|
Právě je 576 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano gregorios777
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116816524 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33).
Vloženo Pátek, 05. březen 2010 @ 18:04:37 CET Vložil: Stepan |
poslal oko Jen si nadávejme, Pán Ježíš přece taky nadával!
Skutečně?
Proč s tebou vůbec mluvím, pokrytče? - řekl si Mikael ve středu 3. března pod článkem " Jeden trojjediný nebo jednojediný Bůh?".
A později dodal: Komediante, pokrytecký šašku! Čím se lišíš od fariseů?
Na svou omluvu uvádí situace, kdy Pán Ježíš nazývá farizeje "zmijím plemenem".
..."Došly tedy Janovi a Ježíšovi argumenty, když nadávali fariseům do hadů a zrozenců zmijí? :-)"...
Jsou tyto výrazy skutečně srovnatelné?
jedná se v případě Ježíšově skutečně o nadávky?
Abychom pochopili skutečný smysl výrazu "plemeno zmijí", musíme se vrátit na počátek, do knihy Genesis.
(Gn 3,14-15) Tehdy Hospodin Bůh řekl hadovi: "Za to, cos udělal,
budeš zlořečený mezi vším dobytkem i divokými zvířaty. Po všechny dny
svého života polezeš po břiše a žrát budeš prach.
Rozpoutám také nepřátelství mezi tebou a ženou i mezi tvým a jejím potomkem. On zasáhne tvou hlavu a ty zasáhneš jeho patu." Pán Ježíš tímto označuje farizeje za potomky "hada", kteří zasáhnou jeho "patu" (smrt na kříži). Každý člověk, který si libuje v hříchu, se sám řadí mezi potomky hada, mezi " zmijí plemeno". Nejedná se tedy o žádnou nadávku, ale v řeči Bible o označení lidí, kteří si libují v hříšném životě. Pán Ježíš nikomu nenadával, kudy chodil, tudy dobře činil. Byl bez úhony a poskvrny.
|
Podobná témata
|
|
Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Pátek, 05. březen 2010 @ 20:54:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tahle souvislost mě nikdy nenapadla, dík za zajímavou informaci.
|
|
|
Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: samciz v Sobota, 06. březen 2010 @ 08:41:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Děkuji Oko, je to zajímavé. Nicméně mi není moc jasné, proč Pán Ježíš použil přímo označení zmije, když se v Genesis píše o hadovi?
|
Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Sobota, 06. březen 2010 @ 10:23:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Těžko říct. Třeba proto že zmije je had, nebo proto že jsou zmije v Palestině rozšířené a známé nebo se v některém z používaných jazyků říká zmije všem hadům. Mohlo to vzniknout i v kralickém překladu protože u nás jiní jedovatí hadi nežijí.
|
]
|
|
Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Sobota, 06. březen 2010 @ 09:37:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz | A vida, už tu máme jednoho pohoršeného pokrytce! :-)
A co tohle, to také není nadávka?
Matouš 23,17 Blázni a slepci, co je větší: zlato, nebo chrám, který to zlato posvěcuje? :-)
Já nepotřebuji něco uvádět na svou omluvu. Nemám, za co bych se omlouval... :-)
|
Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Sobota, 06. březen 2010 @ 10:17:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč by to měla být nadávka ? Nadáváme tehdy když říkáme z nenávisti něco co není pravda a chceme svému bližnímu uškodit. Evangelista jen říká pravdu a chce jim pomoct.
|
]
Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Sobota, 06. březen 2010 @ 10:33:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Kecáš!! Neníviděl snad Pavel Izraelce, když je nazval psy? A že pes byla řádná urážka pro Žida! Nenáviděl snad Ježíš pohany, když je taky klidně nazval psy? Jsi pitomec! A buď si jist, že ti to říkám v lásce, neboť tak to je... :-)
|
]
Dodatek (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Sobota, 06. březen 2010 @ 10:36:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz |
Matouš 7,6 Nedávejte psům, co je svaté. Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás.
Tvoje teorie, že se nadává jedině z nenávisti, je silně děravá! Nebo myslíš, že Ježíš nemluvil o lidech, ale o o zvířatech? :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 06. březen 2010 @ 10:58:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, nemiluješ domluvy ? :-)
Matouš 16,23 Ale on se obrátil a řekl Petrovi: „Jdi mi z cesty, satane! Jsi mi kamenem úrazu, protože tvé smýšlení není z Boha, ale z člověka!“
Přísloví 12,1 Kdo miluje napomenutí, miluje poznání, kdežto kdo domluvy nenávidí, je tupec. Přísloví 13,5 Spravedlivý nenávidí jakýkoli klam, kdežto svévolník vzbuzuje nelibost a hnus.
|
]
Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Sobota, 06. březen 2010 @ 10:59:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Říkáš něco podobného co já. Rozdíl je jen v tom že to považuješ za nadávku nebo urážku bez ohledu na to jak to kdo myslel.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 06. březen 2010 @ 12:32:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Vacant,psal jsem okovi.
