poslal Nepřihlášený V průběhu druhého kola prezidentský voleb část křesťanské veřejnosti
zaměstnávala otázka, jak vyložit proroctví James W. Golla z Křesťanské
konference KMS z července roku 2011. J. W. Goll doslova řekl (v závorce
jsou některá důležitá anglická slova, která použil v klíčových pasážích
proroctví):
„Měl jsem sen hned poté, co jsem sem přijel. Bylo to o
politických záležitostech ve vašem národě. Vlastně to pojednávalo o
(royalty) aristokracii něco jako (ancient kings) starověcí králové, něco
jako je v Anglii královna Alžběta. Co jsem viděl, nebyla Boží vůle. Ale
viděl jsem potenciál staré šlechty, která se pozvedá. Je to nyní velmi
malé a skryté a má to dlouhé kořeny. Dostal jsem varující sen, jestliže
církev nepovstane v národě, ten starý král by mohl znovu povstat a
vládnout po určitý čas, vládnout s útlakem (with oppression). Toto není
vůle Boží, aby stará šlechta (nobility) znovu povstávala. Ale jestliže
bude pokračovat vakuum (vidím částečně, rozumím částečně, prorokuji
částečně) ve vedení vlády, v politice národa; a jestliže vakuum
pasivity, slabosti a korupce bude pokračovat, povstane téměř něco jako
nová strana s těmito kořeny mající historii šlechty (history of
nobility). Takže mám nový pokoj, protože i dnes tady jsou Danielové a
Josefové, jsou tu Debory a Ester, Anny a Simeonové a oni potřebují najít
své místo jako strážci na hradbách. A řeknu vám něco, co se týká celého
národa. Je velmi důležité, abyste se modlili, aby ve vašem národě
povstalo nové vládní vedení, ne zase ti stejní lidé, kteří jen mění své
pozice, ale jsou tam dlouhodobě. Modlete se k Bohu, aby nechal povstat
nové generaci, aby Bůh dal povstat Josefům, aby dal povstat Danielům ve
vládě ... Podmínky musí být naplněny a část toho by mohlo být, že by
reprezentanti (národa) zástupně činili pokání za celý národ ohledně
korupce, aby odstranili překážky a aby věřili, že Bůh chce uzdravit vaši
zemi. Chce dát povstat novému vládnímu vedení s Božím charakterem,
které bude citlivé na vedení Ducha; ať povstanou v církvi a pak se to
stane i v národě." Proto je v dnešní době velice důležité modlit se za
pevné, přímé a charakterní vedoucí, kteří budou mít odvahu stát v pravdě
a povedou Boží lid. Také je třeba se modlit za novou politickou
reprezentaci, která by se odvrátila od korupce a činila pokání, aby Bůh
mohl uzdravit český národ.“
Na úvod našeho stanoviska se chceme křesťanské veřejnosti omluvit za
několik pochybení v této věci. Velmi nás mrzí a omlouváme se za to, že
jsme se dříve nesešli, abychom toto proroctví rozsoudili a předali
srozumitelný výstup vedoucím a i té křesťanské veřejnosti, která na
konferenci s J. W. Gollem nebyla. Za rok a půl od veřejného pronesení
zmíněného proroctví se věci daly do pohybu a vedle sebe vyrůstají
rostliny Božího království, ale i návratu ke starým pohanským bohům.
Děkujeme všem, kdo toto proroctví strážili v srdci a modlili se za
ochranu naší země před nebezpečím, před kterým varovalo, a za naplnění
Božích zaslíbení, které obsahovalo. Je možné, že pokud bychom s
proroctvím pracovali dříve, nemuselo během prezidentské volby dojít k
jeho nepřesným výkladům a zmatkům z toho odvozeným a věci Božího
království se mohly vyvíjet lépe. Věříme, že nám Bůh ještě dává šanci na
nápravu. Další chybu vidíme v tom, že někteří z nás o proroctví psali
či mluvili, aniž by si pamatovali celé jeho znění a předávali tak jiné
důrazy než které mělo proroctví přinést.
Výše uvedené proroctví je důležité vnímat jako podmíněné varování.
Pokud povstane nová aktivní generace v církvi, pak se varování nenaplní.
