|
Právě je 263 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: magdalena07
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 122813307 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Partnerství: Co Buh spojil, clovek nerozdeluj
|
poslal demagog Sbirka prispevku z facebooku na tema homosexuality a homosxualnich manzelstvi.
|
Partnerství: Příčiny a prevence rakoviny u žen /Antikoncepce 3/
|
poslal brusle7
|
Partnerství: Jsou homosexuálové devianti? Joch versus Cibulka
|
poslal Nepřihlášený "Manželství má plodit děti, tvrdí Jochová. Máte nás za devianty, stěžuje si Cibulka"
https://cnn.iprima.cz/joch-haji-manzelstvi-pro-muze-a-zenu-mate-nas-za-devianty-rikaji-cibulka-s-jagelkou-18921?fbclid=IwAR1lEwec2vv4Bvo5G9zYxyYCvUOxlQVz7IPmQCrC-An8lnxbFzOKeuLLVNU
Velmi zajímavá debata.
|
Partnerství: Je homosexualita nemoc? Biblický a evoluční pohled
|
poslal Nepřihlášený Je homosexualita nemoc? Biblický a evoluční pohled.
|
Partnerství: Ostuda věřících v televizním přenosu.
|
poslal Frantisek100 Sledoval jsem čistě náhodou pořad Nebezpečné
vztahy. Málem bych to vypnul, ale zvědavost mi to nedovolila. Muž asi deset
roků ženatý naříkal na svoji manželku, se kterou má čtyři děti a měl s ní za deset roků manželství jen
čtyřikrát pohlavní tyk a z těch se narodily jeho čtyři děti.Navíc v poslední
době nevěří, že jedna z jeho dcer je skutečně jeho. Jinak má svoji ženu rád, ona
je prý silně věřící, on sice není, ale tenhle její "koníček"
toleruje. Do studia pak přichází jeho manželka. Od pohledu velice příjemná,
krásná a milá žena. Hned v úvodu upozorní, že jí jde o rodinu a že má ráda
svého manžela a je mu věrná. Začíná
konfrontace. Jinak by mne tyhle věci ani tak nezajímaly, ale ta příjemná žena
je silně věřící. Není ji křivděno??A proto mne zajímá, kde je
pravda .
|
Partnerství: Manželství s nevěřícím - zkušenosti
|
poslal McMartyn_ Chtěl bych se vás zeptat na vaši zkušenost, případně zkušenost ze života vašich sourozenců v Kristu, týkající se chození a manželství s nevěřícím protějškem.
|
Partnerství: Jak se stane z chlapce gay?
|
poslal Nepřihlášený Teorie známého slovenského kazatele Alexandra Barkociho o vzniku homosexuality
|
Partnerství: V Polsku proběhnou změny ve financování církví
|
poslal Nepřihlášený Po měsících jednání se polská vláda a episkopát dohodly na novém
způsobu části financování církví v zemi. Dosavadní církevní fond bude
nahrazen poplatkem od věřících, kteří si na druhou stranu budou moci
odepsat půl procenta z částky v daňovém přiznání.
Jednání mezi vládou, kterou zastupoval ministr pro státní správu a
digitalizaci – takový úřad v Polsku skutečně existuje – Michal Boni a za
církve předseda Ekumenické rady episkopátu a varšavský metropolita
kardinál Kazimierz Nycz. Vláda usilovala o zrušení takzvaného Církevního
fondu, ze kterého bylo financováno především sociální a zdravotní
pojištění duchovních.
|
Vložil: Olda v Neděle, 03. březen 2013 @ 20:55:13 CET (1218 čtenářů)
Více... | 2480 bytů | komentáře? | Skóre: 5
|
Partnerství: Tři švédské svobodné církve včetně baptistů se spojují do jedné
|
poslal Nepřihlášený 434 delegátů
tří švédských svobodných církví (Free Churches) - baptisté, metodisté a
Mission Covenant Church - se dohodlo na spojení těchto tří denominací.
