|
Právě je 552 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116741736 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Nebezpečná učení: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže
Vloženo Pátek, 15. březen 2013 @ 23:33:11 CET Vložil: Bolek |
poslal Nepřihlášený
Scott Meadows
Publikováno v Reformed
Baptist Fellowship, ve čtvrtek, 14. února 2013
Joseph Ratzinger, též známý jako Jeho Svatost papež Benedikt XVI., právě
oznámil svou rezignaci na úřad papeže ke konci tohoto měsíce, února 2013. Proces
výběru jeho následovníka byl již zahájen za doprovodu velké pozornosti světových
zpravodajských médií. Jako teolog a pastor se cítím zavázán svým svědomím
záležitost komentovat.
Před lety mi byla položena otázka, jaký je můj názor na nového kardinála
Bostonu. Odpověděl jsem: „To je jako byste se mne zeptal na nového kapitána
pirátské lodi. Celý ten podnik je nelegitimní.“ Nepopírám, že tyto události
mohou mít závažný dopad, ale silně a vážně protestuji proti projevům úcty a
posvátné bázně před těmito muži a před touto náboženskou institucí ze strany
těch, kdo by měli mít více soudnosti.
Jeden velký zastánce biblické víry kdysi napsal skvělou knihu nazvanou
Křesťanství a liberalismus (1923). V ní J. Gresham Machen detonoval trvalý a
mocný výbuch proti teologickému liberalismu tvrzením, že toto není vůbec žádné
křesťanství, ale alternativní protichůdné náboženství, které je hluboce
protikřesťanské.
Kánon XII. Jestliže kdokoliv říká, že ospravedlňující víra není nic jiného
než důvěra v Boží omilostnění, kterým jsou člověku hříchy odpuštěny kvůli
Kristu; nebo že jedině taková důvěra je tím, čím docházíme ospravedlnění: ať je
proklet. [1]
Fakt, že toto je i dnešní pozice ŘKC, je zjevný z toho, že i ve svém moderním
katechismu se ŘKC odvolává na Trident jako na své autoritativní doktrinální
prohlášení a podstata jejího učení vychází přímo z něj.
Ospravedlnění není pouze odpuštění hříchů, ale také posvěcení a obnovení
vnitřního člověka (Tridentský koncil, 1547).[2]
Ačkoliv obhájení učení o ospravedlnění pouhou vírou bez našich skutků
přesahuje obsah tohoto komentáře, nechť si čtenář připomene alespoň tuto část
Písma:
Vždyť ze skutků zákona ‚nebude před ním nikdo ospravedlněn‘, neboť ze zákona
pochází poznání hříchu. Nyní však je zjevena Boží spravedlnost bez zákona,
dosvědčovaná zákonem i proroky, Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro
všecky, kdo věří. Není totiž rozdílu: všichni zhřešili a jsou daleko od Boží
slávy; jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši.
(Ř
3,20-24).
Významný reformovaný teolog Charles Hodge o této pasáži výstižně řekl:
Spravedlnost Boží, která je zjevena v evangeliu, má být získána vírou, ne
skutky, ne svým rodokmenem, ne žádným vnějším rituálem, ne jednotou s nějakou
viditelnou církví, ale jednoduše a jenom vírou založenou na Kristu, tím, že Ho
přijmeme a spočineme na Něm. [3]
Není pochyb, že tímto tvrzením se pan Hodge upsal věčnému peklu, máme-li
věřit prohlášením ŘKC.
Pověst ŘKC je dnes mezi mnoha biblicky věřícími křesťany značně lepší, než
tomu bylo za dnů protestantské reformace. Taková změna postoje je však zcela
neoprávněná a nebezpečná. ŘKC stále představuje to stejné antikřesťanské
odpadnutí, které rozhodilo kletby jako žhavé uhlíky, trestalo opravdovým
upalováním zaživa a měnilo těla upřímných křesťanů, proslulých svou učeností a
zbožností, v hromady popela.
Duch výslovně praví, že v posledních dobách někteří odpadnou od víry a
přidrží se těch, kteří svádějí démonskými naukami, jsou pokrytci, lháři a mají
vypálen cejch na vlastním svědomí. Zakazují lidem ženit se a jíst pokrmy, které
Bůh stvořil, aby je s děkováním požívali ti, kdo věří a kdo poznali pravdu. (1
Tm 4,1-3).
ŘKC má dědictví asketické abstinence vůči sňatkům a požívání masa, což jsou
přímé důkazy zavrženíhodných herezí, které jsou tolik nebezpečné pro opravdovou
církev.
