|
Právě je 604 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116824002 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 16:31:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Aleš Franc vždy dokáže překvapit svým analytickým myšlením.
Problém je však jinde: Když začnete analyticky pitvat Boha, ztratí se vám. Ostatně, ani nemá jméno, aby se dal uchopit.
Teologie je vlastně jediný vědní obor, který zkoumá předmět svého zájmu, aniž by ten předmět zájmu byl zkoumatelný. S Ním se dá totiž pouze žít.
Nicméně, po několika přečtených řádcích se dá věrohodně potvrdit, že zmíněná diplomová práce stojí za pozorné přečtení. |
Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 17:48:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz |
"Když začnete analyticky pitvat Boha, ztratí se vám. Ostatně, ani nemá jméno, aby se dal uchopit."
Musím konstatovat, že lžeš: :-(
Iz 42,8 Já jsem JHWH. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám, svou chválu nepostoupím modlám.
|
]
Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 18:09:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Unshaken rozhodně nelže. Vyjádřil jen svůj názor, za kterým si stojí. To není lež. Boha opravdu nelze dát pod mikroskop ani do zkumavky. Teologie tedy není rigorózní vědou. Nicméně zkoumáním teologie je především Boží slovo nikoliv senzuální ontologie Boha. V Bibli se sám Bůh odhalil k tomu, abychom jej poznávali. Nebýt teologů, neměli bychom zřejmě ani přeloženou Bibli, protože řečtina a hebrejština se učí především na teologických institutech. Avšak nepřeceňoval bych teologii. Ta k Bohu nijak nepřiblíží ani nedá člověku víru. Je to jen nástroj, který lze využít, stejně jako zneužít. Navíc autor, pokud mohu posoudit, není teologem. |
]
Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 19:03:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Mikaeli,
Boží jméno, zjevené Mojžíšovi, v překladu česky zní (podle různých překladových verzí): "JSEM, KTERÝ JSEM", "Já jsem Jsoucí / ten jsoucí", "PROKÁŽI, ŽE JSEM TÍM, ČÍM PROKÁŽI, ŽE JSEM", "Jsoucí", "Já jsem"...
Boží jméno prostě a jednoduše vyjadřuje, že Bůh je. Boží jméno není podstatné jméno jako každé jiné jméno. Vyjadřuje samotnou podstatu jsoucna. Boží jméno není jméno ani za mák podobné jménu Tvého psa.
Boha prostě nelze pojmenovat. S Bohem lze mít pouze vztah: Ty a já.
Pojmenuješ-li Boha, jako Adam pojmenoval zvířata a Evu, vyjádříš tím, že s ním můžeš manipulovat, ovládat ho, jako modlu. To však s Bohem činit nelze. Pojmenuješ-li věc, můžeš ji zkoumat. To s Bohem učinit nemůžeš. Začneš-li Boha zkoumat, ztratí se ti z dohledu.
Pokud chceš vědět více, přečti si židovského filozofa Martina Bubera (knížka Já a ty), nebo něco od Jana Hellera. Já ti jen reprodukuji to, na co přišli již první lidé a co ti musí říci každý, kdo chce Boha následovat. Opakuji - následovat, stát se Jeho obrazem, jak nám již před věky určil. A nikoliv si vytvořit souhrn vlastností, které něco definují a pak s nimi manipulovat, jako s objekty používanými v programovacích jazycích, kde se ostatně také properties používají.
Dále Tě ještě poučím, že Bible je plná přejmenovaných osobností: Bůh přejmenoval Abrama a Saraj, Ježíš přejmenoval Šimona na Petra. A víš, proč se to stalo? Kromě symboliky významu těch jmen tím také jasně dali najevo, že se stávají Jeho.
Na doplnění ještě doplním, že v Orientu bylo přejmenování zvykem a vyjadřovalo čistě majetnický nebo nadřízený vztah mezi jmenujícím a pojmenovaným. |
]
Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 19:32:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh samozřejmě má různá jména: El, Adonaj, Jahve ad. Jeho jméno však obvykle vyjadřuje jeho vlastnosti, skrze které se projevuje a podle kterého Ho lze poznat. Jinak vidím, že se inspiruješ personalismem, navíc v jeho nekřesťanské poloze, který zavání dost odosobnělou mystikou. Bůh je samozřejmě subjekt k navazování vztahu, ale i objekt zkoumání. Zjevil se v Kristu, kterého je třeba zkoumat. Jeho život, smrt i vzkříšení, a to skrze svědectví Písma jako historická fakta. Divím se, že chceš poznávat Boha metodou nekřesťanských filozofů. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 20:48:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | El je prostě Bůh, Elohim Bohové, Adonaj je Pán, Jahve je zkratka Jsem, který jsem. Jinak Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje, Věkovitý...