Tři
švédské denominace se sloučí od roku 2012 do jedné. Jedná se o
Baptistickou jednotu, Evangelickou církev metodistickou a Mission
Covenant Church. Nová denominace bude mít zhruba 70.000 členů v 900
sborech. Na prvním ustavujícím setkání ve Stockholmu dne 4. června 2011
byly přijaty potřebné stanovy a zvolen výkonný výbor - ale nebyl
jmenován žádný předseda nebo generální tajemník.
Sídlem nové
denominace bude Stockholmské ekumenické centrum. Název nové denominace
zůstává otevřený - 434 delegátů nebylo schopno dosáhnout dohody.
Navrhovaný název "Ekumenická církev" narazil v diskusi na tuhý odpor a
byl odmítnut. V důsledku toho bude spojená denominace pro přechodné
období i nadále užívat svůj neoficiální název - "Společná budoucnost" (Gemensam Framtid). Pro příští výroční setkání v roce 2014 navrhne výkonný výbor nový název.
|
Vložil: Olda v Čtvrtek, 21. červenec 2011 @ 18:25:14 CEST (1666 čtenářů)
Více... | 2530 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Partnerství: Demokracie a víra
|
poslal Nepřihlášený Zamysleme se nad obecnějšími a zároveň současnými otázkami: Co je
demokracie? Můžeme být s její současnou podobou spokojeni? Souvisí
demokracie s křesťanskou vírou? Jak máme demokracii chápat a co můžeme
a máme jako křesťané dělat?
Demokracie vzniká v 5. století před Kristem v Řecku. Řecká demokracie byla přímou demokracií. Svobodný občan, který se
dostavil ráno na Agóru, veřejné prostranství uprostřed Athén, velmi
často byl vylosován do úřadu či soudu a tam do večera zasedal,
diskutoval, posuzoval a rozhodoval. V Athénách platila svoboda slova
a rovnost před zákonem. Je chápána jako vláda lidu, i když ji
filosofové, Platón a Aristoteles označují a chápou jako vládu chudých,
či dokonce vládu davu a lůzy.
Platón athénské demokracii neodpustil, že
odsoudila a nechala vypít číši jedu Sókrata a karikuje ji jako anarchii.
Aristoteles je vůči demokracii také kritický, ale vzhledem k tezi, že
stabilní je to politické zřízení, kde vládnou střední vrstvy, ji vidí
jako stabilnější zřízení než oligarchii, vládu bohatých a aristokracii,
vládu urozených, protože chudých je vždy více než bohatých a urozených.
Nejstabilnější se mu jeví smíšené zřízení, tedy demokracie s oligarchií
či demokracie s aristokracií. Morálním problémem antické demokracie však
bylo, že zatímco svobodní občané diskutovali a rozhodovali, otroci bez
práv a zastoupení pracovali. Opustíme Řecko a přesuneme se do Ameriky
18. století.
|
Vložil: Olda v Pátek, 18. březen 2011 @ 15:22:35 CET (1467 čtenářů)
Více... | 12505 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Partnerství: Pod deštníkem papeže
|
poslal rive Patří evangelikálové do katolické církve?
„Jednu svatou obecnou a apoštolskou církev…“ (Unam sanctam, catholicam et apostolicam ecclesiam) těmito slovy z nicejsko-cařihradského vyznání víry začal papež Bonifác XIII. svoji bulu vydanou v roce 1302. V této bule mimo jiné podtrhuje: „A tak prohlašujeme, určujeme, říkáme, stanovíme, že každá lidská bytost musí nevyhnutelně být v zájmu své spásy podřízena papeži v Římě.“ Tento názor se ve středověku dlouho držel a mnozí se domnívali, že kvůli své spáse musejí zůstávat pod deštníkem papežem řízené instituce. Postupně se začali objevovat jednotlivci, kteří odmítli spojení spásy s papežstvím, ale mnozí z nich za to zaplatili životem (např. valdenští, kataři, Hus, Jeroným Pražský, mnozí husité).