Pod inspirací Ducha svatého Pavel vyhlásil Bohem schválenou kletbu, která se
nyní vztahuje na ŘKC:
Ale kdybychom my nebo anděl z nebe, kázali vám jakékoli jiné evangelium než
to, které jsme vám kázali, budiž proklet. Jak jsme dříve pověděli, tak znova
pravím: Jestliže by vám kdokoli kázal jakékoli jiné evangelium než to, které
jste přijali, budiž proklet (Gal 1,8-9).
Téměř tři sta let byli protestanté schopni rozpoznávat onu hlubokou a silnou
duchovní hrozbu, kterou ŘKC pro lidstvo představuje. Fakt, že ohledně této
hrozby dříve existoval téměř celosvětový souhlas, vychází najevo ze silně
souhlasných výroků reformovaných vyznání víry. Například Londýnské baptistické
vyznání víry (1689) prohlašuje jako příklad „věcí, kterým zcela jistě věříme“,
to, že:
Pán Ježíš Kristus je hlavou církve, ve kterém, skrze dosazení Otcem, spočívá
veškerá moc k povolání, ustanovení, řízení a vládnutí církve, a to nejvyšším a
svrchovaným způsobem; proto nemůže být papež římský v žádném smyslu hlavou
církve, ale je ten antikrist, muž hříchu a syn zahynutí, který se vyvyšuje v
církvi proti Kristu a všemu, co se nazývá Bohem; kterého Pán zničí jasností
svého příchodu. [4]
Westminsterské vyznání víry (1646, presbyteriánské) a Savojské prohlášení
(1658, konkregacionalistické) říkají stejnou věc. V některých ze svých jiných
spisů jsem vytvořil dlouhý seznam citací vůdců protestantských církví z průběhu
posledních čtyř století, kteří vyjádřili souhlas s touto silnou opozicí a
naprostým zamítnutím ŘKC jako pravé církve.
V dnešní době mohou zbožní muži debatovat o tom, zda má být papežství
ztotožněno s “tím *****m” konkrétně předpovězeným Svatým Duchem skrze Pavla
v 2. Tesalonickým 2. Mě osobně neshody ohledně tohoto názoru netrápí. Přesto
však lidé schopní rozlišování, podle mého názoru, nemohou pochybovat, že
papežství je přinejmenším jedním z antikristů.
Onen opovržlivý pojem “antikrist” obsahuje předponu, které je možno správně
porozumět dvěma způsoby. Moderní slovník říká, že “anti” přenáší význam
nepřátelství a opozice, [6] a s tímto významem jsme všichni obeznámeni. Někteří
si však možná neuvědomují, že tato řecká předpona může také znamenat “místo”.
Výjimečný protestantský učenec Francis Turretin (1623-1687) napsal rozsáhlé
pojednání v latině, rozdělené do 23 témat a 4 příloh, aby dokázal, tvrzení, že
papež je *****m předpovězeným v Písmu. O samotném slovu “Antikrist” napsal
následující:
Termín Antikrist vyjadřuje dva významy: (1) že je to nepřítel a rival Krista;
(2) že je Jeho zástupcem. Definice předpony anti vskutku představuje obojí, což,
je-li použito spolu s podstatným jménem, znamená na jedné straně před, a na
druhé straně proti. Může to také znamenat na místě někoho, a vskutku, zástupce…
Z tohoto pohledu, Antikrist jistě představuje sám sebe jako velkého odpůrce
Krista, a to v tom, že sám sebe činí rovným Kristu jako Jeho soupeř, když
prohlašuje, že stojí na místě Krista na zemi, jako Jeho Zástupce. [7]
ŘKC trvá na tom, že papež je Kristův “Zástupce”, “Vikář” (z Latinského
vicarius - "náhradník” [8]). Zde je důkaz z nedávného katechismu ŘKC:
Poněvadž římský pontificus má z důvodu svého úřadu Kristova zástupce, a jako
pastýř celé církve plnou, nejvyšší a celosvětovou moc nad celou Církví, moc
kterou může vždy bez zábran použít. [9]
Zdá se, že jen málo křesťanů si je vědomo rouhavých úctu vyjadřujících titulů
a Božích výsad, kterými ŘKC zahrnula svého papeže, včetně “Nejvyššího Pontifa”
”[10] (tj. Most, Prostředník mezi Bohem a člověkem; srov. 1. Tim 2,5), “Pán a
Bůh,”[11] a těchto modlářských tvrzení:
Poněvadž papež je Bůh, proto nemůže být spoután nebo zbaven pout lidmi. [12]
Z toho se jeví, že papež stojí nad Písmem, koncily, priny a všemi mocnostmi
na zemi, z důvodu jeho božství. [13]
Protože sám sebe prezentuje jako Kristova zástupce, tak kterýkoli konkrétní
papež představuje mnohem větší hrozbu svedení vyznávajících křesťanů, než např.