Ano,také nepovažuji urážku ani nadávku to ,když mne někdo ve Jménu Páně napomene. :-) v. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. březen 2010 @ 12:50:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pochop, že výraz: "Komediante, pokrytecký šašku!"... nemá nic společného s napomenutím.
Je to naopak jen vyjádření neúcty, snižování důstojnosti oponenta.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 06. březen 2010 @ 16:12:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, nebudeme si zde snad vyčítat a dělat nekonečné výpisky...
Osobně rozpoznávám podle toho,zda-li mi "oponent" lže ,nebo říká pravdu a toho, kdo mi říká pravu opravdu miluji!
2. Petr 2,1 V Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou popírat Panovníka, který je vykoupil. Tím na sebe uvedou náhlou zhoubu.
A to je právě to, si o b.Mikaelovi nemyslím Ahoj :-) v. |
]
Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. březen 2010 @ 11:03:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Já nepotřebuji něco uvádět na svou omluvu. Nemám, za co bych se omlouval... :-)"...
Ani jsem to od tebe nečekal. K něčemu takovému musí člověk mravně dorůst. Ještě je ti třeba ujít kus cesty ...
Jen se neboj vzít celý příslušný odstavec a nevytrhuj ze souvislosti. (Mt 23,13-39) "Ale běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, že
zavíráte nebeské království před lidmi. Sami tam totiž
nevcházíte a těm, kteří vcházejí, vejít nedovolujete.
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, že vyjídáte
domy vdov a předstíráte dlouhé modlitby. Proto dostanete těžší
rozsudek.
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, že obcházíte
moře i souš, abyste obrátili jednoho člověka na víru, a když
se tak stane, uděláte z něho syna pekla dvakrát více, než
jste sami.
Běda vám, slepí vůdcové, kteří říkáte: 'Kdyby někdo přísahal
při chrámu, to nic neznamená, ale kdo by přísahal při chrámovém
zlatu, ten je zavázán.'
Blázni a slepci! Co je větší - zlato, nebo chrám, který to
zlato posvěcuje?
Říkáte také: 'Kdyby někdo přísahal při oltáři, to nic
neznamená, ale kdo by přísahal při daru ležícím na něm, ten
je zavázán.'
Blázni a slepci! Co je větší - dar, nebo oltář, který ten
dar posvěcuje?
A proto ten, kdo přísahá při oltáři, přísahá při něm i při
všem, co na něm leží.
Ten, kdo přísahá při chrámu, přísahá při něm i při Tom, kdo
v něm přebývá,
a ten, kdo přísahá při nebi, přísahá při Božím trůnu i při
Tom, který na něm sedí.
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, že dáváte
desátky z máty, z kopru a z kmínu, ale opustili jste závažnější
věci ze Zákona - právo, milosrdenství a víru. Tyto věci jste
měli dělat a tamty neopouštět.
Slepí vůdcové, cedíte komára, ale velblouda polykáte.
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, že zvenčí
čistíte kalich a mísu, ale ty jsou zevnitř plné zlodějství a
neřesti.
Farizeji, ty slepče, vyčisti nejdříve vnitřek kalicha a
mísy, aby mohly být čisté i zvenčí.
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, protože se
podobáte obíleným hrobům, které zvenčí vypadají opravdu krásně,
ale uvnitř jsou plné mrtvých kostí a veškeré
nečistoty.
Tak se i vy zvenčí zdáte lidem opravdu spravedliví, ale
uvnitř jste plní pokrytectví a nepravosti.
Běda vám, zákoníci a farizeové, vy pokrytci, že stavíte
hroby prorokům, ozdobujete náhrobky spravedlivých
a říkáte: 'Kdybychom žili za dnů našich otců, neúčastnili
bychom se s nimi prolévání krve proroků.'
Tím svědčíte sami proti sobě, že jste synové těch, kdo
vraždili proroky.
Naplňte tedy míru svých otců!
Vy hadi, plemeno zmijí, jak byste unikli odsouzení do
pekla?
Pohleďte, já k vám proto posílám proroky, mudrce a učitele
Písma, a vy některé z nich zabijete a ukřižujete, a některé
z nich budete bičovat ve svých shromážděních a budete je
pronásledovat od města k městu,
aby na vás přišla všechna spravedlivá krev prolévaná na zemi,
od krve spravedlivého Ábela až po krev Zachariáše, syna
Barachiáše, kterého jste zabili mezi svatyní a
oltářem.
