Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 03. duben 2024 @ 20:22:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Ježíš není člověk který se stal bohem ale naopak bůh který se člověkem /
Já bych řekl, že ani jedno ani druhé.
Nikde Písmo nehovoří, že Bůh se stal člověkem. Bůh je neměnný, zůstává stále Bohem. Je Ten, který jest, který byl a který přichází. Nějaké metamorfózy neabsolvuje.
/ Na světě nebylo člověka který by tuto oběť a milost mohl přinést a je tomu tak i psáno. /
Právě že bylo. Ježíš, Mesiáš (Pomazaný) od Boha.
1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který (ten člověk Kristus Ježíš) dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě.
Ř 5:15: Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti v milosti toho jednoho člověka, Ježíše Krista. Ř 5:18: A tak tedy: jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu.
|
| NadřazenýRe: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. duben 2024 @ 20:31:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Ty, Betleheme Efrata, jsi malý mezi Judovými tisíci. Z tebe mi má vyjít ten, kdo bude vládnout Izraeli; jeho původ je od věčnosti, od pradávna." |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 03. duben 2024 @ 20:44:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Žádných "věčných". To zas je trinitářské překrucování Písma a zfalšované trinitářské překlady.
1 A ty, (Betléme) Efrato, nejmenší z Judových rodů, z tebe se mi narodí ten, jenž má vládnout nad Izraelem; jeho původ sahá do dávných dob, do prastarých dnů.
V hebrejském originále je použito na označení času, doby stejné slovo v Micheáš 5,1 jako v Micheáš 7,14 :
14 Pas holí pastýřskou svůj lid, stádo svého dědictví, jež zůstává osamělé v houští, uprostřed sadů. Kéž by se mohlo pást v Bašanu a v Galaadu jako za dávných dnů! 15 Jako za dnů, kdy jsi vyšel z egyptské země, nám ukaž zázraky! |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. duben 2024 @ 20:54:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš jim řekl: "Amen, amen, pravím vám: Ještě předtím, než byl Abraham, já jsem."
|
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Středa, 03. duben 2024 @ 20:55:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | z čehož jasně pramení, že Ježíš byl ještě před tím než se narodil a dostal jméno Ježíš.
Myslím, si že tento verš a slova Ježíše jsou naprosto jasné. |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 03. duben 2024 @ 21:34:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, byl v Božím záměru, v Boží mysli, v Božím plánu. V Božím zaslíbení. To je ten Logos, který se narozením Ježíše v Betlémě naplnil. Stal se skutečností - slovo (Logos) se stalo tělem.
A Abrahám jej už tehdy vírou spatřil v budoucnu
J 8:56: Váš otec Abrahám zajásal při pomyšlení, že uzří můj den. Uzřel ho a radoval se." Žid. 11 "Vírou uposlechl Abraham, když byl volán, aby vyšel na místo, které měl dostat za dědictví; a vyšel, ačkoli nevěděl, kam jde. 9 Vírou se usadil v zaslíbené zemi jako v zemi cizí, bydlel ve stanech s Izákem a Jákobem, spoludědici téhož zaslíbení. 10 Očekával totiž město mající základy, jehož stavitelem a tvůrcem je Bůh. 11 Vírou i sama Sára, ač byla neplodná, přijala moc k početí potomka a mimo svůj čas porodila, protože měla za věrného toho, kdo dal slib. 12 Pročež z jednoho, a to z již odumřelého, byli zplozeni mnozí, ‚počtem jako hvězdy nebeské a jako je nespočetný písek na břehu mořském‘. 13 Tito všichni zemřeli podle víry, aniž v plnosti přijali ta zaslíbení; jen zdaleka je zahlédli a pozdravili, a vyznali, že jsou cizinci a příchozí na zemi. 14 Neboť ti, kdo to říkají, dávají najevo, že vyhlížejí vlast. 15 Kdyby totiž myslili na tu, z níž vyšli, měli by čas se navrátit. 16 Avšak touží po lepší vlasti, to jest po vlasti nebeské. Proto se Bůh za ně nestydí, je-li nazýván jejich Bohem, neboť jim připravil město. "
Ježíš byl v Boží mysli, v Božím plánu, úradku "předzvěděn" (anglicky foreknown; known je věděn, znám; kdežto fore-known je znám předem, předzvěděn )
Jak píše Petr:
1P 1:20: on byl předzvěděn před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás, |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. duben 2024 @ 07:45:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Záměr (plán) přece není žádný Logos!
Logos se překládá dvěma významy: 1.) Jako "rozum". 2.) Jako "slovo".
Slovo - dokud není vyřčené, vůbec neexistuje. Boží slovo - pokud ho Bůh vyřkne - tak se zase hned stává skutečností.
Ježíš ovšem tu byl ve svojí slávě jako "Slovo" dříve, než byl svět.... Nikoli jako člověk, ani jako "záměr, plán", ale skutečný Syn nebeského Otce - přítomný ve svojí slávě už při stvoření světa. Otec stvořil vesmír skrze Syna, mocí Ducha svatého.
|
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. duben 2024 @ 21:50:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
V ev. Jana je použitý výraz LOGOS. Nikoliv slovo.