Dalajláma, hlavní láma dominantního tibetského budhistického řádu, protože ten
nijak nepředstírá, že je křesťanem.
Jsme tedy na prahu přechodu od jednoho papeže ke druhému, a proto od jednoho
antikrista ke druhému. Mám snad cítit vinu, když nevyjadřuji svou podporu
žádnému ze Satanových přisluhovačů? Bůh chraň, abych to odvolal, i za cenu
mučednictví. Já se modlím za naprosté rozpuštění tohoto satanského království.
Ať se ke mně přidají všichni věrní Kristovi následovníci! V naší generaci, více
než kdy jindy, může nebojácný protest odlišit ty, kdo mají porozumění a hluboké
přesvědčení, od naivních a zbabělých. Ať Pán přijde brzy a zničí svého nepřítele
(2. Te 2,8). Amen.
[1] Schaff, P. (1890), The Creeds of Christendom, II.113.
[2] Katechismum katolické církve (2000), #1989.
[3] Commentary on the Epistle to the Romans, v místě citace.
[4] 1689 LBCF XXVI.4.
[5] When Protestants Protested (2005), má úvodní práce; The Papal
Antichrist—A Call to Recognition and Opposition (2006), komplexnejší pojednání.
Online na http://ibrnb.com/articles2/?p=15 a
http://ibrnb.com/articles2/?p=38.
[6] Shorter Oxford English Dictionary, Sixth Edition (2007), v místě citace.
[7] Francis Turretin’s Seventh Disputation, Whether It Can Be Proven that the
Pope of Rome Is the Antichrist.
[8] SOED, v místě citace.
[9] CCC, #882.
[10] CCC, #837.
[11] Primary source: Decretales Gregorii IX., Tit. 7, citace J. A. Wylie v
The Papacy Is the Antichrist (1888), str. 45.
[12] Prvotní zdroj: Vide Text. Decret., dist. xcvi. kap. 7, citace Henryho
Wilkinsona ve svazku Puritan Sermons 1659-1689, VI.1.
[13] Prvotní zdroj: Kanonické právo vyloženo Gregoriem XIII v r. 1591, také
citováno Wilkinsonem.
http://reformedbaptistfellowship.org/2013/02/14/from-one-antichrist-to-a...
D.
Scott Meadows, Pastor
Calvary Baptist Church (Reformed) of Exeter, New Hampshire
http://cbcexeter.sermonaudio.com
reformace.cz
|
Podobná témata
|
|
Re: Od jednoho Antikrista k druhému: zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Sobota, 16. březen 2013 @ 09:07:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Prokletí Tridentu se týkají výhradně římských katolíků. Římští katolíci jimi - po naplnění skutkové podstaty - proklínají jen sami sebe a podle Oka nelze tato prokletí vztahovat k protestantům. Věřit v ospravedlnění vírou beze skutků je tedy herezí pouze mezi katolíky, ale nikoliv mezi protestanty.
|
Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému: zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: Grace v Neděle, 24. březen 2013 @ 20:36:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V tom tridentském kánonu se ale píše „kdokoliv“,
a ne „kdokoliv římskokatolického vyznání“.
|
]
|
|
Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 16. březen 2013 @ 12:45:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Po dvou dnech těžko hodnotit, faktem ale je, že nástup nového papeže
provází mnoho nového - a nečekaného. Především jméno. Papežové minulých
desetiletí si dávali velmi záležet, aby vybraným jménem navázali na své
předchůdce a symbolizovali pokračování a kontinuitu. Po Janu XXIII.
přišel Pavel VI., po něm Jan Pavel I. a pak Jan Pavel II. Po rezignaci
Benedikta XVI. koloval vtip, že se nový papež bude nejspíše jmenovat Jan
Pavel Benedikt I. Pokud tedy nový papež přijal jméno, jaké ještě nikdy
nikdo předtím nepřijal - a jméno v židovství a křesťanství znamená
program -, nelze situaci nevnímat jako vzkaz, že nový papež určitě
nebude jen udržovatelem starých pořádků, kompromisním mostem k nějaké
výrazné osobnosti budoucnosti.
