|
Právě je 591 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116824412 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život církví: Hlava pravoslavné syrsko-malankarské církve u Petrova nástupce
Vloženo Neděle, 08. září 2013 @ 13:09:56 CEST Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Petrův nástupce dnes přijal Jeho Svatost Morana Baseliose Marthoma Paulose II., tedy hlavu pravoslavné syrsko-malankarské církve, což je autokefální, samostatná církev, která nespadá pod antiochijský patriarchát syrsko-pravoslavné církve malankarského ritu.
Obě však žijí v Indii, kde působí také katolická církev syrsko-malankarského ritu. Katholikos Marthom Paulos II. je nejvyšším pastýřem dvou a půl milionů věřících, kteří žijí ve třiceti diecézích, kde slouží 1700 kněží. Dnešní návštěva hlavy této pravoslavné syrsko-malankarské církve u papeže Františka je významným krokem ekumenického dialogu.
Petrův nástupce ve své promluvě poukázal na svědectví víry svatého Tomáše, které je základem zrodu církve tohoto ritu a spojuje tuto církev s církví římskou, třebaže ještě není možné slavit společnou eucharistii. „Právě tato víra – zdůraznil papež František – nás pohání, abychom pokračovali a zintenzivňovali ekumenické nasazení, setkávání a dialog vstříc plnému společenství“. Petrův nástupce dále připomněl jednotlivé kroky tohoto ekumenického úsilí zahájeného právě před třiceti lety a vedoucího k ustanovení smíšené teologické komise a společnému prohlášení v den Letnic roku 1990. Tato komise, řekl dále papež, „pokračuje ve své důležité práci“, přičemž bylo „dosaženo významného pokroku jako je např. společné užívání budov kultu a hřbitovů, vzájemné sdílení duchovních a dokonce liturgických zdrojů ve specifických pastoračních situacích“. Papež František přitom poukázal na potřebu hledání nových forem spolupráce vzhledem k rostoucím sociálním a náboženským problémům a potom pokračoval:
„Chtěl jsem připomenout některé etapy tohoto třicetiletého vzájemného sbližování, protože si myslím, že v ekumenickém snažení je důležité s důvěrou pohlížet na uskutečněné kroky překonávající předsudky a uzavřenost, které jsou součástí »kultury střetu«, jež je zdrojem rozdělení; dávat prostor »kultuře setkávání«, která nás vychovává ke vzájemnému porozumění, a přičiňovat se tak o jednotu. Sami to však nedokážeme. Naše slabosti a nedostatky toto snažení zpomalují. Proto je důležité zintenzivnit modlitbu, neboť jedině Duch svatý může svou milostí, svým světlem a svým teplem rozpustit náš chlad a vést naše kroky ke stále většímu růstu v bratrství.“
Modlitba a snažení, pokračoval papež František, rozvíjí přátelské vztahy a spolupráci na různých stupních mezi kněžími i věřícími různých církví zrozených ze svědectví vydaného svatým Tomášem:
„Duch svatý, kéž nás nadále osvěcuje a vede ke smíření a harmonii, překonání všech rozdělení a rivalit, které poznamenaly naši minulost. Svatosti, jděme společně touto cestou a s důvěrou hleďme k onomu dni, kdy budeme s pomocí Boží stát v jednotě u oltáře Kristovy oběti v plnosti eucharistického společenství. Modleme se za sebe, prosme o přímluvu svatého Petra a svatého Tomáše pro naše stádce, která nám byla svěřena do naší pastorační péče. Oni, kteří pracovali společně pro evangelium, ať se za nás přimlouvají a doprovázejí putování našich církví.“
Končil papež František promluvu ke katholikosovi pravoslavné syrsko-malankarské církve.
|
Re: Hlava pravoslavné syrsko-malankarské církve u Petrova nástupce (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 09. září 2013 @ 11:21:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdá se že se nic neztratilo. Ani to co zasel apoštol svatý Tomáš v Indii a upevnil svatý František Xaverský. Ježíšův tovaryš a jeden z nejbližších druhů svatého Ignáce z Loyoly. Který pak hlásal Evangelium také v Japonsku. Kde dal šógun Hidejoši později krutým a pomalým způsobem pobít přes půl milionu mučedníků. Mimo jiné i svatého Pavla Mikiho a druhy. Přitom stačilo tak zdánlivě málo Aby si zachránili pozemské životy. Šlápnout na kříž nebo na obrázek Panny Marie. Ti které Bůh zachoval přes jedno z nejkrutějších pronásledování v dějinách lidstva pak udrželi víru po osm generací téměř v naprosté izolaci. V chudobě, ponížení a opovržení. Něco jako kasta nedotknutelných v Indii. Bez kněží a bez Bible, Evangelium si předávali ústně a přesto pak přivítali první kněze a biskupy jako pokřtění a evangelizovaní. Jako hotoví křesťani. Díky světcům kteří učili a křtili jejich praotce a díky krvi mučedníků. |
Re: Re: Hlava pravoslavné syrsko-malankarské církve u Petrova nástupce (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 12. září 2013 @ 01:03:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odmítnout šlápnutí na kříž nebo obrázek Marie je ryze modlářské.
