|
Právě je 573 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116737310 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Z internetu: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom
Vloženo Pátek, 24. leden 2020 @ 02:40:42 CET Vložil: Tomas |
poslal skalaa
Walter Veith hovorí o svojich životných skúsenostiach a okolnostiach, ktoré ovplyvnili jeho zmenu z evolucionistu na kreacionistu. Odhaľuje tiež niektoré ťažkosti, ktorým čelil, keď začal pochybovať o evolučnej teórii. V druhej časti Walter hovorí o biblických dôkazoch, ktoré ho presvedčili, aby uveril v Boha a Jeho Slovo a ako sa stal adventistom siedmeho dňa. Hovorí o neomylnosti biblických proroctiev a o identifikácii Antikrista. Dotýka sa aj niektorých trendov prebiehajúcich v cirkvi adventistov. Povzbudzuje tých, ktorí sú znechutení stavom cirkvi, a hovorí o niektorých ťažkostiach, ktoré zažil vo svojej evanjelizačnej službe.
|
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: skalaa v Sobota, 25. leden 2020 @ 21:29:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Prof. Dr. Walter Veith - všetky prednašky viac ako 100 (SK, CZ, dabing, titulky):
|
|
|
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 25. leden 2020 @ 23:35:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | A prečo se teda adventistom siedmeho dňa nestal Pán Ježiš ani Jeho nasledovníci? |
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 26. leden 2020 @ 09:56:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A prečo se teda adventistom siedmeho dňa nestal Pán Ježiš ani Jeho nasledovníci?
tieto snahy pretláčali judaisti... chceli aby pohania z kresťanov svätili sobotu, ale zasiahol Pavol:
Kolosenským 2:16 Nech vás teda nikto neposudzuje ani pre jedenie a pitie, ani pre sviatky, novomesiace alebo pre soboty,
Rímskym 14:5 Niekto súdi, že jeden deň je viac ako druhý; iný zas súdi, že všetky dni (sú rovnaké). Len nech je každý úplne presvedčený o svojom.
|
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 28. leden 2020 @ 11:25:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>tieto snahy pretláčali judaisti... chceli aby pohania z kresťanov svätili sobotu, ale zasiahol Pavol:<<
Povídali, že mu hráli. Žádný judaista po pohanech nechce, aby světil nějaký šabat, jom tov, roš chodeš, a nejedl to, co nejí Židé.
Tohle jsou a byly snahy uvnitř křesťanské církve, a jde o její vnitřní spor. Zatahovat do toho judaisty, je pomluva a lež. |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Úterý, 28. leden 2020 @ 11:41:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | co je Voto pomluva a lež? To že sa Pavel postavil proti kresťanom zo židov aby nenútili kresťanov z pohanov svätiť židovskú sobotu a že im povedal že si kĺudne môžu dať na obed bravčovú krkovičku? |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 28. leden 2020 @ 12:03:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 》proti kresťanom zo židov 《 Teď je to správně :) Křesťané ze Židů jsou křesťané a ne judaisté. Křesťané ze Židů nejsou judaisté, ale křesťané. Tato sekta "křesťané" se od judaismu jasně odlišila a distancovala. Žádný Žid judaista (žid) by nikdy netvrdil, že pohané musejí zachovávat učení Tóry dané Mošem od H-spodina jako dědictví obce Ja'akovovy a dodržovat ji a tedy i zvyklosti otců Jisraele. Šlo čistě o vnitrokřesťanský konflikt a nikoliv konflikt judaismu a křesťanství. Je tedy pomluvou, klamem, lží tvrdit, že to byli judaisté, kdo chtěli, aby pohané z křesťanů didržovali šabaty, sváteční dny Jisraele, novměsíce, pokrmy atd. |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Úterý, 28. leden 2020 @ 13:53:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | hele Voto co to meleš? Tato sekta "křesťané" se od judaismu jasně odlišila a distancovala.
