|
Právě je 585 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116818621 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Křesťanská Akademie Mladých
Vloženo Úterý, 17. říjen 2006 @ 20:58:50 CEST Vložil: Bolek |
poslal Benjamin Křesťanská Akademie Mladých
V září začala Česká televize s vysíláním nového křesťanského
magazínu pro mládež. Jmenuje se Exit 316 (odvozeno od biblického verše Jan
3,16) a jeho hlavním iniciátorem je KAM - Křesťanská akademie mladých.
Exit 316 se setkal s poměrně přejným ohlasem v církevním i sekulárním
tisku. Právě vysíláním tohoto pořadu se KAM výraznějším způsobem dostává
do povědomí českých křesťanů. Přesto se ale nejedná o žádnou žhavou
novinku. Odkud se tedy KAM vzala?
Organizace oficiálně působí v České republice už od
roku 1997. Zakládající postavou je americký misionář Dave Patty. Tento
mladý muž se v roce 1993 přistěhoval do České republiky s cílem rozvíjet
práci s místní mládeží. Nejdříve navázal kontakty se sborem CB v Havířově
a postupně rozšiřoval svou práci také na mládeže z jiných (evangelikálních)
denominací. Okruh přímých spolupracovníků se dále rozrůstal. V současnosti
už KAM spolupracuje také s ČCE, podílí se na přípravě mnoha mládežnických
akcí, pořádá vlastní semináře a tábory. KAM také vlastní a provozuje
horský hotel v Malenovicích který tvoří zázemí pro velkou část nabízených
programů.Podle oficiálních prohlášení je hlavním cílem těchto aktivit
šíření znalosti Bible mezi mladými lidmi, rozvoj jejich charakteru a naplňování
jejich fyzických, osobnostních a duchovních potřeb. /
Dave Patty - spoluzakladatel KAM ->
Hlavní pozornost akademie se ovšem zaměřuje zejména na výchovu
vedoucích mládeže. Děje se tak prostřednictvím různých výukových
programů. Mladí vedoucí jsou motivováni k evangelizaci a "učednictví".
Pod tímto termínem, který je jedním z pilířů organizace, máme rozumět
osobní vedení jednoho či více učedníků, kteří mají dále pokračovat v
"multiplikaci". Osoby, které jsou v kolektivu jednotlivých mládeží
vytipovány, jako potencionální vůdcové, jsou dále vedeni formou "koučingu".
Základní metody odrážejí trend křesťanského managementu, který si získal
velkou oblibu zejména v letničním hnutí. Organizace tak vytváří napříč
jednotlivými sbory a denominacemi síť vyškolených vedoucích, kteří učení
KAM dále předávají svým učedníkům. Vzhledem k tomu, že KAM je členkou
mezinárodní skupiny Josiah Venture jsou také její pracovníci vázáni
stanovami této organizace. V těchto stanovách je zakotveno, že veškerá práce
a vyučování bude prováděno v souladu s učením Josiah Venture.Josiah
Venture (Mimochodem: Dave Patty je presidentem této organizace.) se zaměřuje
na multiplikaci, neboli množení učedníků v globálním měřítku. Zásadní
roli v tomto procesu hraje hloubka osobní víry, která se zcela konkrétně a
vykazatelně projevuje v životní praxi. Zřejmý je vliv probuzenectví a
letničního hnutí.
převzato z internetových stránek www.kam.cz
KAM programově usiluje o naddenominační charakter, který
by měl umožnit spolupráci napříč spektrem křesťanských církví. Takto
deklarovaná ekumenická otevřenost je ve skutečnosti limitována příslušností
KAM ke Světovému evangelikálnímu společenství. To se odráží ve
specifickém - evangelikálním vyznání víry. Logickým důsledkem je
orientace na mládeže převážně menších protestantských církví.
Vztah KAM k jednotlivým místním církvím zůstává
samostatnou otázkou. Představitelé organizace vyjadřují svůj zájem o
"nestrannost". To ovšem nic nemění na skutečnosti, že teologické
důrazy KAM mohou vykazovat určité napětí s tou kterou duchovní tradicí.
Hierarchická struktura organizace nemusí být pro každého právě uklidňující.
Dá se předpokládat, že v návaznosti na vysílání pořadu Exit 316 bude
postavení KAM na české křesťanské scéně posilovat.