Všechno jsou pomůcky, které nám pomáhají k příblížení se k Boží blízkosti. Nevím, jestli inspiruji personalismem, přestože za jeho stoupence se považují příkladní Karol Wojtyla, Erazim Kohák, Romano Guardini (cituji z encyklopedie) a četní další, hodní k následování. Určitě nejsem přívržencem odosobnělé mystiky, tu si (myslím) obvykle ponechávají vědci, kteří nejsou schopni připustit, že existuje něco pro tak nízkého, jako je osobní Bůh.
Určitě asi budeš katolík, neboť jsi mne šmahem degradoval a odsoudil. Aniž by jsi napsal jedinou argumentaci, podle které máme Boha zkoumat jako "objekt zkoumání". Přitom v Písmu nenajdeš pomalu nic jiného, než neustálé opakování, že máme Boha milovat a dodržovat Jeho přikázání. Milovat - to neznamená jen emoci, ale rozhodnutí, bytostné přesvědčení. A dodržovat Jeho přikázání, to neznamená nic více a nic méně, než Ho následovat, přibližovat se Mu býti svatým, jako On je svatým, neboť On sám je naším přikázáním. Pro ty, kteří tvrdošíjně a neústupně chtěli po celé věky něco hmatatelného, takže často hřešili modloslužebnictvím, dal Bůh lidskou, plně materiální osobu, na kterou můžeme ukázat, svědčit o jejích skutcích, sáhnout si do jejích ran a především říci: To je můj vzor, to jsou přikázání k dodržování.
Pokud chceš poznávat někoho metodou, asi nejlepší bude použít metodu tísicerého opakování "Hare Krišna" či soustředěného pohledu do plamene svíčky. To určitě funguje, zblbnout musí prostě každý.
Ale věř mi, pravý Bůh na metodický přístup neraguje. Jak synonymum lásky může reagovat na metody?
To by se vám hodilo, vyrýt si JHVH do ornátu a pak se tomu klanět! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 31. květen 2012 @ 22:23:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Katolík jsem, to jsi poznal celkem správně. Ovšem neodsoudil jsem Tě ani jsem Tě nedegradoval. Dokonce jsem seTě před Mikaelem zastal. Jen vycházím raději z Bible, než z filozofie. Personalismus jsem trochu podrobněji studoval. Tvrdí zhruba, že vztah k Bohu není formou Subjekt - Objekt, ale Subjekt - Subjekt nebo-li Já - Ty. Trochu více o tom shodou okolností napsal i autor, kterého jsi zde komentoval:
Jinak v judaismu i lidská jména původně znamenala atributy, ale zároveň identifikovala i každého jednotlivce. O tom, že jméno charakterizuje například Trojici svědčí i křtěcí formule "křtěte je ve jméno Otce, Syna i Ducha svatého". Jde mj. jednoznačně o identifikaci s pravým Bohem.
Ale tuším, že Tě nepřesvědčím, jen bych opravdu raději doporučoval Bibli :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 03. červen 2012 @ 15:29:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Domnívám se, že jde o nedorozumnění. Způsobené nejspíš tím, že občas nesprávně používám slovo "objekt" namísto "subjekt". Martin Buber ( a ve shodě s ním i Jan Heller) hovoří ve vztahu Já a Ty o vztahu subjektů, zatímco pohled, používaný ke zkoumání, tedy i ke zkoumání Boha, lze vyjádřit Já a on (resp. ono), tedy spíše jde o vztah subjekt - objekt. I když každý víme, že subjekt je živý, zatímco objekt může být i věc. Z Buberova výkladu pak plyne, že vztah typu Já a on nelze ve vztahu k Bohu uskutečnit, neboť vždy to bude vztah já a něco neosobního, já a nějaké ono. Buber to vyjadřuje ve svém útlém díle do nejmenších detailů.