v tejto sekte kresťanov boli vodcami na 100% židia: Ježiš-žid, apoštoli-židia, Pavol-žid:
Skutky 21:39 I povedal mu Pavel: Som Žid z Tarzu, občan nie bezvýznamného mesta Cilície. Prosím ťa, dovoľ mi prehovoriť k ľudu. Skutky 22:3 Som Žid, narodený v Tarze, v Cilícii, vychovaný však v tomto meste pri nohách Gamalielových, vyučený dôkladne otcovskému zákonu. A bol som, ako ste vy všetci dnes, horlivcom Božím; |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 28. leden 2020 @ 14:04:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo a v této sektě byli i na 100% Řekové a Římané :)) ... a stále praktikovali svá řecká a římská náboženství ... :)) Žid a žid :) To není to stejné. Mnozí Židé byli modláři a rozhodně to nebyli židé, ač byli Židé. |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Úterý, 28. leden 2020 @ 17:11:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | takže ap. Pavol včetne 12 apoštolov neboli dobrí židia? |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 29. leden 2020 @ 08:12:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... dobrí židia? ...
Určitě nebyli dobří židé, tedy judaisté, ačkoliv to byli Židé. Přesně tak. Proto také nebyli ani dobří Židé. A to mohli být i dobrými lidmi :) |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Středa, 29. leden 2020 @ 10:50:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ak podľa teba neboli apoštoli včetne Pavla dobrý židia, tak kto bol dobrým židom?... veľkňazi, Annáš, Kaifáš, farizei? a bol podľa teba Ježiš dobrý žid? |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 29. leden 2020 @ 12:05:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Té doby? Hilel, Šamaj, Jehuda ha-Nasi, Gamalielové, Jochanan ben Zakaj, Eliezar ben Horkenos, Jehošua ben Chananja ...
O Ježíši víme jen to, co napsali křesťané. A z jejich evangelií jednoznačně vyplývá, že Ježíš rušil přikázání Tóry a tradice otců Izraele, naprosto veřejně, a (i tak) učil své žáky.
Podle prý jeho vlastních slov, že kdo by zrušil byť jen jediné písmenko (přikázání) Zákona (Tóry), bude nazván nejmenším v království B-žím, ale kdo by je konal a učil, bude nazván velikým. A podle jeho prý vlastních slov a podle toho, co o něm napsali jeho učedníci a co pak učili a činili, nebyl dobrý žid a tedy ani Žid. Jednoznačně ne.
A dost bych se divil, když by nějaký křesťan chtěl tvrdit, že Ježíš byl dobrý žid (tedy judaista) a tedy i dobrý Žid, protože nelze od sebe v židovství nijak oddělit národnostní a náboženskou identitu vyvoleného národa Izraele. Takže pokud Žid není židem (judaista) není dobrým (tzv. pravým) Židem.
Takže rozhodně i ten Žid, který sice nedodržuje všechna přikázání, která by mohl, ale uznává je a neruší a neučí proti nim, je mnohem mnohem lepším Židem než kdy mohl být křesťanský Ježíš, tak jak o něm je psáno v křesťanských písmech. |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Středa, 29. leden 2020 @ 16:58:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | takže Ježiš je pre tebe len špatný žid, ktorý rušil Tóru... tak to vyhodnotila aj židovská rada... pre mňa je môj Spasiteľ a záchranca od hriechu... tak ahoj |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 11:47:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ivanp,
křesťanský Ježíš je pro mne dost špatná fúze starořecké legendy převzaté ze starověkého Egypta nebo Babylóna a judaismu. Tedy dost špatná fúze pohanské legendy s judaismem. Legenda, nic více. Jsou to křesťanské legendy, které cosi tvrdí, jako například: "Proto ho Židé ještě více usilovali zabít, že nejen rušil sobotu, ale také Boha nazýval svým vlastním otcem, a činil se tak rovným Bohu."