Zaplacený účet
František z Assisi, jehož jméno si nový papež
zvolil, žil ve 13. století, v době, kdy katolická církev žila v
extrémním bohatství a tehdejší papež Inocenc III. byl nejmocnějším mužem
planety. František, zpočátku proti všem, zdůrazňoval radikální chudobu,
pokoru a prostotu života. Paralelu se současností lze těžko
přehlédnout.
Dvoustý šedesátý šestý papež v historii je v
novodobých dějinách první Neevropan, v absolutních dějinách první
Jihoameričan a opět vůbec první jezuita. Po pěti stech letech
křesťanství v Jižní Americe tak tento kontinent dává zpět do Evropy
svého prvního papeže.
Nový papež fandí fotbalovému klubu San
Lorenzo z Buenos Aires, který mimochodem založil v roce 1908 katolický
kněz, čte Dostojevského, nemá vlastní auto, bydlí v malém bytě v
blízkosti katedrály a vaří si sám. V mládí přišel o jednu plíci, udržuje
velmi úzký kontakt s duchovními ve své diecézi, takže pravidelně snídá s
některým knězem své diecéze (sem by český kněz rád vložil do závorky
vykřičník), když jednomu z kněží vyhrožovala narkomafie zabitím, přespal
u něj doma ve slumu na předměstí. Po Buenos Aires se přepravoval metrem
nebo autobusem. A ještě jedna sympatická poznámka: svým věřícím ještě
před konkláve vzkázal, že bude-li zvolen, nemají prý jezdit na oslavu,
ale peníze ušetřené za letenku dát na chudé. Před několika hodinami také
nový papež zaplatil účet za místnost, kterou obýval před konkláve.(ihned.cz)
|
Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Sobota, 16. březen 2013 @ 17:10:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty tady oko supluješ světské noviny? Tohle všechno víme už z nich.
Ke článku jedině AMEN!
|
]
Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: noname v Sobota, 16. březen 2013 @ 20:07:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já bych si k tomu článku přeci jen zachoval určitou kritičnost :-) Tenhle pán je omylný jako kdokoliv z nás.:-) Slovo amen ve smyslu modlitby bych tam určitě nedal. Největší hrozbou jsou křesťané sami sobě, protože nechtějí vnímat Kristova slova a modlitby o jednotě. Račte si prosím najít pasáže v Písmu. Já si nemyslím, že by to mělo být v jedné jediné (katolické či protestantské) církvi, (ono jich je mnohem více- každý má tu svou za tu jedinou - Bohužel) Kristus nás přeci může spojovat lépe a jinak, než my si tu ve svém omezeném myšlení představujeme ale o to s větším gustem prezentujeme. Zkusme někdy zapomenout na svou církev a o tom co se na nás nabalilo, co nám na druhých vadí a mnohé další a pokusme se zamyslet nad podstatou naší víry a také zkusme přemýšlet o těch druhých, kteří se vymykají našim představám o jediné a správné cestě. Třeba pak budeme tolerantnější k druhým ale i k sobě. A tak prosím,modleme se upřímně za sebe na vzájem a svěřujme jeden druhého do Boží péče a odpusťme si, naše unáhlené soudy i když nás to velice láká. Jak je psáno, tím odsuzujeme především sebe. A tak pokud dovolíte, přeji všem kteří se tu setkáváme, radost s Boží blízkosti, kterou tu jistě všichni prožíváme a svěřme (zkusme svěřit) své starosti i někdy nesnášenlivost vůči druhým Bohu. A tak jej prosme o pomoc pro ty druhé ale i sebe a věřte, uleví se nám. Honza
|
]
Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: noname v Sobota, 16. březen 2013 @ 20:13:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Bylino. Já bych si k tomu článku přeci jen zachoval určitou kritičnost :-) Tenhle pán je omylný jako kdokoliv z nás.:-) Slovo amen -ve smyslu modlitby- bych tam určitě nedal. Největší hrozbou jsou křesťané sami sobě, protože nechtějí vnímat Kristova slova a modlitby o jednotě. Račte si prosím najít pasáže v Písmu. Já si nemyslím, že by to mělo být v jedné jediné (katolické či protestantské) církvi, (ono jich je mnohem více- každý má tu svou za tu jedinou - Bohužel) Kristus nás přeci může spojovat lépe a jinak, než my si tu ve svém omezeném myšlení představujeme ale o to s větším gustem prezentujeme. Zkusme někdy zapomenout na svou církev a o tom co se na nás nabalilo, co nám na druhých vadí a mnohé další a pokusme se zamyslet nad podstatou naší víry a také zkusme přemýšlet o těch druhých, kteří se vymykají našim představám o jediné a správné cestě. Třeba pak budeme tolerantnější k druhým ale i k sobě. A tak prosím,modleme se upřímně za sebe na vzájem a svěřujme jeden druhého do Boží péče a odpusťme si, naše unáhlené soudy i když nás to velice láká. Jak je psáno, tím odsuzujeme především sebe. A tak pokud dovolíte, přeji všem kteří se tu setkáváme, radost s Boží blízkosti, kterou tu jistě všichni prožíváme a svěřme (zkusme svěřit) své starosti i někdy nesnášenlivost vůči druhým Bohu. A tak jej prosme o pomoc pro ty druhé ale i sebe a věřte, uleví se nám. Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. březen 2013 @ 06:35:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Honzo, píšeš moc hezky. Až na to, že všichni nemusí uvažovat tak jako lidé vašeho ražení že "každý má tu svou za tu jedinou - Bohužel". Když tedy podle svého způsobu smýšlení posuzuješ druhé, nemusíš se trefit.