Takže nějaké spekulace o slovu - že dokud není vyřčené - neexistuje, a pokud už je vyřčené - tak se hned stává skutečností, jsou zcela irelevantní, zcela mimo.
V Písmu je mnoho textů, které hovoří o tom, že Bůh planuje, že má záměr, který později vykoná. V tom my lidé jsme stvořeni na podobenství Boží. Také to tak máme. Nejdřív něco vymyslíme, naplánujeme, a pak to realizujeme.
Mám ti ty texty sem uvést ? Klidně to udělám... :-)
Ježíš se poprvé na scéně objevil narozením z Marie. Dříve nikdy ne. Existoval pouze v Božím plánu, mysli, Logosu.
A objeví se podruhé při svém druhém příchodu.
Žid 8: " 25 Nepřišel ani proto, aby častokrát obětoval sám sebe, jako velekněz každoročně vchází do svatyně s cizí krví, 26 neboť by musel od založení světa častokrát trpět; nyní však JE ZJEVEN JEDNOU při dokonání věků ke zrušení hříchu skrze svou oběť. 27 A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, 28 tak i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, PODRUHÉ SE bez hříchu UKÁŽE k záchraně těm, kteří ho očekávají."
|
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. duben 2024 @ 10:08:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
S tím souhlasím. Jako biologický člověk Ježíš se skutečně na světě objevil až svým narozením.
Jako Bůh však existuje od věčnosti, nemá počátek, ani konec. Proto bylo všechno stvořeno skrze něho - proto měl svoji slávu dříve, než byl svět.... Proto mohli Izraelité už za Mojžíše pít z duchovní skály, kterou byl Kristus....
|
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 06. duben 2024 @ 13:53:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Izraelité o Kristu při vyjítí z Egypta nejpíše nevěděli vůbec nic. Izraelity z Egypta vyvedl Hospodin jediný Bůh. Ježíš poprvé vstoupil do existence skrze Marii a nikdy předtím neexistoval jeho preexistenci Bible vůbec nepotvrzuje. Pouze Bůh existuje od věčnosti. |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. duben 2024 @ 22:33:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ježíš poprvé vstoupil do existence skrze Marii a nikdy předtím neexistoval jeho preexistenci Bible vůbec nepotvrzuje."...
Ježíš jako člověk se narodil z Marie - jako člověk předtím neexistoval. Ale existoval jako Bůh od věčnosti - jako Syn nebeského Otce. Byl tu dříve, než byl svět....
(Kol 1,15 ...) On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření, neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebesích i na zemi, věci viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panstva, vlády nebo autority; všechno je stvořeno skrze něho a pro něho. On je přede vším a všechno v něm spočívá.
|
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 09. duben 2024 @ 14:13:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | / Proto mohli Izraelité už za Mojžíše pít z duchovní skály, kterou byl Kristus..../
No, Stando, měl by sis všimnout alegorického způsobu vyjadřování ap. Pavla v tom oddíle 1 Kor 10, abys pochopil, co znamená, že "skála byl Kristus". Kdy Pavel zcela jasně přirovnává, uvádí analogii mezi vyjitím Izraele z Egypta a naší duchovní pouti. Jako příklad a varování pro nás.
1 Nechci, bratři, abyste nevěděli, že naši otcové byli všichni pod oním oblakem a všichni prošli mořem, 2 všichni byli pokřtěni v Mojžíše v oblaku a v moři, 3 všichni jedli týž duchovní pokrm 4 a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus. 5 Ale ve většině z nich neměl Bůh zalíbení; vždyť byli pobiti v té pustině. 6 Tyto věci se staly příkladem pro nás, abychom nebyli žádostivi zlých věcí, jako oni byli žádostiví.
1) Izraelci nebyli pokřtěni v Mojžíše ani v moři. Nic o něčem takovém nevěděli.
Pavel přirovnává jejich přechod Rudým mořem a vedení Mojžíšem ke křtu. K našemu křtu. (Izraelci o křtu nic nevěděli)
Že byli pod oblakem přirovnává k našemu křtu Duchem svatým.
2) Izraelci nejedli duchovní pokrm
Jedli křepelky a mannu, která sytila jejich těla, šla do žaludku.
Pavel přirovnává každodenní sycení Izraelců mannou k našemu duchovnímu pokrmu, sycení se Božím slovem.
3) Izraelci nepili duchovní nápoj, nepili z duchovní skály, která je doprovázela (žádná je nedoprovázela, skály nechodí)
Pili vodu H2O ze zcela konkrétní tvrdé skály, která stála na místě, nepohybovala se s nimi, nešla s nimi aby je doprovázet. Ta skála nebyl Kristus.
Pavel přirovnává jejich pití ze skály k našemu pití duchovního nápoje, ze skály, která nás doprovází, a kterou je Kristus,
|
]
|
|