Jsou to křesťanská písma, ve kterých se o tom píše. Vaše písma, písma křesťanů. |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 12:58:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | tie moje kresťanské písma sú pokračovaním židovských písem... všetko čo v nich je je podložené starým zákonom... pisatelia nového zákona často citovali a argumentovali starým zákonom... ale ak myslíš že ide o ,,dost špatná fúze starořecké legendy převzaté ze starověkého Egypta nebo Babylóna a judaismu. Tedy dost špatná fúze pohanské legendy s judaismem. Legenda, nic více.,,... tak ja ťa nebudem presviedčať, nech sa stane podľa tvojej viery |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 13:39:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No vidíš, ivanp ... a šlo o jedno dost hloupé vyjádření :) |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 13:10:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Úplně to mám před očima - přijde Pán Ježíš a ty řekneš:"Ahoj legendo." ;-) |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 30. leden 2020 @ 13:37:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý, willy :)))
A od toho jsou legendy. Jsou životem těm, kdo je žijí, pro ně, skrze ně a žijí v nich. ;) |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: JiriBrei v Sobota, 01. únor 2020 @ 16:23:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Někdy je text v Koloským 2:16 (podobně to platí i pro Římanům 14:5) vykládán jen jednostranně v tom smyslu, že rav Šaul do Kolos píše
pouze obřezaným křesťanům. Někteří soudí, že v této vybídce jde pouze o
to, že není třeba zachovávat Mojžíšův zákon. Já pro takové zúžení nenacházím
podporu. Rav Šaul ve svém listě do Kolos neříká, že by psal pouze obřezaným
křesťanům (Kol 1:2). Píše všem ve sboru a vybízí všechny, obřezané i neobřezané,
k vzájemnému respektu. To, oč rav Šaulovi, podle mého názoru, jde, je
pokoj mezi křesťany ve sborech. Jedna z myšlenek dopisu je, že křesťané se
nemají navzájem odsuzovat. Křesťané ze Židů proto nemají odsuzovat křesťany z národů
za to, že nezachovávají předpisy Tóry ohledně pokrmů a svátků. Stejně tak však
platí, že křesťané z národů nemají odsuzovat křesťany ze Židů za to, že
tyto předpisy Tóry dodržují. V této věci se nemají nechat vést lidskými
názory (Kol 2:8), ale Božím slovem, jehož součástí je i Tóra, po jejíž úzké
cestě Jehóšua ha-Nocrí jako Žid kráčel (Mt 7:13.14; 1 Pt 2:21.22). Tóra neobřezaným
věřícím nenařizuje plnění všech ustanovení, obřezaným však ano, a toto má být
respektováno. Pokoj totiž těžko může být tam, kde jedni druhé nerespektují a
navzájem se kvůli plnění biblických příkazů odsuzují. |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 02. únor 2020 @ 15:01:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlas. 👍 Ale že ta fúze nedopadla :) A proč vlastně Šaul chtěl po Šimonovi, aby sdílel s pohany z křesťanů jeden stůl a stoloval s nimi (při jejich jídle)? :) Pro Židy vždy platilo: budete mi národem svatým, budete rozlišovat mezi svatým a všedním. Je to gró židovství. Mimochodem pro Tebe (či pro Vás) osobně, JirkoBrei Šaul tj. שָׁאוּל je odvozeno שָׁאַל stejně jako שְׁאוֹל A Šaul, tak se jmenoval 1.král Jisraele a v Tehilim král David píše o שְׁאוֹל ve spojení se Šaulem ;) |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: JiriBrei v Neděle, 02. únor 2020 @ 19:14:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
>>A proč
vlastně Šaul chtěl po Šimonovi, aby sdílel s pohany z křesťanů jeden stůl a
stoloval s nimi (při jejich jídle)?<<
Z čeho usuzuješ,
že něco takového Šaul po Šimonovi chtěl? To, co Šaul Šimonovi vytýkal, nebyla Šimonova
neochota stolovat s věřícími z národů, nýbrž jeho pokrytectví popsané
v Galatský 2:11-14, totiž to, že s nimi nějaký čas jedl a po příchodu
Židů od Jákova s tím ze strachu přestal (Gal 2:12). A vytýkal mu i to, že ač
sám nežije podle židovství, které nespočívalo pouze v Tóře, ale obsahovalo
i tradici, kterou i křesťané ze Židů v té době respektovali (Galatským
2:12.14), přesto nutí lidi z národů, aby žili jako Židé (Galatským 2:14),
což bylo navíc v rozporu s Tórou.
A navíc, pokud Šimon
porušoval nějaká konkrétní přikázání Tóry, což možná občas dělal, neboť „na
zemi není spravedlivý člověk, který by konal dobro a nehřešil“ (Kóhelet 7:20 Český
studijní překlad; viz též Ř 3:9-18), a přitom nutil věřící z národů dělat
to, v čem sám selhával, pak si i v tomto směru zasloužil Šaulovu
výtku za pokrytectví (Gal 2:13). Měl se nejdříve starat o trám ve svém oku a
nikoli o údajnou třísku v oku věřících z národů (Mt 7:4.5).