Zkusme někdy zapomenout na svou církev a o tom co
se na nás nabalilo, co nám na druhých vadí a mnohé další a pokusme se
zamyslet nad podstatou naší víry a také zkusme přemýšlet o těch druhých,
kteří se vymykají našim představám o jediné a správné cestě. Třeba pak
budeme tolerantnější k druhým ale i k sobě.
Zajímalo by mne, když už to píšeš a nabádáš k tomu druhé: Zkusil jsi to někdy ty sám?
Pokud ano: Napsal bys nám o tom svém zamyšlení někdy něco?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: noname v Neděle, 17. březen 2013 @ 12:11:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku, děkuji za reakci a věř mi, že to co píšu se také snažím se žít. Snažím se modlit za celou Kristovu církev bez rozdílu, aby ji Bůh vedl podle toho jak ON uzná za vhodné. Snažím se zapomenout (to v mém věku není problém:) ) ale hlavně odpustit všechny ta slova, která tu musím na adresu svých spolubratrů i celé katolické církve vyslechnout. Opravdu mi v tom pomáhá modlitba a svěření tohoto problému Bohu.
Psát o tom se mi moc nechce i když by toho bylo dost, co mě mě k některým úvahám přivedlo. Bůh člověka vede po různých cestách a mnohé mu dávat poznat pomocí lidí věřících i nevěřících, aniž by o tom třeba věděli. Zrovna tak mnohé získáš třeba i na GS, kladné i záporné a je jedno kdo z které církve to napsal. Tohle se nedá dobře popsat, tohle je někde v tobě - mezi tebou a Bohem. Jistou motivací k přemýšlení mohou být i slova žalmu: Nemáme snad všichni jednoho Otce, nestvořil nás jeden Bůh - když tahle slova vezmeš doslova, můžeš se ptát a přemýšlet ještě dál . . . Právě tato slova žalmu stála kdysi před mnoha lety, na počátku mého přemýšlení . . . Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 22. březen 2013 @ 09:15:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Snažím se modlit za celou Kristovu církev bez
rozdílu, aby ji Bůh vedl podle toho jak ON uzná za vhodné. Snažím se
zapomenout (to v mém věku není problém:) ) ale hlavně odpustit všechny
ta slova, která tu musím na adresu svých spolubratrů i celé katolické
církve vyslechnout. Opravdu mi v tom pomáhá modlitba a svěření tohoto
problému Bohu. Psát o tom se mi moc nechce i když by toho bylo dost,
co mě mě k některým úvahám přivedlo. Bůh člověka vede po různých cestách
a mnohé mu dávat poznat pomocí lidí věřících i nevěřících, aniž by o
tom třeba věděli. Zrovna tak mnohé získáš třeba i na GS, kladné i
záporné a je jedno kdo z které církve to napsal. Tohle se nedá dobře
popsat, tohle je někde v tobě - mezi tebou a Bohem.
To chápu, Honzo. Prostě nezapomínáš na svou církev, na to, co se na vás nabalilo, co ti na druhých vadí. Nezamýšlíš se nad podstatou vaší víry, ale neustále řešíš druhé lidi, co si myslí, co říkají, co píší, čemu věří, netoleruješ jejich názory a na jejich osobnost různě útočíš.
Proto mne právě zajímá, jestlis to někdy zkusil jinak? Že bys zapoměl na svou církev (kterou považuješ za jedinou pravou), přestal posuzovat druhé, to co píší, co říkají, jakou mají zkušenost a čemu věří a pokusil ses zamyslet nad sebou, nad podstavou vaší víry?