Označuješ M. Bubera jako sionistu, byť jím zřejmě nejspíš byl. To slovo však má pro nás nádech nenávistného pohledu. Podle mé zkušenosti, vždy jsem nejdokonalejší výklady starozákonních textů našel u rabínů, zejména ze stránek ČRo pořadu Šalom alejchem, dále pak ze slovenského vysílání TWR, pořadu mesiánských židů "Pri studnici Jákobovej". A to třeba rabínský výklad Jákobova zápasu u potoka Jabok. U křesťanských exegetů jsem na tak biblicky přesný výklad nenarazil. Nesmíme se divit, židé mají před křesťany náskok 2 tisíců let, tak to musí být někde znát. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 05. červen 2012 @ 01:30:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | nechápu proč první osoba mluví ve třetí osobě :o)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 02. červen 2012 @ 11:17:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přece abychom věděli, kdo je Bůh trochu blíže, proto se nám zjevil v Ježíši Kristu, který měl lidské tělo, nebyl porušen hříchem a ukázal nám i na sobě Boží vlastnosti. Bez Krista se Bůh chápe hůře anebo představa o něm je abstraktnější.
A tak jsme ve výhodě vůči těm, kteří žili před Kristem a i vůči těm, kteří Krista neznají či neuznávají. Lásku Boží a ostatní Boží vlastnosti vidíme zřetelněji. Slovo Bůh už nepůsobí tak abstrakně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. červen 2012 @ 09:38:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ostatně, ani nemá jméno, aby se dal uchopit."...
Ahoj unshaken. Tvůj výrok není fakticky správný - a proto tak silná Mikaelova reakce. Nicméně měli bychom s obviňováním se lží být opatrnější, vyjádření může být omylem nebo nepřesností, nikoli lží, která předpokládá úmysl lhát.
Bůh má jméno. Podstatné je, že my Boží jméno opravdu neznáme - a v tomto je tvá argumentace naprosto správná.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 03. červen 2012 @ 15:57:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
píšeš to naprosto správně. Vždyť celé Písmo hovoří o oslavě Božího jména. Člověk s analytickým myšlení se zeptá: A jaké je to jméno? Svědkové Jehovovi kvůli tomu založili svou doktrínu. A tím se dostali sami do problémů, když se modlí, snad takto: "Otče Jehovo..." Jenže v tom je ten problém. Copak jsme svého biologického otce oslovovali "otče Josefe Nováku"?
Princip neporozumnění mému komentáři však je úplně někde jinde. Chtěl jsem zdůraznit, a to velmi výrazně, že Boha nelze zkoumat jako nějakou věc nebo analyzovat jako psycholog pacienta. A prvním krokem k analytickému pitvání je to, že předmět zájmu pojmenujeme. Pojmenováváme potom i další vlastnosti, které předmět zkoumání má. Až předmět zkoumání zanalyzujeme natolik, že můžeme říci:
"A máme tě. Teď si tě dáme do patřičné škatulky, a jelikož známe tvé vlastnosti, budeme tě využívat k našemu prospěchu. "
Jinak řečeno, již jsme naším zkoumáním zjistili, které tlačítko stisknout, aby nám vypadlo požadované splněné přání.
Tak takový Bůh není. Proto každý, kdo chce takto analyzovat Boha, nic nezjistí nebo zjistí nesmysly. Tímto teologové si sami ze své praxe podali důkaz, že ačkoliv by chtěli Boha poznat, tak jakmile k němu přistoupili jako k neosobně poznávanému subjektu (resp. objektu zkoumání), tak se jim Bůh ztratil ze zorného pole. Odtud pak pramenily různé filozofické bláboly o Bohu (někdy vydávané za teologické), u nichž často člověk neví, zda jimi má vůbec ztrácet čas.
Možná, že by to chtělo srozumitelnější vysvětlování. Ale pomůckou nám může být třeba to, že než svého psa začneme ovládat, napřed ho pojmenujeme. Tuto povahu jména (pojmenování) rozpoznali již ve starověku a proto každý vlastník otroka ho nejprve pojmenoval. Pak se teprve stal jeho skutečným vládcem a manipulátorem.
"Bože, dej se nám poznat, abychom se mohli stát Tvým obrazem". Amen.