|
Vložil: Olda v Středa, 02. červen 2010 @ 17:10:18 CEST (3214 čtenářů)
Více... | 7097 bytů | 8 komentáře | Skóre: 0
|
Partnerství: Změna textu katolického Kodexu kanonického práva o manželství
|
poslal Nepřihlášený 15.12.2009 bylo zveřejněno motu
proprio papeže Benedikta XVI. nazvané
Omnium in mentem, které zavádí úpravy ve znění několika
kánonů Kodexu kanonického práva latinského obřadu římskokatolické
církve. Úpravy jsou výsledkem
dlouhodobého zkoumání na půdě Papežské rady pro výklad právních textů
(od roku 1997) a týkají se dvou témat: svátosti jáhenského svěcení a
svátosti manželství.
V otázce svátosti manželství jde o pasáže,
jež hovoří o věřících, kteří „odpadli formálním úkonem
od víry“. Změna je reakcí na situaci vzniklou zejména v Evropě, kde
dochází k tzv. vypsání se z křestní matriky, což je jeden z formálních
úkonů odpadu od víry. Úpravu vysvětluje sekretář zmíněné Papežské rady
mons.
Juan Ignacio Arrieta:
„Modifikace textu spočívá v odstranění věty o »odpadnutí od víry
formálním úkonem«, která znemožňovala závazek církevního sňatku těm
pokřtěným katolíkům, kteří opustili církev, když např. odpadli k nějaké
sektě. Zprvu se mělo za to, že je třeba tam vsunout zmíněnou větu, aby
se předešlo tomu, že by jejich manželství po jejich návratu do církve,
bylo pokládáno za neplatné z důvodu nedodržení kanonické formy.
Zkušenosti však ukázaly, že tato věta nefungovala ani pastoračně a
komplikovala věci ve chvíli, kdy se dotyčné osoby chtěly vrátit do
církve. Ocitly se totiž v dalším problému, protože církev v
důsledku oné
věty považovala onen sňatek, který byl uzavřen mimo církev, za platný,
ačkoli byl vlastně pochybný.“
|
Vložil: Olda v Neděle, 16. květen 2010 @ 23:46:11 CEST (2958 čtenářů)
Více... | 11907 bytů | 16 komentáře | Skóre: 0
|
Partnerství: Test pro členy sboru
|
poslal Nepřihlášený V souvislosti s rozšířeným zneužíváním autority zejména v Nové apoštolské reformaci jsem si dovolil vypracovat následujících sto otázek, podle kterých se můžete snažit analyzovat svůj postoj k církevnímu zřízení. Otázky záměrně nemají odpovědi, ale jsou voleny tak, aby každého podnítily k samostatnému přemýšlení. Podotýkám, že odpovědi nemusí být sice jednoznačné, ale v kontextu s ostatními otázkami mohou, věřím, poskytnout čtenáři užitečnou sebereflexi. Otázky nejsou záměrně tematicky seřazeny a občas se překrývají, což má svůj smysl.
|
Vložil: Olda v Pondělí, 03. květen 2010 @ 14:37:53 CEST (3213 čtenářů)
Více... | 9234 bytů | 30 komentáře | Skóre: 0
|
Partnerství: Známost a manželství věřícího s nevěřícím
|
poslal Nepřihlášený Stanovisko Studijního odboru Rady Církve bratrské, prosinec 2008
Jako křesťané tvoříme menšinovou skupinu ve společnosti. Věřícím lidem, kteří hledají partnera pro manželský vztah, se nabízí neustále mnoho příležitostí, kdy mohou navázat známost s nevěřícím. Zdaleka se to netýká jen mladých lidí, ale i osamělých či rozvedených, kteří například uvěřili v dospělosti. Také misijní úsilí církve přináší věřícím lidem nové příležitosti navázat vztah s někým, kdo není Kristovým učedníkem. V mnoha sborech je řada hostů, kteří se stávají přáteli nebo účastníky různých sborových aktivit, ale přitom nejsou lidmi rozhodnutými žít s Kristem. To nás vede k tomu, abychom hledali odpověď na otázku, jaký postoj zaujmout k navazování známosti nebo uzavírání manželství věřícího s nevěřícím.