Těch tvým posvěcených obrázků i křížů ti pošlapu kolik chceš! Obraz je modla a kříž je potupný nastroj smrti. K úctě na tom není nic. Symbolem víry je žijící zmrtvýchvstalý Kristus- ne kříž, který modloumělec stluče někde v kůlně! Důležité je víru v Krista nezapřít, třeba falešnou úctou k modlám a pohansky "posvěceným" amulet předmětům. |
]
Re: Re: Re: Hlava pravoslavné syrsko-malankarské církve u Petrova nástupce (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 12. září 2013 @ 11:05:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takové věci často říkají a někdy i dělají satanisti. Přitom si mnozí z nich ani neuvědomují že běhají po světě s křížem svatého Petra, který byl na vlastní žádost ukřižován hlavou dolů. Protože se necítil být hoden zemřít stejnou smrtí jako náš Pán a Bůh Ježíš Kristus. Jako jeho milovaný Mistr. Modleme se za ně kdykoliv je potkáme. To čím se snaží potupit kříž nás může inspirovat k tomu abychom prosili o přímluvu za ně právě svatého Petra. Věřím že nemůžeme udělat chybu když se za ně hned jak je uvidíme pomodlíme tzv. malý exorcismus, což je způsob jak zahánět zlo který může dělat kdokoliv. Nejenom kněz s pověřením biskupa.
Svatý Michaeli, archanděli, braň nás v boji; proti zlobě a úkladům ďáblovým budiž nám záštitou, nechať Bůh přikáže jemu, pokorně prosíme. Ty pak, kníže vojska nebeského, Satana a jiné duchy zlé, kteří ke zkáze duší světem obcházejí, božskou mocí do pekla svrhni. Amen.
Maria, královno svatých andělů, oroduj za nás.
Pro křesťana je kříž tím nejvznešenějším předmětem jaký tady na zemi existuje. Symbolem svrchované a bezbřehé lásky Boha k nám, jejíž velikost můžeme jen tušit. Ani v lůně nebo v náruči pozemské matky není člověk v takovém bezpečí a pokoji a míru jako pod Kristovým křížem. Ve společenství se všemi dobrými lidmi od počátku světa. Svatý Pavel také vždycky hlásal Krista ukřižovaného. Respektive od své athénské mise.
|
]
Re: Re: Re: Re: Hlava pravoslavné syrsko-malankarské církve u Petrova nástupce (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 12. září 2013 @ 17:37:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jasně , pro tvé modlářské smýšlení je nepředstavitelný hřích šlápnout na amulet kříže a plivnout na modloslužebný obraz. Úcta k modlám a víra v ochranu posvěcených amuletů , byť třeba ve tvaru kříže, je vírou ryze modlářskou. Na co je ti modláři úcta k amuletům kříže, úcta k modlám a posvěceným obrázkům, když tím porušuješ Boží slovo? Kříž, socha, obrázek tě nespasí, spása je ve víře v Krista, a ten jako Bůh modloslužbu kterou praktikuješ zakázal! Uctívat amulet kříže, kříže jako strašného nástroje smrti je skrytý projev satanismu, projev který po staletí způsobuje temnotu katolické víry. Jako křesťané uctíváme vzkříšeného Krista a ne Jeho obrazy, sochy a kříže! Uctíváme život, ne smrt! Uctíváme živého Krista, ne nástroj Jeho smrti!
V katolickém smýšlení se doposud nic nezměnilo. Vyhánění ďábla amuletem kříže, svěcenou vodou, modlou z chleba, mariánským *****m. Při katolickém exorcismu dělá satan velký kravál, ale nikdy ze svých obětí neodchází natrvalo, a vždy se vrací. Vždy odchází jen naOko. Exorcismus je modlářská parodie. Modláři netuší, že svou modlářskou vírou satana přímo podporují, a Božímu slovu odporují. Modlářský exorcimus není nic jiného, než vyhánění belzebuba belzebubem. Nechutná satanská šaráda pro modlářské pomatence. Komplot mezi katolickými modláři a satanem. To je exorcismus.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Hlava pravoslavné syrsko-malankarské církve u Petrova nástupce (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pátek, 13. září 2013 @ 09:25:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano. Přesně tak to ti satanisti říkají. A strašně se přitom na svatou Církev zlobí. To je to ovoce po kterém můžete poznat strom. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlava pravoslavné syrsko-malankarské církve u Petrova nástupc (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 13. září 2013 @ 21:54:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutnicku,
Vy se nějak přespříliš stýkáte se satanisty, že se jimi, kromě "militantních ateistů", tak stále oháníte? Mluvil jste někdy se skutečným satanistou? |
]
|
|
|
|