V důsledku toho může povstat i nové politické vedení v národě. V
proroctví je důraz na to, aby nepovstávali staro-noví (recyklovaní)
politici, kteří mění pouze pozice. Podle této části proroctví bylo
vítězství kohokoli z posledních dvou kandidátů na prezidenta naplněním
spíše té varující části proroctví. Oba jsou totiž „veterány“ české
politiky. Jeden vystřídal premiérské křeslo, pozici předsedy Poslanecké
sněmovny i předsednictví dvou stran, druhý senátorství, ministra
zahraničí ve dvou vládách a členství ve třech stranách. Pokud bude trvat
zmiňované vakuum a nepovstane silná a jednotná církevní reprezentace,
pak se varování naplní, ať by byl prezidentem kdokoli v této nebo v
budoucí volbě. Proto se toto proroctví netýkalo především prezidentských
voleb (útlak může přijít i od premiéra vládnoucího s ústavní většinou,
která by mohla měnit ústavu, zákony, atd.), ale je to výzva k vytrvalým
modlitbám za jednotnou a aktivní reprezentaci křesťanských vedoucích a
povstání nových politiků zastávajících křesťanské hodnoty.
Vzhledem k tomu, že kolem tohoto proroctví došlo k nedorozuměním,
oslovili jsme J. W. Golla, aby nám s odstupem sdělil svůj pohled na toto
proroctví, popř. zda si myslí, že se týká prezidentských voleb. Z jeho
odpovědi vyplynulo, že hlavní důraz jeho proroctví spočíval v nebezpečí
trvajícího mocenského vakua v zemi a z toho plynoucí důsledek, že mohou
povstat politici, kteří budou vládnout s útlakem. Podmínkou, aby se tak
nestalo, je vznik jednotné reprezentace Božího lidu, činění pokání za
hříchy národa před Boží tváří a povstání křesťanů s pomazáním Daniela,
Josefa, Debory, Ester, Anny a Simeona, kteří zaplní mocenské vakuum.
Volejme k Bohu o zjevení jeho strategie, jak mají povstat jeho
vedoucí v pomazání, která kdysi spočívala na již J. W. Gollem zmíněných
Danielovi, Josefovi, Deboře, Ester, Anně a Simeonovi. První čtyři
biblické postavy byli Božími ctiteli a zároveň vystupovali také jako
autority v národě. Anna a Simeon představují práci církve na modlitbách a
postech, což připravuje cestu pro pozvednutí prvních čtyř pomazání,
která náš národ v současné době potřebuje.
Jak má církev v České republice reagovat na toto varování? Navrhujeme následující reakci:
a) vedoucí činit pokání zástupně za náš národ před Boží tváří za odklon
od hledání Božího království a skládání naděje ve „světská knížata“ (Ž
118,9 „Lépe utíkat se k Hospodinu, než doufat v knížata.“);
b) modlit se a postit, aby povstali „Danielové“, „Josefové“, „Debory“,
„Ester“, „Anny“ a „Simeonové“ (to je výzva pro všechny, ale především
těm s pomazáním „Anny“ a „Simeona“);
c) povzbuzovat k budování jednorázových „oltářů chval“ po celé zemi i
budování trvalých míst uctívání, tzv. Davidových stánků chval
(vytrvalých modliteb a chval 24 hodin denně 7 dnů v týdnu 365 dnů v
roce);
d) hledat a přemýšlet, kdo z politiků, popř. vedoucích v církvi má tato
pomazání a za tyto lidi se nejen modlit, ale je i rozpoznat, povolat,
popř. vyslat do služby veřejnosti;
e) volat, aby Bůh zmátl znamení věštců (Iz 44,25 „Hospodin ruší znamení
žvanilů a z věštců činí pomatence, obrací mudrce nazpět a jejich poznání
mate.“) a nedovolil iniciativám usilujícím o změnu politiky, aby se
napojili na pohanské (démonické) zdroje či na starou šlechtu, která
nehledá Krista (nezapomeňme, že jsou i zbožní potomci šlechticů jako byl
např. hrabě Zinzendorf);
f) modlit se za ty, o kom víme, že jsou ze „zlého semene“, aby mohli
přejít ze smrti do života a začít sloužit Božímu království.
Ř 13:11 „Víte také, jaký je čas, že už nastala hodina, abyste
procitli ze spánku; vždyť nyní je naše záchrana blíže, než když jsme
uvěřili. 12 Noc pokročila, den se přiblížil. Odložme proto skutky tmy a
oblečme zbroj světla.“
1 Pt 5:8 „Buďte střízliví a bděte! Váš protivník Ďábel obchází jako
řvoucí lev a hledá, koho by pohltil. 9 Postavte se proti němu, pevní ve
víře, vědouce, že tatáž utrpení se naplňují na vašem bratrstvu po celém
světě. 10 A Bůh veškeré milosti, který vás povolal ke své věčné slávě v
Kristu Ježíši, vás, když nakrátko snesete utrpení, sám zdokonalí,
utvrdí, posílí, postaví na pevný základ. 11 Jemu buď sláva a moc na
věky věků. Amen.“
Za prorocké hnutí Orli: David Loula a Miloš Kačírek
Za Užší výbor Křesťanské misijní společnosti: Lubomír Ondráček
Petr Kácha, člen Rady Církve Křesťanská společenství
www.krestandnes.cz