|
Partnerství: Slavná Církev = Nevěsta - vhodný Kristův protějšek
|
poslal Willy Efezským 5:25-27 a 31-32 (NS KMS)
Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a sebe samého za ni vydal, aby ji posvětil, když ji očistil koupelí vody v slovu, aby sám sobě postavil slavnou (nebo nádhernou) církev, která by neměla poskvrny ani vrásky ani čehokoliv takového, ale byla svatá a bezúhonná.
‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo. Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev.
|
Partnerství: Slušivý talár předsedy Církve bratrské
|
poslal Nepřihlášený Slušivý talár si pořídil Pavel Černý, předseda evangelikální Církve bratrské - viz fotografie z ekumenické bohoslužby v katedrále sv. Klimenta.
Tento evangelikální hábit obstojí i v konkurenci s liturgickými rouchy římskokatolického kardinála či řeckokatolického exarchy.
|
Partnerství: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka
|
poslal Nepřihlášený Interrupce? Mateřství jako krásná volba, ale špatná povinnost?
Někdejší poslanec Václav Benda – otec šesti dětí, včetně dnešního poslance Marka Bendy – mi před sedmnácti lety vysvětloval, že a proč je pro něj zcela nepřípustná interrupce. Připadal mi ve svých názorech velmi militantní, a proto jsem mu položila extrémní otázku: „Byl byste proti tomu, aby šla Vaše žena na interrupci, i kdybyste věděl, že je to těhotenství z nějakých důvodů tak riskantní, že Vaše žena při porodu zemře?“ Zdůrazňuji, že jsem tu otázku záměrně neformulovala „může zemřít“, ale „zemře“. Václav Benda se snad ani nezamyslel a hned mi svým tichým hlasem řekl: „I tak.“ Vzpomněla jsem si na něj právě teď, kdy mediální hladinu rozčeřilo 80 tisíc odškodného, které vysoudila žena na jihlavské nemocnici za nepovedený potrat, po němž porodila dceru a celé to pak vzbudilo nové emoce na téma interrupce.
|
Partnerství: Mezinárodní anekdota
|
poslal Karels Co by stalo, kdyby spadla moucha do kávy?
|
Vložil: Olda v Pátek, 14. březen 2008 @ 11:35:05 CET (3165 čtenářů)
Více... | 611 bytů | 4 komentáře | Skóre: 5
|
Partnerství: DNES JE TAKOVÁ DOBA...
|
poslal Nepřihlášený DNES JE TAKOVÁ DOBA...Prof. PhDr. Zdeněk Matějček, CSc. Když člověk zaslechne, co mu nějak nesedí, hned zbystří sluch. Já zbystřím sluch, když zaslechnu to, co říká nadpis této kapitolky – dnes je taková doba...
Na dobu a zvláště na tu dnešní a obzvláště na tu dnešní takovou se totiž vymlouvá kdekdo, a to především, když dělá něco, co ani sám za docela správné, moudré či fair nepokládá. Ostatně, jinak by se ani dnešní dobou zaklínat nemusel. Dělají to samozřejmě ponejvíc mladí lidé, kteří o době ještě nic nevědí – a teprve starý pamětník si řekne, že vždycky nějaká taková dnešní doba byla, je a patrně nadále bude. Prvních dvacet let své psychologické praxe jsem té době také ještě víceméně věřil, těch dalších skoro už třicet pět let jsem k dnešní době hodně skeptický. Ne, že by se nic neměnilo – naopak, mění se toho moc, jenomže výmluva zůstává výmluvou. Před půl stoletím jako dnes.
|
Vložil: Olda v Úterý, 12. únor 2008 @ 07:58:32 CET (2611 čtenářů)
Více... | 13514 bytů | 5 komentáře | Skóre: 5
|
|
|