Kdybys to někdy zkusil, zapomenout na ty církevní bojůvky a na svoji církev co je jediná pravá a zamyslel se nad podstatou tvojí víry, přestal řešit druhé a psát o druhých a napsal něco o sobě a svojí víře, docela rád bych si to přečetl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou pa (Skóre: 1) Vložil: noname v Pátek, 22. březen 2013 @ 11:04:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku. Na rozdíl od tebe nemám potřebu pěstovat církevní turistiku. Důvod je jednoduchý, Bůh kterému sloužím je všude stejný. Žádná církev není dokonalá, protože ji tvoří pouze lidé, se svými vlastnostmi. I když obecně jako celek, tvoří Kristovo tělo. Do téhle církve patříš i Ty a všichni kdo se hlásí ke Kristu. Když budeš hledat církev, kde si budeš připadat dobře, protože lidé kolem tebe ti plácají na rameno a nebo prostě si s nimi lépe rozumíš, pak podle mého názoru hledáš lidi ale nikoliv Boha. Píšeš o církevních bojůvkách, však právě protestanti, či jak si tu některé skupinky říkají, protože se distancují od protestantů se snaží tyto bojůvky vytvářet a živit. Katolická církev a její kritika je jediné téma na kterém se shodnou a o kterém dokáží do nekonečna psát. Řekl bych, že od křesťana je to docela hloupé. Považovat některou církev za jedinou pravou to je zase věcí člověka, protože mu to vyhovuje a má potřebu se dělit. Myslím, že Bůh to vidí jinak, není podstatné v které jsi církvi ale jaký život žiješ, jaké přinášíš ovoce. Tak proč bych to měl zkoušet jinak? Jak vidíš, zkusil jsem jen maličko napsat něco o sobě a vidíš jak to dopadlo. Myslím, že tu není mnoho ochoty si vzájemně naslouchat , ovšem monolog nám jde výborně. O podstatě víry už tu byla také mnohokrát řeč - leč nedošla sluchu . . . . :-) Nechtěj po mě abych to dohledával, nebylo to jen s souvislosti s tebou.
Nepovažuji katolickou církev za dokonalou a bezchybnou, má mnoho nedostatků a bolestí, tvoří ji lidé dobří i špatní a protože do duše člověka nevidíš - tak že soudy v tomto směru ponechávám Bohu. Přes všechny tyto nedostatky je součástí Kristova Těla a v tom je podstata věci, proč nehledám jinde a proč v ní vytrvám a chci s ní snášet radosti i bolest. Honza
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změno (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 22. březen 2013 @ 11:20:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsi na velkém omylu, Noname. Podle Vašeho emeritního papeže i závěrů II VK Církev Kristova se uskutečňuje (subsistuje) jen v římskokatolické církvi. Protestantské církve vzešlé z reformace 16. století si nemohou přivlastnit označení "Kristova církev". Nemají totiž apoštolskou posloupnost a není v nich vysluhována platná eucharistie. Nemohou tudíž naplnit zásadu ubi episcopos est ibi ecclesia a Ubi Petrus, Ibi Ecclesia. Soulnáležitost protestantů s vámi je tudíž pouze deklarativní.
Svým prohlášením se dostáváš minimálně do částečné kolize s neomylným učením, které explicitně zastává jenom Tvoje vlastní, exkluzivní družina a nikdo jiný. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad z (Skóre: 1) Vložil: noname v Pátek, 22. březen 2013 @ 14:05:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji za vysvětlení pastýři. Leč dodávám i no a . . . :-) Tohle je váš problém se kterým se potřebujete nějak vyrovnat. :-) H.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 22. březen 2013 @ 14:47:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hmm, takže nezkusil. Myslel jsem si to ze všeho, co píšeš.
Máš docela dobré myšlenky, návrhy, a pravdivé. Zkus se někdy podle svých slov a návrhů ty sám řídit, Honzo.
Přestat posuzovat druhé, řešit co píší a co nepíší, čemu druzí věří a čemu nevěří, v jaké druzí žijí církvi či v jaké církvi druzí nežijí, jaké církve druzí navštěvují a jaké nenavštěvují, v jaké druzí žijí či nežijí, přestat řešit jakou druzí hledají církev nebo jakou nehledají, co dělají či nedělají protestanti a zkus se zamyslet nad sebou, nad svojí vírou, nad svým vyznáním, nad tím co ty děláš.