P.S. Není v té modlitbě cítit i láskyplný (možná i milenecký vztah jako ho in natura předvádějí ženy - mystičky)? Zato by z ní nemělo být ani trochu poznat analytické zkoumání. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 03. červen 2012 @ 16:16:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvůj komentář, unshakene, mi připomíná výrok jednoho bratra - Američana: If you analyze, you will be paralyzed = jestli analyzuješ (Boha), budeš paralyzován. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 05. červen 2012 @ 01:47:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | český překlad je "ochrnutý" nebo "omráčený". případně be paralyzed je leknutím zkoprnět.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 03. červen 2012 @ 21:20:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já ti rozuměl a v podstatě mám v tomto názor stejný.
|
]
|
|
Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 05. červen 2012 @ 00:33:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | příspěvek Tomáše Kábrta
Přelomové dílo Aleše France z roku 1999, tolik populární a citované mezi adventistickými cimrmanology, tedy zásluhou ctihodné bánskobystrické pedagogické fakulty vstoupilo na akademickou půdu, navíc patřičně rozvedeno a doplněno, dokonce i o příčný průřez mozkovými laloky Ellen Whiteové s vysvětlivky v jazyce anglickém... Dr. Franc rozhodl se podle svých slov k tomuto historickému počinu proto, že Církev adventistů na rok 2013 plánuje distribuci adventistické literatury. My, jeho intelektuálních perel dychtiví čtenáři a obdivovatelé, se tak můžeme nadít i dalších a dalších myslitelových "upgradů", neboť, hle, církev adventistů distribuuje a chystá se nadále distribuovat adventistickou literaturu každičký Boží rok! Dr. Franc ve svém nejnovějším recyklátu opět prokázal svůj pověstný, zcela neotřelý tvůrčí až umělecký přístup k faktům a jejich zdrojům. Kupříkladu své senzační odhalení, že "existují například studie, které se snaží dokumentovat podobnosti mezi pracemi zakladatele mormonismu Josepha Smithe (1805 - 1844)" podkládá se samozřejmostí a nekompromisní odvahou sobě vlastní v příloze své diplomové práce podivuhodnými citacemi těchto "studií" ze zcela anonymního webu údajných "bývalých adventistů". A považte: mormon Smith, mezi jehož pracemi překvapivě zjištěny podobnosti, používal prý podobné pojmy jako Francem neurologicko-chirurgicky posmrtně dálkově a nadčasově analyzovaná Ellen Whiteová. Těmito pojmy pak jsou "duch prorocký", "svědectví", "satan" a dokonce i "pravda" (tučně zvýrazněno).
S podobnou vědeckofantastickou kuráží a pravou lehkostí génia dr. Franc odkazuje na údaje z Wikipedie, nijak se nelekaje ani takových nástrah, jako je výslovné upozornění redakce těchto stránek lidové tvořivosti tučnými verzálkami, že "WIKIPEDIE NEPOSKYTUJE ŽÁDNÉ ZÁRUKY SPRÁVNOSTI". Zhusta náš apologet odkazuje dokonce i na prakticky výhradně anonymní pavlačový web Granosalis, a těm, kteří se v tomto divokém internetovém reji masek výjimečně podepisují svým vlastním jménem, jako například mně, zase neváhá ve své podtatranské diplomové práci s detailním příslušenstvím připisovat i věty, kterých jsem se nikdy v životě nedopustil a rozhodně se s nimi ani neztotožňuji. Jaký to tvůrčí rozlet, jaká svoboda akademikova!
Ano, a proč vlastně rozlišovat mezi oficiálním učením pranýřované církve adventistů a volně publikovanými hojnými soukromými názory zástupů adventistických teologů a dalších autorů jako Ellen Whiteová? Pryč s takovými titěrnostmi, dějinný úkol varovat lidstvo před plíživou hrozbou distribuce adventistické literatury je přednější. Hereze spisovatelčina je zde pak příkladně demaskována například na její skandální argumentaci proti rasismu, totiž že "Bůh je Otcem všech". Proti tomu dr. Franc neohroženě brání pravou víru bytostně protichůdnou citací proroka Malachiáše: "Což nás nestvořil jediný Bůh?"
