|
Právě je 244 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy Akuzativ
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120234655 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Podobenství: Můj rozhovor s kocourkem
|
poslal Frantisek100 Mám rád našeho kocourka, který se stal členem naší
rodiny. Jsou mu dva roky a já si s ním
i povídám. Dívá se na mne svýma upřímnýma zvířecíma očima. Nevím, zda mi
rozumí, ale někdy mám pocit, že něco vnímá. A pak mne náhle přepadnou otázky. Jakoby je pokládal on sám.
„Františku, ty jsi na
mne hodný a já tě mám rád. Ale uvědomuješ si, že patříš k bytostem, které jste nám zvířatům hrozně ublížili?“
„Ale kocourku, jak
bychom vám mohli ublížit? Nemýlíš se ?“
„Františku, čteš někdy
Bibli?“
„ Ale kocourku, snad mne nechceš poučovat? Copak Ty znáš
Bibli?
„Dobře,
Františku, a co se tam na začátku se dozvídáš?“
„ Ale kocourku, co se o to zajímáš? To je přece lidská
záležitost a vás se to netýká.“
Ale Františku, to se
mýlíš. Nás se to týká mnohem více“
„Jak to myslíš, ty můj kocouří rozume?“
„Františku, kdo byl potrestán za lidský
hřích?“
„Hlavně my lidé“
„To je právě tvůj
omyl, Františku. To si myslíte vy. Lidé, kteří myslí jen na sebe. Vlivem vašeho
hříchu změnil Bůh celý svět a přírodní zákony. My nevinná zvířata jsme se stali
součástí potravinového řetězce. Vy lidé jste nás zneužívali k práci, ve
svých nesmyslných válkách,
k pokusům a dokonce jste nás
poslali jako první živé bytosti těch pár set kilometrů nad Zemí, abyste se
ujistili, zda tento prostor nepoškozuje živý organismus. Stali jsme se otroky
lidí.“
„Milý kocourku, na to jsem ani nepomyslel. Má mysl se zabývá
jinými věcmi“
„Ale to je
škoda, Františku. Podívej se na to, jak vy lidé žijete? Co už jste na té krásné
planetě zničili? A ničíte ji pořád? Kravičky chcete omezit, protože vám údajně
vadí jejich vypouštění střevních plynů, ale proč vám nevadí ve válkách jedovaté
plyny z hlavní vašich zbraní, bomb a dalších nástrojů zla. Františku, vy lidé
jste vlastně škodlivé bytosti a nikdy se vzájemně nedomluvíte. Je to smutné a
katastrofa. Nám nevinným nezbývá než
zahynout s vámi.“
„Tak to jsi mne, kocourku, dorazil. Copak není nějaká
naděje?“
Dívám se do jeho kocouřích očí. Vyzařuje z nich taková upřímnost a nevinnost a jen jediná touha, abych se s ním
pomazlil.
Ale proč tak málo??!!!
|
Podobenství: O hlupáku a živém tvaru
|
poslal Nepřihlášený
Živý tvar je místo v dané
životní etapě, role toho jenž jej zaujímá tak, aby konal to, co
je správné a dobré pro ty, které má milovat, pro ty kterým je
tím vzhledem k roli či životní etapě povinován, pro Boha. A to
přes bolest v duši, touhu dělat něco jiného, chuť utéct, přes
neocenění, přes údiv, přes „moudré“ rady.
|
Podobenství: Martino smiluj se.