A propo, Tóra někde
zakazuje stolování s lidmi z národů? |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 03. únor 2020 @ 15:00:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Alespoň zde normální úvaha, JirkoBrei.
Psal jsem to samé zde už mnohem dříve jako Tele. Naprosto souhlasím, že šlo o Šaulovo napomenutí Šimona, že rozhodně nežije podle učení Tóry a podle otcovských zvyků, přesto se pokrytecky přidal k těm, kteří chtěli, aby pohané, kteří uvěřili v Jednoho B-ha a v to, že jeho zaslíbeným mašiachem je Ježíš, aby žili jako Židé, respektive se stali Židy, vzali na sebe jho Tóry a dodržovali Smlouvu Jisraele s B-hem. Myslím, že jsi to napsal zcela správně.
Tóra opravdu nedovoluje stolování s lidmi z národů, JirkoBrei. Vyplývá to z nauky o svatém a všedním, čistém a nečistém, o očišťování a o znečištění - dotyku čistého a nečistého. Ale to se bavím o době, kdy stál Jeruzalémský chrám. Pravidla o pokrmech a jejich čistotě, respektive znečištění, zůstala po zboření Chrámu v platnosti, ale při znečištění osoby se dnes nelze plně očistit. Proto jsou dnes všichni lidé bez rozdílu považováni za nečisté, znečištěné - nejen nežidé, ale i Židé. Mimochodem, jsou to právě micvot o "rodinné (manželské) čistotě a o jídle", pro které i po zániku Chrámu, zůstávají Žídé židy - oddělený (svatý) národ svému HaŠem ;)
|
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: JiriBrei v Čtvrtek, 06. únor 2020 @ 19:57:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Ale že ta fúze nedopadla :)<<
Já nevěřím, že kdy
dopadne. 2000 let testování ukázalo marnost takových pokusů. Co se týče
abrahámovských náboženství, všechna tři mají ve své ideologii zakódovánu vzájemnou
nekompatibilitu. Za křesťanství to prohlásil Jehóšua ha-Nocrí zcela pregnantně:
„„Oheň jsem přišel uvrhnout na zemi; a jak chci, aby se již vznítil! Křtem
mám být pokřtěn, a jak jsem svírán, dokud se nedokoná! Myslíte, že jsem přišel
dát na zemi pokoj? Ne, pravím vám, ale rozdělení. Neboť od této chvíle bude v
jednom domě pět lidí rozděleno: tři proti dvěma a dva proti třem; budou
rozděleni otec proti synu a syn proti otci, matka proti dceři a dcera proti
matce, tchyně proti své snaše a snacha proti tchyni. ““ (Lukáš 12:49-53
Český studijní překlad). Za židovskou tradici třeba již zmíněný Šimon: „I
řekl jim:„Vy víte, jak nezákonné je pro židovského muže připojovat se k člověku
z jiného národa nebo ho navštěvovat.“ (Skutky 10:28 Český studijní
překlad). A za islám: „Bojujte proti těm, kdož nevěří v Alláha a v den
poslední a nezakazují to, co zakázal Alláh a Jeho posel, a kteří neuctívají
náboženství pravdy, z těch, kterým se dostalo Písma, dokud nedají poplatek
přímo vlastní rukou, jsouce poníženi.“ (Korán 9:29)
>>Tóra
opravdu nedovoluje stolování s lidmi z národů, JirkoBrei. Vyplývá to z nauky o
svatém a všedním, čistém a nečistém, o očišťování a o znečištění - dotyku čistého
a nečistého.<<
Vzhledem k tomu,
tedy, že Tóra neobsahuje žádný konkrétní zákaz stolování s neobřezanými,
nelze obřezaného, který s neobřezaným stoluje vinit z nedodržování Tóry.
Navíc, pokud by stolování s neobřezaným skutečně znečišťovalo, Jehóah by
předtím v Tóře varoval tak, jak to udělal např. v případě malomocného,
menstruující ženy, nebo muže s výtokem.
A propo, jak je to
se stolováním s menstruující ženou, nebo s ženou po porodu? Stoluje s ní
žid v době její menstruace či poporodní nečistoty? Kdo vaří, myje nádobí a
uklízí v době manželčiny menstruace a poporodní nečistoty?
