od Otce, Duch
Pravdy, jenž
vychází od Otce,
ten o mně vydá svědectví.
Jan
14:16,17 A já požádám Otce a on vám dá jiného Zastánce, aby
byl s vámi na věčnost — Ducha
pravdy,
jejž svět nemůže přijmout, protože ho nevidí ani nezná. Vy
jej znáte, neboť u
vás zůstává a ve vás bude.
Gal.5:22,23
Ovocem Ducha je
však láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota,
věrnost, mírnost, sebeovládání. Proti takovým není žádný
zákon.
Je
více textů, které dosvědčují co je a jak se projevuje Svatý
Duch. Boží Duch je nám představován jako Boží moc, tvůrčí
síla, Duch stvořitelský, Duch prorocký. Boží Duch přináší
do života člověka, který obdrží Ducha Svatého naplnění
skutečného lidství.
Dogma
o Trojici má svůj původ v mytologii a pohanských náboženstvích.
Filozofie také měla na formování tohoto dogmatu určitý vliv.
Židé byli monoteisté i přesto,že byli obklopeni božstvy jiných
národů, které vyznávaly triády nebo tři bohy. Byly to například
triády
kanánské, babylonské, asyrské, egyptské nebo římské.
Definice
Trojice se objevila až v roce 381 n.l. v Konstantinopoli. Ježíš,
apoštolové a ani prvotní křesťané tomuto dogmatu nevěřili.
Přišli teologové a Boží inspirované Slovo bylo znehodnoceno
teologií ovlivněnou filozofií, tradicí a na pomoc přišlo ještě
tajemství.
Existuje
ještě více argumentů proti trojičnímu dogmatu. Člověk by se
měl navrátit k původnímu inspirovanému biblickému učení.
|
Teologie: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství
|
poslal Mikim
|
Teologie: Důkaz, že Ježíš a původní aramejští křesťané byli vegetariáni,
|
poslal mikim Už jsem tady odkaz na tento článek jednou dával a jsou tam zajímavé informace, tak ho zde dávám přeložený ještě jednou celý: Je to trošku delší čtení (cca 20 stran ve Wordu), autor se věnuje důkazům z biblických a nebiblických zdrojů, apokryfů apod., občas se v závěru opakuje nebo na chvíli zavítá s důkazy i do Indie (vegetarián se nezapře) dává tam i odkazy odkud čerpal, ale jinak tam jsou zajímavé informace podporující vegetariántsví Ježíše i apoštolů, kteří chodili s ním.
Takže, pokud jste masožrouti tak raději nečtěte .
|
Teologie: Dal nám Bůh zvířata pro potravu…Opravdu?
|
poslal mikim Dal nám Bůh zvířata pro potravu…Opravdu? http://ekoista.cz/dal-nam-buh-zvirata-pro-potravu-opravdu/
Věděli jste, že Ježíš nejedl na velikonoce ani beránka jako maso?
Takže přidávám všem zdejším masožravcům slovo do velikonoční pranice :)
|
Teologie: Ježíšova preexistence
|
poslal milan333 Ježíšova
preexistence.
Preexistence
Ježíše je jeho dřívější život v nebi u svého Otce předtím,
než byl Otcem
poslán
na zem jako člověk. Jeho preexistence má počátek a není od
věčnosti.
|
Teologie: Duchovní péče o Boží lid 12, pá 24. 3. 2023, br. Boháček - Galatským 4.1-11
|
poslal Mikim CEP Ekumenický překlad, 1979 Gal 4:1-11: "Chci říci: Pokud je dědic nezletilý, ničím se neliší od otroka, ač je pánem všeho. Je podřízen poručníkům a správcům až do doby, kterou otec předem stanovil. Tak i my, když jsme byli nedospělí, byli jsme otroky vesmírných mocí. Když se však naplnil stanovený čas, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, podrobeného zákonu, aby vykoupil ty, kteří jsou zákonu podrobeni, tak abychom byli přijati za syny. Protože jste synové, poslal Bůh do našich srdcí Ducha svého Syna, Ducha volajícího Abba, Otče. A tak už nejsi otrok, nýbrž syn, a když syn, tedy z moci Boží i dědic. Dříve jste však neznali Boha a byli jste otroky bohů, kteří ve skutečnosti bohy nejsou. Nyní jste však Boha poznali; lépe řečeno: byli jste od Boha poznáni. Jak to, že se zase navracíte k těm bezmocným a ubohým mocnostem a chcete se jim dát znovu do otroctví? Dodržujete ustanovení pro dny a měsíce, období a roky! Bojím se, aby úsilí, které jsem vám věnoval, nebylo nakonec nadarmo."
Poznámka: Zdroj kázání: https://www.youtube.com/watch?v=D95HAyQGgJw
|
poslal Nepřihlášený Dogma o Trojici a
Bible
Boží Slovo je základem pro
porozumění o tom, zda trojiční dogma má zásadní podporu v
Písmu. Je také obecným jevem, že Písmu se vzala nejvyšší
autorita.