Nezbývá než vzdát hold našemu novodobému badateli slepých uliček. Zejména pak za objasnění samotné esence pomýlení adventistického věroučného systému, spočívající podle dr. France v tom, že se "často liší od toho, který bývá sdílen většinou křesťanských církví". Především pak, dodejme s lidským porozuměním, od toho, který vyznává zbrusu nově diplomovaný Aleš Franc.
|
Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 05. červen 2012 @ 01:26:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlasím s vámi, Kábrte Danielei - adventisté jsou sekta, kult, který uctívá Whiteovou a steví na roveň Boha.
|
]
]
|
|
Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: monsek v Úterý, 05. červen 2012 @ 10:45:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Aleš Franc je snaživý a plodný autor, s jehož mnohými závěry lze souhlasit a s jinými polemizovat. Žel, nemá široko daleko svůj protipól stjně fundovaný i plodný. Banskobystrická práce, jakkoliv pro někoho zajímavá, však postrádá dle mého to podstatné : solidní oponenturu. Měla li by býti brána vážně, bylo by touto "sorbonou" třeba jmenovat alespoň jednoho oponenta z řad ASD - to pro upřesnění mnohých tvrzení, se kterými se já například setkávám poprvé. Je to na škodu především samotného autora. Jakkoliv rozsáhlá práce bez solidní oponentury není objektivní a je spíše autorovou úvahou, než odrazem skutečnosti. Ovšem inflace vysokých škol, potažmo jejich úroveň nedávý veliký výběr a BB asi na víéc nemá. Příště doporučuji jako oponenta některou z hvězd tohoto webu. |
Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: Klumonuk v Úterý, 05. červen 2012 @ 22:49:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CASD ve svých antikatolických pracech vyžaduje běžně oponentské posudky od katolických teologů? |
]
Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 06. červen 2012 @ 07:23:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud si budu psát své osobní názory dojde maximálně k tomu, že se s někým pohádám . Pokud ale necítíš rozdíl mezi diplomovou, habilitační nebo vědeckou práci , jejíž účelem je přinést fakta o která se pak mají opřít citace / kromě přínosu písmenek před nebo za jméno / , bývá na solidních ústavech zvykem, podrobit práci oponentuře. Jestli se Ti to nezdá, je mi líto. UIniká Ti především, že nejen ústav, ale i zasvěcená a fundovaná oponentura dává obhájené práci punc objektivity a přesouvá vnímání jí samé ze sféry úvah do sféry faktu. Autor nemusí se stanoviskem oponentury souhlasit a může stanovisko s protiargumentem uvést a svůj postoj uvést do poznámek podobně, jako citace. Vědecká - akademickou půdou autorizovaná práce není svatý výkřik histerické ženy na tomto webu nebo jinde. na akademické půdě se pohybujeme na úrovni argumentů, nikoliv sympatií. Ve článcích a příspěvcích na tomto webu, stejně jako v církevních tiskovinách všech církví pak je - i přes snahu o objektivitu - určitá stranickost jaksi předpokládána, s tím nic nenaděláme- jsme divná čeládka rozdělena do různých církví.
Práci AF beru jako ucelené dílko, které přináší řadu faktů interpretovaných z určitého pojhledu autora, na který má nárok. Jako výstup z BB sorbony ho beru jako polotovar, podobný titulu JUDr z jistých práv - dá se jím presentovat, ale schází mu váha objektivity interpretace faktů neoť jsem přesvědčen, že oponentura by mnohá fakta a citáty komentovala jinak Ale nejsem oponent, ani vedoucí práce a AF ten kousek slávy přeji. Když zde vedle sebe postavím zapřísáhlého odpůrce ASD vedle fanatického zastánce, je to k pobavení, otrávení nebo dokreslení folkloru malosti na tomto webu, který se pozná a sám bych nevěřil ani jednomu z nich a sáhnul bych raději po nějakém zdroji / kromě zkušenosti / na který bych se mohl spolehnout. Pouťové výkřiky ozdobené sem tam veršem, mně nezmění. Žel, jak mám poznat, že tento zdroj je objektivní nebo alespoˇm objektivnější než reklama na nejlepší lék na zhubnutí, pochopitelně, ten "náš". Jelikoš je ale tento web určen k diskusi, lze na něm "tolerovat" - na rozdíl od vědecké práce - i to, co by z akademické půdy vyjít nemělo. |
]
Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: Klumonuk v Středa, 06. červen 2012 @ 08:40:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže na SDA univerzitách oponují práce o řkc katoličtí teologové? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 06. červen 2012 @ 09:16:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | bavím se o konkrétní práci a neberu AF jako agitátora, ale jako solidního, i když ne vždy diskutabilního autora kterého si vážím a myslím, že to ubližuje především jemu, jestli jsi nepocjhopil co píšu a vina asi je z velké části nikoliv na tom, kdo odvedl kus práce a sestavil dle svého svědomí, ale na vedoucím práce, kteerý práci tímto do značné míry znehodnocuje, což se asi neděje výjimečně, protože i mezi "křesťany" jsou křesťané výjimkou jak na univerzitách, církvích, tak tady.