|
poslal Nepřihlášený Připoutali mne ke kůlu a obložili vším co dokáže rychle vzplanout. Většinou to byla samá otep ze suchých větví, která se používá na podpal v krbech. Užít dřeva jim bylo škoda. Proč zbytečně pro jednoho heretika pálit dřevo na zimu. Otýpky suchých větviček zcela stačí. Oheň rychle vzplane, vyvolá velký žár, odsouzenec tolik netrpí a má to rychle za sebou. "Pěkná" teorie o mé rychlé smrti. Suché hloží okamžitě vzplanulo. Spalující plamen zasáhl mé dolní končetiny na kterých mě okamžitě způsobil popáleniny třetího stupně. Bolest to byla nesnesitelná, ale ne zase na tolik aby mne uvrhla do mdloby. Žár ohně působí velkou bolest, ale zároveň spaluje kůži a ničí nervové zakončení, které nervové vzruchy přenášejí do mozku. Bolest pak nevnímáte v místě popálení, bolest vnímáte celou svou bytostí. Znáte to, když si popálíte prst, nesnesitelně vás bolí celá ruka. Křičel jsem bolestí ale jen na chvilku, hned na to mne celého pohltily plameny. Žár kolem mne spálil veškerý kyslík. Dusil jsem se. Potřeboval jsem se nadechnout jako člověk který se topí, ale můj instinktivní nádech mi nevehnal do plic vodu, ale oheň. A to byl můj poslední výkřik bolesti! Žár plamene mě při ohnivém nádechu spálil hlasivky, a upekl plicní sklípky. Srdce pro nedostatek kyslíku začalo bít jako by se mělo roztrhnout. Pak mne již bolest zcela paralyzovala, a poslední můj smyslový vjem byl sluch. Orgán sluchu je hluboko v lebce, a než se k němu žár dostane tak to chvilku trvá. V plamenech se šíří zvuk lépe než ve vzduchu. Slyšel jsem jak mne lidé proklínají. Pak jsem je přestal slyšet, a zcela ztratil smyslový kontakt se světem. Neměl jsem již svět čím vnímat. Byl jsem jen já, a moje bolest. Byl jsem již mimo tento svět, byl jsem v naději v Krista. Po tom co žár spálil moji kůži na celém těle jsem stále žil. Stejně jako lidé popálení proudem vysokého napětí na celém povrchu těla, kteří již nemají šanci na přežití. Lidé popálení tak, že nemohou již žádným smyslem komunikovat se světem. Žádný smysl jim už nezůstal, jenom orgány v těle, ke kterým se žár ohně ještě nedostal. Člověk je stvořený převážně z vody, a vodě chvilku trvá než se ohřeje a začne se vařit. Varem mě praskly oční bulvy, a přes lebku začala vysoká teplota ohřívat můj mozek. Teplota vody v mém nitru začala narůstat, bylo to jako vysoká horečka, a já v tom žáru jsem se třásl zimnicí z vysoké teploty. Pak jsem konečně omdlel, moje orgány zkolabovaly přehřátím. Tuk v mém těle začal hořet, ale to už jsem necítil, byl jsem mrtvý.. Ragob
|
poslal myslivec Tento článek bude velmi krátký. Je postavený pouze na jedné otázce. Vybavme si situaci, kdy vzkříšený Kristus rozmlouvá s Petrem. Třeba v okamžiku kdy ho jmenuje za pastýře, a říká mu "pas mé ovce". A nyní si představme, že jsme u toho jako očití svědci. Že vidíme na vlastní oči vzkříšeného Pána, a vedle něho apoštola Petra. Pán i Petr na nás pohlednou a my pozdravíme. Jak se sluší a patří samozřejmě napřed Pána. "Moc Ti děkuji Pane, a chválím Tě za všechno". Pak pohlédneme na Petra, poklekneme před ním, políbíme mu rybářský prsten a pozdravíme ho slovy- "zdravím Tě Svatý otče.
Otázka zní. Dokázali byste přímo před Kristem nazvat "prvního papeže" Svatým otcem?
|
Podobenství: Vnímání duchem.
|
poslal myslivec Na šibenici stojí tři lotři. Každý z nich prokazatelně před očitými svědky zabil jednoho člověka, a žádný z lotrů se pro svůj skutek nekál, ani kát nechtěl. Po vynesení rozsudku, smrt oběšením, dostali všichni tři poslední přání.
První lotr prosil o milost, vykřikoval, že nikoho nezabil, a přál si aby ho pustili. Když se dozvěděl, že to není možné, jeho dalším přáním bylo proklínáním všech okolo.
Druhý lotr si přál poslední cigaretu, a poté co ji labužnicky vykouřil, tak chtěl aby ho jako oběsili prvního, to proto, aby již nemusel proklínání prvního lotra poslouchat.
Třetí lotr si přál smrt zastřelením, jelikož popravu na šibenici považoval za sobě nedůstojnou, a bylo mu vyhověno. Když hrdě stál u popravčího kůlu, a díval se do hlavní pušek, myslel si sám pro sebe. "Jenom já na celém světě vím, že jsem tu bezbrannou stařenku zabít nechtěl, byla příliš křehká když jsem do ní strčil, ale tento trest přijímám za ty dva hnusné negry, které jsem zabil minulý týden".
No, a pak byli všichni tři nenapravitelní vrazi popravení.