Moc hezky píšeš, že patřím do Kristova těla, proto mám také moc rád Kristovu církev a rád navštěvuju církve, kamkoliv příjdu. Proto také mnoho církví v desítkách míst a měst mohu znát osobně. V tom se od tebe a tvých postojů a zkušeností určitě liším a to je nejspíš také důvod proč se na věci díváš tak stranicky a proč já nemám důvod kritizovat druhé a řešit co druzí věří či nevěří a jak se chovají. Někdy se také do nějaké jiné církve dojdi podívat, pro římského katolíka je to dobrá zkušenost, abys viděl, že předsudky, které tu předvádíš, nejsou pravdivé.
A jestli to někdy uděláš, budu se těšit na tvůj příspěvek o tobě, ve kterém nebudeš psát o druhých a o tom, co ti na nich na druhých vadí a co všechno druzí dělají špatně.
|
]
Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 17. březen 2013 @ 09:22:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud má někdo tu odvahu nazývat zde jiného *****m, měl by si nejdříve vytáhnout trám z vlastního oka.
Jste tak zaslepeni nenávistí a ještě máte tu drzost se zaštiťovat jménem Krista! Ukolébáni ve vlastním "správném křesťanství jste jen chodící karikatury křesťanů.
Papeži Benediktovi jste vyčítali, že se obléká do zlata a papeži Františkovi zase vyčítáte jeho důslednou Kristovskou chudobu. Na každém si najdete nějakou "vadu". I samotného anděla s nebe byste dokázali svými jedovatými jazyky poplivat.
"Jejich hrdlo je otevřený hrob, svými jazyky podváděli."
"Pod jejich rty je hadí jed."
"Jejich ústa jsou plná zlořečení a hořkosti."
"Jejich nohy jsou rychlé k prolití krve;
zkáza a bída je na jejich cestách
a cestu pokoje nepoznali."
"Před jejich očima není Boží bázně." ... jazyk, to nezvládnutelné zlo plné smrtelného jedu, žádný
člověk zkrotit nemůže.
Jím dobrořečíme Bohu a Otci, jím také zlořečíme lidem
stvořeným k Boží podobě.
Ze stejných úst vychází žehnání i proklínání. Bratři moji,
tak to nemá být!
Chrlí snad pramen ze stejného ústí sladkou i hořkou vodu?
Může snad, bratři moji, fíkovník nést olivy nebo vinná réva
fíky? Tak také žádný pramen nevydává slanou i sladkou vodu.
Kdo je mezi vámi moudrý a rozumný? Ať své skutky prokáže
dobrým životem v moudré krotkosti.
Máte-li však v srdcích hořkou závist a svárlivost, nechlubte
se a nelžete proti pravdě.
To není moudrost přicházející shůry, ale pozemská, přirozená
a ďábelská.... |
]
Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 17. březen 2013 @ 09:57:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko znova tá istá rétorika...ten kto nesúhlasí z Rímom, ten nemá lásku a má nenávisť.... podľa tvojho myslenia naväčšiu nenávisť mal Ježš, lebo často hovoril židom ,,beda vám,, a ,,vy ste z otca diabla,, alebo s myslíš, že prejavom lásky je milovať bludy Ríma?
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 17. březen 2013 @ 10:12:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš to říkal židům, kteří nežili ani podle Mojžíšského zákona.
Zde to autor článku říká křesťanu, který se snaží následovat Krista v jeho prostotě a chudobě po vzoru svatého Františka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 17. březen 2013 @ 12:48:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš to říkal židům, kteří nežili ani podle Mojžíšského zákona.
...práve naopak...Ježiš to hovorí ždom ktorí dodržiavali zákon a k nemu pridali tradícu... Zde to autor článku říká křesťanu, který se snaží následovat Krista v jeho prostotě a chudobě po vzoru svatého Františka.
skús porovnať ,,prvého pápeža,, z dnešným: Skutky 3:6 I povedal mu Peter: Striebra, zlata nemám, ale čo mám, to ti dávam: v mene Ježiša Krista Nazaretského vstaň a choď!
ivanp
|
]
Re: Re: Re: Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: noname v Pátek, 22. březen 2013 @ 14:17:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Oko, oni musí vyčítat a hledat chyby, mají to v náplni práce a učení . . . bohužel. Berme je tedy s humorem, vysvětlování tu nemá cenu. H.
|
]
|
|
Kolaboroval J. M. Bergoglio (Papa František) se zločinci a vrahy vojenské diktatury? (Skóre: 1) Vložil: Tomik v Sobota, 16. březen 2013 @ 17:21:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Je J. M. Bergoglio opravdu Svatý Otec a Kristův zástupce na Zemi?
|
Re: Kolaboroval J. M. Bergoglio (Papa František) se zločinci a vrahy vojenské diktatu (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 17. březen 2013 @ 09:25:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tomíku Co jsi ty sám dělal v dobách komunistické diktatury? Vedoucího pionýrů nebo činovníka SSM?