A jestli Ti jde o obhajování ŘKC ve stylu : ... a u vás zase bijete černochy..., tak jsi mně pobavil tím, že Ti asi mnejde o věc, ale o klubová trika formou bolševické agitky. Když kriminalistům popíšu vraha jako vysokého blonďáka a on je malý bloň´dák, lze to pochopit když jsem trpaslíkem.. přesto je ale lepší uvést výšku v centimetrech.. potažmo lépe uvést fakta, která se nedají interpretovat jinak než tvrzením, že 170 cm je moc nebo málo. Literární útvar a vědecké pojednání se liší... žel, do pojednání nepatří emoce, takže úvaha spíše strhne, než konstatování faktů. Pojednání " jak vidím ŘKC, SDA nebo romy... může vypadat jinak, než pojednání kdo jsou ŘKC, SDA nebo romové
Nezlob se, ale tak to vidím bez rozdílu, kdo to psal.. Řím i SDA university si mohou psát co chtějí a udělovat si tituly doktorů vlastních věd také mohou..a já si o tom budu myslet totéž, stejně jako nemluvím do vysílání televize NOE. Od veřejnoprávní ale očekávám něco jiného. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: Klumonuk v Středa, 06. červen 2012 @ 09:34:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Monšeku,
pokud je mi známo, pak VŠ řád ukládá, že každá práce musí mít vedoucího a oponenta. Možná má BB výjimku, ale řekl bych, že i zde musí být oponentury. Jak víš, že byl v tomto případě oponent nekvalifikovaný? Znáš ho?
Jinak děkuji za informaci, z které jsem pochopil, že na SDA univerzitách neoponují antikatolické práce katolíci, stejně jako na religionistice zřejmě neoponují práce o jehovistech jehovisté, práce o unitářích unitáři nebo třeba o satanistech satanisté. Dovedu si živě představit, jak objektivní oponentura by to byla. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diplomová práce - Historie a teologie adventismu (Skóre: 1) Vložil: monsek v Středa, 06. červen 2012 @ 10:18:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Klumonoku,
mně opravdu nejde o to, abych hodnotil práci AF, ani jiné... jen se mi zdálo, že některé argumenty, které uvádí, já chápu úplně jinak, v jiné souvislosti . Zde , na GS se setkávám běžně s tím, že oponent vysloví nějakou absurditu, se kterou "protivník" sám nesouhlasí a protže je to taková blbost, že by se za ni styděl, je "nucen" hádat se o věci, na kterých se v podstatě oba shodnou. Prostě diskuse lidská, jakkoliv se tváří, že jí jde o svaté, je do té míry lidská, do jaké se jeden povyšuje nad druhého, cítí se vlastníkem jediné pravdy či příslušníkem jediné pravé církve či Necírkve.. ale v tom to není.
kdyby AF napsal souhrn kritiky, která se na ASD / a jindy jinou církev / hodí, neměla by mu ji tato zazlívat, neboť to skutečně "svaté" se kritizovat nedá a na tom lidském je se třeba zamnyslet. Tak to chápu - i s tím, že je co měnit k lepšímu, v ASD a všude.. a kdo to nevidí, je sektář v jakékoliv církvi, či mimo ni. Žel, fanatik je jako blázen - neví, že je blázen a druzí to poznají podle toho, jak jedná, píše...
AF napsal co napsal a já myslím, že něco napsal tak, jak to SDA nechápe a vložil jí to do úst.. z toho si myslím, že oponentura ze strany ASD ke škodě jeho - nebyla... Kdyby psal práci o likvidaci kůrovců na Šumavě - nikoliv agitační - asi by karikaturu názoru protivníka neuváděl. Ale je to věc volby ... agitaka nebo pojednání
Zdravím tě. a jestli budem pokračovat, napíšeme toho víc, než AF a já ty řeči o tom, co tím chtěl básník který umřel hlady, říci a následné habilitace těch, co nic neřekli, přímo miluju.. Proto taky víc než dílo AF je důležité, kolik lidí přivedla a vede ASD k Ježíši, než co si o ní myslím já nebo helena |
]
|
|
|
|