2.Petr.1:21 Neboť
proroctví nikdy nebylo proneseno z lidské vůle, nýbrž unášeni
Duchem Svatým mluvili lidé poslaní od Boha.
2.Tim.3:16, Veškeré
Písmo je vdechnuté Bohem a
je užitečné k učeni, k usvědčovaní, k napravovaní, k výchově
ve spravedlnosti, Poznámka: Zdroj: https://antytrynitarianie.pl/dogma-o-trojici/
|
poslal Mikim Článek je pro ty co si snad ještě myslí, že by někdy Ježíš pil kvašené víno...
|
Teologie: Ježíš Kristus vs Apoštol Pavel a jeho učeni
|
poslal Mikim Kopíruji zde tento článek ve kterém autor vysvětluje jak se liší učeni ap Pavla s Pánem Ježíše Kristem.
https://www.vanguardngr.com/2021/08/jesus-christ-vs-paul-the-apostle/ #mce_temp_url#úvod vynechán, google překlad...
|
Teologie: Střípky katolické III.3.
|
poslal oko Není to chléb, který se dostává do těla, ale chléb věčného života, který udržuje podstatu naší duše. (sv. Augustin).
|
Vložil: Tomas v Úterý, 20. prosinec 2022 @ 09:38:53 CET (225 čtenářů)
Více... | 2947 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Teologie: Ježíšův barák a oblečení kněží podle Mojžíše???
|
poslal Frantisek100 11Přišel
do svého vlastního, ale jeho vlastní ho nepřijali.
·
12Těm
pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi.
·
13Ti se
nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se
z Boha.
·
14A
Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu,
jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
Pán Ježíš přišel na svět chudý. To odpovídá i místo, kde se narodil.
Měl snad nějaký osobní majetek?
Jeden zdejší křesťan napsal:
To, že měl Ježíš svůj dům, ví každý, kdo
se dostal ve čtení až k Ježíšově službě v Kafarnaum. Tak nezamlouvej, že Ty jsi se na dům ve 30 nezmohl (a
já také ne), když už jsi měl blbé hemzy.
Zajímavé. Tak měl dům. Ale neměl paláce a zlato jako papež a ostatní hodnostáři.
Co mně však překvapilo je tvrzení katolíka Martina:
To je tvá mouková nedostatečnost. Ty
předspisy ohledně liturgických úkonů nejsou přeci dílem židovských vůdců jak
píšeš. Z Bible musíš vědět a čteš to v Exodu, že předpisy stanovil Mojžíšovi
Hospodin
Já nediskutoval o občanské
společnosti, ale o nažízení stanovená Bohem. Ale tvůj rozum to nebere...Píšeš,
že vzorem pro Církev měl být Ježíš a židovští vůdci. A v tom je tvá mouková
nedostatečnost. Ty předspisy ohledně liturgických úkonů nejsou přeci dílem
židovských vůdců jak píšeš. Z Bible musíš vědět a čteš to v Exodu, že předpisy
stanovil Mojžíšovi Hospodin a ty zde drze hodíš odbočku a začneš plácat
hovadiny o pravdě Jana Husa. Tymísto abys byl svědkem zdravé víry životní
moudrosti se zde denně koupeš v diskusních sračkách a nemám jiný vhodný a
razantnější výraz jen abys dokázal jaký jsi vlastně náboženský hlupák a
nevzdělanec.
Takže Bůh nařídil, aby se kněží tak výrazně lišili od Pána Ježíše??
Pak není divu, že i jejich učení je jen podvod na lidech.
Přestávám rozumět křesťanství. Kde je pravda???
|
Teologie: Nesmrtelné tělo Ježíše Krista?
|
poslal gregorios777 Ježíš prý byl nesmrtelný a vzdal se toho pouze na tři dny....
|
Teologie: Bible není dílem božím?