>>Proto
jsou dnes všichni lidé bez rozdílu považováni za nečisté, znečištěné - nejen
nežidé, ale i Židé.<<
Tato ideologie kolektivní
viny a presumce viny je jedna z mnoha věci, které mi na židovství vadí. |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 07. únor 2020 @ 11:34:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Vzhledem k tomu, tedy, že Tóra neobsahuje žádný konkrétní zákaz stolování s neobřezanými, nelze obřezaného, který s neobřezaným stoluje vinit z nedodržování Tóry. Navíc, pokud by stolování s neobřezaným skutečně znečišťovalo, Jehóah by předtím v Tóře varoval tak, jak to udělal např. v případě malomocného, menstruující ženy, nebo muže s výtokem. >>
Nečistá je duše, jež se dotkne čehokoli nečistého, nečistoty člověka nebo nečistého dobytka či jakéhokoli hmyzu, a kdyby jedla z dobrovolné oběti, určené Hospodinu, taková duše je vyťata z jejich lidu.“
A kdyby na cokoliv, ať už je to dřevěná nádoba, oděv, kůže nebo pytel nebo nářadí, se kterým se pracuje, některé z nich spadly mrtvé, musí to projít vodou, do večera to bude nečisté, ale potom čisté. 33 [www.obohu.cz]Kdyby však některé z nich spadly do hliněné nádoby, všechno, co bylo uvnitř, je nečisté a nádobu rozbijte. 34 [www.obohu.cz]Znečistí i všechny potraviny k jídlu, na něž přišla voda, a znečistí i všechny nápoje v jakékoliv nádobě. 35 [www.obohu.cz]A nečisté bude všechno, na co padne z jejich zdechlin, i pec a plotna musí být rozbity, budou vám nečisté, protože jsou nečisté. 36 [www.obohu.cz]Pouze pramen, studna a shromaždiště vody zůstanou ryzí, jinak čeho se dotknou jejich zdechliny, bude nečisté. 37 [www.obohu.cz]Pokud však některá z jejich zdechlin spadne na zrní, které je určeno k setbě, zůstane ryzí. 38 [www.obohu.cz]Stane se však pro vás nečistým, kdyby na ně spadla některá z jejich zdechlin a na zrní přišla voda. 39 [www.obohu.cz]Pojde-li dobytek, který máte k jídlu, bude do večera nečistý každý, kdo se ho dotkne. 40 [www.obohu.cz]A kdo by z jeho zdechliny jedl, vypere si oděv a je nečistý do večera, a kdo by jeho zdechlinu nesl na sobě, vypere si oděv a je do večera nečistý.
Problémem je způsob života nežidů i v jejich stolování - stravě, JirkoBrei. A gró židovství je ve svatosti (oddělení) HaŠem. To jsem psal.
>>Tato ideologie kolektivní viny a presumce viny je jedna z mnoha věci, které mi na židovství vadí.<<
Vůbec nevím, o čem píšeš. Psal jsem o jednotlivcích a o považování, tedy přístupu ke všem jednotlivcům. Dnes je prakticky nemožné, aby kdokoliv byl kulticky čistý a neznečistil se byť nevědomky. Přesto platí, aby se Žid tomu vyhýbal a posvěcoval se (odděloval se nečistého) HaŠem. Nečisté je, co HaŠem za nečisté pro Židy prohlásil. |
]
Re: Rozhovor s Prof. Dr. Walterom Veithom (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 07. únor 2020 @ 13:11:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>A propo, jak je to se stolováním s menstruující ženou, nebo s ženou po porodu? Stoluje s ní žid v době její menstruace či poporodní nečistoty? Kdo vaří, myje nádobí a uklízí v době manželčiny menstruace a poporodní nečistoty? <<
Ano může s ní stolovat, ale je vhodná nějaká přepážka - oddělení, které nebylo běžným. Může vařit, mýt nádobí, uklízet, ale lépe v té době, kdy je muž v oddělení - nepřítomen. Jedná se o nečistotu pro muže, manžela, v té době prostě nečistá pro sexuální styk s mužem. A ona i manžel se proto oddělují i ve věcech a činnostech, které by v nich vypůsobily onu intimitu, touhu v době její nečistoty a očišťování se pro muže (styk s mužem)... Asi tak zjednodušeně.
Jde o dost jinou věc, než je svátost (oddělení se) od nečistoty v (při) pokrmech.
V těchto věcech existují u nežidů dost popletené úvahy. |
]
|
|
|
|