|
Právě je 556 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Frantisek100 oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116809575 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život církví: Re-evangelizace Západu (ale i Čech)
Vloženo Neděle, 14. duben 2002 @ 17:29:15 CEST Vložil: Tomas |
V době bezprecedentního růstu církví ve dvou třetinách světa
se zdá, že církev na Západě upadá a zaniká. V Holandsku uvádělo
v roce 1980 50% lidí, že nejsou příslušníky žádné církve. V roce
1999 to již bylo 63%. V Německu každý rok odchází z církve 100 000
lidí.
Je paradoxní, že velké země vysílající misionáře se samy staly
předmětem misie. Jak může být západ re-evangelizován? Je zajímavé,
že v německém časopise, ve kterém se hovořilo o úpadku křesťanství
v Německu, vyšel významný článek nazvaný "Ó Ježíši, můj kámoši
a lásko" s podtitulem "Mezi mladými lidmi se Bůh opět
stal populárním - ale ne v oficiálních církvích! Ve starých továrnách
narkomani oslavují Ježíše chválami a punkovou hudbou a modlitbami
za posilu."
Faktem je, že mladí lidé hledají Boha. Jsme připraveni hovořit
k jejich potřebám? Jsme připraveni změnit své "tradice"
a oblíbený styl bohoslužeb a domáckou teologii, abychom umožnili
novou reformaci mezi mladými lidmi pro budoucnost Krista a Jeho
Království ... a církve?
Věřím, že Západ bude re-evangelizován, když se církev, bratři
a sestry v Kristu, budou vážně zabývat mládeží, stejně jako se i
učit z misionářské historie. Re-evangelizace je možná pouze tehdy,
když se v církvi stanou následující věci:
1. Spoléhat se ne na metody, ale
na Ducha Svatého: Pouze církev
zmocněná Duchem Svatým bude schopna svědčit o spásné moci Kristově.
Mnohé metody církevního růstu mohou být dobré, ale nemohou být náhražkou
duchovního života.
2. Reforma bohoslužeb: Každá
generace musí objevit svou hudbu a styl projevu, který je njvhodnější
pro onu generaci. Bohoslužba, která nevede k zakoušení Boha, povede
ke zkáze církve.
3. Kázat Krista:
Kazatelé jsou povolaní, aby vyhlašovali Boží Slovo, ne aby byli
sociology, antropology, nebo filosofy! Pavel vždy zdůrazňoval, že
ukazuje na Krista, ne na náboženství, ani na sebe.
4. Zpět k Bibli: Každá
reformace církve začala znovuobjevením moci Písma, které přineslo
obnovu a nový život do církve.
5. Domácí církve: Instituční
církve z cihel a malty, mohou naplnit potřeby některých lidí, ale
malé skupinky biblického studia a uctívání dávají více příležitosti
naplnit osobní a duchovní potřeby jednotlivců, kteří hledají Boha.
6. Teologie obrácení: Povolání
Kristovo je povoláním ke každodennímu pokání (Luter). Naše kázání
musí být voláním ke změně života a také voláním k obrácení a přijetí
Krista jako svého osobního spasitele.
7. Sociální uvědomění: Církev
musí naplňovat mnohé sociální výzvy tváří v tvář různorodosti našich
společností. Záležitosti
jako náboženská svoboda, lidská práva, odcizení, rozvod, chudoba,
lidská sexualita, ekonomické poblémy, válka a mír jsou všechno problémy,
ke kterým se musí církev obracet. Zapojení
se do těchto problémů je rozhodující pro mladou generaci, nesmí
však nikdy nahradit evangelium.
8. Kříľ: Povolání
k ponížení a slabosti. Počáteční církev rostla pro svou slabost
a utrpení. Ukazujme
na kříž, ne sami na sebe, ne na naše budovy, ne na naše programy,
ne na naše úspěchy, ale s pokorou a dokonce někdy v tichosti ukazujme
Krista a Jeho kříž. Tam
je totiž ta moc evangelia, která přetváří a mění život.
Je zde nebezpečí, které neodmyslitelně patří ke všem snahám o
re-evangelizaci, a tím je to, že budeme příliš nasloucht světu a
ne dostatečně Písmu. Svět dnes volá po důrazu na multikulturu, která
je často světským voláním po neutralizaci a zrovnocenění všech náboženství.
Taková ideologie jednoduąe tvrdí, že "je jedno v co věříš,
hlavně že věříš". Ve své podstatě je to výzva, aby se křesťané
vzdali svého křesťanství. Na druhé straně spektra jsou sektářští
anti-kulturisté, jejichž etno-centrismus přetváří jejich národ i
Boha do jejich vlastní podoby.
Oproti těmto dvěma extrémům nás Kristus volá, abychom byli ve
světě, ale ne ze světa. Jsme povoláni být solí a světlem. Máme být
tím, co říkala prvotní církev: "čím je duše tělu, tím máme
my být světu... Nejsme občané žádné země a přesto jsme občany všech
zemí."
Danton Lotze, generální tajemník BWA
|
Re: Re-evangelizace Západu (ale i Čech) (Skóre: 1) Vložil: bolek v Pondělí, 15. duben 2002 @ 13:59:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Zaujal mě předposlední odstavec: "Je zde nebezpečí, které neodmyslitelně patří ke všem snahám o re-evangelizaci, a tím je to, že budeme příliš nasloucht světu a ne dostatečně Písmu. Svět dnes volá po důrazu na multikulturu, která je často světským voláním po neutralizaci a zrovnocenění všech náboženství. Taková ideologie jednoduše tvrdí, že "je jedno v co věříš, hlavně že věříš". Ve své podstatě je to výzva, aby se křesťané vzdali svého křesťanství. Na druhé straně spektra jsou sektářští anti-kulturisté, jejichž etno-centrismus přetváří jejich národ i Boha do jejich vlastní podoby."
je to tak trochu výzvy pro pavla a svým způsobem, i když z trochu jiné strany i pro Walchu. :-) |
|
|
|
|