|
poslal Nepřihlášený II. Inspirace a pravda Písma svatého (citace z katechismu)
105 Bůh je autorem Písma svatého. „Co bylo Bohem zjeveno a je v Písmu svatém obsaženo a vyjádřeno, bylo zaznamenáno z vnuknutí Ducha svatého. Svatá Matka Církev
totiž považuje podle apoštolské víry všechny knihy jak Starého, tak i Nového zákona se
všemi jejich částmi za posvátné a kanonické, protože jejich původcem je Bůh, neboť byly
sepsány z vnuknutí Ducha svatého, a jako takové byly Církvi předány. 106 Bůh inspiroval lidské autory posvátných knih. „K sepsání posvátných knih si však
Bůh vybral a použil jich s jejich schopnostmi a silami, působil v nich a skrze ně, aby jako
praví autoři zapsali všechno to a pouze to, co on chtěl.“76 107 Inspirované knihy učí pravdě. „Protože tedy všechno, co tvrdí inspirovaní autoři neboli svatopisci, se musí považovat za tvrzení Ducha svatého, je třeba uznat, že knihy
Písma svatého učí spolehlivě, věrně a bez omylu pravdu, kterou chtěl mít Bůh zaznamenanou v Písmu svatém pro naši spásu.“
|
Teologie: Hrubý seznam vypuštěných novozákonních veršů v Překladu Nového světa
|
poslal redifon (1) BK Mt. 17,21 "Toto pak pokolení nevychází, jediné skrze modlitbu a půst." PNS - (str. 1238)
(2) BK Mt. 18,11 "Přišel zajisté Syn člověka, aby spasil to, což bylo zahynulo." PNS - (str. 1239)
(3) BK Mt. 23,14 "Běda vám zákoníci a farizeové, pokrytci, že zžíráte domy vdovské, a to pod zámyslem dlouhého modlení, protož těžší soud ponesete." PNS - (str. 1246)
(4) BK Mk. 7,16 "Má-li kdo uši k slyšení, slyš." PNS - (str. 1266)
(5) BK Mk. 9,44 "Kdež červ jejich neumírá, a oheň nehasne." PNS - (str. 1270)
(6) BK Mk. 9,46 "Kdež červ jejich neumírá, a oheň nehasne." PNS - (str. 1270)
(7) BK Mk. 11,26 "Nebo jestliže vy neodpustíte, ani Otec váš, kterýž v nebesích jest, odpustí vám hříchů vašich." PNS - (str. 1273)
(8) BK Lk. 17,36 "Dva budou na poli; jeden bude vzat a druhý opuštěn." PNS - (str. 1313)
(9) BK Lk. 23,17 "Musil pak propouštívati jim jednoho v svátek." PNS - (str. 1322)
(10) BK J. 5,4 "Nebo anděl jistým časem sstupoval do rybníka a kormoutil vodu. Protož kdož nejprvé sstoupil po tom zkormoucení vody, uzdraven býval, od kterékoli nemoci trápen byl." PNS - (str. 1332)
(11) BK Sk. 8,37 "I řekl Filip: Věříš-li celým srdcem, slušíť. A on odpověděv, řekl: Věřím, že ježíš Kristus jest Syn Boží." PNS - (str. 1370)
(12) BK Sk. 15,34 "Ale Sílovi se vidělo, aby tu zůstal." PNS - (str. 1381)
(13) BK Sk. 24,7 "Ale přišed hejtman Lyziáš s mocí velikou, vzal ho z rukou našich." PNS - (str. 1394)
(14) BK Sk. 28,29 "A když on to propověděl, odešli Židé, majíce mezi sebou hádky mnohé." PNS - (str. 1400)
(15) BK Ř. 16,24 "Milost Pána našeho Jezukrista se všemi vámi. Amen." PNS - (str.1419)
Pramen: Svaté Písmo, Překlad nového světa, přeloženo z revidovaného anglického vydání z roku 1984 Revidováno 1997, Vydání z roku 2008 Vydavatelé: WATCHTOWER BIBLE AND TRACT SOCIETY, Brooklyn, New York, U.S.A. rdf
|
Teologie: Zamyšlení nad listem Filemonovi
|
poslal Nepřihlášený
Píše:
„ačkoliv bych ti mohl v Kristu směle nařídit, pro lásku raději
prosím.“No
ty vado. Se mi zdá, že ten chlap neví, kdo je, co dělá, co to
způsobí, a příliš si o sobě myslí.
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 15. listopad 2021 @ 11:09:45 CET (2196 čtenářů)
Více... | 2334 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0
|
Teologie: Ezechiel 34 aneb Kdo je Mesiáš
|
poslal luteran Ezechiel 34 byl citován v jedné z diskuzí ve vztahu k Mesiáši a Jeho charakteru a roli.
Tato kapitola má čtyři části:
(1) Ve verších 1-10 je Hospodinova stížnost na nevěrné pastýře Izraele: "Běda pastýřům Izraele, kteří pasou sami sebe. Což pastýři nemají pást ovce?" atd.
(2) Ve verších 11-22 pronáší Hospodin, že On sám zasáhne a stane se pastýřem svých ovcí a bude o ně pečovat: "Hle, já sám vyhledám své ovce a budu o ně pečovat. ... Já vykonám soud mezi ovcí a ovcí." atd.
(3) Ve verších 23-24 mluví Hospodin o ustanovení svého služebníka "Davida", který bude pastýřem Božích ovcí. "Ustanovím nad nimi jednoho pastýře, který je bude pást, Davida, svého služebníka. Ten je bude pást a ten bude jejich pastýřem."
(4) V závěrečných verších 25-31 popisuje Hospodin, jaký přínos a prospěch a požehnání pro ovce to bude mít. "Uzavřu s nimi smlouvu pokoje a odstraním ze země dravou zvěř..." atd.
|
|
|