Zkuste prosím nyní Vy zdejší diskutující, se vyjádřit k profilu jednotlivých lotrů, vyjádřit se k jejich duchovnímu stavu, jejich duchovním svázanostem, popsat výstižně jejich nectnosti. Jenom tak, diskusně odlehčeně a nevázaně. Nevztahujte PROSÍM přitom nic na sebe, ani na nikoho jiného. Pište jen to, co z těchto virtuálních lotrů svým duchem vnímáte. Nikdo vás přece nemůže za vaše případné soudy napadat. Ti tři lotři jsou pouze virtuální, a symbolizují určitou skupinu špatných duchovních vlastností a vazeb. Vazeb které by každý měl umět správně rozlišit i pojmenovat. Zkusíte to?
|
Vložil: Tomas v Neděle, 05. červenec 2015 @ 23:31:21 CEST (1091 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0
|
Podobenství: Církev, která prodává jen prázdné lampy
|
poslal Frantisek100 Pán Ježíš, když
pobýval s učedníky, tak se jim snažil nějakým názorným způsobem přiblížit i to, co
bude důležité při jeho druhém příchodu. A proto jim vypráví podobenství o družičkách,
které mnohé věci osvětluje. Družičky čekají na stavbu ženicha. Svatba byl mimo jiné i svatební průvod, k němuž se družičky přidávají a jsou pak zvány na svatební hostinu. Je to
velká událost a všichni se na ni těší.
|
Podobenství: Vezmi,Pane, život můj
|
poslal Magdalena07 Vezmi,Pane, život můj
|
Podobenství: Strategie satana.
|
poslal oko Bajka o čase a smyslu věcí.
|
Podobenství: Všemohoucí Bůh něco nemůže?
|
poslal leonet 1 List Janův 1,7: …krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.
|
poslal cizinec Našli jsme to místo před pár lety. Procházel jsem tenkrát katastr,
pozemek po pozemku, pěkně systematicky podle velikosti odshora dolů a
hledal místo, kde mohl bych žít, kde bych se usadil a měl bych klid.
Překvapilo mne, kolik je v centru města i okolí krásných míst, tak
velkých, že by se na nich dal postavit dům a ještě zbylo na zahradu.
Desítky míst jsem prošel, okouknul.
Uprostřed hledání na mne vypadl krátký inzerát z Annonce: Prodám
starší zahradní domek s pozemkem na kraji zahrádkářské kolonie, cena tak
akorát. Už jsem viděl hodně pozemků, tak jsem zavolal i na tenhle,
ozvala se starší paní z Prahy. Vysvětlila mi, kde ten pozemek je,
dohodli jsme se, že se tam podívám a pak se ozvu, protože majitelé
nemohli přijet.
|
Vložil: Olda v Středa, 12. leden 2011 @ 12:44:56 CET (3180 čtenářů)
Více... | 7359 bytů | 7 komentáře | Skóre: 0
|
Podobenství: Jak se radostná zvěst evangelia vlamuje do svátků konzumu
|
poslal Nepřihlášený Kéž by toto video bylo strhujícím podobenstvím působení nás křesťanů v sekulární konzumní společnosti:
|
Vložil: Stepan v Čtvrtek, 30. prosinec 2010 @ 10:16:49 CET (1617 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0
|
Podobenství: A tak tleskám a jásám
|
poslal rive Kdykoliv jsem zklamaná svým
postavením v životě, vzpomenu si na malého Jamieho. Jamie se účastnil
konkurzu na roli ve školní hře. Jeho matka mi řekla, že byl zcela přesvědčený,
že ve hře hrát bude, i když ona se obávala, že ho nevyberou. V den, kdy se
oznamovalo obsazení rolí, šla jsem s ní, abychom ho po škole vyzvedly.
Jamie se k ní rozběhl, oči mu zářily pýchou a nadšením.
|
Podobenství: Židovské svátky jako předobraz a naplnění
|
poslal skalaa Jeden židovsky rok Cela kresťanska era PREDOBRAZ NAPLNENI
|
Vložil: gojim v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 09:09:05 CET (3237 čtenářů)
Více... | 4716 bytů | 1 komentář | Skóre: 0
|
Podobenství: Neste břemena jedni druhých
|
poslal pastýř V minulém příběhu jsem se snažil ukázat, co se
stane, když oko řekne nosu, „nepotřebuji tě“. Nyní bych připojil jeden
vousatý příběh, kterému jsem se naučil z kázání jiných:
|
Podobenství: Kdo z vás je nejvyšší?
|
poslal pastýř V Písmu je často církev přirovnána k tělu, které má mnoho údů. Je přitom jasné, že ne všechny údy mají stejnou důležitost. Každý by raději obětoval žlučník než oči nebo by raději přišel o prst u nohy než o nos. Jsme proto v pokušení domnívat se, že jen jeden orgán je ten nejdůležitější, který má vše řídit a který má o všem rozhodnout. Ano, tímto orgánem je hlava, Pán Ježíš, ale i naše tělo, církev, má hlavu, ke které patří důležité smyslové orgány jako je oko, ucho, nos nebo jazyk.