Amen, říkám vám, že všechny tyto věci přijdou na toto
pokolení."
"Jeruzaléme, Jeruzaléme, který zabíjíš proroky a kamenuješ
ty, kteří jsou k tobě posíláni! Kolikrát jsem chtěl shromáždit
tvé děti, jako slepice shromažďuje svá kuřata pod křídla, ale
nechtěli jste.
Hle, váš dům se vám zanechává pustý.
Říkám vám totiž, že od této chvíle mě neuvidíte, dokud
neřeknete: 'Požehnaný, který přichází v Pánově jménu!'" Pán Ježíš zde nastavuje zrcadlo farizejům, celé míře jejich pošetilosti. Také některé překlady Písma místo výrazu " blázni" používají výraz " pošetilci". Jde tu o nerozvážné sliby a snahu rabínů, kteří se utíkali ke slovíčkářskému výkladu slibu, aby ho podle potřeby zbavili závaznosti. Takové pošetilé jednání je v Božích očích skutečně bláznovstvím lidí, stižených duchovní slepotou. Pán Ježíš farizeje neurážel, jen jejich jednání správně pojmenoval. Neracionální chování v sebeklamu je skutečně bláznovstvím. Srovnej to se svými výroky: " Komediante, pokrytecký šašku! "Jsi hned hotov k soudu a připraven i mě nazvat pokrytcem. V čem je mé chování pokrytecké konkrétně? Že jsem si dovolil ti odporovat?
|
]
Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Sobota, 06. březen 2010 @ 12:15:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Ty jsi o mně napsal:
Na svou omluvu uvádí situace, kdy Pán Ježíš nazývá farizeje "zmijím plemenem"
Proto jsem byl nucen podotknout, že o nějaké omluvě nemůže být ani řeči! Omlouvat se musí ten, kdo se dopustil něčeho špatného.
Napsals: Také některé překlady Písma místo výrazu "blázni" používají výraz "pošetilci".
Evidentně nevíš, že onen řecký výraz, překládaný jako "pošetilci", nebo "blázni" znamená doslova "hlupáci"! Někteří překladatelé se to snaží zmírnit, zřejmě kvůli takovým pokrytcům, jako jsi třeba ty... :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. březen 2010 @ 12:58:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je toho jistě hodně, co nevím.
Zato jsem si vědom, že moudrost je pro hlupáka nedostupná (Př 24,7):
(Př 12,15-16) Hlupák je přesvědčen, že jde správně,
moudrý člověk si nechá poradit.
Hlupákův hněv ihned projeví se,
rozvážný člověk hanbu přikryje.
(Př 29,9) Moudrý když s hlupákem se dohaduje,
pohrůžky, posměch, nic nikam nevede!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 06. březen 2010 @ 15:47:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, to jistě ano,i proto nechci zde vyčítat kdo, co, komu napsal.
Pouze chci dodat ,že : začátek moudrosti je bázeň před Hospodinem a poznat Svatého je rozumnost./Přísloví 9,10/ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 06. březen 2010 @ 19:05:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už aby to bylo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 06. březen 2010 @ 19:54:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To víš,hadí plémě jsme všichni po Adamovi,jen símě z jediné OSOBY to může změnit! Už poznáváš Svatého Izraele? Quo vadis? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. březen 2010 @ 12:26:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Náchylnost ke hříchu máme jistě všichni. Tu měl i Henoch, i Noe. Přesto dokázali chodit s Bohem.
Chceš mi zvěstovat někoho, kterého jsi sám ještě řádně nepoznal? U koho si pleteš JEDNOTU Syna s Otcem a slučuješ je do jedné osoby!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: Fera v Neděle, 07. březen 2010 @ 19:29:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chceš mi zvěstovat někoho, kterého jsi sám ještě řádně nepoznal? U koho si pleteš JEDNOTU Syna s Otcem a slučuješ je do jedné osoby!
Koloským 2,9 V něm je přece vtělena všechna plnost božství; |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hadi, zmijí plemeno! (Mt 23,33). (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. březen 2010 @ 20:11:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Kol 2,9-10) Neboť v něm přebývá veškerá plnost Božství tělesně;
a tak jste naplněni v Tom, který je hlavou každé vlády a
mocnosti. Správný výklad: "Celá plnost Božství tělesně".Ve zmrtvýchvstalém Kristu je soustředěn celý božský život, k němuž on patří svým odvěkým bytím (ve společenství Otce i Ducha), i celý svět stvořený, který na sebe vzal vtělením. Zkrátka: veškerá plnost bytí. V této Kristově plnosti mají věřící účast jako údy jeho tajemného těla (Ef 1,22-23).
|
]
|
|
|
|