Jaké závěry máme z těchto skutečností vyvodit? Jsou na
místě obavy ze sílícího vlivu KAM na místní mládež? Je jistě hodné
respektu, jestliže někdo věnuje práci s mládeží mnoho úsilí a také svého
volného času. Úspěch KAM signalizuje mezeru ve službě místních církví
mladým lidem. Jako problematický se mi ovšem jeví patrný nezájem o
denominační specifika, paracírkevní charakter organizace a v neposlední řadě
zejména obraz života víry, který je v aktivitách této organizace patrný.
Být křesťanem, to se mladým lidem předkládá jako lákavá
a moderní varianta existence, přinášející nekomplikované uspokojení a Boží
požehnání. Citelná nepřítomnost "kříže"a určitá plochost
tohoto obrazu nás může znepokojovat. To ovšem nic nemění na tom, že je
toto podání "šito na míru" své cílové skupině a setkává se s
velkým ohlasem. Tento stav potrvá, dokud nebudeme schopni nabídnout
srovnatelně lákavou alternativu, která by mladým lidem zprostředkovala základní
postoje víry přijatelnějším způsobem.
článek do časopisu Protestant, Jáchym Gondáš
|
Podobná témata
|
|
Re: Křesťanská Akademie Mladých (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 18. říjen 2006 @ 01:03:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Stručná zpráva bez negativních emocí a křivých obvinění, jakých jsme tu byli svědky.
Díky za ni.
Autor vyslovuje jisté politování, že nejsme schopni (asi my baptisti) nabídnout srovnatelně lákavou alternativu pro mládež.
Rád bych případné místní baptisty ujistil: až budete schopni, váš obraz života víry, zprostředkovaný mládeži, zase bude znepokojovat někoho jiného.
A tak to má být.
To je vlastnost mocného evangelia, že budí lidi.
Olin |
|
|
Re: Křesťanská Akademie Mladých (Skóre: 1) Vložil: berkin v Středa, 18. říjen 2006 @ 07:18:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Drahý a milovaný Oline,
děkujeme ti za další nevšední ukázku mediální manipulace. Je jich už pěkná řádka. Myslím, že bychom ti mohli časem připravit vernisáž a ukázat křesťanské veřejnosti pěkně pohromadě, čeho je venkovský kazatel Křesťanského společenství a emeritní vůdce KMS schopen.
Pokud jsi měl negativními emocemi a křivými obviněními na mysli svoje vlastní působení zde na Granu (a nejen v kauze KAM), pak to vítáme přinejmenším jako hlubší sebereflexi, ne-li dokonce příznak opravdového pokání.
Pokud jsi měl na mysli srovnatelný materiál s tímto článkem - studii Aleše France Kam vede KAM českou církev, pak lze konstatovat (pokud jsi ji vůbec četl), že i ona je prostá negativních emocí, křivého obviňování a dokonce i vlastního hodnocení, kterému se autor tohoto článku nevyhnul.
Zdá se však, že ti to vůbec nevadí a že jako vrchní charismatický předžvýkávač názorů, máš před sebou jediný cíl, předžvýkat svým ovečkám informace, které by je mohly znepokojit a nedej Bože i podnítit k samostatnému myšlení. Vyslal jsi jim signál, že tento článek je v pořádku, co na tom že ve tvém propagandistickém bachoru (knihu asi nemáš, že?) zůstaly všechny varovné důrazy autora článku.
Je pozoruhodné, jak dokážeš vytvářet zcela jinou, virtuální realitu a přeznačit smysl celých diskusí, a přitom s tím nemít žádné vnitřní dilema nebo morální problém.
Podobným příkladem je i tvoje předžvýkání diskuse kolem dalších problémů KAMu:
případ s obžalobou KAM: objevila se tady - na první pohled zaujatá - obžaloba, nicméně po ní se tu zjevil Viktor Hojka, a pokojnými slovy uvedl na pravou míru všechny věci, které byly zpochybněny, a navíc svým otevřeným vystupováním nás, kteří jsme toho mnoho nevěděli, informoval tak, že mu věříme. Jeho žalobci jsou bezzubí, bublina splaskla.
Odmyslíme-li si tvoje negativní emoce a výrazy, předem nálepkující ty, kteří měli nějaké výhrady ke KAMu, pak i hodnocení výsledku diskuse je naprosto manipulativní. Ovšem pro samozvanou naddenominační charismatickou autoritu je to zcela charakteristické.
|
Re: Křesťanská Akademie Mladých (Skóre: 1) Vložil: mykl v Středa, 18. říjen 2006 @ 17:19:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Muzu se zeptat, co ti na KAMu tak vadi? |
]
|
|
|
|