Přesto si každý člověk asi nejvíce cenní zraku. Oko vidí, dohlíží, bdí, rozeznává cestu… To žádný jiný orgán nenahradí. Oproti tomu čich není až tak důležitý, bez čichu se dá žít. Ale představme si paradoxní situaci, kdy se tělo dostane do nebezpečí. Uvedu kratičký příběh:
|
Podobenství: Rozhovor, který se nikdy neodehrál
|
poslal pastýř Citát z Bible:
Když lid viděl, že Mojžíš dlouho nesestupuje z hory, shromáždil se k Áronovi a naléhali na něho: "Vstaň a udělej nám boha, který by šel před námi. Vždyť nevíme, co se stalo s Mojžíšem, s tím člověkem, který nás vyvedl z egyptské země." Áron jim řekl: "Strhněte zlaté náušnice z uší svých žen, synů a dcer a přineste je ke mně!" I strhal si všechen lid z uší zlaté náušnice a přinesli je k Áronovi. On je od nich vzal, připravil formu a odlil z toho sochu býčka. A oni řekli: "To je tvůj bůh, Izraeli, který tě vyvedl z egyptské země."
|
Podobenství: Zákon a milost
|
poslal karels Jako křesťané býváme upozorňování od židů, že s příchodem Ježíše Krista nedodržujeme zákon (תוֹרה). Nakolik jsou jejich námitky opodstatněné pokusím se vysvětlit v tomto zamyšlení. [1]
Zřejmě jeden z ústředních textů pro úvod k problematice je tento: „Mnohé národy půjdou a budou se pobízet: ‚Pojďte, vystupme na horu Hospodinovu, do domu Boha Jákobova. Bude nás učit svým cestám a my po jeho stezkách budeme chodit.‘ Ze Sijónu vyjde תוֹרה zákon, slovo Hospodinovo z Jeruzaléma.“
Pro pochopení tohoto textu je důležité, pochopit, že Izrael, lid Izraele עם ישׂראל přijal תוֹרה Toru na poušti. Mojžíš přijal desatero, dekalog עשרת הדברים na hoře Sinaji. Pokud אלהים Všemohoucí Bůh připomíná, že daruje תוֹרה Toru všem lidem, potom nemůže jít o tu samou Toru, kterou přijal Mojžíš!
|
poslal karels Úvaha se bude odvíjet od následujícího biblického textu:
„I řekl Hospodin Bůh: ‚Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i zlé. Nepřipustím, aby vztáhl ruku po stromu života, jedl a byl živ navěky.‘“ (Genesis 3:22)
Už jsem na téma tohoto biblického textu něco napsal. Pro připomenutí, výše zmíněný biblický text se dá přeložit i jinak, než jak jej máme přeložený v ekumenickém překladu Bible, nebo v kralickém překladu.
„I řekl Hospodin Bůh: ‚Člověk byl jako jeden z nás, znajíc dobré i zlé.‘“ (Genesis 3:22) Rozdíl mezi naším tradičním překladem uvedeným v našich Biblích je jasný; zatímco podle našeho překladu Bible se člověk stává tím, kdo je jako Bůh, v překladu, který jsem uvedl výše – člověk byl jako Bůh – tehdy před pojezením zapovězeného ovoce byl člověk jako Bůh, tedy ještě před hříchem byl člověk jako Bůh... (sic)
|
Podobenství: Tajná 17. kapitola Markova evangelia
|
poslal k_sukovský Sedm týdnů po Ježíšově vystoupení na nebe povstal ve shromáždění učedníků Šimon zvaný Petr a řekl: „Muži bratří, náš Mistr není mezi námi, sedí na pravici Otce v nebesích. Pověřil nás, abychom rozumně a bez poskvrny konali své poslání. Víme pak, bratří, že není mezi námi nikoho urozeného a majetného a tak nám na naši bohulibou činnost chybí finanční prostředky. Bez nich se, milí svatí, nehnem dál. Musíme přijmout strategii, abychom Boží plán spásy byli s to realizovat dříve, než se Pán vrátí.“
|
|
|