poslal tk Celosvětový komerční úspěch Umučení Krista
odborníci předpokládají, že se již během prvního týdne podaří prodat více než milión
kopií DVD
Fox oslovil věřící: nabízí DVD s Kristem
Netradiční reklamní kampaň se v uplynulém týdnu rozjela v USA. Filmové studio
20th Century Fox rozeslalo 260 tisíc pohlednic a na šest miliónů e-mailů.
Apeluje v nich na americké křesťany a na církevní představitele, aby si
zakoupili jejich nejnovější DVD, snímek Umučení Krista
Netradiční reklamní kampaň se v uplynulém týdnu rozjela
v USA. Filmové studio 20th Century Fox rozeslalo 260 tisíc pohlednic a na šest
miliónů e-mailů. Apeluje v nich na americké křesťany a na církevní
představitele, aby si zakoupili jejich nejnovější DVD, snímek Umučení Krista.
Ten se má na trhu objevit již zítra, 31. srpna.
Monstrózní akce má přivodit
další komerční úspěch kontroverzního filmu, který režíroval herec Mel Gibson a
jemuž mnozí vyčítají přílišnou krutost a přehnaně naturalistické výjevy z
posledních hodin života Ježíše Krista.
Snímek, který na jaře vyvolal bouři
nevole i vlnu diskusí, vydělal jen ve Spojených státech, kde měl pod titulem The
Passion premiéru o Velikonocích, k dnešnímu dni přes 370 miliónů dolarů, uvádí
zpravodajský server BBC News. Úspěšnější bylo v letošním roce už jen pokračování
počítačem animované pohádky Shrek. Shrek 2, letošní hlavní hit Spielbergova
studia DreamWorks, už má na kontě bezmála 450 miliónů dolarů.
Podle
prestižního listu The New York Times by se však Umučení Krista díky obří
kampani, která přímo oslovuje věřící, mohl stát nejúspěšnějším DVD poslední
doby. "Celosvětový komerční úspěch Umučení Krista je bezpochyby jedním z
největších překvapení letošního roku. Na trh proto nyní posíláme více než 15
miliónů DVD, o něž je už teď velký zájem," uvedl pro New York Times Jeff Yordy,
marketinkový ředitel studia Fox.
Nařčení z přílišné komercializace filmu o
posledních hodinách života Ježíše Yordy odmítá. "Rozeslali jsme věřícím jen
prostou zprávu, že film, který je tak zaujal, mohou nyní mít doma, neboť DVD
právě přichází na trh. To je vše," uvedl pro New York Times.
"Je pravda, že
se kolem Umučení Krista strhl skutečně nevídaný poprask," souhlasí publicistka
Laura M. Holsonová. " Je pochopitelné, že se toho Fox snaží ještě využít,"
uvedla Holsonová pro New York Times.
"Vynaložili jsme na tuto kampaň
skutečně obrovské úsilí, je to jeden z našich vůbec nejdůkladnějších
marketinkových projektů ," citoval zástupce divize domácí zábavy studia Fox list
The New York Times.
Kampaň se podle něj speciálně soustředila i na konkrétní
regiony. Největší zájem o film Umučení Krista totiž distributoři zaznamenali v
oblasti amerického Středozápadu a také ve státech tradičního Jihu.
Už nyní
se Umučení Krista objevuje v nabídce předních internetových obchodů, kde si jej
zájemci mohou objednat. Největší zájem zatím zaznamenaly internetové portály
Amazon.com a walmart.com. Foxem stanovená cena jednoho DVD činí necelých třicet
dolarů, internetoví obchodníci však cenu zvýhodňují v rámci různých
akcí.
Ačkoliv se Fox zdráhá zveřejnit své odhady, odborníci podle New York
Times předpokládají, že se již během prvního týdne podaří prodat více než milión
kopií.
Hospodářské noviny, 30. 8. 2004, autor: Irena Zemanová