|
]
Re: Re: Kolaboroval J. M. Bergoglio (Papa František) se zločinci a vrahy vojenské dik (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Neděle, 17. březen 2013 @ 10:05:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já si myslím, že Toník dělal ještě mnohem horší věci v době komunismu. Dokonce se tady přiznal, že se zřejmě modlil k mrtvým apod., což považuji za těžký hřích okultismu, na který se vztahují těžká prokletí. Jenomže pak vyznal své hříchy Bohu, znovuzrodil se a vše mu bylo odpuštěno. Tato možnost je otevřena pro všechny lidi, i pro Vás, římské katolíky. Připomínat někomu - byť v náznacích - něco, co dělal ve starém životě a z čeho činil pokání, je přímo ďábelské a podle mne to i znevažuje Kristovu oběť, která je dostatečná.
Ovšem kdyby tuto svoji minulost nějak ospravedlňoval a omlouval s tím, že to činili i jiní, pak by bylo zle. Takto to mohl směle opustit a přijmout odpuštění. Toník se již narodil hříšný, hřešil, a na rozdíl od Vás se neznovuzrodil křtem, ale vírou a jeho starý život zůstal pohřben. Nyní je novým stvořením. Stále sice hřeší, ale Kristova krev ho obmývá od každého hříchu. Své hříchy musí vyznat Bohu a opustit.
|
]
Re: Re: Re: Kolaboroval J. M. Bergoglio (Papa František) se zločinci a vrahy vojenské (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Neděle, 17. březen 2013 @ 10:07:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady jsem se zmýlil. Promiň Oko, myslel jsem, že reaguješ na Toníka ne na Tomíka. Spletl jsem se, přijmi, prosím, moji omluvu!
Pastýř
|
]
Re: Re: Re: Re: Kolaboroval J. M. Bergoglio (Papa František) se zločinci a vrahy voje (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 17. březen 2013 @ 11:05:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OK Nic se nestalo.
|
]
|
|
Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 17. březen 2013 @ 16:10:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | jedna vec je osoba pápeža a druhá pápežstvo ako systém...pápežský systém: je umelé spojene svetskej a náboženskej moci, spojenie apoštolstva a kňažsva...čo je v rozpore s NZ...
pápež ako osoba: novo zvolený pápež má 75 rokov...pýtam sa, čo môžme čakať od človeka ktorý mal byť dávno na dôchodku...?...jeho miesto je v niekde v dome dôchodcov, zakrytý teplou dekou pri krbe....
75 ročný človek nie je schopný viesť cirkev...na Slovensko v ECAV každý farár po 64. roku života nesmie byť zvolený na ďalšie obdobie... ...iba v totalitných systémoch platí zásada, že vodca je vo funkcii do smrti...v zdravo fungujúcich spoločnostiach - svetských alebo náboženských je potrebné aby na čele stál vitálny človek schopný zdravého úsudku a flexibility...
Ján Pavol 2 na konci bol už len priviazaný na vozíček...bolo to dosť nechutné...prečo mu nedali pokoj ?...to sa nikto nenašiel zo zdravím rozumom a nestrčil ho do starobinca, kde by sa o neho postarali???
je zaujímavé že na čele komunistickej strany (Brežnev, Stalin, Kimir Sen...), alebo inej totalitnej moci, alebo rímskej cirkvi môže byť nefunkčný vládca, ktorý pre svoj vek stráca kontakt zo svetom a postupne zdravý úsudok...
Ježiš pre svoju misiu vybral ľudí prevažne mladých, schopných duchovne, emociálne rásť...Peter ,,prvý pápež,, určite nemal 75 rokov, Pavel si vybral mladého Timotea,.... Boh povolal do zodpovednosti za cirkev zrelého Pavla...Duch sv. nikdy nepovolá do zodpovednosti na čelo cirkvi starého človeka... ...možno ide zo strany katolíckej cirkvi o strach z toho, že pri zvolení ,,mladého,, pápeža by to cirkev neuniesla... a tak tam dosadili figúrku ktorá neuškodí, ale ani nepomôže...
ivanp
|
|
|
Re: Od jednoho Antikrista k druhému - zamyšlení nad změnou papeže (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 20. březen 2013 @ 14:38:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdrženlivost a půst. Věčné toť kameny úrazu všech protikatolických duchů. Že by to nějak souviselo s tím že půst je spolu s modlitbou ten nejlepší prostředek jak jistý druh bytostí připravit o střechu nad hlavou ?
|
|
|
|
|